Niet ingrijpender dan eerder...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:17 schreef Ticker het volgende:
Of dit allemaal waar is of niet, boeit me even niet. Wat electro-worm volgens mij wil duidelijk maken, is dat sindskort ons DNA drastisch aan het veranderen is.
jep, de proofreading van ons polymerase (en een hele reeks andere controle eiwitten..) is inderdaad van slag de laatste tijd. Zou het toch door de subatomaire straling van de asymmetrische ligging van copernicus in het vijfde veld van het derde huis in het sterrenbeeld van Isis komen? Even snel de laatste editie van Nature bekijken!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:17 schreef Ticker het volgende:
Of dit allemaal waar is of niet, boeit me even niet. Wat electro-worm volgens mij wil duidelijk maken, is dat sindskort ons DNA drastisch aan het veranderen is.
Leuk, maar het is meer een in vitro grapje, is weinig schokkend of van grote betekenis in het wild.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:26 schreef Bosbeetle het volgende:
Toch leuk dat deze topics veel reactie krijgen en topics als dit niet : [schokkend] éénentwintig aminozuren in een eiwit ! dat is ook een voorbeeld van je 'redundant' codons anders gebruiken het kan wel maar dan moeten er dus andere aminuzuren in de eiwitten van het aids menneke zitten. Dat zou ik zoals het andere topic al zegt schokkend vinden
dat klopt maar toch denk ik dat het wel uitgebuit kan worden. Alleen het zel wel teveel geld voor ontwikkeling kosten.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:29 schreef SP het volgende:
[..]
Leuk, maar het is meer een in vitro grapje, is weinig schokkend of van grote betekenis in het wild.
Ik denk dat het heel erg moeilijk, zoniet onmogeljk, is om met behulp van een artificieel aminozuur de werking van een eiwit te kunnen verbeteren cq. voorspellen wat het effect zou zijn.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:31 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
dat klopt maar toch denk ik dat het wel uitgebuit kan worden. Alleen het zel wel teveel geld voor ontwikkeling kosten.
Het is onmogelijk. Met dat doel ben ik ooit biochemie gaan studeren. Om aan de hand van de structuur te kunnen voorspellen wat de werking van een bepaald eiwit zal zijn heb je quantum mechanica nodig, en die is niet alleen niet-deterministisch, de formules die je nodig hebt om de volledige toestand van een molecuul van die complexiteit te omschrijven nemen hele boekwerken in beslag.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:46 schreef SP het volgende:
[..]
Ik denk dat het heel erg moeilijk, zoniet onmogeljk, is om met behulp van een artificieel aminozuur de werking van een eiwit te kunnen verbeteren cq. voorspellen wat het effect zou zijn.
Ik blijf erbij dat het meer een technische trucje is dan het practisch nut heeft, maar wie weet, sommige dingen zijn moeilijk te voorspellen. Net zoals wanneer de TS eens inhoudelijk antwoord geeft op wat vragen.
TS is op school en knan niet voor het einde van de middag antwoordenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:46 schreef SP het volgende:
[..]
Ik denk dat het heel erg moeilijk, zoniet onmogeljk, is om met behulp van een artificieel aminozuur de werking van een eiwit te kunnen verbeteren cq. voorspellen wat het effect zou zijn.
Ik blijf erbij dat het meer een technische trucje is dan het practisch nut heeft, maar wie weet, sommige dingen zijn moeilijk te voorspellen. Net zoals wanneer de TS eens inhoudelijk antwoord geeft op wat vragen.
Wat is het toch heerlijk als je kennis van zaken hebt.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:23 schreef Bosbeetle het volgende:
haha we gebruiken gewoon alle 64 codons hooralleen gebruiken we voor de meeste aminozuren meerdere codons.
en dat was het? geen repliek?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 17:40 schreef Electro-Worm het volgende:
Terug uit school weer.
Lees het topic en je eigen OP eens...quote:
Deze vraag bv, er staan er nog wel een hoop.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:37 schreef yvonne het volgende:
Ah, dus toch chemtrails..
Maar heel even, waarom kom ik dit soort uitspraken enkel en alleen tegen ( in deze context) op zweef sites ( om het even oneerbiedig te benoemen) en niet bij universiteiten of bv iets als scientific health, WHO, new scientist?
Ik kom het wel tegen in bv het ontstaan van kanker en daar is het al langer bekend.
http://www.google.nl/search?q=Veranderingen+in+ons+DNA&hl=nl&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:official&hs=NMm&start=0&sa=N
Ben uiterst benieuwd.
Ik vind het gewoon een interresant stuk tekstquote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:13 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben wel benieuwd hoe je zelf over dit stuk denkt.
Die quote in jouw reply: Ik zou het niet weten.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 07:46 schreef yvonne het volgende:
[..]
Deze vraag bv, er staan er nog wel een hoop.
En wat je nu eigenlijk zelf van het artikel vindt, ik neem aan dat het een artikel is?
ondanks dat de tekst een opeenstapeling van incorrect geinterpreteerde data is?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 07:47 schreef Electro-Worm het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon een interresant stuk tekst. Ik heb er zelf geen goeie mening over. want het stukje text gaat zelf wel hele tijd over na karma etc etc. Dus het kan wetenschappelijk zijn of "paranormaal:"
of je pakt een textboek biologiequote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:15 schreef nokwanda het volgende:
Dan kan ie toch van de replies hier leren.
Alsof die iedereen die kennis heeft
Juist uit de reacties hier (die elkaar ook tegenspreken) kun je dingen leren
En dan...? Helemaal uitlezen, omdat je ergens een verhaal hebt gelezen waarvan de waarheid niet bekend is?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:50 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
of je pakt een textboek biologie
Ja, luister eens, elke jandoedel kan een stuk text copy-pasten en zeggen 'dat is wel leuk' om er voor de rest er niets mee te doen. Probeer minstens een beetje de discussie aan te gaan anders is het een volstrekt waardeloos topic.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:15 schreef nokwanda het volgende:
Dan kan ie toch van de replies hier leren.
Alsof die iedereen die kennis heeft
Juist uit de reacties hier (die elkaar ook tegenspreken) kun je dingen leren
Dattum dus!quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:36 schreef SP het volgende:
[..]
Ja, luister eens, elke jandoedel kan een stuk text copy-pasten en zeggen 'dat is wel leuk' om er voor de rest er niets mee te doen. Probeer minstens een beetje de discussie aan te gaan anders is het een volstrekt waardeloos topic.
Ligt er ook maar aan hoe de mensen in een topic reageren. TS is vanaf het begin om de oren geslagen met posts dat ie dom is of tenminste geen verstand van zaken heeft in dit geval, zijn hoofd wordt er praktisch afgebetenquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:36 schreef SP het volgende:
[..]
Ja, luister eens, elke jandoedel kan een stuk text copy-pasten en zeggen 'dat is wel leuk' om er voor de rest er niets mee te doen. Probeer minstens een beetje de discussie aan te gaan anders is het een volstrekt waardeloos topic.
niet mee eens, als je zo'n pretentieus en hoogdravend stuk neerplakt kan je ook wel verwachten dat er sterk op gereageerd wordt. Het plaksel claimt nogal wat.....quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:40 schreef jogy het volgende:
[..]
Ligt er ook maar aan hoe de mensen in een topic reageren. TS is vanaf het begin om de oren geslagen met posts dat ie dom is of tenminste geen verstand van zaken heeft in dit geval, zijn hoofd wordt er praktisch afgebeten. Ja, lekker reageren is dat.
Help die knakker op weg zou ik zeggen in plaats dat men meteen met een superioriteitscomplex binnen komt stappen en het gepeupel wel even een lesje leert..
Dus.
Of hij heeft geen zin meer om erop in te gaan omdat zijn hoofd eraf werd gebeten.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:55 schreef SP het volgende:
[..]
niet mee eens, als je zo'n pretentieus en hoogdravend stuk neerplakt kan je ook wel verwachten dat er sterk op gereageerd wordt. Het plaksel claimt nogal wat.....
En volgens mij is de TS niet bepaald afgeschrikt, hij lijkt me meer te lui om er inhoudelijk op in te gaan.
ik vermoed dat hier meerdere dr/ir/drs rondneuzen, misschien zou de TS gebruik van deze kennis moeten maken!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |