Hoofdletter, Sjors.quote:Op zondag 26 augustus 2007 11:01 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
leer tellen Johan.
New York is ontzettend opgeknapt vergeleken met een decennium geleden.quote:Op zondag 26 augustus 2007 09:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De grap van de eeuw. In New York heb je complete no-go area's. Daar worden de agenten opgeruimd en niet de "schaduwzijden".
Heel Brooklyn? Ben je wel eens in New York geweest? Mijn ervaringen daar komen overeen met die van Napalm.quote:Er zijn bepaalde stukken waar men niet durft te komen, zoals the Bronx/Brooklyn.
maar gij zijt een breed gespierde kick-boxer met melaatsheid ratel en geen lekker wijf.quote:Op zondag 26 augustus 2007 10:52 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Angsthazen. Ik heb m'n hele leven nog nooit bang gevoeld ergens in Nederland.
quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 17:58 schreef Napalm het volgende:
Sarkozy heden in het AD "De waarheid is onbelangrijk, enkel de perceptie ervan telt"!
Vet stoer natuurlijk, maar dan ben je gewoon nog nooit ergens geweest. Ja, misschien in de binnenstad van A'dam, daar hoef je inderdaad niet bang te zijn, nee.quote:Op zondag 26 augustus 2007 10:52 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Angsthazen. Ik heb m'n hele leven nog nooit bang gevoeld ergens in Nederland.
Ik zeg niet dat heel Brooklyn zo is. Maar goed, er zijn dus weldegelijk no-go areas in New York. Hier in Nederland kennen we dergelijke gebieden totaal niet. Ik heb in mijn hele leven door de meest ongure buurten van Nederland gelopen, maar heb nooit iets "engs" meegemaakt. Mensen van buiten de stad ervaren de steden vaak als eng en vies omdat ze niet gewend zijn aan het individualisme op een dergelijke schaal. Maar goed, Wolffenstein gaat dus direct beroofd worden als ie zich een beetje netjes kleed, ik zou zeggen leef vooral je hele leven lang met dergelijke gedachtes, dan heb je een leuk leven.quote:Op zondag 26 augustus 2007 11:04 schreef Apropos het volgende:
[..]
New York is ontzettend opgeknapt vergeleken met een decennium geleden.
[..]
Heel Brooklyn? Ben je wel eens in New York geweest? Mijn ervaringen daar komen overeen met die van Napalm.
Dat is geheel juist, maar ik zei ook niet dat dergelijke gebieden niet meer bestonden in New York. Ze worden alleen voortvarender aangepakt, heb ik het idee.quote:Op zondag 26 augustus 2007 12:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat heel Brooklyn zo is. Maar goed, er zijn dus weldegelijk no-go areas in New York. Hier in Nederland kennen we dergelijke gebieden totaal niet. Ik heb in mijn hele leven door de meest ongure buurten van Nederland gelopen, maar heb nooit iets "engs" meegemaakt. Mensen van buiten de stad ervaren de steden vaak als eng en vies omdat ze niet gewend zijn aan het individualisme op een dergelijke schaal.
Aha, het kwam zo in ieder geval over. Mijn fout dan.quote:Op zondag 26 augustus 2007 12:17 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dat is geheel juist, maar ik zei ook niet dat dergelijke gebieden niet meer bestonden in New York. Ze worden alleen voortvarender aangepakt, heb ik het idee.
Zolang jij degene bent die de klappen uitdeelt is het niet "eng", nee.quote:Op zondag 26 augustus 2007 12:13 schreef Mutant01 het volgende:
Ik heb in mijn hele leven door de meest ongure buurten van Nederland gelopen, maar heb nooit iets "engs" meegemaakt.
Het is een muis.quote:Op zondag 26 augustus 2007 12:13 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Ik heb een nieuwe hond gekocht...
Eik0lquote:Op zondag 26 augustus 2007 12:23 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Zolang jij degene bent die de klappen uitdeelt is het niet "eng", nee.
Hij heeft wel een hondekop.quote:
Helaas, ik leg het af tegen Voorspelbaarheidsman.quote:Op zondag 26 augustus 2007 12:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Eik0lIk wist dat iemand die grap zou maken, ik dacht eerst dat het Apropos zou zijn.
![]()
Niemand weet dit nog, maar ik ben .. Voorspelbaarheidsman!quote:Op zondag 26 augustus 2007 12:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Eik0lIk wist dat iemand die grap zou maken, ik dacht eerst dat het Apropos zou zijn.
![]()
Ben je weer met je Stinger bezig geweest, moslim?quote:Op zondag 26 augustus 2007 12:28 schreef Mutant01 het volgende:
Hey, er land een traumahelikopter hier net 50 meter vandaan.
Citeer eens uit dat nummer, misschien is er iemand de het wel weet.quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:21 schreef EchtGaaf het volgende:
Waarom worden platen op radio3 en 538 niet gewoon afgekondigd.![]()
![]()
Dat is zo ongelofelijk kudt
Mooie plaat in mijn kop weet ik titel en artiest niet.![]()
Ik dacht toch dat ik één van de eenvoudigere usernames beheer.quote:Op zondag 26 augustus 2007 10:55 schreef Klopkoek het volgende:
Hoe dan ook snap ik die felle reacties hier niet. Ik dacht dat voor figuren als Zwaarvis...
Heb jij je eigenlijk wel eens verdiept in het liberalisme?quote:...het maakbaarheidsgeloof een gruwel was. Die felheid verbaasde me een beetje.
In de deelraden heeft de PvdA al decennia de absolute meerderheid, backed up door 81% van de allochtone kiezers, dus jij moet wel constant in jubelstemming verkeren. Ze weten er in Zuid-Oost gelukkig goed mee om te gaan.quote:De VVD zit trouwens voor het eerst in 25 jaar niet meer in de coalitie van Amsterdam![]()
"Not enough" , in het refrein.....quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:31 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Citeer eens uit dat nummer, misschien weet iemand de het wel weet.
Lost Prophets-"Ride"quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
"Not enough" , in het refrein.....
Ging heel zachtjes over mijn wekkerradio. Ik was nog niet wakker genoeg en kwam niet op het heldere idee om hem wat harder te zetten om de rest van het nummer ook te verstaan![]()
Doe eens poging.![]()
Voortrekken is niet hetzelfde als kans geven.quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:35 schreef Mutant01 het volgende:
Tja, de overige partijen doen geen moeite om allochtonen te trekken, dat is dus hun eigen domme fout. Pvda was de enige partij die allochtonen een kans durft te geven.
Er was geen sprake van voortrekken. Er was sprake van een achterstand die rechtgetrokken moest worden. En helemaal niks doen, zoals de andere partijen dat deden, zette al helemaal geen zoden aan de dijk. De Pvda deed tenminste iets.quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:38 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Voortrekken is niet hetzelfde als kans geven.![]()
Dat wordt als ZwaarVis lijnen. Maar dik ben je niet echt.quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:33 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ik dacht toch dat ik één van de eenvoudigere usernames beheer.
Liberalen schieten wel door in de maakbaarheidsgedachte.... Zo'n Mark Rutte is daar de personificatie van. "Succes is een keuze" Als je pech in je leven hebt, dan is het je eigen schuld.quote:Heb jij je eigenlijk wel eens verdiept in het liberalisme?
quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:40 schreef Apropos het volgende:
Hihi:
A shepherd was herding his flocks in a remote pasture when suddenly a brand new Jeep Cherokee advanced out of a dust cloud towards him. The driver, a young man in a Brioni suit, Gucci shoes, Ray Ban sunglasses and a YSL tie leaned out of the window and asked the shepherd: "If I tell you exactly how many sheep you have in your flock, will you give me one?"
The shepherd looks at the yuppie, then at his peacefully
grazing flock and calmly answers "Sure!"
The yuppie parks the car, whips out his notebook, connects it to a cell-phone, surfs to a NASA page on the Internet where he calls up a GPS satellite navigation system, scans the area, opens up a database and 60 Excel spreadsheets with complex formulas. Finally he prints out a 150 page report on his hi-tech miniaturized printer, turns round to the shepherd and says: "you have exactly 1586 sheep!"
"That is correct, take one of the sheep" says the shepherd. He watches the young man select a sheep and bundle it in his Cherokee. Then he says: "If I can tell you exactly what your business is, will you give me my sheep back?"
"Okay, why not," answers the young man.
"You are a consultant," says the shepherd.
"That is correct," says the yuppie. "How did you guess that?"
"Easy," answers the shepherd. "You turn up here although nobody called you. You want to be paid for the answer to a question I already knew. And you don't know ANYTHING about my business because you took my dog."
De PvdA heeft de emancipatie van allochtonen op geen enkele manier versneld. Het enige dat een partij behoort te doen is ervoor zorgen dat de kansen van allochtonen en autochtonen op de arbeidsmarkt en binnen het onderwijs zich op een gelijk niveau bevinden. Daar heeft de PvdA nooit iets aan gedaan, het dogma daar is het niveau naar beneden trekken en positieve discriminatie die totaal verkeerd uitpakt.quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er was geen sprake van voortrekken. Er was sprake van een achterstand die rechtgetrokken moest worden. En helemaal niks doen, zoals de andere partijen dat deden, zette al helemaal geen zoden aan de dijk. De Pvda deed tenminste iets.
Zo waar.quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:40 schreef Apropos het volgende:
Hihi:
A shepherd was herding his flocks in a remote pasture when suddenly a brand new Jeep Cherokee advanced out of a dust cloud towards him. The driver, a young man in a Brioni suit, Gucci shoes, Ray Ban sunglasses and a YSL tie leaned out of the window and asked the shepherd: "If I tell you exactly how many sheep you have in your flock, will you give me one?"
The shepherd looks at the yuppie, then at his peacefully
grazing flock and calmly answers "Sure!"
The yuppie parks the car, whips out his notebook, connects it to a cell-phone, surfs to a NASA page on the Internet where he calls up a GPS satellite navigation system, scans the area, opens up a database and 60 Excel spreadsheets with complex formulas. Finally he prints out a 150 page report on his hi-tech miniaturized printer, turns round to the shepherd and says: "you have exactly 1586 sheep!"
"That is correct, take one of the sheep" says the shepherd. He watches the young man select a sheep and bundle it in his Cherokee. Then he says: "If I can tell you exactly what your business is, will you give me my sheep back?"
"Okay, why not," answers the young man.
"You are a consultant," says the shepherd.
"That is correct," says the yuppie. "How did you guess that?"
"Easy," answers the shepherd. "You turn up here although nobody called you. You want to be paid for the answer to a question I already knew. And you don't know ANYTHING about my business because you took my dog."
Daar ben ik het niet mee eens. Het is gewoon een feit dat bedrijven discrimineren, als we ons daarbij gaan neerleggen door (zoals de andere partijen) er geen reet aan te doen, blijven we een scheve verhouding houden binnen de maatschappij. De kansen van allochtonen op de arbeidsmarkt zijn gewoon beduidend minder, ook in gevallen waarbij het opleidingsniveau e.d. hetzelfde is als bij autochtonen. Het zijn juist partijen als de VVD en het CDA die jarenlang hebben geregeert alsof er geen allochtonen zijn in Nederland.quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:47 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
De PvdA heeft de emancipatie van allochtonen op geen enkele manier versneld. Het enige dat een partij behoort te doen is ervoor zorgen dat de kansen van allochtonen en autochtonen op de arbeidsmarkt en binnen het onderwijs zich op een gelijk niveau bevinden. Daar heeft de PvdA nooit iets aan gedaan, het dogma daar is het niveau naar beneden trekken en positieve discriminatie die totaal verkeerd uitpakt.
Lees het boekje 'binnen zonder kloppen' eens. Dan snap je dat de PvdA de eerste partij was die voor de voormalig gastarbeiders op kwam (terwijl de rest zoiets had van 'inburgeringscursussen? dat kost geld!').quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:47 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
De PvdA heeft de emancipatie van allochtonen op geen enkele manier versneld. Het enige dat een partij behoort te doen is ervoor zorgen dat de kansen van allochtonen en autochtonen op de arbeidsmarkt en binnen het onderwijs zich op een gelijk niveau bevinden. Daar heeft de PvdA nooit iets aan gedaan, het dogma daar is het niveau naar beneden trekken en positieve discriminatie die totaal verkeerd uitpakt.
Het is toch zeker wel aan een bedrijf zelf wie ze aan willen nemen. Dat doen ze op vele vlakken, opleiding, leeftijd, geslacht, etc. en het is het recht van dat bedrijf om dat te doen omdat dat bedrijf een contract aan gaat waar vervolgens weer allerlei overheidsregeltjes aan vast zitten.quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:51 schreef Mutant01 het volgende:
Daar ben ik het niet mee eens. Het is gewoon een feit dat bedrijven discrimineren, als we ons daarbij gaan neerleggen door (zoals de andere partijen) er geen reet aan te doen, blijven we een scheve verhouding houden binnen de maatschappij.
Daarna lees jij "Het multiculturele drama" van Paul Scheffer, deal?quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:59 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Lees het boekje 'binnen zonder kloppen' eens. Dan snap je dat de PvdA de eerste partij was die voor de voormalig gastarbeiders op kwam (terwijl de rest zoiets had van 'inburgeringscursussen? dat kost geld!').
Hoe dan ook, het allochtonenvraagstuk in bij rechts in nog slechtere handen. Wat heeft de VVD gedaan aan het vraagstuk? Ze hebben de kansen voor die groepen nou niet echt vergroot, nou eerder verkleind....quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:47 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
De PvdA heeft de emancipatie van allochtonen op geen enkele manier versneld.
Het enige dat een partij behoort te doen is ervoor zorgen dat de kansen van allochtonen en autochtonen op de arbeidsmarkt en binnen het onderwijs zich op een gelijk niveau bevinden. Daar heeft de PvdA nooit iets aan gedaan, het dogma daar is het niveau naar beneden trekken en positieve discriminatie die totaal verkeerd uitpakt.
Is dat echt zo?quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:51 schreef Mutant01 het volgende:
De kansen van allochtonen op de arbeidsmarkt zijn gewoon beduidend minder, ook in gevallen waarbij het opleidingsniveau e.d. hetzelfde is als bij autochtonen.
En dan wel gaan kankeren dat allochtonen het slecht doen op de arbeidsmarkt? Ben je er zo een? Zo van ja, het is het recht van het bedrijf! Dus ja dat de allochtonen het recht op werk wordt afgenomen dat maakt dan niet uit!quote:Op zondag 26 augustus 2007 16:00 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het is toch zeker wel aan een bedrijf zelf wie ze aan willen nemen. Dat doen ze op vele vlakken, opleiding, leeftijd, geslacht, etc. en het is het recht van dat bedrijf om dat te doen omdat dat bedrijf een contract aan gaat waar vervolgens weer allerlei overheidsregeltjes aan vast zitten.
Lees jij daarna het boekje "Allochtonie", samengesteld door de Volkskrant, deal?quote:Op zondag 26 augustus 2007 16:01 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Daarna lees jij "Het multiculturele drama" van Paul Scheffer, deal?
Wordt WAKKER Napalm. Ook goedsprekende allochtonen worden wordt wel degelijk ZWAAR gediscrimineerd door werkgevend Nederland.quote:Op zondag 26 augustus 2007 16:04 schreef Napalm het volgende:
[..]
Is dat echt zo?
Toen ik nog ambtenaar was kwamen er toch regelmatig nieuwe net afgestudeerde allochtone collega`s bij maar fatsoenlijk Nederlands spreken, ho maar. Ondanks de bul. Dergelijke lui zouden bij mijn huidige werkgever na twee zinnen in het sollicitatiegesprek al worden weggestuurd.. Dat is geen discriminatie.
"Discriminatie" kan alleen bij echt gelijke gevallen.
Te vaak doen mensen alsof het aan de boze racistische witmens ligt.Terwijl bij veel bedrijven Aziaten van harte welkom zijn net als adoptienegers. Maar mensen met een caraibische of afrikaanse achtergrond worden geweerd. Dat is op basis van ervaringen uit het verleden. Discriminatie? Tsja, hoevaak moet de werkgever zich nog stoten aan een bepaalde steen in de hoop op een goede? Het bedrijfsleven heeft helemaal geen tijd en geld om daar moeite en risico in te steken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |