abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52550079
Ik ben al een poosje lid van FOK en heb al vaker overwogen om mijn verhaal (via een kloon) hier op te zetten. Het is niet echt een actieve hulpvraag, want ik zou niet goed weten hoe ik die moet formuleren, maar feit is wel dat ik behoorlijk in de knoop zit met een aantal dingen en zelf niet goed zie hoe het verder moet.

Ik was best huiverig in eerste instantie om dit hier te plaatsen, omdat ik vaak onserieuze, soms zelfs neerbuigende reacties lees op serieuze issues. Dat soort reacties kan ik natuurlijk niet gebruiken. Ook reacties als: Ga eens met een psycholoog praten helpen me niet. Daarom wil ik vragen of jullie, áls jullie reageren dan wel iets zinnigs willen zeggen.

Afijn,

Het verhaal.

Ik ben een meisje van 18 jaar en heb het nodige meegemaakt. Als klein kind ben ik langdurig seksueel misbruikt. Ik wil hier verder niet veel dieper op ingaan, maar jullie begrijpen natuurlijk wel dat dat de nodige schade heeft veroorzaakt; fysiek, maar zeker ook mentaal. Ik heb hierover nooit gesproken thuis, mede omdat ik het idee had dat mijn ouders mij nooit echt zagen. Ik heb namelijk een jonger zusje met een vrij ernstige verstandelijke handicap waarop ze vrijwel al hun aandacht richtten. Indertijd was hun aandacht nog minder eerlijk verdeeld over ons dan nu. Mijn zusje, toen in de peuterpubertijd en later als kleuter ook was extreem lastig. Ook voor mij was dat niet makkelijk. Ze maakte vaak dingen kapot van mij en meestal waren het net die dingen waar ik waarde aan hechtte; schoolwerkjes die ik met veel ijver gemaakt had bijvoorbeeld.

Toch was en ben ik erg hecht met mijn zusje. Ik heb het haar persoonlijk nooit kwalijk genomen, maar mijn ouders wel. Vooral nu, nu ik terugkijk op mijn verdriet, machteloosheid en eenzaamheid van toen en dat vergelijk met het vertroebelde beeld van mijn ouders waarin ik altijd de perfecte, probleemloze, bijdehante dochter was, voel ik me boos of beter gezegd onmachtig ten opzichte van mijn ouders; alsof me een heel groot onrecht aangedaan is puur door hun bord-voor-het-hoofd.

Als kind had ik ernstige slaapproblemen. Je kan het je zo gek niet bedenken of ik deed het; slaapwandelen... Complete handelingen deed ik in mijn slaap; Dingen opruimen bijvoorbeeld of naar buiten lopen. Ook had ik ernstige nachtmerries. Iedere nacht werd ik gillend wakker. Vaak droomde ik ook over hetgeen mij overdag werd aangedaan. Als ik dan compleet overstuur bij mijn ouders aan het bed kwam waren ze vooral geirriteerd dat ik ze wakker had gemaakt. Ze hadden het immers al zwaar genoeg overdag met hun andere dochter, zonder dat ik hun nachtrust ook nog verstoorde. Je begrijpt: na een aantal maal die boodschap, kwam ik niet meer. -Overstuur of niet. Ik leerde dus al heel jong om gesloten te zijn. Ook kreeg ik van meerdere kanten het signaal dat het toch niet belangrijk was hoe ik me voelde. Papa en mama wilden het niet zien en in misbruiksituatie werd me vooral heel duidelijk te verstaan gegeven dat ik me moest schikken. Wat ik voelde deed er niet toe. Dat ik ik was deed er niet toe.

Natuurlijk was niet alles kommer en kwel. Ik had het heel fijn op school; Ik was erg leergierig en school voedde in mijn verlangen naar kennis. Daarnaast werkte school als positief voor mijn zelfvertrouwen. Ik bleek ver bovengemiddeld te presteren en kreeg daar waardering voor. Dat was iets dat ik toen veel zocht en het was fijn dat daarin 'voorzien werd'. Verder had ik een hele lieve oma en opa waar ik graag en veel kwam en waar ik zorgeloze tijden beleefde. Deze alinea dus even om het allemaal niet zo zwart-wit te doen overkomen.

Aangezien ik mijn leeftijd ver vooruit was, een 'ander' zusje had en erg gesloten was had ik eigenlijk maar 1 echt vriendinnetje. Ik speelde verder wel eens met andere kindjes, maar de meesten vonden me toch vreemd of in ieder geval 'te anders'. Toen mijn vriendinnetje verhuisde voelde ik me dan ook best eenzaam. Ook werd er naarmate ik in hogere klassen kwam op school steeds minder aandacht aan mijn honger naar kennis besteed. Als ik klaar was met rekenen moest ik maar vast een extra taak maken, met taal idem. Dat waren dan taken die niet werden nagekeken en in mijn ogen puur bezigheidstherapie waren. Soms als ik geluk had mocht ik lezen of een klusje doen voor de onderwijzer. Zoiets had zin, dat vond ik leuk! Helaas kwamen dergelijke momenten te zelden voor, dus besloot ik om een tandje langzamer te werken en was ik ook op school niet echt mezelf.

Toen ik een jaar of 9 was voelde ik me behoorlijk onbegrepen en vaak verdrietig. Ik schreef graag, want alleen op papier stond ik het mezelf toe om me volledig te uiten. Door de jaren heen ontwikkelde ik dan ook een behoorlijke passie voor schrijven. Verder las ik extreem veel. Ik vond het heerlijk om me helemaal af te kunnen sluiten met een boek, me te laten opslokken door het verhaal en ondertussen nog kennis op te doen ook.

Inmiddels 9 jaar dus en ondanks dat het misbruik al een poos was gestopt, mijn zusje veel beter handelbaar was, was ellende nog lang niet ten einde. Thuis waren er veel problemen, vooral tussen mijn ouders. Mijn vader had een eigen bedrijf en is wat je noemt een workoholic van het ergste kaliber. Mijn moeder vond dan weer dat ze er alleen voor stond met de zorg voor 2 kinderen, waarvan er 1 nog speciale zorg nodig had ook. Je begrijpt hoe dat kon knallen. Er werd toendertijd flink wat afgeschreeuwd bij ons. Verder had mijn moeder vaak een kort lontje en kon ze ontzettend boos op me worden bij het minste of geringste. Ook verdronk ze haar problemen. Dat drankprobleem was er al heel lang, maar sloop er steeds geleidelijk een beetje meer bij in. Eerst liep het alleen naar aanleiding van feestjes waar alcohol werd geschonken uit de hand. -Mijn moeder had wat je noemt een kwade dronk. Later kwamen er ook gelegenheden waarbij zijzelf heel bewust naar de fles greep; gewoon thuis of in een café waar ze dan heen ging.

De situaties met een dronken moeder waren zeer ernstig. De vreselijkste ruzies ontstonden dan tussen mijn ouders en natuurlijk liep alles gigantisch uit de hand. Ik heb er vaak tussen moeten springen als mijn vader door het lint ging en mijn moeder wilde slaan. En terwijl mijn moeder dan vanachter mijn rug tegen mijn vader riep dat ze hem zou vermoorden en ik mijn vader aankeek en probeerde te polsen of hij ook zou slaan als ik er tussenstond hoorde ik boven mijn zusje hyperventileren en gillen. Vaak ook werd er met dingen gesmeten en soms moest ik mama's autosleutels opbergen. (Het afgelopen jaar is de situatie overigens zo erg geescaleeerd dat de politie meerdere malen bij ons op de stoep heeft gestaan, maar dat terzijde) Ik voelde me heel jong verantwoordelijk en was gevoelsmatig de enige 'volwassene' in huis.

Als dergelijke situaties niet voorvielen ging het best goed bij ons. Er werd goed voor mijn zusje en mij gezorgd. We kregen goed te eten, hadden altijd leuke kleren en kwamen verder in materieel opzicht ook niets tekort. Ook geloof ik wel dat mijn ouders van me houden, maar ik kon het niet altijd zo voelen door alles wat er gebeurde. Het gekke is alleen dat ik het tot voor kort heel erg moeilijk vond om voor mezelf te kunnen zeggen: "Die ouders van mij maken er een zooitje van en ik heb het recht om dat los te zien van hoe ze verder voor ons zorgen"

Vanaf mijn 11e overleden mijn grootouders binnen niet al te lange tijd na elkaar. Ik had het vooral met het overlijden van mijn ene opa en oma erg moeilijk. Ik was erg hecht met ze en kon ook de manier waarop niet goed accepteren. Mijn opa had een lang ziekbed, maar mijn oma overleed plotsklaps. Ze was kerngezond, kreeg een hartaanval, raakte in coma en 4 dagen later hebben we gekozen om de stekkers eruit te halen. Erg zwaar had ik het daarmee.

Op de middelbare school leek het beter te gaan. Ik ging naar het tweetalig vwo en werd weer lekker gevoed in mijn honger naar kennis. Ook kreeg ik begin 2e klas een hele goeie vriendin en via haar een hechte vriendengroep. Ik voelde me voor het eerst in tijden gelukkig, maar helaas ging het verleden opspelen. In die vriendengroep zaten namelijk ook jongens en ik bleek het moeilijk te kunnen hebben om te worden aangeraakt en geknuffeld. Uiteindelijk raakte ik hecht bevriend met een jongen die oog had voor wat niemand ooit had gezien. Hij zag mij en hoe erg ik worstelde met mezelf. Hij vroeg me toen hij me nog niet zolang kende of ik was misbruikt en overtuigde me er in de periode die volgde van dat ik het een plaatsje moest leren geven voor ik verder kon. Met behulp van hem heb ik in de daaropvolgende jaren geleerd mensen weer te vertrouwen, mezelf weer te vertrouwen, te luisteren naar mijn gevoel als het zegt: "Dit is fout, ik wil dit niet" maar ook andere mensen een kans te geven.

In het begin was dit heel zwaar voor mij. Ik kon mijn verhaal niet vertellen. Ik had moeite met bepaalde woorden en had veel herbelevingen, maar die jongen had geduld en ik kon ten alle tijde bij hem terecht. Soms kwam hij 's avonds laat nog naar me toe fietsen om me in bed te stoppen en bij me te blijven tot ik sliep, zodat ik me een beetje veiliger voelde.

Op school trok ik het niet zo goed, omdat alles wat ik zo diep had weggestopt zich als een stormvloed aan me opdrong en ik me ondertussen probeerde te gedragen als mijn normale, koele, onverstoorbare zelf. Aan het eind van het jaar had ik dan ook niet genoeg punten om door te gaan met het t-vwo. Ik zou havo gaan doen. Mijn docenten vertelden me dat het slechts een jaartje zou zijn, dat ik in no-time weer op het vwo zou zitten, maar het ging natuurlijk anders.

Op havo was ik erg gedemotiveerd. Ik merkte dat ik het met twee vingers in de neus haalde en ik werd zelden geprikkeld door mijn docenten. Niet genoeg in ieder geval om nog met plezier naar school te gaan. Mijn klasgenoten die me maar een arrogante gymnast vonden, droegen daar ook niet erg aan bij natuurlijk. Als ik mijn mond opendeed om te praten zeiden ze dat ik even moest wachten zodat ze eerst even een woordenboek konden pakken. Op den duur zei ik niets meer natuurlijk. De enige die wel aandacht voor me had was de docent Frans, maar dat was meer aandacht dan ik wilde hebben, waardoor ik me weer steeds slechter ging voelen (en uiteindelijk een breakdown kreeg bij gym waarna ik bij de schoolpsycholoog terechtkwam). Ook biologie met de uitgebreide module seksuele voorlichting maakte me er niet vrolijker op en om het gedeelte over seksueel geweld zat ik al helemaal niet te springen. Uiteindelijk haalde ik dat jaar met de hakken over de sloot.

Begin vierde viel onze vriendengroep uit elkaar (om de stomme reden van de ruzie tussen 2 mensen). Mijn beste vriend en ik probeerden ze nog wel bij elkaar te houden, maar het werkte niet. Inmiddels zijn zelfs hij en ik behoorlijk uit elkaar gegroeid. Ook werd mijn moeder ernstig ziek, wat de situatie thuis er alleen nog maar gecompliceerder op maakte. Na weer een jaar te zijn buitengesloten door mijn klas ben ik dan blijven zitten. Gevoelsmatig betekende dat dat ik wéér had gefaald en ik nam het mezelf dan ook behoorlijk kwalijk.

Toen ik voor de tweede keer aan de vierde begon kwam ik er echter al snel achter dat doubleren het beste was wat me had kunnen overkomen, want ik kwam in een hele leuke klas terecht waar ik me onmiddelijk thuisvoelde. Op school werd alles langzamerhand weer fijn, ik kreeg nieuwe vrienden, ik haalde weer hoge cijfers en eind vijfde slaagde ik zelfs bijna cumlaude.

Inmiddels had ik een jongen leren kennen waarmee ik al snel heel hecht bevriend raakte. Op een gegeven moment sliep ik bij hem (hij had toendertijd een vriendin, anders was ik nooit blijven slapen) nadat we samen naar de film waren geweest. We zouden alletwee apart slapen, maar hij sliep voor de deur van de kamer waar ik sliep, wat me zo'n gevangen, overgeleverd gevoel gaf. Ik weet niet wat er precies gebeurde, maar het ging helemaal fout. Ik moest ontzettend huilen. Hij kwam bij mij om me te troosten, wist van mijn verleden en legde de link ook meteen. Hij kalmeerde me en trok me neer om naast me te gaan liggen en samen in slaap te vallen. Hij sliep vrij snel, maar ik vond het moeilijk om zo intiem met iemand te liggen. Ik lag maar een beetje te staren, beurtelings naar het plafond en beurtelings naar zijn arm om mijn middel. Uiteindelijk heb ik die nacht weinig geslapen en de volgende ochtend sprong ik al om een uur of 8 uit bed, blij dat ik op kon staan. Hij werd wakker en wist me na lang zeuren over te halen om nog even bij hem in bed te komen. Eenmaal in bed knuffelde hij me, trok me tegen zich aan, streelde door mijn haren (gewoon zonder bijbedoelingen) en ik vond het moeilijk om me daaraan over te geven. We hebben gepraat en hij zei me dat ik veilig bij hem was en dat ik niet steeds weg hoefde te draaien. Toch kon ik het niet voorkomen dat ik dat deed. Ik vond het gewoon eng dat hij maar een paar centimeter met zijn gezicht bij het mijne vandaan lag, ik probeerde altijd meer afstand te scheppen... Buiten dat vond ik het wel gewoon fijn. Het voelde vertrouwd, veilig... Misschien juist ook omdat hij er verder niets mee bedoelde.

Later, hij was inmiddels relatieloos, groeiden we steeds meer naar elkaar toe. Ik merkte speciaal voor hem te zijn en nog vreemder: Ik merkte dat ik dat okay vond, fíjn zelfs. Hij was ook speciaal voor mij geworden.

En toen kwam er die avond bij hem. We lagen op zijn bed samen een filmpje te kijken en het was gezellig. Ik lag aan de buitenkant, hij bij de muur. Toen hij wat moest pakken stond ik op. Voor hij terugkwam was ik alweer gaan zitten. Eenmaal terug duwde hij me achterover. Ik dacht om over me heen te klauteren, maar hij ging bovenop me liggen. Hij keek me recht in mijn ogen en ik zag warmte en vertrouwen, ik zag veiligheid... Maar tegelijkertijd schreeuwde iedere vezel in mijn lichaam: "NEE!!!" Ik kreeg een heel naar gevoel in mijn buik; angst, paniek... En tegelijkertijd voelde ik het vertrouwen dat hij uitstraalde en wist ik dat het goed was. Tussen die 2 gedachtes werd ik heen en weer geslingerd. Zijn hoofd kwam dichterbij, het mijne draaide ik weg. Toen pakte hij me vast, streelde m'n haren, maar zorgde ondertussen dat ik niet weg kon draaien. Z'n ogen schreeuwden tegen me: "Kijk dan, ik ben het! Ik doe je geen pijn. Dit is het hier en nu, dit zijn wij, blijf hier" Ik zag het wel, maar ik kon niet meer weg en zijn hoofd kwam zo dichtbij en opeens won de ene gedachte het van de andere. Er knapte iets. Ik kon niet meer. Ik zei: "Ga van me af, alsjeblieft" Het klonk zo breekbaar en zo zacht dat ik mezelf niet eens zou hebben verstaan als ik niet wist wat ik had gezegd, maar hij hoorde me. Hij ging meteen van me af. Ik zag de tranen in zijn ogen en ik had spijt... Zo'n spijt... Ik had hem zo gekwetst!

We hebben het die avond uitgepraat, meteen al. Daarna is het nog een paar weken goed gegaan tussen hem en mij, maar uiteindelijk ging het om iets onbenulligs mis. Er was sprake van miscommunicatie, maar die kostte, in combinatie met overgebleven spanningen, onze vriendschap wel de kop. Ik heb het er ontzettend moeilijk mee gehad. Een poos lang vroeg ik me af of ik niet gewoon m'n ogen moest sluiten, mn blik op oneindig en hem gewoon z'n gang had moeten laten gaan. Ook bedacht ik me dat ik in het vervolg niet meer mijn werkelijke gevoel moest laten blijken bij iemand, want daarmee zou ik zo'n persoon toch alleen maar mee kwetsen. Wat ik ook bedacht het klonk nooit als de goeie oplossing, of als het juiste om te doen.

Ik heb met mijn hulpverlener hierover gepraat, maar ze kon me niet helpen. Mijn verleden heb ik al een goed plaatsje gegeven, maar bepaalde handelingen blijven schijnbaar voor problemen zorgen.

Inmiddels ben ik uit de thuissituatie, die alles nog veel complexer voor me maakte, omdat die situatie het uiterste van me vroeg op het gebied van verantwoordelijkheid en mezelf wegcijferen. Ik woon nu ergens anders gelukkig, maar dat betekent dus dat ik me onder rustiger condities kan richten op mijn intimiteitsprobleem.

Ik merk namelijk dat ik aan de ene kant heel erg iemand nodig heb voor wie ik speciaal ben, die echt van me houdt, waar ik op kan bouwen... Maar aan de andere kant al naar wordt bij de gedachte aan bijkomend fysiek aspect. Ik denk (en mijn hulpverlener denkt dat ook) dat ik vooral veel tijd nodig heb, maar gevoelsmatig is het niet 'fair' om die tijd van iemand te vragen. Ik durf niet echt iets met iemand te beginnen, omdat ik iemand niet teleur wil stellen en ook omdat ik zelf niet nog meer gekwetst wil worden (op dit gebied). In de afgelopen jaren ben ik een aantal keer lastiggevallen (met uitgaan of op straat) door mannen en ik ben bang dat ik met nog meer negatieve ervaringen nooit meer in staat zal zijn om iemand bij me te laten. Maar eigenlijk kan ik dat dus nu al niet goed, want ik ben heel erg bezig om mezelf te beschermen tegen eventuele negatieve ervaringen. Ik snap bijvoorbeeld echt nooit op iemand af...

En nu ben ik 18. Ik wil niet mijn hele leven alleen blijven, maar ik wil ook niet moeten kiezen tussen mezelf opofferen of een ander teleurstellen. Alles lijkt tegenwoordig zo te draaien om seks en een zekere oppervlakkigheid. Ik kan dat niet zo...

Sorry voor het lange verhaal, maar bedankt dat ik even kon spuien. Dat scheelt een heleboel.
You're like the water, which when it becomes ice, splits every rock
pi_52550107
Meis, je bent pas 18 en dat klinkt als een dooddoener maar dat is toch echt zo. Je komt op mij over als een intelligente meid die enorm veel meegemaakt heeft. Ik heb je verhaal ademloos zitten lezen, wat dapper dat je dit hebt kunnen vertellen en wat een schrijftalent ook. Mocht dat je nu kunnen interesseren of raken............meen ik. Een rustperiode zou zeker geen kwaad kunnen, even tot jezelf komen en bedenken wat je wilt ook qua vriendjes. Jij bent nog altijd degene waar je mee door wil, toch? DAT is belangrijk, die vriendjes komen wel weer.

Wat je er ook uitpikt, ik wens je veel sterkte en kracht, volgens mij heb jij beide
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_52550155
Deze threads moet een van de beste OP's en een van de beste FIPO's hebben die ik ooit gelezen heb. Ik heb ook niks meer toe te voegen aan wat Morwen te zeggen heeft.

Sterkte.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 07:32:31 #4
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_52550221
Sterkte.
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_52550238
Eyz,

Ten eerste goed dat je je verhaal durft te doen respect . Ik heb zelf een jaar lang een vriendin gehad die misbruikt is op haar 10 tot haar 16e.

Zij heeft het nog steeds moeilijk en we zijn nog steeds goede vrienden. Ik denk dat ze nog niet klaar is voor een relatie. Verder draagt de hulpverlening weinig bij denk ik evenals een Arts of wat dan ook.

Het is belangrijk dat jij het een plaats in je leven gaat geven, ook al is dit nog zo moelijk. Zij heeft inmiddels
wel alles een plekje gevonden maar nog steeds is het contact met jongens erg moeilijk. Ik ben bang dat dat nooit meer goed komt.

Sterkte.
Ralph
pi_52550305
Jezus wat erg allemaal. Tot halverwege ben ik gekomen, vanmiddag de rest, nu stage. Take note at Morwens post!

Note, niet not.

[ Bericht 36% gewijzigd door teh_m0nkey op 21-08-2007 17:50:04 ]
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 07:51:40 #7
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_52550306
Allemachtig, 't is net alsof ik over mijn ex lees, ware het niet dat die van de havo terugzakte naar de mavo, en geen zusje met een beperking heeft. Ik vind het heel knap zoals je het hebt neergeschreven Crystal_Mind
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_52550542
Alles sal reg kom... Heeft gewoon even tijd nodig. En tijd heb je nog genoeg...
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
pi_52550646
Ik denk dat je mensen nodig hebt die je begrijpen, Je staat er anders erg alleen voor ben ik bang. Dat houdt in dat je ze je verhaal moet vertellen, maar dat hoef je natuurlijk niet perse in het echte leven te doen. Je kan misschien gaan chatten op het internet met mensen die je verder toch niet kent om daar een vriendschap mee op te bouwen. Eigenlijk waar je nu dus de aanzet voor geeft.

Nu verwacht ik gemixte boodschappen in deze thread, boodschappen die je kunnen helpen maar ook berichtjes als ralph net verstuurde waar je mogelijkerwijs alleen maar ongelukkiger van wordt. Het is belangrijk om die slechte berichtjes over te slaan, ze weten niet beter moet je maar denken ook al is het goed bedoeld.

Je leven leg je niet zomaar achter je neer. Maar over dat relaties en sex...... ik ben daar zelf pas mee begonnen toen ik 24 was, toen ik er klaar voor was. Vergeet de rest, jij bent niet zo, jij bent daar nog lang niet klaar voor. Als iedereen had meegemaakt wat jij had meegemaakt dan waren die nu ook niet bezig met een zorgeloos leven vol sex en drank. De meeste van je leeftijdgenoten die zijn eigenlijk nog gewoon kinderen in veel opzichten, dus staaf je niet naar hun normen en waarden. Dat is irreel.

Relaties en alles wat er bij komt kijken, dat moet je niet willen omdat je denkt dat dat moet. Die moet je willen omdat je iemand helemaal geweldig vind. Ik denk ook niet dat je een relatie nodig hebt nu, maar gewoon warmte en liefde. En geef het tijd..... zorg dat je in situaties terecht komt waar je je prettig in voelt en vermijd situaties die je niet aankan.

Knuff
pi_52550682
Heel herkenbaar.

Ik kan niet zeggen dat het na zoveel jaren voorbij is en dat je echt van intimiteit kan genieten.
Tegen mij is ook vaak gezegd dat het tijd nodig heeft, gelukkig woon ik samen met een lieverd die mij en dus ook ons alle tijd gunt.

Elke keer als ik hoor over het feit dat het tijd nodig heeft, word ik erg ongeduldig.

Terugdenkend aan de middelbare school en het blijven zitten, kan ik na zoveel jaren later nog wel geirriteerd worden. Ik had het liever veel beter gedaan en zonder oponthoud. Ook al weet ik dat het uiteindelijk veel beter voor mezelf is geweest.

Ik wens je heel veel sterkte en heb je hiermee willen laten weten dat je niet de enige hierin bent.

Het levenspad wat veel hobbels kent zal uitmonden in een rijk mens met veel bijzondere ervaringen.
pi_52550699
Ook ik heb je verhaal ademloos zitten lezen.

Ik kan ook niet anders zeggen dan wat er al gezegd is, maar ik wens je ook heel veel sterkte.
Heb erg veel respect voor zo'n "sterk" meisje als jij.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:18:23 #12
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_52551214
Hmm leuk dat jullie allemaal haar een hart onder de riem willen steken, maar het lijkt wel of jullie een beetje immuun zijn geworden voor wat er allemaal is gebeurd met TS.

Ze is jarenlang sexueel misbruikt als kind, kreeg nauwelijks tot geen aandacht van haar ouders en werd op school genegeerd.

En alles wat jullie zeggen is: " Aaaah gossie, komop meid, je bent pas 18! Alles komt nog wel goed! "

Lekker makkelijk
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:30:03 #13
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_52551434
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 09:18 schreef jpg97 het volgende:
Hmm leuk dat jullie allemaal haar een hart onder de riem willen steken, maar het lijkt wel of jullie een beetje immuun zijn geworden voor wat er allemaal is gebeurd met TS.

Ze is jarenlang sexueel misbruikt als kind, kreeg nauwelijks tot geen aandacht van haar ouders en werd op school genegeerd.

En alles wat jullie zeggen is: " Aaaah gossie, komop meid, je bent pas 18! Alles komt nog wel goed! "

Lekker makkelijk
Jij hebt het veel te goed in dit land
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:28:01 #14
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_52552747
zet je PM eens aan...
pi_52552793
meissie toch, helaas te horen dat meerdere op een jonge leeftijd zoveel moest meemaken!! (Ik ben dankbaar dat ik nooit misbruikt ben!)

Ik kan me voorstellen hoe zwaar jij het hebt! Hoe erg je met jezelf in de knoop zit, omdat je gemixte gevoelens hebt. Je wilt dit, maar je doet uitiendelijk dat!!

Neem idd de tijd en het is helemaal niet erg om met iemand te nemen en de 'tijd' te vragen aan hem. Mijn vriend moet soms ook heeeeeeeeeeeeeeeeel geduldig met mij zijn, een compliceerd persoon met veel nare ervaringen heeft gewoon even wat tijd nodig dan de meeste. En als je iemand kan vinden die daar mee kan leven, dan is dat toch goed?!!!

Ga maar na, je zou nu niet zo verstandig zijn (even bang niet meegerekend) als je alles niet had meegemaakt, een teleurstelling zal niet snel gebeuren en het is ook helemaal niet erg om teleurgesteld te zijn, dat hoort bij het leven, dat hoort bij een mens. Een mens kan geluk niet kennen, als verdriet nooit voorbij is gekomen!

Gun je 'toekomstige parnter' de kans om jou te leren kennen en als hij te dichtbij kom, steek je je hand omhoog, 'even wachten schat'... Je moet leren, maar dat kan alleen als je jezelf de kans geeft daarvoor!!! Immers kan je niet alles uit boeken leren ... Je hebt je verleden nog niet compleet achter je gelaten, wat logisch is, maar laat je verleden niet je heden verpesten, want op deze manier mist je zoveel van het leven!! Je bent 18 jaar, laat het maar los meid en ga werken aan jezelf!!!

Ik vind het super dat je hier je verhaal hebt geplant, daar is kracht voor nodig!!! Nu is het tijd om verder te gaan meid...
Don't blame me, it's a hardware problem
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:32:33 #16
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_52552848
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 06:19 schreef Crystal_Mind het volgende:
Ik denk (en mijn hulpverlener denkt dat ook) dat ik vooral veel tijd nodig heb, maar gevoelsmatig is het niet 'fair' om die tijd van iemand te vragen.
Jij vraagt die tijd niet, hij biedt het aan. Of dat fair is is goedbeschouwd niet aan jou om te beslissen, kennelijk heeft hij het voor je over. De keuze om dat al dan niet te accepteren ligt dan natuurlijk wel weer bij jou.

Sterkte, in elk geval! Ook voor je vriend - ik heb enkele jaren in zijn schoenen gestaan en hij kan het ook gebruiken.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:46:52 #17
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_52553187
quote:

Inmiddels ben ik uit de thuissituatie, die alles nog veel complexer voor me maakte, omdat die situatie het uiterste van me vroeg op het gebied van verantwoordelijkheid en mezelf wegcijferen. Ik woon nu ergens anders gelukkig, maar dat betekent dus dat ik me onder rustiger condities kan richten op mijn intimiteitsprobleem.

Ik merk namelijk dat ik aan de ene kant heel erg iemand nodig heb voor wie ik speciaal ben, die echt van me houdt, waar ik op kan bouwen... Maar aan de andere kant al naar wordt bij de gedachte aan bijkomend fysiek aspect. Ik denk (en mijn hulpverlener denkt dat ook) dat ik vooral veel tijd nodig heb, maar gevoelsmatig is het niet 'fair' om die tijd van iemand te vragen. Ik durf niet echt iets met iemand te beginnen, omdat ik iemand niet teleur wil stellen en ook omdat ik zelf niet nog meer gekwetst wil worden (op dit gebied). In de afgelopen jaren ben ik een aantal keer lastiggevallen (met uitgaan of op straat) door mannen en ik ben bang dat ik met nog meer negatieve ervaringen nooit meer in staat zal zijn om iemand bij me te laten. Maar eigenlijk kan ik dat dus nu al niet goed, want ik ben heel erg bezig om mezelf te beschermen tegen eventuele negatieve ervaringen. Ik snap bijvoorbeeld echt nooit op iemand af...
Hee, je bent menselijk, natuurlijk heb jij iemand nodig die van je houdt en om je geeft, maar gun jezelf de luxe om van jezelf te houden en om jezelf te geven. Neem de tijd, het is al eerder gezegd, je bent pas 18 (al denk ik dt het in jouw geval moet zijn AL 18, een echt weinig bezorgde jeugd is jou voorbij gegaan), en hoewel je bijna je hele leven in een soort van baggerzooi hebt geleefd (overdrachtelijk dan), heb jij nog ruimschoot meer dan 18 jaar voor je.
quote:
En nu ben ik 18. Ik wil niet mijn hele leven alleen blijven, maar ik wil ook niet moeten kiezen tussen mezelf opofferen of een ander teleurstellen. Alles lijkt tegenwoordig zo te draaien om seks en een zekere oppervlakkigheid. Ik kan dat niet zo...
Sorry, ik begrijp precies wat je bedoelt, maar als je op 18e alleen, als in zonder relatie, bent, betekent dat niet dat jij je hele leven relatieloos blijft.
quote:
Sorry voor het lange verhaal, maar bedankt dat ik even kon spuien. Dat scheelt een heleboel.
Geeft niet, schrijf wat je wilt, al is het alleen maar om jezelf lucht te geven.

En dan nu voor het slechte nieuws, sommige zaken gaan nooit weg, hoeveel plaatsjes die ook krijgen. Met die zaken, en de tijd leert je welke dat zijn, zal je echt moeten leren dealen. (I know causebeen there done that)

En verder ach ja, blijf jezelf in de gaten houden, en maak ruim gebruik van PM als het nodig is
Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen
pi_52553352
Hee Chrystal,

Dat is inderdaad niet zomaar iets wat je mee hebt gemaakt. Ik heb er respect voor dat je het opschrijft en ik hoop dan ook dat je serieuze reacties zult ontvangen. Mag ik vragen waar je momenteel verblijft, en hoe het contact is met je ouders?

Wat is nu je werkelijke vraag vanuit je verhaal??
Do one thing erveryday that scares you...Sing!
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:59:21 #19
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_52553453
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 09:30 schreef Prowl het volgende:

[..]

Jij hebt het veel te goed in dit land
Ik snap 'm niet
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_52553516
Tering he, wat een verhaal, ff lezen.
Lambo of Rekt
pi_52553777
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 09:18 schreef jpg97 het volgende:

Lekker makkelijk
Het is de enig juiste instelling... Gejank over hoe zielig het allemaal niet is geweest zal haar geen steek vooruit helpen. Het enige wat haar echt kan helpen is dat ze zélf anders tegen de dingen gaat aankijken, en dat zal wel wat tijd kosten.
pi_52553787
-edit. Probeer het de volgende keer met wat tact.

[ Bericht 46% gewijzigd door Nosh op 21-08-2007 16:53:17 ]
pi_52554000
quote:
(...) En nu ben ik 18. Ik wil niet mijn hele leven alleen blijven, maar ik wil ook niet moeten kiezen tussen mezelf opofferen of een ander teleurstellen. Alles lijkt tegenwoordig zo te draaien om seks en een zekere oppervlakkigheid. Ik kan dat niet zo...
Allereerst, respect voor jou dat je - alhoewel onder een kloon - je verhaal vertelt. Dit is weer een stap richting omgaan met en misschien acceptatie van je probleem.
Ik wil je graag meegeven dat wat ik hierboven gequotet heb, absoluut niet waar is. Er zijn voldoende mannen die zeker een diepgaande relatie willen en tijd voor jou hebben. Je moet alleen wel het geluk hebben er zo een tegen te komen.
In elk geval wens ik je veel sterkte!
pi_52554109
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 11:19 schreef UncleFunk het volgende:

[..]

Ik wil je graag meegeven dat wat ik hierboven gequotet heb, absoluut niet waar is. Er zijn voldoende mannen die zeker een diepgaande relatie willen en tijd voor jou hebben. Je moet alleen wel het geluk hebben er zo een tegen te komen.
Zeker waar. Ben hem zelf ook nog niet tegengekomen, maargoed ik heb dan weer een andere geschiedenis...
Alleen met je hart kun je goed zien; het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar...
chantalcoolsma.nl
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 11:29:47 #25
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_52554281
Hey,

wat ontzettend goed omschreven, en wat een lef van je om het van je af te schrijven. Ik heb totaal geen ervaring in jou situatie, maar ik denk dat je jezelf rust moet gunnen. Concentreer je op leuke dingen in de toekomst, geniet van je leeftijd.

Ik heb respect voor je manier van omschrijven en bewoorden, en ik gun je het allerbeste
There's no point in living if you can't feel alive
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')