abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52656777
Leeuwarden (Stadsfries: Liwwadden; Fries: Ljouwert) is de hoofdstad van de Nederlandse provincie Friesland en ook de hoofdplaats van de gelijknamige gemeente Leeuwarden. Op 1 april 2007 telde de gemeente 92.347 inwoners en bijna 55.000 arbeidsplaatsen. Leeuwarden is één van de Friese elf steden en voert als gemeenteslogan 'Kijk, dat is het mooie van Leeuwarden!'.
Wiki's met meer informatie [nl] [Fry] [En]

Een aantal bezienswaardigheden in Leeuwarden:

Bepalend voor de Leeuwarder skyline, de Achmea en Avero torens.

De Frieslandhallen, tegenwoordig het WTC Expo Center.

De Oldehove met op de voorgrond de Vrouwenpoortsbrug.

Ons fraaie treinstation, met dank aan Socios.

En in deze komkommertijd hebben we een paal geplaatst voor wat stadsamusement:

Met dank aan 112Fryslan.nl.

Vorige topics:
Liwadden aka Ljouwert aka Liewt aka Lienward aka Leeuwarden
Leeuwarden! 2
Leeuwarden-topic. Stad van de Leeuwen.
Leeuwarden/Ljouwert deel 4 - waar de mooie paal verdwenen is
Leeuwarden/Ljouwert/Liwwadden #5 - waar het kermis is
Leeuwarden/Liwwadden/Ljouwert Deel #6 Zonder OP..
Leeuwarden/Liwwadden/Ljouwert Deel #7 - weer met OP

[ Bericht 4% gewijzigd door Paladijn op 26-08-2007 17:07:30 ]
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_52657158
Paladijn, dat brugje naar die nieuwe wijk bij lekkum, is ook wel mooi bij schemerlicht, kun je daar geen mooie foto van maken ?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_52657383
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 18:52 schreef justmattie het volgende:
Paladijn, dat brugje naar die nieuwe wijk bij lekkum, is ook wel mooi bij schemerlicht, kun je daar geen mooie foto van maken ?
Welke? Ik ken alleen deze brug, maar dat is meer omdat ik regelmatig over Lekkum terug rijdt na een uurtje touren

En binnenkort ga ik wel weer eens de stad in om wat foto's te maken (o.a. van het nieuwe ruiterskwartier), maar zondag eerst naar Assen voor de Alfa Romeo dagen en over een weekje 1-2 weken roadtrip door Noorwegen. Daar schiet ik ongetwijfeld veel te veel foto's
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_52657597
nee ik bedoel die bij het kruispunt anne vondelingweg/groningerstraatweg
pi_52658061
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 19:10 schreef justmattie het volgende:
nee ik bedoel die bij het kruispunt anne vondelingweg/groningerstraatweg
Ah, die bij Blitsaert, daar ben ik al eens over/door/langs gereden terwijl wat wannabe kopers bij de brug campeerden Is een afgesloten gedeelte trouwens, heeft weinig met Lekkum te maken. Het idee van die wijk is op zich leuk, maar ik heb er niets mee... Zuidlanden gaat er wel heel cool uitzien over een paar jaar
pi_52658440
Volgende OP een foto van Leeuwarden Centraal Station, hoor!
pi_52659315
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 19:42 schreef Socios het volgende:
Volgende OP een foto van Leeuwarden Centraal Station, hoor!
Als je'n fraaie voor me hebt of ik tijdig zelf een maak - sure
Als er trouwens nog meer ideeen/foto's/meuk voor de OP zijn, deel ze vooral...
pi_52662670
Doe het stadion van Cambuur in de OP. Dat stadion is een icoon van Leeuwarden, net zoals het Colosseum dat was van Rome 2000 jaar geleden.
pi_52663252
Ik kom vaak in Vrijheidswijk (richting Lekkum dus), maar heb geen bruggetjes gezien bij de Friese straatweg?
pi_52663569
@ Paladijn, ik wil zelf ook wel proberen te schieten volgende week
weet niet de kwaliteit maargoed

@ LSS, uiteraard
pi_52664266
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 22:14 schreef LSS het volgende:
Doe het stadion van Cambuur in de OP. Dat stadion is een icoon van Leeuwarden, net zoals het Colosseum dat was van Rome 2000 jaar geleden.
Eigenlijk vind ik alleen de hoofdingang fotowaardig, maar daar staan vaak (ook zondagochtend) auto's voor geparkeerd. Als alle aanpassingen over een paar jaar klaar zijn gaat het er wel veel beter uitzien overigens, mits de plannen doorgaan (kreeg als buurtbewoner laatst bericht dat dit uitgesteld was tot eind dit jaar).
pi_52664380
er wordt toch over een paar jaar een nieuw stadion gebouwd

En kijk jij er op uit ?
pi_52664403
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 22:30 schreef R-S het volgende:
Ik kom vaak in Vrijheidswijk (richting Lekkum dus), maar heb geen bruggetjes gezien bij de Friese straatweg?
Die zit iets verderop, als je de Anne Vondeling weg naar het noorden volgt heb je nu ipv. een t-splitsing een kruising. Daar rij je een brug over en heb je rechts een paar huizen staan die als voorbeeld dienen voor kopers.

En JustMattie, hopen op een mooie blauwe lucht, gewoon wat mooie lijnen uitzoeken en daarlangs je foto nemen. Leeuwarden heeft genoeg lange straten met bomen aan beide kanten, enige nadeel is als ze te hoog zijn en je gebouwen in de verte daardoor amper ziet
pi_52664519
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 23:07 schreef justmattie het volgende:
er wordt toch over een paar jaar een nieuw stadion gebouwd

En kijk jij er op uit ?
Ik kan het veld (een klein beetje) zien vanaf mijn zolder

En volgens mij wordt er alleen wat verbouwd aan het stadion. De oefenvelden gaan echter wel op de schop en ook de hekken gaan sowieso verdwijnen. Wat er precies met de oefenvelden gaat gebeuren is echter nog niet besloten (mogelijk mini-flats en een park-achtige indeling met slootjes).
pi_52664573
over een paar jaar gaat het hele stadion weg
pi_52664610
Is de Vrijheidswijk nog steeds zo ghetto geval
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_52664909
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 23:13 schreef justmattie het volgende:
over een paar jaar gaat het hele stadion weg
Euh, het stadion blijft gewoon op dezelfde plek hoor... dat ze't misschien opknappen kan nog, maar Cambuur heeft echt niet genoeg geld in kas om een compleet nieuw stadion uit de grond te stampen.

Voorbeeldje van verwachte layout (1 van 4 mogelijke opties):

Ik kan alleen vinden dat ze van plan zijn in de toekomst zuid en oost opnieuw in te richten (Het gedeelte bij noord mag wmb. ook wel wat opgeknapt worden, maar vooruit... )
pi_52665007
Ik geef overigens de voorkeur aan park city

pi_52670460
Vanaf vandaag ben ik officieel inwoner van Leeuwarden
pi_52670923
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 23:23 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Euh, het stadion blijft gewoon op dezelfde plek hoor... dat ze't misschien opknappen kan nog, maar Cambuur heeft echt niet genoeg geld in kas om een compleet nieuw stadion uit de grond te stampen.

Voorbeeldje van verwachte layout (1 van 4 mogelijke opties):
[afbeelding]

Ik kan alleen vinden dat ze van plan zijn in de toekomst zuid en oost opnieuw in te richten (Het gedeelte bij noord mag wmb. ook wel wat opgeknapt worden, maar vooruit... )
ze gaan toch echt naar de werpsterhoek (zo heet dat toch achter het WTC Fec? ) Niet nu, maar over 5 jaar wordt er gezegd
pi_52670929
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 10:01 schreef Remzz het volgende:
welkom, studentje?
pi_52671403
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 10:49 schreef justmattie het volgende:

[..]

ze gaan toch echt naar de werpsterhoek (zo heet dat toch achter het WTC Fec? ) Niet nu, maar over 5 jaar wordt er gezegd
Borrelpraat uit het Hertje gok ik, ten eerste heeft Cambuur er gewoon geen geld voor en ten tweede moeten de gemeente/projectontwikkelaar een soortgelijke of betere situatie (financieel ) creeren. Er is niet echt plek voor een tweede 'de centrale' winkelplein en de wijk ten zuiden en mindere mate westen van het veld zie ik niet zo 1-2-3 opgeknapt worden door de gemeente.

Maar goed, je weet het nooit, de gemeente neemt wel vaker nuvere beslissingen
pi_52671416
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 10:49 schreef justmattie het volgende:

[..]

welkom, studentje?
pi_52671481
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 11:22 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Borrelpraat uit het Hertje gok ik, ten eerste heeft Cambuur er gewoon geen geld voor en ten tweede moeten de gemeente/projectontwikkelaar een soortgelijke of betere situatie (financieel ) creeren. Er is niet echt plek voor een tweede 'de centrale' winkelplein en de wijk ten zuiden en mindere mate westen van het veld zie ik niet zo 1-2-3 opgeknapt worden door de gemeente.

Maar goed, je weet het nooit, de gemeente neemt wel vaker nuvere beslissingen
het geld moet dan ook bij de gemeente wegkomen he. Het wordt dan net zoals in de meeste steden, een stadion op het ''industrieterrein''
pi_52672183
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 10:01 schreef Remzz het volgende:
Gecondoleerd.
pi_52673108
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 12:04 schreef Merson het volgende:

[..]

Gecondoleerd.
pi_52673130
Idd student , en ik kom uit Almelo dus ik ga er zeker niet op achteruit
pi_52694452

Bij deze.
pi_52694590
hulde
pi_52702309
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 12:04 schreef Socios het volgende:
[afbeelding]
Bij deze.
Hij staat erbij
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 augustus 2007 @ 20:58:40 #31
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52737297
Vanmiddag even in de Dikke van Dale gezeten. Weet ik gelijk weer waarom ik nog student ben
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52740028
Ook op Zaterdag hoor.
pi_52740878
gaat er ook iemand naar dat Tros muziekshit bij de oldehove
pi_52741039
Ja heel zuidvliet
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 augustus 2007 @ 23:30:54 #36
Maffe Fries
pi_52741046
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 23:24 schreef justmattie het volgende:
Liever niet zeg
pi_52741279
ik ga wel, maar niet voor de muziek, als ze bier hebben vind ik het wel best
  maandag 27 augustus 2007 @ 23:54:20 #38
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_52741612
Ik ga ook voor het bier tot hoe laat duurt dat eigenlijk ik denk dat ik eerst moet werken namelijk.
Bernie en ik zijn tof.
pi_52741682
ik weet niet eens hoelaat het begint man
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:00:55 #40
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_52741740
Ik zag gisteren langs de weg een bord staan 8 uur begint het feest, ik zou er eerder zijn om een fijn plekkie vooraan te veroveren als ik jou was!

Ik ben trouwens wel benieuwd naar de bierprijzen, ik heb nog 1.70 en ben m'n pinpas kwijt
Bernie en ik zijn tof.
pi_52741806
ik sta liever achteraan, dan vooraan zegmaar
pi_52741822
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 23:24 schreef justmattie het volgende:

dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:06:10 #43
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_52741855
Dan ben je in ieder geval wel sneller bij het bier en eerder weg
Bernie en ik zijn tof.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:07:40 #44
Maffe Fries
pi_52741888
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 00:00 schreef mordradead het volgende:
Ik ben trouwens wel benieuwd naar de bierprijzen, ik heb nog 1.70 en ben m'n pinpas kwijt
Kun je misschien net eentje weghappen
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:08:46 #45
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_52741912
http://www.sterren.nl/
De sterren komen dus, be there!
Bernie en ik zijn tof.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:09:55 #46
Maffe Fries
pi_52741937
Het is op 3 podia tegelijk, dus niet alle sterren komen naar Leeuwarden. Andere optredens moet je namelijk via een groot scherm zien
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:10:27 #47
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_52741956
quote:
Op de Grote Markt in Haarlem, Het Oldenhoofster Kerkhof in Leeuwarden en het Vrijthof in Maastricht zijn vanaf 20.00 uur onder anderen de volgende artiesten te zien (onder voorbehoud): Marianne Weber, Wolter Kroes, LUV, Thomas Berge, Lenny Kuhr, Monique Smit, Jannes, Corry Konings, Nick & Simon en Pierre Kartner. Aan deze lijst wordt nog een aantal namen toegevoegd.
Wolter Kroes, master en het wordt ook nog eens door topdesigner Jan Smit gepresenteerd
Bernie en ik zijn tof.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:12:12 #48
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_52741995
Ik heb er echt reuze zin in!
Bernie en ik zijn tof.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:12:27 #49
Maffe Fries
pi_52742004
Die jan Smit hoeft dus niet in Leeuwarden te zijn he
pi_52742072
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 00:12 schreef Peterselieman het volgende:
Die jan Smit hoeft dus niet in Leeuwarden te zijn he
idd, wat een pauperbende eigenlijk
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:16:09 #51
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_52742103
Als er maar veel mooie vrouwen zijn.
Bernie en ik zijn tof.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:18:23 #52
Maffe Fries
pi_52742155
Die staan vaak vrijwel vooraan
pi_52742156
als die jantje smit er is, zekers !
pi_52745924
gisteren was ik in liwadden. laat ik positief beginnen. voor een stad van onder de 100.000 inwoners is het winkelaanbod groot. De oude gebouwen in het centrum zijn fraai en de grachten geven iets extra´s. Die torens geven Leeuwarden wel een bepaalde flair.

Dan wat minder positief.. erg relaxt voel ik me niet in leeuwarden. overal - maar dan ook echt overal - hangjongeren. ik had mijn headset op en luisterde muziek, maar soms had ik wel het gevoel te worden nageschreeuwd. ook al had leeuwarden veel winkels, echt knus en gezellig oogt het niet.

positief dan wel weer.. de mooie natuur vlak buiten de stad. de rust en zelfs vroeg in de avond is de A32 helemaal verlaten waardoor je flink door kunt blazen. maar ik denk wel dat je in leeuwarden geboren moet zijn/van jongsaf aan moet wonen, want anders verveel je je helemaal kapot daaro.
pi_52746290
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 09:28 schreef ghizzer het volgende:
gisteren was ik in liwadden. laat ik positief beginnen. voor een stad van onder de 100.000 inwoners is het winkelaanbod groot. De oude gebouwen in het centrum zijn fraai en de grachten geven iets extra´s. Die torens geven Leeuwarden wel een bepaalde flair.

Dan wat minder positief.. erg relaxt voel ik me niet in leeuwarden. overal - maar dan ook echt overal - hangjongeren. ik had mijn headset op en luisterde muziek, maar soms had ik wel het gevoel te worden nageschreeuwd. ook al had leeuwarden veel winkels, echt knus en gezellig oogt het niet.

positief dan wel weer.. de mooie natuur vlak buiten de stad. de rust en zelfs vroeg in de avond is de A32 helemaal verlaten waardoor je flink door kunt blazen. maar ik denk wel dat je in leeuwarden geboren moet zijn/van jongsaf aan moet wonen, want anders verveel je je helemaal kapot daaro.
Nou sorry maar dan zit je toch echt in de verkeerde delen van de stad.
pi_52746383
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 09:48 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Nou sorry maar dan zit je toch echt in de verkeerde delen van de stad.
euh nee... gewoon het centrum hoor.
pi_52746410
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 09:53 schreef ghizzer het volgende:

[..]

euh nee... gewoon het centrum hoor.
Ik ga regelmatig lunchen in de stad. Dan heb ik echt geen last van hangjongeren zoals jij het omschrijft.
pi_52746519
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 09:54 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ik ga regelmatig lunchen in de stad. Dan heb ik echt geen last van hangjongeren zoals jij het omschrijft.
ga maar eens een x´s avonds rond een uur of 8.
pi_52746585
Leeuwarden lijkt heel veel op Almelo.
grachten in de binnenstad met grote schepen er in die niet meer van hun plek kunnen komen, een niet al te grote stad, niet zo gek veel te doen, relatief ruim winkelaanbod, verpauperde wijken (?? dat weet ik niet, dus daar kan ik niet over oordelen) en een paar hoge torens om het aanzien te geven. is echt net almelo. ik weet niet hoe het gesteld is met de allochtonen in ljouwert.. in almelo wonen er iig heel erg veel (met name turken).

ik denk toch maar dat ik in fryslan boppe voor snits ga. oh ja.. fries is een mooie taal!!
pi_52747928
ff gegoogled, maar check eens deze link. http://www.dsp-groep.nl/c(...)stedenpeiling(1).pdf wel interessant. eigenlijk precies wat ik zei (muv de afstand). veel winkels, maar voel me er niet prettig.
pi_52747965
het winkelaanbod kan hier juist groter vind ik, waarom hebben wij geen bijenkorf, ikea en dat soort shit..dat trekt meer mensen. Maar nee een BCC en mediamarkt tegenover elkaar dat is leuk!!

En ik voel me helemaal niet onveilig in de stad
pi_52748033
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 10:04 schreef ghizzer het volgende:
Leeuwarden lijkt heel veel op Almelo.
grachten in de binnenstad met grote schepen er in die niet meer van hun plek kunnen komen, een niet al te grote stad, niet zo gek veel te doen, relatief ruim winkelaanbod, verpauperde wijken (?? dat weet ik niet, dus daar kan ik niet over oordelen) en een paar hoge torens om het aanzien te geven. is echt net almelo. ik weet niet hoe het gesteld is met de allochtonen in ljouwert.. in almelo wonen er iig heel erg veel (met name turken).

ik denk toch maar dat ik in fryslan boppe voor snits ga. oh ja.. fries is een mooie taal!!
Het winkelaanbod in Leeuwarden is 2x zo groot als in Almelo minimaal. De binnenstad van Almelo is net een winkelcentrum, Kruidvat, Bart Smit en Kijkshop en dan heb je het wel gehad. In Leeuwarden heb je een Mediamarkt, V&D en een Subway om maar wat te noemen.

Maar laatst was er idd een onderzoek met de armste wijken van Nederland, Leeuwarden stond eerste, Almelo tweede .
pi_52748074
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:06 schreef justmattie het volgende:
het winkelaanbod kan hier juist groter vind ik, waarom hebben wij geen bijenkorf, ikea en dat soort shit..dat trekt meer mensen. Maar nee een BCC en mediamarkt tegenover elkaar dat is leuk!!

En ik voel me helemaal niet onveilig in de stad
zelf zit ik op kamers in deventer. is op een paar duizend inwoners na net zo groot als leeuwarden. wij hebben nog niet eens een mcdonald's en een bioscoop (!!!!!!!!!!!!!!). dus het valt allemaal wel mee in leeuwarden. ook heeft leeuwarden behoorlijk wat meer winkels, alleen is de sfeer in deventer wel een stuk beter. vindt dat het winkelgebied in deventer ook veel praktischer is ingedeeld.
pi_52748098
dat van die wijken komt omdat we er hier 2 van die pauperwijken met allochtonen hebben
pi_52748129
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:10 schreef ghizzer het volgende:

[..]

zelf zit ik op kamers in deventer. is op een paar duizend inwoners na net zo groot als leeuwarden. wij hebben nog niet eens een mcdonald's en een bioscoop (!!!!!!!!!!!!!!). dus het valt allemaal wel mee in leeuwarden. ook heeft leeuwarden behoorlijk wat meer winkels, alleen is de sfeer in deventer wel een stuk beter. vindt dat het winkelgebied in deventer ook veel praktischer is ingedeeld.
vind je ? ik ben vorig jaar nog naar deventer geweest te winkelen met mn vriendin... alleen we vonden er beide geen ruk aan, net een doolhof
pi_52748261
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:12 schreef justmattie het volgende:

[..]

vind je ? ik ben vorig jaar nog naar deventer geweest te winkelen met mn vriendin... alleen we vonden er beide geen ruk aan, net een doolhof
je hebt 2 'grote' winkelstraten die haaks op elkaar staan. lange bisschopstraat en de korte bisschopstraat. voor de rest veel aftakkingen. bij ljauwert ben je daar echt en dan denk je.. euh... zijn we nu al in het centrum of moeten we nog even verder? (bv. dat zaadveld of nabij de mcdonald's). ondanks dat ik geen deventerfan ben en veel meer hou van steden die niet een dorpskarakter (als deventer) heeft (hou zelf veel van zwolle), kan ik niet anders dan zeggen dat deventer wel een heel mooi centrum heeft. de ijssel, de brink (wat veel wegheeft van de nieuwmarkt in amsterdam) en het grote kerkhof maken het helemaal af.

alleen buiten het centrum vind ik deventer een zware boutstad...
steden die ik wél mooi vind in nederland

- breda
- maastricht
- haarlem
- nijmegen
- zwolle

groningen heb ik veel positiefs over gehoord, maar ben daar nooit verder gekomen dan het station.
pi_52748333
ik zal niet weten waarom je als leeuwardenaar in deventer zou willen winkelen... als je toch wil winkelen, ga dan naar apeldoorn. daar hebben ze de langste winkelstraat van nederland.

deventer is een mooie stad voor een dagjesmens om bij mooi weer een terrasje te pakken, evt. te winkelen wanneer je niets speciaals nodig hebt en om aan de ijssel te chillen. of gewoon naar 1 van de evenementen, charles dickens festijn, deventer op stelten of deventer boekenmarkt (grootste boekenmarkt van europa) gaan.

en over doolhof gesproken... vond dat in leeuwarden veel meer het geval. het centrum (en dan bedoel ik het winkelgebied) is veel groter verdeeld dan in deventer.
pi_52748550
We waren toevallig in de buurt

en ik vind Zwolle ook niet echt superleuk ofzo, dan ga ik liever naar Utrecht, Amsterdam of Groningen

Met het doolhof valt het hier wel mee, je hebt gewoon 2 lange winkelsraten in principe met daar tussenin de Hema, V&D etc etc etc.
pi_52748693
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:29 schreef justmattie het volgende:
We waren toevallig in de buurt

en ik vind Zwolle ook niet echt superleuk ofzo, dan ga ik liever naar Utrecht, Amsterdam of Groningen

Met het doolhof valt het hier wel mee, je hebt gewoon 2 lange winkelsraten in principe met daar tussenin de Hema, V&D etc etc etc.
de stijl van het centrum van Zwolle lijkt veel op dat van Deventer, maar Zwolle oogt veel meer als een stad en heeft daar ook de faciliteiten naar. Utrecht en Amsterdam zijn om te winkelen wel leuk. maar ook niet meer dan dat. ben een aantal keren naar een vriendin van me in Utrecht geweest, tering wat een ghetto's daar. En Amsterdam is ook heel afhankelijk van waar je woont. Natuurlijk zal Zwolle ook wel z'n mindere buurt hebben, maar die zijn niet zo erg als Geuzenveld, De Bijlmer, Osdorp, Overvecht, Zuilen, Lunetten en Kanaleneiland om maar een paar voorbeelden te noemen.
pi_52748733
Als ik naar amsterdam ga, kom ik voor het centrum niet voor die wijken die er omheen liggen
pi_52748808
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:37 schreef justmattie het volgende:
Als ik naar amsterdam ga, kom ik voor het centrum niet voor die wijken die er omheen liggen
om over een stad te kunnen discussieren ga ik altijd na of ik in die stad zal kunnen/willen wonen (en daarbij nagelaten of ik daar ook mensen ken, want uiteindelijk ben ik van mening dat het belangrijker is of je er veel mensen kent en dan kennen als zijnde een kennis/familie/vriend dan of de stad mooi is).
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:49:24 #72
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_52749084
De armste wijk in Nederland was de vrijheidswijk in Leeuwarden, die wijk is al helemaal op de schop genomen. Veel gesloopt en ze zijn nu bezig met veel nieuwbouw en de renovatie van de huizen die blijven staan.
Verder ben ik blij dat het Fries Museum op het zaailand komt, wat een waardeloos plein is dat nu zeg
Bernie en ik zijn tof.
pi_52749308
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:49 schreef mordradead het volgende:
De armste wijk in Nederland was de vrijheidswijk in Leeuwarden, die wijk is al helemaal op de schop genomen. Veel gesloopt en ze zijn nu bezig met veel nieuwbouw en de renovatie van de huizen die blijven staan.
Verder ben ik blij dat het Fries Museum op het zaailand komt, wat een waardeloos plein is dat nu zeg
en de vrijdagsmarkt, waar gaat die heen?
pi_52749317
oja en dancetour dan !!!
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:57:37 #75
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_52749351
Op oldehovedinges
Bernie en ik zijn tof.
pi_52749490
veel te klein voor dancetour ofniet
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:04:27 #77
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_52749575
Dan maar geen dancetour meer in 058
Bernie en ik zijn tof.
pi_52749727
tuurlijk wel, beter dan die tros muziekshit
pi_52751499
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 10:04 schreef ghizzer het volgende:
Snits
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:29 schreef justmattie het volgende:
2? Ik dacht toch echt dat ;t er 3 waren.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_52751528
vind je de voorstreek een winkelstraat dan

en de wirdummerdijk stelt ook niet superveel voor
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:52:05 #81
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_52751808
Syb vd Ploeg op tv, Nederland 2 in.... 058 weest wel
Bernie en ik zijn tof.
pi_52751855
whehe afgelopen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:39:30 #83
Maffe Fries
pi_52762467
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:56 schreef justmattie het volgende:

[..]

en de vrijdagsmarkt, waar gaat die heen?
Die blijft als het goed is op het plein zolang de werkzaamheden het toelaten. Ook wordt het plein opgeschoven richting de zijde van de rechtbank en kijkshop. Zodoende blijft het Wilhelminaplein ongeveer even groot als voor de werkzaamheden, maar zal het doordat het meer tussen de bebouwing ligt iets prettiger ogen.
pi_52762871
Nu heb ik geen excuus meer om Leeuwarden topics met een kut OP te maken he?
pi_52762992
goed van ons he Alex

of eigenlijk Paladijn
pi_52766664
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 13:32 schreef justmattie het volgende:
vind je de voorstreek een winkelstraat dan

en de wirdummerdijk stelt ook niet superveel voor
Ja hallo namen zeggen me niks
1. die straat met de V&D en H&M enzo
2. Straat met McDonalds
3. Straat met de hoeren, maar dan aan de andere kant.
pi_52766935
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 22:45 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Ja hallo namen zeggen me niks
1. die straat met de V&D en H&M enzo
2. Straat met McDonalds
3. Straat met de hoeren, maar dan aan de andere kant.
1. Nieuwestad
2. Wirdummerdijk
3. Weaze (achterkant McDonalds)
Ik zeg: Leipe Shit Ouwe!!!
pi_52767005
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 22:53 schreef LeipeShitOuwe het volgende:

[..]

1. Nieuwestad
2. Wirdummerdijk
3. Weaze (achterkant McDonalds)
ik dnek dat ie met punt 3 over de kelders bedoelt? Met De Rat, Chritene le Duc, Intertoys, de lectuurhal, enzovoort?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:58:04 #89
Maffe Fries
pi_52767050
Aan de overkant van het water is het ook de weaze, dus dat kan ook
pi_52767282
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 22:56 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

ik dnek dat ie met punt 3 over de kelders bedoelt? Met De Rat, Chritene le Duc, Intertoys, de lectuurhal, enzovoort?
denk ik ook ja, de Voorstreek is dat maar weet niet of dat bij de Intertoys nog zo heet
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 augustus 2007 @ 23:16:29 #91
Maffe Fries
pi_52767579
Het stukje bij de Intertoys is Over de Kelders. Tussen het Naauw en de Peperstraat is het de Groentemarkt
pi_52768897
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 23:16 schreef Peterselieman het volgende:
Het stukje bij de Intertoys is Over de Kelders. Tussen het Naauw en de Peperstraat is het de Groentemarkt
oja check
  woensdag 29 augustus 2007 @ 11:05:11 #93
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_52775359
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 18:52 schreef justmattie het volgende:
Bedoel je dit?
pi_52775554
waar is dat brugje

ik zal als ik zin heb straks er wel ff heen
  woensdag 29 augustus 2007 @ 12:22:56 #95
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_52777217
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 11:14 schreef justmattie het volgende:
waar is dat brugje

ik zal als ik zin heb straks er wel ff heen
Richting Lekkum, even omhoog fietsen een stukje en dan kom je vanuit de bebouwing ineens in het platteland terecht met een redelijk mooi uitzicht aan de linkerkant.
pi_52777314
ja en kan je binnendoor naar giekerk, oenkerk enz enz, 3 maanden lang langs gefiets daar toen ik stage liep in Oenkerk
pi_52783374
Vanavond nog mensen voor de introductie naar Noa?
pi_52783464
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 16:13 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
Vanavond nog mensen voor de introductie naar Noa?
Noa

nee sorry jij wel?
pi_52783657
Misschien ga ik wel even kijken in Noa, altijd wel gezellig in de stad met die introductie.

Je kan veel zeggen over Noa maar dat er mooie vrouwen komen is zeker en ze draaien daar tenminten goede muziek. Of wou je beweren dat je het meer naar je zin hebt in Fire waar je lekker uit je dak kunt op de "Summer of 69" van Bryan Adams?
pi_52783793
de Kleine Liwwadder he
pi_52785811
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 22:56 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ze!
Ehm er zitten een stel afrowinkels iig ;p en zo;n wandelding iig.
voor de rest weet ik ;t niet echt, kom er niet vaak ;p
pi_52786998
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 16:31 schreef justmattie het volgende:
de Kleine Liwwadder he
Aha die tent met gouden kettingen en nike air max...ja leuk!
pi_52787186
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 18:39 schreef LeipeShitOuwe het volgende:

[..]

Aha die tent met gouden kettingen en nike air max...ja leuk!
nee man, polo's, petjes en lacoste schoenen
pi_52787290
Ik heb een polo van de zaak
  woensdag 29 augustus 2007 @ 19:47:40 #105
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_52788607
Ik ga ook wel naar Noa en natuurlijk naar big ben
Bernie en ik zijn tof.
pi_52788669
big ben is HET poolcafe van Leeuwarden
  woensdag 29 augustus 2007 @ 19:51:21 #107
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_52788716
Ik ben er bijna iedere zaterdag kost me klauwen vol geld
Bernie en ik zijn tof.
pi_52788794
ja vooral het bier drinkt lekker weg tijdens poolen
  woensdag 29 augustus 2007 @ 19:55:57 #109
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_52788858
Je moet eens vragen naar echt mannenbier, kijken of je het dan ook krijgt want m'n collega en ik vragen daar wel eens naar
Bernie en ik zijn tof.
pi_52788977
en dat is ?
  woensdag 29 augustus 2007 @ 20:00:21 #111
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_52789018
Rosebier afgelopen zaterdag was het gewoon op, toen kreeg ik bier met limonade en een citroentje

Lekker hoor, maar je moet eerst veel gewoon bier drinken. En op het eind natuurlijk naar Olympus/Yossi's of Du Nord
Bernie en ik zijn tof.
pi_52789036
du nord natuurlijk
  woensdag 29 augustus 2007 @ 20:02:05 #113
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_52789064
Ik had laatst zonder veel te drinken een kipburger gehad en vond het behoorlijk vies
Bernie en ik zijn tof.
pi_52789122
normaal vindt ik die dus focking lekker, zonder bier nog niet gehad
  woensdag 29 augustus 2007 @ 20:05:11 #115
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_52789155
Die saus, dat vind jij zeker lekker en ik niet 's nachts is Kris de zwerver (voor al je fietsen) er ook altijd om geld te vragen voor een slaapplek
Bernie en ik zijn tof.
pi_52789243
tijd terug hadden we 5 mooie bierglazen bij het Oxo hotel gevonden, stonden nog buiten terwijl die toko al dicht was. Het enigste wat ik nog weet is dat we daarna naar Du Nord geweest zijn, en de volgende morgen had ik die sauzentroep in mn shirt en mn mooie glas was pleite..van die andere gozers ook

normaal weet ik alles nog alleen deze ene x weer niet
Bleek dus dat we die ergens heen gegooid hadden wat ik best wel weer zonde vondt
  woensdag 29 augustus 2007 @ 20:10:04 #117
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_52789274
Wat voor glazen waren dat dan? Gewoon jatten, doe ik ook wel eens dat mag want ik ben een arme student.
Bernie en ik zijn tof.
pi_52789310
van die grote voor belgische bierenshit
pi_52789445
Is Kris de Zwerver die lange met dat donkere haar of is dat die gore junk met dat lange haar?
  woensdag 29 augustus 2007 @ 20:17:14 #120
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_52789477
Dat is die gore junk
Bernie en ik zijn tof.
pi_52789577
verkoopt die ook de Riepe enzo bij Super de boer op het cambuurplein ?
pi_52790031
Die kleine met dat lange haar is echt te ranzig voor woorden.
Sta je voor Du Nord lekker te genieten van je broodje komt hij langslopen en likt zo met zijn tong een bakje friet/mayonaise leeg die hij net uit de prullenbak heeft gevist.
pi_52790762
zegt me zo niks !!
pi_52793689
Leeft Bobby nog eigenlijk?
pi_52797512
Hoe ziet Bobby eruit?
pi_52797732
who the fuck is Bobby
pi_52825019
Bobby is de bekendste zwerver van LWD!
Die neger die vaak rond Zaailand rond hangt.

[ Bericht 0% gewijzigd door R-S op 30-08-2007 23:04:13 ]
pi_52825155
er zijn zoveel zwervers, ik ken wel die kleine.. maar dat is niet echt een neger
pi_52831632
LWD verenigt U!
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
pi_52833638
pi_52842960
Wordt tijd dat die kut vliegbasis eens opdonderd hier. Kut herrie weer, gister middag ook al
pi_52846376
eey vandaag jan smit bij de oldehove,wie gaat er naar toe ?
pi_52846431
ja ik, op aandringen van mn vriending en wat vrienden
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:17:35 #134
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_52846621
Ik moet eerst werken en daarna zie ik wat lui daar als het nog bezig is/zij er nog zijn tenminste
Bernie en ik zijn tof.
pi_52846677
ik hoor die muziek al dreunen hier
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:21:29 #136
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_52846714
Het begint pas om 8 uur toch
Bernie en ik zijn tof.
pi_52846800
ja ze doen nu de soundchecks enzo zei iemand tegen mij
pi_52847154
hahah ik ga er ook heen
pi_52847346
Is Yolanthe er ook
pi_52847423
who knows

Ik zal eens kijken of er kennissen van de beveiliging zijn...zou ik dan back-stage komen
pi_52848073
nick en simon schijnen ook te komen
pi_52848275
hmmm later ook feest bij een gats
pi_52848322
gats ?
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:23:26 #144
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_52848465
gast denk ik =D
Bernie en ik zijn tof.
pi_52848492
dacht ik ook maarja je weet het nooit he
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 31 augustus 2007 @ 19:50:54 #146
Maffe Fries
pi_52850791
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 15:10 schreef Zug-Chef het volgende:
Wordt tijd dat die kut vliegbasis eens opdonderd hier. Kut herrie weer, gister middag ook al
Ik heb nergens last van. Af en toe vliegt er een F16 over, maar echt overlast geven doet het hier niet.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 31 augustus 2007 @ 20:40:45 #147
Maffe Fries
pi_52852284
Jan Smit is dus in Leeuwarden
pi_52852298
Wat een chaos trouwens met die bussen
Hoi.
pi_52852635
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 20:41 schreef pekel het volgende:
Wat een chaos trouwens met die bussen
wat dan ?
pi_52852894
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 20:54 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

wat dan ?
Ze rijden om, maken rondjes, en stoppen nu midden op afslagen omdat haltes bij bijv. de Rengerslaan eruit liggen.
Hoi.
pi_52855482
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 20:40 schreef Peterselieman het volgende:
Jan Smit is dus in Leeuwarden
wat een feest

ik ben eerst maar ff naar huis gegaan, smoordruk bij al die zuiptentjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: