abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52694486
Ik ben al een tidje opzoek naar een nieuwe computer. Ik heb me oog laten vallen op een Dell PC, of een Mac.
Ik heb al op de website van Apple gekeken, maar daar staan alleen maar positieve punten, maar ik zou ook weleens de andere kant willen horen.

Waarom ZOU ik een mac kopen, en wat kan een mac wel wat windows niet kan, en wat maakt een mac nou zo uniek?
  zondag 26 augustus 2007 @ 12:10:28 #3
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_52694567
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 12:06 schreef F04 het volgende:

Waarom ZOU ik een mac kopen
Mac OS X.
quote:
wat kan een mac wel wat windows niet kan
Niks.
quote:
wat maakt een mac nou zo uniek?
Mac OS X.
pi_52694595

slotje

pi_52694672
Het gaat mij niet om de vorm, of hoe mooi een mac van de buitenkant, maar het gaat om de performence van het systeem zelf, en de OS zelf.
pi_52694784
Je krijgt wel gratis Vista bij een nieuwe PC.

Altijd spannend of ie het wel doet: http://tweakers.net/nieuws/49071
Calmer than you are
pi_52694794
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 12:14 schreef F04 het volgende:
Het gaat mij niet om de vorm, of hoe mooi een mac van de buitenkant, maar het gaat om de performence van het systeem zelf, en de OS zelf.
Het OS is supersnel en vooral erg belangrijk: het is logisch en overzichtelijk. Ik gebruik nu op mijn pc een tijd Vista maar ik vind het maar erg schreeuwerig en onoverzichtelijk, bij OS X heb je dat totaal niet. Macs zijn ook opgebouwd uit hoogwaardige componenten en dat merk je ook.
For great justice!
  zondag 26 augustus 2007 @ 12:22:45 #8
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_52694815
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 12:20 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Je krijgt wel gratis Vista bij een nieuwe PC.

Altijd spannend of ie het wel doet: http://tweakers.net/nieuws/49071
Je krijgt ook OS X gratis bij een nieuwe Mac.
pi_52694846
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 12:22 schreef Sanderrrr het volgende:

[..]

Je krijgt ook OS X gratis bij een nieuwe Mac.
Oh, jij begreep het sarcasme in mijn post niet
Calmer than you are
  zondag 26 augustus 2007 @ 12:31:15 #10
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_52694971
OSX is een fijn fijn besturingssysteem. Snel, stabiel, logisch, intuitief...geen random shutdowns, hardwareconflicten, softwareconflicten, middenoostenconflicten, of wat voor zondagmiddagopetende problemen dan ook.

It just works.

En oja, je kunt er ook nog vrouwen mee regelen.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_52695107
Juist de harmonie tussen hardware en software maken het platform van Apple zo goed.

Vaak zit je in Windows met problemen, of kan je een venster niet vinden. In OS X lijkt alles vooral in het begin een beetje lastig, maar altijd blijkt het kinderlijk simpel.
  zondag 26 augustus 2007 @ 13:36:22 #12
141482 Q.
JurassiQ
pi_52696369
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 12:31 schreef Svyatagor het volgende:

Ik merk er nog steeds weinig van. Misschien moet ik mijn MacBook eens vaker mee naar buiten nemen.
For great justice!
  zondag 26 augustus 2007 @ 13:40:50 #13
170462 Stinosss
You can see a lot by just look
pi_52696458
Dit topic kan beter nu al op slot gegooid worden . Kwestie van tijd totdat....
pi_52696474
OSX IS KUD!

Bedoel je dit Stinosss?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
pi_52696780
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 12:31 schreef Svyatagor het volgende:
Als jij je vrouwen regelt met die mac, wil ik niet weten welke vrouwen je krijgt
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zondag 26 augustus 2007 @ 14:07:59 #16
11697 Junkie
VideoFreak :)
pi_52697136
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 13:53 schreef Athmozz het volgende:
Als jij je vrouwen regelt met die mac, wil ik niet weten welke vrouwen je krijgt

Posh

mac-chick-of-the-month
pi_52697252
Tering.. al die Mac-topics ineens. Kom maar op met die vooroordelen en kort-door-de-bocht-redeneringen.

PS. Mac OS X ftw!

[ Bericht 2% gewijzigd door Bigs op 26-08-2007 14:13:24 (s/Macs/Mac OS X/) ]
pi_52697394
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 14:12 schreef Bigs het volgende:
Kom maar op met die vooroordelen en kort-door-de-bocht-redeneringen.
Mac is zeer leuk en ik wil ook eentje eigenlijk (gewoon om te testen dan, niet omdat ik niet tevreden ben van windows), maar je zit met de hardwarelimieten. Personaliseren is zéér moeilijk (als je 2 terra aan harde schijven wil moet je namelijk al naar een dual xeon bak, waar je niets aan hebt als je niet echt veel cpu-intensieve taken doet)
  zondag 26 augustus 2007 @ 14:29:01 #19
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_52697634
Als je twee terrabyte aan opslag wilt hang je er toch gewoon een stel FireWire800schijven aan?

Oke, iets als een videokaart of processor moet je niet willen upgraden bij een iMac, maar zeg nou zelf, welke niet-nerd vervangt die überhaupt in z'n 'gooi en smijt' of Dell-doos?
Ik ga naar huis.
pi_52697777
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 14:29 schreef nietzman het volgende:
Als je twee terrabyte aan opslag wilt hang je er toch gewoon een stel FireWire800schijven aan?
in een RAID 5 array?

Als Apple met zijn OS ondersteuning zou geven aan niet-apple hardware, dan zou ik het zeker al lang geprobeerd hebben. Dat je dan compatibiliteitsproblemen kan krijgen zoals je hebt bij windows-gerief (doordat gelijk welk merk rommel mag maken & er een drivertje voor ontwikkelen) kan je makkelijk uit de weg gaan door Apple Approved producten te maken, waarvan gegarandeerd zijn dat ze wél deftig werken.

De niet-nerd vervangt inderdaad niets aan zijn Dell-doos, maar zélfs daar heb je meer vrijheid. Je kan bij de recente dell's makkelijk wat harde schijven bijsteken, bij de apple kan het alleen extern (en met een hele hoop externe schijven wil je niet naar een lanparty, een iets grotere case vormt geen probleem)
pi_52697941
Ik wist niet dat Apple alleen apple producten ondersteund. Dus kan Apple zijn producten lekker duur maken.
  zondag 26 augustus 2007 @ 14:41:56 #22
110513 Asmodean
The Forsaken
pi_52697954
Bij een mac betaal je voor het uiterlijk, niet voor de performance. Ze zijn echt een heel stuk duurder, en ze kunnen niets bijzonders. Zelfs vrijwel alle software is voor Windows geschreven, en zal het niet doen op een Mac. Als je echt problemen hebt met windows en er de ballen van snapt zou je het nog kunnen overwegen, anders kun je voor het geld van een mac beter 2 uitstekende pc's kopen.
Across the stream with wooden shoes
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
  zondag 26 augustus 2007 @ 14:42:28 #23
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_52697966
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 14:34 schreef Athmozz het volgende:
in een RAID 5 array?

Als Apple met zijn OS ondersteuning zou geven aan niet-apple hardware, dan zou ik het zeker al lang geprobeerd hebben. Dat je dan compatibiliteitsproblemen kan krijgen zoals je hebt bij windows-gerief (doordat gelijk welk merk rommel mag maken & er een drivertje voor ontwikkelen) kan je makkelijk uit de weg gaan door Apple Approved producten te maken, waarvan gegarandeerd zijn dat ze wél deftig werken.

De niet-nerd vervangt inderdaad niets aan zijn Dell-doos, maar zélfs daar heb je meer vrijheid. Je kan bij de recente dell's makkelijk wat harde schijven bijsteken, bij de apple kan het alleen extern (en met een hele hoop externe schijven wil je niet naar een lanparty, een iets grotere case vormt geen probleem)
Tja, voor dat soort grappen hebben ze een Mac Pro lijn. Daar klik je zo een paar hardeschijven bij in. Maar dat is natuurlijk wel een compleet andere categorie als een iMacje. .
Ik ga naar huis.
  zondag 26 augustus 2007 @ 14:43:07 #24
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_52697990
Ga naar de winkel, vraag aan het winkelpersoneel of je even een Mac wilt uitproberen met Office oid, ga er even mee werken en kijk dan of het wat voor je is. Het ligt er ook aan wat je ermee wilt gaan doen; wil je echt hardcore gamen, dan moet je maar lekker veel uitgeven aan de duurste pc-componenten.

Wil je een computer met goed geïntegreerde samenwerking tussen software en hardware, geen gedoe wilt met virusscanners en anti-spyware gepiep en gejank, dat er gelikt uitziet, bereid om evt. zelf een paar reepjes geheugen bij te stoppen en even de tijd insteken om over te stappen, neem dan een Mac.
Je met alle Intel-Macs ook Windows op installeren via virtualisatie, zodat op beide OS'en kunt werken.

Oh, en de nieuwe iMac is geil.
The Internets, I needs it..
  zondag 26 augustus 2007 @ 14:43:35 #25
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_52698009
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 14:41 schreef F04 het volgende:
Ik wist niet dat Apple alleen apple producten ondersteund. Dus kan Apple zijn producten lekker duur maken.
Het is dan ook onzin. Ik heb ook gewoon een extra geheugenplankje van Kingston, een HD van Seagate en een externe monitor van Dell. . Alleen het mobo is tegenwoordig nog 'custom made', de rest is gewoon standaard hardware.
Ik ga naar huis.
  zondag 26 augustus 2007 @ 14:43:57 #26
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_52698026
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 14:41 schreef Asmodean het volgende:
Bij een mac betaal je voor het uiterlijk, niet voor de performance. Ze zijn echt een heel stuk duurder, en ze kunnen niets bijzonders. Zelfs vrijwel alle software is voor Windows geschreven, en zal het niet doen op een Mac. Als je echt problemen hebt met windows en er de ballen van snapt zou je het nog kunnen overwegen, anders kun je voor het geld van een mac beter 2 uitstekende pc's kopen.
Je sarcasme lijkt te falen Asmo.
Ik ga naar huis.
pi_52698055
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 14:42 schreef nietzman het volgende:
Maar dat is natuurlijk wel een compleet andere categorie als een iMacje. .
Inderdaad. Ik heb nu een fileserver staan met een RAID5 array erin, die op een duron 1200 draait (moet nog overgezet worden op mijn nieuwe 8poorts pcie controller ). Voor wat dat bakje doet is het gewoon debiel om er een dual xeon neer te poten.

Daar schort het dus, individualiseerbaarheid van de mac-lijn.
pi_52698072
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 14:43 schreef nietzman het volgende:

[..]

Het is dan ook onzin. Ik heb ook gewoon een extra geheugenplankje van Kingston, een HD van Seagate en een externe monitor van Dell. . Alleen het mobo is tegenwoordig nog 'custom made', de rest is gewoon standaard hardware.
maar je gaat er geen pci-kaartje in steken (of anders vind je er de drivers niet van)
  zondag 26 augustus 2007 @ 14:49:42 #29
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_52698184
Het is zeg maar wat makkelijker om aan software te komen op een Windows platform
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zondag 26 augustus 2007 @ 14:50:13 #30
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_52698202
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 14:45 schreef Athmozz het volgende:
maar je gaat er geen pci-kaartje in steken (of anders vind je er de drivers niet van)
Tja, er schiet me zo écht niets te binnen wat ik mogelijkerwijs in m'n Macje zou willen drukken. Ik heb nog een oude SCSIkaart liggen voor een SCSI zipdrive die al tien jaar stof ligt te happen op zolder, maar dat is dan ook wel zo'n beetje alles. . Ik zat in m'n tweak-tijdperk ook wel te kutten met TVkaartjes, meerdere netwerkkaarten, videokaarten en andere muk, maar tegenwoordig zit het er óf gewoon al in, óf is het er met het simpelste gemak via usb of firewire aan te hangen.

Het is een andere gedachtengang, dat dan weer wel. Voor de zelfbouwende sleutelaar zijn het saaie bakken. .
Ik ga naar huis.
  zondag 26 augustus 2007 @ 14:51:35 #31
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_52698238
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 14:49 schreef Megumi het volgende:
Het is zeg maar wat makkelijker om aan software te komen op een Windows platform
Een probleem wat ik nog nóóit heb ondervonden.

Misschien moet je een paar minuutjes wachten omdat er wat minder seeds en leechers voor je torrents zijn, maar dat is dan ook wel alles.
Ik ga naar huis.
pi_52698352
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 14:50 schreef nietzman het volgende:
Tja, er schiet me zo écht niets te binnen wat ik mogelijkerwijs in m'n Macje zou willen drukken.
Een goede netwerkkaart ipv die onboard chipjes die ze vantegenwoordig overal op pleuren, dus een dual giglan die ook effectief 250 megabyte / sec kan verzetten. (hoewel ik besef dat ik daarmee een van de uitzonderingen ben, 99% houdt hem daar niet mee bezig)
pi_52698547
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 14:42 schreef nietzman het volgende:
Tja, voor dat soort grappen hebben ze een Mac Pro lijn. Daar klik je zo een paar hardeschijven bij in. Maar dat is natuurlijk wel een compleet andere categorie als een iMacje. .
Vier hardeschijven is nog niks voor een PC die als 'workstation' in de markt wordt gezet. Bovendien meen ik me te herinneren dat die 4 HD's geen RAID-5 ondersteunen. Kun je ze aansluiten op een RAID-insteekkaart? En Firewire-800 is met 100 MB/s theoretische doorvoersnelheid niet voldoende om een extern systeem er op aan te sluiten, daarvoor moet je denk ik wachten op Firewire NG.
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 14:41 schreef Asmodean het volgende:
Ze zijn echt een heel stuk duurder, en ze kunnen niets bijzonders.
Ik vind de Mac-Pro lijn in ieder geval wel scherp geprijst, veel goedkoper kan het eigenlijk niet wat betreft een Dual-Xeon systeem.

[ Bericht 15% gewijzigd door Bolkesteijn op 26-08-2007 15:07:04 ]
pi_52698757
Ik heb zelf een Mac, en ik vond Vista wel wat hebben.

Maar sinds dit kan ook ik het nog moeilijk serieus nemen.
pi_52698815
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 15:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
Kun je ze aansluiten op een RAID-insteekkaart?
Ja, maar daar komt nog een astronomisch bedrag (dacht 8 of 900¤ over voor de raidcontroller, terwijl je al goede 8poortscontrollers hebt voor rond de 5à600¤)
quote:
Ik vind de Mac-Pro lijn in ieder geval wel scherp geprijst, veel goedkoper kan het eigenlijk niet wat betreft een Dual-Xeon systeem.
De MacPro's zijn zéér sterk geprijsd als je hem standaard neemt, daar moet je gelijk in geven.
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 15:07 schreef de_sapje het volgende:
En het probleem daar is? 1 Telefoontje naar Microsoft en dat probleem is opgelost, waar nog eens bijkomt dat je misschien 1x in de hele levensloop van het OS zo'n 'probleem' gaat hebben. Daar irriteer ik me niet aan hoor.
pi_52698823
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 15:07 schreef de_sapje het volgende:
Mwah, Apple heeft het op dat gebied zoveel simpeler door slecht enkele hardwareconfiguraties te ondersteunen. Ik denk dat de kans vrij groot is dat Apple de oplossing van MS zou volgen als zij met dezelfde problemen werden geconfronteerd.
pi_52698970
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 15:10 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Mwah, Apple heeft het op dat gebied zoveel simpeler door slecht enkele hardwareconfiguraties te ondersteunen. Ik denk dat de kans vrij groot is dat Apple de oplossing van MS zou volgen als zij met dezelfde problemen werden geconfronteerd.
Eenzelfde argument hoor je over OSX en virussen, maar ooit wel 's gehoord van falsificatie..? Zulke argumenten zijn zeer waarschijnlijk niet onderuit te halen.

Daarnaast kiest MS er zelf voor om zowat elk stukje hardware te willen ondersteunen om blijkbaar maar zoveel mogelijk klanten aan zich te binden: dan vraag je zelf om deze problemen.
Calmer than you are
  zondag 26 augustus 2007 @ 15:17:16 #38
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_52699018
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 15:10 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Maar da's geen argument, want Apple wordt doorgaans niet met dit soort problemen geconfronteerd.
Check mijn band Glorybox
pi_52699031
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 15:15 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Daarnaast kiest MS er zelf voor om zowat elk stukje hardware te willen ondersteunen om blijkbaar maar zoveel mogelijk klanten aan zich te binden: dan vraag je zelf om deze problemen.
MS kiest er NIET voor dat merken zoals sweex al die rommel uitbrengen waarvan de drivers vaak problemen geven. Met de Vista 64bits is dit deels opgelost omdat je door microsoft goedgekeurde drivers nodig hebt.

Als je als consument een beetje uit je ogen kijkt, dan ga je met een standaard windowssysteem ook geen problemen hebben.
pi_52699101
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 15:17 schreef Athmozz het volgende:

[..]

MS kiest er NIET voor dat merken zoals sweex al die rommel uitbrengen waarvan de drivers vaak problemen geven. Met de Vista 64bits is dit deels opgelost omdat je door microsoft goedgekeurde drivers nodig hebt.

Als je als consument een beetje uit je ogen kijkt, dan ga je met een standaard windowssysteem ook geen problemen hebben.
Ik meen dat Swetsenegger nog wel het eea kan vertellen over MS-certified drivers en Vista
Calmer than you are
pi_52701817
De reden waarom ik een Mac zou willen kopen is het gebruik van Final Cut, maar ik kan ook gewoon met Windows Avid gebruiken.

Ik ben vooral opzoek naar goede performers en goede stabiliteit.
pi_52701980
Wat Tijn zei.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  zondag 26 augustus 2007 @ 17:01:13 #43
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_52702152
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 16:48 schreef F04 het volgende:
De reden waarom ik een Mac zou willen kopen is het gebruik van Final Cut, maar ik kan ook gewoon met Windows Avid gebruiken.

Ik ben vooral opzoek naar goede performers en goede stabiliteit.
Ik heb nooit met Avid gewerkt, maar hier op mijn werk zijn ze er allerminst blij mee - tenminste, er is schinjbaar alleen maar gezeik mee. Op de Mac gebruik ik alleen maar iMovie, en dat werkt echt perfect.
Check mijn band Glorybox
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 augustus 2007 @ 17:01:56 #44
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52702175
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 15:19 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Ik meen dat Swetsenegger nog wel het eea kan vertellen over MS-certified drivers en Vista
Vista crasht... ook mét WHQL signed drivers
Overigens leveren 'wij' voor recente WLAN kaarten ook gewoon OSX drivers.
pi_52702345
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 15:17 schreef Svyatagor het volgende:
Maar da's geen argument, want Apple wordt doorgaans niet met dit soort problemen geconfronteerd.
Het betreft dan ook een nuancering. Beperking van de te gebruiken hardware is best goed vergelijkbaar met een kopieeer-beveiliging, immers er zijn slechts een paar configuraties waar het op wil draaien en Apple is de enige die die configuraties levert, en ja wat leveren ze daar standaard bij, OS-X. Illegaal gebruik is dus sowieso al lastig waardoor zij geen verdere maatregelen zoals activeringen etc hoeven te nemen.

[ Bericht 15% gewijzigd door Bolkesteijn op 26-08-2007 17:14:18 ]
pi_52702490
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 17:09 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het betreft dan ook een nuancering. Beperking van de te gebruiken hardware is best goed vergelijkbaar met een kopieeer-beveiliging, immers er zijn slechts een paar configuraties waar het op wil draaien en Apple is de enige die die configuraties levert, en ja wat leveren ze daar standaard bij, OsX.
Prima toch...? Onder een Ferrari hoef ik ook geen afgetrapte Trabant-wielen.
Calmer than you are
pi_52702556
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 17:14 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Prima toch...? Onder een Ferrari hoef ik ook geen afgetrapte Trabant-wielen.
Maar op die manier sluit je bepaalde gebruikers uit die geen 5000¤ of meer willen lappen voor een systeem dat voor hun noden dezelfde functie heeft als een systeempje van 2000¤.
pi_52702599
Handig zo'n iMac, net na de garantie moederbord kapot en je kunt ook gelijk je scherm mee wegdonderen.
***** Kraak.....
pi_52702638
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 17:19 schreef kraaksandaal het volgende:

Handig zo'n iMac, net na de garantie moederbord kapot en je kunt ook gelijk je scherm mee wegdonderen.
en eigenlijk direct alles, aangezien dat moederbord waarschijnlijk stukken van mensen gaat kosten. Gelukkig heb je met goede hardware eigenlijk bijna nooit het probleem dat een moederbord als het een eind goed werkt ooit nog kapot gaat. Verouderen wel, maar kapot gaan niet (tenzij er slechte caps ofzo gebruikt worden, maar dat komt pas optreden als de economische levensduur al gepasseerd is).

Aangezien apple hardware best gekend staat om goed te zijn (op een paar serieuze missers in hun laptop's na), zie ik daar het probleem niet van in.
pi_52702802
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 17:20 schreef Athmozz het volgende:

[..]

zie ik daar het probleem niet van in.
Totdat je naar je mooie scherm zit te kijken wat zwart blijft.
***** Kraak.....
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 augustus 2007 @ 17:33:01 #51
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52702891
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 17:28 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Tja, dat geldt voor alle all-in-one apparaten. Gaat de versterker van je receiver kapot, heb je ook geen radio meer om maar eens wat te noemen.

Gaat trouwens ook voor elke laptop op. En die worden ondertussen meer verkocht dan desktop PC's
pi_52702892
quote:

[..]

die 0.1% kans dat zoiets gebeurt kan je riskeren, je zou al echt pech moeten hebben dat het gebeurt.
  zondag 26 augustus 2007 @ 19:08:57 #53
170462 Stinosss
You can see a lot by just look
pi_52705012
quote:

[..]

Dat is echt een redenering van lik-me-vestje
pi_52706940
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 19:08 schreef Stinosss het volgende:

[..]

Dat is echt een redenering van lik-me-vestje
Lijkt me toch lastig als het moederbord in je 24" iMac de geest geeft. Zonder garantie wordt dat een dure grap.
Bij een gewone PC met los scherm ben je voor 100 euro klaar.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 augustus 2007 @ 20:26:41 #55
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52706981
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 20:25 schreef kraakschandaal het volgende:

[..]

Lijkt me toch lastig als het moederbord in je 24" iMac de geest geeft. Zonder garantie wordt dat een dure grap.
Bij een gewone PC met los scherm ben je voor 100 euro klaar.
Dat geldt toch ook voor je 17" Vaio gamemonster laptop?
pi_52707075
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 20:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat geldt toch ook voor je 17" Vaio gamemonster laptop?
We hebben het hier over een PC die je niet meenemt en op 1 plek blijft staan en niet over een laptop. Met een laptop heb geen keuze.
Persoonlijk zou ik ook nooit een 17" meganotebook kopen.
***** Kraak.....
  zondag 26 augustus 2007 @ 20:31:52 #57
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_52707113
Ik ben terug van vakantie vind post
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 augustus 2007 @ 20:32:33 #58
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52707133
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 20:30 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

We hebben het hier over een PC die je niet meenemt en op 1 plek blijft staan en niet over een laptop. Met een laptop heb geen keuze.
Jawel, geen laptop kopen. En aangezien de laptop verkopen hoger zijn dan desktop verkopen is dit blijkbaar voor de meeste mensen geen argument.
quote:
Persoonlijk zou ik ook nooit een 17" meganotebook kopen.
Ah, dus het is een persoonlijk probleem.
pi_52707240
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 20:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Jawel, geen laptop kopen. En aangezien de laptop verkopen hoger zijn dan desktop verkopen is dit blijkbaar voor de meeste mensen geen argument.
[..]

Ah, dus het is een persoonlijk probleem.
Dit is een topic over de keuze van iMac of PC. Jij haalt er steeds laptops bij.
***** Kraak.....
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 augustus 2007 @ 20:37:21 #60
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52707265
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 20:36 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Dit is een topic over de keuze van iMac of PC. Jij haalt er steeds laptops bij.
Jij zegt dat het klote is dat het een all in one device is. Ik haal aan dat dat bij laptops ook zo is en dat die er niet minder om verkopen dus dat het voor de meeste mensen geen argument zal zijn.

Ik zie niet in wat er niet relevant is aan die opmerking.
  zondag 26 augustus 2007 @ 20:39:15 #61
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_52707327
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 14:51 schreef nietzman het volgende:

[..]

Een probleem wat ik nog nóóit heb ondervonden.

Misschien moet je een paar minuutjes wachten omdat er wat minder seeds en leechers voor je torrents zijn, maar dat is dan ook wel alles.
Daar heb je het eerste probleem al de meeste software is voor windows en mac heeft niet eens een decent torrent programma zoals uTorrent.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_52707332
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 20:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Jij zegt dat het klote is dat het een all in one device is. Ik haal aan dat dat bij laptops ook zo is en dat die er niet minder om verkopen dus dat het voor de meeste mensen geen argument zal zijn.

Ik zie niet in wat er niet relevant is aan die opmerking.
Ik zeg dat het afweging kan zijn om PC en scherm apart te houden. Of dat voor mensen een argument is dat zoeken ze zelf maar uit.
***** Kraak.....
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 augustus 2007 @ 20:40:48 #63
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52707374
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 20:39 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Ik zeg dat het afweging kan zijn om PC en scherm apart te houden. Of dat voor mensen een argument is dat zoeken ze zelf maar uit.
Dat zei je helemaal niet, je zei dat het ernstig onhandig was om scherm en computer in 1 casing te hebben.
pi_52707445
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 20:39 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Daar heb je het eerste probleem al de meeste software is voor windows en mac heeft niet eens een decent torrent programma zoals uTorrent.
Niks mis met Transmission en uTorrent komt er ook aan.

Of is er al, ik hou het niet zo bij.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_52707450
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 20:40 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat zei je helemaal niet, je zei dat het ernstig onhandig was om scherm en computer in 1 casing te hebben.
Ik zeg dat als het moederbord kapot gaat van je mooie 24" iMac net buiten de garantie je een ernstig probleem hebt.
***** Kraak.....
  Moderator zondag 26 augustus 2007 @ 20:43:45 #66
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_52707472
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 12:10 schreef Tijn het volgende:

[..]

Mac OS X.
[..]

Niks.
[..]

Mac OS X.
Dat niks is nonsense, ik ben aan Windows gebonden door tools als Adobe Ultra CS3 en Adobe OnLocation CS3 die toch echt Windows only zijn. Zo zijn er tal van andere tools Windows only. + de prijs van een mac. Anders had ik wel een mac gehad
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_52707487
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 20:39 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

En op een Intel Mac kun je gewoon Windows draaien, hetzij dualboot, hetzij via VMWare of Parallels, en dan heb je dus de keuze uit Windows én OS X software. Per definitie dus meer keuze dan wanneer je alleen Windows zou kunnen draaien.
  zondag 26 augustus 2007 @ 20:44:25 #68
141482 Q.
JurassiQ
pi_52707495
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 20:42 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Ik zeg dat als het moederbord kapot gaat van je mooie 24" iMac net buiten de garantie je een ernstig probleem hebt.
Dat is met een laptop ook zo. Dus?
For great justice!
pi_52707497
Prijstechnisch is een mac beter. qua updates van allerdaagse programma's en het besturingssysteem is de prijs tegenover windows echt veel beter.
--- O, zo!
Wie word mijn held van fok! Croupouque Croupouque Croupouque Croupouque (l)
pi_52707551
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 20:44 schreef Q. het volgende:

[..]

Dat is met een laptop ook zo. Dus?
En met een PC met 24" scherm niet. Wat is je punt?
***** Kraak.....
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 augustus 2007 @ 20:46:21 #71
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52707572
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 20:42 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Je begon met 'lekker handig' waarbij je suggereerde alsof dit een fenomeen is wat alleen bij macs voorkomt. Vervolgens kwam je met dit argument waarop ik aangaf dat dat ook voor elke laptop geldt.

Bottomline, als hardware het binnen je garantieperiode niet begeeft, is de kans dat het naar de klote gaat voordat de economische levensduur is verstreken erg klein.

Met andere woorden... als je mobo buiten de garantie naar de klote gaat is je iMac sowieso verouderd en koop je gewoon een nieuwe.
  zondag 26 augustus 2007 @ 20:46:24 #72
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_52707576
Overigens is het ook een ramp met spellen, daar kun je niet even een no-cd crackje voor downloaden, die moet je image'n en mounten voordat je pas kunt spelen zonder cd.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_52707693
spellen spelen doe je maar op je psp of op een wii.
--- O, zo!
pi_52707695
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 20:46 schreef OFfSprngr het volgende:
Overigens is het ook een ramp met spellen, daar kun je niet even een no-cd crackje voor downloaden, die moet je image'n en mounten voordat je pas kunt spelen zonder cd.
Wéér fout. Ze zullen er zijn, maar de spellen die ik speel hebben toch écht een nocd crack beschikbaar hoor. En desnoods maak je even een cd image die je op je HD zet. Zullen we het er nog even over hebben hoe simpel dát gaat in OS X, zonder third party tools?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 augustus 2007 @ 20:50:06 #75
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52707699
quote:
Als er een no cd crack IS heb je de DMG niet meer nodig hoor.
pi_52707706
quote:
En toen werd je volwassen en deed je ook andere dingen dan spelletjes.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_52707760
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 20:46 schreef Swetsenegger het volgende:

Bottomline, als hardware het binnen je garantieperiode niet begeeft, is de kans dat het naar de klote gaat voordat de economische levensduur is verstreken erg klein.

Met andere woorden... als je mobo buiten de garantie naar de klote gaat is je iMac sowieso verouderd en koop je gewoon een nieuwe.
Standaard garantie bij Apple is 1 jaar, dat is wel een erg korte economische levensduur.
***** Kraak.....
pi_52707793
Overigens zou voor de meeste mensen die twijfelen, hardware niet de reden moeten zijn, maar juist de software. Het gratis meegeleverderde iLife is zó waanzinnig productief, daar is geen gelijke voor. Let op, voor de thuisgebruiker, dus niet voor de die-hard pixelneukerd die toch alleen maar met PS wil/kan werken. iPhoto, iMovie, iWeb... zelden zulke goede software gezien. (Garageband ken ik verder niet zo, maar ik hoor alleen maar goede dingen eigenlijk).
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 augustus 2007 @ 20:54:21 #79
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52707856
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 20:52 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Standaard garantie bij Apple is 1 jaar, dat is wel een erg korte economische levensduur.
Apple heeft geen poot om op te staan, de Europese regelgeving zegt 2 jaar. Daarnaast heb ik geen deal met Apple, maar met een dealer op de lijnbaan.

Ik heb dus gewoon 2 jaar garantie.
pi_52707914
En ik dit is mijn 2de mac sinds november 2006.

Nog nooit opnieuw hoeven te instaleren.

De windows computers die ik haf voor het jaar 2005 (doen kocht ik voor het eerst een apple) de windows computers kon ik echt bijna iedere maand opniew instaleren. Aan het einde hechte ik echt geen waarde meer aan bestanden, zoals foto's en videomateriaal. want ik was toch alles kwijt. door een crash of omdat het verkeerd geformateerd in windows.

voor mijn mac is alles plug and play, en je kan hem uit de doos gelijk beginnen met werken.
--- O, zo!
pi_52707920
En klop eens over 2,5 jaar aan bij de gemiddelde PC dumpert. Vette kans op service en support hoor.
pi_52707953
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 20:54 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Apple heeft geen poot om op te staan, de Europese regelgeving zegt 2 jaar. Daarnaast heb ik geen deal met Apple, maar met een dealer op de lijnbaan.

Ik heb dus gewoon 2 jaar garantie.
Wettelijk gelijk hebben en dat ook krijgen is een hele andere discussie.
***** Kraak.....
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 augustus 2007 @ 20:59:14 #83
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52707985
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 20:57 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Ik heb een prima rechtsbijstand verzekering voor een scheet en 2 kinkkers per jaar. En daarnaast zijn dit ook echt argumenten om geen apple te kopen...

Mediamarkt doet ook wel eens moeilijk over garantie.
pi_52707995
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 20:57 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Wat is nou eigenlijk je punt? Apple staat nou niet bepaald bekent om z'n dramatisch slechte service (hoewel niet perfect), dus ik zou me er niet al te druk om maken. Gemiddeld kun je zeker niet zeggen dat Apple slechtere service zou bieden dan Dell of HP (zonder extra CarePack etc).
pi_52708006
bekend
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 augustus 2007 @ 21:01:28 #86
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52708049
En nogmaals, als je bij A-Mac of elke willekeurig apple dealer in Nederland een mac koopt heb je uberhaupt al niets te maken met de nukken van een grote multi-national.
pi_52708070
En de A-Mac in Utrecht is gewoon de keitofste computer winkel van de wereld! [yay]!
  zondag 26 augustus 2007 @ 21:05:53 #88
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_52708176
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 20:56 schreef --- het volgende:
En ik dit is mijn 2de mac sinds november 2006.

Nog nooit opnieuw hoeven te instaleren.

De windows computers die ik haf voor het jaar 2005 (doen kocht ik voor het eerst een apple) de windows computers kon ik echt bijna iedere maand opniew instaleren. Aan het einde hechte ik echt geen waarde meer aan bestanden, zoals foto's en videomateriaal. want ik was toch alles kwijt. door een crash of omdat het verkeerd geformateerd in windows.

voor mijn mac is alles plug and play, en je kan hem uit de doos gelijk beginnen met werken.
hoezo moet je elke maand windows opnieuw installeren?
Mijn computer is nog nooit gecrashed door windows etc, gewoon gelul
Ik zou gewoon een DELL pc kopen, mss gen DELL, in elk geval een windows pc
pi_52708256
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 21:05 schreef Darklight het volgende:

[..]

hoezo moet je elke maand windows opnieuw installeren?
Mijn computer is nog nooit gecrashed door windows etc, gewoon gelul
Ik zou gewoon een DELL pc kopen, mss gen DELL, in elk geval een windows pc
En over drie jaar, als Windows 7 Extra Ultimate Special Force Edition uit is? Laat je jezelf dan weer wijsmaken dat je een nieuwe PC 'nodig hebt' of installeer je gewoon fluitend de nieuwe OS X die het nog prima doet op G4 machientjes? Zodat een computer weer eens écht een instrument wordt, ipv een trendgevoelig modeartikeltje?
pi_52708323
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 12:11 schreef enter het volgende:
[afbeelding]

slotje

Bullshit
  zondag 26 augustus 2007 @ 21:11:14 #91
8898 Darklight
pi_52708344
Ik gebruik gewoon xp hoor, doet het prima, en die doet het over 3jaar ook nog prima
pi_52708369
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 21:11 schreef Darklight het volgende:
Ik gebruik gewoon xp hoor, doet het prima, en die doet het over 3jaar ook nog prima
Dénk je. (Hoop je).
  zondag 26 augustus 2007 @ 21:13:18 #93
8898 Darklight
pi_52708413
mijn computer staat vaak zat maanden achter elkaar dag en nacht aan, en ik heb er nog nooit problemen mee gehad
Mensen die elke maand windows opnieuw moeten installeren
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 augustus 2007 @ 21:15:22 #94
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52708481
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 21:13 schreef Darklight het volgende:
Mensen die elke maand windows opnieuw moeten installeren
Dan doe je inderdaad wel erg gekke dingen. Maar elke anderhalf jaar is toch eigenlijk wel een must.
  zondag 26 augustus 2007 @ 21:19:15 #95
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_52708618
Zal ik nog maar eventjes herhalen dat de meeste Macmensen hier wél ervaring hebben met Windows, en de meeste Windowsers géén ervaring hebben met de Mac?

Dat zegt meestal toch wel alles, denk ik zo.
Ik ga naar huis.
pi_52708702
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 21:15 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dan doe je inderdaad wel erg gekke dingen. Maar elke anderhalf jaar is toch eigenlijk wel een must.
Right .
pi_52708740
Kan een Macpro ism Mac os X ook Avi's afspelen? (k-lite codec pack)

Ik denk trouwens aan een MacPro, of een high end werkstation van Dell.
pi_52708815
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 21:22 schreef F04 het volgende:
Ehh k-lite codec pack?? Het is gewoon windows hoor of kan ik beter winLOOS zeggen
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 augustus 2007 @ 21:24:49 #99
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52708833
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 21:21 schreef tonks het volgende:

[..]

Right .
Wat?
pi_52708839
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 21:11 schreef Darklight het volgende:
Maar goed, ondertussen kunnen 'wij' wel gebruik maken van Leopard op wat in de Windows wereld antieke hardware zou worden genoemd. Mét Time Machine, en dit soort gein:

Maar gebruik jij maar fijn XP hoor. .
pi_52708888
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 21:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat?
Dat dat helemaal niet waar is, dat.
pi_52709003
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 21:25 schreef tonks het volgende:

[..]

Mwoch, ik heb ook wel eens 2 jaar met een XP install gedaan, maar dan moet je toch echt af en toe aan de slag met registry cleaners en crapcleaners wil je het een beetje soepel en schoon houden. En daarnaast, niks moet, maar als je daarna een schone install doet merk je wel degelijk verschil.
pi_52709098
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 21:19 schreef nietzman het volgende:
Zal ik nog maar eventjes herhalen dat de meeste Macmensen hier wél ervaring hebben met Windows, en de meeste Windowsers géén ervaring hebben met de Mac?

Dat zegt meestal toch wel alles, denk ik zo.
En hoeveel mensen er switchen van Windows naar Mac vs. van Mac naar Windows
  zondag 26 augustus 2007 @ 21:30:45 #104
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_52709109
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 21:22 schreef F04 het volgende:
Tuurlijk kan 'ie avi's afspelen, maar gelukkig niet met iets braks als een k-lite codec pack. .
Ik ga naar huis.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 augustus 2007 @ 21:31:15 #105
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52709130
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 21:25 schreef tonks het volgende:

[..]

Och, mijn ervaring is wel dat windows na een jaar of anderhalf onverklaarbaar gedrag gaat vertonen. Icoontjes die opeens verdwijnen uit de taakbalk, onverklaarbare freezes. En dan ben ik nog een keurige gebruiker. Ik heb alle virusscanners, spywarescanners, patches en de hele flikkerse bende up to date. Ik download niet van p2p. Ik heb geen achterdeuren open. Ik ben professioneel met windows bezig.

En ik maak deze 'anderhalf jaar drempel' nu al sinds windows 98 ongeveer mee.
pi_52709139
Ik kocht vaak zat harde schijven voor die pc's werd er schijt ziek van.

het leek wel of dat zijn normale voer was.

ook een licentie voor xp is gewoon niet normaal geprijst. 129 euro voor osx is mooi.

updates voor osx zijn niet storend om ze te instaleren.

ik werd overdag met windows xp en dat is gewoon prima voor mijn werk. gewoon normaal mijn werk kan ik doen op xp.

mac gebruik ik thuis omdat ik er geen omkijken naar heb. wil ik iets verwijderen dan verwijderd het zich ook zoals ik dat wil

ik heb nog 2 kennissen waarvan ik windows vista media centre moet instellen. en ik moet nog ergens een pc hellemaal opnieuw instaleren omdat het gewoon zo'n troep is en ik geen zin heb ik te gaan zoeken hoe ik die spy ware weg krijg, voor mij simpel xp cdtje erin en formateren die hap (nadat ik de backup heb gemaakt natuurlijk) en een schone pc hebben deze kennissen.

komop zeg wat een toolbars en sjizzle er op een pc kan komen door gewoon 1 keer op het verkeerde knopje te klikken. (en terugdraaien in 1 keer "Ho maar!")
--- O, zo!
pi_52709200
Hoef je in Mac bijvoorbeeld geen firewall/virusscans te gebruiken, wat wel een must is bij Win?
Final cut is zelf ook door Apple gemaakt, dus ik denk dat het zeker weten wel goed moet werken in Mac, maar Avid word ook heel veel gebruikt, maar dan in windows.

Werkt Mac OS trouwens sneller dan windows in een cpu met minder mhz's?
Iemand enig idee wat een betere keuze is kwa audio/ videobewerking op een Mac of Windows?

Klopt het dat je Mac OS X ook gewoon op een dell pc kan installeren?
pi_52709218
owja: dvd speler heeft osx zelf in zijn besturingsysteem zitten. dus hoef je dat er niet appart aan te schaffen om dvd's te kunnen kijken. ook al kost een dvd afspeelprogramma maar 5 euro. come on windows media player hoort dat gewoon te doen.
--- O, zo!
pi_52709291
energieverbuik (Prima)
geluid van de computer bij aan laten staan tijdens de nachtrust (geen last van)
--- O, zo!
pi_52709311
Oh, en:

. Spotlight .

(en nee, dat slappe aftreksel wat Vista aan boord heeft is niet vergelijkbaar!)
pi_52709393
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 21:35 schreef Jarno het volgende:
Oh, en:

. Spotlight .

(en nee, dat slappe aftreksel wat Vista aan boord heeft is niet vergelijkbaar!)
Dat "Slappe aftreksel" werkt goed hoor
  zondag 26 augustus 2007 @ 21:38:22 #112
141482 Q.
JurassiQ
pi_52709421
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 21:02 schreef Jarno het volgende:
En de A-Mac in Utrecht is gewoon de keitofste computer winkel van de wereld! [yay]!
Eensch.
For great justice!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 augustus 2007 @ 21:39:00 #113
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52709445
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 21:32 schreef F04 het volgende:
Hoef je in Mac bijvoorbeeld geen firewall/virusscans te gebruiken, wat wel een must is bij Win?
Nee.
quote:
Wat bedoel je nu? Of windows op een mac sneller werkt of OSX in verhouding sneller werkt dan windows?
quote:
Iemand enig idee wat een betere keuze is kwa audio/ videobewerking op een Mac of Windows?
OSX, zonder twijfel. Met iLife kan je al een aardige dvd in elkaar zetten.
quote:
Klopt het dat je Mac OS X ook gewoon op een dell pc kan installeren?
Nee, officieel niet.
  zondag 26 augustus 2007 @ 21:40:34 #114
141482 Q.
JurassiQ
pi_52709506
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 21:37 schreef tonks het volgende:

[..]

Dat "Slappe aftreksel" werkt goed hoor
Ik kan er niet enthousiast over worden. De indexering zelf is ook heel traag en standaard doorzoekt ie bijna niets.
For great justice!
pi_52709526
Qua professioneel audiogebeuren is Vista toch een redelijk drama? Iets met drivers en netwerkperformance enzo geloof ik? (Klok & klepel).
pi_52709558
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 21:40 schreef Q. het volgende:

[..]

Ik kan er niet enthousiast over worden. De indexering zelf is ook heel traag en standaard doorzoekt ie bijna niets.
Spotlight vind zelfs IMAP mail (doorzoekbaar op tekstuele inhoud dus!) van een account dat ik 3 minuten geleden heb geconfigged. .
  zondag 26 augustus 2007 @ 21:42:07 #117
141482 Q.
JurassiQ
pi_52709559
quote:

Minder mhz? De computerwereld rekent al een jaar of vijf niet meer in megaherzen hoor, mijn core2duo 2.4 ghz is toch echt wel sneller dan mijn vorige P4 2,4 ghz.
For great justice!
  zondag 26 augustus 2007 @ 21:42:14 #118
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_52709561
quote:
Tja, mij krijg je in ieder geval met geen stok meer achter een PC. Final Cut Studio is echt een verademing. Kijk anders voor de lol ook even naar de andere applicaties die er bijzitten, zoals Motion.
Ik ga naar huis.
pi_52709667
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee.
[..]

Wat bedoel je nu? Of windows op een mac sneller werkt of OSX in verhouding sneller werkt dan windows?
[..]

OSX, zonder twijfel. Met iLife kan je al een aardige dvd in elkaar zetten.
[..]

Nee, officieel niet.
Ik bedoel, dat een computer met 2ghz intel proc, dit kan een apple of een dell zijn, ze bevatten allebei de zelfde proc, maar zal de computer veel beter draaien als ik er een Mac OS exemplaar bestel, of zijn de prestaties het zelfde ook onder een 2ghz met Windows?
  zondag 26 augustus 2007 @ 21:46:30 #120
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_52709715
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 21:42 schreef Jarno het volgende:

[..]

Spotlight vind zelfs IMAP mail (doorzoekbaar op tekstuele inhoud dus!) van een account dat ik 3 minuten geleden heb geconfigged. .
Spotlight werkt onmiddellijk:

Als je een smart-folder aanmaakt (is eigenlijk ook spotlight) van b.v. alle files met het woord "blabla" en je maakt daarna een tekstfile waarin het woord "blabla" voorkomt, dan verschijnt deze in de smart-folder zodra je op "save" drukt.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_52709785
Zo te zien heeft Mac OS X toch wel wat issues met non-apple videoformaaten.

Even wat gegoogle: http://www.animemusicvide(...)VIs_and_other_fables

En aangezien het overgrote deel hier op de pc AVI is wil ik toch heel veel van deze computer op een mac kunnen gebruiken.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 augustus 2007 @ 21:51:46 #122
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52709914
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 21:48 schreef F04 het volgende:

En aangezien het overgrote deel hier op de pc AVI is wil ik toch heel veel van deze computer op een mac kunnen gebruiken.
eh, je kan avi's gewoon afspelen met flip4mac. Officieel door Microsoft aangeraden
pi_52709921
quote:

Dan zou ik het artikel toch nog een keer goed lezen...
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 augustus 2007 @ 21:52:44 #124
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52709955
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 21:45 schreef F04 het volgende:

[..]

Ik bedoel, dat een computer met 2ghz intel proc, dit kan een apple of een dell zijn, ze bevatten allebei de zelfde proc, maar zal de computer veel beter draaien als ik er een Mac OS exemplaar bestel, of zijn de prestaties het zelfde ook onder een 2ghz met Windows?
Dat is natuurlijk niet zo 1 op 1 te zeggen. Dat is ook afhankelijk van de applicatie en of die alle OS specific truukjes gebruikt

edit- hier wat benchmarks tussen OSX en Windows op dezelfde intel macbook: http://www.barefeats.com/bootcamp.html
  zondag 26 augustus 2007 @ 21:52:59 #125
141482 Q.
JurassiQ
pi_52709966
quote:

2005. Met behulp van oa Flip4Mac en VLC kan je gewoon alles bekijken. Ik moet het eerste filmpje nog tegenkomen wat ik niet kan kijken. Oh. DRM-Windows Media zou wel eens niet kunnen. Maar daar kan ik mee leven.
For great justice!
  zondag 26 augustus 2007 @ 21:53:34 #126
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_52709990
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 21:51 schreef Jarno het volgende:
Dan zou ik het artikel toch nog een keer goed lezen...
Of zoek uit wat "Fables" in ""Macs can't play AVIs" and other fables" betekend. .
Ik ga naar huis.
pi_52710096
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 21:53 schreef nietzman het volgende:

[..]

Of zoek uit wat "Fables" in ""Macs can't play AVIs" and other fables" betekend. .
Gelukkig is OS X standaard multi-lingual.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 augustus 2007 @ 22:00:39 #128
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52710235
En zijn er handige vertaal widgets
pi_52710296
Och, zo te zien had ik 't artikel iets te snel gelezen.
pi_52710347

Apple dictionary
pi_52712347
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 21:19 schreef nietzman het volgende:
Ik heb geen voorkeur voor een OS, gebruik zelf XP, 2003 server, OS-X en Linux op verschillende bakken.

Vista vind ik tot nog niet echt nuttig.
***** Kraak.....
pi_52712949
Vista zit ook nog vol met bugs. Die Aero functie van Vista zuigt wel enorm veel ram en snelheid weg. Daarom gebruik ik in XP of Vista altijd de classic mode. Hoe zit dat in de Mac Os X?
  zondag 26 augustus 2007 @ 23:15:58 #133
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_52713016
OsX heeft geen classic mode.

OsX's Aero draait nog vloeiend op oude G3tjes van acht jaar oud.
Ik ga naar huis.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 augustus 2007 @ 23:17:24 #134
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52713057
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 23:14 schreef F04 het volgende:
Vista zit ook nog vol met bugs. Die Aero functie van Vista zuigt wel enorm veel ram en snelheid weg. Daarom gebruik ik in XP of Vista altijd de classic mode. Hoe zit dat in de Mac Os X?
Hoe zit wát met OSX?
OSX is geen windows variant ofzo. Het is een ander OS. Ga je nu alle windows gerelateerde eigenaardigheden opnoemen en vragen of dat ook in OSX voorkomt?

OSX is snel, stabiel, niet irritant multitasking (wat is dat toch windows, dat je steeds een app on top pleurt als die wat te melden heeft), en heeft een hoop geheugen nodig (maar het geheugenmanagement is goed).
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 augustus 2007 @ 23:18:21 #135
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52713082
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 23:15 schreef nietzman het volgende:
OsX heeft geen classic mode.

OsX's Aero draait nog vloeiend op oude G3tjes van acht jaar oud.
Nah, het widget watereffect doet het dan bv niet.
  zondag 26 augustus 2007 @ 23:20:08 #136
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_52713130
Core animation gaat imo een stapje verder dan hetgeen Windows in de vorm van Aero overgenomen heeft.
Ik ga naar huis.
pi_52713816
Ook een klein vraagje: Ik zit er aan te denken om een macbook te kopen. Thuis hebben we een draadloze internetverbinding, kan ik hier meteen met de mac op? Ik lees heel veel over het gemakkelijke "plug and play", geld dit ook voor draadloos internet? Moet ik nog wat op de modem installeren? Of doet het internet op de mac het meteen nadat ik hem voor de eerste keer aanzet?

ben nogal internetverslaafd ja aangezien geen van mijn vrienden een mac hebben, zal ik hulp bij eventuele problemen hulp via internet moeten krijgen en dan is het handig als internet meteen (en zonder problemen) werkt
  zondag 26 augustus 2007 @ 23:46:47 #138
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_52713968
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 23:14 schreef F04 het volgende:
Quartz Extreme zorgt juist dat het sneller werkt ipv. langzamer.

Het werkt als volgt: Een programma heeft een of meerdere windows, het programma tekent zelf de inhoud van zo'n window. De manier waarop windows (voor Aero) en Mac OS X voor Quartz Extreme werkten was dat elk programma in principe naar hetzelfde scherm tekende. Als een window dus half over een andere stond moest daar rekening mee gehouden worden en moest b.v. ook een stuk scherm opnieuw getekend worden als er een ander window overheen gesleept is o.i.d.

Met Quartz Extreme werkt dit anders, elk window heeft z'n eigen stukje 'virtueel' scherm waar ook geen ander window aan kan zitten. Dit zijn eigenlijk OpenGL surfaces (eigenlijk gewoon een 3D vierkant voor je grafische kaart) Omdat het OpenGL surfaces zijn kunnen deze heel snel door de grafische kaart worden getekend (net als in een 3D spel).

Dit alles heeft als voordeel dat je windows elkaar niet meer in de weg zitten, en je al het zware werk door de grafische kaart kan laten doen. Daarnaast geeft het je de mogelijkheid om zonder snelheidsverlies allerlei grafische effecten te gebruiken, de grafische kaart doet al 't werk.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  zondag 26 augustus 2007 @ 23:49:16 #139
12221 Tijn