abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52708807
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 21:14 schreef Tikorev het volgende:
[..][quote]
Ze verdienen helemaal niets. Ze beheren veel geld van de huurders.
O dus dat geld is van de huurders en zij bewaren het gewoon, en krijgen die huurders het weer terug dan??
Is dat de reden dat corporaties geen vennootschapsbelasting hoeven te betalen, omdat ze het weer terug gaan geven.?
[..]
quote:
Omdat de huurmarkt in Nederland bijna volledig geregulariseerd is. Ze moeten de huren gewoon helemaal vrijgeven zodat het aantrekkelijker wordt om woonruimte te verhuren. Zolang dat niet gebeurt zal de woningnood nooit opgelost worden.
Als er geen woningen zijn kan er ook niets verhuurd worden, dus dat zal niet uitmaken.
In Rotterdam staan veel flats voor 1400 euro maar die staan leeg, in Amsterdam ook geloof ik.

[ Bericht 7% gewijzigd door henkway op 26-08-2007 21:32:47 ]
pi_52710596
quote:

[..]

[..]

Omdat de huurmarkt in Nederland bijna volledig geregulariseerd is. Ze moeten de huren gewoon helemaal vrijgeven zodat het aantrekkelijker wordt om woonruimte te verhuren. Zolang dat niet gebeurt zal de woningnood nooit opgelost worden.
Dat is een onzalig plan. Als ze de huren vrijgeven maar aan de andere kant er geen mogelijkheid komt om een woning te kopen/zelf te laten bouwen weet ik nu al wat er met die prijzen gaat gebeuren...
pi_52710909
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 22:10 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat is een onzalig plan. Als ze de huren vrijgeven maar aan de andere kant er geen mogelijkheid komt om een woning te kopen/zelf te laten bouwen weet ik nu al wat er met die prijzen gaat gebeuren...
Juist, prima om vraag en aanbod de prijs te laten bepalen maar dan moet er wel aanbod zijn.
En zolang Nederland vol staat met subsidiekoeien en subsidiesuikerbieten zal dat niet gebeuren.
pi_52712734
quote:

[..]

[..]

heb je nog meer sprookjes of niet

ze moeten gewoon 2% meer van NL laten bebouwen dan zijn we van het woning tekort af.

je hoeft echt geen medelijden met de woningcorporaties te hebben die hebben vaak al voorrang op bouwgrond
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 26 augustus 2007 @ 23:24:54 #80
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_52713295
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 23:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

heb je nog meer sprookjes of niet

ze moeten gewoon 2% meer van NL laten bebouwen dan zijn we van het woning tekort af.

je hoeft echt geen medelijden met de woningcorporaties te hebben die hebben vaak al voorrang op bouwgrond
De twee procent met al het bos of gooien we de helft van de boeren eruit en eten we voortaan beton? Ik ken geen enkel stuk grond dat nutteloos ligt braak te zijn...
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_52713396
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 23:24 schreef Napalm het volgende:

[..]

De twee procent met al het bos of gooien we de helft van de boeren eruit en eten we voortaan beton? Ik ken geen enkel stuk grond dat nutteloos ligt braak te zijn...
Omdat vrijkomende gronden opgekocht worden door de grondbank, die maakt er natuur van of waterberging.
Of door verzekeraars voor speculatie en die worden vaak op jaarbasis verhuurd en eventuele melkquota worden verkocht.
De AMEV heeft heel veel grond, Fortis dus.
Maar dat gaat niet zo goed want de grondprijzen dalen , door dat er niets gebouwd wordt en veel boeren ermee stoppen

[ Bericht 7% gewijzigd door henkway op 26-08-2007 23:52:57 ]
pi_52713576
quote:

[..]

nee geen bos weiland idd of gewoon de grond gebruiken die nu braak ligt door grond speculanten
Echt er liggen hopen grond nutteloos te zijn.

Ik ben het eens met je autarkie plannen maar momenteel produceert NL zoveel zuivel en vlees dat het de helft van de EU kan voeden we zijn niet voor niets de 2de grootste agrarische exporteur ter wereld na de VS en frankrijk
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  zondag 26 augustus 2007 @ 23:44:57 #83
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_52713916
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 23:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

nee geen bos weiland idd of gewoon de grond gebruiken die nu braak ligt door grond speculanten
Waar? ik ken geen enkel (redelijk groot) stuk land dat langer dan een jaar ligt te niksen..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_52713960
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 23:44 schreef Napalm het volgende:

[..]

Waar? ik ken geen enkel (redelijk groot) stuk land dat langer dan een jaar ligt te niksen..
dan let je niet op en het is ook niet echt zichtbaar voor het ongetrainde oog
pi_52714167
quote:

[..]

Wat dacht je van een paar procent van de boeren eruit gooien? Die kunnen we wel missen, en het is zeer voordelig voor de rest van Nederland (ook economisch gezien).
  maandag 27 augustus 2007 @ 00:01:27 #86
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_52714420
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 23:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dan let je niet op en het is ook niet echt zichtbaar voor het ongetrainde oog
Noord-oost Groningen zeker? Waar niemand wonen wil?
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 23:52 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Wat dacht je van een paar procent van de boeren eruit gooien?
eeuwenoude familiebedrijven afpikken bedoel je?
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 23:52 schreef Diederik_Duck het volgende: Die kunnen we wel missen, en het is zeer voordelig voor de rest van Nederland
alle werklozen op de boot zetten ook. en een max 2 kind politiek ook. Doen we toch ook niet?
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 23:52 schreef Diederik_Duck het volgende: (ook economisch gezien).
bron?
pi_52715114
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 00:01 schreef Napalm het volgende:

[..]

Noord-oost Groningen zeker? Waar niemand wonen wil?
[..]

eeuwenoude familiebedrijven afpikken bedoel je?
Dat zal niet nodig zijn, gewoon die bestemmingsplannen flauwekul asfchaffen. Er zullen zat boeren zijn die willen verkopen en lekker in Polen oid verder gaan boeren.
quote:
[..]

alle werklozen op de boot zetten ook. en een max 2 kind politiek ook. Doen we toch ook niet?
Wat een flauwekul . Man, heb je wel eens geprobeerd zelf een huis te bouwen? Oh nee, dat kan niet, zelfs niet als je een stuk land van een boer opkoopt . Dat gaan we dus aanpassen.
quote:
[..]

bron?
Huizenprijzen zakken, arbeidsmobiliteit neemt toe, meer geld vrij voor consumptieve besteding, belastingen omlaag (subsidies aan de boeren worden namelijk geschrapt) etc.
pi_52715338
quote:

[..]

Wat dacht je van een paar procent van de boeren eruit gooien? Die kunnen we wel missen, en het is zeer voordelig voor de rest van Nederland (ook economisch gezien).
Wat een onzin. Als we zelf geen landbouwproducten meer verbouwen gaan elders de prijzen omhoog. Leuk idee.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_52715455
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 00:35 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Wat een onzin. Als we zelf geen landbouwproducten meer verbouwen gaan elders de prijzen omhoog. Leuk idee.
heb je enig idee hoeveel we verbouwen en hoeveel we daar indirect voor betalen (zoek maar eens op welk percentage van de Europese begroting naar landbouw gaat...). Gesubsidieerde productie afbouwen is praktisch altijd een heel verstandig plan, zeker in een land als Nederland waar we de beschikbare ruimte wel beter kunnen besteden dan aan weinig opleverende landbouw.
pi_52715594
quote:

[..]

boeren stoppen of verhuizen al, bv. tuinboeren verhuizen van het Westland naar bv. Zeeland, de kop van Noord-Holland omdat ze dat moeten ivm de uitbreiding van Den Haag en ook omdat elders er meer ruimte is en ze minder last van regels hebben om aan landbouw te kunnen doen
pi_52715681
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 00:46 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

boeren stoppen of verhuizen al, bv. tuinboeren verhuizen van het Westland naar bv. Zeeland, de kop van Noord-Holland omdat ze dat moeten ivm de uitbreiding van Den Haag en ook omdat elders er meer ruimte is en ze minder last van regels hebben om aan landbouw te kunnen doen
En wat gebeurt er met die grond? Juist: die komt niet vrij voor woningbouw.
pi_52715693
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 00:40 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

heb je enig idee hoeveel we verbouwen en hoeveel we daar indirect voor betalen (zoek maar eens op welk percentage van de Europese begroting naar landbouw gaat...). Gesubsidieerde productie afbouwen is praktisch altijd een heel verstandig plan, zeker in een land als Nederland waar we de beschikbare ruimte wel beter kunnen besteden dan aan weinig opleverende landbouw.
Die subsidies van het GBVB gaan in Frankrijk naar boerenbedrijven die hun producten op de wereldmarkt dumpen. En hoe de ruimte beter besteden? Probleem is juist dat er veel te weinig gebouwd wordt voor de middeninkomens in de steden. Daar is de vraag, niet op het platteland.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_52715737
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 00:50 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

En wat gebeurt er met die grond? Juist: die komt niet vrij voor woningbouw.
http://www.wateringseveld.nl/
pi_52715843
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 00:51 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Die subsidies van het GBVB gaan in Frankrijk naar boerenbedrijven die hun producten op de wereldmarkt dumpen.
Klopt, maar ook naar Nl boeren, en die dumpen net zo goed.
quote:
En hoe de ruimte beter besteden?
Door bouwruimte vrij te maken.
quote:
Probleem is juist dat er veel te weinig gebouwd wordt voor de middeninkomens in de steden.
Kan zijn, maar je kunt niet bouwen op plekken waar al huizen staan, en de Nederlandse steden zijn al krapjes opgezet. Oftewel: uitbreiden naar buiten.
quote:
Daar is de vraag, niet op het platteland.
Het platteland is niet kilometers verwijderd van de steden, het is aangrenzend natuurlijk. En daarbij: er hoeft niet een enorme hoeveelheid bijgebouwd te worden, het gaat maar om een paar procent meer. Daar zullen de boeren nauwelijks iets van merken, maar de rest van de bevolking des te meer.
pi_52715867
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 00:53 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

http://www.wateringseveld.nl/
Kijk, dat is het betere argumenteren. Je vindt een zwaluw, en het is meteen zomer!
pi_52716034
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 01:00 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Kijk, dat is het betere argumenteren. Je vindt een zwaluw, en het is meteen zomer!
de regio Den Haag vormt geen uitzondering in Nederland
pi_52716097
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 01:08 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

de regio Den Haag vormt geen uitzondering in Nederland
En toch is het kul, anders zouden we namelijk geen probleem in Nederland hebben. Dat had je toch ook wel zelf kunnen bedenken.
pi_52716422
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 01:11 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

En toch is het kul, anders zouden we namelijk geen probleem in Nederland hebben. Dat had je toch ook wel zelf kunnen bedenken.
probleem is dat de vraag naar woningen zoals die in die wijk wordt gebouwd veel groter is dan het aanbod kan bijbenen, dat het aanbod achterblijft komt omdat een wijk ontwerpen en aanleggen of een oude wijk renoveren meer tijd en moeite kost hier vergeleken met de buurlanden
pi_52720477
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 01:30 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

probleem is dat de vraag naar woningen zoals die in die wijk wordt gebouwd veel groter is dan het aanbod kan bijbenen, dat het aanbod achterblijft komt omdat een wijk ontwerpen en aanleggen of een oude wijk renoveren meer tijd en moeite kost hier vergeleken met de buurlanden
Jaar in jaar uit heeft Nederland een woningtekort, jaar in jaar uit wordt er minder gebouwd dan geraamd. Dat probleem is toch echt alleen op te lossen door meer ruimte te geven aan mensen die willen bouwen, door o.a. meer grond beschikbaar te stellen en het afschaffen van een heleboel flauwekulregels.
pi_52720513
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 01:30 schreef zakjapannertje het volgende:
Onzin, het feit dat het aanbod achterblijft bij de vraag ligt geheel en al aan de ijzeren greep die de overheid op de woningmartk meent te moeten houden. Nergens anders aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')