Leuke verhalen hier, en o zo herkenbaar
Iggy, een lieve rood witte kater van nu zo'n 2 jaar.
Onze 'kleine' reus. Verteld graag verhalen
Het liefste vroeg in de ochtend zodat hij erbij kan komen liggen in bed.
Zit regelmatig onder de plakfolie van de balkondeur naar buiten te staren.
Als je hem dan ziet zitten en plots heeej Iggertje zegt schrikt ie zich rot en begint even te vertellen wat hij allemaal voorbij heeft zien komen
Vind het ook erg grappig om om het hoekje van de deur naar hem te kijken als hij in zijn eentje met een propje of speeltje speelt.
Als ie mij dan ziet kijken krijg ik een wraaaauw te horen en gaat hij een hele show opvoeren
Hij speelt graag met vers vlees, hij gaat erin krabben met zijn nagels en als het vervolgens aan zijn nagel blijft hangen schrikt ie zich rot omdat er een stuk wapperend vlees aan zijn pootje hangt.
Een echte held
Geeft graag kopjes, als ik computer komt ie naast me staan en gaat met zijn dikke kop tegen mijn hoofd zitten en blijft zo stil tegen me aan zitten.
Als ik dan beweeg of hem aan de kant duw klimt hij of op schoot of gaat overal kopjes tegenaan geven.
Het papierbakje, de lamp, de hoek van het bureau
Of gaat natuurlijk recht voor het beeldscherm zitten.
Henk, een sierlijke zwart-witte kwart siamees van nu ongeveer 1.5 jaar.
Onze claimert.
Gekozen uit het nestje omdat hij direct op ons af kwam en languit op mijn vriend zijn schoot ging liggen.
Heeft echt het karakter van een siamees, hij reageert op ELK geluid dat gemaakt wordt.
Als ik kuch of iets laat vallen springt hij op en begint verhalen te vertellen terwijl hij zoveel mogelijk oogcontact lijkt te willen maken.
Echt een mak lammetje, als je hem omver duwt gaat hij direct liggen en laat zich echt als een lappenpop behandelen. Ookwel onze 'Divo"
![]()
als ik de borstel tevoorschijn haal komt hij meteen aanrennen en gaat op tafel staan met zijn neus in de lucht zodat hij gekamd kan worden.
Steekt zijn kop omhoog zodat daar eens goed gekamd kan worden, en natuurlijk achter zijn oren
Is gek op bezoek en dat laat hij overduidelijk merken door recht voor het bezoek te gaan zitten en af en toe een tevreden wrauw te produceren met zijn ogen dicht.
Of op schoot en de persoon aan te gaan kijken met slaperige ogen.
Erg lief voor andere dieren, voornamelijk voor onze nieuwe aanwinst.
Daar ging hij direct naast liggen en is sindsdien grootste maatjes met Odie.
Als ik de tafels afdoe kan hij het niet laten om met schele ogen ernaast te gaan zitten en mijn doek aan te vallen.
Odie, een prettig gestoorde kat van 4 maanden.
Ons dom blondje
Zwaar ondervoed bij ons in huis genomen.
We hebben een paar dagen met het idee geleeft dat het een poesje was.
Tot meneer op tafel stond en ik opeens duidelijk zag dat het geen poesje maar een kater was.
Hij is (tot ergenis) extreem schoon op zichzelf.
Zodra iemand hem aangeraakt heeft gaat hij zich direct op die plek(ken) wassen.
Miauwt alleen als hij weet dat hij voer gaat krijgen.
Omdat hij zo ontzettend weinig te eten/drinken heeft gehad in zijn eerste weken is hij nog steeds echt vraatzuchtig.
Vers vlees eet hij erg graag, als hij een bakje krijgt eet hij het helemaal op tot hij een dikke ronde buik heeft. Daarna sjokt hij richting de krabpaal en gaat daar met een humeurig slaperig hoofd liggen.
Als hij eenmaal weer wakker is is hij net als mensen een tijdje slaapdronken.
Hij lijkt echt moeite te hebben met wakker worden.
Dikke opgefrommelde oogjes, voor zich uit staren.. en maar gapen.
Soms zit hij ook rechtop te slapen, echt een aandoenlijk gezicht.
Zelf zal hij (nog) niet naar je toe komen om gekroeld te worden.
Als je hem eenmaal in je armen hebt vind hij het allemaal prima.
Gelukkig wel goede maatjes geworden met onze andere katers.
In het bijzonder met Henk