quote:Speelwijze Ajax met Luque op de schop
AMSTERDAM, zondag
Vanaf de tribune zal Albert Luque Martos vanmiddag de eerste thuiswedstrijd van zijn nieuwe club Ajax tegen SC Heerenveen aanschouwen. Na het afhandelen van enkele persoonlijke zaken in Newcastle voegt de Spanjaard zich donderdag bij de spelersgroep.
Henk ten Cate is blij met de 29-jarige Luque, die als lid van de nationale selectie deelnam aan het WK in 2002 en het EK in 2004. ,,Hij voldoet aan ons profiel voor die positie: goed linkerbeen, snelheid, kopsterk en scorend vermogen. Albert is voor de linkerkant gehaald, maar kan ook op tien uit de voeten als dat moet.”
De coach liet weten dat Luque al langer door Ajax werd begeerd, nog voordat Albert Riera van Espanyol in beeld was. ,,Wesley Sneijder was in die fase nog niet vertrokken. Een maand geleden heb ik voor het eerst met Luque gesproken. Hij was onze allereerste optie. Maar toen bleek het prijstechnisch een moeilijk verhaal.”
De transfer van Sneijder gaf echter een beslissend zetje, evenals het akkoord dat Luque met Newcastle bereikte over een tussentijds vertrek. Zijn contract liep nog drie jaar door, maar is nu door Ajax overgenomen.
Luque is afkomstig uit de jeugdopleiding van Barcelona en wordt herenigd met leeftijdgenoot Gabri. De stijl van het huis stond bij Ajax al niet meer in de muur gebeiteld, maar met de laatste aankoop zal de technische staf in principe gaan sleutelen aan een nieuwe speelwijze, met een diepe spits, drie aanvallers erachter, twee controlerende middenvelders en vier verdedigers. ,,Afhankelijk van de tegenstander kunnen dat er drie of vier zijn”, stelt Ten Cate. ,,Maar het is duidelijk dat we met deze groep erg kunnen variëren.”
De 17-voudig international Luque is niet inzetbaar tegen Slavia Praag omdat hij ontbreekt op de voorlopige spelerslijst. Als Ajax het hoofdtoernooi haalt, wordt er een tweede lijst samengesteld die geldig is voor het vervolg.
Overigens denkt de club nog niet klaar te zijn op de transfermarkt. Het is de bedoeling dat er voor 31 augustus een allround middenvelder wordt aangetrokken.
Bron:Telegraaf op Zondag
quote:AMSTERDAM - Afonso Alves maakt zondag geen deel uit van de selectie van sc Heerenveen voor het uitduel met Ajax omdat hij zaterdag niet kwam opdagen voor de training.
ANP
"Wie bij ons een dag voor de wedstrijd niet traint, is niet klaar om een wedstrijd te spelen", oordeelt trainer Gertjan Verbeek in De Telegraaf.
Verbeek heeft geen idee waarom zijn Braziliaanse topschutter zaterdag opnieuw verstek liet gaan op de training.
Ik heb geprobeerd contact met hem te krijgen. Dat is niet gelukt", meldt de Friese oefenmeester. "Hij nam zijn telefoon niet op en was niet thuis."
Vakantie
Alves zat vorige week in het eerste competitieduel van Heerenveen tegen Willem II op de tribune omdat hij nagenoeg de gehele voorbereiding had gemist. De aanvaller was op dat moment pas een week in Heerenveen omdat hij veel later dan was afgesproken terugkeerde van vakantie.
In de media werd direct gespeculeerd over een vertrek van Alves, die na zijn terugkomst verklaarde dat er slechts sprake was van een 'communicatiefout'.
Incident
Verbeek baalt van het nieuwe incident rond de doelpuntenmachine van vorig seizoen. Ik heb Afonso de hele voorbereiding gemist omdat hij langer in Brazilië bleef dan gepland.
Een fitte en gemotiveerde Alves is een versterking voor ons team. Maar zo heb ik niks aan hem. Het is vervelend om energie te moeten steken in iemand die er niet is."
Ik hoop van wel , maar ben bang dat Ajax weer slap begint tegen Heerenveen , met een tegentreffer als gevolgquote:Op zondag 26 augustus 2007 10:33 schreef jna het volgende:
Heerenveen zonder Alves moet wel lukken hoor
Goh wat zijn we weer lekker negatief.quote:Op zondag 26 augustus 2007 10:36 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ik hoop van wel , maar ben bang dat Ajax weer slap begint tegen Heerenveen , met een tegentreffer als gevolg![]()
Dachten jullie vorig jaar ook zeker?quote:Op zondag 26 augustus 2007 10:33 schreef jna het volgende:
Heerenveen zonder Alves moet wel lukken hoor
lees eens de fipoquote:Op zondag 26 augustus 2007 10:47 schreef Triptamine het volgende:
Doet Luque trouwens mee?
Hij sluit donderdag aan bij de groep.quote:Op zondag 26 augustus 2007 10:47 schreef Triptamine het volgende:
Doet Luque trouwens mee?
quote:Op zondag 26 augustus 2007 11:05 schreef titanio het volgende:
Dat Alves maar veel mag scoren vandaag. Come on Hoereveen!!!!
welkom op fok!quote:Op zondag 26 augustus 2007 11:05 schreef titanio het volgende:
Bij zijn vrouwtje bedoel je?quote:Op zondag 26 augustus 2007 11:05 schreef titanio het volgende:
+2 scherpquote:Op zondag 26 augustus 2007 11:05 schreef titanio het volgende:
En dan wanneer Ajax met 3 verdedigers speelt (zoals HtC zegt in dat interview):quote:Op zondag 26 augustus 2007 11:44 schreef JeroenV het volgende:
26/8/2007 - Ten Cate gaat met een diepe spits spelen en drie aanvallers erachter
In De Telegraaf laat Ten Cate weten dat gesleuteld zal gaan worden aan een nieuw systeem met een diepe spits en drie aanvallers daarachter. Daarbij twee controlerende middenvelders en vier verdedigers. "Afhankelijk van de tegenstander kunnen dat er drie of vier zijn. Maar het is duidelijk dat we met deze groep erg kunnen variëren," aldus Ten Cate in De Telegraaf.
Volgens Ten Cate was Luque zijn eerste optie. "Wesley Sneijder was in die fase nog niet vertrokken. Een maand geleden heb ik voor het eerst met Luque gesproken. Hij was onze allereerste optie. Maar toen bleek het prijstechnisch een moeilijk verhaal." Daarom richtte de club zich toen op Riera.
'Ajax wil er nog een middenvelder bij'
Volgens De Telegraaf is Ajax met de transfer van Luque nog nog niet klaar op de transfermarkt. Het is de bedoeling dat er voor 31 augustus een allround middenvelder wordt aangetrokken. Wie Ajax daarvoor op het oog heeft, is onbekend.
Ik denk dat het er ongeveer zo uit zal zien dan als iedereen fit is:
Stekelenburg
Ogararu - Stam - Vermaelen - Emanuelson
Gabri - Davids/Heitinga
Kennedy - Suarez - Huntelaar - Luque
Waarbij Huntelaar diep speelt, Suarez er zwervend achter en de buitenspeler meer als winger gaan fungeren.
Yep, jij komt er wel in het levenquote:Op zondag 26 augustus 2007 11:05 schreef titanio het volgende:
mooie opstellingquote:Op zondag 26 augustus 2007 12:03 schreef Fides het volgende:
[..]
En dan wanneer Ajax met 3 verdedigers speelt (zoals HtC zegt in dat interview):
stekelenburg
vdwiel-stam-vermaelen
heitinga
gabri-davids/urby
kennedy-suarez-luque
huntelaar.
fantastisch![]()
quote:Op zondag 26 augustus 2007 12:58 schreef DouweEgbert het volgende:
'Ajax heeft interesse in Andres D'Alessandro'
Gepubliceerd op 26-08-07 om 12:06 door Stefan Ashouwer
Eurosport weet te melden dat Ajax Amsterdam interesse heeft in de Argentijn Andres D'Alessandro. Op dit moment staat de aanvallende middenvelder onder contract bij het Spaanse Real Zaragoza, maar D’Alessandro zou daar graag willen vertrekken.
D’Alessandro wil graag bij Real Zaragoza vertrekken omdat de aanvallende middenvelder weinig kans heeft op spelen op zijn favoriete positie, tien. Pablo Aimar houdt D’Alessandro uit de basis bij Zaragoza en dit tot onvrede van de Argentijn.
Ajax ziet volgens Eurosport in de aanvallende middenvelder een vervanger van Wesley Sneijder. Real Zaragoza wil meewerken aan een transfer, de Spanjaarden hebben alleen een vraagprijs van zeven miljoen euro.
Dan heb je in totaal nog geen twintig miljoen uitgegeven aan transferkosten, dus dat moet er wel vanaf kunnen. Ook wel een redelijke speler, als ik het goed heb?quote:Op zondag 26 augustus 2007 12:59 schreef Chivu het volgende:
Zeven miljoen euro is peanuts. Laat maar komen.
OMG die speler kocht ik altijd in FM spellen als coach van Ajax zijndequote:Op zondag 26 augustus 2007 12:58 schreef DouweEgbert het volgende:
Eurosport weet te melden dat Ajax Amsterdam interesse heeft in de Argentijn Andres D'Alessandro. Op dit moment staat de aanvallende middenvelder onder contract bij het Spaanse Real Zaragoza, maar D’Alessandro zou daar graag willen vertrekken.
D’Alessandro wil graag bij Real Zaragoza vertrekken omdat de aanvallende middenvelder weinig kans heeft op spelen op zijn favoriete positie, tien. Pablo Aimar houdt D’Alessandro uit de basis bij Zaragoza en dit tot onvrede van de Argentijn.
Ajax ziet volgens Eurosport in de aanvallende middenvelder een vervanger van Wesley Sneijder. Real Zaragoza wil meewerken aan een transfer, de Spanjaarden hebben alleen een vraagprijs van zeven miljoen euro.
Nou, beter dan Belgiëquote:Op zondag 26 augustus 2007 12:59 schreef Luco het volgende:
Is Spanje onze nieuwe vijver geworden?
quote:Ten Cate sleutelt aan selectie
In De Telegraaf laat Ten Cate weten dat gesleuteld zal gaan worden aan een nieuw systeem met een diepe spits en drie aanvallers daarachter. Daarbij twee controlerende middenvelders en vier verdedigers. "Afhankelijk van de tegenstander kunnen dat er drie of vier zijn. Maar het is duidelijk dat we met deze groep erg kunnen variëren," aldus Ten Cate in De Telegraaf.
Volgens Ten Cate was Luque zijn eerste optie. "Wesley Sneijder was in die fase nog niet vertrokken. Een maand geleden heb ik voor het eerst met Luque gesproken. Hij was onze allereerste optie. Maar toen bleek het prijstechnisch een moeilijk verhaal." Daarom richtte de club zich toen op Riera.
Omdat Ajax, Van Geel en Ten Cate sowieso moeilijk kunnen roepen dat Luque vijfde keus was, 'maar dat ze heel blij zijn met zijn komst'.quote:Op zondag 26 augustus 2007 13:22 schreef Wooldoor het volgende:
Ik geloof het eerlijk gezegd niet echt, waarom hadden ze te weinig geld toen ze ook al Babel en de Mul verkocht hadden voor 20+ miljoen. Het zal ook wel voor rust moeten zorgen rondom het compleet maken van de selectie
Het zal met de salariseisen van meneer Luque te maken hebben...quote:Op zondag 26 augustus 2007 13:22 schreef Wooldoor het volgende:
Ik geloof het eerlijk gezegd niet echt, waarom hadden ze te weinig geld toen ze ook al Babel en de Mul verkocht hadden voor 20+ miljoen. Het zal ook wel voor rust moeten zorgen rondom het compleet maken van de selectie
Eerst zien dan geloven.!quote:Op zondag 26 augustus 2007 13:35 schreef KELDER het volgende:
ik vraag me echt af hoeveel Ajax nu kwijt is voor Luque.., als die eerst 'prijstechnisch' moeilijk was, en ze zich dan gingen richten op een ook al retedure Riera, kan me niet voorstellen dat dat alleen loon is geweest...
feit blijf dat ik wel beetje jaloers ben dat die nu toch naar Ajax is, en niet naar PSV
Omdat hij ook wel eens goed voetbal wil zien.quote:Op zondag 26 augustus 2007 13:47 schreef DouweEgbert het volgende:
Waaom zit Luque vandaag op de tribune?
Is al bekend waarom niet?quote:Op zondag 26 augustus 2007 13:37 schreef Chivu het volgende:
Overigens gaat Lindenbergh niet naar NEC. Hopelijk gaat 'ie nog naar Qatar dan.
Dat doet hij al 2 jaarquote:Op zondag 26 augustus 2007 13:47 schreef DouweEgbert het volgende:
Waaom zit Luque vandaag op de tribune?
Omdat ajax niet bereid is te betalen voor een speler die voor NEC uitkomt. Kan je hem net zo goed als backup houden voor het geval dat!quote:
quote:EREDIVISIE
N i e u w bericht, vervangt: NEC hoopt op Lindenbergh
NIJMEGEN (ANP) - Ajacied Olaf Lindenbergh wil niet naar NEC. De
middenvelder liet de club uit Nijmegen zondag weten dat zijn
voorkeur uitgaat naar een buitenlands avontuur. Lindenbergh heeft
bij Ajax niet langer het vertrouwen van coach Henk ten Cate en mag
transfervrij vertrekken. NEC en de Amsterdammers waren er
financieel al uit, maar de speler zelf ketste de transfer af.
NEC is teleurgesteld, zo liet de club zondag weten. Het bestuur
gaat op zoek naar nieuwe versterkingen.
Op de site van Eurosport is helemaal niet te vinden hieroverquote:Op zondag 26 augustus 2007 12:58 schreef DouweEgbert het volgende:
Beter kijken Sjimzquote:Op zondag 26 augustus 2007 14:03 schreef sjimz het volgende:
[..]
Op de site van Eurosport is helemaal niet te vinden hierover![]()
quote:Delorge vervangt Gabri in basis-elf Ajax
Eredivisie - Laurent Delorge staat in de basisopstelling van Ajax voor het competitieduel met sc Heerenveen. Trainer Henk ten Cate kondigde eerder deze week al aan dat Gabri rust kreeg met het ook op het duel in de Champions League tegen Slavia Praag. De Spanjaard wordt vervangen door de Belg. Daarnaast staat Hedwiges Maduro op het middenveld. Vorige week tegen De Graafschap viel hij in de rust in en scoorde vervolgens tweemaal.
Dit gaat ten koste van Robert Schilder, waardoor Urby Emanuelson weer in de laatste linie staat. Zodra de score het toe laat wil Ten Cate ook Jaap Stam naar de kant halen, om hem te sparen voor het duel in Praag. Bij Heerenveen ontbreekt Afonso Alves. De Braziliaan is nog altijd niet wedstrijdfit én wil nog altijd weg uit de Friese stad. Aankopen Paulo Henrique en Radek Matusiak staan nog niet in de basis van het team van trainer Gertjan Verbeek. Dat geldt wel voor doelman Brian Vandenbussche. Hij was vorige week tegen Willem II geschorst, maar keert terug onder de lat.
Opstellingen:
Ajax: Stekelenburg; Colin, Stam, Vermaelen, Emanuelson; Delorge, Heitinga, Maduro; Kennedy, Huntelaar, Suarez.
sc Heerenveen: Vandenbussche; Zuiverloon, Bak Nielsen, Breuer, Dingsdag; Bradley, Poulsen, García-García; Sulejmani, Pranjic, Johansen.
Als ie er zo 1 maakt tegen psv hebben we de kopie van Sneijderquote:Op zondag 26 augustus 2007 13:34 schreef DouweEgbert het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=DKfkWrA06HQ
Dat speelt ie al met hem in het veldquote:Op zondag 26 augustus 2007 14:13 schreef Chadi het volgende:
mutherfuk hij staat e rgewoon in.. HtC aub optyfuh... dit slaat gewoon helemaal nergens op. van mijpart speel je met 10 man ipv die Colin.
Welke zender kijk jij?quote:Op zondag 26 augustus 2007 12:43 schreef Rumille het volgende:
Ik ga lekker Chinese TV kijken.
Ajax op de Chinese TV. Blijft leuk
idd zegquote:Op zondag 26 augustus 2007 12:59 schreef Suijk het volgende:
Zullen we maar gewoon Spaans gaan spreken in de Arena?
Nee ik lul maar watquote:Op zondag 26 augustus 2007 14:05 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ow, ik ben dan ook nog niet helemaal wakker
Heb je een linkje voor me?![]()
quote:Op zondag 26 augustus 2007 14:23 schreef getl0st het volgende:
Ook sneijder heeft zijn eerste goal te pakken dus
http://www.nu.nl/news/120(...)t_Real_aan_zege.html
Bekerfinale toch?quote:Op zondag 26 augustus 2007 14:16 schreef notunreal het volgende:
Nu op ajax tv.. Ajax heerenveen van 1998.. Prachtig
Wat een ei die kerel, ga gewoon voetballen bij Nec man.quote:
dat zie ik ook niet gebeurenquote:Op zondag 26 augustus 2007 14:25 schreef Dr.Daggla het volgende:
D'allesandro komt echt niet hoor, die kan in de wat grotere competities nog wel aan de slag.
TVAnts en dan Soccer LIVE4quote:Op zondag 26 augustus 2007 14:18 schreef Pritt het volgende:
[..]
Welke zender kijk jij?
Bij mij buffert hij net iets teveel.
ja, maar het werkt nog niet echt mee in de afronding....quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:04 schreef Rumille het volgende:
We spelen toch thuis?
uhuhu dat dachten we ook bij slavia...quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:07 schreef Black-Death het volgende:
en iedereen is weer negatief
ach nog 50 minuten in totaal ofzo, komt wel goed
3-2
toch niet weer een schwalbe hequote:Op zondag 26 augustus 2007 15:22 schreef BadRabbit het volgende:
Suarez toch weer betrokken bij beide goals, de een maakt ie zelf en bij de ander lokt ie slim een vrije trap uit waaruit Vermaelen kan scoren![]()
Idd, Urby is heel slecht bezig gaat echt totaal niks vanuit. Heeft geen lef in z'n spel zitten en loopt echt als een mietje over het veld...quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:23 schreef BadRabbit het volgende:
Maduro speelt trouwens ook alleraardigst, valt me niet tegen
Dreigend? Hij is aanwezig op het middenveld, dat is iets heel anders dan dreigend.quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:26 schreef BonJovi het volgende:
Maduro is heel dreigend ja
Denk niet dat D'alessandro naar Nederland toe komt, maar je weet het maar nooit.quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:31 schreef Black-Death het volgende:
Prachtige aankoop die Suarez als ik het zo hoor. Luque ben ik ook erg benieuwd naar en wellicht nog D'allesandro (oid).
Tactisch niet verkeerd, nu Beerens erin staat bij Heerenveen.quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:34 schreef Liv3 het volgende:
Maduro nu op de bank voor schilder :
Maduro liep met de dokter naar de kleedkamer dus zal wel blessure zijn geweestquote:Op zondag 26 augustus 2007 15:35 schreef BadRabbit het volgende:
[..]
Tactisch niet verkeerd, nu Beerens erin staat bij Heerenveen.
Oh, het is zo'n verzonnen bronquote:Op zondag 26 augustus 2007 15:34 schreef sjimz het volgende:
[..]
Denk niet dat D'alessandro naar Nederland toe komt, maar je weet het maar nooit.
De bron zou een verslaggever op Eurosport zijn, maar verder is er niets te vinden.
Groot fabeltje dus.
quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:39 schreef jna het volgende:
[..]
Maduro liep met de dokter naar de kleedkamer dus zal wel blessure zijn geweest
Geen risico's met oog op woensdag.quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:49 schreef Nashje het volgende:
Suarez. Goed bezig dat jochie.
Waarom is ie nou gewisseld?
Had ik ook, was een paar keer CTRL+F5 voor nodig. Live-verslagen topic doen we ook niet meer aan ofzo, of mist die ook in 'mijn' lijst?quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:51 schreef Cheiron het volgende:
Waarom is Maduro gewisseld eigenlijk?
Vreemd weer trouwens: ik zie dit topic wel in de active lijst, maar niet in de vbl lijst?
Woensdag hebben m hard nodig...quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:49 schreef Nashje het volgende:
Suarez. Goed bezig dat jochie.
Waarom is ie nou gewisseld?
Die zie je dan niet idd. Moet je gewoon effe refreshen.quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:52 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Had ik ook, was een paar keer CTRL+F5 voor nodig. Live-verslagen topic doen we ook niet meer aan ofzo, of mist die ook in 'mijn' lijst?
Die staat ook alleen in de active topics. Vaag..quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:52 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Had ik ook, was een paar keer CTRL+F5 voor nodig. Live-verslagen topic doen we ook niet meer aan ofzo, of mist die ook in 'mijn' lijst?
Jupquote:Op zondag 26 augustus 2007 15:51 schreef Rumille het volgende:
Pritt, bekijk jij ook via streams?
Neequote:Op zondag 26 augustus 2007 16:25 schreef F1Bas het volgende:
Bij deze stand mocht Stam wel gewisseld worden of is dat alsnog gebeurd?
Inderdaad ja. Toen het 0-1 werd zag ik de bui alweer hangen. Gelukkig nog goed gekomen.quote:Op zondag 26 augustus 2007 16:24 schreef StarGazer het volgende:
Zo ook weer afgerekend met het Heerenveen thuis complex van de afgelopen jaren.
Ok.quote:
Daar snapte ik geen kut van, maar het is allemaal goed afgelopen dus hopelijk blijft 'ie heel op de training.quote:Op zondag 26 augustus 2007 16:25 schreef F1Bas het volgende:
Bij deze stand mocht Stam wel gewisseld worden of is dat alsnog gebeurd?
ik vond m wel lekker spelen. Soms niet even gelukkig in zn passing maar wel veel strijd en lekker fel.quote:
Ik vind hem echt overkomen als het stereotype verwend ajax-talentje. Er zit totaal geen pit meer. Laat die jongen maar eens lekker bij zinnen komen op de bank/tribune, en schilder zn plek innemen.quote:
Urby speelde absoluut geen goede wedstrijd. Redelijk misschien, maar uitstekend absoluut neit.quote:Op zondag 26 augustus 2007 16:26 schreef toma het volgende:
Schilder en Delorge speelden een uitstekende wedstrijd vandaag. Net als Urby, Heitinga en Vermaelen. De rest was redelijk. Colin weer onder de maat.
Maduro speelde aardig/goed. Jammer dat hij uit voorzorg gewisseld moest worden.quote:Op zondag 26 augustus 2007 16:28 schreef kevin6188 het volgende:
Hoe was Maduro in de eerste helft? Ik heb alleen de tweede helft kunnen zien, vandaar.
Idd, totaal geen dreiging had ie, totaal geen lef en denken dat alles van zelf gaatquote:Op zondag 26 augustus 2007 16:28 schreef s0k het volgende:
[..]
Ik vind hem echt overkomen als het stereotype verwend ajax-talentje. Er zit totaal geen pit meer. Laat die jongen maar eens lekker bij zinnen komen op de bank/tribune, en schilder zn plek innemen.
toch welquote:Op zondag 26 augustus 2007 16:30 schreef Rumille het volgende:
Suarez was ook uitstekend.
Suarez speelde weer erg goed inderdaad. Gaan we een hoop plezier aan beleven, voor zolang het duurt, want als er een andere club komt is hij denk ik zo weg.quote:Op zondag 26 augustus 2007 16:30 schreef Rumille het volgende:
Suarez was ook uitstekend.
D'Alessandro?quote:Op zondag 26 augustus 2007 16:30 schreef Cyberia18 het volgende:
Dus we kunnen toch nog een aankoop verwachten?
Eigenlijk een echte surinamerquote:Op zondag 26 augustus 2007 16:30 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Idd, totaal geen dreiging had ie, totaal geen lef en denken dat alles van zelf gaat.
Hij stond er echt bij als een mietje, een handtas ontbrak.
H'veen 14equote:Op zondag 26 augustus 2007 16:33 schreef toma het volgende:
[afbeelding]
nog maar 4 clubs met de volle 6 punten. De top 3 scheidt zich weer van de rest.
Mwha heb 'm niet echt in actie gezien bij Zaragoza. Bij speelde Wolfsburg speelde ie aardig, maar het is niet een speler waarvoor ik warm loopquote:
Werd ook wel gedaan hoor, alleen Stam deed ff een Frank de boertje kan gebeuren.quote:Op zondag 26 augustus 2007 16:37 schreef VoreG het volgende:
Wel slecht dat we weer een doelpunt tegen hebben. Naast veel scoren mag er ook wel wat tegengehouden worden.
Eerste twintig minuten waren erg sterk en het kwartier na rust was ook erg goed. Als je dat kan vasthouden rol je Slavia op.quote:Op zondag 26 augustus 2007 16:38 schreef MaxC het volgende:
Ik vond het spel nou niet echt geweldig. Alleen de eerste 5 minuten misschien. Alle goals kwamen beetje uit de lucht vallen, alleen die van Schilder was een goede aanval.
Vond Delorge goed spelen, Suaréz was weer geweldig. Collin ook wel redelijk.
De Steek had nauweliijks wat te doen. Twee soortgelijke ballen kreeg 'ie, waaran hij er eentje slecht doorliet en de andere niet vast kon pakken. Niet overdrijven dus. Die gast van Heerenveen stond beter te keepen, anders was 't weer 8-1 geweest.quote:Op zondag 26 augustus 2007 16:38 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Werd ook wel gedaan hoor, alleen Stam deed ff een Frank de boertje kan gebeuren.
De Steek was trouwens ook lekker bezig
Dat vind ik geen probleem, tegen Slavia krijg je ook vrije trappen en hoekschoppen.quote:Op zondag 26 augustus 2007 16:38 schreef MaxC het volgende:
Alle goals kwamen beetje uit de lucht vallen, alleen die van Schilder was een goede aanval.
Maar de momenten dat ie wel wat te doen had stond ie er, trouwenz wat loop je op Urzaiz te zeiken, die vond ik het wel redelijk doen hoor.quote:Op zondag 26 augustus 2007 16:40 schreef Chivu het volgende:
[..]
De Steek had nauweliijks wat te doen. Twee soortgelijke ballen kreeg 'ie, waaran hij er eentje slecht doorliet en de andere niet vast kon pakken. Niet overdrijven dus. Die gast van Heerenveen stond beter te keepen, anders was 't weer 8-1 geweest.
Nee omdat ie geblesseerd isquote:Op zondag 26 augustus 2007 16:44 schreef franske19 het volgende:
Die speelde niet eens?
Wat deed Urby precies fout dan? Ik kan het niet opnoemen, heb hem slechter zien spelen. Eerste helft tegen De Graafschap bijvoorbeeld. En wat deed Urzaiz precies goed dan? Persoonlijk voelde ik een beetje plaatsvervangende schaamte toen ik zag hoe hij over het veld strompelde. Ik kan het hem niet kwalijk nemen, maar hij heeft geen kopduel gewonnen, is niet 1 keer aanspeelbaar geweest en heeft 1 keer een bal kunnen afpakken.quote:Op zondag 26 augustus 2007 16:42 schreef MrDoegewoon het volgende:
Maar de momenten dat ie wel wat te doen had stond ie er, trouwenz wat loop je op Urzaiz te zeiken, die vond ik het wel redelijk doen hoor.
Maar goed jij vond Urby het wel redelijk doen terwijl die zich al een paar weken diep moet schamen
Nou volgens de media werd hij gespaard. Kom eens met een bron AUB.quote:
Heitinga loopt anders ook wel te buffelen op het middenveld, qua aggresiviteit zit het wel goed.quote:Op zondag 26 augustus 2007 16:44 schreef Pritt het volgende:
We missen toch wel Davids als ik het zo bekijk, de aggresiviteit op het middenveld is wel laag.
De lijnen worden niet echt goed uitgezet door iemand op het middenveld.
Op de 2e, 3e en 7e plaats.quote:Op zondag 26 augustus 2007 16:45 schreef w00h00 het volgende:
Waar zijn de gasten die zaten te zeiken dat Delorge een pauper aankoop zou zijn?
Henk ten Cate in een interview na de wedstrijdquote:Op zondag 26 augustus 2007 16:45 schreef franske19 het volgende:
[..]
Nou volgens de media werd hij gespaard. Kom eens met een bron AUB.
Inderdaad, en Emanuelson-De Ridder beviel me eigenlijk ook wel. Delorge als zit als een stofzuiger overal tussen. Lang niet altijd gelukkig, maar afdoende om genoeg te storen. Bovendien duikt hij regelmatig rond de 16 op en had hij met wat meer geluk gewoon een prachtige goal kunnen maken.quote:Op zondag 26 augustus 2007 16:46 schreef VoreG het volgende:
[..]
Heitinga loopt anders ook wel te buffelen op het middenveld, qua aggresiviteit zit het wel goed.
Ik vind het nog steeds een rare aankoop, al stond hij wel aardig te ballen. Had ik niet verwacht.quote:Op zondag 26 augustus 2007 16:45 schreef w00h00 het volgende:
Waar zijn de gasten die zaten te zeiken dat Delorge een pauper aankoop zou zijn?
Dat is dus het gebrek aan kwaliteitquote:Op zondag 26 augustus 2007 16:48 schreef Chivu het volgende:
[..]
had hij met wat meer geluk gewoon een prachtige goal kunnen maken.
Om het nog overtuigender te brengen: het hoornvlies van de meniscus is beschadigd, o.i.d.quote:Op zondag 26 augustus 2007 16:47 schreef jna het volgende:
[..]
Henk ten Cate in een interview na de wedstrijd
Rust lijkt niet te helpen tot nu toe dus dan moet er een operatie volgen
Heitinga doet dat zelf wel en controleert waar mogelijk maar is niet echt een spelverdeler.quote:Op zondag 26 augustus 2007 16:46 schreef VoreG het volgende:
[..]
Heitinga loopt anders ook wel te buffelen op het middenveld, qua aggresiviteit zit het wel goed.
Bron? Volgens HTC was het namelijk een lichte blessure en kon ie woensdag weer meedoen.quote:
Urzaiz deed niks goed, maar ook zeker niks fout. Die jongen moet nog wedstrijd ritme krijgen. Urby heb ik denk één goed pass zien geven. Voor de rest stond ie maar een beetje te slapen.quote:Op zondag 26 augustus 2007 16:45 schreef Chivu het volgende:
[..]
Wat deed Urby precies fout dan? Ik kan het niet opnoemen, heb hem slechter zien spelen. Eerste helft tegen De Graafschap bijvoorbeeld. En wat deed Urzaiz precies goed dan? Persoonlijk voelde ik een beetje plaatsvervangende schaamte toen ik zag hoe hij over het veld strompelde. Ik kan het hem niet kwalijk nemen, maar hij heeft geen kopduel gewonnen, is niet 1 keer aanspeelbaar geweest en heeft 1 keer een bal kunnen afpakken.
En Stekelenburg stond er helemaal niet op de momenten waar het toe deed. De 0-1 had hij gewoon moeten hebben, die was heel zwak ingeschoten. Maar die had hij niet. Dus waar jij het over hebt dat Stekelenburg er stond? Ik heb echt geen idee. Heb je een andere wedstrijd aangezet misschien?
Wtf, belde hij je net?quote:
Och, Delorge heeft zeker gebrek aan kwaliteit, maar het is gewoon iemand die prima zo'n wedstrijd in de basis kan staan zonder uit de toon te vallen. Je ziet alleen dat de rechterkant met Colin en Delorge veel minder creatief niet hebben, omdat ze niet de durf hebben om een bal te geven die Emanuelson wel probeert te geven. Ze durven geen fouten te maken.quote:
Sorry hoor, maar ik heb Colin en Delorge vandaag meer lef zien tonen dan Urby, daarnaast hebben beide ook meer goede ballen afgegevenquote:Op zondag 26 augustus 2007 16:50 schreef Chivu het volgende:
[..]
Och, Delorge heeft zeker gebrek aan kwaliteit, maar het is gewoon iemand die prima zo'n wedstrijd in de basis kan staan zonder uit de toon te vallen. Je ziet alleen dat de rechterkant met Colin en Delorge veel minder creatief niet hebben, omdat ze niet de durf hebben om een bal te geven die Emanuelson wel probeert te geven. Ze durven geen fouten te maken.
Onzin, nu stond het gewoon goed, ook zonder Gabri. Je mist hem en Davids uiteraard wel, je speelt nu goed genoeg voor het kampioenschap in de Eredivisie. Je krijgt alleen extra kwaliteit erbij met Davids en Gabri.quote:Op zondag 26 augustus 2007 16:50 schreef F1Bas het volgende:
Als dat zo is kunnen we het seizoen helemaal wel shaken.
Nou, dat zeg ik toch ook?quote:Op zondag 26 augustus 2007 16:49 schreef MrDoegewoon het volgende:
Urzaiz deed niks goed, maar ook zeker niks fout. Die jongen moet nog wedstrijd ritme krijgen.
Ik ben het echt totaal niet met je eens, maar zo'n combinatie mislukt wel vaker in een wedstrijd. Bovendien slalomde Urby regelmatig prima langs wat spelers en als hij de bal dreigde kwijt te raken gaf hij 'm ook gewoon breed.quote:Op een gegeven moment wil Suarez kaatsen, maar Urby staat gewoon echt NIKS te doen. Verder mag ie wel wat harder de duels in gaan, na de 0-1 van Heerenveen was ie helemaal nergens te vinden.
Ik zeg ook nergens dat Stekelenburg slecht keepte, maar die bal had hij moeten hebben. Alleen deze wedstrijd was hij zeker niet bijzonder, laat staan uitstekend.quote:En ik vond dat die 0-1 echt niet aan Stekelenburg lag, daarnaast heeft ie echt netjes en atent gereageerd op de paar counters die Heereveen had. Ik ben nooit echt een fan van hem geweest maar hij is dit seizoen goed begonnen en vorig seizoen had ie ook een sterk einde.
Not badquote:Op zondag 26 augustus 2007 16:55 schreef BonJovi het volgende:
chicky trouwens bij pers conferentie
Dan moet je gewoon echt beter gaan kijken. Vanaf de linkerkant kwam vandaag veel meer dreiging dan van rechts, en dat heeft met de gehele linkerflank te maken.quote:Op zondag 26 augustus 2007 16:51 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik heb Colin en Delorge vandaag meer lef zien tonen dan Urby, daarnaast hebben beide ook meer goede ballen afgegeven.
Ik denk dat het op lange termijn wel degelijk gaat uitmaken.quote:Op zondag 26 augustus 2007 16:52 schreef VoreG het volgende:
[..]
Onzin, nu stond het gewoon goed, ook zonder Gabri. Je mist hem en Davids uiteraard wel, je speelt nu goed genoeg voor het kampioenschap in de Eredivisie. Je krijgt alleen extra kwaliteit erbij met Davids en Gabri.
Die dreiging kwam echt niet van Urby, maar van Suarez, want toen die eruit ging kwam er eigenlijk helemaal geen dreiging meer van linksquote:Op zondag 26 augustus 2007 16:58 schreef Chivu het volgende:
[..]
Dan moet je gewoon echt beter gaan kijken. Vanaf de linkerkant kwam vandaag veel meer dreiging dan van rechts, en dat heeft met de gehele linkerflank te maken.
Heel vaak had Colin of Delorge balbezit, bood Urzaiz zich vrij moeilijk aan (tussen 2 man). Echter beiden durfden de combinatie of de pass niet aan.
Urby heeft dan wel wat vaker balverlies, maar omdat hij het risico wel aandurft (had een prima pass op Huntelaar die daarna van rand 16 naast schoot) komt er ook veel meer dreiging uit.
Bovendien was Urby bijna altijd aanspeelbaar voor Suarez wanneer die z'n man niet voorbij kwam.
Maanden? wat heeft ie opgelopen?quote:Op zondag 26 augustus 2007 16:53 schreef Cyberia18 het volgende:
Gabri maanden uitgeschakeldDaar gaat je middenveld
![]()
ja, hoe was zijn afscheid eigenlijk.... kippevel?quote:Op zondag 26 augustus 2007 17:01 schreef BonJovi het volgende:
[afbeelding]
Sneijder
wel lief zijn kindje
Urby is een paar weken uit vorm, maar vandaag was daar gewoon weinig van te merken.quote:Op zondag 26 augustus 2007 17:00 schreef MrDoegewoon het volgende:
Urby is al een paar weken uit vorm face it
Schijnt iets met z'n binnenmeniscus te zijn. Mocht hij geopereerd moeten worden is hij maanden uitgeschakeldquote:Op zondag 26 augustus 2007 17:01 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Maanden? wat heeft ie opgelopen?
Urby is er ook niet voor de dreiging, Urby is er voor de support. Als Suarez geen bal krijgt, of in moeilijkheden geen bal kan afgeven, dan speelt Emanuelson blijkbaar niet goed. Vandaag was het wel het geval.quote:Op zondag 26 augustus 2007 17:00 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Die dreiging kwam echt niet van Urby, maar van Suarez, want toen die eruit ging kwam er eigenlijk helemaal geen dreiging meer van links
Urby is al een paar weken uit vorm face it
Maar dat is nog helemaal niet zeker dus?quote:Op zondag 26 augustus 2007 17:04 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Schijnt iets met z'n binnenmeniscus te zijn. Mocht hij geopereerd moeten worden is hij maanden uitgeschakeld![]()
quote:Warm afscheid Wesley Sneijder
Ajax en de beide supportersverenigingen hebben voor de wedstrijd tegen sc Heerenveen offciëel afscheid genomen van Wesley Sneijder. De middenvelder, nu in dienst bij Real Madrid, werd warm onthaald in de Amsterdam ArenA.
John Jaakke sprak Sneijder vanaf de middenstip toe. ,,Ajacied ben je, Ajacied blijf je’’, aldus de voorzitter van Ajax. ,,En je gaat eigenlijk ook niet weg. Je gaat een paar jaar uit logeren en daarna hopen we je weer terug te zien.”
Nadat ook de supportersverenigingen Sneijder hadden bedankt voor zijn bewezen diensten, nam de kersverse Madrileen de microfoon zelf ter hande. ,,Ik weet niet heel goed wat ik moet zeggen”, zei hij met zijn zoontje Jessey op zijn arm. ,,Maar ik wil iedereen bedanken voor alle steun die ik al die jaren heb gekregen. Ik heb een roodwit hart en dat zal ik ook altijd blijven houden.”
Sneijder maakte zaterdavond tegen stadsgenoot Atlético Madrid zijn debuut in de Primera División. En zoals we bij Ajax van hem gewend waren, deed hij meteen van zich spreken. Sneijder maakte de winnende treffer: 2-1.
Nou niet helemaal nee, maar Ten Cate ziet het wat somber in.quote:Op zondag 26 augustus 2007 17:05 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Maar dat is nog helemaal niet zeker dus?
quote:Afscheidsbrief Sneijder aan supporters
Wesley Sneijder heeft een brief geschreven waarin hij alle Ajax-supporters bedankt voor de steun van de afgelopen jaren. Lees hieronder de woorden van de middenvelder, die vanmiddag in de ArenA officieel afscheid neemt van Ajax.
Beste Ajax fans,
Afscheid nemen valt altijd zwaar, zeker als je ergens vanaf je jonge jaren hebt mogen rondlopen. Ik ben trots en dankbaar dat ik de best denkbare opleiding heb gehad. Het waren ontzettend mooie jaren met heel veel mooie voetbalmomenten die we samen hebben kunnen delen. Als spelers weggaan bij een club hoor ik altijd dat ze het gaan missen, ik kan die stelling inmiddels bevestigen. Ik mag nu bij wat misschien wel de grootste club van de wereld is spelen maar Ajax heeft voor altijd een speciale plek in mijn hart. Ik ben zeer dankbaar voor de steun die ik al die jaren heb gehad van de supporters, de medespelers, de trainers en alle andere mensen bij de club. Ik heb nog een heel voetballeven voor me maar ik weet nu al dat ik er alles aan zal doen om hier afscheid te nemen van mijn actieve carierre en dan ben ík degene die zijn ervaringen zal delen met jonge talenten. Ik wens alle Ajacieden ontzettend veel succes - oa in de Champions League, dat moet lukken – en ik zal onze club op de voet blijven volgen.
Adios,
Wesley Sneijder
3 assist is niet echt onaardig.quote:Op zondag 26 augustus 2007 16:32 schreef Chivu het volgende:
Bakircioglu was niet gelukkig, maar nam moeilijke hoge lange ballen wel fantastisch aan op de zijlijn.
Goeiemorgen zeg. Zou dit quote nummer 10 of 20 zijn met deze brief?quote:
Inderdaad, even buiten beschouwing gelaten dat 'ie 3 mooie trappen hadquote:
Sneijder?quote:Op zondag 26 augustus 2007 17:10 schreef BonJovi het volgende:
Wat staat op het shirtje van de zoontje van Sneijder?
Lekker boeiend. Wil je ook het adres van z'n kapper weten?quote:Op zondag 26 augustus 2007 17:10 schreef BonJovi het volgende:
Geweldige aankoop.quote:Op zondag 26 augustus 2007 17:11 schreef Chivu het volgende:
[..]
Inderdaad, even buiten beschouwing gelaten dat 'ie 3 mooie trappen hadMaar qua spel (jaja, ik zeur) liet 'ie de bal een paar keer ongelukkig wegrollen en verloor hij de controle soms. Maar een hele puike aankoop, die Bakircioglu. Zeker voor het systeem dat we gaan spelen. Die wordt volgens mij echt onderschat. Vooral fysiek is hij ook heel handig en sterk.
Rustig maar...had even geen zin om pagina's terug te bladerenquote:Op zondag 26 augustus 2007 17:10 schreef Chivu het volgende:
[..]
Goeiemorgen zeg. Zou dit quote nummer 10 of 20 zijn met deze brief?
Jessey.quote:Op zondag 26 augustus 2007 17:10 schreef BonJovi het volgende:
Jessyquote:Op zondag 26 augustus 2007 17:10 schreef BonJovi het volgende:
Het is uit tussen hem en de Ridder, vandaar Vore...quote:Op zondag 26 augustus 2007 17:12 schreef VoreG het volgende:
[..]
Lekker boeiend. Wil je ook het adres van z'n kapper weten?
quote:Op zondag 26 augustus 2007 17:17 schreef De_Brandweer het volgende:
Ik mocht m'n vlag niet eens meenemen omdat de stok te lang wasMag maar 1,20m zijn
![]()
Is nog wel afhankelijk of hij onder het mes moet hé? Anders zal ie een paar weken rust moeten houden. Keep fingers crossedquote:Op zondag 26 augustus 2007 17:23 schreef Nashje het volgende:
Gabri. Godverdome kut kut kut. Kan er ook nog wel bij. Hoerenzooi. Motta toch maar halen Martin.
Inmiddels is dat zeker geworden. Ten Cate bevestigde dit zostraks na de wedstrijdenquote:Op zondag 26 augustus 2007 17:25 schreef jna het volgende:
Woensdag zal ie sowieso niet halen denk ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |