A kilo is 1000 grams, easy to remember.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:25 schreef De-oneven-2 het volgende:
'All around the world today, the kilo is the measure.'
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:02 schreef Claudia_x het volgende:
Wat is het toch fijn om te zien dat een scriptie steeds meer vorm krijgt.
Ja, godallemachtig, hoe moet ik nou al die klonen bijhouden.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:05 schreef BlanketsOnTheBeach het volgende:
[..]
Murakami, Kafka, Palahniuk, Reve. Dat soort spul.
Bij mij zie je ook het eerst aan m'n gezicht of ik me goed voel of niet. Meestal krijg ik alleen achteraf te horen: "Gelukkig zie je er wat beter uit." Nou, bedankt, hè?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:21 schreef hummus het volgende:
Ik schijn er "ziekelijk bleek" uit te zien, vonden ze gisteren op m'n werk.
quote:Als iemand me nou eens kan uitleggen hoe je een scriptie schrijft en tegelijk een gezonde teint krijgt, graag!
Uurtje per dag zwemmen in een openluchtbad.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:21 schreef hummus het volgende:
Als iemand me nou eens kan uitleggen hoe je een scriptie schrijft en tegelijk een gezonde teint krijgt, graag!
Ken het probleem..quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:21 schreef hummus het volgende:
Als iemand me nou eens kan uitleggen hoe je een scriptie schrijft en tegelijk een gezonde teint krijgt, graag!
Ja wat wil je... er zit chloor in het zwemwater, een bleekmiddel dusquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:36 schreef Maartel het volgende:
[..]
Ken het probleem..
Nouja, niet wat betreft de scriptie, maar wel wat betreft "wat zie je er bleek uit"..
Maar om daarom maar steeds geforceerd buitenactiviteiten te verzinnen, terwijl ik het binnen nog hartstikke druk heb, is ook zoiets.. (zondermeer kan ik na een dag zwemmen in de brandende zon nog bleek zien)
Ehm....quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, godallemachtig, hoe moet ik nou al die klonen bijhouden.![]()
Leuk. Heb je misschien een aanbeveling?quote:Ik zit momenteel op een schema van 120 pagina's (exclusief aanhangsel).![]()
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:38 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ja wat wil je... er zit chloor in het zwemwater, een bleekmiddel dus
Toch ben ik nog nooit zo bruin geweest, behalve dan toen ik drie weken op een Italiaans strand had gelegen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:38 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ja wat wil je... er zit chloor in het zwemwater, een bleekmiddel dus
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:37 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik dan nog door het deurgat pas.![]()
En, nog wat verkocht?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 16:28 schreef Maartel het volgende:
Oké, ik moet echt die baan krijgen...
Een huisgenote kwam net vragen of ze een cd-tje van me mocht lenen, en ik sla meteen overenthousiast aan het "o, maar als je dat leuk vindt moet je dit cd-tje ook eens luisteren, en die, en die.. ooo, en deze vindt je dan ook vast wel leuk!"![]()
Hm, dat is niet per sé gedrag dat ik als klant in een muziekwinkel in alle omstandigheden weet te waarderen hoor.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 16:28 schreef Maartel het volgende:
Oké, ik moet echt die baan krijgen...
Een huisgenote kwam net vragen of ze een cd-tje van me mocht lenen, en ik sla meteen overenthousiast aan het "o, maar als je dat leuk vindt moet je dit cd-tje ook eens luisteren, en die, en die.. ooo, en deze vindt je dan ook vast wel leuk!"![]()
quote:
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:11 schreef Gellius het volgende:
[..]
Hm, dat is niet per sé gedrag dat ik als klant in een muziekwinkel in alle omstandigheden weet te waarderen hoor.
?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:21 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet niet bij welke winkel je solliciteert, maar overschat je je toekomstige rol als verkoper niet?
Niet groeten. Of mummelen. Niets zeggen bij het ontvangen van het geld. Niets terugzeggen wanneer je een afscheidsgroet doet. Als een dweil in de winkel hangen. Eén walkmanoortje in hebben.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:19 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wil gewoon vriendelijk behandeld worden.
Alert zijn en merken wanneer je geholpen wilt worden. Je vriendelijk aankijken als je afrekent (in plaats van met een collega te ginnegappen). Niet het geld in je hand kwakken. Dat soort dingen.
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:26 schreef Gellius het volgende:
[..]
Niet groeten. Of mummelen. Niets zeggen bij het ontvangen van het geld. Niets terugzeggen wanneer je een afscheidsgroet doet. Als een dweil in de winkel hangen. Eén walkmanoortje in hebben.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
.
..bovendien wil de winkel zich graag profileren als "de winkel voor klanten met een bovengemiddelde interesse in Muziek, Film en Games waar je heengaat voor een breed en diep assortiment gekoppeld aan een hoog kennis- en serviceniveau."quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:21 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet niet bij welke winkel je solliciteert, maar overschat je je toekomstige rol als verkoper niet?
écht een walkman of gewoon zo'n (ook heel fout) 'oortje' om in contact te staan met collega's..?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:29 schreef Gellius het volgende:
Het gebeurt Maartel. Het gebeurt.
Of luidkeels het lot beklagen dat je in de handen van je meelijwekkende functie gedreven heeft.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:26 schreef Gellius het volgende:
[..]
Niet groeten. Of mummelen. Niets zeggen bij het ontvangen van het geld. Niets terugzeggen wanneer je een afscheidsgroet doet. Als een dweil in de winkel hangen. Eén walkmanoortje in hebben.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
.
Dat zeggen ze, ja.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:30 schreef Maartel het volgende:
[..]
..bovendien wil de winkel zich graag profileren als "de winkel voor klanten met een bovengemiddelde interesse in Muziek, Film en Games waar je heengaat voor een breed en diep assortiment gekoppeld aan een hoog kennis- en serviceniveau."
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Of luidkeels het lot beklagen dat je in de handen van je meelijwekkende functie gedreven heeft.![]()
Volgens mij begrijp je niet wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:36 schreef Maartel het volgende:
[..]
't is geen meelijwekkende functie
![]()
Ja, het valt mij in de praktijk ook tegen (en toen ik vergelijkbaar werk deed werd ik ook af-en-toe op m'n vingers getikt dat ik teveel tijd nam voor 'lastige' klanten met vragen ipv makkelijke snelle klanten te helpen), maar ze zullen bij zo'n sollicitatiegesprek toch liever horen dat ik inderdaad een 'breed kennisniveau' heb dan dat ik eigenlijk nauwelijks op de hoogte ben van de muziek van tegenwoordig..quote:
Volgens mij wel, maar gezien je eerdere uitlatingen kon ik dit niet als een erg objectieve omschrijving lezen...quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je niet wat ik bedoel.
Nou, ik bedoelde in ieder geval nergens te impliceren dat een functie als winkelmedewerker meelijwekkend is. Ik heb er een hekel aan als personeel zich niet in kan houden en zich afreageert ten overstaan van klanten.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:40 schreef Maartel het volgende:
[..]
Volgens mij wel, maar gezien je eerdere uitlatingen kon ik dit niet als een erg objectieve omschrijving lezen...
Ze zal er geen zin meer in hebben, neem ik aan.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:44 schreef Frollo het volgende:
Ja, hoe zat dit ook alweer? Ik heb 'r gister nog gezien in een ander topic; waarom LP't ze hier niet meer mee?
VanLeest.. niet bepaald een klein speciaalzaakje (maar daar zou ik weer weggelachen worden met mijn, toch veelal commerciele, smaak), maar wel iéts minder top40/tmf-publiek-gericht als Free Record Shop.. Maar inderdaad, die werkzaamheden die jij noemt vullen het grootste deel van de dag, het enige verschil met andere winkelbaantjes is dat er de hele dag een muziekje aan staat en dat je cd's ipv pakken melk in de schap zet. De mensen met échte vragen zijn voor mij de krenten in de pap, maar natuurlijk loop je niet de hele dag mensen te adviseren.(al staat in de personeels-taken wel dat je nooit 'nee' mag verkopen en altijd een alternatief aan moet dragen, maar in de praktijk doe je dit natuurlijk alleen als je 't gepast acht)quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:44 schreef Claudia_x het volgende:
Nou ja, je moet natuurlijk efficiënt kunnen werken. Een werkgever heeft niets aan aan werknemer die over muziek praat omdat hij dat leuk vindt en in de tussentijd niks verkoopt. En ik denk dat een groot deel van het verkopen bestaat uit simpele handelingen als:
- dingen opzoeken voor iemand ('Waar kan ik Lost in Translation vinden?');
- klanten zo snel mogelijk helpen met afrekenen;
- rechtzetten/aanvullen/inventaris opmaken.
Ik denk dat het merendeel van de klanten bovendien alleen maar vriendelijk en snel geholpen wil worden. Wie laat zich in een muziekwinkel nou verleiden tot aankoop van een cd of dvd? In een kledingwinkel ligt dat veel meer voor de hand.
Maar ik kan er natuurlijk naast zitten.Het hangt ook echt van de winkel (keten?) zelf af.
Ah! Een boekwinkel, schat ik dan?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:47 schreef Claudia_x het volgende:
Was er maar meer winkelpersoneel dat het leuk vond om in een winkel te werken! (Ik heb het in ieder geval met veel plezier gedaan.)
Ik heb in het verleden absoluut die ervaring al gehad..quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 18:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wilde me niet laatdunkend uitlaten over je potentiële baan, hoor! Als de omgeving je bevalt, kan werken in een winkel erg leuk zijn. En mensen fleuren helemaal op van iemand die gewoon vriendelijk is. (Al heb je natuurlijk ook rotklanten. Ik ben wel eens uitgescholden voor 'kuthoer' toen ik een stokbrood niet meer af wilde bakken, en door een mongooltje werd ik steeds in m'n tieten geknepen.)
Ik welquote:Een boekwinkel. I wish.
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 18:23 schreef dwerg het volgende:
Bericht voor Frollo en/of Maartel (aangezien ze toch wel een beetje dezelfde muzieksmaak hebben als ik).
Wat is de nieuwe single van Robyn onwijs goed.
Vreselijk commercieel natuurlijk, maar zo goed.
Die had ze in 1997(?) ten tijde van haar eerste hitje al... niet qua rimpels, maar ik had haar toen toch ook al zo ver achter in de 20 kunnen schatten...quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 18:45 schreef dwerg het volgende:
Ze heeft best een ouwe kop voor iemand uit 1979.
Aah, brugklas-klassefeest nostalgie, dat nummer.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 19:03 schreef Maartel het volgende:
[..]
Die had ze in 1997(?) ten tijde van haar eerste hitje al... niet qua rimpels, maar ik had haar toen toch ook al zo ver achter in de 20 kunnen schatten...
Jij zat in 1997 in de brugklas.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 20:54 schreef hummus het volgende:
[..]
Aah, brugklas-klassefeest nostalgie, dat nummer.
Zie mijn edit.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 20:58 schreef hummus het volgende:
Ja. Is dat erg?
Dit is mijn brugklasklassefeestnostalgie.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 20:54 schreef hummus het volgende:
[..]
Aah, brugklas-klassefeest nostalgie, dat nummer.
Wie niet.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:02 schreef hummus het volgende:
En Why Tell me Why vind ik een leuk nummer.
Jeminee, we konden wel eens even oud zijn, Claudia. Ik herinner me dat deuntje ook nog van de brugklasfeesten.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dit is mijn brugklasklassefeestnostalgie.
Als ik denk aan klassefeesten (toen nog zonder tussen-n, n'est-ce pas?), dan denk ik aan bessenjenever die ik niet dronk en jongens waar ik niet mee schuifelde of zoende. Waarom vond ik die feestjes eigenlijk leuk?
Mijn ergste verdrukte herinnering komt uit de brugklas.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als ik denk aan klassefeesten (toen nog zonder tussen-n, n'est-ce pas?), dan denk ik aan bessenjenever die ik niet dronk en jongens waar ik niet mee schuifelde of zoende. Waarom vond ik die feestjes eigenlijk leuk?
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:07 schreef hummus het volgende:
[..]
Mijn ergste verdrukte herinnering komt uit de brugklas.
Ik was heimelijk verliefd op een jongen, en opeens riep de DJ (een nare jongen uit de tweede klas) "En dan nu een echt schuifelnummer! En we weten natúúrlijk allemaal dat hummus heimelijk verliefd is op Peter, dus kom maar naar de dansvloer, jullie twee!". Waarop Peter uitgebreid kokhalsgebaren begon te maken en ik maar zo snel als ik kon naar de wc ben gerend.
.
Was het een beantwoorde liefde?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:10 schreef Lienekien het volgende:
Gelukkig werd ik pas in klas 2 echt verliefd.
<knip!>quote:
Als je die met die teksten bedoeld: ik had een variant erop: OOR lopend vuurtje.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:18 schreef Claudia_x het volgende:
Heb jij ook zo'n wit T-shirt gehad waarvan de hele voorkant bedrukt was met een soort zwart-witprent? Of waren die dingen toen alweer hopeloos uit de mode?
Als het over mij gaat: zolang er inhoudelijk op gereageerd wordt blijf ik terug reageren (wat overigens geen hint is van "negeer mij maar, dan zwijg ik vanzelf"quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:01 schreef BlanketsOnTheBeach het volgende:
"Wat kan die vent lullen over een bijbaantje, zeg."
Ik heb geen idee, eigenlijk. 't Zou best kunnen, hoor! Als ik het zie weet ik het vast wel weer.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:18 schreef Claudia_x het volgende:
Heb jij ook zo'n wit T-shirt gehad waarvan de hele voorkant bedrukt was met een soort zwart-witprent? Of waren die dingen toen alweer hopeloos uit de mode?
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik dacht dat 'ie Pope bedoelde.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:21 schreef Maartel het volgende:
[..]
Als het over mij gaat: zolang er inhoudelijk op gereageerd wordt blijf ik terug reageren (wat overigens geen hint is van "negeer mij maar, dan zwijg ik vanzelf").. En het gaat niet om een bijbaantje maar hetgene wat ik wellicht fulltime de komende jaren ga doen...
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:24 schreef dwerg het volgende:
Ik ga heel erg mijn mond houden over middelbare school in combinatie met verliefdheid.
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:24 schreef dwerg het volgende:
Ik ga heel erg mijn mond houden over middelbare school in combinatie met verliefdheid.
Nee, het was een soort zwart-witfoto van bijvoorbeeld een auto met twee geliefden erop ofzo, en dat was dan op een wit T-shirt gedrukt. De achterkant was nog helemaal wit, de voorkant helemaal bedrukt. Idiote trend.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je die met die teksten bedoeld: ik had een variant erop: OOR lopend vuurtje.
Maar dat zal niet in de brugklas zijn geweest, want toen las ik nog de Hitkrant.![]()
Dezelfde soort foto's die ook heel hip op klappers en schriften stonden en dat dan bijvoorbeeld alleen haar shirt roze was ingekleurd?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, het was een soort zwart-witfoto van bijvoorbeeld een auto met twee geliefden erop ofzo, en dat was dan op een wit T-shirt gedrukt. De achterkant was nog helemaal wit, de voorkant helemaal bedrukt. Idiote trend.
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:24 schreef hummus het volgende:
Vanaf de derde ben ik trouwens enorm alto geworden. Dat was als je dik was nog enige vorm van redding, sociaal gezien. De alto's vonden iedereen met wijde broeken en Dr. Martens wel OK.
Ik denk dat ik daar te oud voor ben.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, het was een soort zwart-witfoto van bijvoorbeeld een auto met twee geliefden erop ofzo, en dat was dan op een wit T-shirt gedrukt. De achterkant was nog helemaal wit, de voorkant helemaal bedrukt. Idiote trend.
Ja. Alleen was er niks gekleurd.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:28 schreef Maartel het volgende:
[..]
Dezelfde soort foto's die ook heel hip op klappers en schriften stonden en dat dan bijvoorbeeld alleen haar shirt roze was ingekleurd?
Ik wil het ook weten.quote:
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 21:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja. Alleen was er niks gekleurd.
Helaas heb ik alleen deze foto er nog van:
[afbeelding]
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |