abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 februari 2008 @ 10:11:47 #126
145992 Wacky87
Zekerheid begint met twijfel
pi_57055117
Over de ID-Discussie,...

Ik hoorde dit een keer op een programma:

Het argument: Ik heb niks te verbergen

Reactie: Ik heb niks te verbergen voor mensen die ik absoluut vertrouw, mensen zouden de overheid nooit ten volle moeten vertrouwen.
  zondag 2 maart 2008 @ 20:13:09 #127
39581 Salvad0R
universal
pi_57111914
Goed punt!
Mensen die stellen dat ze "toch niets te verbergen" hebben, die zijn van het lafste, meeloperigste niet-nadenkende soort.

Het gaat er namelijk niet om wat wij te verbergen hebben, het gaat erom wat overheden verbergen.
  maandag 3 maart 2008 @ 10:59:26 #128
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_57122263
quote:
Op zondag 2 maart 2008 20:13 schreef Salvad0R het volgende:
Goed punt!
Mensen die stellen dat ze "toch niets te verbergen" hebben, die zijn van het lafste, meeloperigste niet-nadenkende soort.

Het gaat er namelijk niet om wat wij te verbergen hebben, het gaat erom wat overheden verbergen.
precies
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_57248165
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 14:05 schreef FredvZ het volgende:

[..]

pssst, Net 5 is eigendom van SBS, een Luxemburgs bedrijf en niet in eigendom van boven genoemden...

Media is overigens per definitie niet objectief. Kranten, radio, internet en ook boeken zijn net zo subjectief als televisie. En dat is ook niet zo vreemd, want je kijkt/luistert/leest altijd via de auteur van het programma/boek/artikel of wat dan ook.
SBS is Zweeds en RTLis Luxemburgs om precies te zijn
  dinsdag 11 maart 2008 @ 19:04:15 #130
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_57311518
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 10:11 schreef Wacky87 het volgende:
Over de ID-Discussie,...

Reactie: Ik heb niks te verbergen voor mensen die ik absoluut vertrouw, mensen zouden de overheid nooit ten volle moeten vertrouwen.
De verwoording die ik laatst las:

"Ik heb niets te verbergen, maar toch doe ik de toiletdeur op slot"

m.a.w. Niets te verbergen hebben blijft iets totaal anders dan het recht op privacy.
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  zondag 6 april 2008 @ 22:31:20 #131
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_57878849
quote:
Op zondag 2 maart 2008 20:13 schreef Salvad0R het volgende:
Goed punt!

Ah, wat leidt ik toch een heerlijk laf, meeloperig en niet-nadenkend leven. Geniet je met me mee?

Edit: Ik leidt zelfs zo een niet-nadenkend leven dat ik 'Ik leidt' met dt schrijf.
  vrijdag 18 april 2008 @ 09:03:47 #132
205537 jeh1
gevaarlijk
pi_58129428
gruwelijk interessant, ik kende die hele bernays niet. Ik ga die shit maar es een x l ezen
pi_58133599
quote:
Op zondag 6 april 2008 22:31 schreef dubidub het volgende:

[..]

Ah, wat leidt ik toch een heerlijk laf, meeloperig en niet-nadenkend leven. Geniet je met me mee?

Edit: Ik leidt zelfs zo een niet-nadenkend leven dat ik 'Ik leidt' met dt schrijf.
Wat denk je te bereiken met bewuste kortzichtigheid?
  vrijdag 18 april 2008 @ 15:05:42 #134
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_58137359
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 12:17 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Wat denk je te bereiken met bewuste kortzichtigheid?
Uh, gezelligheid en onbezorgdheid.
pi_58140978
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 15:05 schreef dubidub het volgende:

[..]

Uh, gezelligheid en onbezorgdheid.
Dus jij denkt dat de wereld gezelliger en onbezorgder is mèt massiv total media controle? Kortzichtigheid ten top. Zo'n mentaliteit van "Het zal mijn tijd wel duren".
Beetje laf wel.
  zaterdag 19 april 2008 @ 14:15:05 #136
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_58158364
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 17:43 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat de wereld gezelliger en onbezorgder is mèt massiv total media controle?

Nee, maar ik zou graag een quote willen zien waarin ik dat beweer.
pi_58276500
Het is vrij eenvoudig om het volgen van de media af te leren hoor...

Neem één krant of t.v. journaal en ga natrekken hoe simpel (papagaai) ze aan de nieuwtjes komen, vervolgens ga je alles proberen te weerleggen via de alternatieve (internet)media.
Daarna ga je je zelf leren wat pas écht nieuws is.

En dat was dan het einde van de mainstream media voor jou.
Wie neemt ze dan nog serieus?
Ik al jaren niet meer.

Wij kunnen zelf die 2 to 5 procent echte onafhankelijke nieuwsbronnen verhogen tot hoever we maar willen.
Ik ben antipsychiatrisch
pi_58277918
En ga er altijd vanuit dat het tegenovergestelde waar is tot het tegendeel bewezen wordt, beredeneer verder vanuit dat punt.
Als er iemand(de overheid of de GR of zo) dus zegt dat het prikje goed is voor je 12-jarige dochter dan kun je er rustig vanuit gaan dat het niet goed is.
Daarna kun je eens rustig gaan bekijken of het misschien toch wel goed is, harde bewijzen moeten er dan immers zijn!
Dit bovenstaande geldt voor alles uit de reguliere medische hoek en de media zo ongeveer.

Als Bush zegt dat de "kwaden/terroristen" ons willen verwonden dan....draai je de rollen om en tadáá...
En weer het zelfde verhaal, ga rustig op je gemakje op zoek naar bewijzen dat Bush niet tot het kwaad behoord...
Ik ben antipsychiatrisch
  donderdag 24 april 2008 @ 14:21:30 #139
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_58278455
quote:
Op donderdag 24 april 2008 13:56 schreef astrada het volgende:
En ga er altijd vanuit dat het tegenovergestelde waar is tot het tegendeel bewezen wordt, beredeneer verder vanuit dat punt.
Als er iemand(de overheid of de GR of zo) dus zegt dat het prikje goed is voor je 12-jarige dochter dan kun je er rustig vanuit gaan dat het niet goed is.
Daarna kun je eens rustig gaan bekijken of het misschien toch wel goed is, harde bewijzen moeten er dan immers zijn!
Dit bovenstaande geldt voor alles uit de reguliere medische hoek en de media zo ongeveer.

Als Bush zegt dat de "kwaden/terroristen" ons willen verwonden dan....draai je de rollen om en tadáá...
En weer het zelfde verhaal, ga rustig op je gemakje op zoek naar bewijzen dat Bush niet tot het kwaad behoord...
Jij bent slim!
  zaterdag 10 mei 2008 @ 03:58:29 #140
39581 Salvad0R
universal
pi_58589578
Mja.
Ik kijk sinds september geen TV meer, het ding staat stof te vangen hier en ik mis helemaal nietsss. Het is tijdverspilling.
  vrijdag 19 december 2008 @ 10:00:19 #142
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_64142206
quote:
grappig....maar niks nieuws natuurlijk. Via mijn linkedin-netwerk ben ik ook maar 3 stappen van Beatrix verwijderd en via Beatrix dus met de complete Bilderbergclub gelinkt.
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  vrijdag 19 december 2008 @ 10:15:50 #143
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_64142641
klopt geen ruk van dat ding trouwens. Probeer jij eens Lubbers aan Beatrix te linken via dat tooltje...

waarschijnlijk hebben ze elkaars gsm nummer gewoon onder speeddail staan, maar volgens deze site zijn ze alleen via een gruwelijke omweg aan elkaar te linken
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_64153240
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 10:15 schreef teamlead het volgende:
klopt geen ruk van dat ding trouwens. Probeer jij eens Lubbers aan Beatrix te linken via dat tooltje...

waarschijnlijk hebben ze elkaars gsm nummer gewoon onder speeddail staan, maar volgens deze site zijn ze alleen via een gruwelijke omweg aan elkaar te linken
Het was meer als reactie bedoeld voor jogy, die een paar maanden terug in dit topiv vroeg naar zoiets.
pi_64156615
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 10:11 schreef Wacky87 het volgende:
Over de ID-Discussie,...

Dat argument wordt vaak gebruikt als het gaat om camera's, ID plicht etc.
Toen ik in gesprek was met een aantal personen zei iemand als reactie op dat argument:
Ik heb inderdaad niks te verbergen, maar toch geef ik in het bevolkingsregister niet aan, dat ik en mijn kinderen joods zijn. De geschiedenis leert wel waarom.
pi_64156641
quote:
Op donderdag 24 april 2008 13:56 schreef astrada het volgende:

Tja, maar als Bush dan dit zegt ?

We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_64218720
Als jullie nou eens een keer stoppen met die paranoia en gewoon een keer een krantje kopen. Dan ben ik ook weer een gelukkig mens.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 8 februari 2009 @ 00:33:39 #148
151199 tinoz
Alter Reality
pi_65839512
er is hier niemand die het op een rijtje heeft
Save Us From Fashion !
  zondag 8 februari 2009 @ 10:37:12 #149
151199 tinoz
Alter Reality
pi_65843501
quote:
Op zondag 21 december 2008 19:58 schreef KoosVogels het volgende:
Als jullie nou eens een keer stoppen met die paranoia en gewoon een keer een krantje kopen. Dan ben ik ook weer een gelukkig mens.
De krant is corrupt
Save Us From Fashion !
pi_65857013
quote:
Op zondag 21 december 2008 19:58 schreef KoosVogels het volgende:
Het is niet paranoia, het is gewoon feitelijk. Maximaal 10 man beheerscht 99% van alle (fossiele) media.

De krant is niet anders. Uiteindelijk zijn de kranten (Telegraaf, Telegraph, etc) eigendom van NewsCorporation van Rupert Murdoch, of van een soortgelijk onderdrukkend bedrijf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')