Idd zie je vaak kids de verkeerde weg op gaan... Maar het kan idd anders!! Ik zat ook in een rot thuissituatie en dacht soms ook dat ik er echt doorheen zat... Zonder alcohol en drugs ben ik er toch uitgekomen, het is jammer dat meerdere mensen dit gevoel niet hebben... Sprak een tijdje terug een meisje die zwaar verslaafd was, omdat ze d'r problemen niet meer aan kon, terwijl haar verslavingen het alleen maar zwaarder maakte voor haar (en dat vergeten ze dan, want nu voelen ze zich goed)quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:46 schreef Bob-B het volgende:
Ik ben allang blij dat je door toch een slechte jeugd niet aan de drugs of alcohol bent geraakt, of nog erger, auto-mutilatie of zelfmoord pogingen. Dat gezegd hebbende vind ik het ontzettend goed van je om het verhaal te spuien. Soms hoef je niet eens tips of feedback, maar is het gewoon fijn om nare gebeurtenissen te delen in de hoop dat mensen met je meeleven en je snappen, dat mensen even denken van goh, misschien niet een huis-tuin-en-keuken-meisje. Ik hoop dat je langzaam aan je leven op de rails krijgt en iemand vindt die je de tijd geeft, want die tijd zal denk ik het enige medicijn zijn...sterkte!
Jep, ik vind het dan ook erg sterk van de dame in kwestie dat ze het woord "zelfmoord" oid geen enkele keer heeft laten vallen in der verhaal. Menig persoon overweegt dat al na de helft van wat zij heeft meegemaakt. Dat zij het woord niet eens 1 keer laat vallen in het hele verhaal toont toch wel een verdomd sterk staaltje karakter en optimisme.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 10:04 schreef Demellie het volgende:
[..]
Idd zie je vaak kids de verkeerde weg op gaan... Maar het kan idd anders!! Ik zat ook in een rot thuissituatie en dacht soms ook dat ik er echt doorheen zat... Zonder alcohol en drugs ben ik er toch uitgekomen, het is jammer dat meerdere mensen dit gevoel niet hebben... Sprak een tijdje terug een meisje die zwaar verslaafd was, omdat ze d'r problemen niet meer aan kon, terwijl haar verslavingen het alleen maar zwaarder maakte voor haar (en dat vergeten ze dan, want nu voelen ze zich goed)
Heb ik ook ja. Ik help graag mensen. Deze mensen zijn ook een stuk terughoudender en gedragen zich anders. Dat vind ik ook interessanter als de doorsnee breezerdoos die rond loopt en zoent met alles wat los en vast zit.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:45 schreef GambitRS2 het volgende:
Weet je, er zijn trouwens ook mannen die vallen op meisjes waarmee dit soort dingen zijn gebeurd. Ik heb dat zelf heel sterk.... ik vind iemand leuk en dan kan ik al bijna er zeker van zijn dat er iets mis is gegaan in hun leven, iets wat anderen niet hebben meegemaakt, iets waardoor ze zich toch anders gedragen dan de rest, waardoor ze anders tegen de wereld aankijken. Ik vind normale meisjes over het algemeen helemaal niks (99% geloof ik).... dus tja, als je ooit een vriendje krijgt die jou helemaal het einde vind dan moet je niet denken aan dat het oneerlijk voor hem is...... hij valt gewoon op jou en is liever bij jou in een relatie waar hij de tijd moet nemen dan jarenlang op zoek zijn naar dat ene meisje dat wel leuk en normaal is, dat misschien wel niet eens bestaat, of als hij die vind dat vervolgens bezet blijkt te zijn......... als je gaat gissen naar hoe het anders had kunnen zijn dan kan je wel vanalles gaan verzinnen, dat is gewoon niet relevant.
als je 'gemankeerd' bent, emotioneel, dan heb je per definitie diepgang, heb je wat te melden, ben je interessant.... right, wat een kul.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:45 schreef GambitRS2 het volgende:
Weet je, er zijn trouwens ook mannen die vallen op meisjes waarmee dit soort dingen zijn gebeurd. Ik heb dat zelf heel sterk.... ik vind iemand leuk en dan kan ik al bijna er zeker van zijn dat er iets mis is gegaan in hun leven, iets wat anderen niet hebben meegemaakt, iets waardoor ze zich toch anders gedragen dan de rest, waardoor ze anders tegen de wereld aankijken. Ik vind normale meisjes over het algemeen helemaal niks (99% geloof ik).... dus tja, als je ooit een vriendje krijgt die jou helemaal het einde vind dan moet je niet denken aan dat het oneerlijk voor hem is...... hij valt gewoon op jou en is liever bij jou in een relatie waar hij de tijd moet nemen dan jarenlang op zoek zijn naar dat ene meisje dat wel leuk en normaal is, dat misschien wel niet eens bestaat, of als hij die vind dat vervolgens bezet blijkt te zijn......... als je gaat gissen naar hoe het anders had kunnen zijn dan kan je wel vanalles gaan verzinnen, dat is gewoon niet relevant.
Maakt dat uit? Als hij daar vrolijk van wordt, láát hem.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:11 schreef milagro het volgende:
[..]
als je 'gemankeerd' bent, emotioneel, dan heb je per definitie diepgang, heb je wat te melden, ben je interessant.... right, wat een kul.
heeft dan meer te maken met jouw eigen behoefte (de rots in de branding zijn, het opkalefateren van gemankeerde zieltjes, birds of a feather, of kies maar uit ) dan met de daadwerkelijke boeiendheid van die persoon...
Ha! Ontken het eensquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:07 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik heb een reputatie zie ik.
het zal me een rotzorg zijn, je ziet me het toch niet veroordelenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:33 schreef oddman het volgende:
[..]
Maakt dat uit? Als hij daar vrolijk van wordt, láát hem.
Sommige mensen worden geil van sletterigheid, sommigen van een goed gesprek en sommigen moeten iemand redden voor ze er geil van worden. Van mij mogen ze. Ik heb zelf in ieder geval geleerd van mijn fouten en ben er achter dat mensen slechts zeer zelden gered willen worden.
[..]
Kortom: de correlatie tussen 'gemankeerd' en 'interessant' niet als argument gebruiken.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:38 schreef milagro het volgende:
[..]
het zal me een rotzorg zijn, je ziet me het toch niet veroordelen
je hebt echter net zo goed mensen wiens leven redelijk over rozen gegaan is en gaat, en toch boeiende persoonlijkheden zijn, hoor.
je krijgt soms het idee dat bepaalde mensen graag koketteren met hun tegenslagen ( en nee, dat doet de TS niet, dus rustig maar) of dus onterecht 'veel meegemaakt' van een ander met boeiend en diepgang associëren.
tussen de gemankeerden zitten net zo goed saaie vervelende onsympathieke druiloren.
Uhm...quote:
Dat heeft weinig zin denk ik, wat me alleen verbaast is dat al mijn diepe weloverwogen van een goed inzicht getuigende posts een dergelijk imago oproepen.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:33 schreef oddman het volgende:
[..]
Maakt dat uit? Als hij daar vrolijk van wordt, láát hem.
Sommige mensen worden geil van sletterigheid, sommigen van een goed gesprek en sommigen moeten iemand redden voor ze er geil van worden. Van mij mogen ze. Ik heb zelf in ieder geval geleerd van mijn fouten en ben er achter dat mensen slechts zeer zelden gered willen worden.
[..]
Ha! Ontken het eens.
Doe niet zo naief. Het staat je nietquote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:25 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat heeft weinig zin denk ik, wat me alleen verbaast is dat al mijn diepe weloverwogen van een goed inzicht getuigende posts een dergelijk imago oproepen.
Zelfkritiek is een groot goed, mijn beste Minervaan. Of USC'er.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:25 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat heeft weinig zin denk ik, wat me alleen verbaast is dat al mijn diepe weloverwogen van een goed inzicht getuigende posts een dergelijk imago oproepen.
Gaudeamus igitur!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:43 schreef oddman het volgende:
[..]
Zelfkritiek is een groot goed, mijn beste Minervaan. Of USC'er.
Nee, vind ik geen kul. Het is gewoon dat als ik iemand leuk vind dat ik, zonder dat die persoon mij heeft verteld van zijn/haar verleden, ze iets traumatisch hebben meegemaakt. Waarschijnlijk zijn ze daardoor veel volwassener dan hun leeftijdsgenoten en hebben ze door dat er belangrijkere dingen zijn dan elke avond te feesten, zich lam te zuipen of die nieuwe trend van vandaag.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 15:11 schreef milagro het volgende:
[..]
als je 'gemankeerd' bent, emotioneel, dan heb je per definitie diepgang, heb je wat te melden, ben je interessant.... right, wat een kul.
jezus, man alsof je als je niet sexueel misbruikt bent, niet verkracht door de Utrechtse serieverkrachter, je opa niet ook je vader is, je dan ieder weekend in de kroeg hangt, je losgaat op drank, sex en drugs, en geen enkele interesse hebt in serieuzere zaken.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:17 schreef GambitRS2 het volgende:
[..]
Nee, vind ik geen kul. Het is gewoon dat als ik iemand leuk vind dat ik, zonder dat die persoon mij heeft verteld van zijn/haar verleden, ze iets traumatisch hebben meegemaakt. Waarschijnlijk zijn ze daardoor veel volwassener dan hun leeftijdsgenoten en hebben ze door dat er belangrijkere dingen zijn dan elke avond te feesten, zich lam te zuipen of die nieuwe trend van vandaag.
Dat jij vervolgens de associatie legt in mijn verhaal tussen zielig = interessant, dat is meer iets dat uit jouw psyche is gekropen dan uit de mijne. Ik doe alleen een constatering
Met die associatie van 'volwassener' en 'kennis hebben van belangrijker dingen in het leven' leg je toch zelf die link van zielig=interessant (c.q. volwassener, c.q. wijzer, c.q. hoe je het ook wilt noemen waarin ze zich positief onderscheiden van de rest) ?? Dat komt echt uit wat jij schrijft, niet uit miss Milagro's psyche.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:17 schreef GambitRS2 het volgende:
[..]
Nee, vind ik geen kul. Het is gewoon dat als ik iemand leuk vind dat ik, zonder dat die persoon mij heeft verteld van zijn/haar verleden, ze iets traumatisch hebben meegemaakt. Waarschijnlijk zijn ze daardoor veel volwassener dan hun leeftijdsgenoten en hebben ze door dat er belangrijkere dingen zijn dan elke avond te feesten, zich lam te zuipen of die nieuwe trend van vandaag.
Dat jij vervolgens de associatie legt in mijn verhaal tussen zielig = interessant, dat is meer iets dat uit jouw psyche is gekropen dan uit de mijne. Ik doe alleen een constatering
En waar staat nou in mijn posts dat ik ook maar iets beweer dat je zielig moet zijn om interessant te zijn? Wat je denkt te lezen staat niet in mijn posts maar bevindt zich echt in jouw psyche. Ik vraag me alleen af waar het vandaan komt.quote:
Dat betwist ik ook niet, ik geef alleen een mogelijke rede waarom ik denk dat de mensen die ik leuk vind meestal iets hebben meegemaakt. Ik gebruik daarom ook woorden als misschien om aan te geven dat het een mogelijkheid is. Waar jullie je wijsheid vandaan halen om meteen maar te beweren dat het zo en zo is en niet anders....... ik zou het iig niet durvenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:36 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Met die associatie van 'volwassener' en 'kennis hebben van belangrijker dingen in het leven' leg je toch zelf die link van zielig=interessant (c.q. volwassener, c.q. wijzer, c.q. hoe je het ook wilt noemen waarin ze zich positief onderscheiden van de rest) ?? Dat komt echt uit wat jij schrijft, niet uit miss Milagro's psyche.
Het is gewoon pure onzin dat je van een trauma volwassener en inzichtsrijker wordt. Van een trauma kun je net zo goed een Tokkie of een oppervlakkige kasplant worden.
Je laat je wel heel erg in de kaart kijken als je je zo laat opfokken door Milagro. Het zijn allemaal meningen. 't Is R&P, geen WFL.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:07 schreef GambitRS2 het volgende:
[..]
En waar staat nou in mijn posts dat ik ook maar iets beweer dat je zielig moet zijn om interessant te zijn? Wat je denkt te lezen staat niet in mijn posts maar bevindt zich echt in jouw psyche. Ik vraag me alleen af waar het vandaan komt.
[..]
Dat betwist ik ook niet, ik geef alleen een mogelijke rede waarom ik denk dat de mensen die ik leuk vind meestal iets hebben meegemaakt. Ik gebruik daarom ook woorden als misschien om aan te geven dat het een mogelijkheid is. Waar jullie je wijsheid vandaan halen om meteen maar te beweren dat het zo en zo is en niet anders....... ik zou het iig niet durven![]()
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:07 schreef GambitRS2 het volgende:
[..]
En waar staat nou in mijn posts dat ik ook maar iets beweer dat je zielig moet zijn om interessant te zijn? Wat je denkt te lezen staat niet in mijn posts maar bevindt zich echt in jouw psyche. Ik vraag me alleen af waar het vandaan komt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |