Ik vraag me onderhand ook wel af wat PSV aan het doen is met dit belachelijke gedoe rond Koné.quote:Op maandag 27 augustus 2007 17:50 schreef ASSpirine het volgende:
Waar is PSV mee bezig![]()
De voorgaande seizoenen zijn we vlak voor het sluiten van de transferdeadline een paar speler kwijt geraakt waardoor in paniek nieuwe spelers werden aangekocht.
Gebeurt het eens NIET, dan zorgt PSV er zelf wel voor![]()
Morgen zegt 'ie dat hij denkt dat het woensdag rondt komt.quote:"Het is op details na rond”, liet technisch manager Stan Valckx maandagavond weten. "Ik denk dat we er dinsdag uitkomen.”
Met alle respect vind ik dat Koné gewoon niet beter is dan subtop. Hij heeft uitzonderlijk veel talent alleen weet hij er veel te weinig rendement uit te halen. Dat is het soort spelers dat je voor 5 miljoen haalt imo. Misschien dat hij ooit nog beter gaat renderen maar wat heeft hij nou de afgelopen jaren laten zien?quote:Op maandag 27 augustus 2007 18:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Met alle respect, maar voor 5 mio koop je een zeer gemankeerde aanvaller, waar Koné gewoon een goede voetballer is.
Die pannenkoek van ajax, die volgens mij nog minder vaak het net trof (aan de juiste kant tenminste...), leverde ook 17 mio op.
quote:Op maandag 27 augustus 2007 20:39 schreef cultheld het volgende:
[..]
Hij is niet zo snel als Koné en Rommedahl, maar hij beschikt wel over een demarrage en een goede snelheid aan de bal. Ik geloof dat het best zou kunnen gaan werken: Hij schijnt een clausule in z'n contract te hebben van 750.000 euro.
Over wie gaat het?quote:Op maandag 27 augustus 2007 23:16 schreef rubbereend het volgende:
[..]dat is zo. Dus meteen halen als Koné weg is. Hebben wij ook eens de verrassing van de Eredivisie voor een prikkie opgehaald ipv dat AZ dat steeds doet
En mocht het verkeerd komen is hij makkelijk verhuurbaar in de Eredivisie
El Hamdaouiquote:
Wat komt er voor terug? En de manier waarop het gebeurd is ook enigszins vreemd te noemen.quote:Op maandag 27 augustus 2007 23:30 schreef Zwansen het volgende:
Wat is er mis met de transfer van Koné? Op zich kunnen we hem toch wel missen, was altijd al een vreemde vogel. Ondanks dat ie soms wel kon voetballen uiteraard.
Of lijdt PSV er verlies op qua transfergelden?
Paspoort heeft ie ook niet, tenminste niet een waar zijn echte geboorte-datum in staat.quote:Op maandag 27 augustus 2007 23:31 schreef rubbereend het volgende:
nou ik lees nu her en der dat hij geen clausule heeft maar ik weet toch bijna zeker dat ik dat ergens wel heb gelezen
omgekeerde arbitragezaakquote:Op maandag 27 augustus 2007 23:45 schreef DrDentz het volgende:
Bizar hoe ze een speler tegen z'n wil in verhandelen
Sevilla of Betis is wel een verschil hoorquote:Op maandag 27 augustus 2007 23:51 schreef DrDentz het volgende:
Zul je zien dat ie in Sevilla wél tot z'n recht komt. Ik vond Robert ook veel beter daar
Real Betis Sevilla is niet hetzelfde als Sevilla CF.quote:Op maandag 27 augustus 2007 23:51 schreef DrDentz het volgende:
Zul je zien dat ie in Sevilla wél tot z'n recht komt. Ik vond Robert ook veel beter daar
Maar hoe zit het nou met dat transferbedrag?quote:Op maandag 27 augustus 2007 23:56 schreef cultheld het volgende:
Koné zal in Spanje best tot z'n recht komen, maar hij is vervangbaar en de miljoenen zijn bruikbaar.
Ja en als je bij Fulham slaagt dan slaag je bij Arsenalquote:Op maandag 27 augustus 2007 23:57 schreef DrDentz het volgende:
Nou en, het is toch Sevilla. Als je bij Inter slaagt slaag je bij AC ook wel.
Roda krijgt 25% van de winst die met de transfer van Koné wordt gemaakt.quote:Op maandag 27 augustus 2007 23:58 schreef sjimz het volgende:
[..]
Maar hoe zit het nou met dat transferbedrag?
Hij is voor 9 miljoen overgenomen van Roda, en wordt schijnbaar voor 12 miljoen verkocht.
Had Roda JC nou nog recht op een gedeelte van een transfersom?
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 00:00 schreef DrDentz het volgende:
De vergelijking had het verschil van Kone en Robert al ingecalculeerd. Ik vind Kone beter. En als Robert slaagt bij Levante slaagt Kone bij Valencia.
Dus 750.000 euro.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 00:01 schreef cultheld het volgende:
[..]
Roda krijgt 25% van de winst die met de transfer van Koné wordt gemaakt.
Alleen om Roda te irriteren zouden ze hem voor 9 miljoen en 2 tientjes moeten verkopenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 00:01 schreef cultheld het volgende:
[..]
Roda krijgt 25% van de winst die met de transfer van Koné wordt gemaakt.
Defour,Elmander ..quote:Op maandag 27 augustus 2007 23:12 schreef LudoSanders het volgende:
Ik ben erg benieuwd met wie Stan op de proppen komt.
Elmander heb je voor de CL al niets meer aan.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 00:17 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Dufour,Elmander ..![]()
*wishful thinking*![]()
Ach in de CL overwinteren we wel.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 00:18 schreef sjimz het volgende:
[..]
Elmander heb je voor de CL al niets meer aan.
Doe mij Defour maarquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 00:17 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Dufour,Elmander ..![]()
*wishful thinking*![]()
Ligt het aan mij, of is PSV een stuk opener qua transfernieuws dan zeg 3 a 4 jaar geleden? Buiten of dat positief of negatief is.quote:PSV verwacht dinsdag akkoord Koné
EINDHOVEN - PSV verwacht dinsdag een akkoord te bereiken met FC Sevilla over de verkoop van Arouna Koné. De Eindhovense club onderhandelt al enkele dagen met de Spaanse topclub. ,,Het is op details na rond'', liet technisch manager Stan Valckx maandagavond weten. ,,Ik denk dat we er dinsdag uitkomen.''
Sevilla meldde zich afgelopen weekeinde opnieuw voor Koné, nadat PSV een eerste bod had afgeslagen. De onderhandelingen kwamen daarna in een stroomversnelling. Als de overgang van Koné dinsdag officieel wordt, wil PSV zich nog voor het einde van week, als de internationale transfermarkt sluit, versterken met een nieuwe aanvaller.
Good pointquote:
Aankopen is natuurlijk een hele andere zaak als verkopen lijkt mequote:Op dinsdag 28 augustus 2007 00:34 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Ligt het aan mij, of is PSV een stuk opener qua transfernieuws dan zeg 3 a 4 jaar geleden? Buiten of dat positief of negatief is.
Het zal wel een uurtje voor het sluiten van de transfermarkt rond zijn.quote:Op maandag 27 augustus 2007 23:00 schreef -Mo- het volgende:
[..]
Morgen zegt 'ie dat hij denkt dat het woensdag rondt komt.
Goede speler, maar die komt zeker niet, aangezien hij ook niet naar Ajax wilde omdat het te dicht bij de transferdeadline was en hij dat zijn club niet aan wilde doen. Wel een nette speler dusquote:
Dat is toch een middenvelder? Nou ja, zolang ze maar niet met Koevermans aankomenquote:
Meer als in: Het loopt al drie topics lang dat Koné weg gaat, maar het gebeurde niet, dus nu misschien echt weg!quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 08:42 schreef Morrigun99 het volgende:
"waar Konë ECHT vertrekt"...en dan een vraagteken erachter.
Paradoxaal he?![]()
Noem 1 vergelijkbare spits (met doorverkoopleeftijd...) die je voor 5 mio kan halen en je krijgt van mij gelijk. Zo niet ben ik bang dat jij het niet hebt...quote:Op maandag 27 augustus 2007 23:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Met alle respect vind ik dat Koné gewoon niet beter is dan subtop. Hij heeft uitzonderlijk veel talent alleen weet hij er veel te weinig rendement uit te halen. Dat is het soort spelers dat je voor 5 miljoen haalt imo. Misschien dat hij ooit nog beter gaat renderen maar wat heeft hij nou de afgelopen jaren laten zien?
Dat Liverpool zo stom is om 17 miljoen voor Babel neer te leggen past ongeveer in de categorie 20 miljoen voor Koné neerleggen. Allebei is niet te geloven en het zijn ook zeker geen marktconforme prijzen.
Geen flauw benul maar die zal wel te duur zijn qua salaris. en op de flanken komt bij Chelsea door het vertrek van robben een plekje vrij natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 09:50 schreef DS4 het volgende:
Wat is eigenlijk de status van Kalou bij Chelsea momenteel?
Niet te koop.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 09:50 schreef DS4 het volgende:
Wat is eigenlijk de status van Kalou bij Chelsea momenteel?
Er is ook nog verhuur...quote:
Maar speelt hij of niet?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 09:52 schreef du_ke het volgende:
en op de flanken komt bij Chelsea door het vertrek van robben een plekje vrij natuurlijk.
Lijkt me dat PSV daarmee achter het net zal vissen. Zowel deze transferperiodes als de volgende. De band tussen Ajax en Defour is dusdanig dat hij wel naar Amsterdam zal komen wanneer Ajax zich voor hem meldt.quote:
Momenteel nog niets.quote:
El Hamdaoui om maar eens iets te noemen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 09:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Noem 1 vergelijkbare spits (met doorverkoopleeftijd...) die je voor 5 mio kan halen en je krijgt van mij gelijk. Zo niet ben ik bang dat jij het niet hebt...
Echt iets voor Lazovicquote:In de Spits liet Danko Lazovic weten dat hij afgelopen zaterdag nog de nodige last had van een enkelblessure. Toch moest en zou hij spelen. Lazovic hield afgelopen woensdag aan het EK-kwalificatieduel met België namelijk een enkelblessure over. ,,Ik heb nog steeds pijn, maar ik wilde zó graag spelen. Wilde zo graag mijn debuut voor PSV maken. Hoezo is het een risico om toch te spelen? Als ik nu niet in het veld had gestaan, was ik twee doelpunten misgelopen!'
Echt verstandig is het niet, maar ik waardeer zijn inzetquote:
Dat dus inderdaadquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:05 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
Echt verstandig is het niet, maar ik waardeer zijn inzet![]()
Die vind jij nu gelijk presteren aan Koné en/of die pannenkoek die ajax voor 17 mio wist te slijten? Kijk jij wel eens naar het voetbal?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 11:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
El Hamdaoui om maar eens iets te noemen.
Oh, nou is de vergelijking plots met Koné én Babelquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die vind jij nu gelijk presteren aan Koné en/of die pannenkoek die ajax voor 17 mio wist te slijten? Kijk jij wel eens naar het voetbal?
Die heeft zeker de potentie, vorig seizoen was hij hard op weg de revelatie van het seizoen te worden tot een zware blessure roet in het eten gooide. Stop eens elke transfer te vergelijken met die van Babel trouwens. In Amsterdam zijn ze er ook nog niet over uitgelachen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die vind jij nu gelijk presteren aan Koné en/of die pannenkoek die ajax voor 17 mio wist te slijten? Kijk jij wel eens naar het voetbal?
Vind ik een beetje overdreven na 4 wedstrijdjes. Hij had het kunnen worden ja. Een ingeschoten penalty en twee goals in een verliespot tegen Excelsior, met ertussen nog een afdroogpartij tegen Heerenveen is natuurlijk nog geen imponerende prestatie. Het dikgedrukte werd eigenlijk voornamelijk gebaseerd op zijn reputatie als groot talent.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:21 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Die heeft zeker de potentie, vorig seizoen was hij hard op weg de revelatie van het seizoen te worden tot een zware blessure roet in het eten gooide. Stop eens elke transfer te vergelijken met die van Babel trouwens. In Amsterdam zijn ze er ook nog niet over uitgelachen.
Lijkt me stug, gezien Beerens toch eigenlijk min of meer gedumpt is en Heerenveen echt geen lulletjes zijn wanneer het op onderhandelen aankomt. Wat moet PSV bovendien met Alves wanneer je net Lazovic voor miljoenen hebt gekocht?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:24 schreef jpg97 het volgende:
Is het trouwens waar dat bij de overgang van Beerens naar Heerenveen is afgesproken dat PSV de eerste optie tot koop heeft bedongen op Afonso Alves?
Niets van gehoord... Maar wat heb je aan een eerste optie als ze nog 10 tot 15 miljoen vragen...quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:24 schreef jpg97 het volgende:
Is het trouwens waar dat bij de overgang van Beerens naar Heerenveen is afgesproken dat PSV de eerste optie tot koop heeft bedongen op Afonso Alves?
En Koné is de status van groot talent ook nog steeds niet ontgroeid, de vergelijking tussen de 2 is dus zo gek nog nietquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:25 schreef Chivu het volgende:
[..]
Vind ik een beetje overdreven na 4 wedstrijdjes. Hij had het kunnen worden ja. Een ingeschoten penalty en twee goals in een verliespot tegen Excelsior, met ertussen nog een afdroogpartij tegen Heerenveen is natuurlijk nog geen imponerende prestatie. Het dikgedrukte werd eigenlijk voornamelijk gebaseerd op zijn reputatie als groot talent.
[..]
Hij is vaak dreigend maar vaak blijft het daar bij. Hij kan best 3 man bezig houden maar als dat vrijwel altijd in balverlies uitloopt heb je er per saldo zo weinig aan. Ik vind Koné een typische invaller om een wedstrijd open te breken, zeker geen topspits of creatief genie.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:32 schreef Chivu het volgende:
Kone is toch al een heel stuk verder, El Hamdaoui heeft de hele stap die Kone bij Roda al gezet heeft nog niet gemaakt en is slechts een jaar jonger. Dan heb je met Farfan en Lazovic eigenlijk wel een vrij dun bezaaide voorhoede die het niveau zeker aan kan. Geluk is dat je Perez daar nog achter hebt.
Overigens denk ik dat Kone vanuit het oogpunt van PSV'ers onderschat wordt vanwege zijn gebrek aan effectiviteit. Datzelfde geldt voor Babel bij Ajax, maar dat zijn gewoon jongens die in goede wedstrijden een hele verdediging kapot kunnen spelen en die zo onvoorspelbaar zijn dat je er altijd minimaal 1, maar eerder nog 2 man voor kwijt bent.
Maakt dat iets uit dan? Ik vroeg jou om voorbeelden van vergelijkbare spelers voor 5 mio. En dan kom jij aan met iemand die nog alles moet laten zien bij een topclub.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Oh, nou is de vergelijking plots met Koné én Babel.
Ik kijk genoeg voetbal en zie dat Koné genoeg presteert. Hij scoort te weinig, maar verder is het een speler waar een verdediging liever niet tegen speelt. Hij is buitengewoon sterk aan de bal. Er zijn maar weinig spelers die zo lastig van de bal te zetten zijn.quote:Koné presteert overigens helemaal niks "nu" en heeft dat het afgelopen halve seizoen ook nauwelijks gedaan. Als je wel eens voetbal keek zou je dat weten.
En toch zou het me niet verbazen mocht hij vanaf volgend seizoen toch in een PSV shirt terecht komen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 10:38 schreef Chivu het volgende:
[..]
Lijkt me dat PSV daarmee achter het net zal vissen. Zowel deze transferperiodes als de volgende. De band tussen Ajax en Defour is dusdanig dat hij wel naar Amsterdam zal komen wanneer Ajax zich voor hem meldt.
Datzelfde geldt imo voor Koné, hij ontstijgt het niveau subtop niet.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maakt dat iets uit dan? Ik vroeg jou om voorbeelden van vergelijkbare spelers voor 5 mio. En dan kom jij aan met iemand die nog alles moet laten zien bij een topclub.
[..]
Het lijkt soms idd heel wat maar het rendement van zijn aanwezigheid is gewoon te laag. Die balvastheid waar hij soms zo om geroemd wordt is ook overdreven, hij speelt genoeg wedstrijden waarin hij alles van zijn voet laat springen. Dat is dus ook zijn grote makke: zijn wisselvalligheid. Het gebrek aan scorend vermogen vind ik nog niet zo'n ramp maar met Koné vraag je je elke wedstrijd af welke Koné we vandaag weer te zien krijgen.quote:Ik kijk genoeg voetbal en zie dat Koné genoeg presteert. Hij scoort te weinig, maar verder is het een speler waar een verdediging liever niet tegen speelt. Hij is buitengewoon sterk aan de bal. Er zijn maar weinig spelers die zo lastig van de bal te zetten zijn.
Dat zou me idd niet verbazen. Het is niet zo dat PSV nou echt succesvol is geweest met bliksemtransfers de laatste tijdquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:45 schreef Dylan Dog het volgende:
Mensen:
Er komt niemand in de plaats van Koné. Mark my words.
Die kleine Haagse opdonder die indertijd naar feyenoord ging (van der laan) was bij den haag ook geweldig... Sibon deed het ook uitstekend bij roda.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:21 schreef LudoSanders het volgende:
Die heeft zeker de potentie, vorig seizoen was hij hard op weg de revelatie van het seizoen te worden tot een zware blessure roet in het eten gooide.
Of ze in Amsterdam hard lachen weet ik niet. Babel is ook een uitstekende voetballer die weliswaar een paar tekortkomingen heeft, maar als hij die op orde weet te krijgen... Babel is vergelijkbaar met koné in de zin: afkomst (NL topclub), kwaliteit, positie en doorverkoopbaarheid. Zo zie je dat robben 36 mio oplevert, mede omdat hij meer heeft gepresteert, maar ook omdat hij van een topclub af komt.quote:Stop eens elke transfer te vergelijken met die van Babel trouwens. In Amsterdam zijn ze er ook nog niet over uitgelachen.
Precies.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:32 schreef Chivu het volgende:
Overigens denk ik dat Kone vanuit het oogpunt van PSV'ers onderschat wordt vanwege zijn gebrek aan effectiviteit. Datzelfde geldt voor Babel bij Ajax, maar dat zijn gewoon jongens die in goede wedstrijden een hele verdediging kapot kunnen spelen en die zo onvoorspelbaar zijn dat je er altijd minimaal 1, maar eerder nog 2 man voor kwijt bent.
Dat is niet onmogelijk, maar PSV is wel met wat bezig. Dus het is wel de bedoeling dat er iemand voor Koné komt.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:45 schreef Dylan Dog het volgende:
Er komt niemand in de plaats van Koné. Mark my words.
Man, loop nou geen onzin te verkondigen. Moeten we anders maar geloven dat de beleidsmakers bij eerst ajax, toen psv, toen galatasaray en nu sevilla het verkeerd zien? En dat jij het beter weet dan de kenners?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 12:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Datzelfde geldt imo voor Koné, hij ontstijgt het niveau subtop niet.
Zijn scorend rendement is te laag. Zijn overall rendement niet.quote:Het lijkt soms idd heel wat maar het rendement van zijn aanwezigheid is gewoon te laag.
Balvastheid en balaanname zijn twee verschillende dingen. Zou jij als superkenner moeten weten...quote:Die balvastheid waar hij soms zo om geroemd wordt is ook overdreven, hij speelt genoeg wedstrijden waarin hij alles van zijn voet laat springen.
Het typische aan een speler als koné is het risico dat inherent is aan zijn speelwijze. Alsof robben altijd perfect speelde. Alsof robben zoveel scoorde. Dit zijn spelers die gemist worden zodra ze vertrokken zijn.quote:Dat is dus ook zijn grote makke: zijn wisselvalligheid. Het gebrek aan scorend vermogen vind ik nog niet zo'n ramp maar met Koné vraag je je elke wedstrijd af welke Koné we vandaag weer te zien krijgen.
De kenners van PSV willen anders maar wat graag van hem afquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 13:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Man, loop nou geen onzin te verkondigen. Moeten we anders maar geloven dat de beleidsmakers bij eerst ajax, toen psv, toen galatasaray en nu sevilla het verkeerd zien? En dat jij het beter weet dan de kenners?
Voor wat hij gekost heeft is het gewoon te laag, klaar.quote:Zijn scorend rendement is te laag. Zijn overall rendement niet.
Als je de bal al niet aan kan nemen kan je ook niet balvast zijn. Oorzaak--> gevolgquote:Balvastheid en balaanname zijn twee verschillende dingen. Zou jij als superkenner moeten weten...
Dude, Koné mag de schoenen van Robben nog niet poetsen. Bovendien was Robben een echte flankspeler terwijl Koné grotendeels als centrumspits heeft gespeeld. Op zich jammer want ik vind dat hij zijn beste wedstrijden op de flanken stijf aan de zijlijn heeft gespeeld.quote:Het typische aan een speler als koné is het risico dat inherent is aan zijn speelwijze. Alsof robben altijd perfect speelde. Alsof robben zoveel scoorde. Dit zijn spelers die gemist worden zodra ze vertrokken zijn.
En dat ineens aan het eind van de voorbereiding. Met andere woorden: heeft niets met speltechnische kwaliteiten te maken.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 13:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
De kenners van PSV willen anders maar wat graag van hem af.
Ja, ik weet niet of jij überhaupt zelf wel eens hebt gevoetbald, maar dit is een beetje onzinnig. Koné is niet mislukt bij PSV. Dat de fans teleurgesteld zijn in het percentage kansen die hij liet liggen begrijp ik best. Maar als je gewoon objectief kijkt heeft Koné een duidelijke meerwaarde bij PSV.quote:Dat hij talent heeft ziet iedere mongool en dat is blijkbaar waar die clubs op gokken: dat zijn talent bij hun wél goed uit de verk komt.
Transfersommen zijn niet reëel. Kaká zou nu iets van 80 mio op moeten brengen... hoe zou je dat ooit waar kunnen maken op het veld?quote:Voor wat hij gekost heeft is het gewoon te laag, klaar.
Wat wil je nu? Per sé gelijk krijgen? Je hebt het niet, dus krijg je het van mij ook niet.quote:Als je de bal al niet aan kan nemen kan je ook niet balvast zijn. Oorzaak--> gevolg.
Koné speelde meestentijds niet in het centrum. En als je naar prestaties kijkt (assists, dreiging, doelpunten) zit er eigenlijk geen wereld van verschil in beide heren. Koné bracht zichzelf alleen vaker in een positie van waaruit hij kon scoren en was dan weer minder succesvol per kans. Maar per saldo scoorde hij meer...quote:Dude, Koné mag de schoenen van Robben nog niet poetsen. Bovendien was Robben een echte flankspeler terwijl Koné grotendeels als centrumspits heeft gespeeld.
Er is nog niets officieel gemeld.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 13:43 schreef Malibu-06 het volgende:
Is Kone nou weg dan? Of is dat nog niet zo zeker?
Jij probeert inderdaad niet de hele tijd je eigen mening door te drijven.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 13:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat wil je nu? Per sé gelijk krijgen? Je hebt het niet, dus krijg je het van mij ook niet.
[..]
PSV wil hem al wat langer kwijt, Koné zelf wou tot nu toe niet. Als de technische staf hem zo graag zou willen houden gingen ze niet zo met hem leuren.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 13:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
En dat ineens aan het eind van de voorbereiding. Met andere woorden: heeft niets met speltechnische kwaliteiten te maken.
[..]
Koné is ook zeker niet "geslaagd" bij PSV, het is ook geen totale mislukking maar de verwachtingen waren toch wel iets hoger dan wat hij tot nu toe heeft laten zien. Ik heb altijd al geroepen dat hij het eerst maar eens moet laten zien en daar wacht ik al 2 jaar op...quote:Ja, ik weet niet of jij überhaupt zelf wel eens hebt gevoetbald, maar dit is een beetje onzinnig. Koné is niet mislukt bij PSV. Dat de fans teleurgesteld zijn in het percentage kansen die hij liet liggen begrijp ik best. Maar als je gewoon objectief kijkt heeft Koné een duidelijke meerwaarde bij PSV.
[..]
Is er ooit 80 miljoen voor Kaká betaald? Zoniet dan is er ook geen sprake van een concrete transfersom. Maar je haalt er weer allerlei zaken bij die er niet toedoen. 10 miljoen is veel te veel geld voor een speler als Koné voor een club als PSV. We zaten toen we hem kochten al zo'n beetje op zwart zaad en dan ga je nog eens een fortuin uitgeven aan een wispelturige dribbelaar.quote:Transfersommen zijn niet reëel. Kaká zou nu iets van 80 mio op moeten brengen... hoe zou je dat ooit waar kunnen maken op het veld?
[..]
Bedankt voor de copy-paste mogelijkheidquote:Wat wil je nu? Per sé gelijk krijgen? Je hebt het niet, dus krijg je het van mij ook niet.
Koné heeft meestentijds toch echt vanuit het centrum gespeeld. Zeker vorig seizoen.quote:Koné speelde meestentijds niet in het centrum. En als je naar prestaties kijkt (assists, dreiging, doelpunten) zit er eigenlijk geen wereld van verschil in beide heren. Koné bracht zichzelf alleen vaker in een positie van waaruit hij kon scoren en was dan weer minder succesvol per kans. Maar per saldo scoorde hij meer...
Koné voldoet aan geen van beide criteria overigens, anders zou hij 1 op 1 lopen.quote:Jij ziet derhalve een makke (verprutsen van kansen), maar ziet de kwaliteit (zichzelf in kansrijke positie brengen) over het hoofd. Ik heb liever een spits die 10 kansen per goal nodig heeft en die zichzelf 10 kansen gemiddeld weet te creëren, dan een spits die 2 kansen per goal nodig heeft, maar slechts 1x per wedstrijd gemiddeld in kansrijke positie weet te toveren...
Koeman wilde dus Koevermans, maar gelukkig is die te duur. Het bestuur heeft blijkbaar ook een enorm grote invloed op de aankopen (zelfs wat voor speler er moet komen). Koné wil graag naar Sevilla (logisch als hij hier afgestoten wordt). En in een anders stukje wordt gezegd dat het nieuwste bod van Sevilla ongeveer 15 miljoen euro is. En daar ben ik wel tevreden mee.quote:'Koevermans te duur voor PSV'
door Frans van den Nieuwenhof
EINDHOVEN - PSV is niet bereid om een kleine zeven miljoen euro te betalen voor Danny Koevermans. Trainer Ronald Koeman zou de AZ-spits graag toevoegen aan zijn selectie, maar volgens directeur Jan Reker is de vraagprijs van de Alkmaarse club te hoog. "Daarnaast denk ik dat AZ sowieso niet bereid is om Koevermans aan ons te verkopen. Dat is nog het grootste probleem", aldus Reker.
De algemeen directeur van PSV kan zich wel voorstellen dat Koeman graag een spits van het kaliber Koevermans wil aantrekken. "Het is het recht van de trainer om een zo goed mogelijke selectie samen te stellen. Hij moet daarvoor zijn uiterste best doen."
Los van de financiële consequenties die aan een transfer van de AZ-spits zijn verbonden, is de clubleiding van mening dat PSV misschien meer gebaat is bij een aanvaller die op meerdere posities uit de voeten kan en bovendien in de toekomst een restwaarde vertegenwoordigt.
De komst van een nieuwe aanvaller is een absolute eis van Koeman voor het geval dat Arouna Koné vertrekt. PSV kwam gisteren dicht bij een akkoord over een transfer van de Afrikaanse aanvaller naar Sevilla, maar volgens Reker is de bevrijdende fax nog steeds niet binnengerold.
PSV stelt zich, zegt Reker, op het standpunt dat een vertrek van Koné geen must is. "Maar áls hij gaat, dan willen wij daarvoor een heel goed bedrag ontvangen. Manager Stan Valckx heeft tot tweemaal toe aan hem gevraagd of hij naar Sevilla wil. De laatste keer was vanmiddag. Het antwoord was twee keer ja."
Het is ook kut spelen tegen Koné natuurlijk maar dat is het tegen elke snelle aanvaller in principe. En je weet bij Koné nooit of hij niet toch ineens iets briljants doet. Ik heb hem vaak genoeg acties zien maken waarbij bij mij spontaan de oe's en ah's uit m'n mond vlogen. Als hij dat niveau elke week haalde was is zijn grootste fan waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 13:59 schreef Chivu het volgende:
Het gezeur snap ik wel hoor, maar vanuit het oogpunt van de tegenstander is dit vaak niet terecht. Hell, er zijn zelfs Ajacieden die zeiken over Huntelaar, die overall volgens mij zelfs minder heeft gekost (ook 9 miljoen, maar geen huursom) en bijna 1 op 1 loopt
15 miljoen = doenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 14:04 schreef Lemming22 het volgende:
Wel een interessant stukje op de site van het ED:
[..]
Koeman wilde dus Koevermans, maar gelukkig is die te duur. Het bestuur heeft blijkbaar ook een enorm grote invloed op de aankopen (zelfs wat voor speler er moet komen). Koné wil graag naar Sevilla (logisch als hij hier afgestoten wordt). En in een anders stukje wordt gezegd dat het nieuwste bod van Sevilla ongeveer 15 miljoen euro is. En daar ben ik wel tevreden mee.
Onzin. Of het moet zijn dat jij beter ingelicht bent bij PSV dan ik, maar dat lijkt mij sterk...quote:
Er is maar één punt waar je meer zou verwachten en dat is doelpunten. En zelfs dat was niet helemaal reëel. Bij Roda scoorde hij makkelijker, maar speelde het elftal in dienst van hem. Dat is een andere situatie dan waarin hij nu verkeert.quote:Koné is ook zeker niet "geslaagd" bij PSV, het is ook geen totale mislukking maar de verwachtingen waren toch wel iets hoger dan wat hij tot nu toe heeft laten zien. Ik heb altijd al geroepen dat hij het eerst maar eens moet laten zien en daar wacht ik al 2 jaar op...
Er is serieus over gesproken. En vooruit: Zidane ging voor 70 mio. Ook een bizar bedrag.quote:Is er ooit 80 miljoen voor Kaká betaald? Zoniet dan is er ook geen sprake van een concrete transfersom.
Wat jij kennelijk niet wil of kan begrijpen is dat dit de prijzen zijn. Je kan bij de ferraridealer ook gaan miepen dat een ferrari niet meer zou mogen kosten dan 10.000 euro, maar echt: je krijgt er niet één mee voor dat bedrag.quote:Maar je haalt er weer allerlei zaken bij die er niet toedoen. 10 miljoen is veel te veel geld voor een speler als Koné voor een club als PSV. We zaten toen we hem kochten al zo'n beetje op zwart zaad en dan ga je nog eens een fortuin uitgeven aan een wispelturige dribbelaar.
Ach gut, een jij-bak. Wat jij kennelijk niet kan begrijpen is dat ik aangaf dat je met onzinargumenten aan kwam om jouw stelling overeind te houden.quote:Bedankt voor de copy-paste mogelijkheid:
Wat wil je nu? Per sé gelijk krijgen? Je hebt het niet, dus krijg je het van mij ook niet.
Nee. Vanaf de flank met een open centrum.quote:Koné heeft meestentijds toch echt vanuit het centrum gespeeld. Zeker vorig seizoen.
Kijk dat bedoel ik nu. Er om heen lullen om jouw punt overeind te houden. Daarom beticht ik je van per sé je gelijk willen halen, ook al heb je het totaal niet.quote:Koné voldoet aan geen van beide criteria overigens, anders zou hij 1 op 1 lopen..
Ik weet eigenlijk inmiddels wel zeker dat jij dat wel zou doen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 14:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Zeiken over Huntelaar zou ik ook niet te snel doen.
Da Costa was licht gebleseerd en die Oostblokker is jong.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 14:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
In Da Costa en die Oost-blokker heb ik maar erg weinig vertrouwen. Net als de technische staf blijkbaar getuige de opstellingen tot dusver.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |