abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52579058
Okay, 1-0 voor jouw, jij was het idd wel een beetje met me eens
pi_52579295
Je, leuk, je hebt de grootste internetpiemel, nu is het duidelijk en heb je voldoende gedramd. Kappen.
pi_52579359
Vroeger was alles beter
pi_52582900
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 23:46 schreef Bob-B het volgende:
Ik ben allang blij dat je door toch een slechte jeugd niet aan de drugs of alcohol bent geraakt, of nog erger, auto-mutilatie of zelfmoord pogingen. Dat gezegd hebbende vind ik het ontzettend goed van je om het verhaal te spuien. Soms hoef je niet eens tips of feedback, maar is het gewoon fijn om nare gebeurtenissen te delen in de hoop dat mensen met je meeleven en je snappen, dat mensen even denken van goh, misschien niet een huis-tuin-en-keuken-meisje. Ik hoop dat je langzaam aan je leven op de rails krijgt en iemand vindt die je de tijd geeft, want die tijd zal denk ik het enige medicijn zijn...sterkte!
Idd zie je vaak kids de verkeerde weg op gaan... Maar het kan idd anders!! Ik zat ook in een rot thuissituatie en dacht soms ook dat ik er echt doorheen zat... Zonder alcohol en drugs ben ik er toch uitgekomen, het is jammer dat meerdere mensen dit gevoel niet hebben... Sprak een tijdje terug een meisje die zwaar verslaafd was, omdat ze d'r problemen niet meer aan kon, terwijl haar verslavingen het alleen maar zwaarder maakte voor haar (en dat vergeten ze dan, want nu voelen ze zich goed)
Don't blame me, it's a hardware problem
pi_52583243
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 10:04 schreef Demellie het volgende:

[..]

Idd zie je vaak kids de verkeerde weg op gaan... Maar het kan idd anders!! Ik zat ook in een rot thuissituatie en dacht soms ook dat ik er echt doorheen zat... Zonder alcohol en drugs ben ik er toch uitgekomen, het is jammer dat meerdere mensen dit gevoel niet hebben... Sprak een tijdje terug een meisje die zwaar verslaafd was, omdat ze d'r problemen niet meer aan kon, terwijl haar verslavingen het alleen maar zwaarder maakte voor haar (en dat vergeten ze dan, want nu voelen ze zich goed)
Jep, ik vind het dan ook erg sterk van de dame in kwestie dat ze het woord "zelfmoord" oid geen enkele keer heeft laten vallen in der verhaal. Menig persoon overweegt dat al na de helft van wat zij heeft meegemaakt. Dat zij het woord niet eens 1 keer laat vallen in het hele verhaal toont toch wel een verdomd sterk staaltje karakter en optimisme.
Lambo of Rekt
pi_52590452
Wat een verhaal TS.

Overigens zit er een positief aanknopingspunt in, dat je toch meermaals goedbedoelende liefhebbende mensen/jongens op je pad krijgt, die het goed bedoelen. Okay, dat liep aan het eind fout, maar zo maken alle jonge mensen mee dat je mensen tegen komt, vrienden wordt, maar die na verloop van tijd door 'omstandigheden' kwijt raakt. Het enige dat ik aan "wat een verhaal" toe kan voegen, is je toe te wensen dat je in staat blijft dit soort contacten te leggen, hoe ingewikkeld dat in jouw geval ook is. Je bent allicht vaak allleen in je hoofd, maar spreek jezelf toe dat je niet alleen op de wereld bent. (Enfin, dat lijk je ook al prima door te hebben, hulde voor je eigen kijk op je ingewikkelde leven!)
twee violen en een trommel en een fluit
pi_52590609
Weet je, er zijn trouwens ook mannen die vallen op meisjes waarmee dit soort dingen zijn gebeurd. Ik heb dat zelf heel sterk.... ik vind iemand leuk en dan kan ik al bijna er zeker van zijn dat er iets mis is gegaan in hun leven, iets wat anderen niet hebben meegemaakt, iets waardoor ze zich toch anders gedragen dan de rest, waardoor ze anders tegen de wereld aankijken. Ik vind normale meisjes over het algemeen helemaal niks (99% geloof ik).... dus tja, als je ooit een vriendje krijgt die jou helemaal het einde vind dan moet je niet denken aan dat het oneerlijk voor hem is...... hij valt gewoon op jou en is liever bij jou in een relatie waar hij de tijd moet nemen dan jarenlang op zoek zijn naar dat ene meisje dat wel leuk en normaal is, dat misschien wel niet eens bestaat, of als hij die vind dat vervolgens bezet blijkt te zijn......... als je gaat gissen naar hoe het anders had kunnen zijn dan kan je wel vanalles gaan verzinnen, dat is gewoon niet relevant.
pi_52591033
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 14:45 schreef GambitRS2 het volgende:
Weet je, er zijn trouwens ook mannen die vallen op meisjes waarmee dit soort dingen zijn gebeurd. Ik heb dat zelf heel sterk.... ik vind iemand leuk en dan kan ik al bijna er zeker van zijn dat er iets mis is gegaan in hun leven, iets wat anderen niet hebben meegemaakt, iets waardoor ze zich toch anders gedragen dan de rest, waardoor ze anders tegen de wereld aankijken. Ik vind normale meisjes over het algemeen helemaal niks (99% geloof ik).... dus tja, als je ooit een vriendje krijgt die jou helemaal het einde vind dan moet je niet denken aan dat het oneerlijk voor hem is...... hij valt gewoon op jou en is liever bij jou in een relatie waar hij de tijd moet nemen dan jarenlang op zoek zijn naar dat ene meisje dat wel leuk en normaal is, dat misschien wel niet eens bestaat, of als hij die vind dat vervolgens bezet blijkt te zijn......... als je gaat gissen naar hoe het anders had kunnen zijn dan kan je wel vanalles gaan verzinnen, dat is gewoon niet relevant.
Heb ik ook ja. Ik help graag mensen. Deze mensen zijn ook een stuk terughoudender en gedragen zich anders. Dat vind ik ook interessanter als de doorsnee breezerdoos die rond loopt en zoent met alles wat los en vast zit.
Lambo of Rekt
pi_52591294
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 14:45 schreef GambitRS2 het volgende:
als je 'gemankeerd' bent, emotioneel, dan heb je per definitie diepgang, heb je wat te melden, ben je interessant.... right, wat een kul.

heeft dan meer te maken met jouw eigen behoefte (de rots in de branding zijn, het opkalefateren van gemankeerde zieltjes, birds of a feather, of kies maar uit ) dan met de daadwerkelijke boeiendheid van die persoon...
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 22 augustus 2007 @ 15:33:23 #60
172358 oddman
Introspecteur
pi_52591821
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 15:11 schreef milagro het volgende:

[..]

als je 'gemankeerd' bent, emotioneel, dan heb je per definitie diepgang, heb je wat te melden, ben je interessant.... right, wat een kul.

heeft dan meer te maken met jouw eigen behoefte (de rots in de branding zijn, het opkalefateren van gemankeerde zieltjes, birds of a feather, of kies maar uit ) dan met de daadwerkelijke boeiendheid van die persoon...
Maakt dat uit? Als hij daar vrolijk van wordt, láát hem.
Sommige mensen worden geil van sletterigheid, sommigen van een goed gesprek en sommigen moeten iemand redden voor ze er geil van worden. Van mij mogen ze. Ik heb zelf in ieder geval geleerd van mijn fouten en ben er achter dat mensen slechts zeer zelden gered willen worden.
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 20:07 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik heb een reputatie zie ik.
Ha! Ontken het eens .
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
pi_52591968
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 15:33 schreef oddman het volgende:

[..]

Sommige mensen worden geil van sletterigheid, sommigen van een goed gesprek en sommigen moeten iemand redden voor ze er geil van worden. Van mij mogen ze. Ik heb zelf in ieder geval geleerd van mijn fouten en ben er achter dat mensen slechts zeer zelden gered willen worden.
[..]
het zal me een rotzorg zijn, je ziet me het toch niet veroordelen

je hebt echter net zo goed mensen wiens leven redelijk over rozen gegaan is en gaat, en toch boeiende persoonlijkheden zijn, hoor.

je krijgt soms het idee dat bepaalde mensen graag koketteren met hun tegenslagen ( en nee, dat doet de TS niet, dus rustig maar ) of dus onterecht 'veel meegemaakt' van een ander met boeiend en diepgang associëren.
tussen de gemankeerden zitten net zo goed saaie vervelende onsympathieke druiloren.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 15:54:29 #62
183181 LucasBergman
Schudden voor gebruik
pi_52592444
TS zet je PM ff aan aub
[quote]Op woensdag 13 februari 2008 13:48 schreef Gripper het volgende:
Je maakt geen indruk op de chicks met een bus, je moet een honda hebben, daarmee kan je elke chick regelen!
[/quote]
  woensdag 22 augustus 2007 @ 16:07:37 #63
172358 oddman
Introspecteur
pi_52592879
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 15:38 schreef milagro het volgende:

[..]

het zal me een rotzorg zijn, je ziet me het toch niet veroordelen

je hebt echter net zo goed mensen wiens leven redelijk over rozen gegaan is en gaat, en toch boeiende persoonlijkheden zijn, hoor.

je krijgt soms het idee dat bepaalde mensen graag koketteren met hun tegenslagen ( en nee, dat doet de TS niet, dus rustig maar ) of dus onterecht 'veel meegemaakt' van een ander met boeiend en diepgang associëren.
tussen de gemankeerden zitten net zo goed saaie vervelende onsympathieke druiloren.
Kortom: de correlatie tussen 'gemankeerd' en 'interessant' niet als argument gebruiken.

Daar ben ik het volmondig mee eens.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
pi_52596602
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 15:54 schreef LucasBergman het volgende:
TS zet je PM ff aan aub
Uhm...
Hoe zet ik mijn PM aan?

Never mind. Ik weet het al.
You're like the water, which when it becomes ice, splits every rock
pi_52596870
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 15:33 schreef oddman het volgende:

[..]

[..]

Ha! Ontken het eens .
Dat heeft weinig zin denk ik, wat me alleen verbaast is dat al mijn diepe weloverwogen van een goed inzicht getuigende posts een dergelijk imago oproepen.
pi_52597078
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:25 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Dat heeft weinig zin denk ik, wat me alleen verbaast is dat al mijn diepe weloverwogen van een goed inzicht getuigende posts een dergelijk imago oproepen.
Doe niet zo naief. Het staat je niet
  woensdag 22 augustus 2007 @ 18:43:52 #67
172358 oddman
Introspecteur
pi_52597342
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:25 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Zelfkritiek is een groot goed, mijn beste Minervaan. Of USC'er.
- Bertrand Russell
pi_52602493
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:43 schreef oddman het volgende:

[..]

Zelfkritiek is een groot goed, mijn beste Minervaan. Of USC'er.
Gaudeamus igitur!
pi_52617666
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 15:11 schreef milagro het volgende:

[..]

Nee, vind ik geen kul. Het is gewoon dat als ik iemand leuk vind dat ik, zonder dat die persoon mij heeft verteld van zijn/haar verleden, ze iets traumatisch hebben meegemaakt. Waarschijnlijk zijn ze daardoor veel volwassener dan hun leeftijdsgenoten en hebben ze door dat er belangrijkere dingen zijn dan elke avond te feesten, zich lam te zuipen of die nieuwe trend van vandaag.

Dat jij vervolgens de associatie legt in mijn verhaal tussen zielig = interessant, dat is meer iets dat uit jouw psyche is gekropen dan uit de mijne. Ik doe alleen een constatering
pi_52617958
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 12:17 schreef GambitRS2 het volgende:

[..]

Nee, vind ik geen kul. Het is gewoon dat als ik iemand leuk vind dat ik, zonder dat die persoon mij heeft verteld van zijn/haar verleden, ze iets traumatisch hebben meegemaakt. Waarschijnlijk zijn ze daardoor veel volwassener dan hun leeftijdsgenoten en hebben ze door dat er belangrijkere dingen zijn dan elke avond te feesten, zich lam te zuipen of die nieuwe trend van vandaag.

Dat jij vervolgens de associatie legt in mijn verhaal tussen zielig = interessant, dat is meer iets dat uit jouw psyche is gekropen dan uit de mijne. Ik doe alleen een constatering
jezus, man alsof je als je niet sexueel misbruikt bent, niet verkracht door de Utrechtse serieverkrachter, je opa niet ook je vader is, je dan ieder weekend in de kroeg hangt, je losgaat op drank, sex en drugs, en geen enkele interesse hebt in serieuzere zaken.

waarom zo zwart wit?

er zijn mensen die narigheid meegemaakt hebben en oppervlakkig zijn, hun trauma's wegsnuiven/zuipen/sexen.
er zijn mensen die een redelijk rustig leven hebben, geen al te grote ellende ervaren hebben en toch heel veel geestelijke bagage hebben, wat te melden hebben, interesse hebben in anderen, en daardoor, omdat ze zo goed als onbelast zijn ( hoewel niemand dat eigenlijk is, leed is niet te vergelijken met leed, is geen obkjectief iets , je kunt hooguit een poging wagen je eigen ellende ermee te relativeren) een grote steun voor anderen kunnen zijn.

het is niet zo dat leed, trauma alleen te begrijpen is, als je het zelf ervaren hebt, hoor.
pi_52618179
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 12:17 schreef GambitRS2 het volgende:

[..]

Met die associatie van 'volwassener' en 'kennis hebben van belangrijker dingen in het leven' leg je toch zelf die link van zielig=interessant (c.q. volwassener, c.q. wijzer, c.q. hoe je het ook wilt noemen waarin ze zich positief onderscheiden van de rest) ?? Dat komt echt uit wat jij schrijft, niet uit miss Milagro's psyche.

Het is gewoon pure onzin dat je van een trauma volwassener en inzichtsrijker wordt. Van een trauma kun je net zo goed een Tokkie of een oppervlakkige kasplant worden.

Wat waarschijnlijkjer is dat jij die mensen met een trauma iets te bieden hebt, namelijk positieve aandacht en een schouder. Op de een of andere manier trek jij dat soort vrouwen misschien aan, die doorhebben dat jij lief en geduldig bent. Dat is geen waarde-oordeel, dat kan een prima aanknopingspunt zijn voor een relatie, maar het is een brug te ver om die vrouwen waar jij een klik mee hebt meer volwassenheid dan de rest toe te dichten.

Het zal je wellicht verbazen, maar er zijn net zoveel mensen zonder trauma die die zich niet regelmatig lamzuipen en alleen bezig zijn met de laatste trends van de dag. Ik durf zelfs wel een wedje te leggen dat het hebben van een trauma de kans op overmatig drankgebruik vergroot i.p.v. verkleind, dat is bepaald geen overmoedige weddenschap.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_52618356
Je hebt wel van die mensen die 'een relatie hebben' en 'voor iemand zorgen' aan elkaar gelijk stellen. Bij die mensen kan je natuurlijk scoren met je miserie...
pi_52619008
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 12:27 schreef milagro het volgende:

[..]
En waar staat nou in mijn posts dat ik ook maar iets beweer dat je zielig moet zijn om interessant te zijn? Wat je denkt te lezen staat niet in mijn posts maar bevindt zich echt in jouw psyche. Ik vraag me alleen af waar het vandaan komt.
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 12:36 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Met die associatie van 'volwassener' en 'kennis hebben van belangrijker dingen in het leven' leg je toch zelf die link van zielig=interessant (c.q. volwassener, c.q. wijzer, c.q. hoe je het ook wilt noemen waarin ze zich positief onderscheiden van de rest) ?? Dat komt echt uit wat jij schrijft, niet uit miss Milagro's psyche.

Het is gewoon pure onzin dat je van een trauma volwassener en inzichtsrijker wordt. Van een trauma kun je net zo goed een Tokkie of een oppervlakkige kasplant worden.
Dat betwist ik ook niet, ik geef alleen een mogelijke rede waarom ik denk dat de mensen die ik leuk vind meestal iets hebben meegemaakt. Ik gebruik daarom ook woorden als misschien om aan te geven dat het een mogelijkheid is. Waar jullie je wijsheid vandaan halen om meteen maar te beweren dat het zo en zo is en niet anders....... ik zou het iig niet durven
  donderdag 23 augustus 2007 @ 13:12:46 #74
172358 oddman
Introspecteur
pi_52619155
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 13:07 schreef GambitRS2 het volgende:

[..]

En waar staat nou in mijn posts dat ik ook maar iets beweer dat je zielig moet zijn om interessant te zijn? Wat je denkt te lezen staat niet in mijn posts maar bevindt zich echt in jouw psyche. Ik vraag me alleen af waar het vandaan komt.
[..]

Dat betwist ik ook niet, ik geef alleen een mogelijke rede waarom ik denk dat de mensen die ik leuk vind meestal iets hebben meegemaakt. Ik gebruik daarom ook woorden als misschien om aan te geven dat het een mogelijkheid is. Waar jullie je wijsheid vandaan halen om meteen maar te beweren dat het zo en zo is en niet anders....... ik zou het iig niet durven
Je laat je wel heel erg in de kaart kijken als je je zo laat opfokken door Milagro. Het zijn allemaal meningen. 't Is R&P, geen WFL.
- Bertrand Russell
pi_52619191
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 13:07 schreef GambitRS2 het volgende:

[..]

pak je divan erbij, ik ga alvast los.
waar wil je dat ik begin, bij de kleuterschool?

damn, een getraumatiseerd verleden als een pré
"ja, tuurlijk, het is ook naar dat je opa de vader is van je broertje die eigenlijk je zoontje is, maar hey, kijk eens wat een edge jou dat gegeven heeft, je bént iemand nu, die je anders nooit geweest was! had je liever een oppervlakkige losbol geweest, dertien uit een dozijn? nee, toch, nou dan, wees blij, draag je incestverleden met trots!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')