abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52689328
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 00:42 schreef Tarantallegra het volgende:

[..]

tokking to me?
Nee. dat was aan Kees22 gericht, ik had het effe moeten quoten, jullie zijn ook zo snel.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 26 augustus 2007 @ 00:44:45 #242
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_52689345
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 00:43 schreef Tarantallegra het volgende:

[..]

ik heb wel wat beters te doen
Uit dan ook geen debiele beschuldigingen die je toch niet waar kan maken.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_52689439
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 00:44 schreef TC03 het volgende:

[..]

Uit dan ook geen debiele beschuldigingen die je toch niet waar kan maken.
zit niet zo te zuigen als je niet kan incasseren
pi_52689475
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 00:37 schreef TC03 het volgende:

[..]

Overdrijf niet. Een Toyota Starlet van 15 jaar oud is ongetwijfeld vuiler dan een SUV.
Daar kun je gelijk in hebben. Dat zien we dan vanzelf wel.
quote:
[..]

Wat heb ik met StefanP te maken?
Niks, misschien. Maar je reageerde op een reactie op een reactie. Dus dat heb ik even teruggekeken.
Onzin dus.
quote:
[..]

Weet ik veel, JIJ klaagt erover. Jij klaagt over iets wat al tientallen jaren een feit is, maar sinds GL de SUV bombardeerde tot "P.C. Hoofttractor" is het een mooie kop van jut om je communistische onderbuikgevoelens op los te laten.
Tja, hoe gaan die dingen. Een of andere idioot bedenkt een overdreven grote auto en een even grote idioot koopt het kreng. De eerste wekt nog verbazing, de tiende een opgetrokken wenkbrauw en de 100ste een vraag in de Kamer. En dan een onderzoek door een instantie of bureau. En dan komen er cijfers, die jou niet welgevallig zijn.
En dan ga je schelden. Ach, je doet maar.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zondag 26 augustus 2007 @ 00:55:14 #245
53267 TC03
pi_52689607
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 00:50 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Daar kun je gelijk in hebben. Dat zien we dan vanzelf wel.
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 00:50 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Tja, hoe gaan die dingen. Een of andere idioot bedenkt een overdreven grote auto en een even grote idioot koopt het kreng. De eerste wekt nog verbazing, de tiende een opgetrokken wenkbrauw en de 100ste een vraag in de Kamer. En dan een onderzoek door een instantie of bureau. En dan komen er cijfers, die jou niet welgevallig zijn.
En dan ga je schelden. Ach, je doet maar.
Zeur dan ook over de Peugot 407, die groter is dan de 406. Of de Mercedes S-klasse die weer wat zwaarder is. Of de Volkswagen Golf die steeds groter wordt.

Waarom is een grote auto trouwens idioot? Grote auto's bestaan al net zo lang als de auto zelf. Ik zie echt niet in wat daar ineens debiel aan is.
pi_52689677
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 00:40 schreef Hathor het volgende:
ja, goed zo, gewoon gaan beledigen als je argumenten onderuit gehaald worden.
Ja zeg, hij scheldt me voor van alles uit.
Of liever gezegd: hij maakt me uit voor soorten mens die hij verwerpelijk vindt, maar waar ik geen probleem mee heb. Hij probeert met te kwetsen. (wat niet lukt!)

Mijn argumenten worden niet onderuit gehaald. Hij valt ze aan en ik pareer die aanval.

En vervolgens: beledigen kan ik ook. En beter!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zondag 26 augustus 2007 @ 01:02:06 #247
53267 TC03
pi_52689749
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 00:58 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja zeg, hij scheldt me voor van alles uit.
Of liever gezegd: hij maakt me uit voor soorten mens die hij verwerpelijk vindt, maar waar ik geen probleem mee heb. Hij probeert met te kwetsen. (wat niet lukt!)

Mijn argumenten worden niet onderuit gehaald. Hij valt ze aan en ik pareer die aanval.

En vervolgens: beledigen kan ik ook. En beter!
pi_52689785
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 00:55 schreef TC03 het volgende:

[..]

[..]

Zeur dan ook over de Peugot 407, die groter is dan de 406. Of de Mercedes S-klasse die weer wat zwaarder is. Of de Volkswagen Golf die steeds groter wordt.

Waarom is een grote auto trouwens idioot? Grote auto's bestaan al net zo lang als de auto zelf. Ik zie echt niet in wat daar ineens debiel aan is.
Dat is vaktaal en ik heb geen idee waar je het over hebt. Want ik heb geen auto en ook nooit gehad. Het is inderdaad een probleem dat alle auto's geleidelijk aan zwaarder worden. Dat is nutteloos en slecht voor de wegen en het milieu en eigenlijk alles en iedereen.
Het heeft geen nut, het dient hoogstens de concurrentie tussen buren of collega's of vrienden.
  zondag 26 augustus 2007 @ 01:07:24 #249
53267 TC03
pi_52689854
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 01:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

ik heb geen idee waar je het over hebt
'nough said.
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 01:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Het is inderdaad een probleem dat alle auto's geleidelijk aan zwaarder worden. Dat is nutteloos en slecht voor de wegen en het milieu en eigenlijk alles en iedereen.
Het heeft geen nut, het dient hoogstens de concurrentie tussen buren of collega's of vrienden.
Het heeft wel nut, het laat je comfortabel van A naar B reizen. Dat is nuttig. En daarnaast is er ook nog zoiets als 'mooi'. Mooie dingen zijn leuk. Nee, dat dient geen direct nut, maar ze betalen daar dan ook dik voor (waarschijnlijk veel te veel zelfs).

Of jij let zeker niet op uiterlijk als je een jas of schoenen koopt?
pi_52690018
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 01:07 schreef TC03 het volgende:

[..]

'nough said.
Ik ken de verschillende merken en types auto niet. Want dat interessert me niet. Wel kan ik een overdreven grote auto herkennen als ik hem op straat zie. En daar gat dit topic toch over, of vergis ik mij nou?
quote:
[..]

Het heeft wel nut, het laat je comfortabel van A naar B reizen. Dat is nuttig. En daarnaast is er ook nog zoiets als 'mooi'. Mooie dingen zijn leuk. Nee, dat dient geen direct nut, maar ze betalen daar dan ook dik voor (waarschijnlijk veel te veel zelfs).

Of jij let zeker niet op uiterlijk als je een jas of schoenen koopt?
Een auto laat je van A naar B reizen. Als mijn buurman en ik tegelijk vertrekken, hij met de auto en ik op de fiets, zijn we tegelijk bij de Hema. En we kopen evenveel en we zijn tegelijk thuis. Maar hem kost het geld en mij niet.
En als hij dan met een dikke SUV gaat, en toch tegelijk aankomt en evenveel meeneemt, heb ik medelijden met hem.
Dat hij veel te veel betaalt, had ik ook al eerder gezegd. dan ben je toch een sukkel? Voor "mooi" koop je een kunstwerk of een modelauto of zo.

Nee, als ik schoenen of andere kleding koop, let ik niet op mijn uiterlijk.
  zondag 26 augustus 2007 @ 01:21:14 #251
53267 TC03
pi_52690106
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 01:17 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik ken de verschillende merken en types auto niet. Want dat interessert me niet. Wel kan ik een overdreven grote auto herkennen als ik hem op straat zie. En daar gat dit topic toch over, of vergis ik mij nou?
Ja, en ik noemde een aantal auto's op die een STUK groter zijn dan hun voorgangers. Maar daar klaag je niet over. Logisch, er is géén probleem.
quote:

[..]

Een auto laat je van A naar B reizen. Als mijn buurman en ik tegelijk vertrekken, hij met de auto en ik op de fiets, zijn we tegelijk bij de Hema. En we kopen evenveel en we zijn tegelijk thuis. Maar hem kost het geld en mij niet.
En als hij dan met een dikke SUV gaat, en toch tegelijk aankomt en evenveel meeneemt, heb ik medelijden met hem.
Dat hij veel te veel betaalt, had ik ook al eerder gezegd. dan ben je toch een sukkel? Voor "mooi" koop je een kunstwerk of een modelauto of zo.
Je snapt toch zelf wel dat dit nergens op slaat? 99 van de 100 keer is een auto sneller dan de fiets, ik hoop niet dat je zometeen nog gaat twijfelen aan het snelheidsvoordeel van een auto boven een fiets. Dat hij betaalt maakt hem geen sukkel, hij kiest voor comfort in plaats van goedkoop.
quote:

[..]

Nee, als ik schoenen of andere kleding koop, let ik niet op mijn uiterlijk.
Typisch.
pi_52690278
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 01:21 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ja, en ik noemde een aantal auto's op die een STUK groter zijn dan hun voorgangers. Maar daar klaag je niet over. Logisch, er is géén probleem.
Zou kunnen, ik ken de merken en types niet, dus ik weet niet of ik erover klaag. Als ze zo heel veel groter zijn, klaag ik er wel over.
quote:
[..]

Je snapt toch zelf wel dat dit nergens op slaat? 99 van de 100 keer is een auto sneller dan de fiets, ik hoop niet dat je zometeen nog gaat twijfelen aan het snelheidsvoordeel van een auto boven een fiets. Dat hij betaalt maakt hem geen sukkel, hij kiest voor comfort in plaats van goedkoop.
[..]
Ervaringsfeit. In de stad, dat moet ik erbij zeggen. Comfort? Zitten in een auto en zitten op een fiets. Parkeerplaats zoeken en daarvoor betalen?
quote:
Typisch.
Ik let op of ze goed zitten. Want dat is belangrijk: zit het goed en werkt het. Uiterlijke schijn kan me gestolen worden.
  zondag 26 augustus 2007 @ 01:37:37 #253
53267 TC03
pi_52690391
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 01:30 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zou kunnen, ik ken de merken en types niet, dus ik weet niet of ik erover klaag. Als ze zo heel veel groter zijn, klaag ik er wel over.
Waarom? Verkeersveiligheid? Er zijn altijd al zoveel verschillende voertuigen geweest in allerlei soorten en maten, wat maakt het dan uit dat er grotere normale auto's zijn?
quote:

[..]

Ervaringsfeit. In de stad, dat moet ik erbij zeggen. Comfort? Zitten in een auto en zitten op een fiets. Parkeerplaats zoeken en daarvoor betalen?
Het is wel heel dom om niet te beseffen dat auto's niet alleen gebruikt worden voor ritjes van drie minuten naar de HEMA.

Ten tweede: wat is nou je punt? Want dit verhaal geldt net zo goed voor alle auto's. Klaag je nou over auto's of over SUV's? Blijf bij je leest.
quote:

[..]

Ik let op of ze goed zitten. Want dat is belangrijk: zit het goed en werkt het.
Dat zal ik ook niet ontkennen. SUV's werken vrij goed en zitten ook niet verkeerd trouwens.
pi_52690551
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 01:37 schreef TC03 het volgende:

[..]

Waarom? Verkeersveiligheid? Er zijn altijd al zoveel verschillende voertuigen geweest in allerlei soorten en maten, wat maakt het dan uit dat er grotere normale auto's zijn?
Ja verkeersveiligheid. Grotere auto's bedreigen de verkeersveiligheid. Dat was al zo, natuurlijk. Maar nu die kregne als apare klasse herkenbaar zijn, kan er ook nderzoek naargedaan worden.
quote:
[..]

Het is wel heel dom om niet te beseffen dat auto's niet alleen gebruikt worden voor ritjes van drie minuten naar de HEMA.
Ja, dat zou het zijn als niet de meeste ritjes kort waren en makkelijk door fietsen vervangen konden worden.
quote:
Ten tweede: wat is nou je punt? Want dit verhaal geldt net zo goed voor alle auto's. Klaag je nou over auto's of over SUV's? Blijf bij je leest.
Jawel, maar SUV's zijn onevenredig veel smeriger.
quote:
[..]
Dat zal ik ook niet ontkennen. SUV's werken vrij goed en zitten ook niet verkeerd trouwens.
Ja, daar heb je wel een punt. Ze rijden lekker.
  zondag 26 augustus 2007 @ 02:05:18 #255
53267 TC03
pi_52690782
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 01:47 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja verkeersveiligheid. Grotere auto's bedreigen de verkeersveiligheid. Dat was al zo, natuurlijk. Maar nu die kregne als apare klasse herkenbaar zijn, kan er ook nderzoek naargedaan worden.
Hoe wil je dat rijmen met de dalende verkeersslachtoffers?
quote:

[..]

Ja, dat zou het zijn als niet de meeste ritjes kort waren en makkelijk door fietsen vervangen konden worden.
Niet relevant verder.
quote:

[..]

Jawel, maar SUV's zijn onevenredig veel smeriger.
In welk opzicht? Bron? Een SUV is niet smeriger dan een oude 'kleine' auto.
pi_52692594
repost
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 01:29 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik wil helemaal geen vuige kapitalisten meppen! Een van mijn beste vrienden is een vuige kapitalist en die waardeert mij zeer! Verder heb ik geen auto, zelfs geen modelauto. Ik heb een fiets en daar red ik me in 99,9 % van de gevallen uitstekend mee.
Dat belasting betalen doe je knarsetandend en onder veel gekanker.
Als ik op vuige kapitalisten wilde meppen, koos ik wel de opties en bonussen van bestuurders, dat is veel makkelijker.

Schijt aan alles en iedereen, ja. Dat is de basishouding van een SUV-rijder of van iedereen met een uitzonderlijk dure auto. "Ik heb betaald, dus ik kan me alles permitteren. Ik betaal er toch voor?"
Wat ben jij een pauper. Ze hebben er inderdaad voor betaald en betalen er dagelijks nog steeds meer voor dan andere met goedkopere of kleinere auto's.
Denk eens aan de BPM, benzine, wegenbelasting etc die men (de staat) vangt voor dit soort auto's. Je moet de staat vragen wat met het geld van de BPM en bezine accijns te doen.

Je werkt verdomme voor zoiets en omdat jan modaal daar niet tegen kan, moeten we het maar meer belasten onder de noemer het milieu.Ik kots echt op dat soort gasten. Wel profiteren en de sterkste schouders de zwaarste lasten laten dragen bla bla bla bla en lekker meegenieten en weinig doen.. Profiteurs

Werken voor je geld en hard ook. Gun mensen hetgeen waarvoor ze zo hard hebben gewerkt. Misschien geef jij heel veel geld uit aan huisdieren o.i.d. lekker boeiend, moet jij weten. Bemoei je dan ook niet met andermans zaken.

Wist je trouwens dat in een Volvo S50, V50, S60, V70, XC70 & XC90 (XC90=SUV) allemaal dezelfde Diesel motor past/kan ; namelijk de D5.

Dus voor de motor en roetfilter hoef je geen additionele accijns te heffen.. Dan blijft waarschijnlijk alleen nog het jaloerse gevoel bestaan. Waarom heeft hij zo'n mooie comfortabele wagen en waarom zit ik nog op de fiets
pi_52692646
Het lijkt me dat je daar niet enkel de SUV / leaserijders mee treft hoor

Zowat elke oudere auto ga je dan ook zéér hard gaan belasten (die hebben nl ook een hogere uitstoot), waardoor je een gemiddeld gezin met een auto van 7 jaar waarschijnlijk evenveel laat betalen of iemand die met een betrekkelijk nieuwe SUV rijdt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Athmozz op 26-08-2007 10:12:32 ]
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52692777
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 09:24 schreef Athmozz het volgende:
Het lijkt me dat je daar niet enkel de SUV / leaserijders mee treft hoor

Zowet elke oudere auto ga je dan ook zéér hard gaan belasten (die hebben nl ook een hogere uitstoot), waardoor je een gemiddeld gezin met een auto van 7 jaar waarschijnlijk evenveel laat betalen of iemand die met een betrekkelijk SUV rijdt.
TRUE, oudere auto's hebben inderdaad veel meer en vervuilende uitstoot
pi_52692836
Ik zie het gewoon als geldklopperij van de overheid. Frappant is hoe door sommige mensen in de hetze wordt getrapt onder het mom van zogenaamd milieu en gevaarlijk auto's.

sja, als je geen eenheidsworstmens bent, ben je blijkbaar a-sociaal.
pi_52692959
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 16:37 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ben jij nou helemaal debiel of wat? Wanneer dringt het eens door tot je (kleine) hersentjes dat er verschillende formaten auto's zijn sinds de auto is uitgevonden? Een Suzuki Alto delft ook het onderspit tegen een Volkswagen Golf! Baas boven baas (bij jou heel veel bazen boven jouw kleinzielige leventje waarschijnlijk), leer ermee leven.
Ik heb laatst ook iets op TV gezien over de SUVs. Punt met die dingen is dat ze bij een aanraking voor een deel boven de versterkte kooi van de gemiddelde auto uitkomen, waardoor ze er in feite overheen gaan. De SUV heeft bijna geen krasje, en de getroffen auto is zo plat als een dubbeltje (ja, dat is wat overdreven).
Datzelfde effect heb je natuurlijk ook bij vrachtwagens, maar het is niet zo ingewikkeld dat als er meer SUVs rondrijden, er meer ongelukken zijn waar de getroffen auto dermate beschadigd wordt dat het geen pretje meer als je er in zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')