abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52665795
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 03:33 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ohja, want er zit totaal geen verschil tussen een forse auto en een apparaat wat gemaakt is om te doden . En ik wist niet dat uit onderzoek van de fabrikanten is gebleken dat SUV-rijders idioten zijn, wat Van Jole wel stelt en aantoont met een internetfilmpje (waarin een pick-up truck te zien is, maar goed ).

Het nut is irrelevant aangezien SUV's gewoon goedgekeurd door de RDW en gewoon op de weg mogen rijden.
Wel verschil tussen de apparaten, maar niet zo heel veel tussen de overlevingskansen van de tegenpartijen!
Dat je dat niet wist, is begrijpelijk, dat zullen ze ook niet aan de grote klok hangen. Van Jole is journalist, dus die spoort dingen op, die jij en ik niet snel achterhalen. Ik vind het ook een flapdrol, maar dat soort werk kan hij wel. En lekker cynisch is hij ook. Die filmpjes tonen niks aan, dat zijn smaakmakers op de achtergrond.

De RDW kijkt niet naar moraal of moreel, alleen naar techniek en botsproeven. Hier gaat het wel over moraal of juist niet.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 00:02:28 #202
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_52666084
Wat een gezeik, auto's worden gemiddeld steeds groter in de loop der jaren, daar klaagde nooit iemand over. Tot een één of andere linkse mongool besloot dat SUV-rijders het boetekleed moesten gaan dragen voor alle wereldproblematiek.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 00:04:15 #203
53267 TC03
pi_52666127
Ik ben ook wel benieuwd naar de overlevingskansen van deze auto als deze op bezoek komt. Verdammt noch mal, verbieden die Audi's!
pi_52667060
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 00:02 schreef TC03 het volgende:
Wat een gezeik, auto's worden gemiddeld steeds groter in de loop der jaren, daar klaagde nooit iemand over. Tot een één of andere linkse mongool besloot dat SUV-rijders het boetekleed moesten gaan dragen voor alle wereldproblematiek.
Of tot een rechtse mongool bedacht dat hij schijt had aan alles en iedereen. Na mij de zondvloed! En opeens werd het waar!

Er is een topic over wat nou rechts en links is. Denk dat ik maar een linkje maak. Links denkt ook aan anderen/het geheel, rechts alleen aan zichzelf.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 00:46:39 #205
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52667128
Oh het gaat alweer over grote auto's en de veiligheid.

Als je zo gaat redeneren moet je iedereen verplichten in een Corolla te gaan rijden. Of een Fiat 500.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_52667411
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 00:46 schreef popolon het volgende:
Oh het gaat alweer over grote auto's en de veiligheid.

Als je zo gaat redeneren moet je iedereen verplichten in een Corolla te gaan rijden. Of een Fiat 500.
Nou, verplichten en verbieden. Klinkt als de PVV!
Maar het zou wel fijn zijn als mensen hun eigen verantwoordelijkheid namen.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 01:09:28 #207
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52667612
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 01:00 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja goed, daarmee wil je dus zeggen dat mensen eigenlijk geen grote auto's zouden moeten rijden?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 01:12:26 #208
53267 TC03
pi_52667675
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 00:43 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Of tot een rechtse mongool bedacht dat hij schijt had aan alles en iedereen. Na mij de zondvloed! En opeens werd het waar!

Er is een topic over wat nou rechts en links is. Denk dat ik maar een linkje maak. Links denkt ook aan anderen/het geheel, rechts alleen aan zichzelf.
Haha, hoe verzin je het man. 'Schijt aan alles en iedereen'. Die SUV-rijder betaalt waarschijnlijk meer belasting op zijn auto dan jij ooit zal doen op je Opel Corsa. De auto's zijn goedgekeurd door de ANWB, en VVN hoor ik ook niet klagen. Je zoekt gewoon een stok waarmee je de vuige kapitalisten kan meppen.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 01:13:21 #209
53267 TC03
pi_52667698
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 01:00 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Toon eerst eens aan dat er de afgelopen jaren meer doden zijn gevallen ten gevolge van de toename van het aantal SUV's voordat je nog meer onzin blaat.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 01:15:27 #210
53267 TC03
pi_52667736
Trouwens grappig hoe alle Van Jole-adepten SUV-rijders de wind van voren geven, maar o wee als hetzelfde gedaan wordt bij Marokkanen.
pi_52667898
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 01:15 schreef TC03 het volgende:
Trouwens grappig hoe alle Van Jole-adepten SUV-rijders de wind van voren geven, maar o wee als hetzelfde gedaan wordt bij Marokkanen.
Als je gelezen had, had je geweten dat ik geen van Jole-adept was. En al helemaal niet "alle" van Jole-adepten. En Marokkanen zitten in een ander onderwerp.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 01:25:03 #212
53267 TC03
pi_52667919
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 01:23 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als je gelezen had, had je geweten dat ik geen van Jole-adept was. En al helemaal niet "alle" van Jole-adepten. En Marokkanen zitten in een ander onderwerp.
Ach, de terminologie is niet sluitend, maar je begrijpt wat ik bedoel. Ik vind het bizar dat mensen die gewon een auto die zij mooi vinden (en daar véél belasting voor betalen) zo aan de schandpaal genageld worden.
pi_52668018
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 01:12 schreef TC03 het volgende:

[..]

Haha, hoe verzin je het man. 'Schijt aan alles en iedereen'. Die SUV-rijder betaalt waarschijnlijk meer belasting op zijn auto dan jij ooit zal doen op je Opel Corsa. De auto's zijn goedgekeurd door de ANWB, en VVN hoor ik ook niet klagen. Je zoekt gewoon een stok waarmee je de vuige kapitalisten kan meppen.
Ik wil helemaal geen vuige kapitalisten meppen! Een van mijn beste vrienden is een vuige kapitalist en die waardeert mij zeer! Verder heb ik geen auto, zelfs geen modelauto. Ik heb een fiets en daar red ik me in 99,9 % van de gevallen uitstekend mee.
Dat belasting betalen doe je knarsetandend en onder veel gekanker.
Als ik op vuige kapitalisten wilde meppen, koos ik wel de opties en bonussen van bestuurders, dat is veel makkelijker.

Schijt aan alles en iedereen, ja. Dat is de basishouding van een SUV-rijder of van iedereen met een uitzonderlijk dure auto. "Ik heb betaald, dus ik kan me alles permitteren. Ik betaal er toch voor?"
pi_52668061
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 01:13 schreef TC03 het volgende:

[..]

Toon eerst eens aan dat er de afgelopen jaren meer doden zijn gevallen ten gevolge van de toename van het aantal SUV's voordat je nog meer onzin blaat.
Ik heb ze niet paraat, maar bij een botsing tussen zo'n kreng en een gewone auto, legt de gewone auto het loodje. Daar zijn die dingen ook op gebouwd. Daar zijn inmiddels ook cijfers over. Maar het zal toch niet nodig zijn om je dat te bewijzen, dat kun je toch zelf wel zien?
pi_52668099
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 01:25 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ach, de terminologie is niet sluitend, maar je begrijpt wat ik bedoel. Ik vind het bizar dat mensen die gewon een auto die zij mooi vinden (en daar véél belasting voor betalen) zo aan de schandpaal genageld worden.
Ja maar je mag een auto wel mooi vinden. Het probleem ontstaat, als je er mee de weg op gaat. Want dan kom je andere mensen tegen.
Zoals ik eerder postte: ik kick ook wel op zware machines. Maar ik ga toch niet met een bulldozer de weg op?
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 01:37:30 #216
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52668147
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 01:35 schreef Kees22 het volgende:

Zoals ik eerder postte: ik kick ook wel op zware machines. Maar ik ga toch niet met een bulldozer de weg op?
Dat is strafbaar, heel verstandig dat je dat niet doet.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 01:39:29 #217
53267 TC03
pi_52668183
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 01:29 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Schijt aan alles en iedereen, ja. Dat is de basishouding van een SUV-rijder of van iedereen met een uitzonderlijk dure auto. "Ik heb betaald, dus ik kan me alles permitteren. Ik betaal er toch voor?"
En de Audi A6 Avant die ik eerder liet zien, geldt hetzelfde voor bestuurders van die auto?
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 01:32 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik heb ze niet paraat, maar bij een botsing tussen zo'n kreng en een gewone auto, legt de gewone auto het loodje. Daar zijn die dingen ook op gebouwd. Daar zijn inmiddels ook cijfers over. Maar het zal toch niet nodig zijn om je dat te bewijzen, dat kun je toch zelf wel zien?
Ik geloof best dat de SUV wint, maar laat eens zien dat dit in de praktijk ook echt een negatief effect heeft gehad op de verkeersveiligheid? Het lijkt mij namelijk stug, aangezien je al sinds jaar en dag allerlei formaten va auto's hebt. Kleine auto's, grote auto's, jeeps, busjes, grote busjes, vrachtwagen, etc.
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 01:35 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja maar je mag een auto wel mooi vinden. Het probleem ontstaat, als je er mee de weg op gaat. Want dan kom je andere mensen tegen.
Een bulldozer is wel even iets anders hč. Ik zie niet in wat er mis is met SUV's. Ja, kleinere auto's delven het onderspit. Een Golfje uit de jaren 80 had toen ook al weinig te beginnen tegen een Land Rover.
pi_52668202
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 01:37 schreef popolon het volgende:

[..]

Dat is strafbaar, heel verstandig dat je dat niet doet.
Dank voor de tip.
Er is wel eens iemand met een wiellaadschop van Hoogovens een huis ingereden. Liefdesverdriet. Spectaculair hoor!
pi_52668486
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 01:39 schreef TC03 het volgende:

[..]

En de Audi A6 Avant die ik eerder liet zien, geldt hetzelfde voor bestuurders van die auto?
Moets hem even opzoeken. Denk het wel.

Ik moet iets uitleggen/bekennen. Jaren geleden las ik een interview met prof Van 't Heertje, de econoom en vader van Raoul van 't Heertje. Dat begon met de zin: "Hier is wel een parkeerverbod, maar ik zet hem er toch maar neer, want dat geldt niet voor mij." Verder in het interview de klacht, dat hij veel krassen kreeg over zijn dure auto, "waarschijnlijk uit jaloezie." En aan het eind de opmerking: "Veel hoogleraren praten wel over sociaal zijn, maar ik ben echt sociaal."
Een jaar daarvoor was ik met een vriendin en haar familie langs die plaats gelopen, en ik had zelf gezien hoe dure, geparkeerde auto's de uitgang voor de gewone bewoners belemmerden. Er kon nog geen kinderwagen langs!
Een intelligente man (hoogleraar) met een volledig gebrek aan zelfreflectie! Een grote mond over hoe goed hij is voor de gewone mens, maar wel zijn bak voor de deur van een ander parkeren.

Het is niet eerlijk om dat meteen op iedere bezitter van een dure bak te projecteren. Maar ik heb het wel heel vaak bevestigd gezien.
quote:

[..]

Ik geloof best dat de SUV wint, maar laat eens zien dat dit in de praktijk ook echt een negatief effect heeft gehad op de verkeersveiligheid? Het lijkt mij namelijk stug, aangezien je al sinds jaar en dag allerlei formaten va auto's hebt. Kleine auto's, grote auto's, jeeps, busjes, grote busjes, vrachtwagen, etc.
Daar zijn cijfers over. Heb ik nu niet paraat.
quote:
[..]
Een bulldozer is wel even iets anders hč. Ik zie niet in wat er mis is met SUV's. Ja, kleinere auto's delven het onderspit. Een Golfje uit de jaren 80 had toen ook al weinig te beginnen tegen een Land Rover.
Maar een deel van het argument is dan ook, dat mensen die bang zijn om te rijden, dan maar een dikkerd gaan rijden. Want dan durven ze opeens wel. En schuiven ze dus de lasten af.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 02:35:35 #220
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_52668914
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 01:58 schreef Kees22 het volgende:

Maar een deel van het argument is dan ook, dat mensen die bang zijn om te rijden, dan maar een dikkerd gaan rijden. Want dan durven ze opeens wel. En schuiven ze dus de lasten af.
Daar moet ik je een beetje gelijk in geven. Ik zie ze dagelijks, mensjes van 1 meter 20 in een Hummert

Dus in dat geval, ik koop een Abrams M1A2. Even sparen nog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')