Jij hebt het veel te goed in dit landquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 09:18 schreef jpg97 het volgende:
Hmm leuk dat jullie allemaal haar een hart onder de riem willen steken, maar het lijkt wel of jullie een beetje immuun zijn geworden voor wat er allemaal is gebeurd met TS.
Ze is jarenlang sexueel misbruikt als kind, kreeg nauwelijks tot geen aandacht van haar ouders en werd op school genegeerd.
En alles wat jullie zeggen is: " Aaaah gossie, komop meid, je bent pas 18! Alles komt nog wel goed! "
Lekker makkelijk
Jij vraagt die tijd niet, hij biedt het aan. Of dat fair is is goedbeschouwd niet aan jou om te beslissen, kennelijk heeft hij het voor je over. De keuze om dat al dan niet te accepteren ligt dan natuurlijk wel weer bij jou.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 06:19 schreef Crystal_Mind het volgende:
Ik denk (en mijn hulpverlener denkt dat ook) dat ik vooral veel tijd nodig heb, maar gevoelsmatig is het niet 'fair' om die tijd van iemand te vragen.
Hee, je bent menselijk, natuurlijk heb jij iemand nodig die van je houdt en om je geeft, maar gun jezelf de luxe om van jezelf te houden en om jezelf te geven. Neem de tijd, het is al eerder gezegd, je bent pas 18 (al denk ik dt het in jouw geval moet zijn AL 18, een echt weinig bezorgde jeugd is jou voorbij gegaan), en hoewel je bijna je hele leven in een soort van baggerzooi hebt geleefd (overdrachtelijk dan), heb jij nog ruimschoot meer dan 18 jaar voor je.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 06:19 schreef Crystal_Mind het volgende:
Inmiddels ben ik uit de thuissituatie, die alles nog veel complexer voor me maakte, omdat die situatie het uiterste van me vroeg op het gebied van verantwoordelijkheid en mezelf wegcijferen. Ik woon nu ergens anders gelukkig, maar dat betekent dus dat ik me onder rustiger condities kan richten op mijn intimiteitsprobleem.
Ik merk namelijk dat ik aan de ene kant heel erg iemand nodig heb voor wie ik speciaal ben, die echt van me houdt, waar ik op kan bouwen... Maar aan de andere kant al naar wordt bij de gedachte aan bijkomend fysiek aspect. Ik denk (en mijn hulpverlener denkt dat ook) dat ik vooral veel tijd nodig heb, maar gevoelsmatig is het niet 'fair' om die tijd van iemand te vragen. Ik durf niet echt iets met iemand te beginnen, omdat ik iemand niet teleur wil stellen en ook omdat ik zelf niet nog meer gekwetst wil worden (op dit gebied). In de afgelopen jaren ben ik een aantal keer lastiggevallen (met uitgaan of op straat) door mannen en ik ben bang dat ik met nog meer negatieve ervaringen nooit meer in staat zal zijn om iemand bij me te laten. Maar eigenlijk kan ik dat dus nu al niet goed, want ik ben heel erg bezig om mezelf te beschermen tegen eventuele negatieve ervaringen. Ik snap bijvoorbeeld echt nooit op iemand af...
Sorry, ik begrijp precies wat je bedoelt, maar als je op 18e alleen, als in zonder relatie, bent, betekent dat niet dat jij je hele leven relatieloos blijft.quote:En nu ben ik 18. Ik wil niet mijn hele leven alleen blijven, maar ik wil ook niet moeten kiezen tussen mezelf opofferen of een ander teleurstellen. Alles lijkt tegenwoordig zo te draaien om seks en een zekere oppervlakkigheid. Ik kan dat niet zo...
Geeft niet, schrijf wat je wilt, al is het alleen maar om jezelf lucht te geven.quote:Sorry voor het lange verhaal, maar bedankt dat ik even kon spuien. Dat scheelt een heleboel.
Ik snap 'm nietquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 09:30 schreef Prowl het volgende:
[..]
Jij hebt het veel te goed in dit land
Het is de enig juiste instelling... Gejank over hoe zielig het allemaal niet is geweest zal haar geen steek vooruit helpen. Het enige wat haar echt kan helpen is dat ze zélf anders tegen de dingen gaat aankijken, en dat zal wel wat tijd kosten.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 09:18 schreef jpg97 het volgende:
Hmm leuk dat jullie allemaal haar een hart onder de riem willen steken, maar het lijkt wel of jullie een beetje immuun zijn geworden voor wat er allemaal is gebeurd met TS.
Ze is jarenlang sexueel misbruikt als kind, kreeg nauwelijks tot geen aandacht van haar ouders en werd op school genegeerd.
En alles wat jullie zeggen is: " Aaaah gossie, komop meid, je bent pas 18! Alles komt nog wel goed! "
Lekker makkelijk
Allereerst, respect voor jou dat je - alhoewel onder een kloon - je verhaal vertelt. Dit is weer een stap richting omgaan met en misschien acceptatie van je probleem.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 06:19 schreef Crystal_Mind het volgende:
(...) En nu ben ik 18. Ik wil niet mijn hele leven alleen blijven, maar ik wil ook niet moeten kiezen tussen mezelf opofferen of een ander teleurstellen. Alles lijkt tegenwoordig zo te draaien om seks en een zekere oppervlakkigheid. Ik kan dat niet zo...
Zeker waar. Ben hem zelf ook nog niet tegengekomen, maargoed ik heb dan weer een andere geschiedenis...quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 11:19 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Ik wil je graag meegeven dat wat ik hierboven gequotet heb, absoluut niet waar is. Er zijn voldoende mannen die zeker een diepgaande relatie willen en tijd voor jou hebben. Je moet alleen wel het geluk hebben er zo een tegen te komen.
Verdient dan ook een lintje.quote:Uiteindelijk raakte ik hecht bevriend met een jongen die oog had voor wat niemand ooit had gezien. Hij zag mij en hoe erg ik worstelde met mezelf. Hij vroeg me toen hij me nog niet zolang kende of ik was misbruikt en overtuigde me er in de periode die volgde van dat ik het een plaatsje moest leren geven voor ik verder kon. Met behulp van hem heb ik in de daaropvolgende jaren geleerd mensen weer te vertrouwen, mezelf weer te vertrouwen, te luisteren naar mijn gevoel als het zegt: "Dit is fout, ik wil dit niet" maar ook andere mensen een kans te geven.
Ja, eens. Verder vraag ik me af wat je, afgezien van je hart luchten, precies van ons verwacht. We 'mogen' geen suffe reacties plaatsen, niet zeggen dat je met een psych moet gaan praten, en dat vind ik ergens wel begrijpelijk hoor, dat je dat eerst meldt, maar ik denk dat je problemen veel te ingrijpend en complex zijn voor R&P, als ik eerlijk ben.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 09:18 schreef jpg97 het volgende:
Lekker makkelijk
Dat is toch niet het aanstootgevende punt? Dat lijkt me zelfs een bruikbare tip, ze zal het toch een keer moeten doen/proberen, en dan uiteraard bij iemand waar het goed bij voelt, al dan niet na een beetje opbouwen (maar ook weer niet te lang...)... Het lijkt mij raadzaam dat ze seks ook met plezierig gaat associeren, en de beste manier daarvoor is het gewoon te doen (uiteraard met iemand waar ze zich fijn bij voelt), alleen praten zal immers niet het begrip seks positief gaan laden.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 14:36 schreef Mivea het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar om tegen iemand die seksueel misbruikt is, te zeggen dat ze haar benen maar moet spreiden, dan spoor je gewoon niet.
Je hebt totaal geen idee wat je zegt, en waar je het over hebt.
En dat je niet eens doorhebt wat je zegt, sorry hoor![]()
Omdat je nooit een (serieuze) relatie zult krijgen als je dat niet doet... Verder is het geen vervelende handeling, en dat kan ze ook alleen maar gaan inzien door het te doen. En het hoeft heus niet meteen, maar ze moet echt niet tot haar 30e wachten, daarmee compliceert ze haar eigen leven enorm (en maakt het een stuk minder leuk) en dat zou toch zonde zijn. Daarmee bagatelliseer ik haar problemen niet - verre van - ik hoop haar alleen wel te laten inzien dat ze hier niet in moet blijven hangen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 14:55 schreef Inekris het volgende:
[..]
Waarom zou ze dat een keer moeten doen of proberen?
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 10:29 schreef Demellie het volgende:
(Ik ben dankbaar dat ik nooit misbruikt ben!)
