abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53388387
Misschien vindt ze neuro niet zo leuk wat ik me haast niet voor kan stellen

Kom maar op met je interne problematiek DDM
I feel kinda Locrian today
pi_53388522
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 20:17 schreef starla het volgende:
Misschien vindt ze neuro niet zo leuk wat ik me haast niet voor kan stellen

Kom maar op met je interne problematiek DDM
Weet het bijna wel zeker Haha.
Iedereen "ziet" liever een postinfectieuze glomerulonefritis dan een postinfectieuze polyneuropathie

Maar ik zal later een casus posten. Je bent hier wat later bijgekomen, maar ik heb in de tussentijd al verscheidene casussen (jaja!! casus is zo lelijk in een Nederlandse zin) gepost. Dus ik moet even bedenken wat ik nog niet heb gehad. Maar wordt vervolgd ja
pi_53397187
Ik meld me hier maar eens, ben er vandaag achter gekomen dat ik via herplaatsing alsnog aan mijn gedroomde studie kan gaan beginnen. En ook nog eens aan de uni die ik eigenlijk wilde nl. de VU.
Zit nu nog in Enschede doe/deed daar Technische Geneeskunde aan de UTwente. Ik hoop de zaakjes snel te kunnen regelen en zsm maar richting A'dam te verkassen. Dus wat mij betreft wil ik ook in de OP . Baal er wel van dat ik al een maandje heb gemist, grote kans dat ik tentamens niet mag maken?

[ Bericht 11% gewijzigd door 7.Leonardo op 23-09-2007 02:27:30 ]
pi_53399848
Waa, weer een casus gemist Maarja, een verjaardag was toch net even belangrijker haha
Neurologie vind ik trouwens wel interessant, maar Gynaecologie is natuurlijk het mooist

Oh en 7.Leonardo, je kunt zelf even de wiki aanpassen.. Hij staat in de OP.
pi_53401652
quote:
Op zondag 23 september 2007 10:00 schreef Nuna het volgende:
Waa, weer een casus gemist Maarja, een verjaardag was toch net even belangrijker haha
Neurologie vind ik trouwens wel interessant, maar Gynaecologie is natuurlijk het mooist

Heb je al je co-schap gyn gehad nuna?
pi_53403899
quote:
Op zondag 23 september 2007 12:08 schreef starla het volgende:

[..]

Heb je al je co-schap gyn gehad nuna?
Haha, nee Ik ben nu net tweedejaars
pi_53404344
quote:

Ik zet het toch niet voor jan lul in een spoiler!!
pi_53404985
quote:
Op zondag 23 september 2007 13:53 schreef Repeat het volgende:

[..]

Ik zet het toch niet voor jan lul in een spoiler!!
Ik zei het je toch aardappel
pi_53412500
Deze informatie wordt u aangeboden door de Evangelische Omroep.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_53414163
Trouwens:
De co-assistent
pi_53414276
quote:
Op zondag 23 september 2007 20:19 schreef leejow het volgende:
Trouwens:
De co-assistent
ja ik ga het wel kijken, al is het alleen maar omdat die chick zo spang is
pi_53414834
quote:
Op zondag 23 september 2007 20:24 schreef Repeat het volgende:

[..]

ja ik ga het wel kijken, al is het alleen maar omdat die chick zo spang is
Word
Zagen al mijn vrouwelijke studiegenotes er maar zo uit
pi_53422765
Damn it "torsio testis"-topic dicht.., nou ja hier dan maar
quote:
Op zondag 23 september 2007 14:35 schreef DDM het volgende:
Pfeiffer is erger natuurlijk. Ook omdat het een hogere a priori kans heeft omdat het zowel mannen als vrouwen (pars pro toto) kan treffen. Maar dat snappen de quasi-connaisseurs niet.

Btw is dit oud nieuws.
Deze redenering klopt alleen als er met 'erger' "het maatschappelijke 'erger'" bedoeld werd en niet de 'ergheid' van een aandoening an sich, want dan boeit een (a priori) kans totaal niet .

Nog even een side note: wat is dat met die 'a priori' kansen, kansen zijn altijd 'a priori'. Een 'a posteriori' kans bestaat niet, want dan is het geen kans meer maar een gegeven... Ik weet dat allebei de termen gebruikt worden, maar goed, logisch is anders

[ Bericht 3% gewijzigd door Singa op 24-09-2007 01:40:54 ]
pi_53422789
Geneeskunde is killing me. Pvd. Ik heb een vwo-diploma, maar met een verkeerd profiel. Nu ben ik in 1 jaar alle scheikunde, natuurkunde, wiskundeB en biologie12 van het hele vwo aan het doen.
pi_53426458
quote:
Op maandag 24 september 2007 01:31 schreef Singa het volgende:
[..]

Deze redenering klopt alleen als er met 'erger' "het maatschappelijke 'erger'" bedoeld werd en niet de 'ergheid' van een aandoening an sich, want dan boeit een (a priori) kans totaal niet .

Nog even een side note: wat is dat met die 'a priori' kansen, kansen zijn altijd 'a priori'. Een 'a posteriori' kans bestaat niet, want dan is het geen kans meer maar een gegeven... Ik weet dat allebei de termen gebruikt worden, maar goed, logisch is anders
a posteriori kans bestaat zeker wel. Als een test positief is (bv.) is het nog niet zeker dat de patient de ziekte ook heeft. Vandaar de a posteriori kans.
pi_53426492
quote:
Op maandag 24 september 2007 01:33 schreef DeDar het volgende:
Geneeskunde is killing me. Pvd. Ik heb een vwo-diploma, maar met een verkeerd profiel. Nu ben ik in 1 jaar alle scheikunde, natuurkunde, wiskundeB en biologie12 van het hele vwo aan het doen.
Je moet er maar zin in hebben
pi_53426734
quote:
Op maandag 24 september 2007 10:54 schreef Repeat het volgende:

[..]

a posteriori kans bestaat zeker wel. Als een test positief is (bv.) is het nog niet zeker dat de patient de ziekte ook heeft. Vandaar de a posteriori kans.
Inderdaad, geen enkele test is 100% sensitief en specifiek.

voorbeeldje:

a-priori kans op ziekte voor test 1 = 20% > test 1 blijkt postief > a posteriori kans = 80%
a-priori kans op ziekte voor test 2 = 80% > test 2 blijkt postief > a posteriori kans = 99%
pi_53431780
quote:
Op maandag 24 september 2007 01:31 schreef Singa het volgende:
[..]

Natuurlijk wel. Vergeet niet dat Pfeiffer niet altijd mild verloopt. Het kan veel complicaties geven. Als er zowel mannen als vrouwen aangedaan kunnen zijn dan is het niet alleen maatschappelijk erger maar ook medisch erger. Met als gevolg een hogere kans dat iets als ergs beschouwd kan worden (lees: door het meer voorkomen van complicaties). En wat betreft de termen a priori enz: daar is al antwoord opgegeven

Of hebben ze in het Erasmus MC allemaal testen met 100% sensitiviteit en specificiteit?
pi_53433681
quote:
Op maandag 24 september 2007 01:33 schreef DeDar het volgende:
Dat snap ik eigenlijk nooit zo. Als je een profiel kiest, dan weet je toch wel ongeveer welke richting je op wilt? N&G is echt iets compleet anders dan E&M / C&M .
pi_53435132
quote:
Op maandag 24 september 2007 15:35 schreef Nuna het volgende:

[..]

Dat snap ik eigenlijk nooit zo. Als je een profiel kiest, dan weet je toch wel ongeveer welke richting je op wilt? N&G is echt iets compleet anders dan E&M / C&M .
Sommige mensen weten nog helemaal niet wat ze willen doen als ze een profiel moeten kiezen..

Lekker trouwens, zo'n dagje vrij.. Ik heb m'n achterstand weg kunnen werken en mooi alvast wat kunnen leren voor de bloktoets.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kantar op 24-09-2007 18:06:46 ]
pi_53436176
quote:
Op maandag 24 september 2007 16:27 schreef Kantar het volgende:

[..]

Sommige mensen weten nog helemaal niet wat ze willen doen als ze een profiel moeten kiezen..
Ja, dan kies je toch N&G met Economie oid. Dan kun je alles zowat nog..
pi_53437582
quote:
Op maandag 24 september 2007 17:07 schreef Nuna het volgende:

[..]

Ja, dan kies je toch N&G met Economie oid. Dan kun je alles zowat nog..
Hmm, ja ok, daar heb je wel weer gelijk in. Maar ik kan het me opzich wel voorstellen dat er mensen zijn die gewoon nog na het kiezen van hun profiel van gedachten veranderen. Ik wou ook al heel lang geneeskunde doen maar begon dit jaar opeens heel erg te twijfelen of ik misschien toch niet beter iets anders kon doen. Als ik was uigeloot zat ik op dit moment theater-, film- & televisiewetenschappen te studeren in Utrecht...
  maandag 24 september 2007 @ 18:08:21 #224
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_53437675
volgens mij gaat het niet om de specificiteit of senstiviteit bij de apriori kans, maar om de positief voorspellende waarde van een test.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_53440413
Inderdaad, ik had dan beter voor N&G met economie kunnen kiezen, gezien ik op het moment van de profielkeuze nog helemaal geen idee had wat ik wilde gaan doen. Maar mijn school had mij verteld, dat ik met E&M een heleboel kon. 'Als je nog niet weet wat je wilt gaan doen, kun je het beste E&M gaan doen, dan ontwikkel je je heel breed.' Dat hebben ze letterlijk gezegd. Die gekken.
pi_53440490
quote:
Op maandag 24 september 2007 19:34 schreef DeDar het volgende:
Inderdaad, ik had dan beter voor N&G met economie kunnen kiezen, gezien ik op het moment van de profielkeuze nog helemaal geen idee had wat ik wilde gaan doen. Maar mijn school had mij verteld, dat ik met E&M een heleboel kon. 'Als je nog niet weet wat je wilt gaan doen, kun je het beste E&M gaan doen, dan ontwikkel je je heel breed.' Dat hebben ze letterlijk gezegd. Die gekken.

Met N&G+ Wiskunde B1,2 word je volgens mij tot de meeste studies wel toegelaten. Ook de economische studies, alleen moet je dan in het begin misschien wat harder werken.
E&M breed ontwikkelen Wat een kutschool moet dat zijn man.
pi_53441143
quote:
Oke, als je verkeerd wordt voorgelicht kan ik me voorstellen dat je de verkeerde keus maakt . Nou, succes dan nog he!
pi_53442145
quote:
Op maandag 24 september 2007 18:08 schreef gohan16 het volgende:
volgens mij gaat het niet om de specificiteit of senstiviteit bij de apriori kans, maar om de positief voorspellende waarde van een test.
Ja klopt. Maar het kan niet los van elkaar gezien worden. Het gaat om het totaalplaatje. Aan sensitiviteit en specificiteit alleen heb je niets. Je berekent eerst deze 2 factoren en de rest rolt daar uit.
pi_53443163
quote:
Ah man, da's wel heel erg kut... Aanklagen die handel!
pi_53457264
Weet toevallig iemand een makkelijk/ zo dun mogelijk boekje over zelf onderzoek doen? (iets in de trant van onderzoek voor dummies )

Lijkt me wel makkelijk om eens ff door te lezen voor m'n onderzoeksstage. Heb gister 2 emails gehad dat ik komend jaar in Vancouver of Montreal terecht kan
pi_53457430
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 12:50 schreef WooZ het volgende:
Weet toevallig iemand een makkelijk/ zo dun mogelijk boekje over zelf onderzoek doen? (iets in de trant van onderzoek voor dummies )

Lijkt me wel makkelijk om eens ff door te lezen voor m'n onderzoeksstage. Heb gister 2 emails gehad dat ik komend jaar in Vancouver of Montreal terecht kan
Als jij je avatar verandert dan vertel ik het je
pi_53457521
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 12:58 schreef DDM het volgende:

[..]

Als jij je avatar verandert dan vertel ik het je
grapjas
pi_53466777
quote:

Verjaardag belangrijker.... over het algemeen vind ik casussen altijd wel leuk!! maar mooie wiki!
Haleloeja
pi_53467062
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 19:10 schreef Gelderland het volgende:

[..]

Verjaardag belangrijker.... over het algemeen vind ik casussen altijd wel leuk!! maar mooie wiki!
pi_53484156
quote:
Op maandag 24 september 2007 14:14 schreef DDM het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Vergeet niet dat Pfeiffer niet altijd mild verloopt. Het kan veel complicaties geven. Als er zowel mannen als vrouwen aangedaan kunnen zijn dan is het niet alleen maatschappelijk erger maar ook medisch erger. Met als gevolg een hogere kans dat iets als ergs beschouwd kan worden (lees: door het meer voorkomen van complicaties). En wat betreft de termen a priori enz: daar is al antwoord opgegeven

Of hebben ze in het Erasmus MC allemaal testen met 100% sensitiviteit en specificiteit?
Beter lezen. Mijn redenering blijft kloppen, het gaat mij helemaal niet om de ergheid van de beide aandoeningen op zich, maar om het principe dat als je ervan uitgaat dat je een al ziekte hebt, dat 'een kans' dan totaal niet meer boeit. Neem een patient met een gebroken been en een patient met een gebroken pink -> kansrekening t.a.v. het krijgen van die aandoening is in dit stadium totaal oninteressant bij deze patienten, want ze hebben het al.
quote:
Op maandag 24 september 2007 10:54 schreef Repeat het volgende:

[..]

Check...
pi_53486185
Bah, vrijdag tentamen en ben nu alweer helemaal gaar van het leren.
pi_53486780
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:43 schreef Singa het volgende:

[..]

Beter lezen. Mijn redenering blijft kloppen, het gaat mij helemaal niet om de ergheid van de beide aandoeningen op zich, maar om het principe dat als je ervan uitgaat dat je een al ziekte hebt, dat 'een kans' dan totaal niet meer boeit. Neem een patient met een gebroken been en een patient met een gebroken pink -> kansrekening t.a.v. het krijgen van die aandoening is in dit stadium totaal oninteressant bij deze patienten, want ze hebben het al.
[..]

Check...
Dan is het verkeerd overgekomen, want ik heb het er niet over als de aandoening al aanwezig is. Iemand die immuungecompromiteerd is heeft een hogere kans om een infectieziekte op te lopen dan iemand die dat niet is. Een aandoening die zowel mannen als vrouwen kan treffen heeft een hogere kans om vaker voor te komen (en kan dus ook meer complicaties geven, wat die complicaties zijn en wat voor effecten die hebben op de maatschappij dan wel op het lichaam zelf doet er niet toe. Deze complicaties komen vaker voor omdat de ziekte een hogere kans heeft om vaker voor te komen) dan een ziekte die alleen mannen treft.
pi_53486810
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:56 schreef Nuna het volgende:
Bah, vrijdag tentamen en ben nu alweer helemaal gaar van het leren.
Ah meisje toch
Sterkte
pi_53487625
quote:
Op woensdag 26 september 2007 14:16 schreef DDM het volgende:

[..]

Ah meisje toch
Sterkte
Heb je al een goed advies mbt boekje over onderzoek?

pi_53490078
quote:
Op woensdag 26 september 2007 14:42 schreef WooZ het volgende:

[..]

Heb je al een goed advies mbt boekje over onderzoek?

Haha ja sorry. Een echt dun boekje bestaat niet. Ik weet wel een paar boeken. Ik zal ze even zoeken en dan post ik ze.

terug
pi_53490577
quote:
Op woensdag 26 september 2007 14:16 schreef DDM het volgende:

[..]

Ah meisje toch
Sterkte
Haha Ik ga vannacht vast dromen over thrombolytica, fatty streaks, ontstekingen, prostaglandinen, atherosclerose en carcinomen .
pi_53493128
Geneeskunde is wel een van de zwaarste studies ofniet? Lijkt me ook heel mooi, alleen ik heb in de 3e voor E&M gekozen met M&O erbij en LO 2. Zit op het VWO... weet ook niet of ik al datstudiewerk wel aan zou kunnen... Eigenlijk wel jammer dat ze kinderen in de 3e al laten kiezen welke kant ze op gaan, want ik vind economie tegenwoordig maar een saai vak.
pi_53493260
quote:
Op woensdag 26 september 2007 18:33 schreef Stefanovich het volgende:
Geneeskunde is wel een van de zwaarste studies ofniet? Lijkt me ook heel mooi
Valt wel mee, niet zo zwaar als zoiets als technische natuurkunde denk ik, maar het is ook natuurlijk helemaal afhankelijk van waar je een beetje aanleg voor hebt en wat je leuk vindt.
Het is zeker mooi!
pi_53518533
quote:
Op woensdag 26 september 2007 18:33 schreef Stefanovich het volgende:
Geneeskunde is wel een van de zwaarste studies ofniet? Lijkt me ook heel mooi, alleen ik heb in de 3e voor E&M gekozen met M&O erbij en LO 2. Zit op het VWO... weet ook niet of ik al datstudiewerk wel aan zou kunnen... Eigenlijk wel jammer dat ze kinderen in de 3e al laten kiezen welke kant ze op gaan, want ik vind economie tegenwoordig maar een saai vak.
Geneeskunde is een van de gemakkelijkere studies. Tenminste, als ik het vergelijk met Bedrijfseconomie, Rechten of Psychologie. Het is wel een leuke en praktische studie. En vanzelfsprekend is de impact groot als je 'klaar' bent. Dan ben je opeens arts. Veel competenties komen niet aan bod tijdens de studie. Kennis van administratie i.o.d. krijg je er niet mee, terwijl je als (bijvoorbeeld) huisarts toch echt een eigen tent moet kunnen runnen.

Ik ben het met je eens dat je vroeg moet kiezen tijdens de middelbare school. Dat was 'vroeger' wel makkelijker, toen je nog gewoon vakken kon kiezen.
pi_53518602
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:02 schreef maxfoto het volgende:
Geneeskunde is een van de gemakkelijkere studies. Tenminste, als ik het vergelijk met Bedrijfseconomie, Rechten of Psychologie.
lollerskates

haha veeg me op
pi_53518697
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:04 schreef Repeat het volgende:

[..]

lollerskates

haha veeg me op
Wat is er nou zo ontzettend leuk? Ik geef alleen maar mijn eigen mening weer, en die is echt ergens op gebaseerd.
pi_53519112
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:07 schreef maxfoto het volgende:

[..]

Wat is er nou zo ontzettend leuk? Ik geef alleen maar mijn eigen mening weer, en die is echt ergens op gebaseerd.
hieruit kunnen we concluderen dat jij allevier de studies gedaan hebt?
pi_53519122
quote:

[..]

Veel competenties komen niet aan bod tijdens de studie. Kennis van administratie i.o.d. krijg je er niet mee,
Tijdens de co-schappen leer je hier wel iets van.
pi_53519187
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:19 schreef WooZ het volgende:

[..]

hieruit kunnen we concluderen dat jij allevier de studies gedaan hebt?
Ja toevallig wel. Over andere studies kan ik dus niets zeggen. Maar over Geneeskunde wordt altijd een beetje vreemd gedaan vind ik, alsof het iets machtig interessants is. Natuurlijk is het een bijzonder vak, maar laten we nou niet net doen alsof het een moeilijke studie is, want dat is gewoon niet zo.
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:20 schreef starla het volgende:

[..]

Tijdens de co-schappen leer je hier wel iets van.
Dat interesseert me enorm. Tijdens welk co schap dan? Ik heb zelf in Leiden Geneeskunde gedaan, maar heb bij geen enkel co schap iets over administratie gehad. Ik bedoel dus niet het bijhouden van een status o.i.d.
pi_53519250
quote:
Op woensdag 26 september 2007 12:43 schreef Singa het volgende:

[..]

[..]

Check...
Singa, hoe bevalt de studie jou? Het is alweer even geleden dat we via een van de geneeskundestudie fora contact hadden en ik zie je daar nog maar weinig?
pi_53519270
Oeh, morgen m'n eerste bloktoets en ik vind het stiekem toch best wel spannend...
pi_53519288
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:22 schreef maxfoto het volgende:

[..]

Ja toevallig wel. Over andere studies kan ik dus niets zeggen. Maar over Geneeskunde wordt altijd een beetje vreemd gedaan vind ik, alsof het iets machtig interessants is. Natuurlijk is het een bijzonder vak, maar laten we nou niet net doen alsof het een moeilijke studie is, want dat is gewoon niet zo.
[..]
dat zeg ik toch ook niet? het stelt weinig voor qua moeilijkheidsgraad, maar ik kan me haast niet voorstellen dat rechten of psychologie moeilijker zijn
pi_53519386
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:26 schreef WooZ het volgende:

[..]

dat zeg ik toch ook niet? het stelt weinig voor qua moeilijkheidsgraad, maar ik kan me haast niet voorstellen dat rechten of psychologie moeilijker zijn
Dat dus.

4 studies trouwens, tering

kom je dan nu nog wel ergens aan de bak (als arts?) maw, willen ze nog wel zo'n oud iemand hebben? (als ik de jaren in je profiel zie moet je een jaar of 40 zijn?)
pi_53519484
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:26 schreef WooZ het volgende:

[..]

Ik heb meer moeten doen voor de Psychologie studie dan voor Geneeskunde. Tijdens de psychologie studie werd een beroep gedaan op meer competenties dan bij Geneeskunde. Ook de toetsing bij Geneeskunde vond ik twijfelachtig eerlijk gezegd. Na ieder blok een tentamen. Tussendoor wat voortgangstoetsen die iedere debiel kan halen. Na de co schappen nauwelijks nog enige toetsing. Ik heb met verbazing soms gekeken hoe sommige mede co's niet gehinderd door enige kennis aan de gang waren. Maar het is vast voor iedereen persoonlijk. Ik weet wel dat er enorm tegen de Geneeskunde studie wordt opgekeken, als een soort onbereikbaar ideaal. Ik merkte dat ook aan mensen om me heen. Oh ben jij arts? Ja en? Ik ben toevallig ook Psycholoog, Econoom en Jurist. Maar dat telt haast niet, zo lijkt het. Dat 'arts' dat doet 't 'm op een of andere manier. Maar laten we wel een beetje realistisch blijven.

Tot slot voeg ik toe dat het misschien ook uitmaakt dat ik op latere leeftijd aan Geneeskunde kon beginnen. Dan is de motivatie misschien anders, maar zeker de manier van studeren. Daar had ik immers al enige ervaring mee.
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:29 schreef Repeat het volgende:

[..]

Dat dus.

4 studies trouwens, tering

kom je dan nu nog wel ergens aan de bak (als arts?) maw, willen ze nog wel zo'n oud iemand hebben? (als ik de jaren in je profiel zie moet je een jaar of 40 zijn?)
Héél oud ja. Ik ben inderdaad 40. En nee, ik heb geen enkel probleem om aan de bak te komen. Heb ook gewoon een opleidingsplaats gekregen.
pi_53519617
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:32 schreef maxfoto het volgende:

[..]

Ik heb meer moeten doen voor de Psychologie studie dan voor Geneeskunde. Tijdens de psychologie studie werd een beroep gedaan op meer competenties dan bij Geneeskunde. Ook de toetsing bij Geneeskunde vond ik twijfelachtig eerlijk gezegd. Na ieder blok een tentamen. Tussendoor wat voortgangstoetsen die iedere debiel kan halen. Na de co schappen nauwelijks nog enige toetsing. Ik heb met verbazing soms gekeken hoe sommige mede co's niet gehinderd door enige kennis aan de gang waren. Maar het is vast voor iedereen persoonlijk. Ik weet wel dat er enorm tegen de Geneeskunde studie wordt opgekeken, als een soort onbereikbaar ideaal. Ik merkte dat ook aan mensen om me heen. Oh ben jij arts? Ja en? Ik ben toevallig ook Psycholoog, Econoom en Jurist. Maar dat telt haast niet, zo lijkt het. Dat 'arts' dat doet 't 'm op een of andere manier. Maar laten we wel een beetje realistisch blijven.

Tot slot voeg ik toe dat het misschien ook uitmaakt dat ik op latere leeftijd aan Geneeskunde kon beginnen. Dan is de motivatie misschien anders, maar zeker de manier van studeren. Daar had ik immers al enige ervaring mee.
[..]

Héél oud ja. Ik ben inderdaad 40. En nee, ik heb geen enkel probleem om aan de bak te komen. Heb ook gewoon een opleidingsplaats gekregen.
En daarna dan, maatschappen lijken mij niet zo happig op iemand die de 50 al nadert... ?

overigens vraag ik me wel af (interesse) hoe jouw leven er dan uitziet na zolang studeren? Woon je nog steeds in een studentenhok of heb je gewoon een burgelijk leventje? Etc?

[ Bericht 7% gewijzigd door Repeat op 27-09-2007 16:46:30 ]
pi_53520141
quote:

[..]

Hmm, mijn huisgenoot heeft het heel anders ervaren. Zij deed eerst Geneeskunde, daarna Psychologie. Ze vond dat er toch wel een groot verschil was qua niveau tussen Geneeskunde en Psycholgie..
pi_53521579
quote:

[..]

Geneeskunde is een van de gemakkelijkere studies. Tenminste, als ik het vergelijk met Bedrijfseconomie, Rechten of Psychologie.
HAHAHAHAHAHAHA

Je bent toevallig niet uitgeloot en maar één van bovenstaande (of allemaal!?) studies gaan doen 'omdat ze toch moeilijker zijn'
pi_53540705
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:25 schreef Kantar het volgende:
Oeh, morgen m'n eerste bloktoets en ik vind het stiekem toch best wel spannend...
En hoe ging je tentamen, Kantar?
pi_53543252
quote:

[..]

Geneeskunde is een van de gemakkelijkere studies. Tenminste, als ik het vergelijk met Bedrijfseconomie, Rechten of Psychologie. Het is wel een leuke en praktische studie. En vanzelfsprekend is de impact groot als je 'klaar' bent. Dan ben je opeens arts. Veel competenties komen niet aan bod tijdens de studie. Kennis van administratie i.o.d. krijg je er niet mee, terwijl je als (bijvoorbeeld) huisarts toch echt een eigen tent moet kunnen runnen.

Ik ben het met je eens dat je vroeg moet kiezen tijdens de middelbare school. Dat was 'vroeger' wel makkelijker, toen je nog gewoon vakken kon kiezen.
Geneeskunde makkelijker dan rechten?? Je bedoeld de studie waar ze 6 weken vakantie hebben vanaf ongeveer de kerst?? Ik doe dan zelf BMW en GNK schijnt iets makkelijker te zijn dan BMW, relatief gezien, want BMW is ook niet bijzonder moeilijk, maar is gewoon veel stof wat je per blok tot je toe krijgt.

Maar een studie waar je zoveel vrije tijd krijgt, kan geen moeilijke studie zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Spyronius op 28-09-2007 19:10:00 ]
  vrijdag 28 september 2007 @ 15:07:24 #260
157826 Heinekenner
je bent wat je weet
pi_53545281
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 13:50 schreef Spyronius het volgende:

[..]
Maar een studie waar je zoveel vrije tijd krijgt, kan geen moeilijker studie zijn.
dit ruikt naar een drogreden...
haat het niet dan schaad het niet...
pi_53545428
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 15:07 schreef Heinekenner het volgende:

[..]

dit ruikt riekt naar een drogreden...
Jij zeker geen Nederlands gestuurd hebben
pi_53546461
quote:
Waar ben je in opleiding dan?
quote:
Op donderdag 27 september 2007 16:24 schreef maxfoto het volgende:

[..]

Singa, hoe bevalt de studie jou? Het is alweer even geleden dat we via een van de geneeskundestudie fora contact hadden en ik zie je daar nog maar weinig?
Bevalt prima, 3e jaars alweer (time flies). Besef steeds meer dat je als basisarts straks ook gewoon nog niets weet.
pi_53548123
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 13:50 schreef Spyronius het volgende:

[..]

Geneeskunde makkelijker dan rechten?? Je bedoeld de studie waar ze 6 weken vakantie hebben vanaf ongeveer de kerst?? Ik doe dan zelf BMW en GNK schijnt iets makkelijker te zijn dan BMW, relatief gezien, want BMW is ook niet bijzonder moeilijk, maar is gewoon veel stof wat je per blok tot je toe krijgt.

Maar een studie waar je zoveel vrije tijd krijgt, kan geen moeilijker studie zijn.
Precies, maar je moet de hoeveelheid stof trouwens niet onderschatten bij Rechten. Vriendin van me studeert Rechten, maar als je ziet wat ze allemaal moet lezen . Je moet het maar leuk vinden..
pi_53550705
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 12:16 schreef Nuna het volgende:

[..]

En hoe ging je tentamen, Kantar?
Mwah, begin ging heel redelijk maar naar het einde toe stonden er steeds meer vraagtekens in m'n vragenboekje.. We hadden vanmiddag nog zo'n nabesprekingshoorcollege en toen bleek dat ik op 31,16 punten (v/d 56) uitkwam; waarschijnlijk (net) een voldoende dus... Het enige waar ik wel van baal is dat ik met m'n stomme kop niet in de gaten had dat ik was vergeten mijn antwoorden op de laatste vier vragen op te schrijven op het antwoordenformulier. Zo ben ik nog 3 punten misgelopen..

Maaar goed, ik heb het blok dus heel waarschijnlijk gewoon gehaald! En dat moest natuurlijk even gevierd worden bij van Buren.
  zaterdag 29 september 2007 @ 19:34:51 #265
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_53573834
Jeeeeeeeej ik ben eindelijk van psychiatrie af
pi_53618321
Wat is het hier stil. Iedereen druk aan de studie? .
pi_53619248
Jazeker
Afgelopen vrijdag een idioot tentamen gehad enzo...
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_53619702
Pfff even wennen aan de nieuwe lay-out hoor.

Hoezo was je tentamen idioot intoxicated?
pi_53620815
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 15:42 schreef intoxicated het volgende:
Jazeker
Afgelopen vrijdag een idioot tentamen gehad enzo...
Oeh, mijn tentamen was appeltje eitje!
pi_53625271
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 16:02 schreef DDM het volgende:
Hoezo was je tentamen idioot intoxicated?
Irrelevante vragen vooral. En stellingen-vragen, met soms 6 stellingen, en dan 'Alleen I is goed' tot 'I, II, en VI zijn goed'. Kortom, als je 1 of 2 van die stellingen niet weet, heb je de vraag meteen net zo fout als Sjonnie die 't allemaal niet heeft geleerd

Wel gehaald hoor, maar ik moet gewoon altijd ff wat te zeiken hebben
  maandag 1 oktober 2007 @ 20:33:07 #271
157826 Heinekenner
je bent wat je weet
pi_53625998
Mijn presentatie over de beste behandeling voor de tenniselleboog (naar aanleiding van een artikel in het BMJ) met wetenschappelijk presenteren was als best beoordeeld van de twee studiegroepen.

Nu bestaat er 35% kans dat ik mijn presentatie nogmaals moet doen op vrijdag maar dan voor 300 man.
  maandag 1 oktober 2007 @ 20:35:02 #272
148174 Kantar
TV junkie.
pi_53626040
Morgen eindelijk de snijzaal op!
  maandag 1 oktober 2007 @ 20:35:07 #273
157826 Heinekenner
je bent wat je weet
pi_53626045
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 16:02 schreef DDM het volgende:
Pfff even wennen aan de nieuwe lay-out hoor.
Opties -> foksilver
pi_53626092
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 20:33 schreef Heinekenner het volgende:
Mijn presentatie over de beste behandeling voor de tenniselleboog (naar aanleiding van een artikel in het BMJ) met wetenschappelijk presenteren was als best beoordeeld van de twee studiegroepen.

Nu bestaat er 35% kans dat ik mijn presentatie nogmaals moet doen op vrijdag maar dan voor 300 man.
daarom moet je je presentaties ed altijd zo goed doen dat het wel ok, maar nooit het beste
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 16:38:16 #275
157826 Heinekenner
je bent wat je weet
pi_53644005
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 20:36 schreef Repeat het volgende:

[..]

daarom moet je je presentaties ed altijd zo goed doen dat het wel ok, maar nooit het beste
Die (bewuste) spelfouten in de powerpoint hielpen niet echt voor mij idd
pi_53678117
quote:
Jongen (12) allergisch voor bijna al het eten
"Tyler lijdt aan een aandoening, waarbij zijn darmen teveel witte bloedcellen aanmaken."
Ach ja, intestinale leukopoiese Wie kent het niet
pi_53679017
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 21:33 schreef intoxicated het volgende:

[..]

whehe, binnenkort een vacature?
pi_53684327
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 21:33 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Obligate kennis voor een co-assistent. Je weet toch: 70% van je afweer zit in je buik. Drink Yakult.
pi_53686443
pi_53686956
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 18:39:08 #281
157826 Heinekenner
je bent wat je weet
pi_53726401
In de prijzen gevallen bij die presentatie finale!

Als prijs mag ik meekijken bij een bronchoscopie..
pi_53728231
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 18:39 schreef Heinekenner het volgende:
In de prijzen gevallen bij die presentatie finale!

Was jij die jongen op het eind?
Zo ja, dan ben je fucking grappig man.
Wie had gewonnen trouwens? Ik was na de laatste presentatie weggegaan.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 20:20:12 #283
157826 Heinekenner
je bent wat je weet
pi_53728882
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 19:55 schreef Crazykill het volgende:

[..]

Was jij die jongen op het eind?
Zo ja, dan ben je fucking grappig man.
Wie had gewonnen trouwens? Ik was na de laatste presentatie weggegaan.

Nope, ik zat in een winnend groepje dus ik kreeg ook automatisch een prijs.

Maar die gozer had gewonnen. Hij maakte in zijn eentje heel dat symposium nog een beetje de moeite waard.
pi_53729383
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 20:20 schreef Heinekenner het volgende:

[..]

Nope, ik zat in een winnend groepje dus ik kreeg ook automatisch een prijs.

Maar die gozer had gewonnen. Hij maakte in zijn eentje heel dat symposium nog een beetje de moeite waard.

Wie waren 2e en 3e?

Ja idd, na die opmerking dat hij altijd de essentie mist moest ik toch ff heel hard lachen
pi_53736210
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 18:39 schreef Heinekenner het volgende:
Je kan natuurlijk ook gewoon op een willekeurige arts af stappen en roepen: "Mag ik eens meekijken?"
Als je dat een beetje goed brengt dan mag het bijna altijd, mijn score is iig een procent of 80
pi_53739268
Gister mijn eerste tentamen gehad, ging niet echt lekker. Ongeveer 12 van de 40 vragen fout, echte hele domme fouten. Zaten een paar hele vage vragen bij, hopen dat nog wat geschrapt word

Gelukkig telt hij 25% van blok 1 dus gewoon de volgende toets goed maken
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_53739349
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 11:03 schreef MaxC het volgende:
Gister mijn eerste tentamen gehad, ging niet echt lekker. Ongeveer 12 van de 40 vragen fout, echte hele domme fouten. Zaten een paar hele vage vragen bij, hopen dat nog wat geschrapt word

Gelukkig telt hij 25% van blok 1 dus gewoon de volgende toets goed maken

40 vragen maar?
pi_53739373
Ja, was soort instaptoets omdat het de 1e was. Daarom telt hij ook zo weinig mee
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_53739786
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 11:12 schreef MaxC het volgende:
Ja, was soort instaptoets omdat het de 1e was. Daarom telt hij ook zo weinig mee

ok, wij hadden meestal rond de 120 vragen, op een gegeven moment alleen juist en onjuist. Je kon dus flink de boot ingaan hehe Het mooie was wel dat de her precies hetzelfde was als de reguliere
pi_53748261
newbies bij de ehbo

Hier toevallig co's/assistenten die zich aangesproken voelen?
pi_53752463
@ jouw reactie
Dat gaat hij zeker kut vinden om te lezen
pi_53758056
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 19:31 schreef leejow het volgende:
newbies bij de ehbo

''En daar zit je dan met je HBO deskjob ''

zondag 7 oktober 2007 @ 10:22:52 #293
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_53758467
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 19:31 schreef leejow het volgende:
newbies bij de ehbo

wat een vreemd verhaal. Eerste keus behandeling bij een metaalsplinter in een oog is een MRI...
pi_53759687
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 10:22 schreef ralfie het volgende:

[..]

wat een vreemd verhaal. Eerste keus behandeling bij een metaalsplinter in een oog is een MRI...

En daarnaast nog een duplex, de splinter kan zich al een baan in de aderen hebben gevonden...
pi_53760543
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 10:22 schreef ralfie het volgende:
[..]
Ga je schamen. MRI is diagnostiek! De behandeling is uiteraard ruime diathermische excisie van de gehele cornea!
  zondag 7 oktober 2007 @ 12:50:06 #296
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_53760918
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 12:33 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Ga je schamen. MRI is diagnostiek! De behandeling is uiteraard ruime diathermische excisie van de gehele cornea!
Niet bij een metaalsplinter in een oog
pi_53778161
Foutje
  woensdag 10 oktober 2007 @ 14:29:51 #298
157826 Heinekenner
je bent wat je weet
pi_53838777
Tentamen Voorbereiding Post!

Overmorgen wordt het 7 studiepunten cashen!..

spannend
pi_53843246
Casus DDM
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 18:29:35 #300
157826 Heinekenner
je bent wat je weet
pi_53910767
Tentamen Victorie Post!

Na het superstreng nakijken van mijn gegeven antwoorden ben ik tot de conclusie gekomen dat ik het tentamen heb gehaald!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')