abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52934484
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 20:09 schreef z80 het volgende:
mijn voornaam is geen probleem.
maar mijn achternaam met sch is een ramp.
ik ben nog geen Duitser tegen gekomen die de sch goed uit spreekt.
Duitsers maken van SCH een SJ, ze kunnen net zoals de meeste mensen geen harde CH of G uitspreken.
pi_52939802
Fem-key
Fem-kay
Fem-kah

mijn achternaam is zelfs voor Nederlanders lastig, laat staan voor de Engelsen. chhhhhhhhh
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 4 september 2007 @ 19:32:34 #53
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_52942342
Renée lukt hier in Duitsland wel, maar vandaag bij de huisarts vroegen ze wel of Winnifred wel echt een Nederlandse meisjesnaam was

Maar dat zou ook kunnen komen doordat de verzekering mij een pasje heeft verstrekt met een foutje, waardoor ze in de computer waarschijnlijk zagen staan dat ik van het andere geslacht zou zijn Ze zouden een nieuwe sturen trouwens
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_52945070
Van Joost maken ze hier (VS):
-Yost
-Yoost
-Jost

Vooral die dubbele O blijkt voor velen moeilijk. En dan heb je nog dat tv/internet programma Joost wat uitgesproken wordt als Djowst, wat joost niet makkelijker maakt .
pi_52948283
Relf
Holler
  woensdag 5 september 2007 @ 07:24:58 #56
44629 Skeffie
@ Suzhou, China
pi_52952370
Thijs is de naam.... een rampenfonds dus...

Veel andere landen gebruiken dus geen "ij". In de Verenidgde Staten konden mensen het gewoon dus niet uitspreken als het probeerde op te lezen. Verder werd ik meestal "Tice" genoemd, nadat ik men vertelde dat mijn naam net zoals die bekende bokser klinkt (Tyson), maar dan zonder -on op het eind.

In China vertel ik mensen gewoon mijn chineze naam (tai si), dus het valt gelukkig wel mee hier.

En dan heb ik het nog niet eens over mijn achternaam gehad, want dat is helemaal een gedoe!
Some call Flair, "The Dirtiest Player in the Game." Others refer to him as simply "The Nature Boy."
To be the man........ You've got to beat the man, WHOOOOOOOO
  woensdag 5 september 2007 @ 11:38:39 #57
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_52956500
Ik heet Jorrit

en de achternaam is al helemaal niet te doen voor ze

Maar goed, voor engelsen helpt het ezelsbruggetje om er your-it van te maken
pi_52956925
quote:
Op woensdag 5 september 2007 07:24 schreef Skeffie het volgende:
Thijs is de naam.... een rampenfonds dus...

Veel andere landen gebruiken dus geen "ij". In de Verenidgde Staten konden mensen het gewoon dus niet uitspreken als het probeerde op te lezen. Verder werd ik meestal "Tice" genoemd, nadat ik men vertelde dat mijn naam net zoals die bekende bokser klinkt (Tyson), maar dan zonder -on op het eind.

In China vertel ik mensen gewoon mijn chineze naam (tai si), dus het valt gelukkig wel mee hier.

En dan heb ik het nog niet eens over mijn achternaam gehad, want dat is helemaal een gedoe!
whehe leuke chinese naam als je thijs heet
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_52974380
Ik heb 3 voornamen. Soms wordt gedacht dat dat m'n hele naam is. M'n (eerste) voornaam gebruiken ze constant de lange versie van die ik al sinds m'n 12e niet meer gebruik, m'n achternaam is al een keer als alleen m'n voorvoegsel ingevoerd en ook al eens verkeerd gespeld op een pasje dat ik moest laten maken voor een abonnement voor het OV.

Echt om te janken is het hier in Praag.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  donderdag 6 september 2007 @ 11:03:20 #60
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_52977522
Ruben

De naam kennen ze overal toch spreken ze het overal anders uit

In engeland schattig ru-bìn
frankrijk/spanje ru-béh
duitsland/denemarken roe-ben
nederland ruu-ben
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_52978136
Tja,

Als je Tycho heet kan je het overal wel vergeten. Zit erover na te denken om mezelf gewoon maar als Ty voor te stellen; das een stuk makelijker....
American beer is just like making love in a canoe -- f**king close to water
pi_52979825
quote:
Op donderdag 6 september 2007 11:28 schreef troma78 het volgende:
Tja,

Als je Tycho heet kan je het overal wel vergeten. Zit erover na te denken om mezelf gewoon maar als Ty voor te stellen; das een stuk makelijker....
noem eens wat voorbeelden hoe ze je noemen
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
  donderdag 6 september 2007 @ 14:58:23 #63
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_52982989
Psycho
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  donderdag 6 september 2007 @ 19:13:33 #64
189571 ihugster
The journey is the reward
pi_52988386
Bij mij zeggen ze meestal Hoegie sukkels
"People say that life is the thing, but I prefer reading "
pi_52992350
quote:
Op donderdag 6 september 2007 14:58 schreef Rave_NL het volgende:
Psycho
en voornamelijk tico
American beer is just like making love in a canoe -- f**king close to water
  vrijdag 7 september 2007 @ 11:48:02 #66
190933 RickDek
Bacolod City, Philippines
pi_53001744
Rick is eigenlijk wel simpel, all over ...
En hier is het meestal Sir Rick ... (bah)
Alleen in sommige landen (zoals portugal) maken ze er riiick van.

Over mijn achternaam breken ze allemaal hun tong, maakt niet uit welk land je bent
Eindelijk normaal weer
  vrijdag 7 september 2007 @ 14:06:51 #67
157830 Nuno_G
vliegen zonder vleugels
pi_53005140
Ja ze spreken hem perfect uit maar dat is in mijn geval dan ook niet zo moeilijk
O amor é essencial. O sexo é só um acidente. Por ser igual. Ou diferente.
O homem não é um animal: É uma carne inteligente. Embora às vezes doente.
pi_53010069
Stefan in het duits hmmja, Steffan dus.. erge is.. als ik me ga voorstellen, zeg ik ook steffan (even alleen steFFan voor de klemtoon eh!) was 4 dagen in deze half jaar in nl geweest en ik zeg dus steffan.. hmm
aja en me achternaam is van origine oostenrijks.. half oostenrijker.,. dus ja.. voor een keer geen probleem dan in NL..
pi_53010091
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 14:06 schreef Nuno_G het volgende:
Ja ze spreken hem perfect uit maar dat is in mijn geval dan ook niet zo moeilijk
hoe heet jij dan?
pi_53028706
Jarno wilde de Portugezen nooit lukken, dus ik liet ze er maar João van maken meestal.
pi_53169930
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 17:19 schreef Deceit het volgende:
Stefan in het duits hmmja, Steffan dus.. erge is.. als ik me ga voorstellen, zeg ik ook steffan (even alleen steFFan voor de klemtoon eh!) was 4 dagen in deze half jaar in nl geweest en ik zeg dus steffan.. hmm
aja en me achternaam is van origine oostenrijks.. half oostenrijker.,. dus ja.. voor een keer geen probleem dan in NL..
ik heet ook Stefan. Je zou denken dat dat in Frankrijk niet moeilijk moet zijn, Stéphane is hier immers een normale naam. MAAR: volgens de Franse grammatica spreek je mijn naam uit als Stéfân, de 'n' hoor je in dat geval niet. Puur omdat er geen 'e' op het einde staat.
Ik weet niet wat ik nou beter vind Stéfân of Stéphane. Ik denk het laatste...
pi_53170441
ik kan mijn eigen naam eigenlijk nieteens uitspreken, Paul... beetje vaag maar hier in limburg wordt het al gauw poal of iets dergelijks, en om nou de au zo duidelijk uit te gaan spreken is ook zo gay :/ dus ja laat staan in het buitenland
  vrijdag 14 september 2007 @ 13:35:36 #73
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_53170592
Mijn naam naam is hopeloos in het buitenland

Je schrijft Sieuwe, maar je spreek het uit (Fries) als Sjoewe. Engelen weten echt niet wat ze ermee moeten: "I'll just call you Seeven allright?"
Fransen kijken me vol onbegrip aan.
En Duitsers vragen zich af waarom iemand z'n kind Schoenen zou noemen.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  vrijdag 14 september 2007 @ 13:38:53 #74
54281 hallodagg
Lekker peuzelen
pi_53170681
Mijn voornaam spreken ze bijna nooit goed uit en bij m'n achternaam verwisselen ze vaak ''ei'' met ''ie''. Best fucked..
Die zoute stokjes...
  vrijdag 14 september 2007 @ 13:41:51 #75
54281 hallodagg
Lekker peuzelen
pi_53170765
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 14:06 schreef Nuno_G het volgende:
Ad ofzo
Die zoute stokjes...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')