Ik heb een reputatie zie ik.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:11 schreef oddman het volgende:
1. Complimenten voor het coherente verhaal.
2. Medeleven. Naar voor je wat er allemaal gebeurd is.
3. Ik, en toch zeker een aantal mannen met mij, ben niet de man voor jou. Getuige ook het commentaar van onze huisbal Diederik_Duck is onze eerste respons 'een kusje geven waar het pijn gedaan heeft', wat natuurlijk niet is waar je op zit te wachten. De mannelijke drang naar seks is stevig ingeprogrammeerd.
4. Dat geldt gelukkig niet voor iedereen. Sterkte!
Ben je via school dan in de eerste-lijns hulpverlening blijven hangen? Als het voor een hulpverlener te complex is, moet ie doorverwijzen en jou niet met je (ook voor jou, juist voor jou!) complexe probleem alleen laten aanmodderen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:30 schreef Crystal_Mind het volgende:
Verder wil ik nog even zeggen ter verduidelijking waarom ik niets kon met een opmerking als: "Bezoek eens een psycholoog." Via school ben ik in aanraking geweest met hulpverlening, maar ze konden niet heel veel voor mij betekenen. De situatie was te complex en te groot om aan te pakken.
Blijf dat vooral ook doen!quote:Overigens vind ik het fijn om hier en daar te lezen dat ik goed schrijf. Schrijven is van groot betekenis voor me en ik hoop inderdaad dat ik daar iets mee kan later, maar dat is voor dán.
Note voor de mods: Ik ben de enige die tegengas gegeven heeft hierquote:Bovendien is het gewoon goed om tegengas te krijgen richting mijn denkpatroon.
Dat zei ik dus...... als je weer zo een leuke kerel met begrip voor jouw situatie tegenkomt en jullie liggen elkaar goed: go with the flow en laat het gewoon over je heen komen.quote:Ik moet gewoon horen dat het óók anders kan.
Niet helemaal waar, ik ook hoorquote:Op woensdag 22 augustus 2007 00:32 schreef NED het volgende:
[..]
Note voor de mods: Ik ben de enige die tegengas gegeven heeft hier
TS bedankt daarvoor. En jullie halen mijn berichten weg
[..]
Dat zei ik dus...... als je weer zo een leuke kerel met begrip voor jouw situatie tegenkomt en jullie liggen elkaar goed: go with the flow en laat het gewoon over je heen komen.
Vroeg of laat zal het er toch wel van komen
Suc6 verder
Idd zie je vaak kids de verkeerde weg op gaan... Maar het kan idd anders!! Ik zat ook in een rot thuissituatie en dacht soms ook dat ik er echt doorheen zat... Zonder alcohol en drugs ben ik er toch uitgekomen, het is jammer dat meerdere mensen dit gevoel niet hebben... Sprak een tijdje terug een meisje die zwaar verslaafd was, omdat ze d'r problemen niet meer aan kon, terwijl haar verslavingen het alleen maar zwaarder maakte voor haar (en dat vergeten ze dan, want nu voelen ze zich goed)quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:46 schreef Bob-B het volgende:
Ik ben allang blij dat je door toch een slechte jeugd niet aan de drugs of alcohol bent geraakt, of nog erger, auto-mutilatie of zelfmoord pogingen. Dat gezegd hebbende vind ik het ontzettend goed van je om het verhaal te spuien. Soms hoef je niet eens tips of feedback, maar is het gewoon fijn om nare gebeurtenissen te delen in de hoop dat mensen met je meeleven en je snappen, dat mensen even denken van goh, misschien niet een huis-tuin-en-keuken-meisje. Ik hoop dat je langzaam aan je leven op de rails krijgt en iemand vindt die je de tijd geeft, want die tijd zal denk ik het enige medicijn zijn...sterkte!
Jep, ik vind het dan ook erg sterk van de dame in kwestie dat ze het woord "zelfmoord" oid geen enkele keer heeft laten vallen in der verhaal. Menig persoon overweegt dat al na de helft van wat zij heeft meegemaakt. Dat zij het woord niet eens 1 keer laat vallen in het hele verhaal toont toch wel een verdomd sterk staaltje karakter en optimisme.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:04 schreef Demellie het volgende:
[..]
Idd zie je vaak kids de verkeerde weg op gaan... Maar het kan idd anders!! Ik zat ook in een rot thuissituatie en dacht soms ook dat ik er echt doorheen zat... Zonder alcohol en drugs ben ik er toch uitgekomen, het is jammer dat meerdere mensen dit gevoel niet hebben... Sprak een tijdje terug een meisje die zwaar verslaafd was, omdat ze d'r problemen niet meer aan kon, terwijl haar verslavingen het alleen maar zwaarder maakte voor haar (en dat vergeten ze dan, want nu voelen ze zich goed)
Heb ik ook ja. Ik help graag mensen. Deze mensen zijn ook een stuk terughoudender en gedragen zich anders. Dat vind ik ook interessanter als de doorsnee breezerdoos die rond loopt en zoent met alles wat los en vast zit.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:45 schreef GambitRS2 het volgende:
Weet je, er zijn trouwens ook mannen die vallen op meisjes waarmee dit soort dingen zijn gebeurd. Ik heb dat zelf heel sterk.... ik vind iemand leuk en dan kan ik al bijna er zeker van zijn dat er iets mis is gegaan in hun leven, iets wat anderen niet hebben meegemaakt, iets waardoor ze zich toch anders gedragen dan de rest, waardoor ze anders tegen de wereld aankijken. Ik vind normale meisjes over het algemeen helemaal niks (99% geloof ik).... dus tja, als je ooit een vriendje krijgt die jou helemaal het einde vind dan moet je niet denken aan dat het oneerlijk voor hem is...... hij valt gewoon op jou en is liever bij jou in een relatie waar hij de tijd moet nemen dan jarenlang op zoek zijn naar dat ene meisje dat wel leuk en normaal is, dat misschien wel niet eens bestaat, of als hij die vind dat vervolgens bezet blijkt te zijn......... als je gaat gissen naar hoe het anders had kunnen zijn dan kan je wel vanalles gaan verzinnen, dat is gewoon niet relevant.
als je 'gemankeerd' bent, emotioneel, dan heb je per definitie diepgang, heb je wat te melden, ben je interessant.... right, wat een kul.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:45 schreef GambitRS2 het volgende:
Weet je, er zijn trouwens ook mannen die vallen op meisjes waarmee dit soort dingen zijn gebeurd. Ik heb dat zelf heel sterk.... ik vind iemand leuk en dan kan ik al bijna er zeker van zijn dat er iets mis is gegaan in hun leven, iets wat anderen niet hebben meegemaakt, iets waardoor ze zich toch anders gedragen dan de rest, waardoor ze anders tegen de wereld aankijken. Ik vind normale meisjes over het algemeen helemaal niks (99% geloof ik).... dus tja, als je ooit een vriendje krijgt die jou helemaal het einde vind dan moet je niet denken aan dat het oneerlijk voor hem is...... hij valt gewoon op jou en is liever bij jou in een relatie waar hij de tijd moet nemen dan jarenlang op zoek zijn naar dat ene meisje dat wel leuk en normaal is, dat misschien wel niet eens bestaat, of als hij die vind dat vervolgens bezet blijkt te zijn......... als je gaat gissen naar hoe het anders had kunnen zijn dan kan je wel vanalles gaan verzinnen, dat is gewoon niet relevant.
Maakt dat uit? Als hij daar vrolijk van wordt, láát hem.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:11 schreef milagro het volgende:
[..]
als je 'gemankeerd' bent, emotioneel, dan heb je per definitie diepgang, heb je wat te melden, ben je interessant.... right, wat een kul.
heeft dan meer te maken met jouw eigen behoefte (de rots in de branding zijn, het opkalefateren van gemankeerde zieltjes, birds of a feather, of kies maar uit ) dan met de daadwerkelijke boeiendheid van die persoon...
Ha! Ontken het eensquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:07 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik heb een reputatie zie ik.
het zal me een rotzorg zijn, je ziet me het toch niet veroordelenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:33 schreef oddman het volgende:
[..]
Maakt dat uit? Als hij daar vrolijk van wordt, láát hem.
Sommige mensen worden geil van sletterigheid, sommigen van een goed gesprek en sommigen moeten iemand redden voor ze er geil van worden. Van mij mogen ze. Ik heb zelf in ieder geval geleerd van mijn fouten en ben er achter dat mensen slechts zeer zelden gered willen worden.
[..]
Kortom: de correlatie tussen 'gemankeerd' en 'interessant' niet als argument gebruiken.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:38 schreef milagro het volgende:
[..]
het zal me een rotzorg zijn, je ziet me het toch niet veroordelen
je hebt echter net zo goed mensen wiens leven redelijk over rozen gegaan is en gaat, en toch boeiende persoonlijkheden zijn, hoor.
je krijgt soms het idee dat bepaalde mensen graag koketteren met hun tegenslagen ( en nee, dat doet de TS niet, dus rustig maar) of dus onterecht 'veel meegemaakt' van een ander met boeiend en diepgang associëren.
tussen de gemankeerden zitten net zo goed saaie vervelende onsympathieke druiloren.
Uhm...quote:
Dat heeft weinig zin denk ik, wat me alleen verbaast is dat al mijn diepe weloverwogen van een goed inzicht getuigende posts een dergelijk imago oproepen.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:33 schreef oddman het volgende:
[..]
Maakt dat uit? Als hij daar vrolijk van wordt, láát hem.
Sommige mensen worden geil van sletterigheid, sommigen van een goed gesprek en sommigen moeten iemand redden voor ze er geil van worden. Van mij mogen ze. Ik heb zelf in ieder geval geleerd van mijn fouten en ben er achter dat mensen slechts zeer zelden gered willen worden.
[..]
Ha! Ontken het eens.
Doe niet zo naief. Het staat je nietquote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:25 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat heeft weinig zin denk ik, wat me alleen verbaast is dat al mijn diepe weloverwogen van een goed inzicht getuigende posts een dergelijk imago oproepen.
Zelfkritiek is een groot goed, mijn beste Minervaan. Of USC'er.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:25 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat heeft weinig zin denk ik, wat me alleen verbaast is dat al mijn diepe weloverwogen van een goed inzicht getuigende posts een dergelijk imago oproepen.
Gaudeamus igitur!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:43 schreef oddman het volgende:
[..]
Zelfkritiek is een groot goed, mijn beste Minervaan. Of USC'er.
Nee, vind ik geen kul. Het is gewoon dat als ik iemand leuk vind dat ik, zonder dat die persoon mij heeft verteld van zijn/haar verleden, ze iets traumatisch hebben meegemaakt. Waarschijnlijk zijn ze daardoor veel volwassener dan hun leeftijdsgenoten en hebben ze door dat er belangrijkere dingen zijn dan elke avond te feesten, zich lam te zuipen of die nieuwe trend van vandaag.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:11 schreef milagro het volgende:
[..]
als je 'gemankeerd' bent, emotioneel, dan heb je per definitie diepgang, heb je wat te melden, ben je interessant.... right, wat een kul.
jezus, man alsof je als je niet sexueel misbruikt bent, niet verkracht door de Utrechtse serieverkrachter, je opa niet ook je vader is, je dan ieder weekend in de kroeg hangt, je losgaat op drank, sex en drugs, en geen enkele interesse hebt in serieuzere zaken.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:17 schreef GambitRS2 het volgende:
[..]
Nee, vind ik geen kul. Het is gewoon dat als ik iemand leuk vind dat ik, zonder dat die persoon mij heeft verteld van zijn/haar verleden, ze iets traumatisch hebben meegemaakt. Waarschijnlijk zijn ze daardoor veel volwassener dan hun leeftijdsgenoten en hebben ze door dat er belangrijkere dingen zijn dan elke avond te feesten, zich lam te zuipen of die nieuwe trend van vandaag.
Dat jij vervolgens de associatie legt in mijn verhaal tussen zielig = interessant, dat is meer iets dat uit jouw psyche is gekropen dan uit de mijne. Ik doe alleen een constatering
Met die associatie van 'volwassener' en 'kennis hebben van belangrijker dingen in het leven' leg je toch zelf die link van zielig=interessant (c.q. volwassener, c.q. wijzer, c.q. hoe je het ook wilt noemen waarin ze zich positief onderscheiden van de rest) ?? Dat komt echt uit wat jij schrijft, niet uit miss Milagro's psyche.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:17 schreef GambitRS2 het volgende:
[..]
Nee, vind ik geen kul. Het is gewoon dat als ik iemand leuk vind dat ik, zonder dat die persoon mij heeft verteld van zijn/haar verleden, ze iets traumatisch hebben meegemaakt. Waarschijnlijk zijn ze daardoor veel volwassener dan hun leeftijdsgenoten en hebben ze door dat er belangrijkere dingen zijn dan elke avond te feesten, zich lam te zuipen of die nieuwe trend van vandaag.
Dat jij vervolgens de associatie legt in mijn verhaal tussen zielig = interessant, dat is meer iets dat uit jouw psyche is gekropen dan uit de mijne. Ik doe alleen een constatering
En waar staat nou in mijn posts dat ik ook maar iets beweer dat je zielig moet zijn om interessant te zijn? Wat je denkt te lezen staat niet in mijn posts maar bevindt zich echt in jouw psyche. Ik vraag me alleen af waar het vandaan komt.quote:
Dat betwist ik ook niet, ik geef alleen een mogelijke rede waarom ik denk dat de mensen die ik leuk vind meestal iets hebben meegemaakt. Ik gebruik daarom ook woorden als misschien om aan te geven dat het een mogelijkheid is. Waar jullie je wijsheid vandaan halen om meteen maar te beweren dat het zo en zo is en niet anders....... ik zou het iig niet durvenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:36 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Met die associatie van 'volwassener' en 'kennis hebben van belangrijker dingen in het leven' leg je toch zelf die link van zielig=interessant (c.q. volwassener, c.q. wijzer, c.q. hoe je het ook wilt noemen waarin ze zich positief onderscheiden van de rest) ?? Dat komt echt uit wat jij schrijft, niet uit miss Milagro's psyche.
Het is gewoon pure onzin dat je van een trauma volwassener en inzichtsrijker wordt. Van een trauma kun je net zo goed een Tokkie of een oppervlakkige kasplant worden.
Je laat je wel heel erg in de kaart kijken als je je zo laat opfokken door Milagro. Het zijn allemaal meningen. 't Is R&P, geen WFL.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:07 schreef GambitRS2 het volgende:
[..]
En waar staat nou in mijn posts dat ik ook maar iets beweer dat je zielig moet zijn om interessant te zijn? Wat je denkt te lezen staat niet in mijn posts maar bevindt zich echt in jouw psyche. Ik vraag me alleen af waar het vandaan komt.
[..]
Dat betwist ik ook niet, ik geef alleen een mogelijke rede waarom ik denk dat de mensen die ik leuk vind meestal iets hebben meegemaakt. Ik gebruik daarom ook woorden als misschien om aan te geven dat het een mogelijkheid is. Waar jullie je wijsheid vandaan halen om meteen maar te beweren dat het zo en zo is en niet anders....... ik zou het iig niet durven![]()
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:07 schreef GambitRS2 het volgende:
[..]
En waar staat nou in mijn posts dat ik ook maar iets beweer dat je zielig moet zijn om interessant te zijn? Wat je denkt te lezen staat niet in mijn posts maar bevindt zich echt in jouw psyche. Ik vraag me alleen af waar het vandaan komt.
Niet uitsluitend, maar in mijn netwerk zitten veel mensen die een kind/vader/moeder/broer/zus hebben verloren en die mensen weten beter hoe diep het verlies zit dan mensen die aan komen zetten met het traumatische overlijden van hun oma op 89e jarige leeftijd. Als je dat niet hebt meegemaakt, kun je je er een voorstelling bij maken maar nooit doorvoelen wat dat werkelijk met iemand doet.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:27 schreef milagro het volgende:
het is niet zo dat leed, trauma alleen te begrijpen is, als je het zelf ervaren hebt, hoor.
kun je nog steeds een steun zijn, kun je nog steeds een persoon met diepgang zijn, ondanks je levensweg over rozen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 16:52 schreef Xennia het volgende:
[..]
Niet uitsluitend, maar in mijn netwerk zitten veel mensen die een kind/vader/moeder/broer/zus hebben verloren en die mensen weten beter hoe diep het verlies zit dan mensen die aan komen zetten met het traumatische overlijden van hun oma op 89e jarige leeftijd. Als je dat niet hebt meegemaakt, kun je je er een voorstelling bij maken maar nooit doorvoelen wat dat werkelijk met iemand doet.
Ik heb het niet zo zwart-wit gelezen als jij het opvatquote:Op donderdag 23 augustus 2007 16:55 schreef milagro het volgende:
[..]
kun je nog steeds een steun zijn, kun je nog steeds een persoon met diepgang zijn, ondanks je levensweg over rozen.
je zegt ook niet het tegendeel, maar er werd hier bekant gesteld dat een gemankeerde ziel een pré is, dan ben je tenminste niet oppervlakkig
ik denk dat menig getraumatiseerde lekker oppervlakkig zou willen zijn, om zo eens niet die pijn te voelen , de herinneringen niet te hebben.
ik wel , het staat er zo zwart wit namelijk "die lopen tenminste niet ieder weekend te zuipen etc' of zoiets...quote:Op donderdag 23 augustus 2007 16:56 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik heb het niet zo zwart-wit gelezen als jij het opvat
Dit zou ook wel eens heel erg waar kunnen zijn. In mijn pubertijd had ik ook wel eens halve paniekaanvallen terwijl mensen gewoon aardig probeerden te doen. Eén keer inderdaad dat een jongen (in mijn ogen) te voortvarend was in zijn approach dat ik echt dacht dat hij me aan wilde randen op straat. Maar dat is eigenlijk -mijn- paniekmoment. Dit leerde ik ook alleen maar omdat mijn moeder me dat vertelde, ik denk dat ik anders aangifte had gedaan.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 20:15 schreef jorgentol het volgende:
... Over dat hele vriendjesgedoe.
Wat me erg opviel is dat mannen op straat je hebben 'lastiggevallen'. Wat bedoel je daar precies mee.
Kwamen ze alleen maar een praatje maken ofzo? Want dat is nou eenmaal hoe de dingen gaan bij daten.
De mannen gaan naar de vrouwen toe.
Het kwam op mij over alsof het gewoon erg verwarrend voor je was. ...
Beste Pjeut,quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:11 schreef Pjeut het volgende:
Hoi Crystal_Mind. Wat een beroerde start voor zo'n jong leven, maar wat toch ook een levenslust om weer verder te gaan. Héél dapper.
Maar los van die levenslust; je mag jezelf zeer zeker slachtoffer voelen, want dat ben je wel. Niet om dan bij de pakken neer te gaan zitten, maar wel om de mensen die daartoe hebben bijgedragen dit voor te houden. Bijvoorbeeld je ouders; weten ze wel wat het jou allemaal heeft gedaan?
Begrijp me goed, het is niet mijn bedoeling om jou tegen je ouders op te zetten, maar juist om misschien een open gesprek met hun mogelijk te maken. Misschien zit er wel vreselijk veel schuldgevoel bij hen. Als je hun de mogelijkheid geeft om hun schuld te laten erkennen, kan dat jou helpen om verder te komen, en hun ook.
Bijvoorbeeld over jouw misbruik. Ik weet dat je er niet al te veel over wilt zeggen, maar: hier horen mensen voor in de bak te draaien!! Dus toch even mijn vraag; is dit ook gebeurd? En was dit voor jou ook een soort genoegdoening? 't Is natuurlijk al lang geleden, maar geen genoegdoening en geen erkenning van de ernst van wat jou is aangedaan gaat woekeren, en blijft je terugwerpen. Dat merk je dus nu met vriendjes.
Crystal_Mind, ik weet dat je niet staat te wachten op goedbedoelde adviezen om naar een psycholoog te gaan. Dat doe ik dus niet. Ik adviseer je om voor jezelf te kiezen; jij hebt een behoorlijkje deuk opgelopen en jij wil er wat aan doen. Voorgaande hulpverlening was waarschijnlijk vooral gericht op het gezin en hoe dit verder moest met wat jou was aangedaan. Geen wonder dat die hulpverlening voor jou weinig opleverde.
Maar nu: kies voor jezelf. Vraag hulp als je dat op weg kan helpen, maar zoek een plek/gelegenheid/praatgroep waar je je ellende kan uitschreeuwen, scheld de hufter die dit heeft gedaan voor alles uit wat lelijk is, schreeuw dat hij op weg was om jou leven te ruïneren, en dat het hem bijna was gelukt...
Want dat is het wat jou is overkomen.
Die zelf(h)erkenning is essentieel. En daarna, na nog vele terechte tranen (en je zult er nooit helemaal van los komen), kun je zeggen: Zo, en nu verder.
Heel veel sterkte, Pjeut.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |