tsss....heel Amsterdam is gebouwd op palen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:32 schreef Whiteguy het volgende:
Alle drie staan ze op veengrond ? (en dus op heipalen)
Het is gelukkig niet nodig om overal in Nederland te heien. Veel gebouwen staan 'op staal' gefundeerd.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:36 schreef miss_sly het volgende:
Heel Nederland is gebouwd op heipalen.
maar niet op veengrond
Maar dat zijn ook palen, toch? het oude Amsterdam staat vaak op houten palen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:38 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Het is gelukkig niet nodig om overal in Nederland te heien. Veel gebouwen staan 'op staal' gefundeerd.
Nee, alhoewel er een hint verborgen zit in je antwoord.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:38 schreef MadMaster het volgende:
Wederom uitgaande van Amsterdam RAI, staan ze in de nabijheid van expositie-gebouwen?
OP is up-to-date btw...[afbeelding]
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dat zijn ook palen, toch? het oude Amsterdam staat vaak op houten palen.
quote:Fundering op staal: wanneer een gebouw of constructie licht is en de bodem voldoende draagkrachtig dat geen paal- of caissonfunderingen nodig zijn, is er sprake van een fundering op staal. Vaak wordt onder de constructie wel grondverbetering toegepast, zodat de draagkracht wordt verhoogd. Een fundering op staal bestaat vaak uit een met gewapend beton gevulde sleuf, waarop de rest van de constructie is gebouwd. De fundering wordt door de ondergrond op zijn plaats gehouden. Hoewel de naam anders doet vermoeden, wordt het materiaal staal niet gebruikt in een fundering "op staal". De fundering van wegen en spoorlijnen bestaat in het algemeen uit zand en menggranulaat (puin). Voordat dat wordt aangebracht wordt ter plaatse vaak eerst grondverbetering uitgevoerd
Ook niet.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:44 schreef miss_sly het volgende:
Ze zijn oorspronkelijk gebouwd tbv een expositie?
opgezocht.... als je nou mysteryland er bij genoemd had had ik het gewetenquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:48 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Ook niet.
Nog een hint. Het oude planetarium in het Gaasperplas zou ook in het rijtje kunnen passen. Evenals de A10 bij de RAI.
We hebben een winnaar!!! Al deze zaken zijn op (voormalige) floriadeterreinen gebouwd.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:50 schreef MadMaster het volgende:
De Floriade?
Ik was al op zoek naar iets dat op dat terrein staat en bekend is, maar kon niets bedenken. Ik zit niet zo in de festivals. Sorryquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:52 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
opgezocht.... als je nou mysteryland er bij genoemd had had ik het geweten![]()
ik denk het niet. Het lijkt me vandaag typisch zo'n dag dat er geen vragen gesteld worden.....quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:13 schreef Whiteguy het volgende:
komt er nog een vraag???
Het wordt een rondreis op Bali, onderdeel uiteraard van Indonesië, maar Bali haal je er op de foto zo niet uit...quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:22 schreef RoofingBurner het volgende:
Indonesië?
Mogen dit soort gok-vragen weer?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:26 schreef RoofingBurner het volgende:
Op hoeveel palen is het paleis op de dam gebouwd?
Pffff, is dat algemene kennis??? Gok. 120?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:26 schreef RoofingBurner het volgende:
Op hoeveel palen is het paleis op de dam gebouwd?
Kijk dus wél algemene kennis. Als je zoals doeka het ezelsbruggetje kent dan is het appeltje eitje.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:28 schreef doeka het volgende:
13659 palen!
Mystery shopperquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:33 schreef doeka het volgende:
Deis het fenomeen waarbij mensen worden ingehuurd om een aankoop in een winkel, restaurant, of andere dienstverlener te doen en hun bevindingen nauwgezet te beschrijven. In Nederland en België wordt niet op grote schaal van deze vorm van onderzoek gebruikgemaakt; in andere landen zoals bijvoorbeeld de Verenigde Staten, is dit een meer gebruikelijke onderzoeksmethode.
Wat is![]()
Close, but noquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:34 schreef Adjeuj het volgende:
mystery guest?
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:34 schreef Whiteguy het volgende:
mystery shopper
Nijmegen?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:36 schreef Whiteguy het volgende:
Bij welke plaats vinden we het oudste in Nederland in gebruik zijnde aquaduct ?
Misschien dat de Romeinen er daar ooit eentje gehad hebben, maar ik bedoel wel uit de moderne tijd en nu in gebruik.quote:
ringvaart aquaduct.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:40 schreef MadMaster het volgende:
Bij de A4 net voorbij Schiphol? (lk kom niet op de naam...)
Dat zocht ik...quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:41 schreef PhysicsRules het volgende:
Roelofarendsveen?
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:40 schreef MadMaster het volgende:
Bij de A4 net voorbij Schiphol? (lk kom niet op de naam...)
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:41 schreef PhysicsRules het volgende:
Roelofarendsveen?
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:41 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Misschien dat de Romeinen er daar ooit eentje gehad hebben, maar ik bedoel wel uit de moderne tijd en nu in gebruik.
Dat vroeg je nietquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:41 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Misschien dat de Romeinen er daar ooit eentje gehad hebben, maar ik bedoel wel uit de moderne tijd en nu in gebruik.
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:54 schreef Whiteguy het volgende:
de S is van suiker ?
Dat is grappig, want dat is de 'moeilijkste'.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:54 schreef Adjeuj het volgende:
Kweet alleen de D..
Nee, Deutsche Staats Meine!quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:57 schreef Flitspaal het volgende:
Dutch State Mines
ohja... d'oh !quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:55 schreef Adjeuj het volgende:
[..]Da's CSM. DSM is een chemieconcern..
Staatsmijnen is goed. Directie niet.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:58 schreef RoofingBurner het volgende:
Directie van de staatsmijnen dan?
ghegheghe, jij zegt het, ik dacht het.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:58 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
En daar is de eerste googlelaar/wikiman. Dat is dus FOUT.
Weinig kans, gewoon het antwoord van m'n voorganger vertaald naar Duits, want ik weet zeker dat de D voor Deutsch staat.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:58 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
En daar is de eerste googlelaar/wikiman. Dat is dus FOUT.
Dat staat op Wiki, ja. Op de website van DSM is daar niets van terug te vinden. Ook de geschiedenis van het bedrijf geeft weinig aanleiding voor Deutsch in de naam. Broodje aap dus.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:59 schreef Adjeuj het volgende:
[..]
Weinig kans, gewoon het antwoord van m'n voorganger vertaald naar Duits, want ik weet zeker dat de D voor Deutsch staat.
Euhm, ik vind t niet zo netjes om een eerlijk meespeler te beschuldigen van wiki-praktijken. Naar mijn weten staat het voor Deutsch, dat heb ik op de middelbare school zo eens geleerd herinner ik mij. Dat dat niet klopt moet je mij niet kwalijk nemen..quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:00 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dat staat op Wiki, ja. Op de website van DSM is daar niets van terug te vinden. Ook de geschiedenis van het bedrijf geeft weinig aanleiding voor Deutsch in de naam. Broodje aap dus.
in Geleen?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:01 schreef Conekiller het volgende:
Deventer Staats Mijnen?
Juist, zo simpel is hetquote:
Geef maar een voorbeeld dan zou ik zeggen..quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:01 schreef RoofingBurner het volgende:
Ik ken de afkorting alleen als directie staatsmijnen.
En Ajeuj, het wordt nu toch tijd dat je het gaat toegeven joh. Ik verdenk je al langer, maar nu weet ik het zeker.
Bijna Filts, alleen het woordje steen is niet goed,quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:13 schreef Flitspaal het volgende:
Een steenarend?
Yesquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:17 schreef MadMaster het volgende:
Visarend?
Jij hebt zker nog een sne;llere verbinding dan ikquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:19 schreef Puntenslijpsel het volgende:
havik?
Soms is het echt een ramp, ja...quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:21 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
[..]
Jij hebt zker nog een sne;llere verbinding dan ik
Nee, bepaald niet...quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:47 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
komt dat niet van een of andere condoleancesite?
Je weet het moment om hier binnen te vallen wel te bepalen...quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:50 schreef Berkery het volgende:
Uit een clip van Godley & Creme, 'Cry'
quote:'Not many people know it, but the Fuhrer was a terrific dancer.'
quote:Hitler... there was a painter! He could paint an entire apartment in ONE afternoon! TWO coats
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:07 schreef Flitspaal het volgende:
History of the World, part 1?
Wie?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:15 schreef RoofingBurner het volgende:
Nou ik zal je zeggen...ik heb hem wel gemist hoor.
Welk nummer?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:20 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
U2 en paul mc Cartney
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:35 schreef PhysicsRules het volgende:
De Stadsschouwburg aan het leidseplein te Amsterdam
en in welk jaar?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:35 schreef PhysicsRules het volgende:
De Stadsschouwburg aan het leidseplein te Amsterdam
Over het gemeentearchief gesproken, deze is net verhuisd naar het voormalige hoofdkantoor van de ABNAMRO.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:36 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Fantastisch die Beeldbank van het Gemeente Archief
Waar zou de A in AKQ toch voor staan..quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:41 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Mijn school ligt praktisch aan het leidseplein. Ik zie dat gebouw verdorie elke dag, maar ik was te laat
Nou in iedergeval niet voor Altijdsupersnelf5'en tochquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:42 schreef qonmann het volgende:
[..]
Waar zou de A in AKQ toch voor staan..
Ah okeequote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:45 schreef qonmann het volgende:
Amsterdam !
Niet>?quote:
Tegenwoordig beter bekend als Amstelveenquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:48 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
nieuweramstel
Aereatheas +1quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:51 schreef Aereatheas het volgende:
de ijzertoren?
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:59 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
evoluon?
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:05 schreef qonmann het volgende:
Tram8 door de oorlog slechte naam ?
Wat snel!! Deze tram reed door de oude Amsterdamse Jodenbuurt (Centraal Station – Nieuwmarkt – Waterlooplein – Weesperstraat – Rivierenbuurt). De tram werd in de Tweede Wereldoorlog gebruikt bij razzia's. Toen in 1997 de Circle Tram door werd ingevoerd, wilde men deze het lijnnummer 8 geven, aangezien de 8 voor oneindigheid staat, doch dit werd na heftig protest van overlevenden veranderd in lijn 20.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:05 schreef qonmann het volgende:
Tram8 door de oorlog slechte naam ?
f5 is ook een vak...quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 13:58 schreef Aereatheas het volgende:
Philips heeft aan de stad Eindhoven een mooi gebouw geschonken in 1966 (ontworpen door Louis Kalff)
Welk gebouw?
Mjah, op het nippertje te laatquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:13 schreef Aereatheas het volgende:
[..]
Sorry er was je iemand net voor...
Sloten en Stavorenquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:15 schreef RoofingBurner het volgende:
Sloten mist ook volgens mij.
Bartlehiem is geen stad...quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:15 schreef PPL het volgende:
Die van dat bruggetje...
Damn, ligt op puntje van mijn tong.
quote:Al voert de weg langs elf steden
Al kent het ijs oneffenheden
De zege wacht, en ik beknok'em
Daar is Dokkum
De kont omhoog, het hoofd wat lager
Ach, jij wint nooit wat, zei m'n zwager
Wat is die vent een zaniker
Kijk, Franeker
En zo passeer ik ongehavend
De krabbelaars die gisteravend
Laatdunkend aan de bar hingen
Hee, Harlingen
En kijk me gaan en kijk me zwenken
Ze mogen werkelijk niet denken
Dat ik alleen maar voor de lol start
En daar is Bolsward
Ik zie de camera's wel draaien
Maar ik verdraai 't om te zwaaien
Naar kijkers in Geleen of Gorcum
Want daar is Workum
De vijfde stad -en blijven glijden
De dunne plekken slijm vermijden
En op de juiste winden hopen
Hindelopen
Een korte stop, een kleine stempel
En snel weer verder, ja warempel
Geen flard van 'n minuut verloren
Hoi, Stavoren
En nu niet kijken naar de vrouwtjes
Maar sterk zijn en bedacht op foutjes
En sneller dan mijn tochtgenoten
Daar is Sloten
In volle looppas soepel klunen
Onder applaus van de tribune
Mijn god, hier is de wind het steilst
Maar daar ligt IJlst
En droom ik nu dat ik voorop lig
Dat ik, dat ik alleen aan kop lig
Dat kan haast niet, bedenk ik bleek
Jawel hoor, Sneek
De tiende plaats, nog één etappe
Nog eventjes naar adem happen
Dan kom ik bij de finish aan
Koog aan de Zaan.
Koog aan de Zaan??
Dan is er toch iets fout gegaan.
en dat is?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:32 schreef Roeldegekste het volgende:
Single OverHead Camshaft??
Hé Roel, welkom!!quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:32 schreef Roeldegekste het volgende:
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Hé Roel, welkom!!
Wat doe je voor beroep?
Hmz...Roel +1 Je bent nieuw, heb je de OP gelezen? Moet je doen...met name het gedeelte over het niet opzoeken van antwoorden enzo.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:32 schreef Roeldegekste het volgende:
Eh..quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:38 schreef RoofingBurner het volgende:
Als ik DOHC gevraagd had hadden jullie het misschien wel geweten.
Doe dan maar een nieuwe vraagquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:41 schreef Roeldegekste het volgende:
Heb het niet opgezocht...wist dat DOHC bij die gare Hondatjes een dubbele is dus ging puur voor de gok.
+1 voor Scottquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:45 schreef ScottTracy het volgende:
Grafitto
Vaker F5-enquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:48 schreef Deceit het volgende:
ohh ik had de vraag geeneens gezien.. maar mensen.. iets rustiger aan! ik loop al 2 dagen mee en geen 1 puntje![]()
3 factoren zijn van belangquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:48 schreef Deceit het volgende:
ohh ik had de vraag geeneens gezien.. maar mensen.. iets rustiger aan! ik loop al 2 dagen mee en geen 1 puntje![]()
Denk het welquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:55 schreef PhysicsRules het volgende:
Kirk Douglas, Spartacus?
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:52 schreef qonmann het volgende:
[..]
3 factoren zijn van belang
- online zijn - Check!
- F5 en - Wist ik niet.. maar check dus
- (algemene) kennis - Wordt verbetert
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 15:02 schreef Roeldegekste het volgende:
Ik zeg sean penn Mystic River
Heb je Sean weleens gezien zonder make-up?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 15:02 schreef MadMaster het volgende:
Die karikatuur heeft veel te veel rimpels...
ik aarzelde even, had bijna Corsica ingetikt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 15:05 schreef ScottTracy het volgende:
Elba!!!
Nonde ik kan geen 2 berichten achter elkaarFok
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |