En, nog wat verkocht?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 16:28 schreef Maartel het volgende:
Oké, ik moet echt die baan krijgen...
Een huisgenote kwam net vragen of ze een cd-tje van me mocht lenen, en ik sla meteen overenthousiast aan het "o, maar als je dat leuk vindt moet je dit cd-tje ook eens luisteren, en die, en die.. ooo, en deze vindt je dan ook vast wel leuk!"![]()
Hm, dat is niet per sé gedrag dat ik als klant in een muziekwinkel in alle omstandigheden weet te waarderen hoor.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 16:28 schreef Maartel het volgende:
Oké, ik moet echt die baan krijgen...
Een huisgenote kwam net vragen of ze een cd-tje van me mocht lenen, en ik sla meteen overenthousiast aan het "o, maar als je dat leuk vindt moet je dit cd-tje ook eens luisteren, en die, en die.. ooo, en deze vindt je dan ook vast wel leuk!"![]()
quote:
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:11 schreef Gellius het volgende:
[..]
Hm, dat is niet per sé gedrag dat ik als klant in een muziekwinkel in alle omstandigheden weet te waarderen hoor.
?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:21 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet niet bij welke winkel je solliciteert, maar overschat je je toekomstige rol als verkoper niet?
Niet groeten. Of mummelen. Niets zeggen bij het ontvangen van het geld. Niets terugzeggen wanneer je een afscheidsgroet doet. Als een dweil in de winkel hangen. Eén walkmanoortje in hebben.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:19 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wil gewoon vriendelijk behandeld worden.
Alert zijn en merken wanneer je geholpen wilt worden. Je vriendelijk aankijken als je afrekent (in plaats van met een collega te ginnegappen). Niet het geld in je hand kwakken. Dat soort dingen.
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:26 schreef Gellius het volgende:
[..]
Niet groeten. Of mummelen. Niets zeggen bij het ontvangen van het geld. Niets terugzeggen wanneer je een afscheidsgroet doet. Als een dweil in de winkel hangen. Eén walkmanoortje in hebben.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
.
..bovendien wil de winkel zich graag profileren als "de winkel voor klanten met een bovengemiddelde interesse in Muziek, Film en Games waar je heengaat voor een breed en diep assortiment gekoppeld aan een hoog kennis- en serviceniveau."quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:21 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet niet bij welke winkel je solliciteert, maar overschat je je toekomstige rol als verkoper niet?
écht een walkman of gewoon zo'n (ook heel fout) 'oortje' om in contact te staan met collega's..?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:29 schreef Gellius het volgende:
Het gebeurt Maartel. Het gebeurt.
Of luidkeels het lot beklagen dat je in de handen van je meelijwekkende functie gedreven heeft.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:26 schreef Gellius het volgende:
[..]
Niet groeten. Of mummelen. Niets zeggen bij het ontvangen van het geld. Niets terugzeggen wanneer je een afscheidsgroet doet. Als een dweil in de winkel hangen. Eén walkmanoortje in hebben.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
.
Dat zeggen ze, ja.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:30 schreef Maartel het volgende:
[..]
..bovendien wil de winkel zich graag profileren als "de winkel voor klanten met een bovengemiddelde interesse in Muziek, Film en Games waar je heengaat voor een breed en diep assortiment gekoppeld aan een hoog kennis- en serviceniveau."
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Of luidkeels het lot beklagen dat je in de handen van je meelijwekkende functie gedreven heeft.![]()
Volgens mij begrijp je niet wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:36 schreef Maartel het volgende:
[..]
't is geen meelijwekkende functie
![]()
Ja, het valt mij in de praktijk ook tegen (en toen ik vergelijkbaar werk deed werd ik ook af-en-toe op m'n vingers getikt dat ik teveel tijd nam voor 'lastige' klanten met vragen ipv makkelijke snelle klanten te helpen), maar ze zullen bij zo'n sollicitatiegesprek toch liever horen dat ik inderdaad een 'breed kennisniveau' heb dan dat ik eigenlijk nauwelijks op de hoogte ben van de muziek van tegenwoordig..quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |