abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 augustus 2007 @ 13:24:12 #1
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_52724715
Het idee achter dit topic, geef van elke kat die je hebt de mafste, vreemdste, meest bizarre eigenschap, volgens goed gebruik start de topicstarter.

Huize Klonk en vriendin wordt bevolkt door 5 katten, 3 dames en 2 heren.

Wabbes (meisje): oud maar gek, je kunt alles met haar doen en ze houdt van iedereen maar haar staart is haar heilig, aai haar per ongeluk over de staart en ze is gelijk pisnijdig en begint te blazen en te grommen. Tijdens dat blazen en grommen blijft ze tegelijkertijd knorren

Poekie (meisje): Als ze iets doet wat niet mag en je roept Poekie Nee, niet doen dan begint ze te vloeken (hele korte mauwtjes) zo van, waar bemoei je je mee, mopper, mopper.... en loopt dan hoogst verongelijkt weg.

Pien (meisjes): Als het koud is kruipt onze poezenpuber gezellig onder de deken, en als er geen deken is dan doet ze verwoede pogingen om onder t-shirts en andere kledingsstukken te kruipen.

Wolle (jongen Onze ouwe rode heer geniet van het leven en alles gaat op zijn leeftijd nu eenmaal wat rustiger, behalve de kattenbak, als eerste wordt tijdens het bezoek aan de kattenbak de helft van het kattengrid over de rand gekieperd en daarna vliegt ie de trap af en is in 4 sprongen beneden, bang voor z'n eigen poep denk ik.

Branie (jongen): Een hele lieve stoere kater, maar helaas een vondeling en hij heeft daardoor een eigenaardige eigenschap, lopende of zittende mensen zijn eng en moeten met alle geweld worden begroet met blazen en grommen, maar zit je op de wc of lig je in bed dan komt ie bij je en dan moet er perse geaaid en geknuffeld worden.

Zo nu jullie
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_52724918
Leuk topic, want normale katten bestaan niet!

Ik heb er drie.

Fleur: Kleine opdonder van ruim 4 maanden. Sluit kattenbakbezoek niet af met het onderkrabben van haar poep, maar met "ramenlappen" in de kattenbak. Ze wrijft dan driftig met haar pootjes over de wanden van de kattenbak.

Lodewijk: Stoere kater van eveneens 4,5 maand oud. Hij roept "Prrp" voor hij iets ondeugends gaat doen, heel handig. Vindt het erg leuk om onder de lakens te duiken en in je tenen te happen.

Sisqo: Woont pas een week bij ons. Tot nu toe is het meest opvallend zijn kletskousengedrag.
pi_52725043
ik blijf dit toppic even volgen

altijd leuk katten
heb er ook 2 (Damens)

maar valt eigenlijk weinig over te melden zijn alle bij gek

1tje is er altijd erg bang voor iedereen en alles maar loopt wel altijd hele verhalen te vertellen tegen vrouwtje

de 2de is een buiten slet wil altijd naar buiten en wordt pis link als ze dat dus niet kan omdat wij weg zijn/gaan en ze jaagt me andere kat altijd naar binnen als zij de tuin uit gaat onder het mom van zo hoef ik niet op je te blijven letten ivm gevechten enz
pi_52725131
Ik heb er ook drie. Ze zijn alledrie ongeveer even oud, 4 maanden dus.
Ik zal beginnen met de ergste.

Boompie (vrouwtje): ze vind het leuk om me constant en overal te achtervolgen, zelfs tot in de douche
Nat worden vind ze niet zo erg. Ze springt naar alles wat eetbaar is, als ik een koek vastheb of iets dergelijks. Ze kruipt onder de dekens, in de kast.. Als er iets beweegt is zij de eerste die erbij is, zijn het nu tenen of een stofje. En ze houdt enorm van klimmen tegen het behang.

Stinky (ook vrouwtje): Stinky is eigenlijk best wel rustig. Ze ligt maar wat en komt af en toe eens kijken wat Boompie aan het doen is, maar over het algemeen is ze best braaf.

Waffel (katertje): Waffel heeft de neiging van overal naar eten te zoeken. Hij knabbelt de brookzak kapot en zou liefst van al in de koelkast kruipen. Dat is eigenlijk het enige wat hij uitspookt.
Never underestimate the predictability of stupidity
pi_52725186
Nala (meisje): zo gek als een deur. Kan ook lekker miauwen, alsof ze soms hele verhalen wilt vertellen. Vooral als ik een dagje ofzo weg ben geweest, miauwt ze eerst een half uurtje lang en dat wordt dan steeds minder. Ze is/kan een deugniet van jewelste zijn, erg speels. Gordijnen zijn nog steeds, helaas, niet veilig, sprint ze soms in één keer in, je voelt het soms al aankomen, en dan hangt ze bovenin de gordijnen om je vervolgens aan te kijken van 'leuk he'. Mijn nieuwe gordijnen zijn dus al (heel snel) geperforeerd, zitten al velen kleine gaatjes en haaltjes (die kan ik gelukkig nog wat rechtrekken) in .

Aan de andere kant, kan ze je aankijken en zitten, op het roostertje van de radio bijv, want die is lekker warm, van 'I am master of the universe'. Tassen vindt ze ook erg leuk, sprint/deukt ze op af, om vervolgens in de tas te zitten. Ze is wel erg éénkennig, bij anderen vertikt ze het vaak om om schoot te zitten, alles hoe zij het wil. Bij mij echter, vooral als ze helemaal wil genieten, kan ze liggen als een baby. Ze ligt dan ook precies zo in mijn armen. En dat is zeer lief . Het is een piepklein poesje, groeien doet ze waarschijnlijk niet meer, met piepkleine oortjes en een neusje, stukken kleiner dan de overige grote(re) katten, maar in de tuin schrikt ze voor niemand terug en springt pontificaal bovenop een andere kat of gaat naar hem toe. Bang is ze niet. Behalve soms voor stofzuigers, maar aan de andere kant kan ze daar ook weer mee spelen als ik de bank stofzuig. Kortom: een vreemd en eigenaardig katje, maar wel erg lief, bijdehand en grappig. Ze is ook een beetje klunsig soms.

grappig topic !
  maandag 27 augustus 2007 @ 13:45:13 #6
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_52725247
Solito

Zwarte kortharige pers. Eet alleen brokjes en drinkt alleen water. Is daarentegen wel dol op het aflikken van paprika chips

Gaat vaak op de bank "zitten" ( ja echt met zijn rug tegen de leuning ) en tv kijken.

Vraagt om aandacht, maar als je die niet geeft "tikt" ie je aan en begint te miauwen.

Alles wat nieuw is moet onderzocht worden, en kruipt graag in plastic tassen.

[ Bericht 10% gewijzigd door jpg97 op 27-08-2007 14:15:48 ]
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  maandag 27 augustus 2007 @ 13:45:53 #7
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_52725264
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 13:24 schreef Klonk het volgende:

Poekie Loes (meisje): Als ze iets doet wat niet mag en je roept Poekie Loes Nee, niet doen dan begint ze te vloeken (hele korte mauwtjes) zo van, waar bemoei je je mee, mopper, mopper.... en loopt dan hoogst verongelijkt weg.
Harry heeft een eigenaardige manier van knuffelen. Hij staat op je schoot, doet zijn kop naar beneden alsof hij een struisvogel op zoek naar zand is, en laat zich dan vallen. Je moet hem dan wel opvangen anders lazert ie zo op de grond.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  maandag 27 augustus 2007 @ 13:56:47 #8
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_52725581
Wij hebben hier twee katers

Sjaak: die komt als je hem roept en wil dat je water voor hem in de douchebak gooit zodat hij die uit kan likken. Ook is hij helemaal gek op mijn laserlampje. Als je ermee klikt komt ie al uit een andere kamer hollen om te zien waar dat rode lichtje nu weer is.

Kees: dat is het knuffelbeest van de twee, en die zit 's nachts ook altijd bij je op bed. Hij durft niet onder de dekens te liggen, maar je moet zelf wel oppassen want als hij tenen onder de dekens vandaan ziet steken duikt hij met zijn voorpoten(en nagels ) onder de dekens om die eens te grazen te nemen.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Moderator maandag 27 augustus 2007 @ 14:06:35 #9
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_52725867
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 13:45 schreef tonja het volgende:

[..]

Harry heeft een eigenaardige manier van knuffelen. Hij staat op je schoot, doet zijn kop naar beneden alsof hij een struisvogel op zoek naar zand is, en laat zich dan vallen. Je moet hem dan wel opvangen anders lazert ie zo op de grond.
Wat een gekke beestjes zijn het soms ook
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 27 augustus 2007 @ 14:58:00 #10
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_52727287
Max
Stoere kater, 5 jaar oud. Knuffelbeest.. maar beetje dommig Krijgt het voor elkaar om 3 of meer pogingen nodig te hebben om vanaf de grond op de vensterbank terecht te kunnen komen, waarbij de meest succesvolle poging standaard eindigd met een doffe dreun als hij het raam raakt. Gevolg: boze blik, geknotter, liggen, slapen
Vind het ook heerlijk om in bed te slapen, maar aangezien hij weet dat dat niet mag blijft het bij verwoedde pogingen om de slaapkamer op te komen. Heeft nog niet door dat als de deur openstaat hij gewoon over de drempel kan, zelfs als ik zeg dat het niet mag
slaapt het liefst op zijn rug, met z'n voorpootjes gekruisd en z'nb tong een beetje uit z'n bek

Sherezade
Anderhalf jaar oude diva. Typisch vrouwtje. Chagerijnig zonder aanleiding, knottert er dan flink op los. Móet persé meteen naar Max op de kattenbak. Wil ook nog wel eens uit nieuwsgierigheid achter het douchegordijn kruipen, maar vergeet keer op keer dat als ze dat doet ze nat gaat worden. Aangezien mevrouw niet van water houdt, iedere keer weer een schreeuw en ruzie met het douchegordijn om zo snel mogelijk weer weg te kunnen komen. Iedere ochtend opnieuw
Grootste lol: doen alsof ze slaapt en dan wachten tot Max voorbij loopt en hem dan een enorme mep verkopen. Daarna sprint zij weg en gaat vanaf de krabpaal zitten toekijken hoe Max verdwaasd om zich heen kijkt
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_52728533
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 14:58 schreef teamlead het volgende:
Max

Sherezade
.. Móet persé meteen naar Max op de kattenbak.

Ik heb weleens dat als ik naar de wc ga, mijn poes op de kattenbak gaat . En ze heeft een doorzichtige kattenbak en dan kan ik hier zien, trek ik door, is zij ook klaar
quote:
Aangezien mevrouw niet van water houdt, iedere keer weer een schreeuw en ruzie met het douchegordijn om zo snel mogelijk weer weg te kunnen komen. Iedere ochtend opnieuw
Gaat jouw kat elke ochtend onder de douche

Katten schijnen soms iets te hebben he met douche's. De mijne was in het begin heel erg, water dronk ze uit de douche, mocht niet van mij, want dan zat het hele laminaat onder de natte poespootjes. Ze maakte er ook een spelletje van, ging ze heel sneaky, als de badkamerdeur op een kiertje stond, naar binnen, wachtend totdat ik het niet door had, maar ik had en heb dat vaak wel door, kom ik er zachtjes aan, sprint ze weg.. om het vervolgens weer tig keer te proberen .

Ook drinkt ze soms niet het water uit haar bakje, maar gaat ze er mee spelen. Dan hoor ik plonsen en herrie, en ligt het water ernaast en weer allemaal natte poezepootjes. Ze drinkt het soms met of via haar pootje of wiebert het met haar pootje(s) eruit ipv dat ze, zoals het een kat dacht ik betaamt, met het tongetje het water opdrinkt .
quote:
Grootste lol: doen alsof ze slaapt en dan wachten tot Max voorbij loopt en hem dan een enorme mep verkopen. Daarna sprint zij weg en gaat vanaf de krabpaal zitten toekijken hoe Max verdwaasd om zich heen kijkt
Ghehe , arme Max.
pi_52729198
Tommie, kater , 7 jaar:

Slaapt bij voorkeur in tassen of dozen. Is zeer tevreden want hij spint al voordat je hem aanraakt.En spinnen kan hij heel hard.
Niet de snelste kat ter wereld, totdat hij de koelkastdeur hoort.

Wast regelmatig onze hond. Heeft op zijn witte buik een donkere vlek en als je daar aan zit gaat hij je met zijn poten trappen.
Gaat elke dag steevast om 17.00u richting de plaatselijke snackbar.

En hij wacht op mij als ik laat terug ben. Dan zit hij buiten bij de voordeur en komt hij op me afgerend als hij me ziet.
pi_52729586
Nikki (Meisje: de eerste kat die we van straat hebben gered. Een lapjespoes die vrij iel van vorm is. Ze is desondanks wel de baas in huis en kan heeeel arrogant kijken en doen. Roepen heeft vaak geen zin dan gaat ze met haar rug naar je toe zitten. Ze ligt alleen bij mij op schoot.

Suzie (meisje): moederpoes die we van straat gered hebben samen met haar zoon (Evo). Ze heeft op straat iets ergs meegemaakt denk ik want ze is heeel schichtig. Een arm optillen is genoeg om haar weg te laten schieten. Voor de rest groeit haar vertrouwen steeds meer en is leuk om te zien.

Evo (jongen): de zoon en groeit zijn moeder achterna, 5 kilo. Hij is de grootste maar niet de stoerste. Hij is net als zijn moeder soms nog wat schichtig maar komt graag kopjes geven. Samen met zijn maatje (Puk) speelt hij erg graag en gaat er soms ruig aan toe. Hij vind het lekker om ruig over zijn rug heen te krabben, daarvoor gaat ie in een speciale houding liggen.

Puk (jongen) laatste die we van straat hebben gered is een terrorist en knuffelbeer in 1 poes! Hij kan alles omver halen en vrij stevig stoeien terwijl hij 5 minuten later bij je komt en in je nek gaat liggen. Hij kan erg hard spinnen en knuffelen. Hij zeikt bij voorkeur in de douche en staat ook altijd vooraan als je net gedouched hebt en de deur opendoet . Hij loopt dan naar binnen en begint het water op te likken. Leuk is als je de douche effe aandoet . Terwijl andere op de achtergrond blijven als er visite komt, komt Puk juist tevoorschijn en loopt met voorkeur voor de voeten.

[ Bericht 24% gewijzigd door OxygeneFRL op 27-08-2007 16:21:36 ]
  maandag 27 augustus 2007 @ 16:19:27 #14
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_52729701
Suzie lijkt erg op onze Branie als ik dat zo lees
  maandag 27 augustus 2007 @ 17:44:46 #15
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_52731798
Leuk topic!!

GizmoHeld op sokken,maar om een of andere reden wel het opperhoofd van het stel.Ondanks dat er katten bij zijn gekomen... hij blijft de baas.Giz denkt ook dat ie geen kat is maar mens... en waar ik ben is gizmo ook.Als ik telang (naar zijn inziens)van huis ben geweest zit meneer aan het eind van de straat op me te wachten en zodra ik er aan kom(met de auto)gaat er luidkeels een sirene af.Meneer loopt dan hoogverontwaardigd voor me uit te bleren.. met het toontje van.. waar heb je het lef vandaan gehaald om zolang weg te blijven want nu is hij zooooooooo alleen geweest.

SimbaSimba is een pittig vrouwtje van 10.Vind alles en iedereen eng maar toch interessant omdat mevrouw zo nieuwsgierig is.Durft het sindskort aan om geaaid te worden.. maar vaak zit ze te bleren omdat ze aandacht wil en zodra je je hand uitsteekt om te aaien krijg je een pets,om vervolgens weer te bleren dat ze niet aangehaald word.

TomTomGraaft zich in in dekentjes.Als het niet lukt dan blijft ie gewoon halen totdat het lukt ofdat ie een opening aangeboden krijgt Verder is deze kat redelijk normaal.

Jerrie is vreselijk bang voor Simba en zit dus voornamelijk buiten.Waarschijnlijk als ie dr een keer een goeie knal geeft is het over.. maar meneer durft niet.Hij klapert zelfs aan het kattenluik zodat ik de deur open kan doen en meneer onder begeleiding naar binnen kan komen,zodat ie zeker weet dat ie geen knal van Simba krijgt.Maar aan de andere kant hoor ik van de buren aan alle kanten dat ie een regelrechte macho is en over de buurt heerscht,en de katten van mijn directe buren krijgen regelmatig een opdonder van hem

Voor de rest herken ik veel punten uit bovenstaande posts
  maandag 27 augustus 2007 @ 18:24:27 #16
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_52732776
Whehehehe geweldig al die eigenaardigheden!

Mijn monsters dan maar...

Kurt Cobain: lobbes en knuffelaar to the max Hijs groot, heeft lellen bij zn buik die heen en weer wapperen als die rent (ALS die rent dan he ) Ligt snachts altijd op mijn kussen , ik krijg dan het puntje van het kussen aangeboden, ligt ook gerust met z'n koppie op mijn hoofd of wang en wil nog wel eens met zn neus in me oor terecht komen om daar dan luid in te knorren. En in de winter kruipt meneer tegen me aan onder de dekens. Hij lust absoluut alles, je reep sjokola is iig niet veilig maar ook lekker stukje balgehakt lust die ook, hengelt met zn pootje mijn drinken uit me glas (melk, icetea, kruidenthee, vodka/cola, you name it) Een vreselijke allemans vriendje, hij gaat ook tegen je staan leunen als die iets van je wilt, vooral als je iets lekkers in je hand hebt

Jim Morrison: Ondeugende luiwammes en kroelkip (al doet ie dat alleen bij mij), hij kwijlt bij uitgebreid kroelen of als je bleekmiddel aan je vingers hebt (dan wordt ie gek en wrijft die met zn gezicht over je hand en gaat erin bijten en kwijlen ) hij likt graag plastic en rand vooral zomers bijna dagelijks Kurt aan, dus bietje gay en uiteraard wil Kurt dat niet maar laat het toe tot ie het echt zat is en loopt dan luid mekkerend weg. Als ik de kattenbak heb schoongemaakt (juist met bleek) en nieuw grid erin heb gegooid gaat Jim eerst er ff in liggen rollen en met zn snoet langs de wanden van de bak. Ligt op bed het liefste bij mijn buik, boven of onder de dekens maakt niet uit ligt een beetje aan hoe koud meneer het heeft

Sherry: beetje rare sjaggo bitsj, Kurt wil liev voor zn zusje zijn maar zij vindt het allemaal maar nix wat ie wil doen dus hij krijgt bijna dagelijks wel een klap voor zn kop en paar nagels in zn neus Ze is dol zalm kattesnoepjes en bijt in je vingers om hem te pakken te krijgen Ze is er ook dol op om in het trappenhuis te gaan liggen rollebollen, geen idee waarom maar het moet meerdere malen per dag gebeuren anders gaat ze irriteren en trekt ze het kleedt omhoog om hem te laten vallen op het laminaat en dat dan vaak achter mekaar Ow en zij doet ook al een moord voor mijn sjokola Ligt niet vaak op schoot maar wil wel graag dat ik dr vasthoudt zodat ze met dr hoofdje over me schouder kan hangen

Kurt en Sherry zijn 12 en Jim is 10
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
pi_52732833
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 14:58 schreef teamlead het volgende:
Krijgt het voor elkaar om 3 of meer pogingen nodig te hebben om vanaf de grond op de vensterbank terecht te kunnen komen, waarbij de meest succesvolle poging standaard eindigd met een doffe dreun als hij het raam raakt. Gevolg: boze blik, geknotter, liggen, slapen
Dat doet mijne ook!! En ook op tafel willen springen en er dan keihard onderdoor kletteren. Ziet denk ik niet goed diepte of schat haar eigen (niet te verwaarlozen) gewicht verkeerd in... Wat ze ook doet is op het balkon zitten en dan een pootje tussen de spijlen door en hengelen naar katten die beneden over straat lopen.... 3 verdiepingen lager

En panisch voor vlinders
pi_52733483

De kat van mijn buurvrouw slaapt overigens ook onder de dekens, toen ze dat vertelde dacht ik eerst dat ze een grapje maakte, 'hij wil altijd onder de dekens slapen', ik ' '. En ook een ontzettende kwijlert. Hij is groot, en als ik buitenzit, komt ie hopsend mij begroeten, wil met zijn statige lijf op mijn schoot, en vervolgens zit ik onder de kwijl . Ik ben mijn kleine poes gewend, dus moet altijd even wennen aan die grote nagels en pootjes en dat gefliep, zo noemen ze dat toch . Maar het is een echte gentelman, al kwijlt ie dus wel, en slaapt alleen onder de dekens .
pi_52733872
Ik had drie katten maar begin dit jaar is het gereduceerd naar twee

maar goed, het zijn wel twee hele lieffies

Pollewop! Pers van 7, is altijd moe, altijd slaperig, wil altijd bovenop je zitten, naast je hangen, onder de dekens liggen of op je kussen. Verder vindt hij het erg leuk om als het bed opgemaakt wordt onder het dekbed door te rennen wat we opschudden. Soms lijkt het alsof hij paranormaal is; kan ineens heel eng ergens naar kijken en daarna heel hard heen en weer gaan rennen als een dolleman. Hij is dol op de zon, ondanks al dat haar en ligt dan te bakken. Hij is eigenlijk dol op iedereen, iedereen kan hem oppakken/knuffelen whatever. Hij is ook dol op babies En accepteert echt bizar veel van kleine kinderen.....Als hij een nummer twee gedaan heeft dan racet hij keihard uit de kattenbak met een wilde blik in zijn ogen. Verder is hij gek! op autorijden, staat dan ook op schoot bij mij want een mandje vindt hij maar niets (hij heeft wel een tuigje om) en het liefst stuurt hij mee met Rtificial *grin.... En als ik hem vergeet melk te geven (kattenmelk) dan gaat hij keurig op dat plekje waar ik het bakje anders zet zitten wachten....En oh ja! hij komt altijd aanhuppelen als ik fluit, tis net een hondje.

Loei! Loei is een kruising huis-tuin en keukenkat/siamees en is een tuxedokat van 6 jaar. The man of the house Nou ja, dat lijkt vooral zo hoor want eigenlijk is het een angsthaasje/lekkere softie maar goed, dat heb je niet van mij hoor Door zijn siamese bloed babbelt hij heel erg veel en graag en dat is erg gezellig maar soms wel een beetje té. Verder is het een echte vreetzak en denkt hij alles te kunnen eten/lusten wat ik eet, wat geresulteerd heeft in het eten van Ui, paprika, broccoli (rauw en bijvoorbeeld augurk. Hij is dol op badwater (met of zonder badspul erin) en als ik de douche aanzet komt ie meteen aanrennen want hij drinkt graag terwijl er gedoucht wordt. Hij is sowieso dol op water want als het regent gaan de meeste katten naar binnen maar nee, onze Loei wil juist naar buiten dan Hij heeft de onhebbelijke gewoonte om 's ochtends vroeg ons wakker te willen maken. Of hij gaat met zijn pootje langs mijn wang maar als dat niet werkt gaat ie met zijn prikpoten over je heen rennen en hard gillen... Dat werkt altijd. Verder vindt hij het prettig om wat op onze cactus te kauwen ontdekte ik laatst.

[ Bericht 2% gewijzigd door DarkElf op 27-08-2007 19:16:29 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 27 augustus 2007 @ 19:09:03 #20
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_52733985
Even tvp, verhaal over mijn duiveltjes komt later!
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  maandag 27 augustus 2007 @ 19:10:08 #21
52349 purplerose
pi_52734013
Owjah, de mijne laten me wietplanten niet met rust lekkere geur bij het knabbelen eraan
pi_52734053
Jaina:
Om 5 uur, (met een marge van 10 minuten) is het tijd om de baasjes wakker te maken voor een aai.
Laatst vergat ze het en werden wij alsnog om 10 over 5 wakker, omdat er iets anders was dan anders
pi_52734095
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 18:24 schreef purplerose het volgende:
-knips-
Klinkt als hele toffe katten

Wel uitkijken met chocola en bleekmiddel, is beide giftig voor katten
  donderdag 6 september 2007 @ 11:28:20 #24
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_52978139
Sorry hoor, maar katten in bed, op je kussen en in de badkamer terwijl je aan het douchen bent
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  donderdag 6 september 2007 @ 11:29:08 #25
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_52978162
ja gezellig
pi_52978726
Onze poes Dzidzo is ook een rare, ze moet me altijd overal volgen. En soms wordt ze dan ergens opgesloten.
Als een van ons bij de beneden voordeur staat en zij op het balkon, schreeuwt ze de hele boel bij elkaar.
Uit haar echte drinkbakje wil ze niet drinken, wel uit de gieter als ik plantjes water geef.
Zodra het senseo-ding aangaat staat madame er bij, ze likt ook koffiekopjes leeg.
Als ik aan het computeren ben, staat ze naast me en miauwt de hele tijd en ze gaat met haar pootjes op mijn been/arm om aandacht te trekken, mijn vriend mag rustig computeren.
En dat mekkeren als er een vlieg voorbij komt..
pi_52978780
Isis:
Zwarte volwassen dame die perse alle gesloten deuren wil openen en dit voor elkaar krijgt door aan de deurklink te gaan hangen en vervolgens haar lijf heen en weer te zwaaien. Als het eenmaal gelukt is, kijkt ze een keer en dan is het klaar. Isis zit ongeveer 1 keer per jaar een paar seconden op schoot, veel liever ligt ze op de bankleuning tussen je lichaam en je arm in te slapen. Madam wordt heel erg pissig als je aan haar hangbuik komt, dan gaat ze meppen, krabben en bijten en springt ze vervolgens boos weg, om je op een afstand pissig aan te blijven kijken. Als ze aandacht wil komt ze je kopstoten geven (ja die gaan hard) en dan moet je haar over dr koppie aaien, doe je dat niet gaat ze naast je zitten kopstoten en je de hele tijd strak aan blijven kijken. Ze is trouwens erg bang voor de balkon deur (die is ooit eens dicht gewaaid met haar staart ertussen) en de stofzuiger. Verder vind Isis plastic tassen met inhoud mmoi, die trekt ze op de grond en dan haalt ze de tas leeg om vervolgens alles door de kamer te verspreiden en opruimen hooo maar! S'morgens wil mevrouw graag water drinken uit de kraan, ze blijft zitten mauwen tot de kraan open gaat en als ik dat niet doe is ze weer eens boos en gaat ze me negeren. Isis heeft een voorkeur voor ham, zodra de verpakking open gaat is Isis helemaal gek aan het doen. Ze moet altijd smorgens mee naar de badkamer en als ik dan mijn haar ga kammen met water, dan gaat ze bij voorbaat al schuilen achter het douchegordijn.

Luna
Volwassen schildpadpoes, heel ondeugend. Loopt het liefst de hele dag om je voeten heen, wil s'nachts perse de slaapkamer in en wacht ook echt tot de pc uit gaat voor ze er naar toe sprint. Vervolgens verstopt ze zich onder het bed en wacht tot ik in bed lig, daarna springt ze op bed waarbij ik haar op pak en mijn slaapkamer uitflikker. Heel soms vergeet ik het en dan gaat ze s'nachts mijn rug krabben met dr nageltjes of poogt ze onder het dekbed te kruipen. Waardoor ik wakker wordt en dr alsnog de kamer uit gooi. Luna wil ook altijd en overal mee spelen. Zit constant aan vingers te lebberen en laat zich spontaan omvallen als je alleen al naar haar kijkt (aai mij, aai mij). Luna ligt graag op schoot en is jaloers op Snowy, ook mag Luna graag Snowy jennen door haar steeds te meppen of er bovenop te springen. Ook Luna moet smorgens altijd mee de badkamer in en dan bij mijn haarkammen verschuilt ze zich samen met Isis achter het douchegordijn.

Snowy
Een volwassen witte pers. Snowy ligt het liefst de hele dag in je nek te kriebelen. Ze vraagt aandacht door luidruchtig te gaan mauwen, dan moet je dr aaien want anders stopt ze niet met lawaai maken. Snowy ligt graag in de zon, dan gaat ze languit liggen bakken in de meest vreemde houdingen. Snowy vind de andere twee katten niks, is hier bang voor maar kan zich ook flink aanstellen. Zodra er eentje naar dr kijkt of dr een tikje geeft, krijst ze het uit van verontwaardiging. Hierna moet ik haar altijd even troosten, dan komt ze in mn nek liggen knorren. Snowy ligt het liefst bij je hoofd in de buurt, tot grote ergernis.. want niks zo vervelend als een kriebelende pers in je smoel. Kammen vind ze het einde, dan ligt ze op dr rug met dr poten omhoog te genieten. Snowy wil ook graag op balkon zitten, ze staat dan net zo lang bij de deur te mekkeren tot ze naar buiten mag. Ook zij is gek van water uit de kraan drinken en van spagetti. Haar favo speelgoed zijn touwtjes, dan wordt ze helemaal gek en gaan de ogen op groot.
  donderdag 6 september 2007 @ 12:41:09 #28
52349 purplerose
pi_52980062
quote:
Op donderdag 6 september 2007 11:28 schreef Lariekoek het volgende:
Sorry hoor, maar katten in bed, op je kussen en in de badkamer terwijl je aan het douchen bent
Als je er eenmaal aan gewend bent mis je het zelfs als ze het niet doen of als je ergens anders overnacht

Freecell: uiteraard kijk ik uit

MMluna: geweldig ook die monsters van je
pi_52980676
Leuk topic

Kyra: Houdt niet zo heeel erg veel van knuffelen, totdat je in bed ligt savonds/sochtends. Slaapt altijd op/tussen mij... Als je tegen haar moppert, moppert ze terug. Ze is een echte meid die vaak: wheeee
zegt i.p.v. miauw. Ze volgt me overal naartoe met haar ontzettende mooie groene ogen en ze drinkt alleen uit bekers! Ze word meestal gek van dr kleine zusje die veel en veel actiever is. Kyra ligt graag hele dagen te soezen en is soms best wel saai... Totdat je haar boos maakt; dan kan ze zo goed giftig worden dat je je moet verbergen! Beide meiden houden niet van visite en duiken dan weg.

Kimmy: Onze kleine dondersteen. Zegt geen miauw maar PIEIEIEIEP.
Blijft net zo lang tegen de kast aan krabben totdat ze spontaan vanzelf open gaan! Dan kruipt ze in de kast en dan gaat ze alle kleding omgooien en er in liggen soezen. Ze maakt sigaretten kwijt Ze maakt nagelknippertjes, aanstekers en alles wat maar klein genoeg is, slaat ze weg. Ik haal best wel vaak stuiterballen voor haar, omdat ze dat vet leuk vind om mee te spelen maar na 10 minuten liggen ze allemaal al achter de kasten. Ze volgt mij overal (nieuwsgierig aagje) en loopt altijd achter me aan. Op de wc springt ze op het fonteintje en wil kopjes aan je geven Voor de rest rent ze overdag alleen maar rondjes door het huis en zit Kyra gigantisch te pesten totdat ze over de grond rollen en stoeien, daarna gaan ze tegen elkaar liggen slapen of mekaar wassen.
pi_52981296
ik kwam thuis van vakantie en toen werd ik door alledrie mijns chatten begroet door 3 hele dikke staarten.

Poes en Loeder zijn bang als ik aan de andere kant van het raam sta, terwijl Dolce kopjes gaat geven tegen het raam.

Poes is altijd degene die als eerste bij je ligt, binnen 1 minuut komt zijn broer er dan tussen.

Dolce is heel erg op zichzelf, en komt alleen een aai halen als mevrouw het uitkomt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_52981352
Die van mij:

Ernesto:
Is te vroeg bij z'n moeder weggegaan en heeft mij wat vervangende taken opgelegd, zoals "zogen" (hij's al drie dus dat zou eigenlijk wel eens afgelopen mogen zijn), als we dan aan het knuffelen zijn tikt hij met z'n poot tegen m'n linkerschouder, dan til ik hem op en leg hem over die schouder, en dan begint hij luid knorrend aan m'n t-shirt te likken.
Toen dEUS en Flynn hier kwamen wonen werd Ernesto ineens grote broer, hij gaat naast z'n schoteltje eten liggen wachten tot zij uitgegeten zijn, als hij met ons aan het spelen is en één van hen komt eraan dan laat hij hen gelijk het speelgoed, ik heb hem zelfs eens per ongeluk Flynn zien "slaan" (hij raakte hem per ongeluk tijdens een spelletje), hij schrok er van, keerde zich om en speerde de kamer uit.

Mimosa;
Haat niezende mensen. Als je niest maakt ze een schril geluidje van afkeuring, nies je nog eens dan kaffert ze je wat uitgebreider uit en verlaat dan hoogst verongelijkt de kamer. Erg onaardig tegen mijn vriend in het hooikoortsseizoen.
Als dEUS haar benadert dan geeft ze hem eerst een pets voor zijn hoofd, maar daarna mag hij wel gewoon tegen haar aan kruipen, krijgt hij een wasbeurt en vallen ze samen in slaap. Als jullie het snappen dan snappen wij het ook.

dEUS;
Superrelaxt type , als hij eigenlijk ergens bang voor is dan gaat hij er desondanks twee tellen later toch op af om het te onderzoeken. Vind het geweldig om bij vreemde mensen naar binnen te lopen, hij heeft alle appartementen hier in het rijtje al van binnen gezien.
Is twee jaar maar miauwt (piept) als een kitten. Gaat vaak in de gang zitten piepen, dan moet ik hem optillen en aan een deurkozijn hangen, dat vindt 'ie leuk.
Het hoogste genot qua eten vindt hij met de hand gevoerd worden, at een tijd helemaal niet als we hem niet handvoerden, maar uiteindelijk hebben wij toch de langste adem (of dEUS de meeste honger) At de laatste tijd weer goed uit zichzelf, maar toen we een weekendje weg waren naar Lowlands had hij weer een paar dagen eigenlijk niet gegeten volgens allebei de catsitters. De laatste ochtend had hij blijkbaar teveel honger en heeft hij de buurvrouw zo gek gekregen dat ze hem met de hand voerde, terwijl buuf niet wist dat wij dit ook weleens deden. Gewoon op de krabpaal gaan zitten piepen ipv bij de andere katten eten, en vervolgens je neus ophalen voor het eten tot het op de hand aangeboden wordt blijkt zelfs op relatief onbekenden te werken.

Flynn;
Houdt niet zo van vreemde mensen sinds hij naar de dierenarts is geweest en minus twee balletjes terugkwam. Als wij iemand binnengelaten hebben zal het wel goed volk zijn, maar op de galerij gromt hij stoer naar voorbijgangers om er daarna snel vandoor te gaan. Toen ik een tijd terug koorts had heeft hij me voortdurend gezelschap gehouden en als er dan mensen onder ons slaapkamerraam door liepen ging hij op de vensterbank zitten grommen, alsof hij dacht dat ik ziek en zwak was en dus verdedigd moest worden ?
Is dol op spelen, vooral met z'n feline flyer, een soort lange hengel met een speelgoedje aan het einde. Hij sleept het ding het hele huis door, gooit hem voor onze voeten en geeft dan een soort knikje, zo van; kom op ! Ik wordt ook regelmatig wakker met een feline flyer in bed. (Flynn slaapt sowieso bij ons). Sinds kort is hij ook gek van die muisjes van whiskas (maar alleen de lichtroze, die donkere negeert hij), daar houdt hij hele verhalen tegen als hij ermee speelt.
Flynn is een echte vreetschuur met een voorliefde voor zoetigheid, hij eet dadels, oliebol, stroop (puur uit het potje), etc is gek op taart en natuurlijk toetjes. Dit alles wordt natuurlijk gejat als we niet opletten, ik merk het meestal pas op als hij me kopjes komt geven en z'n adem ineens naar bv Christoffelvlaai ruikt, zoals van de week.
  donderdag 6 september 2007 @ 22:13:42 #32
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_52992039
quote:
Gaat vaak in de gang zitten piepen, dan moet ik hem optillen en aan een deurkozijn hangen, dat vindt 'ie leuk.
pi_52992733
Grinnik!!!!!!

Dit huis wordt geregeerd door 4 katten.

Odie:
Enorme kater met een grote hekel aan alles wat vreemd is, zijn grootste eigenaardigheid is zijn vasthoudendheid ons op te voeden tot volwassen katten die zichzelf kunnen bedruipen.
Dit betekend dat hij levende prooien meeneemt, ons erbij roept(nogal dwingend zeg maar ) en dan van ons verwacht dat wij de prooi doodmaken en verorberen.
Hij is zwaar beledigd als je dan niet die prooi op wilt eten, eerst probeert hij nog te dwingen met een hoop herrie en de prooi bij je te leggen, daarna eet hij het maar zelf op om daarna met zijn rug naar je toe te gaan zitten, zo van hoe kan je zo'n gift afwijzen.
Hetzelfde doet hij met gaan jagen, of wij mee willen, dat kan dan niet omdat hij een tuin ingaat, wat een zeer beledigde kat oplevert.

Ook heeft hij de gave vet te verplaatsen, odie past in plaatsen waarvan je het echt niet verwacht, vult gewoon die plaats in het geheel op door vetverplaatsing, de mensen van pension vonden het de eerste keer minder grappig omdat ze hem niet konden vinden(ze hadden nooit verwacht dat die kat van bijna 10 kilo in dat hele kleine hokje zat ).

Als laatste is hij erg gek op liefdesbeten geven.

Vleertje:
Vleertje is altijd een kitten gebleven, ze wordt ook wel de bulldog genoemd door haar vage loopje.
Ze houdt erg van buikkriebels, gaat dan op haar rug liggen terwijl ze geluiden maakt die klinken als een slecht lopende dieselmotor.
Dat komt omdat ze chronische niesziekte heeft, wat dan wat minder is, maar goed binnen de perken te houden.
Ze is erg kinderlijk, kittenig klinkt zo stom vandaar kinderlijk, heeft nooit geleerd zichzelf goed te wassen, wat betekend dat sins sjakie dood is wij haar moeten wassen zo nu en dan(sjakie was een dikke kater die de zorg voor vleer op zich genomen had).

Extreem schattig wezen die onmiddelijk het hart van ieder steelt.

Ming:
Kruising siamees met erg veel siamees, ziet eruit als een oosters korthaar.
Tja siamees he, dat zegt al genoeg, ze "praat" erg veel, vooral als het over ongenoegens gaat en krijgt erg graag haar zin, doet daar veel moeite voor
Eet rubber, elastiekjes, condooms, niets is veilig in haar buurt.
Verder heeft ze als hobby zich naast de bank op haar rug te laten vallen om dan zo langs de bank te lopen zeg maar, door zich aan de bank vast te houden.

Moppie:
Veel wol, minder inhoud
Lekkere dikke kater die zich heel macho voordoet maar een echte held op sokken is.
Gespecialiseerd in de onvriendelijke omhelsing, die trash nog weleens voelt.
Als ik heel boos wordt komt hij bij me, gaat dicht tegen me aan zitten en als ik zover ben dat ik bijna schreeuw komt hij van zijn voorpoten af, slaat ze om mijn arm en geeft een hele lichte beet, hij houdt niet van een boze ero
Verder kan zijn stemming erg snel omslaan, hoe heerlijk kattenvoetzooltjes ook zijn, raak de zijne niet aan, hij is nog erger dan andere katten erin.
Hij kan van heel lief naar heel boos gaan ineens en blaast bij de deur als we niet snel genoeg zijn naar zijn zin.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_52993994
Leuke verhalen hier, en o zo herkenbaar

Iggy, een lieve rood witte kater van nu zo'n 2 jaar.
Onze 'kleine' reus. Verteld graag verhalen
Het liefste vroeg in de ochtend zodat hij erbij kan komen liggen in bed.
Zit regelmatig onder de plakfolie van de balkondeur naar buiten te staren.
Als je hem dan ziet zitten en plots heeej Iggertje zegt schrikt ie zich rot en begint even te vertellen wat hij allemaal voorbij heeft zien komen
Vind het ook erg grappig om om het hoekje van de deur naar hem te kijken als hij in zijn eentje met een propje of speeltje speelt.
Als ie mij dan ziet kijken krijg ik een wraaaauw te horen en gaat hij een hele show opvoeren
Hij speelt graag met vers vlees, hij gaat erin krabben met zijn nagels en als het vervolgens aan zijn nagel blijft hangen schrikt ie zich rot omdat er een stuk wapperend vlees aan zijn pootje hangt.
Een echte held
Geeft graag kopjes, als ik computer komt ie naast me staan en gaat met zijn dikke kop tegen mijn hoofd zitten en blijft zo stil tegen me aan zitten.
Als ik dan beweeg of hem aan de kant duw klimt hij of op schoot of gaat overal kopjes tegenaan geven.
Het papierbakje, de lamp, de hoek van het bureau
Of gaat natuurlijk recht voor het beeldscherm zitten.

Henk, een sierlijke zwart-witte kwart siamees van nu ongeveer 1.5 jaar.
Onze claimert.
Gekozen uit het nestje omdat hij direct op ons af kwam en languit op mijn vriend zijn schoot ging liggen.
Heeft echt het karakter van een siamees, hij reageert op ELK geluid dat gemaakt wordt.
Als ik kuch of iets laat vallen springt hij op en begint verhalen te vertellen terwijl hij zoveel mogelijk oogcontact lijkt te willen maken.
Echt een mak lammetje, als je hem omver duwt gaat hij direct liggen en laat zich echt als een lappenpop behandelen. Ookwel onze 'Divo" als ik de borstel tevoorschijn haal komt hij meteen aanrennen en gaat op tafel staan met zijn neus in de lucht zodat hij gekamd kan worden.
Steekt zijn kop omhoog zodat daar eens goed gekamd kan worden, en natuurlijk achter zijn oren
Is gek op bezoek en dat laat hij overduidelijk merken door recht voor het bezoek te gaan zitten en af en toe een tevreden wrauw te produceren met zijn ogen dicht.
Of op schoot en de persoon aan te gaan kijken met slaperige ogen.
Erg lief voor andere dieren, voornamelijk voor onze nieuwe aanwinst.
Daar ging hij direct naast liggen en is sindsdien grootste maatjes met Odie.
Als ik de tafels afdoe kan hij het niet laten om met schele ogen ernaast te gaan zitten en mijn doek aan te vallen.

Odie, een prettig gestoorde kat van 4 maanden.
Ons dom blondje
Zwaar ondervoed bij ons in huis genomen.
We hebben een paar dagen met het idee geleeft dat het een poesje was.
Tot meneer op tafel stond en ik opeens duidelijk zag dat het geen poesje maar een kater was.
Hij is (tot ergenis) extreem schoon op zichzelf.
Zodra iemand hem aangeraakt heeft gaat hij zich direct op die plek(ken) wassen.
Miauwt alleen als hij weet dat hij voer gaat krijgen.
Omdat hij zo ontzettend weinig te eten/drinken heeft gehad in zijn eerste weken is hij nog steeds echt vraatzuchtig.
Vers vlees eet hij erg graag, als hij een bakje krijgt eet hij het helemaal op tot hij een dikke ronde buik heeft. Daarna sjokt hij richting de krabpaal en gaat daar met een humeurig slaperig hoofd liggen.
Als hij eenmaal weer wakker is is hij net als mensen een tijdje slaapdronken.
Hij lijkt echt moeite te hebben met wakker worden.
Dikke opgefrommelde oogjes, voor zich uit staren.. en maar gapen.
Soms zit hij ook rechtop te slapen, echt een aandoenlijk gezicht.
Zelf zal hij (nog) niet naar je toe komen om gekroeld te worden.
Als je hem eenmaal in je armen hebt vind hij het allemaal prima.
Gelukkig wel goede maatjes geworden met onze andere katers.
In het bijzonder met Henk
pi_52995134
leuke en lieve verhalen allemaal
quote:
Op donderdag 6 september 2007 13:20 schreef kyraaa het volgende:
... Ze maakt sigaretten kwijt Ze maakt nagelknippertjes, aanstekers en alles wat maar klein genoeg is, slaat ze weg. Ik haal best wel vaak stuiterballen voor haar, omdat ze dat vet leuk vind om mee te spelen maar na 10 minuten liggen ze allemaal al achter de kasten.
Bekend, bekend !
Mijne slaat ook alles algauw weg, van de tafel, dingen op de grond, onder de bank. Soms verplaats/verschuif ik weleens mijn bank en denk ik 'verrek, dat was ik kwijt' . Speeltjes liggen er idd ook algauw onder. Vind dat overigens wel een beetje klunsig, want dan schiet ze het speeltje of wat dan ook onder de bank en probeert het vervolgens met haar pootje te pakken, en dat lukt dus dan niet meer
quote:
Op donderdag 6 september 2007 23:17 schreef Frappelsien het volgende:

Als ik de tafels afdoe kan hij het niet laten om met schele ogen ernaast te gaan zitten en mijn doek aan te vallen.
Ook bekend !
Doet de mijne ook, even een doekje over de tafel, gaat ze met haar kopje half bukkend wachten tot ze weer mijn gele doekje kan pakken, elke keer pats weer de nageltjes/pootjes erop. Soms gaat ze ook gewoon over de dan vochtige tafel lopen om met mijn doek te spelen , maar dan zeg ik meestal 'ja, en nou wieberen, muts'. Ze doet het ook als ik in bed lig, dan lig ik soms nog wat te woelen, en moet ze me nog steeds elke keer bespringen. Soms doe ik weleens expres of er wat onder de dekens zit, met mijn hand een bol maken en/of met mijn nagels onder de dekens ofzo, nou dan is het helemaal feest, tijger Nala wordt het dan . Die ogen zijn dan wel altijd (zo) geweldig, zo scherp enzo kijkend, oortjes omhoog, prachtig !

[ Bericht 3% gewijzigd door sweetgirly op 07-09-2007 00:10:57 ]
pi_53001321
Vannacht was Luna weer eens onder het bed gekropen en ik had geen zin om haar eronder weg te halen. Halverwege de nacht besloot ze dat het speeltijd was en begon ze me te bespringen *zucht*, toen het niet werkte en ik bleef mopperen besloot ze zich stil te houden. Maar vanmorgen rond 5 uur vond ze het weer tijd om wat anders te gaan doen, ipv mij te gaan bespringen begon ze nu alles van de vensterbank af te tikken. Waardoor ik weer wakker werd. Beetje sjago, kat onder het bed sprinten.. heeft me half uur geduurt voor ze zich liet pakken en buiten de deur liet zetten *grmbl*
  vrijdag 7 september 2007 @ 11:56:55 #37
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_53001966
Ocho (vrouwtje)

zwart wit, mollig, korte pootjes en een dik kopje. dankzij afkomst (geboren in vreselijk tokkie gezin) erg schrikachtig, waarschijnlijk de eerste paar weekjes van haar leven wat vervelende dingen meegemaakt. ze is nu al 10 jaar bij ons en schrikt nog steeds van harde geluiden of plotselinge bewegingen. mauwt alleen maar heel zacht en schor en heeft een nogal gevoelige maag, verdraagt alleen maar brokjes en spuugt die ook geregeld weer uit (bijnaam is dus ook "kotcho") kan vanuit het niets heel erg aanhankelijk worden en kruipt dan bij voorkeur op de bankleunign dicht tegen je hoofd aan en begint op je haren te kauwen.

een beetje een kneusje dus, maar vreselijk lief.

Zaza(vrouwtje)
vlekjeskat, jaartje of 3 oud en brutaal als de nacht. is geboren met een hartafwijking waarvoor ze medicijnen krijgt. ze kan vreselijk aanstellerig miauwen om het minste of geringste, maar is ontzettend aanhankelijk en kruipt het liefst op je schoot met haar kopje diep weggestoken in je trui, waarna ze vol overgaven met haar pootjes op allerlei onhandige plekken begint te "klauwen". volgt je overal en vangt gemiddeld 12 muizen per dag.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_53002465
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 11:56 schreef punchdrunk het volgende:
.. volgt je overal en vangt gemiddeld 12 muizen per dag.
Zo wat een rovertje !

De mijne klauwt (turftrappen toch?) ook altijd zo lekker , auw auw soms.
Ook al heb ik kleding aan, die scherpe nageltjes voel je wel, maar ze gaat eerst een tijdje turftrappen voordat ze lekker gaat liggen (ronken enzo).

vrijdag 7 september 2007 @ 12:55:59 #39
7091 punchdrunk
pi_53003263
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 12:18 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

Zo wat een rovertje !

De mijne klauwt (turftrappen toch?) ook altijd zo lekker , auw auw soms.
Ook al heb ik kleding aan, die scherpe nageltjes voel je wel, maar ze gaat eerst een tijdje turftrappen voordat ze lekker gaat liggen (ronken enzo).

volgens mij is dat eigenlijk om de melkklieren van de moederkat te stimuleren voor het zogen.

wel typisch dat ze dat altijd precies in m'n zak doet. erg pijnlijk ook.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 7 september 2007 @ 13:41:57 #40
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_53004480
Jamie, 9 jaar, blauwe Scottish Fold: lieve, aanhalige, knuffelige kat die graag tegen me aan komt liggen of met zijn voorpootjes op mijn been. Is altijd in mijn buurt. Geeft meestal antwoord zodat ik hele gesprekken met hem kan voeren. Doet graag stokstaartjesimitaties. Was na de verhuizing onzichtbaar (was een paar dagen alleen met qltel in het nieuwe huis) tot ik ook kwam, daarna was het goed

Beauty, 4 jaar, blauw-crème Scottish Fold: een echte poes, d.w.z. zelfstandig en kattig. Is nooit groter geworden dan maatje 6 maanden, maar staat haar mannetje wel tegenover die twee andere beren hier in huis. Sinds de verhuizing is ze wat aanhaliger en spraakzamer geworden maar een schootkat is ze nooit geweest. Ze houdt er niet van om opgetild te worden en o wee als ze een nieuw bandje om moet of zoiets Heeft alle verhuisdozen op slaapwaardigheid uitgetest en een aantal daarvan als favoriet gekozen.

Guus, 2 jaar, crèmepoint Brit: onze ADHD-kat Zit overal op, in of aan zodra het open gaat. Erg fijn als je aan het inpakken bent voor een verhuizing. Doos openvouwen, Guus eruit halen, iets in de doos leggen, Guus eruit halen, doos verder inpakken, Guus eruithalen enz. tot de doos dicht kan. Nadat ik Guus er weer uitgehaald had, uiteraard. Verder houdt Guus fanatiek de omgeving muisvrij. Wat betekent dat hij muizen van buiten mee naar binnen brengt als hij ze gevangen heeft. Althans, dat hopen we... Guus heeft er een pootje van om altijd precies daar te lopen waar wij ook willen lopen, zodat we geregeld over hem struikelen. Als je hem ergens wegstuurt, bijvoorbeeld omdat hij voor de deur zit die open moet, gaat hij prompt slettebakkerig op de grond liggen rollen met zijn buik omhoog. Aai me, aai me! Zodra ik mijn veters vastmaak draait hij om mijn schoenen heen zodat dat niet lukt Guus is een enorme knuffelkat die heel hard kan spinnen en altijd op schoot wil. Je kunt hem ook als een baby op zijn rug in je armen nemen

Ze mauwen inmiddels alledrie prima Duits
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_53005126
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 12:55 schreef punchdrunk het volgende:

volgens mij is dat eigenlijk om de melkklieren van de moederkat te stimuleren voor het zogen.
uhm, wie is dan de moederkat, snap hem niet helemaal, turftrapt ze zodat haar melkklieren worden gestimuleerd, snap het niet meer
quote:
wel typisch dat ze dat altijd precies in m'n zak doet. erg pijnlijk ook.
! Ghehe

Ja, en bij mij weleens vlak bij mijn tieties, borstkas , maar ook op mijn buik als ze op mijn schoot dus zit of benen ook nog Verzet altijd of haal altijd weer die pootjes eraf, zeg nee, maar vervolgens gaat ze toch weer door

Gelukkig is ze niet zo groot, heeft ze niet van die grote pootjes/nageltjes
Mijn buurkat moet ik helemaal oppassen soms. Die heeft klauwen
  vrijdag 7 september 2007 @ 14:07:56 #42
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_53005173
scherpe klauwen kun je knippen en ze trappelt in de hoop dat jij melk gaat geven, dus ze trappelt om jou melkspieren op gang te krijgen
  vrijdag 7 september 2007 @ 18:00:22 #43
189571 ihugster
The journey is the reward
pi_53011096
Wat mij altijd opvalt is dat kitten de kat als ik de krant lees altijd op mijn hoofd wil zitten of nog erger voor mijn krant gaan paraderen alsof ze om aandacht zit verlegen. is dit normaal of gewoon netzo als menig vrouwtje geil zijn en aandacht willen/vragen?
"People say that life is the thing, but I prefer reading "
pi_53011225
Als je je aandacht op iets anders richt vinden de katten je meestal het leukste, want dan maak je niet de hele tijd oogcontact met ze. Net zoiets is dat in een gezelschap vaak de kattenhater wordt uitgekozen om bij op schoot te springen, die is dan de enige die de kat niet aan zit te kijken.

Hier willen ze ook altijd op de krant zitten, en als ze met z'n tweeen zijn eentje eronder en eentje erboven die de bobbel probeert plat te meppen.
pi_53011609
Jari (mannetje) 9 jaar

Grote rode kater van 7 kilo. Zeer rebels. Was altijd de schrik van de buurt.
Sinds onze oudste kater Crispy is overleden is hij heel rustig geworden.
Scharrelt nog wat door de tuin maar ligt steeds vaker binnenshuis. Komt wel nog geregeld met een vogel, muis of kikker op huis aan
Is wel aanhankelijk en knuffelt graag.
Snort heel erg hard (op bed houdt hij je er echt mee wakker)

Kayleigh (vrouwtje) 1 jaar

Langharig. Mooi om te zien. Nog jong en onbezonnen. Volgens mijn echtgenoot een kreng maar ik vind haar lief. Ze ligt ook alleen bij mij; geen allemansvriendje.
Ziet Jari als voorbeeld, loopt hem voortdurend achterna wat vaak een gevecht oplevert want Jari is dezelfde mening bedeeld als mijn echtgenoot.
Stormt soms als een idioot van buiten naar binnen door het kattenluik alsof ze achterna wordt gezeten (wat dan niet zo is).
Als ze eten wil en het gaat haar niet snel genoeg, bijt ze gewoon in je voeten.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 7 september 2007 @ 19:52:49 #46
13151 crew  Rewimo
pi_53013718
Een tijdje terug hoorde ik allemaal gestommel in de gang. Ik kijken, was Guus de waterbak door de gang aan het duwen. Die was leeg en meneer wilde kennelijk dat ie gevuld werd Slimmerik
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 7 september 2007 @ 19:53:04 #47
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_53013723
Whehehe wat een heerlijk doorlees topic!

We hebben er maar 1 een vrouwtje van 8 jaar.
Lust niks anders dan kattenbrokken/snoepjes en blikvoer. Zelfs het lekkerste stukje vlees hoeft ze niet, behalve dan shoarma van de shoarmaboer.
Bed opmaken is ook een feestje, vooral als je de hoeslaken erover heen spant, heerlijk stijf eronder liggen en maar draaien.
Ze is verliefd op de vliegenmepper, elk jaar als we hem tevoorschijn halen dan loopt ze te miauwen en te draaien en rollen, dan moeten we haar "slaan". We kijken ook altijd goed of ze in de buurt is voor we een vlieg dood slaan, vaak is zij vervelender dan die vlieg op dat moment.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  vrijdag 7 september 2007 @ 20:47:24 #48
52349 purplerose
pi_53014948
Oja, het favoriete hapje hier is stukje vlees met knoflooksaus van de shoarmaboer
  vrijdag 7 september 2007 @ 22:12:10 #49
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_53017242
Erg leuk topic!

Yumi (meisje): woont een jaar bij ons. Als ze je ziet moet ze zich altijd uitrekken, maakt niet uit of ze ligt, of gewoon rondloopt (misschien haar manier van 'hallo' zeggen??). Verder kijkt ze ons vaak aan met een OEHOE blik; grote zwarte ogen en haar oren opzij. Ze is dan niet boos, zo kijkt ze vaak gewoon. Mijn zus noemt haar dan ook een uil. Als we slapen gaat ze heel vaak onder het deken tegen mijn buik aan liggen knorren

Myra (meisje), we hebben haar nu bijna 2 maanden. Als ze net heeft gegeten gaat ze het voer proberen te begraven in het laminaat
Verder vind ze bepaalde kledingstukken erg interessant. Vorige week had ze een string uit mijn schone was gehaald en was ze onder het bed aan het verstoppen. Gisteren liep ze trots met een sok rond in haar bek
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_53017320
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 22:12 schreef The_Tankgirl het volgende:
Mijn zus noemt haar dan ook een uil.
Dat had onze kater Crispy ook.

Een goede vriend van ons noemde hem dan ook altijd "meneer de uil"

(typisch dat hij op dezelfde dag stierf als Frans van Dusschoten )
pi_53018058
quote:
Gaat vaak in de gang zitten piepen, dan moet ik hem optillen en aan een deurkozijn hangen, dat vindt 'ie leuk.
Dat was ik nog vergeten, dat doe ik ook altijd met Kimmy!

Dat melkklieren-getrappel doet Kyra altijd bij mij... En op de kussens.
De nagels worden hier btw iedere keer geknipt als ze te scherp worden.
Dan zijn ze te lang waardoor ze vast blijven zitten in de stoel of de bank...
Ik weet dat het dan gewoon tijd is om te knippen. Ze vinden het wel niet zo leuk, mja, pech

Owjah, en ze hebben allebei hun eigen fleecedeken en bedje om op te liggen
En dan liggen ze snachts nog bij mij
pi_53019614
Leuke herkenbare dingen allemaal Dat er nog andere katten graag aan richeltjes hangen (tuig v/d richel ) had ik niet zo snel gedacht. Ik mis alleen wel foto's en filmpjes van allerhande gewoontes in dit topic, die zijn er vast wel !

Wel knap van Guus, zulke goede communicatie.

Een kat die gek is op de vliegenmepper, dat is een hele aparte !

Het bed op maken wat Uniekhoorn beschrijft bijvoorbeeld, dat is hier ook altijd feest:

Flynn was een keer op een dekbedhoes gesprongen toen wij die aan het opvouwen waren, dat vond hij blijkbaar zo leuk dat hij altijd gelijk komt aanstormen wanneer wij beddegoed aan het vouwen zijn. Dan gaat hij ons smekend aan zitten kijken, wij geven uiteraard toe en leggen de hoes op de grond, meneer neemt plaats als op een vliegend tapijt en dan jonassen we hem. Als we verder willen opvouwen moeten we hem er echt af zetten, hij vindt het blijkbaar zo leuk.

[ Bericht 0% gewijzigd door pumpkin_Ruby op 08-09-2007 00:46:39 ]
  vrijdag 7 september 2007 @ 23:52:19 #53
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_53020100
Photobucket zegt "this file no longer exists"
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_53028878
Wij hebben Gitje een zwarte kater van 15 jaar; nu niet in orde heeft w.s een nierprobleem. In goede doen heeft ie ook z'n eigenaardigheden en nu hij wat opknapt komen ze weer terug. Hij drinkt overal uit behalve uit de waterbak; vazen zijn niet veilig, gieters mikt hij om of hij gaat met zijn voorpoten om het hengsel, en trekt zo de gieter een eind weg. Als kitten speelde hij met van die gele paaskuikens en die verdronk hij uiteindelijk in z'n waterbak (sadistische neiging?).
Het is echt mijn kat ( heb hem eind deze maand 15 jaar), als ik thuiskom, komt ie altijd kijken (behalve de laatste 2 dagen omdat hij ziek is). Komt mijn vriend thuis...dan blijft ie lekker liggen.
Ben ik met eten bezig is ie altijd in de keuken....er mocht eens iets vallen....
Tja dit is Gitje...ik moet straks met hem naar de dierenarts...ik hoop dat ie niet al te slecht nieuws heeft.
  zaterdag 8 september 2007 @ 17:45:29 #55
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_53032588
pumkinRuby wat een mooi herkenbare foto

Hopelijk gaat het goed met Gitje Katinkat!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zaterdag 8 september 2007 @ 18:55:05 #56
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_53034121
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 17:45 schreef uniekhoorn het volgende:
pumkinRuby wat een mooi herkenbare foto

Moet je eens op die foto klikken, dan gaat ie bewegen dat is nog veel leuker
pi_53034334
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 17:45 schreef uniekhoorn het volgende:

Het gaat redelijk goed met hem. Hij eet en drinkt weer, en hoeft alleen bij klachten naar de dierenarts.
pi_53040442
Leuk topic!

Mijn katten:
Sietske, alias prinses, muts, trol of zussie: 13 jaar oud.
Favoriete hobby: slapen.
Minst favoriete hobby: op schoot liggen (totaalscore in haar 13-jarige leven staat op 4).
Favoriete plek: In de tuin: precies waar je haar niet kunt vinden. In huis: op haar zitzak of het uiterste puntje van de bank.
Kampioen van de geluidloze mauw, als het echt ernstig is (als de waterfontein niet aanstaat of kapot is), weet ze nog een piepje te produceren. Heeft een hekel aan vieze voetjes, vandaar dat mevrouw, ondanks toegang tot de tuin, graag gebruik blijft maken van de kattebak.
Favoriete krabbelplek: haar buik(je).
Specialiteit: op mysterieuze wijze ontsnappen uit een afgesloten tuin.
Favoriete eten: alles, als het maar brokjes zijn.
Minst favoriete eten: de rest....

Naartjie (spreek uit: Naartje): alias boeffie, rooie duivel. 2,5 jaar jong.
Favoriete hobby: het leven is één groot feest! Alles is leuk!
Kletskous eerste klasse, miauwt me de oren van het hoofd en weet groot kabaal te produceren als iets niet naar wens lijkt te zijn. Als hij moe is kruipt hij op schoot en begint mijn kleren af te sabbelen. Leeft voor vieze voetjes, de tuin is één grote afgraving. Als hij niet de tuin in kan plast meneer net naast de kattebak of in zijn voerbak.
Minst favoriete hobby: kleine kinderen. Alle onder de 1.40 meter wordt beschouwd als groot gevaar waar je je voor uit de voeten moet maken.
Favoriete krabbelplek: waarom zou je kiezen???
Specialiteit: waterfontein demonteren (bij voorkeur als die in werking is).
Favoriete eten: alles, zolang het maar geen brokjes zijn.
Minst favoriete eten: brokjes.

Wie zei dat alle katten op elkaar lijken???
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_53040473
Katinkat: beterschap met Gitje!
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_53058018
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 14:07 schreef Klonk het volgende:
scherpe klauwen kun je knippen en ze trappelt in de hoop dat jij melk gaat geven, dus ze trappelt om jou melkspieren op gang te krijgen
lol

Het wordt ook steeds gekker met die katten.
Ze trappelt dus in de hoop dat ik haar melk ga geven, nou ze zal het toch met haar bakkie water moeten doen
pi_53060205
Leuk filmpje Pumpkin, is je laken heel gebleven, of zit ie vol gaatjes?
pi_53060237
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 23:10 schreef Cat22 het volgende:
Katinkat: beterschap met Gitje!
Dank je, gaat weer goed, maar ik hou hem nu meer in de gaten.....het zag er even heel slecht uit.
pi_53063113
quote:
Op zondag 9 september 2007 22:14 schreef Katinkat het volgende:
Leuk filmpje Pumpkin, is je laken heel gebleven, of zit ie vol gaatjes?
Al onze hoeslakens zitten vol gaatjes ja We spelen ook iedere avond bovenop bed met ze dus dat wil wel.
pi_53077642
tvp
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 17 september 2007 @ 16:58:11 #65
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_53247489
Loes heeft me net een dubbele boterham met kaas gebracht, wat ik in de keuken heb laten liggen en vervolgens ben vergeten.
Met een triomfantelijk gepiep werd het aan mijn voeten gelegd. Jammer dat ze ermee over de grond sleepte, anders had ik het misschien nog wel op kunnen eten.

Vuile dievegge
pi_53248162
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:58 schreef tonja het volgende:
Vuile dievegge
Hoezo ? Ze steelt toch niks maar komt lief je boterham nabrengen ?
Misschien moet ik ze ook maar eens trainen om (ingepakt) eten te brengen
pi_53248369
Als ik Luna op wil pakken, gaat ze eerst standaard 3 rondjes door de kamer rennen. Daarna loopt ze naar mij toe, en gaat tegen mijn benen staan, zodat ik haar kan oppakken

Zo gek..... maar oh zo lief
pi_53252734
Wat een leuke reacties hier allemaal.

Heb één kater, genaamd Mootje: Hij heeft meer dan een (lees 1) eigenaardigheid. Zoals, toen hij nog een kitten was (hij is een vondeling) toen ik voor hem moest zorgen (hij was mij gevolgd :|) dat hij me gewoon in m'n slaap langzaam van m'n kussen heeft afgewerkt. Als hij niet naar buiten mag, of het is slecht weer rent hij boos door de kamer en begint te muiten. Was al zindelijk vanaf toen ik hem vond (geschat nog geen 2 maandan oud). Als hij kopjes geeft dan doet hij dat vaak zonder de rest van zijn lichaam te bewegen dus hij "rubbed" zich tegen je aan. Hij heeft er nog wel meer maar dan wordt het te lang ^_^.
"It has been said that something as small as the flutter of a butterfly's wing can ultimately cause a typhoon halfway around the world." - Chaos Theory
pi_53255017
quote:
Op zondag 9 september 2007 20:58 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

lol

Het wordt ook steeds gekker met die katten.
Ze trappelt dus in de hoop dat ik haar melk ga geven, nou ze zal het toch met haar bakkie water moeten doen
Met die mening ben ik het niet helemaal eens, het is opzich wel een overblijfsel van het melktrappen, maar het is gewoon iets wat ze doen als ze ze zich echt fijn voelen, misschien even teruggrijpen naar dat veilige en fijne gevoel van het melk drinken.

Dus ze wil geen melk van je(alhoewel dat een mooie bijkomstigheid zou zijn volgens menig kat ), ze vindt gewoon dat je zo'n heerlijk gevoel geeft
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 17 september 2007 @ 21:44:46 #70
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_53256182
quote:
Op maandag 17 september 2007 17:29 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Hoezo ? Ze steelt toch niks maar komt lief je boterham nabrengen ?
Misschien moet ik ze ook maar eens trainen om (ingepakt) eten te brengen
Hahaha, ja zo kan je het ook bekijken
Maar ze mag niet op het aanrecht, en als ze iets doet wat niet mag gaat dat altijd gepaard met dat triomfantelijke gepiep.
Ik ben ook een baasje van niks wat dat betreft hoor. Ik kan gewoon niet boos op ze worden.

Dat is een idee, om haar te leren ingepakt eten te brengen. Als dat gelukt is gaan we met de blikopener aan de slag
pi_53595783
Noeska (vrouwtje), schildpadpoes:
Een gezellige gezette dame die over het algemeen erg weinig beweegt (behalve als je met snoepjes of brokjes over de vloer schuift zodat zij die kan vangen om op te eten).
Wil totaal niet opgetild worden maar wil wel graag aangehaald worden.
Gaat bij de achterdeur net zolang zitten janken totdat zij naar buiten mag of weggestuurd wordt.

Gizmo (mannetje), vuilnisbakkenras, zwart van kleur:
Spoort totaal niet en is erg kieskeurig wat het eten betreft.
Doet zich erg stoer voor maar is het mietje van de buurt, behalve bij een grijze kater (die veel groter is) die nog wel eens bij ons in de tuin komt
Heeft nog wel eens de gewoonte om mensen aan te vallen die in de tuin komen om dan even in hun benen te hangen en dan vrolijk weg te lopen (met het blik van: zo die hebben we ook weer gehad)
Lust geen vis, tenzij het haring is want dan jankt hij de oren van je kop af en jat het ook nog als hij de kans heeft.
Is dol op slagroom, als ik vla uit de koelkast pak gaan zijn oren al de lucht in en zodra de slagroombus uit de koelkast is staat hij al bij het aanrecht te janken dat hij ook wat wil.
Is dol op kroelen (inclusief de nagels) en geeft iedereen die binnenkomt een kus (hij geeft een kopje tegen je mond).
Gaat regelmatig bij de achterdeur staan janken dat hij naar buiten wil en staat koud 2 minuten later alweer voor het raam op een tafel dat hij weer naar binnen wil om koud 2 minuten later weer naar buiten te willen , dit kan hij dus ook erg lang volhouden.
(ik heb het vermoeden dat er bij hem in zijn kopje iets niet goed zit)
  maandag 1 oktober 2007 @ 13:40:16 #72
7091 punchdrunk
pi_53615905
Zaza is dood

hartstilstand, einde verhaal.

kut.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 1 oktober 2007 @ 16:48:16 #73
13151 crew  Rewimo
pi_53620795
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 13:40 schreef punchdrunk het volgende:
Zaza is dood

hartstilstand, einde verhaal.

kut.
Ach... zomaar ineens? Hoe oud was ze? Heel veel sterkte, wat verdrietig zeg
pi_53626120
quote:
Op zondag 30 september 2007 18:23 schreef Magic-IRC het volgende:

Gaat regelmatig bij de achterdeur staan janken dat hij naar buiten wil en staat koud 2 minuten later alweer voor het raam op een tafel dat hij weer naar binnen wil om koud 2 minuten later weer naar buiten te willen , dit kan hij dus ook erg lang volhouden.
(ik heb het vermoeden dat er bij hem in zijn kopje iets niet goed zit)
Nou, ik denk dat er niets mis is met je kat, óf onze kat is net zo gestoord. Die doet namelijk precies hetzelfde. . Eerst hemeltjelief-tergend hard miauwen dat hij eruit wil. Hij MOET, en ZAL eruit, zelfs als het regent.

Dan gooi je de deur uit pure wanhoop maar open, maar dan duurt het eerst vijf minuten voordat *the horror* de horflappen die in de deuropening hangen getrotseerd zijn. Want die zijn wel eng en daar moet je natuurlijk als sluipende panter onderdoor .

Dan *zoef* is hij weg, om als grootste kat van de buurt stoer te gaan doen of op muizen te gaan jagen.. denk je. Want nog geen vijf minuten verder zit hij op de zelfde klaaglijke toon te miauwen dat hij weer naar binnen wil. En we mogen geen kattenluikje in de deur inbouwen van de verhuurder .
  maandag 1 oktober 2007 @ 22:12:27 #75
105263 Litso
Interlectueel.
pi_53628439
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 20:38 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat er niets mis is met je kat, óf onze kat is net zo gestoord. Die doet namelijk precies hetzelfde. . Eerst hemeltjelief-tergend hard miauwen dat hij eruit wil. Hij MOET, en ZAL eruit, zelfs als het regent.

Dan gooi je de deur uit pure wanhoop maar open, maar dan duurt het eerst vijf minuten voordat *the horror* de horflappen die in de deuropening hangen getrotseerd zijn. Want die zijn wel eng en daar moet je natuurlijk als sluipende panter onderdoor .

Dan *zoef* is hij weg, om als grootste kat van de buurt stoer te gaan doen of op muizen te gaan jagen.. denk je. Want nog geen vijf minuten verder zit hij op de zelfde klaaglijke toon te miauwen dat hij weer naar binnen wil. En we mogen geen kattenluikje in de deur inbouwen van de verhuurder .

Katten
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_53643140
(Bomb)Arie - 'n flinke Cyperse Kater - Leeftijd onbekend "young at heart" geschat op +/- 17 jaar.
Komt altijd binnen met een hels kabaal gevolgt door een miauw concert indien dat niet snel wordt beantwoord trekt ie zijn keel pas echt open. Als je hem als bezoeker negeert springt ie op tafel en gaat je pal voor je neus zitten aankijken. Hij is een echt oudwijf en moet overal bij zijn als er wordt aangeklopt is hij als eerste bij de deur. Z'n laatse tik (sinds 'n jaartje) is het aflikken van de druppels in de wasbak of badkuip, loop je de badkamer in dan wordt je snel ingehaald en zit hij al ongeduldig op het randje te wachten tot je klaar bent.

Hij pest ook graag aangelijnde honden verstopt zich bijtijds achter de stoeprand of struiken en springt dan plots te voorschijn en gaat lopen blazen en stalken. Heeft zich al bij menig hondeneigenaar in de buurt ongeliefd gemaakt.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 16:33:13 #77
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_53643877
Hij pest alleen aangelijnde honden? Slim!
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 16:47:57 #78
191763 r.liong
Kiem Foei & Janet
pi_53644257
ff een vraag zo tussendoor: Waarom hebben katten de onhebbelijkheid om altijd als je de krant zit te lezen met hun achterwerk(hebbe en houwe) dwars door je gezichtsveld heen te lopen (tussen jouw en de krant dus) of zelfs op je hoofd te gaan zitten? Is het een soort kroelsheid die vrouwen ook hebben als ze aandacht willen?
verpachten & verpachten
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 16:56:18 #79
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_53644450
Dat is gewoon een roep om AANDACHT!
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 16:58:27 #80
52349 purplerose
pi_53644499
Soort lokroep he AAI MIJ! AAI MIJ! AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAI MIJ
pi_53646057
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 16:33 schreef tonja het volgende:
Hij pest alleen aangelijnde honden? Slim!
Die rotzak ziet dat al van honderd meter afstand vaak zat geobserveerd.. Zit ie prinsheerlijk als koning Bolo voor op de stoep te niksen en dan zie je 'm wegsluipen en gaat ie zo plat mogelijk tegen de stoeprand liggen. Komen baasje en kwispelende hond niets vermoedend aan kuieren, springt (Bomb)Arie op zo'n 2 meter tevoorschijn en gaat wat lelijk lopen doen en probeerd zolang mogelijk ervoor te blijven.

Vind het eigenlijk helemaal niet leuk dat ie dat doet, want je ziet gewoon de ergenis van honde-baasje z'n gezicht.
Maar ik weet niet hoe ik hem dat moet afleren.

Een dag kwam hij mank thuis en heeft een paar dagen goed pijn gehad waarschijnlijk een schop gekregen.. Ik ben er ook achter gekomen wie het gedaan heeft omdat hij nu één bepaald persoon en hond met rust laat en alle andere niet.

Wat moet je dan zeggen he, met zo'n etterbak.. Ik heb maar eens tegen die man gezegt dat het ook wat rustiger had gekunt.. Maarja, hij is altijd al hardleers geweest die aangelopen zwerver het was al een hele klus om hem een huiselijk leven aan te leren. Verder is ie hardstikke lief en tof..
Nu toch ook ietsje rustiger met zijn leeftijd
pi_54772749
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 16:47 schreef r.liong het volgende:
ff een vraag zo tussendoor: Waarom hebben katten de onhebbelijkheid om altijd als je de krant zit te lezen met hun achterwerk(hebbe en houwe) dwars door je gezichtsveld heen te lopen (tussen jouw en de krant dus) of zelfs op je hoofd te gaan zitten? Is het een soort kroelsheid die vrouwen ook hebben als ze aandacht willen?
Of gewoon vervelend zijn Die van mij gaat zit heel vaak voor het beeldscherm, als ik even wilt pc-en En dan ook nog even zijn kont omhoog enzo
pi_54822992
Die van ons ging als kitten heel vaak op mijn toetsenbord liggen, maar tegenwoordig zit ze boven op de monitor van TARA, stuk beter
pi_54839947
Hehe allemaal zo herkenbaar

Diddl aka trut, troel, tuttebol. Zwarte dame van bijna 7, zus van Bob. Absoluut de baas in huis, lag ooit eens te slapen terwijl de beide heren aan het spelen en rennen waren en haar per ongeluk wakker maakten. Dan rust ze dus niet voordat ze ze een lel verkocht heeft om vervolgens met een uitgestreken smoeltje terug te wandelen, zich op te krullen en met een diepe zucht weer te gaan slapen. Is dol op Chocomel, zit naast me te kwijlen als ik de bekende gele pak uit de koelkast pak Verder praat en moppert ze en als ik zeg dat ze iets niet mag is ze boos en miauwt iedere keer als ik nee zeg (denkt dat ze het laatste woord kan hebben ofzo ) Lekker lomp, en gewoon mijn lieffie

Bob aka sufkut Cyperse heer van bijna 7, broer van Diddl. Denkt dat ie erg macho is loopt ook als een buldog en dan trekt ie z'n bek open en alles wat daaruitkomt is 'piep* Erg irritant wat betreft 'ik wil naar buiten en wel NU' blijft net zolang piepen totdat je de deur voor hem opendoet. Eenmaal buiten doet ie z'n rondje en met lekker weer blijft ie buiten is het prutweer gaat ie net zolang aan het raam in the deur krabbelen totdat je hem weer binnenlaat en hij lekker op de kussens op de verwarming kan gaan slapen. Lazert regelmatig van de leuning van de bank af als ie ligt te slapen en kijkt dan heel versuft zo van ' WTF happened here ?' Bob vindt het trouwens erg lekker om nogal ruw geaaid te worden

Viper aka lekker ding, kroelert. Blauw-witte heer van 2, geen familie van Bob en Diddl. Waarschijnlijk een kruising met een Noorse Boskat, zit erg mooi in z'n vacht en praat ook. Hele verhalen als ie aandacht wil, en da's vaak Dikke maatjes met Bob, Diddl vindt ie eng al liggen ze wel met z'n drietjes te slapen op mijn tas Piest alleen maar in de wasbak en als er een pan met water in de wasbak staat drinkt ie alleen daaruit.

Tassen, dozen, catnip toys zijn bij alledrie favoriet. En kopjes (lees kopstoten) geven en spinnen kunnen ze als de beste
'En hoe gaat het met jou?' vroeg Winnie the Pooh.
Eeyore schudde heftig metzijn kop. 'Niet zo erg hoe,'
zei hij, 'ik voel me al een tijd niet helemaal hoe.'
pi_54840138
Ik heb een jonge kater. Hij gedraagt zich keurig en doet niets wat ik niet wil, maar is een echte slettebak. Hij wil altijd aandacht. Liefst ruim een uur als ie je een tijd niet heeft gezien. 's Ochtends vervelend, dus nu heb ik hem geleerd om op mijn schouder te zitten, kan ik me gewoon klaarmaken. Hij is nooit agressief en ik kan eten laten staan en hij kijkt dan super geïnteresseerd, maar pakt het niet, ook niet als ik even wegloop. Heeft nog nooit iets stuk gemaakt.

Als ik er niet ben gaat hij ergens anders aandacht zoeken, loopt naar plekken met veel mensen, station ns, een ROC, druk voetpad, en loopt dan op mensen af met kop en staart strak omhoog om geaaid te worden. Alle mensen in de straat kennen hem ook en vinden hem leuk, kende de kat terwijl ze ons niet kenden en kwamen dan me verhalen vertellen over mijn kat.

En die verhalen komen voort uit het feit dat mijn kat nérgens bang van is. Is een beetje de schuld van mijn opvoeding, is achteraf gezien niet zo fijn. Toen ie net naar buiten mocht met een paar maanden en nog heel klein was wist ie al de grotere poezen van de buren weg te jagen, op zich geen probleem. Toen ie de herdershond van de buren weg wilde jagen uit de straat had ie eindelijk zijn gelijke gevonden, en dat is nou het enige waar ie voor oppast. Auto's is ie niet bang van, en hij loopt gewoon rustig de straat over, en als een auto in de wijk in komt rijden en hij ligt toevallig in de weg, gaat ie niet aan de kant, maar blazen naar de auto. In huis komt ie gerust aandacht vragen als ik aan het verbouwen ben en hem niet aan hoor komen door de klopboor of de slijptol. Tot slot vind ie ook de vuurkorf van de buren leuk, en kruipt ie er gewoon onderdoor terwijl hij aan staat.

Ook moet ik hem opsluiten als ik lopend weg wil. Hij blijft je namelijk volgen en geeft het niet op als je hard doorloopt. Elke ochtend moet ik zijn hart opnieuw breken als ik met de fiets weg ga. Hij probeert me zo lang mogelijk bij te houden, en als de afstand te groot is kijkt ie me zielig na.
pi_54840169
Arie

Macho van 4 jaar oud. ongekroonde koning van de buurt. 8 kilo kat schoon aan de haak, maar geen grammetje vet. tassenfettishist. groot liefhebber van kip. als je kip eet gaat ie het van je bord stelen. maar niet met een bliksemsnelle kattenactie, nee, heel langzaam juist, in de hoop dat het niet opvalt. soms heeft ie een botje te pakken en rent dan triomfantelijk weg. als ik hem dan in zn nekvel grijp begint hij te grommen en houdt het botje met zn bek en twee voorpootjes vast. als ik het afpak wordt ik de rest vd avond genegeerd. onmogelijk binnen te houden, hij drijft je tot wanhoop met zn onophoudelijke gemiauw. hij moet natuurlijk ook zijn territorium verdedigen. slaapt graag in bed maar valt alles aan dat onder de dekens beweegt. kan goed vliegen en muggen vangen, erg handig.
pi_54840217
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 20:38 schreef Razztwizzle het volgende:
En we mogen geen kattenluikje in de deur inbouwen van de verhuurder .
dat kunnen ze toch helemaal niet verbieden? jij moet gewoon zorgen dat die deur weer in orde is als je verhuisd.
pi_54840866
quote:
Op maandag 26 november 2007 01:51 schreef YourMaster het volgende:
Elke ochtend moet ik zijn hart opnieuw breken als ik met de fiets weg ga. Hij probeert me zo lang mogelijk bij te houden, en als de afstand te groot is kijkt ie me zielig na.
Het arme ding
quote:
Op maandag 26 november 2007 01:25 schreef LadyMorgana het volgende:
Piest alleen maar in de wasbak .....
Jaina zou zo ongelofelijk door de keuken vliegen als ze dat ook maar één keer probeerde! Kattenzeik stinkt al zo, NIET ergens anders dan op de kattenbak.
pi_54872742
quote:
Op maandag 26 november 2007 07:40 schreef freecell het volgende:

[..]

Het arme ding
[..]

Jaina zou zo ongelofelijk door de keuken vliegen als ze dat ook maar één keer probeerde! Kattenzeik stinkt al zo, NIET ergens anders dan op de kattenbak.
Ik heb liever dat, ALS ie dan zo nodig ergens anders moet piesen dan op de kattenbak, hij dat in de wasbak doet (water eroverheen en het is weg) dan op de bank
'En hoe gaat het met jou?' vroeg Winnie the Pooh.
Eeyore schudde heftig metzijn kop. 'Niet zo erg hoe,'
zei hij, 'ik voel me al een tijd niet helemaal hoe.'
  dinsdag 27 november 2007 @ 18:07:20 #90
92409 Twinky
Little star.
pi_54873475
hey, leuk topic

Hier woont Mozes, voorheen Chelsea. Een donkere tijger-europese korthaar. Zegt 'miauw' op een ontzettend zeikerige manier, in het begin dacht ik dat hij heel bang was, maar het is gewoon zijn miauw. Als ik thuis kom ligt hij voor de deur of komt de trap af geracet, gaat net zo lang miauwen tot we ons vaste optil-knuffeltje doen en wil dan al gauw weer uit de knuffel. Dan loopt hij naar zijn bakje (als het niet vol genoeg is) om te miauwen. Verder wil hij ontzettend graag naar buiten en gaat daar gewoon zitten of liggen kijken naar alles om hem heen (blaadjes! vliegjes!). Omdat hij pas anderhalve maand naar buiten mag snapt hij nog niet dat als je buiten nat wordt, je binnen moet gaan zitten. Dan komt hij dus elke vijf minuten doorweekt vertellen hoe nat het wel niet is, om vervolgens weer naar buiten te gaan.
Hij laat ook duidelijk weten als je hem niet goed aait, of hij het genoeg vindt, door middel van een stevige beet of krab, gevolgd door verontwaardig weglopen.
Pfoe, wat doet hij nog meer... Hij doet wel vaak iets ondeugends (tapijt of bank gebruiken als krabpaal) en als ik dan ademhaal om boos te worden racet hij ervandoor, wordt helemaal gek en rent een paar keer de trap op en af. Oh, en hij drinkt niet uit zijn normale drinkbakje, liever uit de kraan of uit de douche. Tegenwoordig staat er een bakje water voor de badkamer waar hij wel uit drinkt.

Mozes die trappelt trouwens ook, maar alleen op 'zijn' kussentje. Hij wil sowieso niet op schoot, hij komt wel vaak staan op schoot maar niet zitten of liggen. Laatst was hij diep aan het slapen en toen legde ik hem voorzichtig bij me op schoot. Toen stond hij slaapdronken op en ging weer naast me liggen op z'n kussentje.
Oh, en dat hij zo binnen komt lopen en even 'hallo' miauwt, zo lief!
pi_54882320
Mijn katten hebben ook allebei van die komische dingen Maar die post ik morgen wel, aangezien ik nu ga slapen
Weltrusten
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  woensdag 28 november 2007 @ 12:37:29 #92
62913 Blik
The one and Only!
pi_54889713
Die van ons heeft altijd één keer per dag d'r gekke 5 minuutjes. Dan rent ze heel het huis door, springt overal op en af en is niet stil te krijgen.

Verder gaat ze altijd in het weekend tussen 8 en 9 aan onze slaapkamerdeur krabben. We hebben het haar al geprobeerd af te leren door middel van de welbekende plantenspuit. Maar ons bed kraakt, en als ik eruit stap hoort ze dat en is ze dus alweer gevlogen. Ze weet dus heel goed dat ze het niet mag. Waarscihnlijk komt het doordat ze honger heeft (normaal heeft ze om 7 uur 's ochtends eten), maar ik ga niet in mijn weekend vroeg opstaan.
pi_54890013
quote:
Op woensdag 28 november 2007 12:37 schreef Blik het volgende:
Verder gaat ze altijd in het weekend tussen 8 en 9 aan onze slaapkamerdeur krabben. We hebben het haar al geprobeerd af te leren door middel van de welbekende plantenspuit. Maar ons bed kraakt, en als ik eruit stap hoort ze dat en is ze dus alweer gevlogen. Ze weet dus heel goed dat ze het niet mag. Waarscihnlijk komt het doordat ze honger heeft (normaal heeft ze om 7 uur 's ochtends eten), maar ik ga niet in mijn weekend vroeg opstaan.
Als het honger is wat als drijfveer voor het krabben is, en geen "nat voer" wat ze 's ochtends krijgen dan zou je eventueel een voerbak met timer kunnen nemen.

en over "rare" dingen....
Veel mensen hebben een plantenspuit/waterpistool als "straf" ding, om ongewenst gedrag af te leren....Pak hier een water spuitje en madam kom er aan gestoven, van "gaan we spelen"?
Bij een laserpointer heeft ze binnen seconden door waar het lichtje vandaan komt en probeert ze de pointer te pakken.

Verder, het leukste speeltje een een stuk fietslampendraad wat rond gezwaaid wordt, de grootste straf is niet mee mogen douchen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Duur op 28-11-2007 13:00:08 ]
pi_54894801
Ik heb 2 katten.
Starlight
Ook wel Sterre, Smosje, Sterrewerre, Vetje, of Likslet genoemd.
Zij is mijn lieve schilpadpoezemeisje van 5 jaar oud. Heb haar gekregen toen mijn ouders naar het buitenland verhuisden. Ze heeft een hoop vreemde maar wel leuke trekjes.
Ten eerste is ze stapelgek op alles wat plastic is. Als ze blij is, dan is het eerste wat ze doet na het dichstbijzijnde stuk plastic rennen, en als een idioot eraan gaan zitten likken Sterre likt aan bijna alles eigenlijk...je vingers, bordjes, plastic, je kan het zo gek niet bedenken.
Ook is ze mijn wekker. s'ochtends bijna stipt om half 7 springt ze op het bed om vervolgens op mij te gaan zitten en heel zachtjes te miauwen. Als je niet snel genoeg reageerd dan doet ze hetzelfde, maar dan met der kopje 2 cm van je gezicht af en als je dan NOG NIET reageert gaat ze aan je oogleden, wang of mondhoek zitten likken (vandaar de naam Likslet) .
Manden en dozen zijn ook niet veilig met haar in de buurt. Zodra je die een neerzet springt ze er in en gaat ze der troon bewaken. Is overigens heel handig voor als ze naar de dierenarts moet. Zodra ik der reismandje pak en 'Sterre! Bakje!' roep komt ze eraan en springt ze er zelf in
Voor de rest houd Starlight er van om in alle wastafels te gaan liggen slapen. Soms kan ze ook een echte rotzak zijn; mijn andere kat Tijger bespringen als ie in een slaperige bui voorbijwandelt, snel zijn snoepjes pikken als ie er mee bezig is (die sukkel is namelijk zooooooooo langzaam.
Sterre houdt ervan om in/onder dekens en dekbedden te kruipen. Dat geeft soms nogal hilarische situaties als ik me bed aan het verschonen ben. Dan trek ik me dekbed met een ruk van het bed af, niet wetende dat Sterre er nog ergens tussenligt Madam is dan helemaal verontwaardigd, en gaat vervolgens met haar boze kop onder de bank zitten. Om er vervolgens niet meer onder uit te komen totdat ze "hammetje" krijgt (Ook een alarmwoord voor der ).

Tijgertje

ook wel Tijgerbaby, Tijgie, of Slomeslet genoemd.
Tijgertje is een donkergrijsgestreepte Cyperse kat van 6 jaar oud. We hebben hem van de straat aan de Costa Del Sol geplukt toen ie 4 weken oud was. Ook meteen het kind wat met hem aan het gooien was een lel verkocht en gezegd dat ie op moest hoepelen naar ze "Casa Espanol" .
Toen we (ik, broertje en nichtje) hem vonden waren me ouders net in het appartement aan het inpakken. We stonden namelijk op het punt weer terug naar NL te gaan. Me moeder keek 2 seconden in de doos waar hoopje Tijger in zat, en zei "Ok, doos inladen in de auto en meenemen naar NL voordat ik me bedenk. Vervolgens heeft Tijgie 25 uur in z'n handdoekje in de doos bij me moeders voeten gelegen. Hij heeft geen kik gegeven..behalve toen ie op een gegeven moment honger had.
Thuis meteen naar de dierenarts met hem gegaan, bleek ook meteen waarom ie zo rustig was heel de weg: Hij had blaasgruis...iets wat op zich heel vreemd was, aangezien de meeste katten dat pas krijgen als ze oud zijn. Bij hem bleek het aangeboren te zijn, meneer kwam namelijk uit een inteelt-gezinnetje
Tijgertje is een echte slome, langzame goedzak. Laat alles met zich doen, knuffelen, kusjes geven. Maar komt wel alleen op je schoot als ie er zelf zin in heeft. Oppakken houd ie niet van. Dan zet ie namelijk al z'n 4 poten inclusief nagels wijduit en maakt ie zich zo stijf als een plank
Hij is een echte koukleum. Gaat altijd op de verwarming liggen als ie aan is, of heeeeeeeeel dicht bij de open haard. Zo dicht dat je denkt "kut..die word gekookt dalijk!"
Tijger slaapt bijna altijd bij mij op bed. Dan slaapt ie of in het holletje van mijn buik, benen, of op mijn kussen om m'n hoofd gedrapeerd

Tijgertje is ook getrouwd met Starlight Ze kunnen niet zonder mekaar. Ze slapen samen, eten samen, en wonen zelfs samen in mijn huisje in Spanje, met mijn ouders als buren. Aangezien ik daar nu niet ben hebben ze heel het huis voor zich alleen. Gelukkig zorgen mijn ouders goed voor ze op het moment

Foto van het gelukkige stel

[ Bericht 2% gewijzigd door DjinN op 28-11-2007 15:47:32 ]
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_54894902
Penguin (geb.28-04-07) Kan nu apporteren en zitten op commando! Het is echt net een hond
pi_54895703
Twee kattenbeesten hier:

Pukkie (poes, 12 jr) Normaal gesproken een lief beest - hoewel ze wel haar voorkeuren heeft qua mensen - maar bij de dierenarts een regelrechte ramp. Nu zijn de meeste katten niet al te vrolijk bij de dierenarts, maar er staat in de computer van de DA ook niet voor niets "kan fel reageren" vermeld... een zak, een dikke leren handschoen, een dierenarts, twee assistentes, ikzelf en een stevige wurggreep (dat laatste bij wijze van..) waren nodig om dr laatst een vaccinatie te geven.... ook een keer gehad dat we uiteindelijk met een vangstok (!) t beest onder de kast bij de DA vandaan moesten krijgen, want hoewel ik wel dichtbij kon komen, vond ze die handen, en die handschoen maar niks... ( t was vrij uitzonderlijk dat de DA de vangstok gebruikte, want hij moest hem eerst nog zoeken..)
- Afijn, verder vindt ze het machtig interessant om mee te kijken wanneer je net op de wc zit..dan gaat ze op de wasmand ernaast zitten. (Soms probeert ze ook op schoot te klimmen..)
- En eten is niet veilig..appelmoes, cake, vanille vla, MOSTERDSAUS, maar vooral ook kaas, daar is het dier dol op. (Zodra de koelkast open gaat komt ze al piepend naar je toe en laat je niet met rust totdat ze een stukje heeft gekreken..)
- Ow en laten we de dingen zoals je handen aanvallen wanneer je aan het typen bent (of juist expres voor het beeldscherm gaan zitten) en naar je rug meppen en zeer klaaglijk miauwen als je aan het pianospelen bent ( ) nietvergeten...

Blackie Een eigenwijze kater (7jr) waarvan we ons wel eens afvragen of t wel een normale kat is...
- Je kunt hem als een babie op schoot/in je armen nemen, en hij blijft gerust de hele avond daar liggen..
- Hij houdt er van om onder zn oksels gekriebeld te worden...gaat er speciaal voor op zn rug liggen (vroeger scheen ie er nog wel eens opgewonden van te worden ), en hij steekt graag pontificaal zn kont omhoog wanneer je hem vlak voor zn staart aait (hebben geloof ik wel meer katten last van..).
- Verder springt hij altijd op naar zn voerbak waarneer je deze probeert neer te zetten (zoals een hond naar een frisbee springt..) dus het is altijd uitkijken wil je niet gaan strooien met kattenknabbels..
- Is dikke vriendjes met de honden in de buurt, (en ook sommige katten). Jonge of oude honden, het maakt hem niet uit.
- Gaat graag midden op de weg liggen, je kunt hem gewoon met je fiets overrijden..aan de kant gaat ie echt niet zo snel.. (zelfmoordkat..)
- Eet graag planten...
- Komt je gerust halen als ie wat wilt; al zit je op zolder. Meneer gaat gewoon zitten, klaagt even luidkeels, kijkt je verbijsterd aan, en loopt naar beneden..baasje volgt..
- Houdt ervan je te volgen..zo is hij al een keer mee geweest naar de supermarkt (waar ik uiteindelijk nog buiten met hem kon gaan wachten zodat ie niet zou verdwalen, en vriendlief de boodschappen alleen moest doen..) en heeft hij 's avonds een half uur zitten wachten in de kou voor het adres waar ik pianoles had..
EDIT: aan het middenstuk van de deuren hangen deed hij toen hij nog een ukkie was ook graag..mn ouders waren er wat minder blij mee dan hij...hoewel het wel een ontzettend komisch gezicht was (Hij viel nog wel eens..)

Nouja..er zullen nog wel meer maffe dingen zijn (sommige van deze heb ik hier op FOK al eens eerder gepost bedenk ik me net..)
pi_54921162
quote:
Op woensdag 28 november 2007 15:39 schreef Logician het volgende:
Penguin (geb.28-04-07) Kan nu apporteren en zitten op commando! Het is echt net een hond
Kan je me het vertellen hoe je het apporteren hebt aangeleerd? Ik probeer het de mijne ook te leren, maar zonder succes. Nouja, hij brengt me regelmatig dingen, maar niet iets dat ik weggooi.

Heb het geprobeerd met voer te belonen, maar hij legt de link niet tussen beloning en gedrag. En ik heb hem andere dingen wel aan weten te leren, maar die zijn allemaal minder onnatuurlijk voor een kat.
pi_54921423
Azraël:
Azraël is een poes van (ongeveer) 3 jaar oud, en ze heeft geen staart meer. Omdat ze te nieuwsgierig is springt ze overal bovenop en lazert dan ook regelmatig van vanalles af. Zo is ze een keer met d'r staart tussen een opengekiept raam gekomen waardoor haar staart dus geamputeerd moest worden.

Naast op elk onmogelijke plek proberen te komen is ze ook heel erg sadomasochistisch; als je haar aait en ze vindt het lekker gaat ze je bijten, niet van die knabbelbeetjes en ook echt doorbijten (tenzij je je hand wegtrekt).
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_55081132
Niet meer mensen met leuke katten ?
pi_55086831
Oh ja, de meeste katten van mij zaten ook vaak op het beeldscherm
En dan nog:

Elmo: (vermist )Liep vaak mee als ik met de hond ging lopen Als je zei kopje gaf ie je een kopje !Ongeluk gehad, blijkbaar een trauma aan overgehouden, want als ie op straat was en er kwam een auto aan, bleef ie staan Hij mocht ook alles thuis, omdat hij een hersenschudding heeft gehad, en een beetje de weg kwijt was daarna
Nu heb ik nog Bizkit: eet en drinkt vaak met zijn poot Zat ook heel vaak op het beeldscherm, toen ik een flatscreen kocht, zat hij echt zo te kijken van huh
pi_55087122
quote:
Op donderdag 6 december 2007 16:37 schreef DjinN het volgende:
Niet meer mensen met leuke katten ?
Nou Vanochtend vond ik Kyra niet meer zo leuk...

Ik heb heel erg lang haar en ik lag lekker op bed te slapen, springt ze op het bed...
Gaat ze staan trappelen in mn haren! En het deed gewoon vet veel pijn!
En probeer maar eens op te staan als er een stevige poes op je haren staat
Toen ging ze eindelijk ging liggen hoorde ik haar vredig spinnen en ben ik weer in slaap gevallen.

Kom ik mn bed uit, loop relaxt naar de keuken (waar een spiegel hangt) en ik schrik me rot!
Het leek net alsof ik een kattenmand op mn hoofd had zitten
pi_55178871
Sparky, een 7 jaar oude poes die nooit volwassen is geworden.
Kan geen afstanden inschatten en springt regelmatig tegen dingen op. Bang voor alles wat beweegt, en met name plastic zakken. Achtervolgt je waar je maar heengaat, en praat de hele dag door.
Ze kan pootjes geven en opzitten, maar is niet in staat haar eigen naam te herkennen. Veel te onrustig om op schoot te liggen, maar valt in slaap op de vreemdste plekken.
Uitermate neurotisch, kan van het ene moment op het andere panisch door de kamer vliegen, om je vervolgens aan te kijken alsof jij degene bent die gek is. Schuift tijdens het eten haar bakje het hele huis door, om daarna verbaasd te zijn hoe ze in de badkamer terecht komt. Al met al is het een een neurotische theemuts.

Geweldig beest
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
pi_55187146
Als ik thuis kom van m'n werk gaat Doortje al snel voor de deur van de hal zitten mauwen: ik wil naar boven! Dat mag best, dus ik zet de deur open... ze loopt even de trap op, en komt dan terug: 'ga je niet mee?'. Als ik niet mee naar boven ga, gaat zij ook niet
Overigens gaat ze wel alleen naar zolder, als ik op de 1e verdieping ben. En kruipt dan weg in de meest onmogelijke hoekjes die ik toch echt dicht ga timmeren.
Kleur buiten de lijntjes.
pi_55188156
Dahli (je-weet-wel-kater), 9 jaar, halve zwart/witte pers (half lang haar). Echt een goedzak! Zit in de voortuin te wachten, totdat we thuis komen. Zodra één van onze auto's aankomt rent ie er als een gek mauwend naartoe (en dan ook echt alleen bij onze auto's, hij herkent ze ). Zit heel veel buiten, of ligt als vloerkleed lekker te liggen en te pruttelen. Eten is voor hem heeeeel erg belangrijk! als ie inééns super lief komt doen, kun je er vergif op innemen dat zijn etensbak leeg is. Zon is belangrijk, eten is belangrijk en zijn dagelijkse tochtje door de buurt ook (grenzen hier aan een stuk bos...) Zomers een duif mee naar huis nemen is hem ook niet vreemd Als je eten staat te maken is het meestal Dahli die zo ongeveer aan je enkel geplakt staat in de hoop dat je een stukje laat vallen!

Ollie, 9 jaar, zusje van Dahli, maar dan een korthaar, helemaal zwart. Echt een diva! Hoekt regelmatig de andere heren door de tent heen. Zit soms zelfs verdekt opgesteld op de bank, en als er één voorbij komt dan is ie het zakkie. Soms echt volledig uit het niets! Van andere katten moet ze dus niet zoveel hebben, van ons des te meer. Zodra je haar aanhaalt gaan de sluizen los (ze kwijlt nogal... haha) en ligt ze volledig omgekruld zwaar pruttelend bij/op je. Als ze niet bij de kattenbak kan, plast ze trouwens op het toilet (menig keer discussie met manlief gehad wáárom trek je niet door? Toen erop gaan letten, en jawel hoor! Het is Ollie!)

Salvador (je-weet-wel-kater) van 5 jaar. Een cypers. Hét voorbeeld van een neuroot. Ziet ze vliegen in elk geval! (zo lijkt het ook altijd). Is bang voor mensen (na 5 jaar vertrouwd ie ons inmiddels wel, maar geen onverwachte bewegingen maken!), is bang voor teveel geluid. Als de tussendeur naar boven dicht is, dan is er stress... heel erg veel stress. Mauwen, piepen, springen om die deur maar open te krijgen. Is de deur open? Dan blijft ie gewoon beneden hoor, maar hij wil gewoon persé dat die deur open is. Op het toilet is ie in zijn element, want dan zit je en kan je geen onverwachte bewegingen maken

Oreon (je-weet-wel-kater) 3 jaar. Tis een europese korthaar (grijs!), maar als je zou zeggen het is een blauwe rus/britse korthaar geloof je het ook! Dit beest is ook knettergek. Praat hele verhalen, is echt mega lief, voor niemand en niets bang (behalve voor de stofzuiger), als ie naar buiten wil gaat ie tegen mijn schuifpui staan emmeren, maakt zo'n fijn geluid en je ramen gaan er zo mooi van uit zien , om 5 uur vind ie vaak wel dat we wakker moeten worden, dus staat te mauwen op de trap, of duwt zijn pootje in je gezicht om te kijken of je al wakker bent. Als jij dan eenmaal wakker bent en niet meer kunt slapen, ligt meneer prinsheerlijk bij je voeteneind, helemaal op zijn rug en diep ronkend Echt een knuffelbeest! Mijn nichtje kan ook vrij ver met hem gaan en hij doet niets! Echt de benjamin van het stel!

Kortom, ben echt wel blij met mijn monsters!
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
  dinsdag 11 december 2007 @ 15:36:35 #105
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_55193407
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 11:50 schreef NieTTus het volgende:
om 5 uur vind ie vaak wel dat we wakker moeten worden, dus staat te mauwen op de trap, of duwt zijn pootje in je gezicht om te kijken of je al wakker bent. Als jij dan eenmaal wakker bent en niet meer kunt slapen, ligt meneer prinsheerlijk bij je voeteneind, helemaal op zijn rug en diep ronkend Echt een knuffelbeest! Mijn nichtje kan ook vrij ver met hem gaan en hij doet niets! Echt de benjamin van het stel!

Kortom, ben echt wel blij met mijn monsters!
jij hebt deze kat
pi_55199006
Nou het zou hem zo kunnen zijn
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
  dinsdag 11 december 2007 @ 23:52:02 #107
28033 Pek
je moet wat
pi_55206576
Die dikke van mij apporteert balletjes
Ik hoef niet meer van de bank te komen: ik geef die bal een slinger, hij voetbalt er wat mee, neemt 'm in z'n bekje en komt hem keurig voor m'n voeten leggen. En een touwtje speelt hij niet mee, maar neemt hij ook gewoon in z'n bek en dan kan ik het hele huis met hem doorlopen, alsof hij aangelijnd zit

Geen idee waar hij dat geleerd heeft, hij heeft nog nooit een hond gezien. Ja, bij de dierenarts
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_55243113
Wij hebben er 5, Foul heeft problemen met haar evenwicht en waggelt dus altijd over schuttingen en dakgoten. Ook valt ze nog wel eens ergens zowat vanaf (dan helpt haar tomeloze enthousiasme wel vrij goed mee om de omgeving even te vergeten ). Ook moeten we alles met alcohol waar ze bij zou kunnen constant in de gaten houden omdat ze daar helemaal gek van is. Zelfs whisky en andere sterke dranken bevallen haar prima. Bloemen, kroppen sla, popcorn, wortels, chocolade en cornflakes eet ze ook als ze de kans krijgt. Apporteren kan ze ook maar ze vindt het wel leuker om met speeltjes in dr bek de hele benedenverdieping rond te paraderen En het mooist vindt ze om ondersteboven met de bekleding van de trap te spelen. Ligt ze op dr rug op een trede met alle 4 dr poten bijna hangend aan de trede erboven en dan keihard heen en weer vliegen (ohjah, en ze wil altijd op schoot, ook als jij niet zit dus soms hangt ze ineens vollop met dr nagels in je bovenbenen )
O+ 11-06-2009 O+
  donderdag 13 december 2007 @ 13:36:46 #109
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_55243399
Een alcoholische kat?!
  donderdag 13 december 2007 @ 13:37:29 #110
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_55243428
Tessa een jong katje van een maandje of 7 vind het geweldig om al haar speelgoed eerst naar boven te slepen. In totaal een kleine 10 dingen. Dan gaat alles 1 voor de de trap af gegooid worden waar ze achter aan sprint. Als alles dan weer beneden ligt gaat ze naar de volgende trap naar de voordeur toe om daar alles uit eindelijk te verzamelen. Gevolg is dat ik mijn nek breekt als ik mijn huis in kom. En mevrouw zit dan boven aan de trap om het hoekje te kijken

Of mevrouw rent het hele huis door met een stuiver.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_55243658
quote:
Op donderdag 13 december 2007 13:36 schreef tonja het volgende:
Een alcoholische kat?!
Ik heb het nog nooit meegemaakt, als er een glas staat waar alcohol in zit, begint ze er spontaan uit te drinken
O+ 11-06-2009 O+
  donderdag 13 december 2007 @ 18:36:01 #112
52349 purplerose
pi_55251076
quote:
Op donderdag 13 december 2007 13:36 schreef tonja het volgende:
Een alcoholische kat?!
Die van mij heeft eens in de nacht een halfvol glas vodka/cola leeg gehengeld met zn pootje Ik vond dat ie nogal vaag uit zn oogjes keek de volgende ochtend maar hij had natuurlijk een kater En natuurlijk een fijne plakaat kots op de grond

laat dus sindsdien geen glas alchohol meer onbeheerd op tafel want hij zal het rustig nog een keer doen
  donderdag 13 december 2007 @ 23:29:14 #113
33969 babsjuh
Net zo eigenwijs als groot!
pi_55258168
Onze Meneer is echt gestoord (maar wel heel lief ):

- rond 23 u vindt hij dat 't bedtijd is. Zitten wij dan nog te computeren, dan komt 'ie ons halen met veel gemekker. Is de deur naar de computerkamer dicht? Geen probleem, dan gaat 'ie in de bok-modus: kop naar beneden, kont omhoog, aanloop nemen en tegen de deur rammen. Gaat de deur echt niet van open, en motiveert ons eigenlijk alleen maar om nog langer te blijven zitten, maar hij blijft 't doen tot we naar bed gaan.

- het maatbekertje waarin ik 's-ochtends de brinta sta te roeren, zet ik daarna altijd vol water in de gootsteen. Dat water, met 'n minuscuul spoortje melk en 'n paar minivlokjes brinta, schijnt zóóóó lekker te zijn dat hij hemel en aarde beweegt om daar bij te kunnen. Drinkt er ook altijd behoorlijk veel van.

- háát op schoot liggen, maar komt wel graag op de bank tegen je aan liggen. Maar pak 'm niet op om op je schoot te leggen... dan is 't krabben en blazen...

- heeft 'n haat-liefde verhouding met ons konijn: hij haat 't konijn, 't konijn houdt van hem... Als 't konijn los loopt gaat Meneer in de konijnekooi liggen omdat 't konijn 't eerste half uur niet van plan is weer terug te gaan naar de kooi. Na 'n half uur is 't konijn wel uitgesnuffeld en wil naar haar grote vriend Meneer. Gevolg: konijn in de kooi, Meneer trekt 'n sprintje om zo snel mogelijk weer uit de kooi te zijn, Babsjuh doet gauw de konijnekooi dicht en pakt de stofzuiger om al 't zaagsel dat Meneer door de kamer heeft uitgestrooid tijdens z'n vlucht op te ruimen.

- sinds hij 2 jaar geleden door de brandweer uit 'n boom gehaald moest worden omdat hij zelf niet meer naar beneden durfde, klimt hij gelukkig niet meer zo hoog. Maar wat hij wel doet: aanloopje nemen, tegen de stam van de boom omhoog rennen, na anderhalve meter kennelijk 'n flashback krijgen over brandweermannen, leren handschoenen en kapotte nagels en pootjes en zich vervolgens met 'n soort walging van de boom af duwen en naar beneden vallen... Om daar nog even naar de boom te schelden.

- heeft 'n kattebak maar gaat daar nooit op. Plast op de wc en komt dan iemand roepen die moet doorspoelen. Doet dat ook midden in de nacht... erg fijn... Poepen doet ie ook op de wc, behalve in periodes dat hij vaak naar buiten kan, dan doet ie 't buiten.
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
  donderdag 13 december 2007 @ 23:44:38 #114
92409 Twinky
Little star.
pi_55258555
handig, op de wc plassen zou die van mij dat ook kunnen leren?
pi_55258926
Leuk topic....
Katten die naar een gewone WC gaan...

Deze wil ik jullie niet onthouden.....zet wel je geluid uit, want het liedje is irritant....
http://www.youtube.com/v/hKPtE82Cj_I&rel=1&border=0

Zo, dan even onze twee katten.

Tom:
1 1/2 jaar oud en een echte schootkat. Liever lui dan moe en een beetje een lomperik. Ligt vaak in de raarste houdingen op de bank of de leuning en wil door zich heel erg uit te rekken nog wel eens van de bank afvallen om vervolgens quasi nonchelant weer erop te klimmen.

Volgt ons overal in huis. Als hij niet genoeg aandacht krijgt als ik zit te computeren, dan gaat ie gewoon pontificaal voor het beeldscherm zitten.
En soms gaat ie zelfs in mijn nek liggen; lekker warm.
Hij probeert vaak ongezien op het aanrecht te springen, maar doet dat op zo'n manier dat zelfs de buren het horen

Zijn zusje Tess daarentegen is minder schootkat, maar als je rustig op de bank zit en haar grote broer is er niet, dan wil ze nog wel eens een kroelbui hebben.
Erg zorgzaam voor haar grote broer. Vaak zit ze hem uitgebreid te wassen en liggen ze knus samen op een stoel dicht tegen elkaar aan.

Nog even een leuk topic om te volgen: Krioelkatten
pi_55258982
quote:
Op donderdag 6 september 2007 11:28 schreef Lariekoek het volgende:
ja idem bah
schijten ze op je bed enzo
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 14 december 2007 @ 00:21:01 #117
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_55259223
Ze kijken niet echt ontspannen op die laatste foto werewolf

Alsof ze hun uiterste best doen elkaar vooral te negeren.
pi_55259272
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 00:21 schreef tonja het volgende:
Ze kijken niet echt ontspannen op die laatste foto werewolf

Alsof ze hun uiterste best doen elkaar vooral te negeren.
Camerashy
pi_55260016
leuk topic
Veel herkenbare dingetjes ook wel. Mijn kat Rosa (poes 8maanden oud) is te vroeg bij moeder weggegaan en sabbelt nog steeds of aan mijn handen of als ik dat zat ben gaat ze op de stoel liggen en vrolijk verder aan dr staart sabbelen, inc het trappelen op dr eigen staart

Kijkt graag tv, als de tv aanstaat gaat ze er altijd een half uur ofzo uitgebreid voor zitten/liggen en kijken en luisteren (kopje scheef, af en toe miauwen etc) maar na ongeveer een half uurjte is ze het wel weer zat (hioewel ze t bij voetbal weleens langer vol wil houden en er ook pontificaal voor gaat zitten op den duur )

Uit de wc drinken of de overgebleven druppels van de douchevloer.

Standaard om een uur of 23 zich terug trekken in de lade onder het bed om daar te gaan slapen en natuurlijk klaar wakker te worden wanneer het vrouwtje wil slapen.

en vast nog wel meer maar kan er nu niet opkomen
  vrijdag 14 december 2007 @ 03:23:18 #120
105263 Litso
Interlectueel.
pi_55260752
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 01:17 schreef Memento-Mori het volgende:
leuk topic
Veel herkenbare dingetjes ook wel. Mijn kat Rosa (poes 8maanden oud) is te vroeg bij moeder weggegaan en sabbelt nog steeds of aan mijn handen of als ik dat zat ben gaat ze op de stoel liggen en vrolijk verder aan dr staart sabbelen, inc het trappelen op dr eigen staart
Whehe, lief
quote:
Kijkt graag tv, als de tv aanstaat gaat ze er altijd een half uur ofzo uitgebreid voor zitten/liggen en kijken en luisteren (kopje scheef, af en toe miauwen etc) maar na ongeveer een half uurjte is ze het wel weer zat (hioewel ze t bij voetbal weleens langer vol wil houden en er ook pontificaal voor gaat zitten op den duur )

Uit de wc drinken of de overgebleven druppels van de douchevloer.
Beide erg herkenbaar Al heb ik geen tv maar een pc die ze volgen
  woensdag 9 januari 2008 @ 01:17:18 #121
28033 Pek
je moet wat
pi_55889229
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 23:52 schreef Pek het volgende:
Die dikke van mij apporteert balletjes
Jay, actiefoto

Het is trouwens geen balletje, maar een wuppie
pi_55893545
Doortje heeft haar eigen 'safe spot' : onder de salontafeltjes.

En ze is als de dood van schuivende geluiden. De vloerwisser over de vloer, of twee placemats die je op elkaar schuift bij 't opruimen...
Kleur buiten de lijntjes.
pi_55893855
Onze kat heeft weer een nieuwe tic. Ze wordt enorm boos als ik de kattenbak verschoon. Blazen, grommen en in de aanval houding zitten. Raar beest
  woensdag 9 januari 2008 @ 11:48:08 #124
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_55894023
daar heeft ze haar schat begraven

bij ons moeten ze allemaal perse pissen of poepen op het moment dat de kattenbakken worden schoongemaakt dus met de ene hand poep scheppen en met de andere katten uit de bak scheppen.

tuurlijk we zouden de deur dicht kunnen doen tijdens het schoonmaken maar dat is lang niet zo gezellig
  woensdag 9 januari 2008 @ 12:33:22 #125
105263 Litso
Interlectueel.
pi_55895142
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 11:48 schreef Klonk het volgende:

bij ons moeten ze allemaal perse pissen of poepen op het moment dat de kattenbakken worden schoongemaakt dus met de ene hand poep scheppen en met de andere katten uit de bak scheppen.

tuurlijk we zouden de deur dicht kunnen doen tijdens het schoonmaken maar dat is lang niet zo gezellig
Gezellig

Ik heb wel een kat gehad die als ik te lang niet had verschoond demonstratief voor mijn neus ging zitten plassen zodra ik 'm eindelijk wel verschoonde
pi_55896971
Lang geleden dat ik postte in dit topic. Ik kende mijn katten toen nog niet zo heel goed. Nu wel en ik heb er ook nog een vierde bij. Ik zal dus maar even opnieuw beginnen met het beschrijven van hun waslijst aan eigenaardigheden.

Fleur:

Fleur moet altijd persé poepen als de kattenbak net verschoond is. Fleur wil altijd op de rand van het bad zitten en rondlopen als ik in bad lig. En negen van de tien keer flikkert ze in bad en is dan hevig verontwaardigd. Ze leert er NIET van . Verder ligt ze graag in de meest onvrouwelijke houdingen en houdt ze mij samen met kat Herman graag af van computer gebruik. Zie hier het bewijs van de laatste twee beweringen:

Herman:

Ligt graag op het toetsenbord te rollen als ik achter de computer zit. Doet zijn uiterste best om vooral niet gekamd te worden en als het dan toch gebeurd (elke dag dus, want ik win toch wel van hem) gaat hij heel driftig zijn eigen baardharen likken uit irritatie. Wil altijd geknuffeld en geaaid worden maar bij voorkeur niet op schoot. Ligt graag op plekjes die te klein zijn voor hem:

Sisqo:

Tja...waar moet ik beginnen?
Sisqo heeft een roze pluchen kleedje. Iedere avond tegen een uur of tien begint hij luid miauwend met vier poten in dat kleedje te kneden waarbij hij gelukzalig om zich heen kijkt. Als wij naar bed gaan, gaat Lodewijk (onze andere kater) lepeltje lepeltje tegen hem aanliggen. They're so gay
Sisqo drinkt graag uit de kraan van het bad. Een andere rare eigenschap van Sisqo heeft niets met zijn karakter te maken. Hij ziet er wat vreemd uit:

En tot slot Lodewijk:

Volgens mijn man de enige normale van het stel. Lodewijk wil alleen bij je op schoot liggen als je hem op zijn rug legt en dan onder zijn kin kriebelt. Doe je dit niet, dan is hij weg. Hij vindt het geweldig om op de strijkplank te zitten, dus als ik aan het strijken ben (komt zo heel af en toe wel eens voor) dan moet ik vreselijk opletten! En verder bemoeit hij zich er ook graag mee als ik in bad lig. Hij gaat namelijk bij mijn voeten zitten en houdt die in de gaten alsof het gevaarlijke buitenaardse wezens zijn. Verder heeft hij een vaste plaats waar hij altijd wil liggen en da's bovenop een rugkussen van een bank en dat kussen deukt daardoor helemaal in. Vindt hij kennelijk lekker.

woensdag 9 januari 2008 @ 15:44:19 #127
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_55899652
Leuke post Sorbootje, maar ik ben wel benieuwd nu naar je voeten
  woensdag 9 januari 2008 @ 16:00:24 #128
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_55900018
zo'n kussenplaats hebben wij ook en 3 van onze 5 katten willen daar graag liggen en ze schijnen niet te snappen dat we nog meer van zulke kussenplaatsen hebben dus is het regelmatig herrie over wie daar mag liggen
  woensdag 9 januari 2008 @ 17:14:15 #129
62913 Blik
The one and Only!
pi_55901628
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 11:48 schreef Klonk het volgende:

Zelfde probleem hier, alleen doet ze het dan altijd op de plaats waar de kattenbak hoort te staan. Kan dus de helft van de tijd schoonmaken nadat ik de kattenbak gedaan heb
  woensdag 9 januari 2008 @ 18:31:35 #130
28033 Pek
je moet wat
pi_55903363
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 13:46 schreef Sorbootje het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
OMG Dat tongetje
  zaterdag 19 januari 2008 @ 12:24:17 #131
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_56150782
Bora is een lieve dikke luie huis tuin en keuken kat die het liefst de hele dag door eet. Na een uurtje gaat ze gewoon weer bij de koelkast staan miauwen alsof ze dement is en niet weet dat ze net al heeft gegeten. Ze slaapt het liefst op bed. Ze heeft een hangbuik die het parket bijna dagelijks aanveegt. Als ze rent (niet dat ze dat vaak doet) dan schudt die buik daaronder van de ene naar de andere kant. Ze wordt door mij graag op haar buik geaaid. Mijn broer mag ook alles met haar doen. Maar vreemden komen als ze geluk hebben tot een kopje van haar, verder niet. Toen ze bij Ripley op vakantie was heeft ze onder het bed gepoept en vieze windjes gelaten.
Verder is ze gek op kaassnoepjes en likt ze mijn handen af als ze al lang op zijn.

De schat.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zaterdag 19 januari 2008 @ 13:09:11 #132
92409 Twinky
Little star.
pi_56151578
Mozes heeft ook een nieuw trucje. Hij is van mening dat als ik naar de wc ga dat het quality time voor hem is. Dus hij springt op het wasbakje en wil me toch een partij aandacht! En dat het kraantje aangaat enzovoort. Heel grappig, want hij loopt dus zelfs vooruit naar de wc
  zaterdag 19 januari 2008 @ 14:28:29 #133
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_56153059
Harry vindt mijn haar niet leuk (of juist wel, daar ben ik nog niet helemaal uit). Hij neemt een hap haar en begint eraan te trekken.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 14:51:36 #134
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_56153600
Mijn eerste kat Pollie vond mijn haar altijd lekker als ik uit het zwembad kwam. Dan ging ze er op liggen sabbelen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 19 januari 2008 @ 15:05:28 #135
13151 crew  Rewimo
pi_56153889
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 14:28 schreef tonja het volgende:
Harry vindt mijn haar niet leuk (of juist wel, daar ben ik nog niet helemaal uit). Hij neemt een hap haar en begint eraan te trekken.
Nog een kapper-kat

Ik had een rooie kater die dat ook altijd deed, en Guus doet het ook bij tijd en wijle

Wij hebben sinds een tijdje een houtkachel en aan de katten kunnen we zien of er weer hout op het vuur moet Hoe heter hij is, hoe verder ze ervandaan liggen. Maar soms liggen ze er nog voor als de thermometer 36 graden aanwijst vlak voor de kachel
  zaterdag 19 januari 2008 @ 20:15:51 #136
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_56161542
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 13:09 schreef Twinky het volgende:
Mozes heeft ook een nieuw trucje. Hij is van mening dat als ik naar de wc ga dat het quality time voor hem is. Dus hij springt op het wasbakje en wil me toch een partij aandacht! En dat het kraantje aangaat enzovoort. Heel grappig, want hij loopt dus zelfs vooruit naar de wc
Lol, dat doet Dara ook. Als er visite naar de wc gaat wil ze ook mee
Miauw
  zaterdag 19 januari 2008 @ 20:23:51 #137
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_56161776
Ik zing altijd onder de douche, en dat vindt Harry maar helemaal niets, hij maakt er steevast een duet van. Als ik dan de douche uitkom word ik door 'm besprongen.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 21:24:44 #138
28033 Pek
je moet wat
pi_56163511
Harry is cool
pi_56164495
Liz is ook een keer op die manier in bad gevallen. En boos!
pi_56165881
Ik heb twee katten: een Waakkat en een Watjeskat.

Watjeskat: ziet mij vanuit de tuin in de weer op hun kamer met nogal luidruchtig schoonmaakspulgebeuren. Het laatste wat ik van hem zie is een dikke staart die ergens in het groen verdwijnt (hij kan de tuin niet uit). Ik denk: 'lamaar, zal wel'. Na een uur bedenk ik me dat ik hem helemaal niet meer heb gezien en met regenachtig weer is hij normaal meer binnen dan buiten te vinden.
Ik naar buiten en ik word begroet door luidkeels gemauw/gegil. De schik sloeg me om het hart, zeker toen ik zag dat hij vastgeklemd zat achter een soort tuinhekje. Visioenen van gruwelijke verwondingen, kat gespietst aan tuinhek en bezoek aan dierenarts kwamen al in me op. Gelukkig kwam hij er redelijk moeiteloos zelf achter vandaan en begon me meteen kopjes te geven, intussen nog steeds hardop klagend. Lichamelijk onderzoek liet geen verwondingen zien en ik mocht hem ook overal aanraken. Na een minuutje zakte het geklaag af en liep meneer me vooruit naar binnen en had het hoogste woord. Ik moest wel nog even mee naar zijn kamer om te kijken of daar echt geen herrie en gevaar meer was, want daar had hij zich voor verstopt tot ik redding bracht. Watje!

Waakkat; exemplaar nummer 2. Zo hard als no1 miauwt, zo stil is zij. Vanmorgen zat ik beneden en opeens hoor ik 'miew miew'. Dat is voor no2 een harde miauw die gereserveerd wordt voor de momenten dat ze me kwijt is. Dus ik roep naar boven, om haar te laten weten waar ik ben, waarna mevrouw meestal gauw genoeg bij me is. Deze keer niet. Dus ik ga naar boven om te kijken waar alle herrie om te doen is. Zit kat voor de gesloten slaapkamerdeur te miewen. In de slaapkamer stond mijn wekker te gillen, die ik was vergeten uit te zetten. Waakkat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')