abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:16:09 #51
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_52742103
Als er maar veel mooie vrouwen zijn.
Bernie en ik zijn tof.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:18:23 #52
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_52742155
Die staan vaak vrijwel vooraan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_52742156
als die jantje smit er is, zekers !
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_52745924
gisteren was ik in liwadden. laat ik positief beginnen. voor een stad van onder de 100.000 inwoners is het winkelaanbod groot. De oude gebouwen in het centrum zijn fraai en de grachten geven iets extra´s. Die torens geven Leeuwarden wel een bepaalde flair.

Dan wat minder positief.. erg relaxt voel ik me niet in leeuwarden. overal - maar dan ook echt overal - hangjongeren. ik had mijn headset op en luisterde muziek, maar soms had ik wel het gevoel te worden nageschreeuwd. ook al had leeuwarden veel winkels, echt knus en gezellig oogt het niet.

positief dan wel weer.. de mooie natuur vlak buiten de stad. de rust en zelfs vroeg in de avond is de A32 helemaal verlaten waardoor je flink door kunt blazen. maar ik denk wel dat je in leeuwarden geboren moet zijn/van jongsaf aan moet wonen, want anders verveel je je helemaal kapot daaro.
pi_52746290
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 09:28 schreef ghizzer het volgende:
gisteren was ik in liwadden. laat ik positief beginnen. voor een stad van onder de 100.000 inwoners is het winkelaanbod groot. De oude gebouwen in het centrum zijn fraai en de grachten geven iets extra´s. Die torens geven Leeuwarden wel een bepaalde flair.

Dan wat minder positief.. erg relaxt voel ik me niet in leeuwarden. overal - maar dan ook echt overal - hangjongeren. ik had mijn headset op en luisterde muziek, maar soms had ik wel het gevoel te worden nageschreeuwd. ook al had leeuwarden veel winkels, echt knus en gezellig oogt het niet.

positief dan wel weer.. de mooie natuur vlak buiten de stad. de rust en zelfs vroeg in de avond is de A32 helemaal verlaten waardoor je flink door kunt blazen. maar ik denk wel dat je in leeuwarden geboren moet zijn/van jongsaf aan moet wonen, want anders verveel je je helemaal kapot daaro.
Nou sorry maar dan zit je toch echt in de verkeerde delen van de stad.
pi_52746383
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 09:48 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Nou sorry maar dan zit je toch echt in de verkeerde delen van de stad.
euh nee... gewoon het centrum hoor.
pi_52746410
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 09:53 schreef ghizzer het volgende:

[..]

euh nee... gewoon het centrum hoor.
Ik ga regelmatig lunchen in de stad. Dan heb ik echt geen last van hangjongeren zoals jij het omschrijft.
pi_52746519
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 09:54 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ik ga regelmatig lunchen in de stad. Dan heb ik echt geen last van hangjongeren zoals jij het omschrijft.
ga maar eens een x´s avonds rond een uur of 8.
pi_52746585
Leeuwarden lijkt heel veel op Almelo.
grachten in de binnenstad met grote schepen er in die niet meer van hun plek kunnen komen, een niet al te grote stad, niet zo gek veel te doen, relatief ruim winkelaanbod, verpauperde wijken (?? dat weet ik niet, dus daar kan ik niet over oordelen) en een paar hoge torens om het aanzien te geven. is echt net almelo. ik weet niet hoe het gesteld is met de allochtonen in ljouwert.. in almelo wonen er iig heel erg veel (met name turken).

ik denk toch maar dat ik in fryslan boppe voor snits ga. oh ja.. fries is een mooie taal!!
pi_52747928
ff gegoogled, maar check eens deze link. http://www.dsp-groep.nl/c(...)stedenpeiling(1).pdf wel interessant. eigenlijk precies wat ik zei (muv de afstand). veel winkels, maar voel me er niet prettig.
pi_52747965
het winkelaanbod kan hier juist groter vind ik, waarom hebben wij geen bijenkorf, ikea en dat soort shit..dat trekt meer mensen. Maar nee een BCC en mediamarkt tegenover elkaar dat is leuk!!

En ik voel me helemaal niet onveilig in de stad
pi_52748033
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 10:04 schreef ghizzer het volgende:
Leeuwarden lijkt heel veel op Almelo.
grachten in de binnenstad met grote schepen er in die niet meer van hun plek kunnen komen, een niet al te grote stad, niet zo gek veel te doen, relatief ruim winkelaanbod, verpauperde wijken (?? dat weet ik niet, dus daar kan ik niet over oordelen) en een paar hoge torens om het aanzien te geven. is echt net almelo. ik weet niet hoe het gesteld is met de allochtonen in ljouwert.. in almelo wonen er iig heel erg veel (met name turken).

ik denk toch maar dat ik in fryslan boppe voor snits ga. oh ja.. fries is een mooie taal!!
Het winkelaanbod in Leeuwarden is 2x zo groot als in Almelo minimaal. De binnenstad van Almelo is net een winkelcentrum, Kruidvat, Bart Smit en Kijkshop en dan heb je het wel gehad. In Leeuwarden heb je een Mediamarkt, V&D en een Subway om maar wat te noemen.

Maar laatst was er idd een onderzoek met de armste wijken van Nederland, Leeuwarden stond eerste, Almelo tweede .
pi_52748074
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:06 schreef justmattie het volgende:
het winkelaanbod kan hier juist groter vind ik, waarom hebben wij geen bijenkorf, ikea en dat soort shit..dat trekt meer mensen. Maar nee een BCC en mediamarkt tegenover elkaar dat is leuk!!

En ik voel me helemaal niet onveilig in de stad
zelf zit ik op kamers in deventer. is op een paar duizend inwoners na net zo groot als leeuwarden. wij hebben nog niet eens een mcdonald's en een bioscoop (!!!!!!!!!!!!!!). dus het valt allemaal wel mee in leeuwarden. ook heeft leeuwarden behoorlijk wat meer winkels, alleen is de sfeer in deventer wel een stuk beter. vindt dat het winkelgebied in deventer ook veel praktischer is ingedeeld.
pi_52748098
dat van die wijken komt omdat we er hier 2 van die pauperwijken met allochtonen hebben
pi_52748129
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:10 schreef ghizzer het volgende:

[..]

zelf zit ik op kamers in deventer. is op een paar duizend inwoners na net zo groot als leeuwarden. wij hebben nog niet eens een mcdonald's en een bioscoop (!!!!!!!!!!!!!!). dus het valt allemaal wel mee in leeuwarden. ook heeft leeuwarden behoorlijk wat meer winkels, alleen is de sfeer in deventer wel een stuk beter. vindt dat het winkelgebied in deventer ook veel praktischer is ingedeeld.
vind je ? ik ben vorig jaar nog naar deventer geweest te winkelen met mn vriendin... alleen we vonden er beide geen ruk aan, net een doolhof
pi_52748261
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:12 schreef justmattie het volgende:

[..]

vind je ? ik ben vorig jaar nog naar deventer geweest te winkelen met mn vriendin... alleen we vonden er beide geen ruk aan, net een doolhof
je hebt 2 'grote' winkelstraten die haaks op elkaar staan. lange bisschopstraat en de korte bisschopstraat. voor de rest veel aftakkingen. bij ljauwert ben je daar echt en dan denk je.. euh... zijn we nu al in het centrum of moeten we nog even verder? (bv. dat zaadveld of nabij de mcdonald's). ondanks dat ik geen deventerfan ben en veel meer hou van steden die niet een dorpskarakter (als deventer) heeft (hou zelf veel van zwolle), kan ik niet anders dan zeggen dat deventer wel een heel mooi centrum heeft. de ijssel, de brink (wat veel wegheeft van de nieuwmarkt in amsterdam) en het grote kerkhof maken het helemaal af.

alleen buiten het centrum vind ik deventer een zware boutstad...
steden die ik wél mooi vind in nederland

- breda
- maastricht
- haarlem
- nijmegen
- zwolle

groningen heb ik veel positiefs over gehoord, maar ben daar nooit verder gekomen dan het station.
pi_52748333
ik zal niet weten waarom je als leeuwardenaar in deventer zou willen winkelen... als je toch wil winkelen, ga dan naar apeldoorn. daar hebben ze de langste winkelstraat van nederland.

deventer is een mooie stad voor een dagjesmens om bij mooi weer een terrasje te pakken, evt. te winkelen wanneer je niets speciaals nodig hebt en om aan de ijssel te chillen. of gewoon naar 1 van de evenementen, charles dickens festijn, deventer op stelten of deventer boekenmarkt (grootste boekenmarkt van europa) gaan.

en over doolhof gesproken... vond dat in leeuwarden veel meer het geval. het centrum (en dan bedoel ik het winkelgebied) is veel groter verdeeld dan in deventer.
pi_52748550
We waren toevallig in de buurt

en ik vind Zwolle ook niet echt superleuk ofzo, dan ga ik liever naar Utrecht, Amsterdam of Groningen

Met het doolhof valt het hier wel mee, je hebt gewoon 2 lange winkelsraten in principe met daar tussenin de Hema, V&D etc etc etc.
pi_52748693
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:29 schreef justmattie het volgende:
We waren toevallig in de buurt

en ik vind Zwolle ook niet echt superleuk ofzo, dan ga ik liever naar Utrecht, Amsterdam of Groningen

Met het doolhof valt het hier wel mee, je hebt gewoon 2 lange winkelsraten in principe met daar tussenin de Hema, V&D etc etc etc.
de stijl van het centrum van Zwolle lijkt veel op dat van Deventer, maar Zwolle oogt veel meer als een stad en heeft daar ook de faciliteiten naar. Utrecht en Amsterdam zijn om te winkelen wel leuk. maar ook niet meer dan dat. ben een aantal keren naar een vriendin van me in Utrecht geweest, tering wat een ghetto's daar. En Amsterdam is ook heel afhankelijk van waar je woont. Natuurlijk zal Zwolle ook wel z'n mindere buurt hebben, maar die zijn niet zo erg als Geuzenveld, De Bijlmer, Osdorp, Overvecht, Zuilen, Lunetten en Kanaleneiland om maar een paar voorbeelden te noemen.
pi_52748733
Als ik naar amsterdam ga, kom ik voor het centrum niet voor die wijken die er omheen liggen
pi_52748808
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:37 schreef justmattie het volgende:
Als ik naar amsterdam ga, kom ik voor het centrum niet voor die wijken die er omheen liggen
om over een stad te kunnen discussieren ga ik altijd na of ik in die stad zal kunnen/willen wonen (en daarbij nagelaten of ik daar ook mensen ken, want uiteindelijk ben ik van mening dat het belangrijker is of je er veel mensen kent en dan kennen als zijnde een kennis/familie/vriend dan of de stad mooi is).
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:49:24 #72
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_52749084
De armste wijk in Nederland was de vrijheidswijk in Leeuwarden, die wijk is al helemaal op de schop genomen. Veel gesloopt en ze zijn nu bezig met veel nieuwbouw en de renovatie van de huizen die blijven staan.
Verder ben ik blij dat het Fries Museum op het zaailand komt, wat een waardeloos plein is dat nu zeg
Bernie en ik zijn tof.
pi_52749308
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:49 schreef mordradead het volgende:
De armste wijk in Nederland was de vrijheidswijk in Leeuwarden, die wijk is al helemaal op de schop genomen. Veel gesloopt en ze zijn nu bezig met veel nieuwbouw en de renovatie van de huizen die blijven staan.
Verder ben ik blij dat het Fries Museum op het zaailand komt, wat een waardeloos plein is dat nu zeg
en de vrijdagsmarkt, waar gaat die heen?
pi_52749317
oja en dancetour dan !!!
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:57:37 #75
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_52749351
Op oldehovedinges
Bernie en ik zijn tof.
pi_52749490
veel te klein voor dancetour ofniet
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:04:27 #77
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_52749575
Dan maar geen dancetour meer in 058
Bernie en ik zijn tof.
pi_52749727
tuurlijk wel, beter dan die tros muziekshit
pi_52751499
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 10:04 schreef ghizzer het volgende:
Snits
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:29 schreef justmattie het volgende:
2? Ik dacht toch echt dat ;t er 3 waren.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_52751528
vind je de voorstreek een winkelstraat dan

en de wirdummerdijk stelt ook niet superveel voor
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:52:05 #81
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_52751808
Syb vd Ploeg op tv, Nederland 2 in.... 058 weest wel
Bernie en ik zijn tof.
pi_52751855
whehe afgelopen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 augustus 2007 @ 20:39:30 #83
Maffe Fries
pi_52762467
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 11:56 schreef justmattie het volgende:

[..]

en de vrijdagsmarkt, waar gaat die heen?
Die blijft als het goed is op het plein zolang de werkzaamheden het toelaten. Ook wordt het plein opgeschoven richting de zijde van de rechtbank en kijkshop. Zodoende blijft het Wilhelminaplein ongeveer even groot als voor de werkzaamheden, maar zal het doordat het meer tussen de bebouwing ligt iets prettiger ogen.
pi_52762871
Nu heb ik geen excuus meer om Leeuwarden topics met een kut OP te maken he?
pi_52762992
goed van ons he Alex

of eigenlijk Paladijn
pi_52766664
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 13:32 schreef justmattie het volgende:
vind je de voorstreek een winkelstraat dan

en de wirdummerdijk stelt ook niet superveel voor
Ja hallo namen zeggen me niks
1. die straat met de V&D en H&M enzo
2. Straat met McDonalds
3. Straat met de hoeren, maar dan aan de andere kant.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_52766935
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 22:45 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Ja hallo namen zeggen me niks
1. die straat met de V&D en H&M enzo
2. Straat met McDonalds
3. Straat met de hoeren, maar dan aan de andere kant.
1. Nieuwestad
2. Wirdummerdijk
3. Weaze (achterkant McDonalds)
Ik zeg: Leipe Shit Ouwe!!!
pi_52767005
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 22:53 schreef LeipeShitOuwe het volgende:

[..]

1. Nieuwestad
2. Wirdummerdijk
3. Weaze (achterkant McDonalds)
ik dnek dat ie met punt 3 over de kelders bedoelt? Met De Rat, Chritene le Duc, Intertoys, de lectuurhal, enzovoort?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:58:04 #89
Maffe Fries
pi_52767050
Aan de overkant van het water is het ook de weaze, dus dat kan ook
pi_52767282
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 22:56 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

ik dnek dat ie met punt 3 over de kelders bedoelt? Met De Rat, Chritene le Duc, Intertoys, de lectuurhal, enzovoort?
denk ik ook ja, de Voorstreek is dat maar weet niet of dat bij de Intertoys nog zo heet
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 augustus 2007 @ 23:16:29 #91
Maffe Fries
pi_52767579
Het stukje bij de Intertoys is Over de Kelders. Tussen het Naauw en de Peperstraat is het de Groentemarkt
pi_52768897
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 23:16 schreef Peterselieman het volgende:
Het stukje bij de Intertoys is Over de Kelders. Tussen het Naauw en de Peperstraat is het de Groentemarkt
oja check
  woensdag 29 augustus 2007 @ 11:05:11 #93
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_52775359
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 18:52 schreef justmattie het volgende:
Paladijn, dat brugje naar die nieuwe wijk bij lekkum, is ook wel mooi bij schemerlicht, kun je daar geen mooie foto van maken ?
Bedoel je dit?
pi_52775554
waar is dat brugje

ik zal als ik zin heb straks er wel ff heen
  woensdag 29 augustus 2007 @ 12:22:56 #95
83132 LomarVe
Fishing for a dream.
pi_52777217
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 11:14 schreef justmattie het volgende:
waar is dat brugje

ik zal als ik zin heb straks er wel ff heen
Richting Lekkum, even omhoog fietsen een stukje en dan kom je vanuit de bebouwing ineens in het platteland terecht met een redelijk mooi uitzicht aan de linkerkant.
pi_52777314
ja en kan je binnendoor naar giekerk, oenkerk enz enz, 3 maanden lang langs gefiets daar toen ik stage liep in Oenkerk
pi_52783374
Vanavond nog mensen voor de introductie naar Noa?
pi_52783464
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 16:13 schreef LeipeShitOuwe het volgende:
Vanavond nog mensen voor de introductie naar Noa?
Noa

nee sorry jij wel?
pi_52783657
Misschien ga ik wel even kijken in Noa, altijd wel gezellig in de stad met die introductie.

Je kan veel zeggen over Noa maar dat er mooie vrouwen komen is zeker en ze draaien daar tenminten goede muziek. Of wou je beweren dat je het meer naar je zin hebt in Fire waar je lekker uit je dak kunt op de "Summer of 69" van Bryan Adams?
pi_52783793
de Kleine Liwwadder he
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')