Waarom kost het ontwerpen en het uitvoeren hiervan meer tijd dan in ons omringende landen?quote:Op maandag 27 augustus 2007 01:30 schreef zakjapannertje het volgende:
probleem is dat de vraag naar woningen zoals die in die wijk wordt gebouwd veel groter is dan het aanbod kan bijbenen, dat het aanbod achterblijft komt omdat een wijk ontwerpen en aanleggen of een oude wijk renoveren meer tijd en moeite kost hier vergeleken met de buurlanden
regelgeving en vergunningen overigens ook door het landschap wat vaak gedraineerd moet worden voordat er uberhaupt gebouwd kan worden.quote:Op maandag 27 augustus 2007 11:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom kost het ontwerpen en het uitvoeren hiervan meer tijd dan in ons omringende landen?
(ow ik zie het al aan de content advertentie, daar staat een leuke architecten advertentie met een fututristische scheve woning in een bosperceel)![]()
OMdat het verhuizen van de daar wonende aso`s nu eenmaal veel tijd kost.quote:Op maandag 27 augustus 2007 11:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom kost het ontwerpen en het uitvoeren hiervan meer tijd dan in ons omringende landen?
(ow ik zie het al aan de content advertentie, daar staat een leuke architecten advertentie met een fututristische scheve woning in een bosperceel)![]()
Domme racistische opmerking.quote:Op maandag 27 augustus 2007 19:28 schreef Napalm het volgende:
[..]
OMdat het verhuizen van de daar wonende aso`s nu eenmaal veel tijd kost.
Waar lees je iets over ras? Dus is Henkie zelf niet een beetje dom?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:46 schreef henkway het volgende:
[..]
Domme racistische opmerking.
Blood en Honour typje??
Het is niet de bedoeling om wijken op te knappen, dat weet jij net zo goed als ik, het is de bedoeling om 3 miljard uit de pot te halen, van de corporaties, (de organisaties zonder winstoogmerk).quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 20:32 schreef Napalm het volgende:
[..]
Waar lees je iets over ras? Dus is Henkie zelf niet een beetje dom?
En onwetend want het feitelijke opknappen van hele wijken in bijvoorbeeld Rotterdam is niet nieuwe kozijnen+likje verf maar juist het vervangen van de oude bewoners door een andere sociale klasse. Dat jij daar je ogen voor sluit maakt het niet minder waar.
in Almere heeft de overheid, meer dan elders zou kunnen, een ijzeren greep op de woningmarkt en daar vindt volop bouwactiviteit plaats:quote:Op maandag 27 augustus 2007 10:16 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Onzin, het feit dat het aanbod achterblijft bij de vraag ligt geheel en al aan de ijzeren greep die de overheid op de woningmartk meent te moeten houden. Nergens anders aan.
http://www.nos.nl/nosjour(...)07_urban_almere.htmlquote:Kavelwinkel
Dat de stad zo snel kan groeien heeft een vrij eenvoudige reden: de overheid bezit sinds de inpoldering grote stukken grond en kan vrij makkelijk hele projectplannen omgooien. Nieuwe bewoners kunnen voor een stuk grond gewoon naar de ‘Kavelwinkel’ in het stadhuis.
“Toen ik hier begon hebben we een hele wijk op zijn kop gezet. De complexiteit van het ‘vasteland’ heb je hier niet.”
Inderdaad, ik woon zelf in Almere en kan bevestigen dat hier alles netjes geregeld wordt door de gemeente.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:26 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
in Almere heeft de overheid, meer dan elders zou kunnen, een ijzeren greep op de woningmarkt en daar vindt volop bouwactiviteit plaats:
[..]
http://www.nos.nl/nosjour(...)07_urban_almere.html
J azou mooi zijn als er een Almere bij kwam aan de kant van de Eemhofquote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Inderdaad, ik woon zelf in Almere en kan bevestigen dat hier alles netjes geregeld wordt door de gemeente.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |