Duitsers maken van SCH een SJ, ze kunnen net zoals de meeste mensen geen harde CH of G uitspreken.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 20:09 schreef z80 het volgende:
mijn voornaam is geen probleem.
maar mijn achternaam met sch is een ramp.
ik ben nog geen Duitser tegen gekomen die de sch goed uit spreekt.
whehe leuke chinese naam als je thijs heetquote:Op woensdag 5 september 2007 07:24 schreef Skeffie het volgende:
Thijs is de naam.... een rampenfonds dus...
Veel andere landen gebruiken dus geen "ij". In de Verenidgde Staten konden mensen het gewoon dus niet uitspreken als het probeerde op te lezen. Verder werd ik meestal "Tice" genoemd, nadat ik men vertelde dat mijn naam net zoals die bekende bokser klinkt (Tyson), maar dan zonder -on op het eind.
In China vertel ik mensen gewoon mijn chineze naam (tai si), dus het valt gelukkig wel mee hier.
En dan heb ik het nog niet eens over mijn achternaam gehad, want dat is helemaal een gedoe!![]()
noem eens wat voorbeelden hoe ze je noemenquote:Op donderdag 6 september 2007 11:28 schreef troma78 het volgende:
Tja,
Als je Tycho heet kan je het overal wel vergeten. Zit erover na te denken om mezelf gewoon maar als Ty voor te stellen; das een stuk makelijker....
en voornamelijk ticoquote:
hoe heet jij dan?quote:Op vrijdag 7 september 2007 14:06 schreef Nuno_G het volgende:
Ja ze spreken hem perfect uit maar dat is in mijn geval dan ook niet zo moeilijk![]()
ik heet ook Stefan. Je zou denken dat dat in Frankrijk niet moeilijk moet zijn, Stéphane is hier immers een normale naam. MAAR: volgens de Franse grammatica spreek je mijn naam uit als Stéfân, de 'n' hoor je in dat geval niet. Puur omdat er geen 'e' op het einde staat.quote:Op vrijdag 7 september 2007 17:19 schreef Deceit het volgende:
Stefan in het duits hmmja, Steffan dus.. erge is.. als ik me ga voorstellen, zeg ik ook steffan (even alleen steFFan voor de klemtoon eh!) was 4 dagen in deze half jaar in nl geweest en ik zeg dus steffan.. hmm
aja en me achternaam is van origine oostenrijks.. half oostenrijker.,. dus ja.. voor een keer geen probleem dan in NL..
Ad ofzoquote:Op vrijdag 7 september 2007 14:06 schreef Nuno_G het volgende:
Ja ze spreken hem perfect uit maar dat is in mijn geval dan ook niet zo moeilijk![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |