abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52672447
Gezellig, al die doodsbedreigingen. Maar als je vindt dat een ander aan het zichzelf heeft te danken moet je nu niet teveel zeuren. Hou het toch lekker voor jezelf. Het is zo'n hype aan het worden, die mailtjes en telefoontjes. Al zijn de teksten wel schokkend. Misschien kan ie gezellig bij Jami gaan wonen?
quote:
Omstreden SP-senator Yildirim doet aangifte wegens doodsbedreiging

DEN HAAG - Het omstreden Eerste Kamerlid Dügzün Yildirim (nu nog SP) heeft bij de politie aangifte gedaan van bedreiging met de dood. De laatste dagen zegt hij zeventien schokkende mails, vele telefoontjes en een brief met een dvd te hebben ontvangen.

UitlegYildirim denkt dat de doodsbedreigingen een direct gevolg zijn van vragen die hij afgelopen dinsdag stelde in de Eerste Kamer over de beveiliging van Wilders. Daarin meent de senator dat het Tweede Kamerlid van de PVV ‘zelf schuldig is aan zijn onveilige leefsituatie’ wegens de ‘krenkende’ uitspraken over de Koran en islam.

Sinds die vragen wordt Yildirim naar eigen zeggen bedreigd. Hij leest een van de mails voor. ‘Ik hoop dat uw vrouw en kinderen met een gordijn worden ingepakt, verkracht en daarna worden gestenigd. Ik zie u graag terug gaan naar uw geboorteland waar u weer schapen kan hoeden.’ Op de dvd zijn onder meer hakenkruizen en beelden van Hitler te zien.

De senator is naar de politie gestapt in de hoop dat ‘mensen met dit soort zieke ideeën worden opgespoord’. In zijn Kamervragen stelde hij de beveiliging van Wilders ter discussie. ‘Hij roept het over zichzelf af.’ Al voegt hij daar nu aan toe dat ‘niemand, ook Wilders niet, met de dood mag worden bedreigd’.

Waarschijnlijk zijn de Kamervragen over Wilders de laatste die Yildirim namens de SP stelde. Vrijdagavond is het partijbestuur bijeengekomen om zijn zetel te bespreken. Yildirim uit Zwolle werd in mei met voorkeurstemmen (vijf, plus een van zichzelf) in de senaat gekozen.

Het partijbestuur wilde echter vasthouden aan de kandidatenlijst en vroeg Yildirim zijn zetel in te leveren. Die weigert tot op heden. Vrijdag liep het ultimatum af. Yildirim verwacht dat hij op 22 september tijdens de partijraad geroyeerd wordt. Maar zijn zetel zal hij niet inleveren. ‘Binnenkort komen we met oud-leden bijeen om te bekijken of we een nieuwe partij oprichten, dan blijf ik senator voor die partij.’
volkskrant
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 12:20:21 #2
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_52672508
quote:
Het partijbestuur wilde echter vasthouden aan de kandidatenlijst en vroeg Yildirim zijn zetel in te leveren. Die weigert tot op heden. Vrijdag liep het ultimatum af. Yildirim verwacht dat hij op 22 september tijdens de partijraad geroyeerd wordt. Maar zijn zetel zal hij niet inleveren. ‘Binnenkort komen we met oud-leden bijeen om te bekijken of we een nieuwe partij oprichten, dan blijf ik senator voor die partij.’
Dat is dan wel weer interessant, een nieuwe partij aan de linkerkant.
pi_52672739
het is idd een beetje eigen schuld, dikke bult aan het worden.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_52672769
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 12:32 schreef zoalshetis het volgende:
het is idd een beetje eigen schuld, dikke bult aan het worden.
Ik vind het vooral nogal een hype. Dat vond ik bij Wilders ook en bij Jami ook. Bedreigingen en incidenten worden zo ontzettend uitgevent. Vroeger werden dit soort dingen gewoon onder de pet gehouden.

En door internet zijn al die bedreigingen wel erg aan inflatie onderhevig. Al blijft het krankzinnig dat mensen dat soort teksten sturen natuurlijk.
pi_52672792
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 12:20 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Eensch.
pi_52672831
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 12:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vind het vooral nogal een hype. Dat vond ik bij Wilders ook en bij Jami ook. Bedreigingen en incidenten worden zo ontzettend uitgevent. Vroeger werden dit soort dingen gewoon onder de pet gehouden.

En door internet zijn al die bedreigingen wel erg aan inflatie onderhevig. Al blijft het krankzinnig dat mensen dat soort teksten sturen natuurlijk.
het wordt soms inderdaad bijna als verkiezingsstunt gebruikt. jammer.
  † In Memoriam † zaterdag 25 augustus 2007 @ 12:48:52 #7
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_52673041
quote:

[..]

Laat hem dan eerst eens fatsoenlijk Nederlands praten (vanaf 4:20)

Die man woont hier al 27 jaar.
Carpe Libertatem
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 12:54:42 #8
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_52673137
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 12:33 schreef SCH het volgende:

[..]

"Gewoon onder de pet gehouden" vind ik helemaal niet zo gewoon eigenlijk. Volgens mij wordt het overgrote deel van de bedreigingen nog altijd verzwegen. Terwijl het een groot probleem is, niet alleen persoonlijk maar ook voor ons bestuurlijke stelsel.

Als je tegenwoordig burgemeester van een middelgrote stad wil worden moet je rekening houden met vele bedreigingen tegen jou en wellicht je geliefden. Krijg je in die situatie nog wel de beste man op de beste plek? Dat is een enorm probleem waar best publieke aandacht aan gegeven mag worden.
pi_52673265
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 12:48 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

nederlands is een moeilijke taal. zijn zinsbouw en uitspraak zijn niet goed. zijn woordenschat, diplomatie en inhoudelijkheid prima.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:12:21 #10
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_52673428
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 13:01 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nederlands is een moeilijke taal. zijn zinsbouw en uitspraak zijn niet goed. zijn woordenschat, diplomatie en inhoudelijkheid prima.
Van een volksvertegenwoordiger mag je meer verwachten dan diplomatie en inhoudelijkheid. Jezelf fatsoenlijk verstaanbaar maken bijvoorbeeld, of in goed Nederlands discussies voeren. Nederlands zal best moeilijk zijn, maar het is Maxima in een paar maanden gelukt om uitstekend Nederlands te kunnen praten.
pi_52673443
quote:

[..]

Ik kan hem prima verstaan - ik krijg echt jeuk van dit soort opmerkingen - beetje white power suprematie. Het is niet snel goed zeker?
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:14:55 #12
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_52673474
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 13:13 schreef SCH het volgende:

beetje white power suprematie
Wat een heerlijke manier om een discussie dood te knuppelen
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 14:25:03 #13
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_52674730
quote:

[..]

Als ie dat doet met alle ontevreden SP-ers klan het best nog een aardig grote partij worden
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_52676505
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 13:14 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Wat een heerlijke manier om een discussie dood te knuppelen
Dat snap ik niet. Het is toch duidelijk wat ik bedoel. Het gaat hier om een geintegreerde medelander die misschien wat moeite heeft met de taal maar door jullie daar op wordt afgerekend. Hij moet blijkbaar eerst blank zijn voordat jullie hem echt als Nederlander accepteren. Het is de superoreitsgedachte die me echt beangstigt. Ik vind eerder dat jij de discussie doodknuppelt door over zijn taalbeheersing te beginnen. Ik vind dat serieus een eng soort racisme: zo van, je moet niet denken dat je er bij hoort voordat je helemaal bent zoals wij.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:05:06 #15
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52676590
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat snap ik niet. Het is toch duidelijk wat ik bedoel. Het gaat hier om een geintegreerde medelander die misschien wat moeite heeft met de taal maar door jullie daar op wordt afgerekend. Hij moet blijkbaar eerst blank zijn voordat jullie hem echt als Nederlander accepteren. Het is de superoreitsgedachte die me echt beangstigt. Ik vind eerder dat jij de discussie doodknuppelt door over zijn taalbeheersing te beginnen. Ik vind dat serieus een eng soort racisme: zo van, je moet niet denken dat je er bij hoort voordat je helemaal bent zoals wij.
ik vind het klinken als die briljante scetch van koot en bie (enge buur) waar een man last heeft van 'nare luchtjes'. soort jan maat persiflage die zijns gelijke niet kent (tenzij die van van muiswinkel) met die heerlijke passage: "nee! ik ben niet eng! ja! in mijn zwembroek... dan ben ik eng".

mensen moeten eens wat beter leren luisteren naar de inhoud en niet hun nek draaien naar de verschijning. maar na 27 jaar had ik ook wel verwacht dat hij iets beter nederlands zou kunnen spreken.

trouwens sch. jij vond toch al dat de premier slecht engels sprak?
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:05:39 #16
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_52676602
Als je geen doodsbedreigingen krijgt hoor je er niet meer bij tegenwoordig.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_52676608
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:05 schreef zoalshetis het volgende:

mensen moeten eens wat beter leren luisteren naar de inhoud en niet naar de verschijning. maar na 27 jaar had ik ook wel verwacht dat hij iets beter nederlands zou kunnen spreken.
Bij Martin Simek vinden we dat dan weer geweldig.
Vaak heeft het met accenten te maken.
pi_52676620
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:05 schreef Posdnous het volgende:
Als je geen doodsbedreigingen krijgt hoor je er niet meer bij tegenwoordig.
Wil je er bij horen, ik wil je best een dienst verlenen
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:07:48 #19
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52676640
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Bij Martin Simek vinden we dat dan weer geweldig.
Vaak heeft het met accenten te maken.
ja dat zou idd zomaar kunnen. ik heb zelf een fucking hekel aan simek, maar goed.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:39:19 #20
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_52677250
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij bent hier degene die het naar blank-zwart trekt, niet ik. Ik vind dat een volksvertegenwoordiger goed moet kunnen discussieren, z'n standpunten naar voren brengen, moet kunnen overtuigen etcetera. Als je dat niet kan kan je beter beleidsambtenaar worden.

Dat heeft verder weinig met zijn etnische status te maken. Als er een enorm stotterende autochtoon in het parlement zou zitten zou ik daar ook niet blij mee zijn en hem aanraden eerst een stotter-cursus te volgen. Maar dan zou jij me ongetwijfeld beschuldigen van een blinde haat tegen alle stotteraars
pi_52678935
quote:

[..]

Wel erg vreemd inderdaad.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 18:02:39 #22
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52679102
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 17:54 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wel erg vreemd inderdaad.
misschien treedt hij vooral op als nederlands-turkse deligatoir? hij lijkt me zeer capabel eik.
pi_52679146
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 18:02 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hij lijkt me zeer capabel eik.
Daarom is het ook zo vreemd, want in de hallen van de Beverwijkse Bazaar praten zij bijna nog beter Nederlands...
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 18:05:52 #24
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_52679163
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 18:05 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Daarom is het ook zo vreemd, want in de hallen van de Beverwijkse Bazaar praten zij zowat nog beter Nederlands...
misschien heeft hij moeite met de uitspraak? ik noem een rudy carell.
pi_52679189
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 18:05 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

misschien heeft hij moeite met de uitspraak?
Nee dat is het niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')