Weet het bijna wel zekerquote:Op zaterdag 22 september 2007 20:17 schreef starla het volgende:
Misschien vindt ze neuro niet zo leuk wat ik me haast niet voor kan stellen![]()
Kom maar op met je interne problematiek DDM![]()
Heb je al je co-schap gyn gehad nuna?quote:Op zondag 23 september 2007 10:00 schreef Nuna het volgende:
Waa, weer een casus gemistMaarja, een verjaardag was toch net even belangrijker haha
![]()
Neurologie vind ik trouwens wel interessant, maar Gynaecologie is natuurlijk het mooist![]()
Oh en 7.Leonardo, je kunt zelf even de wiki aanpassen.. Hij staat in de OP.
Haha, neequote:Op zondag 23 september 2007 12:08 schreef starla het volgende:
[..]
Heb je al je co-schap gyn gehad nuna?
Ik zet het toch niet voor jan lul in een spoiler!!quote:Op zondag 23 september 2007 10:00 schreef Nuna het volgende:
Waa, weer een casus gemistMaarja, een verjaardag was toch net even belangrijker haha
![]()
Neurologie vind ik trouwens wel interessant, maar Gynaecologie is natuurlijk het mooist![]()
Ik zei het je toch aardappelquote:Op zondag 23 september 2007 13:53 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ik zet het toch niet voor jan lul in een spoiler!!
Wordquote:Op zondag 23 september 2007 20:24 schreef Repeat het volgende:
[..]
ja ik ga het wel kijken, al is het alleen maar omdat die chick zo spang is
Deze redenering klopt alleen als er met 'erger' "het maatschappelijke 'erger'" bedoeld werd en niet de 'ergheid' van een aandoening an sich, want dan boeit een (a priori) kans totaal niet .quote:Op zondag 23 september 2007 14:35 schreef DDM het volgende:
Pfeiffer is erger natuurlijk. Ook omdat het een hogere a priori kans heeft omdat het zowel mannen als vrouwen (pars pro toto) kan treffen. Maar dat snappen de quasi-connaisseurs niet.
Btw is dit oud nieuws.
a posteriori kans bestaat zeker wel. Als een test positief is (bv.) is het nog niet zeker dat de patient de ziekte ook heeft. Vandaar de a posteriori kans.quote:Op maandag 24 september 2007 01:31 schreef Singa het volgende:
Damn it "torsio testis"-topic dicht.., nou ja hier dan maar
[..]
Deze redenering klopt alleen als er met 'erger' "het maatschappelijke 'erger'" bedoeld werd en niet de 'ergheid' van een aandoening an sich, want dan boeit een (a priori) kans totaal niet .
Nog even een side note: wat is dat met die 'a priori' kansen, kansen zijn altijd 'a priori'. Een 'a posteriori' kans bestaat niet, want dan is het geen kans meer maar een gegeven... Ik weet dat allebei de termen gebruikt worden, maar goed, logisch is anders
quote:Op maandag 24 september 2007 01:33 schreef DeDar het volgende:
Geneeskunde is killing me. Pvd. Ik heb een vwo-diploma, maar met een verkeerd profiel. Nu ben ik in 1 jaar alle scheikunde, natuurkunde, wiskundeB en biologie12 van het hele vwo aan het doen.
Inderdaad, geen enkele test is 100% sensitief en specifiek.quote:Op maandag 24 september 2007 10:54 schreef Repeat het volgende:
[..]
a posteriori kans bestaat zeker wel. Als een test positief is (bv.) is het nog niet zeker dat de patient de ziekte ook heeft. Vandaar de a posteriori kans.
Natuurlijk wel. Vergeet niet dat Pfeiffer niet altijd mild verloopt. Het kan veel complicaties geven. Als er zowel mannen als vrouwen aangedaan kunnen zijn dan is het niet alleen maatschappelijk erger maar ook medisch erger. Met als gevolg een hogere kans dat iets als ergs beschouwd kan worden (lees: door het meer voorkomen van complicaties). En wat betreft de termen a priori enz: daar is al antwoord opgegevenquote:Op maandag 24 september 2007 01:31 schreef Singa het volgende:
Damn it "torsio testis"-topic dicht.., nou ja hier dan maar
[..]
Deze redenering klopt alleen als er met 'erger' "het maatschappelijke 'erger'" bedoeld werd en niet de 'ergheid' van een aandoening an sich, want dan boeit een (a priori) kans totaal niet .
Nog even een side note: wat is dat met die 'a priori' kansen, kansen zijn altijd 'a priori'. Een 'a posteriori' kans bestaat niet, want dan is het geen kans meer maar een gegeven... Ik weet dat allebei de termen gebruikt worden, maar goed, logisch is anders
Dat snap ik eigenlijk nooit zo. Als je een profiel kiest, dan weet je toch wel ongeveer welke richting je op wilt? N&G is echt iets compleet anders dan E&M / C&M .quote:Op maandag 24 september 2007 01:33 schreef DeDar het volgende:
Geneeskunde is killing me. Pvd. Ik heb een vwo-diploma, maar met een verkeerd profiel. Nu ben ik in 1 jaar alle scheikunde, natuurkunde, wiskundeB en biologie12 van het hele vwo aan het doen.
Sommige mensen weten nog helemaal niet wat ze willen doen als ze een profiel moeten kiezen..quote:Op maandag 24 september 2007 15:35 schreef Nuna het volgende:
[..]
Dat snap ik eigenlijk nooit zo. Als je een profiel kiest, dan weet je toch wel ongeveer welke richting je op wilt? N&G is echt iets compleet anders dan E&M / C&M .
Ja, dan kies je toch N&G met Economie oid. Dan kun je alles zowat nog..quote:Op maandag 24 september 2007 16:27 schreef Kantar het volgende:
[..]
Sommige mensen weten nog helemaal niet wat ze willen doen als ze een profiel moeten kiezen..
Hmm, ja ok, daar heb je wel weer gelijk in.quote:Op maandag 24 september 2007 17:07 schreef Nuna het volgende:
[..]
Ja, dan kies je toch N&G met Economie oid. Dan kun je alles zowat nog..
quote:Op maandag 24 september 2007 19:34 schreef DeDar het volgende:
Inderdaad, ik had dan beter voor N&G met economie kunnen kiezen, gezien ik op het moment van de profielkeuze nog helemaal geen idee had wat ik wilde gaan doen. Maar mijn school had mij verteld, dat ik met E&M een heleboel kon. 'Als je nog niet weet wat je wilt gaan doen, kun je het beste E&M gaan doen, dan ontwikkel je je heel breed.' Dat hebben ze letterlijk gezegd. Die gekken.
Oke, als je verkeerd wordt voorgelicht kan ik me voorstellen dat je de verkeerde keus maaktquote:Op maandag 24 september 2007 19:34 schreef DeDar het volgende:
Inderdaad, ik had dan beter voor N&G met economie kunnen kiezen, gezien ik op het moment van de profielkeuze nog helemaal geen idee had wat ik wilde gaan doen. Maar mijn school had mij verteld, dat ik met E&M een heleboel kon. 'Als je nog niet weet wat je wilt gaan doen, kun je het beste E&M gaan doen, dan ontwikkel je je heel breed.' Dat hebben ze letterlijk gezegd. Die gekken.
Ja klopt. Maar het kan niet los van elkaar gezien worden. Het gaat om het totaalplaatje. Aan sensitiviteit en specificiteit alleen heb je niets. Je berekent eerst deze 2 factoren en de rest rolt daar uit.quote:Op maandag 24 september 2007 18:08 schreef gohan16 het volgende:
volgens mij gaat het niet om de specificiteit of senstiviteit bij de apriori kans, maar om de positief voorspellende waarde van een test.
quote:Op maandag 24 september 2007 19:34 schreef DeDar het volgende:
Als jij je avatar verandert dan vertel ik het jequote:Op dinsdag 25 september 2007 12:50 schreef WooZ het volgende:
Weet toevallig iemand een makkelijk/ zo dun mogelijk boekje over zelf onderzoek doen? (iets in de trant van onderzoek voor dummies)
Lijkt me wel makkelijk om eens ff door te lezen voor m'n onderzoeksstage. Heb gister 2 emails gehad dat ik komend jaar in Vancouver of Montreal terecht kan
grapjasquote:Op dinsdag 25 september 2007 12:58 schreef DDM het volgende:
[..]
Als jij je avatar verandert dan vertel ik het je
Verjaardag belangrijker....quote:Op zondag 23 september 2007 10:00 schreef Nuna het volgende:
![]()
quote:Op dinsdag 25 september 2007 19:10 schreef Gelderland het volgende:
[..]
Verjaardag belangrijker....over het algemeen vind ik casussen altijd wel leuk!! maar mooie wiki!
Beter lezen.quote:Op maandag 24 september 2007 14:14 schreef DDM het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Vergeet niet dat Pfeiffer niet altijd mild verloopt. Het kan veel complicaties geven. Als er zowel mannen als vrouwen aangedaan kunnen zijn dan is het niet alleen maatschappelijk erger maar ook medisch erger. Met als gevolg een hogere kans dat iets als ergs beschouwd kan worden (lees: door het meer voorkomen van complicaties). En wat betreft de termen a priori enz: daar is al antwoord opgegeven![]()
Of hebben ze in het Erasmus MC allemaal testen met 100% sensitiviteit en specificiteit?
Check...quote:Op maandag 24 september 2007 10:54 schreef Repeat het volgende:
[..]
a posteriori kans bestaat zeker wel. Als een test positief is (bv.) is het nog niet zeker dat de patient de ziekte ook heeft. Vandaar de a posteriori kans.
Dan is het verkeerd overgekomen, want ik heb het er niet over als de aandoening al aanwezig is. Iemand die immuungecompromiteerd is heeft een hogere kans om een infectieziekte op te lopen dan iemand die dat niet is. Een aandoening die zowel mannen als vrouwen kan treffen heeft een hogere kans om vaker voor te komen (en kan dus ook meer complicaties geven, wat die complicaties zijn en wat voor effecten die hebben op de maatschappij dan wel op het lichaam zelf doet er niet toe. Deze complicaties komen vaker voor omdat de ziekte een hogere kans heeft om vaker voor te komen) dan een ziekte die alleen mannen treft.quote:Op woensdag 26 september 2007 12:43 schreef Singa het volgende:
[..]
Beter lezen.Mijn redenering blijft kloppen, het gaat mij helemaal niet om de ergheid van de beide aandoeningen op zich, maar om het principe dat als je ervan uitgaat dat je een al ziekte hebt, dat 'een kans' dan totaal niet meer boeit. Neem een patient met een gebroken been en een patient met een gebroken pink -> kansrekening t.a.v. het krijgen van die aandoening is in dit stadium totaal oninteressant bij deze patienten, want ze hebben het al.
[..]
Check...
Ah meisje tochquote:Op woensdag 26 september 2007 13:56 schreef Nuna het volgende:
Bah, vrijdag tentamen en ben nu alweer helemaal gaar van het leren.
Haha ja sorry. Een echt dun boekje bestaat niet. Ik weet wel een paar boeken. Ik zal ze even zoeken en dan post ik ze.quote:Op woensdag 26 september 2007 14:42 schreef WooZ het volgende:
[..]
Heb je al een goed advies mbt boekje over onderzoek?![]()
Hahaquote:
Valt wel mee, niet zo zwaar als zoiets als technische natuurkunde denk ik, maar het is ook natuurlijk helemaal afhankelijk van waar je een beetje aanleg voor hebt en wat je leuk vindt.quote:Op woensdag 26 september 2007 18:33 schreef Stefanovich het volgende:
Geneeskunde is wel een van de zwaarste studies ofniet? Lijkt me ook heel mooi
Geneeskunde is een van de gemakkelijkere studies. Tenminste, als ik het vergelijk met Bedrijfseconomie, Rechten of Psychologie. Het is wel een leuke en praktische studie. En vanzelfsprekend is de impact groot als je 'klaar' bent. Dan ben je opeens arts. Veel competenties komen niet aan bod tijdens de studie. Kennis van administratie i.o.d. krijg je er niet mee, terwijl je als (bijvoorbeeld) huisarts toch echt een eigen tent moet kunnen runnen.quote:Op woensdag 26 september 2007 18:33 schreef Stefanovich het volgende:
Geneeskunde is wel een van de zwaarste studies ofniet? Lijkt me ook heel mooi, alleen ik heb in de 3e voor E&M gekozen met M&O erbij en LO 2. Zit op het VWO... weet ook niet of ik al datstudiewerk wel aan zou kunnen... Eigenlijk wel jammer dat ze kinderen in de 3e al laten kiezen welke kant ze op gaan, want ik vind economie tegenwoordig maar een saai vak.
lollerskatesquote:Op donderdag 27 september 2007 16:02 schreef maxfoto het volgende:
Geneeskunde is een van de gemakkelijkere studies. Tenminste, als ik het vergelijk met Bedrijfseconomie, Rechten of Psychologie.
Wat is er nou zo ontzettend leuk? Ik geef alleen maar mijn eigen mening weer, en die is echt ergens op gebaseerd.quote:
hieruit kunnen we concluderen dat jij allevier de studies gedaan hebt?quote:Op donderdag 27 september 2007 16:07 schreef maxfoto het volgende:
[..]
Wat is er nou zo ontzettend leuk? Ik geef alleen maar mijn eigen mening weer, en die is echt ergens op gebaseerd.
Tijdens de co-schappen leer je hier wel iets van.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:02 schreef maxfoto het volgende:
[..]
Veel competenties komen niet aan bod tijdens de studie. Kennis van administratie i.o.d. krijg je er niet mee,
Ja toevallig wel. Over andere studies kan ik dus niets zeggen. Maar over Geneeskunde wordt altijd een beetje vreemd gedaan vind ik, alsof het iets machtig interessants is. Natuurlijk is het een bijzonder vak, maar laten we nou niet net doen alsof het een moeilijke studie is, want dat is gewoon niet zo.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:19 schreef WooZ het volgende:
[..]
hieruit kunnen we concluderen dat jij allevier de studies gedaan hebt?
Dat interesseert me enorm. Tijdens welk co schap dan? Ik heb zelf in Leiden Geneeskunde gedaan, maar heb bij geen enkel co schap iets over administratie gehad. Ik bedoel dus niet het bijhouden van een status o.i.d.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:20 schreef starla het volgende:
[..]
Tijdens de co-schappen leer je hier wel iets van.
Singa, hoe bevalt de studie jou? Het is alweer even geleden dat we via een van de geneeskundestudie fora contact hadden en ik zie je daar nog maar weinig?quote:Op woensdag 26 september 2007 12:43 schreef Singa het volgende:
[..]
Beter lezen.Mijn redenering blijft kloppen, het gaat mij helemaal niet om de ergheid van de beide aandoeningen op zich, maar om het principe dat als je ervan uitgaat dat je een al ziekte hebt, dat 'een kans' dan totaal niet meer boeit. Neem een patient met een gebroken been en een patient met een gebroken pink -> kansrekening t.a.v. het krijgen van die aandoening is in dit stadium totaal oninteressant bij deze patienten, want ze hebben het al.
[..]
Check...
dat zeg ik toch ook niet? het stelt weinig voor qua moeilijkheidsgraad, maar ik kan me haast niet voorstellen dat rechten of psychologie moeilijker zijnquote:Op donderdag 27 september 2007 16:22 schreef maxfoto het volgende:
[..]
Ja toevallig wel. Over andere studies kan ik dus niets zeggen. Maar over Geneeskunde wordt altijd een beetje vreemd gedaan vind ik, alsof het iets machtig interessants is. Natuurlijk is het een bijzonder vak, maar laten we nou niet net doen alsof het een moeilijke studie is, want dat is gewoon niet zo.
[..]
Dat dus.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:26 schreef WooZ het volgende:
[..]
dat zeg ik toch ook niet? het stelt weinig voor qua moeilijkheidsgraad, maar ik kan me haast niet voorstellen dat rechten of psychologie moeilijker zijn
Ik heb meer moeten doen voor de Psychologie studie dan voor Geneeskunde. Tijdens de psychologie studie werd een beroep gedaan op meer competenties dan bij Geneeskunde. Ook de toetsing bij Geneeskunde vond ik twijfelachtig eerlijk gezegd. Na ieder blok een tentamen. Tussendoor wat voortgangstoetsen die iedere debiel kan halen. Na de co schappen nauwelijks nog enige toetsing. Ik heb met verbazing soms gekeken hoe sommige mede co's niet gehinderd door enige kennis aan de gang waren. Maar het is vast voor iedereen persoonlijk. Ik weet wel dat er enorm tegen de Geneeskunde studie wordt opgekeken, als een soort onbereikbaar ideaal. Ik merkte dat ook aan mensen om me heen. Oh ben jij arts? Ja en? Ik ben toevallig ook Psycholoog, Econoom en Jurist. Maar dat telt haast niet, zo lijkt het. Dat 'arts' dat doet 't 'm op een of andere manier. Maar laten we wel een beetje realistisch blijven.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:26 schreef WooZ het volgende:
[..]
dat zeg ik toch ook niet? het stelt weinig voor qua moeilijkheidsgraad, maar ik kan me haast niet voorstellen dat rechten of psychologie moeilijker zijn
Héél oud ja. Ik ben inderdaad 40. En nee, ik heb geen enkel probleem om aan de bak te komen. Heb ook gewoon een opleidingsplaats gekregen.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:29 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dat dus.
4 studies trouwens, tering
kom je dan nu nog wel ergens aan de bak (als arts?) maw, willen ze nog wel zo'n oud iemand hebben? (als ik de jaren in je profiel zie moet je een jaar of 40 zijn?)
En daarna dan, maatschappen lijken mij niet zo happig op iemand die de 50 al nadert... ?quote:Op donderdag 27 september 2007 16:32 schreef maxfoto het volgende:
[..]
Ik heb meer moeten doen voor de Psychologie studie dan voor Geneeskunde. Tijdens de psychologie studie werd een beroep gedaan op meer competenties dan bij Geneeskunde. Ook de toetsing bij Geneeskunde vond ik twijfelachtig eerlijk gezegd. Na ieder blok een tentamen. Tussendoor wat voortgangstoetsen die iedere debiel kan halen. Na de co schappen nauwelijks nog enige toetsing. Ik heb met verbazing soms gekeken hoe sommige mede co's niet gehinderd door enige kennis aan de gang waren. Maar het is vast voor iedereen persoonlijk. Ik weet wel dat er enorm tegen de Geneeskunde studie wordt opgekeken, als een soort onbereikbaar ideaal. Ik merkte dat ook aan mensen om me heen. Oh ben jij arts? Ja en? Ik ben toevallig ook Psycholoog, Econoom en Jurist. Maar dat telt haast niet, zo lijkt het. Dat 'arts' dat doet 't 'm op een of andere manier. Maar laten we wel een beetje realistisch blijven.
Tot slot voeg ik toe dat het misschien ook uitmaakt dat ik op latere leeftijd aan Geneeskunde kon beginnen. Dan is de motivatie misschien anders, maar zeker de manier van studeren. Daar had ik immers al enige ervaring mee.
[..]
Héél oud ja. Ik ben inderdaad 40. En nee, ik heb geen enkel probleem om aan de bak te komen. Heb ook gewoon een opleidingsplaats gekregen.
Hmm, mijn huisgenoot heeft het heel anders ervaren. Zij deed eerst Geneeskunde, daarna Psychologie. Ze vond dat er toch wel een groot verschil was qua niveau tussen Geneeskunde en Psycholgie..quote:Op donderdag 27 september 2007 16:32 schreef maxfoto het volgende:
[..]
Ik heb meer moeten doen voor de Psychologie studie dan voor Geneeskunde. Tijdens de psychologie studie werd een beroep gedaan op meer competenties dan bij Geneeskunde. Ook de toetsing bij Geneeskunde vond ik twijfelachtig eerlijk gezegd. Na ieder blok een tentamen. Tussendoor wat voortgangstoetsen die iedere debiel kan halen. Na de co schappen nauwelijks nog enige toetsing. Ik heb met verbazing soms gekeken hoe sommige mede co's niet gehinderd door enige kennis aan de gang waren. Maar het is vast voor iedereen persoonlijk. Ik weet wel dat er enorm tegen de Geneeskunde studie wordt opgekeken, als een soort onbereikbaar ideaal. Ik merkte dat ook aan mensen om me heen. Oh ben jij arts? Ja en? Ik ben toevallig ook Psycholoog, Econoom en Jurist. Maar dat telt haast niet, zo lijkt het. Dat 'arts' dat doet 't 'm op een of andere manier. Maar laten we wel een beetje realistisch blijven.
HAHAHAHAHAHAHAquote:Op donderdag 27 september 2007 16:02 schreef maxfoto het volgende:
[..]
Geneeskunde is een van de gemakkelijkere studies. Tenminste, als ik het vergelijk met Bedrijfseconomie, Rechten of Psychologie.
En hoe ging je tentamen, Kantar?quote:Op donderdag 27 september 2007 16:25 schreef Kantar het volgende:
Oeh, morgen m'n eerste bloktoets en ik vind het stiekem toch best wel spannend...![]()
![]()
Geneeskunde makkelijker dan rechten?? Je bedoeld de studie waar ze 6 weken vakantie hebben vanaf ongeveer de kerst?? Ik doe dan zelf BMW en GNK schijnt iets makkelijker te zijn dan BMW, relatief gezien, want BMW is ook niet bijzonder moeilijk, maar is gewoon veel stof wat je per blok tot je toe krijgt.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:02 schreef maxfoto het volgende:
[..]
Geneeskunde is een van de gemakkelijkere studies. Tenminste, als ik het vergelijk met Bedrijfseconomie, Rechten of Psychologie. Het is wel een leuke en praktische studie. En vanzelfsprekend is de impact groot als je 'klaar' bent. Dan ben je opeens arts. Veel competenties komen niet aan bod tijdens de studie. Kennis van administratie i.o.d. krijg je er niet mee, terwijl je als (bijvoorbeeld) huisarts toch echt een eigen tent moet kunnen runnen.
Ik ben het met je eens dat je vroeg moet kiezen tijdens de middelbare school. Dat was 'vroeger' wel makkelijker, toen je nog gewoon vakken kon kiezen.
dit ruikt naar een drogreden...quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:50 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Maar een studie waar je zoveel vrije tijd krijgt, kan geen moeilijker studie zijn.
Jij zeker geen Nederlands gestuurd hebbenquote:Op vrijdag 28 september 2007 15:07 schreef Heinekenner het volgende:
[..]
dit ruikt riekt naar een drogreden...
Waar ben je in opleiding dan?quote:Op donderdag 27 september 2007 16:32 schreef maxfoto het volgende:
Héél oud ja. Ik ben inderdaad 40. En nee, ik heb geen enkel probleem om aan de bak te komen. Heb ook gewoon een opleidingsplaats gekregen.
Bevalt prima, 3e jaars alweer (time flies). Besef steeds meer dat je als basisarts straks ook gewoon nog niets weet.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:24 schreef maxfoto het volgende:
[..]
Singa, hoe bevalt de studie jou? Het is alweer even geleden dat we via een van de geneeskundestudie fora contact hadden en ik zie je daar nog maar weinig?
Precies, maar je moet de hoeveelheid stof trouwens niet onderschatten bij Rechten. Vriendin van me studeert Rechten, maar als je ziet wat ze allemaal moet lezenquote:Op vrijdag 28 september 2007 13:50 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Geneeskunde makkelijker dan rechten?? Je bedoeld de studie waar ze 6 weken vakantie hebben vanaf ongeveer de kerst?? Ik doe dan zelf BMW en GNK schijnt iets makkelijker te zijn dan BMW, relatief gezien, want BMW is ook niet bijzonder moeilijk, maar is gewoon veel stof wat je per blok tot je toe krijgt.
Maar een studie waar je zoveel vrije tijd krijgt, kan geen moeilijker studie zijn.
Mwah, begin ging heel redelijk maar naar het einde toe stonden er steeds meer vraagtekens in m'n vragenboekje..quote:
Oeh, mijn tentamen was appeltje eitje!quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:42 schreef intoxicated het volgende:
Jazeker![]()
Afgelopen vrijdag een idioot tentamen gehad enzo...
Irrelevante vragen vooral. En stellingen-vragen, met soms 6 stellingen, en dan 'Alleen I is goed' tot 'I, II, en VI zijn goed'. Kortom, als je 1 of 2 van die stellingen niet weet, heb je de vraag meteen net zo fout als Sjonnie die 't allemaal niet heeft geleerdquote:
Opties -> foksilverquote:Op maandag 1 oktober 2007 16:02 schreef DDM het volgende:
Pfff even wennen aan de nieuwe lay-out hoor.
daarom moet je je presentaties ed altijd zo goed doen dat het wel ok, maar nooit het bestequote:Op maandag 1 oktober 2007 20:33 schreef Heinekenner het volgende:
Mijn presentatie over de beste behandeling voor de tenniselleboog (naar aanleiding van een artikel in het BMJ) met wetenschappelijk presenteren was als best beoordeeld van de twee studiegroepen.
![]()
Nu bestaat er 35% kans dat ik mijn presentatie nogmaals moet doen op vrijdag maar dan voor 300 man.![]()
![]()
Die (bewuste) spelfouten in de powerpoint hielpen niet echt voor mij iddquote:Op maandag 1 oktober 2007 20:36 schreef Repeat het volgende:
[..]
daarom moet je je presentaties ed altijd zo goed doen dat het wel ok, maar nooit het beste
Ach ja, intestinale leukopoiesequote:Jongen (12) allergisch voor bijna al het eten
"Tyler lijdt aan een aandoening, waarbij zijn darmen teveel witte bloedcellen aanmaken."
whehe, binnenkort een vacature?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:33 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Ach ja, intestinale leukopoieseWie kent het niet
![]()
![]()
Obligate kennis voor een co-assistent. Je weet toch: 70% van je afweer zit in je buik. Drink Yakult.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:33 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Ach ja, intestinale leukopoieseWie kent het niet
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 18:39 schreef Heinekenner het volgende:
In de prijzen gevallen bij die presentatie finale!![]()
Als prijs mag ik meekijken bij een bronchoscopie..![]()
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 19:55 schreef Crazykill het volgende:
[..]
Was jij die jongen op het eind?
Zo ja, dan ben je fucking grappig man.![]()
![]()
Wie had gewonnen trouwens? Ik was na de laatste presentatie weggegaan.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 20:20 schreef Heinekenner het volgende:
[..]
Nope, ik zat in een winnend groepje dus ik kreeg ook automatisch een prijs.![]()
Maar die gozer had gewonnen. Hij maakte in zijn eentje heel dat symposium nog een beetje de moeite waard.![]()
![]()
Je kan natuurlijk ook gewoon op een willekeurige arts af stappen en roepen: "Mag ik eens meekijken?"quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 18:39 schreef Heinekenner het volgende:
Als prijs mag ik meekijken bij een bronchoscopie..![]()
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 11:03 schreef MaxC het volgende:
Gister mijn eerste tentamen gehad, ging niet echt lekker. Ongeveer 12 van de 40 vragen fout, echte hele domme fouten. Zaten een paar hele vage vragen bij, hopen dat nog wat geschrapt word![]()
Gelukkig telt hij 25% van blok 1 dus gewoon de volgende toets goed maken![]()
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 11:12 schreef MaxC het volgende:
Ja, was soort instaptoets omdat het de 1e was. Daarom telt hij ook zo weinig mee
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 19:31 schreef leejow het volgende:
newbies bij de ehbo
Hier toevallig co's/assistenten die zich aangesproken voelen?
wat een vreemd verhaal. Eerste keus behandeling bij een metaalsplinter in een oog is een MRI...quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 19:31 schreef leejow het volgende:
newbies bij de ehbo
Hier toevallig co's/assistenten die zich aangesproken voelen?
quote:Op zondag 7 oktober 2007 10:22 schreef ralfie het volgende:
[..]
wat een vreemd verhaal. Eerste keus behandeling bij een metaalsplinter in een oog is een MRI...
Ga je schamen. MRI is diagnostiek! De behandeling is uiteraard ruime diathermische excisie van de gehele cornea!quote:Op zondag 7 oktober 2007 10:22 schreef ralfie het volgende:
[..]
wat een vreemd verhaal. Eerste keus behandeling bij een metaalsplinter in een oog is een MRI...
Niet bij een metaalsplinter in een oogquote:Op zondag 7 oktober 2007 12:33 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Ga je schamen. MRI is diagnostiek! De behandeling is uiteraard ruime diathermische excisie van de gehele cornea!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |