Ik heb 2 katten.
StarlightOok wel Sterre, Smosje, Sterrewerre, Vetje, of Likslet genoemd.
Zij is mijn lieve schilpadpoezemeisje van 5 jaar oud. Heb haar gekregen toen mijn ouders naar het buitenland verhuisden. Ze heeft een hoop vreemde maar wel leuke trekjes.
Ten eerste is ze stapelgek op alles wat plastic is. Als ze blij is, dan is het eerste wat ze doet na het dichstbijzijnde stuk plastic rennen, en als een idioot eraan gaan zitten likken

Sterre likt aan bijna alles eigenlijk...je vingers, bordjes, plastic, je kan het zo gek niet bedenken.
Ook is ze mijn wekker. s'ochtends bijna stipt om half 7 springt ze op het bed om vervolgens op mij te gaan zitten en heel zachtjes te miauwen. Als je niet snel genoeg reageerd dan doet ze hetzelfde, maar dan met der kopje 2 cm van je gezicht af

en als je dan NOG NIET reageert gaat ze aan je oogleden, wang of mondhoek zitten likken (vandaar de naam Likslet)

.
Manden en dozen zijn ook niet veilig met haar in de buurt. Zodra je die een neerzet springt ze er in en gaat ze der troon bewaken. Is overigens heel handig voor als ze naar de dierenarts moet. Zodra ik der reismandje pak en 'Sterre! Bakje!' roep komt ze eraan en springt ze er zelf in
Voor de rest houd Starlight er van om in alle wastafels te gaan liggen slapen. Soms kan ze ook een echte rotzak zijn; mijn andere kat
Tijger bespringen als ie in een slaperige bui voorbijwandelt, snel zijn snoepjes pikken als ie er mee bezig is (die sukkel is namelijk zooooooooo langzaam.
Sterre houdt ervan om in/onder dekens en dekbedden te kruipen. Dat geeft soms nogal hilarische situaties als ik me bed aan het verschonen ben. Dan trek ik me dekbed met een ruk van het bed af, niet wetende dat Sterre er nog ergens tussenligt

Madam is dan helemaal verontwaardigd, en gaat vervolgens met haar boze kop onder de bank zitten. Om er vervolgens niet meer onder uit te komen totdat ze "hammetje" krijgt

(Ook een alarmwoord voor der

).
Tijgertjeook wel Tijgerbaby, Tijgie, of Slomeslet genoemd.
Tijgertje is een donkergrijsgestreepte Cyperse kat van 6 jaar oud. We hebben hem van de straat aan de Costa Del Sol geplukt toen ie 4 weken oud was. Ook meteen het kind wat met hem aan het gooien was een lel verkocht en gezegd dat ie op moest hoepelen naar ze "Casa Espanol"

.
Toen we (ik, broertje en nichtje) hem vonden waren me ouders net in het appartement aan het inpakken. We stonden namelijk op het punt weer terug naar NL te gaan. Me moeder keek 2 seconden in de doos waar hoopje Tijger in zat, en zei "Ok, doos inladen in de auto en meenemen naar NL voordat ik me bedenk. Vervolgens heeft Tijgie 25 uur in z'n handdoekje in de doos bij me moeders voeten gelegen. Hij heeft geen kik gegeven..behalve toen ie op een gegeven moment honger had.
Thuis meteen naar de dierenarts met hem gegaan, bleek ook meteen waarom ie zo rustig was heel de weg: Hij had blaasgruis...iets wat op zich heel vreemd was, aangezien de meeste katten dat pas krijgen als ze oud zijn. Bij hem bleek het aangeboren te zijn, meneer kwam namelijk uit een inteelt-gezinnetje

Tijgertje is een echte slome, langzame goedzak. Laat alles met zich doen, knuffelen, kusjes geven. Maar komt wel alleen op je schoot als ie er zelf zin in heeft. Oppakken houd ie niet van. Dan zet ie namelijk al z'n 4 poten inclusief nagels wijduit en maakt ie zich zo stijf als een plank
Hij is een echte koukleum. Gaat altijd op de verwarming liggen als ie aan is, of heeeeeeeeel dicht bij de open haard. Zo dicht dat je denkt "kut..die word gekookt dalijk!"
Tijger slaapt bijna altijd bij mij op bed. Dan slaapt ie of in het holletje van mijn buik, benen, of op mijn kussen om m'n hoofd gedrapeerd
Tijgertje is ook getrouwd met Starlight

Ze kunnen niet zonder mekaar. Ze slapen samen, eten samen, en wonen zelfs samen in mijn huisje in Spanje, met mijn ouders als buren. Aangezien ik daar nu niet ben hebben ze heel het huis voor zich alleen. Gelukkig zorgen mijn ouders goed voor ze op het moment
Foto van het gelukkige stel
[ Bericht 2% gewijzigd door DjinN op 28-11-2007 15:47:32 ]
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"