abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52672447
Gezellig, al die doodsbedreigingen. Maar als je vindt dat een ander aan het zichzelf heeft te danken moet je nu niet teveel zeuren. Hou het toch lekker voor jezelf. Het is zo'n hype aan het worden, die mailtjes en telefoontjes. Al zijn de teksten wel schokkend. Misschien kan ie gezellig bij Jami gaan wonen?
quote:
Omstreden SP-senator Yildirim doet aangifte wegens doodsbedreiging

DEN HAAG - Het omstreden Eerste Kamerlid Dügzün Yildirim (nu nog SP) heeft bij de politie aangifte gedaan van bedreiging met de dood. De laatste dagen zegt hij zeventien schokkende mails, vele telefoontjes en een brief met een dvd te hebben ontvangen.

UitlegYildirim denkt dat de doodsbedreigingen een direct gevolg zijn van vragen die hij afgelopen dinsdag stelde in de Eerste Kamer over de beveiliging van Wilders. Daarin meent de senator dat het Tweede Kamerlid van de PVV ‘zelf schuldig is aan zijn onveilige leefsituatie’ wegens de ‘krenkende’ uitspraken over de Koran en islam.

Sinds die vragen wordt Yildirim naar eigen zeggen bedreigd. Hij leest een van de mails voor. ‘Ik hoop dat uw vrouw en kinderen met een gordijn worden ingepakt, verkracht en daarna worden gestenigd. Ik zie u graag terug gaan naar uw geboorteland waar u weer schapen kan hoeden.’ Op de dvd zijn onder meer hakenkruizen en beelden van Hitler te zien.

De senator is naar de politie gestapt in de hoop dat ‘mensen met dit soort zieke ideeën worden opgespoord’. In zijn Kamervragen stelde hij de beveiliging van Wilders ter discussie. ‘Hij roept het over zichzelf af.’ Al voegt hij daar nu aan toe dat ‘niemand, ook Wilders niet, met de dood mag worden bedreigd’.

Waarschijnlijk zijn de Kamervragen over Wilders de laatste die Yildirim namens de SP stelde. Vrijdagavond is het partijbestuur bijeengekomen om zijn zetel te bespreken. Yildirim uit Zwolle werd in mei met voorkeurstemmen (vijf, plus een van zichzelf) in de senaat gekozen.

Het partijbestuur wilde echter vasthouden aan de kandidatenlijst en vroeg Yildirim zijn zetel in te leveren. Die weigert tot op heden. Vrijdag liep het ultimatum af. Yildirim verwacht dat hij op 22 september tijdens de partijraad geroyeerd wordt. Maar zijn zetel zal hij niet inleveren. ‘Binnenkort komen we met oud-leden bijeen om te bekijken of we een nieuwe partij oprichten, dan blijf ik senator voor die partij.’
volkskrant
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 12:20:21 #2
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_52672508
quote:
Het partijbestuur wilde echter vasthouden aan de kandidatenlijst en vroeg Yildirim zijn zetel in te leveren. Die weigert tot op heden. Vrijdag liep het ultimatum af. Yildirim verwacht dat hij op 22 september tijdens de partijraad geroyeerd wordt. Maar zijn zetel zal hij niet inleveren. ‘Binnenkort komen we met oud-leden bijeen om te bekijken of we een nieuwe partij oprichten, dan blijf ik senator voor die partij.’
Dat is dan wel weer interessant, een nieuwe partij aan de linkerkant.
pi_52672739
het is idd een beetje eigen schuld, dikke bult aan het worden.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_52672769
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 12:32 schreef zoalshetis het volgende:
het is idd een beetje eigen schuld, dikke bult aan het worden.
Ik vind het vooral nogal een hype. Dat vond ik bij Wilders ook en bij Jami ook. Bedreigingen en incidenten worden zo ontzettend uitgevent. Vroeger werden dit soort dingen gewoon onder de pet gehouden.

En door internet zijn al die bedreigingen wel erg aan inflatie onderhevig. Al blijft het krankzinnig dat mensen dat soort teksten sturen natuurlijk.
pi_52672792
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 12:20 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Eensch.
pi_52672831
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 12:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vind het vooral nogal een hype. Dat vond ik bij Wilders ook en bij Jami ook. Bedreigingen en incidenten worden zo ontzettend uitgevent. Vroeger werden dit soort dingen gewoon onder de pet gehouden.

En door internet zijn al die bedreigingen wel erg aan inflatie onderhevig. Al blijft het krankzinnig dat mensen dat soort teksten sturen natuurlijk.
het wordt soms inderdaad bijna als verkiezingsstunt gebruikt. jammer.
  † In Memoriam † zaterdag 25 augustus 2007 @ 12:48:52 #7
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_52673041
quote:

[..]

Laat hem dan eerst eens fatsoenlijk Nederlands praten (vanaf 4:20)

Die man woont hier al 27 jaar.
Carpe Libertatem
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 12:54:42 #8
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_52673137
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 12:33 schreef SCH het volgende:

[..]

"Gewoon onder de pet gehouden" vind ik helemaal niet zo gewoon eigenlijk. Volgens mij wordt het overgrote deel van de bedreigingen nog altijd verzwegen. Terwijl het een groot probleem is, niet alleen persoonlijk maar ook voor ons bestuurlijke stelsel.

Als je tegenwoordig burgemeester van een middelgrote stad wil worden moet je rekening houden met vele bedreigingen tegen jou en wellicht je geliefden. Krijg je in die situatie nog wel de beste man op de beste plek? Dat is een enorm probleem waar best publieke aandacht aan gegeven mag worden.
pi_52673265
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 12:48 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

nederlands is een moeilijke taal. zijn zinsbouw en uitspraak zijn niet goed. zijn woordenschat, diplomatie en inhoudelijkheid prima.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:12:21 #10
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_52673428
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 13:01 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nederlands is een moeilijke taal. zijn zinsbouw en uitspraak zijn niet goed. zijn woordenschat, diplomatie en inhoudelijkheid prima.
Van een volksvertegenwoordiger mag je meer verwachten dan diplomatie en inhoudelijkheid. Jezelf fatsoenlijk verstaanbaar maken bijvoorbeeld, of in goed Nederlands discussies voeren. Nederlands zal best moeilijk zijn, maar het is Maxima in een paar maanden gelukt om uitstekend Nederlands te kunnen praten.
pi_52673443
quote:

[..]

Ik kan hem prima verstaan - ik krijg echt jeuk van dit soort opmerkingen - beetje white power suprematie. Het is niet snel goed zeker?
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:14:55 #12
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_52673474
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 13:13 schreef SCH het volgende:

beetje white power suprematie
Wat een heerlijke manier om een discussie dood te knuppelen
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 14:25:03 #13
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_52674730
quote:

[..]

Als ie dat doet met alle ontevreden SP-ers klan het best nog een aardig grote partij worden
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_52676505
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 13:14 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Wat een heerlijke manier om een discussie dood te knuppelen
Dat snap ik niet. Het is toch duidelijk wat ik bedoel. Het gaat hier om een geintegreerde medelander die misschien wat moeite heeft met de taal maar door jullie daar op wordt afgerekend. Hij moet blijkbaar eerst blank zijn voordat jullie hem echt als Nederlander accepteren. Het is de superoreitsgedachte die me echt beangstigt. Ik vind eerder dat jij de discussie doodknuppelt door over zijn taalbeheersing te beginnen. Ik vind dat serieus een eng soort racisme: zo van, je moet niet denken dat je er bij hoort voordat je helemaal bent zoals wij.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:05:06 #15
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52676590
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat snap ik niet. Het is toch duidelijk wat ik bedoel. Het gaat hier om een geintegreerde medelander die misschien wat moeite heeft met de taal maar door jullie daar op wordt afgerekend. Hij moet blijkbaar eerst blank zijn voordat jullie hem echt als Nederlander accepteren. Het is de superoreitsgedachte die me echt beangstigt. Ik vind eerder dat jij de discussie doodknuppelt door over zijn taalbeheersing te beginnen. Ik vind dat serieus een eng soort racisme: zo van, je moet niet denken dat je er bij hoort voordat je helemaal bent zoals wij.
ik vind het klinken als die briljante scetch van koot en bie (enge buur) waar een man last heeft van 'nare luchtjes'. soort jan maat persiflage die zijns gelijke niet kent (tenzij die van van muiswinkel) met die heerlijke passage: "nee! ik ben niet eng! ja! in mijn zwembroek... dan ben ik eng".

mensen moeten eens wat beter leren luisteren naar de inhoud en niet hun nek draaien naar de verschijning. maar na 27 jaar had ik ook wel verwacht dat hij iets beter nederlands zou kunnen spreken.

trouwens sch. jij vond toch al dat de premier slecht engels sprak?
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:05:39 #16
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_52676602
Als je geen doodsbedreigingen krijgt hoor je er niet meer bij tegenwoordig.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_52676608
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:05 schreef zoalshetis het volgende:

mensen moeten eens wat beter leren luisteren naar de inhoud en niet naar de verschijning. maar na 27 jaar had ik ook wel verwacht dat hij iets beter nederlands zou kunnen spreken.
Bij Martin Simek vinden we dat dan weer geweldig.
Vaak heeft het met accenten te maken.
pi_52676620
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:05 schreef Posdnous het volgende:
Als je geen doodsbedreigingen krijgt hoor je er niet meer bij tegenwoordig.
Wil je er bij horen, ik wil je best een dienst verlenen
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:07:48 #19
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52676640
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Bij Martin Simek vinden we dat dan weer geweldig.
Vaak heeft het met accenten te maken.
ja dat zou idd zomaar kunnen. ik heb zelf een fucking hekel aan simek, maar goed.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:39:19 #20
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_52677250
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij bent hier degene die het naar blank-zwart trekt, niet ik. Ik vind dat een volksvertegenwoordiger goed moet kunnen discussieren, z'n standpunten naar voren brengen, moet kunnen overtuigen etcetera. Als je dat niet kan kan je beter beleidsambtenaar worden.

Dat heeft verder weinig met zijn etnische status te maken. Als er een enorm stotterende autochtoon in het parlement zou zitten zou ik daar ook niet blij mee zijn en hem aanraden eerst een stotter-cursus te volgen. Maar dan zou jij me ongetwijfeld beschuldigen van een blinde haat tegen alle stotteraars
pi_52678935
quote:

[..]

Wel erg vreemd inderdaad.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 18:02:39 #22
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52679102
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 17:54 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wel erg vreemd inderdaad.
misschien treedt hij vooral op als nederlands-turkse deligatoir? hij lijkt me zeer capabel eik.
pi_52679146
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 18:02 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hij lijkt me zeer capabel eik.
Daarom is het ook zo vreemd, want in de hallen van de Beverwijkse Bazaar praten zij bijna nog beter Nederlands...
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 18:05:52 #24
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52679163
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 18:05 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Daarom is het ook zo vreemd, want in de hallen van de Beverwijkse Bazaar praten zij zowat nog beter Nederlands...
misschien heeft hij moeite met de uitspraak? ik noem een rudy carell.
pi_52679189
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 18:05 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

misschien heeft hij moeite met de uitspraak?
Nee dat is het niet.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 18:08:21 #26
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52679204
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 18:07 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nee dat is het niet.
wat denk je dat het is dan? hij behartigt de turkse achterban denk ik. wat jij?
pi_52679293
Het is de zinsbouw en een verkeerd gebruik van woorden.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 18:15:01 #28
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52679348
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 18:12 schreef JohnDope het volgende:
het is de zinsbouw en een verkeerd gebruik van woorden.
zijn verhaal is wel helder als je ook maar de minste inspanning vertoont om hem te beluisteren. dat moet ik hem nageven, verder vind ik het een nonsense discussie omdat iedereen goed kan begrijpen wát hij zegt. ik vind het behalve een diplomatische ook een charismatische man eik.

beetje kruising tussen meneer fortuyn en jan marijnissen. prettig om te zien en duidelijk om te begrijpen.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 18:21:55 #29
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_52679498
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 18:12 schreef JohnDope het volgende:
Het is de zinsbouw en een verkeerd gebruik van woorden.
Gatverdamme wat ben jij een racist zeg!
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 18:25:00 #30
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52679558
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 18:21 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

doe nou niet zo kinderachtig. ik sta ook niet te boek als een zachte linkse heelmeester. maar luister nou eens naar wat ie zegt, inplaats van hoe hij het zegt. hij heeft groot gelijk. marijnissen is de grote mao.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 18:29:28 #31
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_52679666
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 18:25 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

doe nou niet zo kinderachtig. ik sta ook niet te boek als een zachte linkse heelmeester. maar luister nou eens naar wat ie zegt, inplaats van hoe hij het zegt. hij heeft groot gelijk. marijnissen is de grote mao.
mjwa, dnek je dat JD luistert naar WAT ie zegt? die haakt al af bij een naam met teveel Y's en ö's...
put
your
clothes
on!
pi_52679714
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 18:21 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Als er iemand geen racist is, dan ben ik het wel
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 18:05 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Daarom is het ook zo vreemd, want in de hallen van de Beverwijkse Bazaar praten zij bijna nog beter Nederlands...
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 18:37:11 #33
78918 SeLang
Black swans matter
pi_52679846
Ik zou het maar serieus nemen.
De linksen schrikken niet terug voor liquidaties.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:03:23 #34
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_52680503
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 18:25 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Nee. Ik blijf erbij dat je als volksvertegenwoordiger ook verbaal goed uit de voeten moet kunnen. Er zijn genoeg publieke functies waarbij dat minder van belang is en het voldoende is dat je grip hebt op de inhoud. Van een volksvertegenwoordiger mag je meer verwachten.
pi_52683123
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 18:37 schreef SeLang het volgende:
Ik zou het maar serieus nemen.
De linksen schrikken niet terug voor liquidaties.
dat dan weer wel
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 22:13:40 #36
125878 Gabry
Lento Violento
pi_52685379
quote:

[..]

Die man stond waarschijnlijk ook alleen maar op de lijst vanwege zijn naam, om stemmen te trekken. Een lijstduwer. Anders mocht hij zijn zetel wel houden.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  † In Memoriam † zaterdag 25 augustus 2007 @ 22:19:19 #37
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_52685515
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 22:13 schreef Gabry het volgende:
Die man stond waarschijnlijk ook alleen maar op de lijst vanwege zijn naam, om stemmen te trekken. Een lijstduwer. Anders mocht hij zijn zetel wel houden.
Dan heeft hij opzich zijn werk goed gedaan
Carpe Libertatem
pi_52685550
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 19:03 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Nee. Ik blijf erbij dat je als volksvertegenwoordiger ook verbaal goed uit de voeten moet kunnen. Er zijn genoeg publieke functies waarbij dat minder van belang is en het voldoende is dat je grip hebt op de inhoud. Van een volksvertegenwoordiger mag je meer verwachten.
Yildirim is toch prima te volgen?
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 23:21:25 #39
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_52687290
quote:

[..]

Nog meer versnippering
Pugna Pro Patria
pi_52687353
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 23:21 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Nog meer versnippering
Streef je soms een CDA dictatuur na. Het Gereformeerd Koninkrijk Der Nederlanden.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 23:27:10 #41
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_52687443
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 23:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Streef je soms een CDA dictatuur na. Het Gereformeerd Koninkrijk Der Nederlanden.
Nee hoor, samen met de VVD en CU/SGP kan ook best

En ook een rationele PvdA met mensen als Aleid Wolfsen en Peter Rehwinkel is best goed. Alles ter linkerzijde daarvan kan ik missen als kiespijn.
Pugna Pro Patria
pi_52687770
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 23:27 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Nee hoor, samen met de VVD en CU/SGP kan ook best

En ook een rationele PvdA met mensen als Aleid Wolfsen en Peter Rehwinkel is best goed. Alles ter linkerzijde daarvan kan ik missen als kiespijn.
Wat is er mis met een beetje warmte? Kijk, het CDA van tegenwoordig denkt dat je alles met vrijwilligerswerk kan doen en zo ook een voldoende invulling aan het begrip naastenliefde kan geven. De PvdA doet dat met de staat maar uiteindelijk streven ze hetzelfde doel na.

Of denk je dat het CDA toch dichterbij het liberalisme staat dan de sociaal-democratie?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_52687975
Hij krijgt wel mooi het deksel op de neus, bedreigd worden omdat je zo'n grote bek hebt over iemand die bedreigd wordt omdat hij zo'n grote bek heeft. De ironie.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_52687992
Maar ja, het blijft treurig dat er randfiguren bestaan die mensen een DVD met Hitlerfilmpjes gaan opsturen en hopen dat zijn familie in een gordijn wordt opgerold. Trouwens lastig, iemand verkrachten die in een gordijn vastzit.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_52689261
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 23:47 schreef heiden6 het volgende:
Maar ja, het blijft treurig dat er randfiguren bestaan die mensen een DVD met Hitlerfilmpjes gaan opsturen en hopen dat zijn familie in een gordijn wordt opgerold. Trouwens lastig, iemand verkrachten die in een gordijn vastzit.
Je kan er toch een gat in knippen

Ik hoop dat er nog wel een antwoord komt op de vragen van Yildirim over Wilders - eindelijk iemand die ze durft te stellen!
  zondag 26 augustus 2007 @ 09:34:30 #46
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_52692701
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 23:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat is er mis met een beetje warmte? Kijk, het CDA van tegenwoordig denkt dat je alles met vrijwilligerswerk kan doen en zo ook een voldoende invulling aan het begrip naastenliefde kan geven. De PvdA doet dat met de staat maar uiteindelijk streven ze hetzelfde doel na.

Of denk je dat het CDA toch dichterbij het liberalisme staat dan de sociaal-democratie?
Die warmte dient van de Nederlandse burger zelf te komen en dient niet van bovenaf te worden opgelegd door Vadertje Staat. De christen-democratie staat net zover af van de sociaal-democratie als van het liberalisme. Het heeft een geheel eigen positie, waarbij de nadruk wordt gelegd op het doen en laten van individuele burgers, maatschappelijke verenigingen en organisaties. Dat terugtreden van de overheid zonder alles direct ten prooi te laten vallen aan de vrije markt is de kern van het christen-democratische denken.

Maar als je bekijkt hoe en een ander concreet politiek wordt ingevuld, dan staat de christen-democratie dichter bij de VVD dan bij de PvdA.
Pugna Pro Patria
pi_52695831
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 00:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Je kan er toch een gat in knippen

Ik hoop dat er nog wel een antwoord komt op de vragen van Yildirim over Wilders - eindelijk iemand die ze durft te stellen!
Nu Yildirim dat verwerpelijke DVD-tje en die emails heeft binnen gekregen, weet hij wel een beetje hoe Wilders zich voelt.
Ik denk dat hij nu wel snapt dat de beveiliging voor Wilders terecht is en zijn vragen over de beveiliging van Wilders compleet overbodig waren.
  zondag 26 augustus 2007 @ 19:04:53 #48
157786 Ooster
Alleen nog maar blokzeep!
pi_52704918
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 09:34 schreef Jurgen21 het volgende:
Het heeft een geheel eigen positie, waarbij de nadruk wordt gelegd op het doen en laten van individuele burgers, maatschappelijke verenigingen en organisaties. Dat terugtreden van de overheid zonder alles direct ten prooi te laten vallen aan de vrije markt is de kern van het christen-democratische denken.
Behalve als het over jouw(en mijn) onderschrift gaat natuurlijk....................

De Europese Christendemocratie draait om hypocrisie, achterklap en bedotting op de verkeerde terreinen. Het verbieden van softdrugs is er slechts een voorbeeld van.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ooster op 26-08-2007 19:13:25 ]
..:: principieel wietteler (en sinds kort ook paddokweker)::..
  zondag 26 augustus 2007 @ 19:08:29 #49
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_52704997
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 19:04 schreef Ooster het volgende:

[..]

Behalve als het over jouw(en mijn) onderschrift gaat natuurlijk....................

De Europese Christendemocratie draait om hypocrisie, achterklap en bedotting op de verkeerde terreinen.
Vrijheid heeft z'n grenzen. Burgers mogen binnen de grenzen van de wet veel in dit land. Drugsbebruik is echter verboden.
Pugna Pro Patria
  zondag 26 augustus 2007 @ 19:09:50 #50
157786 Ooster
pi_52705033
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 19:08 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Vrijheid heeft z'n grenzen. Burgers mogen binnen de grenzen van de wet veel in dit land. Drugsbebruik is echter verboden.
A is het niet waar, de productie voor derden is verboden en B, dat is juist het probleem.

Niemand heeft er last van als ik in mijn huis op vrijdagavond in mijn eigen tijd een blowtje zou nemen.
  zondag 26 augustus 2007 @ 19:12:16 #51
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_52705086
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 19:09 schreef Ooster het volgende:

[..]

A is het niet waar, de productie voor derden is verboden en B is dat juist het probleem.
Daarin heb je gelijk. Ik vind dan ook dat elke vorm van drugsgebruik verboden dient te worden.
Pugna Pro Patria
  zondag 26 augustus 2007 @ 19:13:09 #52
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_52705107
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 19:08 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Ik wordt een beetje moe van dat rechts-christelijke gemoraliseer. Je zou zogenaamd geen abortus mogen plegen maar het kan ze dan verder geen reet schelen dat je daarmee levens kapot maakt en moeders tot armoede gedoemd zijn.
Nee, wat dat betrefd vindt ik Rouvoet een veel eerlijkere vent. Die wil tenminste dan actief die jonge moeders helpen ipv ze aan hun lot overlaten (het CDA noemt dat 'het aan het maatschappelijk middenveld overlaten' maar in de praktijk is dat hetzelfde)
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 26 augustus 2007 @ 19:15:07 #53
157786 Ooster
pi_52705140
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 19:12 schreef Jurgen21 het volgende:
Daarin heb je gelijk. Ik vind dan ook dat elke vorm van drugsgebruik verboden dient te worden.
Dat is jouw beperkte wereldje en dat is prima, dat mag je vinden. Maar ga dan niet een onzin verhaal ophangen over de vrijheid van het individu.
  zondag 26 augustus 2007 @ 19:15:44 #54
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_52705151
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 19:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik wordt een beetje moe van dat rechts-christelijke gemoraliseer. Je zou zogenaamd geen abortus mogen plegen maar het kan ze dan verder geen reet schelen dat je daarmee levens kapot maakt en moeders tot armoede gedoemd zijn.
Nee, wat dat betrefd vindt ik Rouvoet een veel eerlijkere vent. Die wil tenminste dan actief die jonge moeders helpen ipv ze aan hun lot overlaten (het CDA noemt dat 'het aan het maatschappelijk middenveld overlaten' maar in de praktijk is dat hetzelfde)
Hoho, ik ben voor een beperkte mogelijkheid tot abortus. Zoals die materie thans wettelijk is vastgelegd kan ik er prima mee leven. Ook ben ik niet per definitie tegen euthanasie. Ouderen die binnen afzienbare tijd zullen overlijden (medische indicatie noodzakelijk) mogen wat mij betreft wel euthanasie plegen. Onnodig pijn lijden in de laatste dagen/weken van je leven lijkt mij niet nodig.
Pugna Pro Patria
  zondag 26 augustus 2007 @ 19:20:15 #55
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_52705270
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 19:15 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Hoho, ik ben voor een beperkte mogelijkheid tot abortus. Zoals die materie thans wettelijk is vastgelegd kan ik er prima mee leven. Ook ben ik niet per definitie tegen euthanasie. Ouderen die binnen afzienbare tijd zullen overlijden (medische indicatie noodzakelijk) mogen wat mij betreft wel euthanasie plegen. Onnodig pijn lijden in de laatste dagen/weken van je leven lijkt mij niet nodig.
Ikzelf ben faliekant tegen abortus (een leven is toch een leven, iets unieks) maar dan wel op de Rouvoet manier ipv de CDA-manier waar ze tegen jonge moeders die een foutje hebben gemaakt zeggen 'je zoekt het maar verder uit in de bijstand' (om het zo uit te drukken).

Net zoals ik wel voor drugsgebruik ben maar dat ik dan tegelijkertijd wel van de overheid verwacht dat goed op (beginnende) verslavingen wordt gelet (dus geen onverschillige vrijheid-blijheid mentaliteit).
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')