http://www.gchhr.be/urologie/URO_Z_testis.htmquote:Torsio Testis
Een torsio testis is het draaien van een teelbal rond zijn as : dit is een echte urologische urgentie !! Wanneer de teelbal rond zijn as draait, dan wordt de bloeddoorstroming - die volledig via de verbinding met de lies verloopt – afgesnoerd en komt de teelbal dus eigenlijk in acuut bloedtekort. Dit resulteert in een plotse hevige aanhoudende pijn in de teelbal en de lies; de teelbal is opgetrokken, wordt vaster en is zeer pijnlijk bij aanraking.
Een torsie kan spontaan ontstaan, door een stoot in de balzak, bij masturbatie, … en komt voor bij kinderen, adolescenten en jonge volwassenen. Het vermoeden van de diagnose wordt klinisch gesteld en kan worden verfijnd met echografie en Doppleronderzoek. Bij de minste twijfel is een DRINGENDE heelkundige ingreep noodzakelijk zeker binnen de 6 uur na het ontstaan van de klachten, anders is de teelbal onherroepelijk verloren ! Tijdens de ingreeep wordt de teelbal terug gedraaid, wanneer de doorbloeding weer herneemt kan de teelbal worden gered. Meestal wordt dan ook de andere teelbal met een kleine hechting gefixeerd om problemen te voorkomen.
Dan ligt er iemand naast je te masturberen, of wat?quote:
Tja dat veroorzaakt weer exceem, schimmelinfectie e.d.quote:Op zondag 23 september 2007 11:40 schreef zout-droppie het volgende:
Nu dus niet meer masturberen maar laat je pijpen
Hele zaakje eraf hakken lijkt me de beste optie.quote:Op zondag 23 september 2007 11:49 schreef Curri het volgende:
Dus als alle opties ziektes veroorzaken en pijnlijke bijkomstigheden, hoe nu?
ik heb een paar huisdieren..... en mijn moederquote:Op zondag 23 september 2007 11:42 schreef Listo het volgende:
[..]
Dan ligt er iemand naast je te masturberen, of wat?
had hij het maar gedaan voordat hij jou kreegquote:Op zondag 23 september 2007 13:26 schreef Mwanatabu het volgende:
Wel heeft hij (uit eigen beweging) verteld dat hij zich liever voor zijn kop schoot dan om die pijn nog eens te krijgen.
Als je bij torsie er optijd bij bent, is er niets aan de hand en is het na een korte ingreep weer verholpen, met pfeiffer ben je toch wel een tijd uitgeschakeld, dus wat is nu erger??quote:Op zondag 23 september 2007 12:19 schreef F04 het volgende:
Torsie is wel een stuk erger dan een Pfeiffer.
quote:Op zondag 23 september 2007 11:46 schreef de_priester het volgende:
Ik heb dit dus gehad. Geen pretje. Flikkerde op de stang van men fiets, bal draaide dus rond.
Bleef nogal pijn doen en zo'n 5 uur later lag ik met 41 graden koorts en pijn in men hele onderbuik op de bank. Dokter gekomen en binnen 40 minuten (!!!) lag ik op de operatietafel van het ziekenhuis.
Een uur later en ik had er nog maar 1 gehad. Meestal draait de bal zelf weer terug overigens, het komt voor bij 1 op de 5 mannen, maar bij 1 op de 50 draait ie dus niet snel terug of zelfs helemaal niet meer.
Kreeg een mooie 4 cm snee in men zak, en daarna zetten ze de ballen met een hechting aan de balzak vast zodat herhaling niet meer kan voorkomen. (groeit vast)
Ja, dat zei hij ook tegen je moeder toen ze jou voor het eerst zagenquote:Op zondag 23 september 2007 13:28 schreef murp het volgende:
[..]
had hij het maar gedaan voordat hij jou kreeg![]()
![]()
Ben je dat danquote:Op zondag 23 september 2007 11:29 schreef Jojoortje het volgende:
Als je 'master' bent in masturberen
ik dacht altijd dat het je blind maakte.quote:Op zondag 23 september 2007 12:22 schreef naittun1 het volgende:
Van masterberen krijg je ook aids en kinkhoest!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |