volkskrantquote:Omstreden SP-senator Yildirim doet aangifte wegens doodsbedreiging
DEN HAAG - Het omstreden Eerste Kamerlid Dügzün Yildirim (nu nog SP) heeft bij de politie aangifte gedaan van bedreiging met de dood. De laatste dagen zegt hij zeventien schokkende mails, vele telefoontjes en een brief met een dvd te hebben ontvangen.
UitlegYildirim denkt dat de doodsbedreigingen een direct gevolg zijn van vragen die hij afgelopen dinsdag stelde in de Eerste Kamer over de beveiliging van Wilders. Daarin meent de senator dat het Tweede Kamerlid van de PVV ‘zelf schuldig is aan zijn onveilige leefsituatie’ wegens de ‘krenkende’ uitspraken over de Koran en islam.
Sinds die vragen wordt Yildirim naar eigen zeggen bedreigd. Hij leest een van de mails voor. ‘Ik hoop dat uw vrouw en kinderen met een gordijn worden ingepakt, verkracht en daarna worden gestenigd. Ik zie u graag terug gaan naar uw geboorteland waar u weer schapen kan hoeden.’ Op de dvd zijn onder meer hakenkruizen en beelden van Hitler te zien.
De senator is naar de politie gestapt in de hoop dat ‘mensen met dit soort zieke ideeën worden opgespoord’. In zijn Kamervragen stelde hij de beveiliging van Wilders ter discussie. ‘Hij roept het over zichzelf af.’ Al voegt hij daar nu aan toe dat ‘niemand, ook Wilders niet, met de dood mag worden bedreigd’.
Waarschijnlijk zijn de Kamervragen over Wilders de laatste die Yildirim namens de SP stelde. Vrijdagavond is het partijbestuur bijeengekomen om zijn zetel te bespreken. Yildirim uit Zwolle werd in mei met voorkeurstemmen (vijf, plus een van zichzelf) in de senaat gekozen.
Het partijbestuur wilde echter vasthouden aan de kandidatenlijst en vroeg Yildirim zijn zetel in te leveren. Die weigert tot op heden. Vrijdag liep het ultimatum af. Yildirim verwacht dat hij op 22 september tijdens de partijraad geroyeerd wordt. Maar zijn zetel zal hij niet inleveren. ‘Binnenkort komen we met oud-leden bijeen om te bekijken of we een nieuwe partij oprichten, dan blijf ik senator voor die partij.’
Dat is dan wel weer interessant, een nieuwe partij aan de linkerkant.quote:Het partijbestuur wilde echter vasthouden aan de kandidatenlijst en vroeg Yildirim zijn zetel in te leveren. Die weigert tot op heden. Vrijdag liep het ultimatum af. Yildirim verwacht dat hij op 22 september tijdens de partijraad geroyeerd wordt. Maar zijn zetel zal hij niet inleveren. ‘Binnenkort komen we met oud-leden bijeen om te bekijken of we een nieuwe partij oprichten, dan blijf ik senator voor die partij.’
Ik vind het vooral nogal een hype. Dat vond ik bij Wilders ook en bij Jami ook. Bedreigingen en incidenten worden zo ontzettend uitgevent. Vroeger werden dit soort dingen gewoon onder de pet gehouden.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 12:32 schreef zoalshetis het volgende:
het is idd een beetje eigen schuld, dikke bult aan het worden.
Eensch.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 12:20 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat is dan wel weer interessant, een nieuwe partij aan de linkerkant.
het wordt soms inderdaad bijna als verkiezingsstunt gebruikt. jammer.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 12:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vind het vooral nogal een hype. Dat vond ik bij Wilders ook en bij Jami ook. Bedreigingen en incidenten worden zo ontzettend uitgevent. Vroeger werden dit soort dingen gewoon onder de pet gehouden.
En door internet zijn al die bedreigingen wel erg aan inflatie onderhevig. Al blijft het krankzinnig dat mensen dat soort teksten sturen natuurlijk.
Laat hem dan eerst eens fatsoenlijk Nederlands praten (vanaf 4:20)quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 12:20 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
"Gewoon onder de pet gehouden" vind ik helemaal niet zo gewoon eigenlijk. Volgens mij wordt het overgrote deel van de bedreigingen nog altijd verzwegen. Terwijl het een groot probleem is, niet alleen persoonlijk maar ook voor ons bestuurlijke stelsel.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 12:33 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vind het vooral nogal een hype. Dat vond ik bij Wilders ook en bij Jami ook. Bedreigingen en incidenten worden zo ontzettend uitgevent. Vroeger werden dit soort dingen gewoon onder de pet gehouden.
En door internet zijn al die bedreigingen wel erg aan inflatie onderhevig. Al blijft het krankzinnig dat mensen dat soort teksten sturen natuurlijk.
nederlands is een moeilijke taal. zijn zinsbouw en uitspraak zijn niet goed. zijn woordenschat, diplomatie en inhoudelijkheid prima.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 12:48 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Laat hem dan eerst eens fatsoenlijk Nederlands praten (vanaf 4:20)
Die man woont hier al 27 jaar.![]()
Van een volksvertegenwoordiger mag je meer verwachten dan diplomatie en inhoudelijkheid. Jezelf fatsoenlijk verstaanbaar maken bijvoorbeeld, of in goed Nederlands discussies voeren. Nederlands zal best moeilijk zijn, maar het is Maxima in een paar maanden gelukt om uitstekend Nederlands te kunnen praten.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 13:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nederlands is een moeilijke taal. zijn zinsbouw en uitspraak zijn niet goed. zijn woordenschat, diplomatie en inhoudelijkheid prima.
Ik kan hem prima verstaan - ik krijg echt jeuk van dit soort opmerkingen - beetje white power suprematie. Het is niet snel goed zeker?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 12:48 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als ie dat doet met alle ontevreden SP-ers klan het best nog een aardig grote partij wordenquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 12:20 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat snap ik niet. Het is toch duidelijk wat ik bedoel. Het gaat hier om een geintegreerde medelander die misschien wat moeite heeft met de taal maar door jullie daar op wordt afgerekend. Hij moet blijkbaar eerst blank zijn voordat jullie hem echt als Nederlander accepteren. Het is de superoreitsgedachte die me echt beangstigt. Ik vind eerder dat jij de discussie doodknuppelt door over zijn taalbeheersing te beginnen. Ik vind dat serieus een eng soort racisme: zo van, je moet niet denken dat je er bij hoort voordat je helemaal bent zoals wij.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 13:14 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Wat een heerlijke manier om een discussie dood te knuppelen![]()
ik vind het klinken als die briljante scetch van koot en bie (enge buur) waar een man last heeft van 'nare luchtjes'. soort jan maat persiflage die zijns gelijke niet kent (tenzij die van van muiswinkel) met die heerlijke passage: "nee! ik ben niet eng! ja! in mijn zwembroek... dan ben ik eng".quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat snap ik niet. Het is toch duidelijk wat ik bedoel. Het gaat hier om een geintegreerde medelander die misschien wat moeite heeft met de taal maar door jullie daar op wordt afgerekend. Hij moet blijkbaar eerst blank zijn voordat jullie hem echt als Nederlander accepteren. Het is de superoreitsgedachte die me echt beangstigt. Ik vind eerder dat jij de discussie doodknuppelt door over zijn taalbeheersing te beginnen. Ik vind dat serieus een eng soort racisme: zo van, je moet niet denken dat je er bij hoort voordat je helemaal bent zoals wij.
Bij Martin Simek vinden we dat dan weer geweldig.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:05 schreef zoalshetis het volgende:
mensen moeten eens wat beter leren luisteren naar de inhoud en niet naar de verschijning. maar na 27 jaar had ik ook wel verwacht dat hij iets beter nederlands zou kunnen spreken.
Wil je er bij horen, ik wil je best een dienst verlenenquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:05 schreef Posdnous het volgende:
Als je geen doodsbedreigingen krijgt hoor je er niet meer bij tegenwoordig.
ja dat zou idd zomaar kunnen. ik heb zelf een fucking hekel aan simek, maar goed.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Bij Martin Simek vinden we dat dan weer geweldig.
Vaak heeft het met accenten te maken.
quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 16:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat snap ik niet. Het is toch duidelijk wat ik bedoel. Het gaat hier om een geintegreerde medelander die misschien wat moeite heeft met de taal maar door jullie daar op wordt afgerekend. Hij moet blijkbaar eerst blank zijn voordat jullie hem echt als Nederlander accepteren. Het is de superoreitsgedachte die me echt beangstigt. Ik vind eerder dat jij de discussie doodknuppelt door over zijn taalbeheersing te beginnen. Ik vind dat serieus een eng soort racisme: zo van, je moet niet denken dat je er bij hoort voordat je helemaal bent zoals wij.
Wel erg vreemd inderdaad.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 12:48 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
misschien treedt hij vooral op als nederlands-turkse deligatoir? hij lijkt me zeer capabel eik.quote:
Daarom is het ook zo vreemd, want in de hallen van de Beverwijkse Bazaar praten zij bijna nog beter Nederlands...quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 18:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hij lijkt me zeer capabel eik.
misschien heeft hij moeite met de uitspraak? ik noem een rudy carell.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 18:05 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Daarom is het ook zo vreemd, want in de hallen van de Beverwijkse Bazaar praten zij zowat nog beter Nederlands...
Nee dat is het niet.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 18:05 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
misschien heeft hij moeite met de uitspraak?
wat denk je dat het is dan? hij behartigt de turkse achterban denk ik. wat jij?quote:
zijn verhaal is wel helder als je ook maar de minste inspanning vertoont om hem te beluisteren. dat moet ik hem nageven, verder vind ik het een nonsense discussie omdat iedereen goed kan begrijpen wát hij zegt. ik vind het behalve een diplomatische ook een charismatische man eik.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 18:12 schreef JohnDope het volgende:
het is de zinsbouw en een verkeerd gebruik van woorden.
Gatverdamme wat ben jij een racist zeg!quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 18:12 schreef JohnDope het volgende:
Het is de zinsbouw en een verkeerd gebruik van woorden.
doe nou niet zo kinderachtig. ik sta ook niet te boek als een zachte linkse heelmeester. maar luister nou eens naar wat ie zegt, inplaats van hoe hij het zegt. hij heeft groot gelijk. marijnissen is de grote mao.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 18:21 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Gatverdamme wat ben jij een racist zeg!
mjwa, dnek je dat JD luistert naar WAT ie zegt? die haakt al af bij een naam met teveel Y's en ö's...quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 18:25 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
doe nou niet zo kinderachtig. ik sta ook niet te boek als een zachte linkse heelmeester. maar luister nou eens naar wat ie zegt, inplaats van hoe hij het zegt. hij heeft groot gelijk. marijnissen is de grote mao.
Als er iemand geen racist is, dan ben ik het welquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 18:21 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Gatverdamme wat ben jij een racist zeg!
quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 18:05 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Daarom is het ook zo vreemd, want in de hallen van de Beverwijkse Bazaar praten zij bijna nog beter Nederlands...
Nee. Ik blijf erbij dat je als volksvertegenwoordiger ook verbaal goed uit de voeten moet kunnen. Er zijn genoeg publieke functies waarbij dat minder van belang is en het voldoende is dat je grip hebt op de inhoud. Van een volksvertegenwoordiger mag je meer verwachten.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 18:25 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
doe nou niet zo kinderachtig. ik sta ook niet te boek als een zachte linkse heelmeester. maar luister nou eens naar wat ie zegt, inplaats van hoe hij het zegt. hij heeft groot gelijk. marijnissen is de grote mao.
dat dan weer welquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 18:37 schreef SeLang het volgende:
Ik zou het maar serieus nemen.
De linksen schrikken niet terug voor liquidaties.
Die man stond waarschijnlijk ook alleen maar op de lijst vanwege zijn naam, om stemmen te trekken. Een lijstduwer. Anders mocht hij zijn zetel wel houden.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 12:48 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dan heeft hij opzich zijn werk goed gedaanquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 22:13 schreef Gabry het volgende:
Die man stond waarschijnlijk ook alleen maar op de lijst vanwege zijn naam, om stemmen te trekken. Een lijstduwer. Anders mocht hij zijn zetel wel houden.
Yildirim is toch prima te volgen?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 19:03 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Nee. Ik blijf erbij dat je als volksvertegenwoordiger ook verbaal goed uit de voeten moet kunnen. Er zijn genoeg publieke functies waarbij dat minder van belang is en het voldoende is dat je grip hebt op de inhoud. Van een volksvertegenwoordiger mag je meer verwachten.
Nog meer versnipperingquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 12:20 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Streef je soms een CDA dictatuur na. Het Gereformeerd Koninkrijk Der Nederlanden.quote:
Nee hoor, samen met de VVD en CU/SGP kan ook bestquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 23:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Streef je soms een CDA dictatuur na. Het Gereformeerd Koninkrijk Der Nederlanden.
Wat is er mis met een beetje warmte? Kijk, het CDA van tegenwoordig denkt dat je alles met vrijwilligerswerk kan doen en zo ook een voldoende invulling aan het begrip naastenliefde kan geven. De PvdA doet dat met de staat maar uiteindelijk streven ze hetzelfde doel na.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 23:27 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Nee hoor, samen met de VVD en CU/SGP kan ook best![]()
En ook een rationele PvdA met mensen als Aleid Wolfsen en Peter Rehwinkel is best goed. Alles ter linkerzijde daarvan kan ik missen als kiespijn.
Je kan er toch een gat in knippenquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 23:47 schreef heiden6 het volgende:
Maar ja, het blijft treurig dat er randfiguren bestaan die mensen een DVD met Hitlerfilmpjes gaan opsturen en hopen dat zijn familie in een gordijn wordt opgerold.Trouwens lastig, iemand verkrachten die in een gordijn vastzit.
Die warmte dient van de Nederlandse burger zelf te komen en dient niet van bovenaf te worden opgelegd door Vadertje Staat. De christen-democratie staat net zover af van de sociaal-democratie als van het liberalisme. Het heeft een geheel eigen positie, waarbij de nadruk wordt gelegd op het doen en laten van individuele burgers, maatschappelijke verenigingen en organisaties. Dat terugtreden van de overheid zonder alles direct ten prooi te laten vallen aan de vrije markt is de kern van het christen-democratische denken.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 23:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat is er mis met een beetje warmte? Kijk, het CDA van tegenwoordig denkt dat je alles met vrijwilligerswerk kan doen en zo ook een voldoende invulling aan het begrip naastenliefde kan geven. De PvdA doet dat met de staat maar uiteindelijk streven ze hetzelfde doel na.
Of denk je dat het CDA toch dichterbij het liberalisme staat dan de sociaal-democratie?
Nu Yildirim dat verwerpelijke DVD-tje en die emails heeft binnen gekregen, weet hij wel een beetje hoe Wilders zich voelt.quote:Op zondag 26 augustus 2007 00:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Je kan er toch een gat in knippen![]()
Ik hoop dat er nog wel een antwoord komt op de vragen van Yildirim over Wilders - eindelijk iemand die ze durft te stellen!![]()
Behalve als het over jouw(en mijn) onderschrift gaat natuurlijk....................quote:Op zondag 26 augustus 2007 09:34 schreef Jurgen21 het volgende:
Het heeft een geheel eigen positie, waarbij de nadruk wordt gelegd op het doen en laten van individuele burgers, maatschappelijke verenigingen en organisaties. Dat terugtreden van de overheid zonder alles direct ten prooi te laten vallen aan de vrije markt is de kern van het christen-democratische denken.
Vrijheid heeft z'n grenzen. Burgers mogen binnen de grenzen van de wet veel in dit land. Drugsbebruik is echter verboden.quote:Op zondag 26 augustus 2007 19:04 schreef Ooster het volgende:
[..]
Behalve als het over jouw(en mijn) onderschrift gaat natuurlijk....................
De Europese Christendemocratie draait om hypocrisie, achterklap en bedotting op de verkeerde terreinen.
A is het niet waar, de productie voor derden is verboden en B, dat is juist het probleem.quote:Op zondag 26 augustus 2007 19:08 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Vrijheid heeft z'n grenzen. Burgers mogen binnen de grenzen van de wet veel in dit land. Drugsbebruik is echter verboden.![]()
Daarin heb je gelijk. Ik vind dan ook dat elke vorm van drugsgebruik verboden dient te worden.quote:Op zondag 26 augustus 2007 19:09 schreef Ooster het volgende:
[..]
A is het niet waar, de productie voor derden is verboden en B is dat juist het probleem.
Ik wordt een beetje moe van dat rechts-christelijke gemoraliseer. Je zou zogenaamd geen abortus mogen plegen maar het kan ze dan verder geen reet schelen dat je daarmee levens kapot maakt en moeders tot armoede gedoemd zijn.quote:Op zondag 26 augustus 2007 19:08 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Vrijheid heeft z'n grenzen. Burgers mogen binnen de grenzen van de wet veel in dit land. Drugsbebruik is echter verboden.![]()
Dat is jouw beperkte wereldje en dat is prima, dat mag je vinden. Maar ga dan niet een onzin verhaal ophangen over de vrijheid van het individu.quote:Op zondag 26 augustus 2007 19:12 schreef Jurgen21 het volgende:
Daarin heb je gelijk. Ik vind dan ook dat elke vorm van drugsgebruik verboden dient te worden.![]()
Hoho, ik ben voor een beperkte mogelijkheid tot abortus. Zoals die materie thans wettelijk is vastgelegd kan ik er prima mee leven. Ook ben ik niet per definitie tegen euthanasie. Ouderen die binnen afzienbare tijd zullen overlijden (medische indicatie noodzakelijk) mogen wat mij betreft wel euthanasie plegen. Onnodig pijn lijden in de laatste dagen/weken van je leven lijkt mij niet nodig.quote:Op zondag 26 augustus 2007 19:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik wordt een beetje moe van dat rechts-christelijke gemoraliseer. Je zou zogenaamd geen abortus mogen plegen maar het kan ze dan verder geen reet schelen dat je daarmee levens kapot maakt en moeders tot armoede gedoemd zijn.
Nee, wat dat betrefd vindt ik Rouvoet een veel eerlijkere vent. Die wil tenminste dan actief die jonge moeders helpen ipv ze aan hun lot overlaten (het CDA noemt dat 'het aan het maatschappelijk middenveld overlaten' maar in de praktijk is dat hetzelfde)
Ikzelf ben faliekant tegen abortus (een leven is toch een leven, iets unieks) maar dan wel op de Rouvoet manier ipv de CDA-manier waar ze tegen jonge moeders die een foutje hebben gemaakt zeggen 'je zoekt het maar verder uit in de bijstand' (om het zo uit te drukken).quote:Op zondag 26 augustus 2007 19:15 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Hoho, ik ben voor een beperkte mogelijkheid tot abortus. Zoals die materie thans wettelijk is vastgelegd kan ik er prima mee leven. Ook ben ik niet per definitie tegen euthanasie. Ouderen die binnen afzienbare tijd zullen overlijden (medische indicatie noodzakelijk) mogen wat mij betreft wel euthanasie plegen. Onnodig pijn lijden in de laatste dagen/weken van je leven lijkt mij niet nodig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |