abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52665795
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 03:33 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ohja, want er zit totaal geen verschil tussen een forse auto en een apparaat wat gemaakt is om te doden . En ik wist niet dat uit onderzoek van de fabrikanten is gebleken dat SUV-rijders idioten zijn, wat Van Jole wel stelt en aantoont met een internetfilmpje (waarin een pick-up truck te zien is, maar goed ).

Het nut is irrelevant aangezien SUV's gewoon goedgekeurd door de RDW en gewoon op de weg mogen rijden.
Wel verschil tussen de apparaten, maar niet zo heel veel tussen de overlevingskansen van de tegenpartijen!
Dat je dat niet wist, is begrijpelijk, dat zullen ze ook niet aan de grote klok hangen. Van Jole is journalist, dus die spoort dingen op, die jij en ik niet snel achterhalen. Ik vind het ook een flapdrol, maar dat soort werk kan hij wel. En lekker cynisch is hij ook. Die filmpjes tonen niks aan, dat zijn smaakmakers op de achtergrond.

De RDW kijkt niet naar moraal of moreel, alleen naar techniek en botsproeven. Hier gaat het wel over moraal of juist niet.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 00:02:28 #202
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_52666084
Wat een gezeik, auto's worden gemiddeld steeds groter in de loop der jaren, daar klaagde nooit iemand over. Tot een één of andere linkse mongool besloot dat SUV-rijders het boetekleed moesten gaan dragen voor alle wereldproblematiek.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 00:04:15 #203
53267 TC03
pi_52666127
Ik ben ook wel benieuwd naar de overlevingskansen van deze auto als deze op bezoek komt. Verdammt noch mal, verbieden die Audi's!
pi_52667060
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 00:02 schreef TC03 het volgende:
Wat een gezeik, auto's worden gemiddeld steeds groter in de loop der jaren, daar klaagde nooit iemand over. Tot een één of andere linkse mongool besloot dat SUV-rijders het boetekleed moesten gaan dragen voor alle wereldproblematiek.
Of tot een rechtse mongool bedacht dat hij schijt had aan alles en iedereen. Na mij de zondvloed! En opeens werd het waar!

Er is een topic over wat nou rechts en links is. Denk dat ik maar een linkje maak. Links denkt ook aan anderen/het geheel, rechts alleen aan zichzelf.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 00:46:39 #205
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52667128
Oh het gaat alweer over grote auto's en de veiligheid.

Als je zo gaat redeneren moet je iedereen verplichten in een Corolla te gaan rijden. Of een Fiat 500.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_52667411
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 00:46 schreef popolon het volgende:
Oh het gaat alweer over grote auto's en de veiligheid.

Als je zo gaat redeneren moet je iedereen verplichten in een Corolla te gaan rijden. Of een Fiat 500.
Nou, verplichten en verbieden. Klinkt als de PVV!
Maar het zou wel fijn zijn als mensen hun eigen verantwoordelijkheid namen.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 01:09:28 #207
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52667612
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 01:00 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja goed, daarmee wil je dus zeggen dat mensen eigenlijk geen grote auto's zouden moeten rijden?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 01:12:26 #208
53267 TC03
pi_52667675
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 00:43 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Of tot een rechtse mongool bedacht dat hij schijt had aan alles en iedereen. Na mij de zondvloed! En opeens werd het waar!

Er is een topic over wat nou rechts en links is. Denk dat ik maar een linkje maak. Links denkt ook aan anderen/het geheel, rechts alleen aan zichzelf.
Haha, hoe verzin je het man. 'Schijt aan alles en iedereen'. Die SUV-rijder betaalt waarschijnlijk meer belasting op zijn auto dan jij ooit zal doen op je Opel Corsa. De auto's zijn goedgekeurd door de ANWB, en VVN hoor ik ook niet klagen. Je zoekt gewoon een stok waarmee je de vuige kapitalisten kan meppen.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 01:13:21 #209
53267 TC03
pi_52667698
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 01:00 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Toon eerst eens aan dat er de afgelopen jaren meer doden zijn gevallen ten gevolge van de toename van het aantal SUV's voordat je nog meer onzin blaat.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 01:15:27 #210
53267 TC03
pi_52667736
Trouwens grappig hoe alle Van Jole-adepten SUV-rijders de wind van voren geven, maar o wee als hetzelfde gedaan wordt bij Marokkanen.
pi_52667898
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 01:15 schreef TC03 het volgende:
Trouwens grappig hoe alle Van Jole-adepten SUV-rijders de wind van voren geven, maar o wee als hetzelfde gedaan wordt bij Marokkanen.
Als je gelezen had, had je geweten dat ik geen van Jole-adept was. En al helemaal niet "alle" van Jole-adepten. En Marokkanen zitten in een ander onderwerp.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 01:25:03 #212
53267 TC03
pi_52667919
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 01:23 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als je gelezen had, had je geweten dat ik geen van Jole-adept was. En al helemaal niet "alle" van Jole-adepten. En Marokkanen zitten in een ander onderwerp.
Ach, de terminologie is niet sluitend, maar je begrijpt wat ik bedoel. Ik vind het bizar dat mensen die gewon een auto die zij mooi vinden (en daar véél belasting voor betalen) zo aan de schandpaal genageld worden.
pi_52668018
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 01:12 schreef TC03 het volgende:

[..]

Haha, hoe verzin je het man. 'Schijt aan alles en iedereen'. Die SUV-rijder betaalt waarschijnlijk meer belasting op zijn auto dan jij ooit zal doen op je Opel Corsa. De auto's zijn goedgekeurd door de ANWB, en VVN hoor ik ook niet klagen. Je zoekt gewoon een stok waarmee je de vuige kapitalisten kan meppen.
Ik wil helemaal geen vuige kapitalisten meppen! Een van mijn beste vrienden is een vuige kapitalist en die waardeert mij zeer! Verder heb ik geen auto, zelfs geen modelauto. Ik heb een fiets en daar red ik me in 99,9 % van de gevallen uitstekend mee.
Dat belasting betalen doe je knarsetandend en onder veel gekanker.
Als ik op vuige kapitalisten wilde meppen, koos ik wel de opties en bonussen van bestuurders, dat is veel makkelijker.

Schijt aan alles en iedereen, ja. Dat is de basishouding van een SUV-rijder of van iedereen met een uitzonderlijk dure auto. "Ik heb betaald, dus ik kan me alles permitteren. Ik betaal er toch voor?"
pi_52668061
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 01:13 schreef TC03 het volgende:

[..]

Toon eerst eens aan dat er de afgelopen jaren meer doden zijn gevallen ten gevolge van de toename van het aantal SUV's voordat je nog meer onzin blaat.
Ik heb ze niet paraat, maar bij een botsing tussen zo'n kreng en een gewone auto, legt de gewone auto het loodje. Daar zijn die dingen ook op gebouwd. Daar zijn inmiddels ook cijfers over. Maar het zal toch niet nodig zijn om je dat te bewijzen, dat kun je toch zelf wel zien?
pi_52668099
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 01:25 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ach, de terminologie is niet sluitend, maar je begrijpt wat ik bedoel. Ik vind het bizar dat mensen die gewon een auto die zij mooi vinden (en daar véél belasting voor betalen) zo aan de schandpaal genageld worden.
Ja maar je mag een auto wel mooi vinden. Het probleem ontstaat, als je er mee de weg op gaat. Want dan kom je andere mensen tegen.
Zoals ik eerder postte: ik kick ook wel op zware machines. Maar ik ga toch niet met een bulldozer de weg op?
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 01:37:30 #216
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52668147
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 01:35 schreef Kees22 het volgende:

Zoals ik eerder postte: ik kick ook wel op zware machines. Maar ik ga toch niet met een bulldozer de weg op?
Dat is strafbaar, heel verstandig dat je dat niet doet.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 01:39:29 #217
53267 TC03
pi_52668183
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 01:29 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Schijt aan alles en iedereen, ja. Dat is de basishouding van een SUV-rijder of van iedereen met een uitzonderlijk dure auto. "Ik heb betaald, dus ik kan me alles permitteren. Ik betaal er toch voor?"
En de Audi A6 Avant die ik eerder liet zien, geldt hetzelfde voor bestuurders van die auto?
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 01:32 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik heb ze niet paraat, maar bij een botsing tussen zo'n kreng en een gewone auto, legt de gewone auto het loodje. Daar zijn die dingen ook op gebouwd. Daar zijn inmiddels ook cijfers over. Maar het zal toch niet nodig zijn om je dat te bewijzen, dat kun je toch zelf wel zien?
Ik geloof best dat de SUV wint, maar laat eens zien dat dit in de praktijk ook echt een negatief effect heeft gehad op de verkeersveiligheid? Het lijkt mij namelijk stug, aangezien je al sinds jaar en dag allerlei formaten va auto's hebt. Kleine auto's, grote auto's, jeeps, busjes, grote busjes, vrachtwagen, etc.
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 01:35 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja maar je mag een auto wel mooi vinden. Het probleem ontstaat, als je er mee de weg op gaat. Want dan kom je andere mensen tegen.
Een bulldozer is wel even iets anders hč. Ik zie niet in wat er mis is met SUV's. Ja, kleinere auto's delven het onderspit. Een Golfje uit de jaren 80 had toen ook al weinig te beginnen tegen een Land Rover.
pi_52668202
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 01:37 schreef popolon het volgende:

[..]

Dat is strafbaar, heel verstandig dat je dat niet doet.
Dank voor de tip.
Er is wel eens iemand met een wiellaadschop van Hoogovens een huis ingereden. Liefdesverdriet. Spectaculair hoor!
pi_52668486
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 01:39 schreef TC03 het volgende:

[..]

En de Audi A6 Avant die ik eerder liet zien, geldt hetzelfde voor bestuurders van die auto?
Moets hem even opzoeken. Denk het wel.

Ik moet iets uitleggen/bekennen. Jaren geleden las ik een interview met prof Van 't Heertje, de econoom en vader van Raoul van 't Heertje. Dat begon met de zin: "Hier is wel een parkeerverbod, maar ik zet hem er toch maar neer, want dat geldt niet voor mij." Verder in het interview de klacht, dat hij veel krassen kreeg over zijn dure auto, "waarschijnlijk uit jaloezie." En aan het eind de opmerking: "Veel hoogleraren praten wel over sociaal zijn, maar ik ben echt sociaal."
Een jaar daarvoor was ik met een vriendin en haar familie langs die plaats gelopen, en ik had zelf gezien hoe dure, geparkeerde auto's de uitgang voor de gewone bewoners belemmerden. Er kon nog geen kinderwagen langs!
Een intelligente man (hoogleraar) met een volledig gebrek aan zelfreflectie! Een grote mond over hoe goed hij is voor de gewone mens, maar wel zijn bak voor de deur van een ander parkeren.

Het is niet eerlijk om dat meteen op iedere bezitter van een dure bak te projecteren. Maar ik heb het wel heel vaak bevestigd gezien.
quote:

[..]

Ik geloof best dat de SUV wint, maar laat eens zien dat dit in de praktijk ook echt een negatief effect heeft gehad op de verkeersveiligheid? Het lijkt mij namelijk stug, aangezien je al sinds jaar en dag allerlei formaten va auto's hebt. Kleine auto's, grote auto's, jeeps, busjes, grote busjes, vrachtwagen, etc.
Daar zijn cijfers over. Heb ik nu niet paraat.
quote:
[..]
Een bulldozer is wel even iets anders hč. Ik zie niet in wat er mis is met SUV's. Ja, kleinere auto's delven het onderspit. Een Golfje uit de jaren 80 had toen ook al weinig te beginnen tegen een Land Rover.
Maar een deel van het argument is dan ook, dat mensen die bang zijn om te rijden, dan maar een dikkerd gaan rijden. Want dan durven ze opeens wel. En schuiven ze dus de lasten af.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 02:35:35 #220
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52668914
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 01:58 schreef Kees22 het volgende:

Maar een deel van het argument is dan ook, dat mensen die bang zijn om te rijden, dan maar een dikkerd gaan rijden. Want dan durven ze opeens wel. En schuiven ze dus de lasten af.
Daar moet ik je een beetje gelijk in geven. Ik zie ze dagelijks, mensjes van 1 meter 20 in een Hummert

Dus in dat geval, ik koop een Abrams M1A2. Even sparen nog.
pi_52669028
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 02:35 schreef popolon het volgende:

[..]

Daar moet ik je een beetje gelijk in geven. Ik zie ze dagelijks, mensjes van 1 meter 20 in een Hummert

Dus in dat geval, ik koop een Abrams M1A2. Even sparen nog.
Maar mag je met die rupsen wel op de openbare weg?
En dat verarmde uranium?
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 03:08:02 #222
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52669170
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 02:47 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Maar mag je met die rupsen wel op de openbare weg?
En dat verarmde uranium?
Allemaal bijzaak. Gewoon gaan.
pi_52669401
quote:

Bron? Of is dat je 'onderbuik', je weet wel, datgene waar je rechts zo graag van beschuldigt...

Al die argumenten van links hebben NUL waarde omdat ze niet verder komen dan 'rijk,' 'duur,' 'moeten meer betalen,' 'lelijk', 'kleine piemel, 'compenseren,' en 'bang'. Misschien ben ik er zelfs eentje vergeten - voeg hem gaarne toe. Niemand uit die linkse hoek begint ook maar een keer over het volkomen krankzinnige beleid in NL dat iedereen die ook maar een mm boven het maaiveld uitsteekt, met pek en veren behandeld dient te worden. Afgunst is het, en meer niet. O ja, met een flinke scheut bemoeizucht, want daar is links ook zo vreselijk goed in: bepalen hoe andere mensen hun leven in dienen te richten.

PS: een Fiat Panda weegt meer dan een Fiat 500. Verbieden al die Panda's! Een Batavus weegt gemiddeld misschien ook meer dan een Gazelle - levensgevaarlijk... Zoiets wordt natuurlijk alleen maar gekocht door mannetjes met een kleine pik die bang zijn. Verbieden die dingen. Want jullie blijven wel consequent, natuurlijk.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_52669655
Ik ben het (primeur) geheel eens met TS
pi_52669908
quote:

[..]

Ik wil helemaal geen vuige kapitalisten meppen! Een van mijn beste vrienden is een vuige kapitalist en die waardeert mij zeer! Verder heb ik geen auto, zelfs geen modelauto. Ik heb een fiets en daar red ik me in 99,9 % van de gevallen uitstekend mee.
Als ik op vuige kapitalisten wilde meppen, koos ik wel de opties en bonussen van bestuurders, dat is veel makkelijker.

Wat ben jij een pauper. Ze hebben er inderdaad voor betaald en betalen er dagelijks nog steeds meer voor dan andere met goedkopere of kleinere auto's.
Denk eens aan de BPM, benzine, wegenbelasting etc die men (de staat) vangt voor dit soort auto's. Je moet de staat vragen wat met het geld van de BPM en bezine accijns te doen.

Je werkt verdomme voor zoiets en omdat jan modaal daar niet tegen kan, moeten we het maar meer belasten onder de noemer het milieu.Ik kots echt op dat soort gasten. Wel profiteren en de sterkste schouders de zwaarste lasten laten dragen bla bla bla bla en lekker meegenieten en weinig doen.. Profiteurs

Werken voor je geld en hard ook. Gun mensen hetgeen waarvoor ze zo hard hebben gewerkt. Misschien geef jij heel veel geld uit aan huisdieren o.i.d. lekker boeiend, moet jij weten. Bemoei je dan ook niet met andermans zaken.
pi_52669963
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 08:37 schreef draaijer het volgende:

[..]

Wat ben jij een pauper. Ze hebben er inderdaad voor betaald en betalen er dagelijks nog steeds meer voor dan andere met goedkopere of kleinere auto's.
Denk eens aan de BPM, benzine, wegenbelasting etc die men (de staat) vangt voor dit soort auto's. Je moet de staat vragen wat met het geld van de BPM en bezine accijns te doen.

Je werkt verdomme voor zoiets en omdat jan modaal daar niet tegen kan, moeten we het maar meer belasten onder de noemer het milieu.Ik kots echt op dat soort gasten. Wel profiteren en de sterkste schouders de zwaarste lasten laten dragen bla bla bla bla en lekker meegenieten en weinig doen.. Profiteurs

Werken voor je geld en hard ook. Gun mensen hetgeen waarvoor ze zo hard hebben gewerkt. Misschien geef jij heel veel geld uit aan huisdieren o.i.d. lekker boeiend, moet jij weten. Bemoei je dan ook niet met andermans zaken.
Amen......................
pi_52673557
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 03:49 schreef StefanP het volgende:

[..]

Bron? Of is dat je 'onderbuik', je weet wel, datgene waar je rechts zo graag van beschuldigt...
Heb je dat filmpje niet gezien? Onderzoekje van de fabrikanten zelf onder de gebruikers van hun wanproducten. Lijkt me toch niet erg vooringenomen tegen de kopers.
quote:
Al die argumenten van links hebben NUL waarde omdat ze niet verder komen dan 'rijk,' 'duur,' 'moeten meer betalen,' 'lelijk', 'kleine piemel, 'compenseren,' en 'bang'. Misschien ben ik er zelfs eentje vergeten - voeg hem gaarne toe. Niemand uit die linkse hoek begint ook maar een keer over het volkomen krankzinnige beleid in NL dat iedereen die ook maar een mm boven het maaiveld uitsteekt, met pek en veren behandeld dient te worden. Afgunst is het, en meer niet. O ja, met een flinke scheut bemoeizucht, want daar is links ook zo vreselijk goed in: bepalen hoe andere mensen hun leven in dienen te richten.
Zo he, dat zijn pas ijzersterke, diep gefundeerde en objectieve argumenten die je hier aanvoert. En zo'n diep psychologisch inzicht ook!
pi_52673655
quote:

[..]

Maar als mijn hond op jouw stoep schijt en mijn kat in jouw tuin, als mijn haan 's morgens om 5:00 kraait en mijn konijn onder jouw schutting doorgraaft, dan gun je mij dat allemaal zonder mopperen.
Kijk, dan wil ik jou wel als buurman.

Ik snap trouwens niet waarom je mijn fiets doorgestreept hebt. Is een hele goede fiets. Een Batavus, al heb ik van oudsher meer met Gazelle.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:34:27 #229
53267 TC03
pi_52677158
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 13:24 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Maar als mijn hond op jouw stoep schijt en mijn kat in jouw tuin, als mijn haan 's morgens om 5:00 kraait en mijn konijn onder jouw schutting doorgraaft, dan gun je mij dat allemaal zonder mopperen.
Kijk, dan wil ik jou wel als buurman.
Gast...

Deze vergelijking geldt pas als er constant kreukels in jouw Batavus (:')) zitten, omdat die boze SUV's hem steeds kapot rijden.

Wat een walgelijk figuur ben jij zeg, andere mensen niet iets gunnen waar ze hard voor werken. Echt, ik kots op jou.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:37:46 #230
53267 TC03
pi_52677217
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 13:19 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Heb je dat filmpje niet gezien? Onderzoekje van de fabrikanten zelf onder de gebruikers van hun wanproducten. Lijkt me toch niet erg vooringenomen tegen de kopers.
Ben jij nou helemaal debiel of wat? Wanneer dringt het eens door tot je (kleine) hersentjes dat er verschillende formaten auto's zijn sinds de auto is uitgevonden? Een Suzuki Alto delft ook het onderspit tegen een Volkswagen Golf! Baas boven baas (bij jou heel veel bazen boven jouw kleinzielige leventje waarschijnlijk), leer ermee leven.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 17:27:28 #231
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_52678306
quote:

[..]

Milieumaffia
Overdreven Nederlandse bemoeizucht
pi_52688480
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:34 schreef TC03 het volgende:

[..]

Gast...

Deze vergelijking geldt pas als er constant kreukels in jouw Batavus (:')) zitten, omdat die boze SUV's hem steeds kapot rijden.

Wat een walgelijk figuur ben jij zeg, andere mensen niet iets gunnen waar ze hard voor werken. Echt, ik kots op jou.
Boze SUV's en stoute cabrio's
Nee hoor, die vergelijking gaat ook op als jouw auto mijn ademlucht verpest en als jij jouw auto voor mijn neus parkeert. Hoef je me nog niet eens aan te rijden omdat de spiegels van jouw auto een dode hoek hebben waar ik net in zit.

Schelden doet geen zeer en ik heb nog nergens gezegd, dat ik mensen iets waar ze hard voor werken niet gun. En zolang jouw kots maar niet op mijn bord spettert, ga je je gang maar.
pi_52688649
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:37 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ben jij nou helemaal debiel of wat? Wanneer dringt het eens door tot je (kleine) hersentjes dat er verschillende formaten auto's zijn sinds de auto is uitgevonden? Een Suzuki Alto delft ook het onderspit tegen een Volkswagen Golf! Baas boven baas (bij jou heel veel bazen boven jouw kleinzielige leventje waarschijnlijk), leer ermee leven.
Ja, wel even bij de les blijven!
Mijn opmerking was, dat berijders/berijdsters van die krengen schijt hebben aan alle andere weggebruikers.
StefanP vroeg naar een bron, die ik hem gaf (het onderzoek van autofabrikanten (Dat ik inmiddels wel eens zou willen lezen ) uit het filmpje van F. v. J..)

En nu begin jij over de verschillende formaten auto die al vanaf het begin rondrijden.
Ja, wat moet je nou op zo'n open deur zeggen?

En je begint weer te schelden.

Maar is niet erg. Er is elders op FOK! een discussie over de evolutie en ik kan mooi naar jou verwijzen als bewijs dat de mens (?) van de apen afstamt.
  zondag 26 augustus 2007 @ 00:37:39 #234
53267 TC03
pi_52689166
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 00:06 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nee hoor, die vergelijking gaat ook op als jouw auto mijn ademlucht verpest en als jij jouw auto voor mijn neus parkeert. Hoef je me nog niet eens aan te rijden omdat de spiegels van jouw auto een dode hoek hebben waar ik net in zit.
Overdrijf niet. Een Toyota Starlet van 15 jaar oud is ongetwijfeld vuiler dan een SUV.
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 00:14 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Mijn opmerking was, dat berijders/berijdsters van die krengen schijt hebben aan alle andere weggebruikers.
StefanP vroeg naar een bron, die ik hem gaf (het onderzoek van autofabrikanten (Dat ik inmiddels wel eens zou willen lezen ) uit het filmpje van F. v. J..)
Wat heb ik met StefanP te maken?
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 00:14 schreef Kees22 het volgende:

[..]

En nu begin jij over de verschillende formaten auto die al vanaf het begin rondrijden.
Ja, wat moet je nou op zo'n open deur zeggen?
Weet ik veel, JIJ klaagt erover. Jij klaagt over iets wat al tientallen jaren een feit is, maar sinds GL de SUV bombardeerde tot "P.C. Hoofttractor" is het een mooie kop van jut om je communistische onderbuikgevoelens op los te laten.
pi_52689248
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 01:15 schreef TC03 het volgende:
een topic over parkeren gebruiken om racistische troep je toetsenbord uit te schijten
pi_52689251
ja, goed zo, gewoon gaan beledigen als je argumenten onderuit gehaald worden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 26 augustus 2007 @ 00:41:48 #237
53267 TC03
pi_52689285
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 00:40 schreef Tarantallegra het volgende:

[..]

een topic over parkeren gebruiken om racistische troep je toetsenbord uit te schijten
Ik daag je uit om één (serieuze) racistisch getinte post van mij op Fok te vinden.
  zondag 26 augustus 2007 @ 00:42:11 #238
53267 TC03
pi_52689293
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 00:40 schreef Hathor het volgende:
Heb je het tegen mij? Mijn argumenten worden nergens onderuit gehaald hoor.
pi_52689296
quote:
tokking to me?
pi_52689313
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 00:41 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ik daag je uit om één (serieuze) racistisch getinte post van mij op Fok te vinden.
ik heb wel wat beters te doen
pi_52689328
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 00:42 schreef Tarantallegra het volgende:

[..]

tokking to me?
Nee. dat was aan Kees22 gericht, ik had het effe moeten quoten, jullie zijn ook zo snel.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 26 augustus 2007 @ 00:44:45 #242
53267 TC03
pi_52689345
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 00:43 schreef Tarantallegra het volgende:

[..]

ik heb wel wat beters te doen
Uit dan ook geen debiele beschuldigingen die je toch niet waar kan maken.
pi_52689439
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 00:44 schreef TC03 het volgende:

[..]

Uit dan ook geen debiele beschuldigingen die je toch niet waar kan maken.
zit niet zo te zuigen als je niet kan incasseren
pi_52689475
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 00:37 schreef TC03 het volgende:

[..]

Overdrijf niet. Een Toyota Starlet van 15 jaar oud is ongetwijfeld vuiler dan een SUV.
Daar kun je gelijk in hebben. Dat zien we dan vanzelf wel.
quote:
[..]

Wat heb ik met StefanP te maken?
Niks, misschien. Maar je reageerde op een reactie op een reactie. Dus dat heb ik even teruggekeken.
Onzin dus.
quote:
[..]

Weet ik veel, JIJ klaagt erover. Jij klaagt over iets wat al tientallen jaren een feit is, maar sinds GL de SUV bombardeerde tot "P.C. Hoofttractor" is het een mooie kop van jut om je communistische onderbuikgevoelens op los te laten.
Tja, hoe gaan die dingen. Een of andere idioot bedenkt een overdreven grote auto en een even grote idioot koopt het kreng. De eerste wekt nog verbazing, de tiende een opgetrokken wenkbrauw en de 100ste een vraag in de Kamer. En dan een onderzoek door een instantie of bureau. En dan komen er cijfers, die jou niet welgevallig zijn.
En dan ga je schelden. Ach, je doet maar.
  zondag 26 augustus 2007 @ 00:55:14 #245
53267 TC03
pi_52689607
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 00:50 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Daar kun je gelijk in hebben. Dat zien we dan vanzelf wel.
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 00:50 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Tja, hoe gaan die dingen. Een of andere idioot bedenkt een overdreven grote auto en een even grote idioot koopt het kreng. De eerste wekt nog verbazing, de tiende een opgetrokken wenkbrauw en de 100ste een vraag in de Kamer. En dan een onderzoek door een instantie of bureau. En dan komen er cijfers, die jou niet welgevallig zijn.
En dan ga je schelden. Ach, je doet maar.
Zeur dan ook over de Peugot 407, die groter is dan de 406. Of de Mercedes S-klasse die weer wat zwaarder is. Of de Volkswagen Golf die steeds groter wordt.

Waarom is een grote auto trouwens idioot? Grote auto's bestaan al net zo lang als de auto zelf. Ik zie echt niet in wat daar ineens debiel aan is.
pi_52689677
quote:
Ja zeg, hij scheldt me voor van alles uit.
Of liever gezegd: hij maakt me uit voor soorten mens die hij verwerpelijk vindt, maar waar ik geen probleem mee heb. Hij probeert met te kwetsen. (wat niet lukt!)

Mijn argumenten worden niet onderuit gehaald. Hij valt ze aan en ik pareer die aanval.

En vervolgens: beledigen kan ik ook. En beter!
  zondag 26 augustus 2007 @ 01:02:06 #247
53267 TC03
pi_52689749
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 00:58 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja zeg, hij scheldt me voor van alles uit.
Of liever gezegd: hij maakt me uit voor soorten mens die hij verwerpelijk vindt, maar waar ik geen probleem mee heb. Hij probeert met te kwetsen. (wat niet lukt!)

Mijn argumenten worden niet onderuit gehaald. Hij valt ze aan en ik pareer die aanval.

En vervolgens: beledigen kan ik ook. En beter!
pi_52689785
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 00:55 schreef TC03 het volgende:

[..]

[..]

Zeur dan ook over de Peugot 407, die groter is dan de 406. Of de Mercedes S-klasse die weer wat zwaarder is. Of de Volkswagen Golf die steeds groter wordt.

Waarom is een grote auto trouwens idioot? Grote auto's bestaan al net zo lang als de auto zelf. Ik zie echt niet in wat daar ineens debiel aan is.
Dat is vaktaal en ik heb geen idee waar je het over hebt. Want ik heb geen auto en ook nooit gehad. Het is inderdaad een probleem dat alle auto's geleidelijk aan zwaarder worden. Dat is nutteloos en slecht voor de wegen en het milieu en eigenlijk alles en iedereen.
Het heeft geen nut, het dient hoogstens de concurrentie tussen buren of collega's of vrienden.
  zondag 26 augustus 2007 @ 01:07:24 #249
53267 TC03
pi_52689854
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 01:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

ik heb geen idee waar je het over hebt
'nough said.
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 01:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Het is inderdaad een probleem dat alle auto's geleidelijk aan zwaarder worden. Dat is nutteloos en slecht voor de wegen en het milieu en eigenlijk alles en iedereen.
Het heeft geen nut, het dient hoogstens de concurrentie tussen buren of collega's of vrienden.
Het heeft wel nut, het laat je comfortabel van A naar B reizen. Dat is nuttig. En daarnaast is er ook nog zoiets als 'mooi'. Mooie dingen zijn leuk. Nee, dat dient geen direct nut, maar ze betalen daar dan ook dik voor (waarschijnlijk veel te veel zelfs).

Of jij let zeker niet op uiterlijk als je een jas of schoenen koopt?
pi_52690018
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 01:07 schreef TC03 het volgende:

[..]

'nough said.
Ik ken de verschillende merken en types auto niet. Want dat interessert me niet. Wel kan ik een overdreven grote auto herkennen als ik hem op straat zie. En daar gat dit topic toch over, of vergis ik mij nou?
quote:
[..]

Het heeft wel nut, het laat je comfortabel van A naar B reizen. Dat is nuttig. En daarnaast is er ook nog zoiets als 'mooi'. Mooie dingen zijn leuk. Nee, dat dient geen direct nut, maar ze betalen daar dan ook dik voor (waarschijnlijk veel te veel zelfs).

Of jij let zeker niet op uiterlijk als je een jas of schoenen koopt?
Een auto laat je van A naar B reizen. Als mijn buurman en ik tegelijk vertrekken, hij met de auto en ik op de fiets, zijn we tegelijk bij de Hema. En we kopen evenveel en we zijn tegelijk thuis. Maar hem kost het geld en mij niet.
En als hij dan met een dikke SUV gaat, en toch tegelijk aankomt en evenveel meeneemt, heb ik medelijden met hem.
Dat hij veel te veel betaalt, had ik ook al eerder gezegd. dan ben je toch een sukkel? Voor "mooi" koop je een kunstwerk of een modelauto of zo.

Nee, als ik schoenen of andere kleding koop, let ik niet op mijn uiterlijk.
  zondag 26 augustus 2007 @ 01:21:14 #251
53267 TC03
pi_52690106
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 01:17 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik ken de verschillende merken en types auto niet. Want dat interessert me niet. Wel kan ik een overdreven grote auto herkennen als ik hem op straat zie. En daar gat dit topic toch over, of vergis ik mij nou?
Ja, en ik noemde een aantal auto's op die een STUK groter zijn dan hun voorgangers. Maar daar klaag je niet over. Logisch, er is géén probleem.
quote:

[..]

Een auto laat je van A naar B reizen. Als mijn buurman en ik tegelijk vertrekken, hij met de auto en ik op de fiets, zijn we tegelijk bij de Hema. En we kopen evenveel en we zijn tegelijk thuis. Maar hem kost het geld en mij niet.
En als hij dan met een dikke SUV gaat, en toch tegelijk aankomt en evenveel meeneemt, heb ik medelijden met hem.
Dat hij veel te veel betaalt, had ik ook al eerder gezegd. dan ben je toch een sukkel? Voor "mooi" koop je een kunstwerk of een modelauto of zo.
Je snapt toch zelf wel dat dit nergens op slaat? 99 van de 100 keer is een auto sneller dan de fiets, ik hoop niet dat je zometeen nog gaat twijfelen aan het snelheidsvoordeel van een auto boven een fiets. Dat hij betaalt maakt hem geen sukkel, hij kiest voor comfort in plaats van goedkoop.
quote:

[..]

Nee, als ik schoenen of andere kleding koop, let ik niet op mijn uiterlijk.
Typisch.
pi_52690278
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 01:21 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ja, en ik noemde een aantal auto's op die een STUK groter zijn dan hun voorgangers. Maar daar klaag je niet over. Logisch, er is géén probleem.
Zou kunnen, ik ken de merken en types niet, dus ik weet niet of ik erover klaag. Als ze zo heel veel groter zijn, klaag ik er wel over.
quote:
[..]

Je snapt toch zelf wel dat dit nergens op slaat? 99 van de 100 keer is een auto sneller dan de fiets, ik hoop niet dat je zometeen nog gaat twijfelen aan het snelheidsvoordeel van een auto boven een fiets. Dat hij betaalt maakt hem geen sukkel, hij kiest voor comfort in plaats van goedkoop.
[..]
Ervaringsfeit. In de stad, dat moet ik erbij zeggen. Comfort? Zitten in een auto en zitten op een fiets. Parkeerplaats zoeken en daarvoor betalen?
quote:
Typisch.
Ik let op of ze goed zitten. Want dat is belangrijk: zit het goed en werkt het. Uiterlijke schijn kan me gestolen worden.
  zondag 26 augustus 2007 @ 01:37:37 #253
53267 TC03
pi_52690391
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 01:30 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zou kunnen, ik ken de merken en types niet, dus ik weet niet of ik erover klaag. Als ze zo heel veel groter zijn, klaag ik er wel over.
Waarom? Verkeersveiligheid? Er zijn altijd al zoveel verschillende voertuigen geweest in allerlei soorten en maten, wat maakt het dan uit dat er grotere normale auto's zijn?
quote:

[..]

Ervaringsfeit. In de stad, dat moet ik erbij zeggen. Comfort? Zitten in een auto en zitten op een fiets. Parkeerplaats zoeken en daarvoor betalen?
Het is wel heel dom om niet te beseffen dat auto's niet alleen gebruikt worden voor ritjes van drie minuten naar de HEMA.

Ten tweede: wat is nou je punt? Want dit verhaal geldt net zo goed voor alle auto's. Klaag je nou over auto's of over SUV's? Blijf bij je leest.
quote:

[..]

Ik let op of ze goed zitten. Want dat is belangrijk: zit het goed en werkt het.
Dat zal ik ook niet ontkennen. SUV's werken vrij goed en zitten ook niet verkeerd trouwens.
pi_52690551
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 01:37 schreef TC03 het volgende:

[..]

Waarom? Verkeersveiligheid? Er zijn altijd al zoveel verschillende voertuigen geweest in allerlei soorten en maten, wat maakt het dan uit dat er grotere normale auto's zijn?
Ja verkeersveiligheid. Grotere auto's bedreigen de verkeersveiligheid. Dat was al zo, natuurlijk. Maar nu die kregne als apare klasse herkenbaar zijn, kan er ook nderzoek naargedaan worden.
quote:
[..]

Het is wel heel dom om niet te beseffen dat auto's niet alleen gebruikt worden voor ritjes van drie minuten naar de HEMA.
Ja, dat zou het zijn als niet de meeste ritjes kort waren en makkelijk door fietsen vervangen konden worden.
quote:
Ten tweede: wat is nou je punt? Want dit verhaal geldt net zo goed voor alle auto's. Klaag je nou over auto's of over SUV's? Blijf bij je leest.
Jawel, maar SUV's zijn onevenredig veel smeriger.
quote:
[..]
Dat zal ik ook niet ontkennen. SUV's werken vrij goed en zitten ook niet verkeerd trouwens.
Ja, daar heb je wel een punt. Ze rijden lekker.
  zondag 26 augustus 2007 @ 02:05:18 #255
53267 TC03
pi_52690782
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 01:47 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja verkeersveiligheid. Grotere auto's bedreigen de verkeersveiligheid. Dat was al zo, natuurlijk. Maar nu die kregne als apare klasse herkenbaar zijn, kan er ook nderzoek naargedaan worden.
Hoe wil je dat rijmen met de dalende verkeersslachtoffers?
quote:

[..]

Ja, dat zou het zijn als niet de meeste ritjes kort waren en makkelijk door fietsen vervangen konden worden.
Niet relevant verder.
quote:

[..]

Jawel, maar SUV's zijn onevenredig veel smeriger.
In welk opzicht? Bron? Een SUV is niet smeriger dan een oude 'kleine' auto.
pi_52692594
repost
quote:

[..]

Wist je trouwens dat in een Volvo S50, V50, S60, V70, XC70 & XC90 (XC90=SUV) allemaal dezelfde Diesel motor past/kan ; namelijk de D5.

Dus voor de motor en roetfilter hoef je geen additionele accijns te heffen.. Dan blijft waarschijnlijk alleen nog het jaloerse gevoel bestaan. Waarom heeft hij zo'n mooie comfortabele wagen en waarom zit ik nog op de fiets
pi_52692646
Het lijkt me dat je daar niet enkel de SUV / leaserijders mee treft hoor

Zowat elke oudere auto ga je dan ook zéér hard gaan belasten (die hebben nl ook een hogere uitstoot), waardoor je een gemiddeld gezin met een auto van 7 jaar waarschijnlijk evenveel laat betalen of iemand die met een betrekkelijk nieuwe SUV rijdt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Athmozz op 26-08-2007 10:12:32 ]
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52692777
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 09:24 schreef Athmozz het volgende:
Het lijkt me dat je daar niet enkel de SUV / leaserijders mee treft hoor

Zowet elke oudere auto ga je dan ook zéér hard gaan belasten (die hebben nl ook een hogere uitstoot), waardoor je een gemiddeld gezin met een auto van 7 jaar waarschijnlijk evenveel laat betalen of iemand die met een betrekkelijk SUV rijdt.
TRUE, oudere auto's hebben inderdaad veel meer en vervuilende uitstoot
pi_52692836
Ik zie het gewoon als geldklopperij van de overheid. Frappant is hoe door sommige mensen in de hetze wordt getrapt onder het mom van zogenaamd milieu en gevaarlijk auto's.

sja, als je geen eenheidsworstmens bent, ben je blijkbaar a-sociaal.
pi_52692959
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:37 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ik heb laatst ook iets op TV gezien over de SUVs. Punt met die dingen is dat ze bij een aanraking voor een deel boven de versterkte kooi van de gemiddelde auto uitkomen, waardoor ze er in feite overheen gaan. De SUV heeft bijna geen krasje, en de getroffen auto is zo plat als een dubbeltje (ja, dat is wat overdreven).
Datzelfde effect heb je natuurlijk ook bij vrachtwagens, maar het is niet zo ingewikkeld dat als er meer SUVs rondrijden, er meer ongelukken zijn waar de getroffen auto dermate beschadigd wordt dat het geen pretje meer als je er in zit.
pi_52693054
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 10:15 schreef Wombcat het volgende:
Datzelfde effect heb je natuurlijk ook bij vrachtwagens, maar het is niet zo ingewikkeld dat als er meer SUVs rondrijden, er meer ongelukken zijn waar de getroffen auto dermate beschadigd wordt dat het geen pretje meer als je er in zit.
Je moet eens op Youtube zoeken naar filmpjes over crashtests, daaruit blijkt zelfs dat 100kg verschil in lading ervoor zorgt dat 2 identieke wagens al totaal verschillend gedrag vertonen bij een ongeluk. Aangezien de ene iets lager hangt schampt de andere erop af & is de ene auto ook véél minder erg geschonden dan de andere, en zijn de inzittenden van de minst beladen auto er ook veel beter van af. Daar werd direct de link gelegd met het verlagen van een auto. Laat een verlaagde golf in een standaard golf knallen, en de verlaagde maakt statistisch het meeste kans op zwaarder lichamelijk letsel dan de andere.

Verder zit je sowieso met verschillen hoor. Als ik me een oude W124 / W126 aanschaf en ik rij daarmee tegen een oudere wagen dan heeft de inzittende van die recente wagen ook véél kans op letsel, aangezien die mercedessen niet meegeven en gewoon alles platdrukken waar ze tegenaan rijden.
  zondag 26 augustus 2007 @ 11:10:46 #262
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_52693554
Het is overigens nog maar de vraag of gemeenten ook daadwerkelijk gebruik gaan maken van de mogelijkheden die de nieuwe wetgeving zal bieden. Het betekent immers dat men parkeerautomaten zal moeten vervangen of aanpassen zodat kentekengegevens kunnen worden verwerkt. Vervolgens is het de vraag op basis van welke beschikbare gegevens men beoordeelt in welke tariefsklasse de auto valt. En dan is er ook nog het probleem met buitenlandse voertuigen die niet bij de RDW zijn geregistreerd.
pi_52693693
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 10:28 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Je moet eens op Youtube zoeken naar filmpjes over crashtests, daaruit blijkt zelfs dat 100kg verschil in lading ervoor zorgt dat 2 identieke wagens al totaal verschillend gedrag vertonen bij een ongeluk. Aangezien de ene iets lager hangt schampt de andere erop af & is de ene auto ook véél minder erg geschonden dan de andere, en zijn de inzittenden van de minst beladen auto er ook veel beter van af. Daar werd direct de link gelegd met het verlagen van een auto. Laat een verlaagde golf in een standaard golf knallen, en de verlaagde maakt statistisch het meeste kans op zwaarder lichamelijk letsel dan de andere.

Verder zit je sowieso met verschillen hoor. Als ik me een oude W124 / W126 aanschaf en ik rij daarmee tegen een oudere wagen dan heeft de inzittende van die recente wagen ook véél kans op letsel, aangezien die mercedessen niet meegeven en gewoon alles platdrukken waar ze tegenaan rijden.
Je zit altijd met verschillen. De gemiddelde SUV zit met de bumper zoveel boven de gemiddelde gezinsauto dat de SUV er bij een frontale botsing altijd er overheen zal schieten.

SUV zijn veiliger voor de inzittenden, maar wentelen dat af op de andere verkeersdeelnemers.
pi_52694487
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:10 schreef NewOrder het volgende:
Het is overigens nog maar de vraag of gemeenten ook daadwerkelijk gebruik gaan maken van de mogelijkheden die de nieuwe wetgeving zal bieden. Het betekent immers dat men parkeerautomaten zal moeten vervangen of aanpassen zodat kentekengegevens kunnen worden verwerkt. Vervolgens is het de vraag op basis van welke beschikbare gegevens men beoordeelt in welke tariefsklasse de auto valt. En dan is er ook nog het probleem met buitenlandse voertuigen die niet bij de RDW zijn geregistreerd.
Ik vind het nog steeds een belachelijk dom idee van die gasten. Wat doe je met een SUV diesel met roetfilters?! Die is schoner dan menig andere auto. Een groot aantal van die bakken cruised op gas?!
pi_52694613
Ik vind dat we de rollen moeten omdraaien. Een stel idioten in Den-Haag willen de "koe" nog verder uitmelken en dan met het gore lef te zeggen dat het omwillen van de ruimte en de uitstoot (lees milieu)!?
Dit soort zaken halen werklijk het bloed onder mijn nagels vandaan.

De personen die dit achterlijke idee hebben verzonnen, zijn (mede) verantwoordelijk voor het feit dat we nog steeds niet op BioDiesel (Bio-Ethanol) en of waterstof rijden.
Waarom dan wel? Nou die gore stink staat wil de accijns op de brandstof niet kwijt. Het is zo'n massive inkomsten bron!? Omdat het al zo'n vreselijke inkomsten bron is, kunnen we het net zo goed nog verder uitmelken. De mensen blijven toch rijden.

In Den-Haag zitten de vieze hypocrieten en dan zich beter voordoen dan ze zijn..
Hierbij de opbouw van SHELL over het accijns wat de staat krijgt per liter. Let wel het is van 2005. Inmiddels is het nog veel erger. Toen (2005) was al het 66%!!!

[ Bericht 7% gewijzigd door draaijer op 26-08-2007 12:22:01 ]
pi_52695385
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 11:21 schreef Wombcat het volgende:
SUV zijn veiliger voor de inzittenden, maar wentelen dat af op de andere verkeersdeelnemers.
Dat behoud je bij alle wagens. Als je gewone personenwagens gaat vergelijken, dan is een auto in de stijl van een S klasse of gelijk welke andere uit de kluiten gewassen auto ook veel sterker dan een corsa, en gaat bij een frontale aanrijding die corsa er ook veel slechter uit komen, gewoon omdat hij veel minder weegt.

Dat zo'n zware (en bij SUV's ook hoge) auto veiliger is, klopt inderdaad, maar het staat iedereen vrij een grotere wagen of een SUV te betalen. Als je met zo'n bak rijdt draag je sowieso al makkelijk dubbel zoveel af of iemand die met een kleindere rijdt, dus om die mensen nu nog zwaarder aan te pakken...

Leg in de stad gewoon een paar grote parkings aan op de grotere doorgangswegen en zorg voor een zeer goed OV waar elke lijn om de 5 minuten rijdt, en de mensen laten hun auto wel op die parkings achter. In Gent is het al zo dat je in het historisch centrum & de winkelstraten niet eens met een auto mag passeren, en dat geeft ook totaal geen problemen, iedereen dumpt de auto op de parkings en gaat vandaar te voet / met het OV verder.
  zondag 26 augustus 2007 @ 12:51:22 #267
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_52695403
Parkeren is per definitie gay.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  zondag 26 augustus 2007 @ 13:31:52 #268
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_52696274
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 12:50 schreef Athmozz het volgende:
Leg in de stad gewoon een paar grote parkings aan op de grotere doorgangswegen en zorg voor een zeer goed OV waar elke lijn om de 5 minuten rijdt, en de mensen laten hun auto wel op die parkings achter. In Gent is het al zo dat je in het historisch centrum & de winkelstraten niet eens met een auto mag passeren, en dat geeft ook totaal geen problemen, iedereen dumpt de auto op de parkings en gaat vandaar te voet / met het OV verder.
Of je laat winkeliers gewoon vrij in de keuze waar zij zich vestigen. Bij grote winkelcentra aan de rand van de stad is ruimte zat om te parkeren en heeft niemand last van welke vervuiling dan ook.
pi_52696319
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 13:31 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Of je laat winkeliers gewoon vrij in de keuze waar zij zich vestigen. Bij grote winkelcentra aan de rand van de stad is ruimte zat om te parkeren en heeft niemand last van welke vervuiling dan ook.
Ja, goed idee

Dan kan je voor elke volgende winkel weer in je auto stappen om daarheen te rijden en wederom parkeergeld betalen
pi_52696603
quote:

[..]

Winkeliers zijn ook vrij om zich ergens te vestigen hoor, maar er zijn gewoon winkelstraten zoals de Veldstraat & De lange munt waar de ene winkel naast de andere zit (zelfs de fnac zit daar) en je MAG daar niet met je auto inrijden. Als je dus een dikke plasma koopt in de Fnac in de Veldstraat moet je thuislevering vragen of hem dragen tot de dichtstbijzijnde parking (500m ongeveer). Verder is dat al jŕren zo, dus daar moeten ze niet over klagen ook. Kleine particulieren zitten daar toch niet, die kunnen de huur van zo'n pand nooit opbrengen. De winkels die daar zitten zijn eerder winkels om in te gaan shoppen, je vindt daar (op een paar nachtwinkels en 1 mini-GB na) geen supermarkten, dus zo noodzakelijk is het niet om daar met de auto te staan. Alsof een mens in een keer zoveel kleren koopt dat hij ze niet kan meenemen in een zakje (en verder is shoppen in het centrum leuker daar hangt tenminste nog een leuke sfeer ook)...
  zondag 26 augustus 2007 @ 13:59:47 #271
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_52696934
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 13:33 schreef draaijer het volgende:
Ja, goed idee

Dan kan je voor elke volgende winkel weer in je auto stappen om daarheen te rijden en wederom parkeergeld betalen
Jij hebt liever dat de overheid bepaalt waar winkeliers zich vestigen? Dan krijg je vanzelf een situatie zoals die nu is, waarbij winkeliers zich vrijwel allemaal in de binnenstad moeten vestigen, waar steden er allemaal hetzelfde uitzien en waar parkeren op zaterdagmiddag slechts voor een enkeling is weggelegd. Als de consument niet tevreden is over de locatie van een winkel, wie ondervindt daar dan nadeel van, de winkelier of de overheid?
  zondag 26 augustus 2007 @ 14:00:52 #272
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_52696953
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 13:46 schreef Athmozz het volgende:
Winkeliers zijn ook vrij om zich ergens te vestigen hoor
In Nederland niet.
pi_52698836
quote:

[..]

Winkelcentra mogen niet op industrieterreinen

De overheid dwingt de automobilist het centrum in om vervolgens belastingen te gaan heffen omdat het centrum onleefbaar zou worden. Als het niet zo triest zou zijn dan zou je er eigenlijk om moeten lachen

[ Bericht 21% gewijzigd door Fastmatti op 26-08-2007 15:15:59 ]
pi_52716929
Ik snap het probleem niet: je kunt toch gewoon op de fiets naar het winkelcentrum? Of naar de theatervoorsteliling of de film?
pi_52716992
Wat een non-discussie over die belastingdruk. De rijksbegroting is 250 miljard, het BNP 550 oid? Iets minder als de helft iig. Nog steeds te hoog natuurlijk
pi_52717007
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 02:01 schreef Kees22 het volgende:
Ik snap het probleem niet: je kunt toch gewoon op de fiets naar het winkelcentrum? Of naar de theatervoorsteliling of de film?
En als je een paar tassen e.d. nodig hebt en je woont er? Wat dacht je van een zooi boeken plus laptob en een ander pak? Of ga je die ook achterop knopen. En what about boodschappen? Even boodschappen doen voor een gezin met 3 kids op de fiets
pi_52719749
Waarom wordt er eigenlijk één type auto uitgelicht, namelijk de SUV, die meer moet betalen? Waarom niet gewoon de gegevens van alle auto's verzamelen wat ze werkelijk uitstoten aan schadelijke stoffen, dus ook al die oude bakken die nog massaal rondrijden, kan via de apk en aan de hand daarvan een tarief samenstellen.

Krijg je straks ook een SUV ster opgeplakt als je een SUV rijdt?
pi_52721825
quote:
het kŕn ja, maar als ik met de vriedin naar de film ga, dan ga ik sowieso met de wagen. Als het regent kom je daar anders als een verzopen kat toe... Voor die 4km dat ik met de auto moet rijden doe ik het wel hoor (en de cinema's zelf hebben hier altijd een mooie parking)
  maandag 27 augustus 2007 @ 17:13:04 #279
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_52731049
quote:
Dat is aan een ieder zelf om te bepalen. Overigens zie je nu al dat het centrum van steden op drukke tijden uitpuilt van de gestalde fietsen. Het is een kwestie van tijd tot ook de fietser wordt verbannen.
pi_52732229
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 09:33 schreef more het volgende:
Waarom wordt er eigenlijk één type auto uitgelicht, namelijk de SUV, die meer moet betalen?
Omdat de gemiddelde Nederlander dan denkt dat hij niet de lul is. Inmiddels zouden ze toch anders moeten weten....
pi_52732244
quote:
Bedenk je wel dat jouw fietspad gefinancierd is door de automobilist.
pi_52732411
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 17:13 schreef NewOrder het volgende:
Dat is aan een ieder zelf om te bepalen.
Zoals ik eerder al aangaf kán je in veel situaties amper zonder de auto...
pi_52732477
quote:

[..]

Dat is aan een ieder zelf om te bepalen. Overigens zie je nu al dat het centrum van steden op drukke tijden uitpuilt van de gestalde fietsen. Het is een kwestie van tijd tot ook de fietser wordt verbannen.
Ik zit eerlijk gezegd te wachten op massale alcoholcontroles onder fietsers. Verwacht dat die goudmijn ergens in de zomer van 2008 wordt ontdekt
pi_52733188
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 18:12 schreef Fastmatti het volgende:
Ik zit eerlijk gezegd te wachten op massale alcoholcontroles onder fietsers.
Ik begrijp dat ze er zal komen, maar ik zit er niet op te wachten... elke keer als ik uitgeweest ben de taxi nemen komt best duur uit namelijk

Ik zie ze daar al staan aan de Overpoort op een uitgaansavond. Iedereen zijn fiets langs de kant zetten en tegen het einde van de avond is de straat gewoon afgesloten door fietsen
pi_52737148
quote:

[..]

[..]
Nee. Fietsen bedreigen de verkeersveiligheid. Fietsers zijn heel kwetsbaar op hun tweewielertje maar zijn door de wetgeving in hoge mate beschermd en vele fietsers gedragen zich daarnaar: ze wanen zich onkwetsbaar en doen zo een grote aanslag op de (met name hun eigen) verkeersveiligheid.

Ofwel: argumenten bedenken kan iedereen.
pi_52737213
Goed idee van dat parkeren. Alhoewel het niet extreem duurder hoeft voor wijkbewoners, gewoon twee verschillende wachtlijsten voor een parkeerkaart doet mensen waarschijnlijk ook over de streep trekken. Nu nog de taxichauffeurs verplichten bij aankoop van een nieuwe wagen een machine te kopen met minstens een hybride motor en het gaat de goede kant op, die rijden toch voornamelijk korte stadsritjes, en voor het langere afstandswerk zit er toch wel een benzinemotor in. Des te meer van dat soort initiatieven graag, zodat het voor de markt snel duidelijk wordt dat dit een zeer winstgevende markt kan zijn.
pi_52740262
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 02:07 schreef Autoreply het volgende:

[..]

En als je een paar tassen e.d. nodig hebt en je woont er? Wat dacht je van een zooi boeken plus laptob en een ander pak? Of ga je die ook achterop knopen. En what about boodschappen? Even boodschappen doen voor een gezin met 3 kids op de fiets
laptob ? Mooi woord.
Jawel hoor: gewoon stevige fietstassen en desnoods voor ook nog. Gaat heel goed. Een van mijn zussen is alleenstaand moeder met vier kinderen en nog een pleegkind. Heeft nooit een auto gehad.
pi_52740359
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 11:23 schreef Athmozz het volgende:

[..]

het kŕn ja, maar als ik met de vriedin naar de film ga, dan ga ik sowieso met de wagen. Als het regent kom je daar anders als een verzopen kat toe... Voor die 4km dat ik met de auto moet rijden doe ik het wel hoor (en de cinema's zelf hebben hier altijd een mooie parking)
Ja, dan wil je indruk maken op je vriendin. Dat ze denkt dat je een grotere pik hebt.
Hoe vaak regent het nou als je ergens naartoe wilt? Als ik 10 keer per jjaar nat op mijn werk of thuis kom, is het veel.
En 4 km fietsen, is dat nog te veel moeite? Dan ben je wel errug stoer. Ik zou het doen, kun je haar lekker op de stang zetten
pi_52740408
quote:

[..]

Ja, daar heb je gelijk in, maar dan moet je ook niet klagen dat je daar voor moet betalen.
Die gestalde fietsen is soms wel een probleem ja. Allemaal op een rij voor de toegang tot de winkelstraat.
  maandag 27 augustus 2007 @ 23:03:50 #290
53267 TC03
pi_52740472
Als ik ooit naast Kees22 kom te wonen, koop ik de grootste en meest vervuilende SUV die er is. Ik ben volgens hem toch al asociaal, dus waarom er geen pleziertje uit halen.
pi_52740667
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 22:55 schreef Kees22 het volgende:

[..]

laptob ? Mooi woord.
Jawel hoor: gewoon stevige fietstassen en desnoods voor ook nog. Gaat heel goed. Een van mijn zussen is alleenstaand moeder met vier kinderen en nog een pleegkind. Heeft nooit een auto gehad.
Ja, die ene kilometer verder, maar niet naar de andere kant van de stad...

Alle stedelingen hier hebben een mond vol over fietsen met een tasje. Leuk hoor, maar ik heb jaren lang 16 kilometer heen (en weer terug) kunnen fietsen en als je dingen mee moet nemen kán dat gewoon niet. En als er 's nachts nou nog fatsoenlijk openbaar vervoer was, maar nee hoor, om 1 uur in de grootste stad van het land kom ik al nergens meer...Leuk hoor, met regenpak en al richting de kroeg en bezweet aankomen
  maandag 27 augustus 2007 @ 23:37:28 #292
53267 TC03
pi_52741201
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 23:10 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Alle stedelingen hier hebben een mond vol over fietsen met een tasje. Leuk hoor, maar ik heb jaren lang 16 kilometer heen (en weer terug) kunnen fietsen en als je dingen mee moet nemen kán dat gewoon niet. En als er 's nachts nou nog fatsoenlijk openbaar vervoer was, maar nee hoor, om 1 uur in de grootste stad van het land kom ik al nergens meer...Leuk hoor, met regenpak en al richting de kroeg en bezweet aankomen
Al kon het wel, waarom zou je je moeten verantwoorden voor het gebruik van een auto? Al breng ik twee eierkoeken één straat verder met een 3,2 liter Audi, dan behoort niemand over zulk soort dingen te zeiken. Tenzij je Kees22 heet natuurlijk.
pi_52741573
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 23:37 schreef TC03 het volgende:

[..]

Al kon het wel, waarom zou je je moeten verantwoorden voor het gebruik van een auto? Al breng ik twee eierkoeken één straat verder met een 3,2 liter Audi, dan behoort niemand over zulk soort dingen te zeiken. Tenzij je Kees22 heet natuurlijk.
Wel als je daarmee een hoop overlast veroorzaakt. Je moet immers wegen, parkeerplaatsen hebben enzo. Maargoed, die noodzaak is er wel degelijk (alleen hebben onze geitenwollensokkers die nog bij moeders thuis zitten dat nog niet geheel door) dus die discussie is overbodig
pi_52742272
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 23:10 schreef Autoreply het volgende:

[..]

OK, ik woonde maar zes km buiten de stad en heb geen kinderen.
Maar hoezo regenpak en al. Het regent helemaal niet zo vaak in Nederland als iederen zegt.
pi_52742321
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 23:03 schreef TC03 het volgende:
Als ik ooit naast Kees22 kom te wonen, koop ik de grootste en meest vervuilende SUV die er is. Ik ben volgens hem toch al asociaal, dus waarom er geen pleziertje uit halen.
Zo he, zelfstandig denkende, intelligente geest ben jij! Koop je je arm om mij te pesten!
Dat is inderdaad een probleem met aso's: spreek je ze aan op hun gedrag, doen ze er nog een schepje bovenop. Om te laten zien dat ze echt schijt hebben aan iedereen. Dat is bijna antisociaal!
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 00:30:42 #296
53267 TC03
pi_52742443
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 00:25 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zo he, zelfstandig denkende, intelligente geest ben jij! Koop je je arm om mij te pesten!
Dat is inderdaad een probleem met aso's: spreek je ze aan op hun gedrag, doen ze er nog een schepje bovenop. Om te laten zien dat ze echt schijt hebben aan iedereen. Dat is bijna antisociaal!
Grapjas.
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 23:52 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Wel als je daarmee een hoop overlast veroorzaakt. Je moet immers wegen, parkeerplaatsen hebben enzo. Maargoed, die noodzaak is er wel degelijk (alleen hebben onze geitenwollensokkers die nog bij moeders thuis zitten dat nog niet geheel door) dus die discussie is overbodig
Hoezo veroorzaak je overlast als je enorm veel belasting betaalt en je gewoon aan de verkeersregels houdt, in een auto goedgekeurd door de EU, ANWB en VVN?
pi_52742740
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 00:30 schreef TC03 het volgende:

[..]

Grapjas.
[..]

Hoezo veroorzaak je overlast als je enorm veel belasting betaalt en je gewoon aan de verkeersregels houdt, in een auto goedgekeurd door de EU, ANWB en VVN?
Dus als je maar veel belasting betaalt, veroorzaak je geen overlast? En, buurman, kijk me nou eens in de ogen: houd jij je echt aan de verkeersregels? Dan zou je namelijk een uitzondering onder de grote-bakken-rijders zijn.
pi_52743074
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 00:30 schreef TC03 het volgende:
Omdat er zure linkse azijnpissers zijn die het absoluut niet kunnen accepteren als iemand zich anders gedraagt dan zij graag zien. Je kunt het nooit goed doen als je hun toch vrij cynische visie op de wereld niet deelt.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 01:12:23 #299
53267 TC03
pi_52743163
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 00:45 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dus als je maar veel belasting betaalt, veroorzaak je geen overlast? En, buurman, kijk me nou eens in de ogen: houd jij je echt aan de verkeersregels? Dan zou je namelijk een uitzondering onder de grote-bakken-rijders zijn.
Nee, dan veroorzaak je geen overlast. Waarom zou je wel overlast veroorzaken? Je houdt je prima aan de regels, je gebruikt wegen waarvoor je betaald hebt, dik de helft van je volle tank gaat naar de regering, welke overlast wordt er precies veroorzaakt?

Ik heb overigens geen rijbewijs, maar dan nog zijn je posts weer een bewijs van onwetenheid. Hoe kan jij nou concluderen over het gedrag van SUV-rijders in het verkeer als je geeneens een auto hebt?
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 01:15:09 #300
53267 TC03
pi_52743205
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 01:05 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Omdat er zure linkse azijnpissers zijn die het absoluut niet kunnen accepteren als iemand zich anders gedraagt dan zij graag zien. Je kunt het nooit goed doen als je hun toch vrij cynische visie op de wereld niet deelt.
Ja, dat is ook het enige antwoord sluitende en juiste antwoord wat ik kon bedenken. Triest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')