hoor ik hier Herbertquote:Op maandag 20 augustus 2007 12:00 schreef -skippybal- het volgende:
Vooral goed dalen!
quote:Nieuws: [21-08-2007] Aktueel meldt: Astana out!
Het weekblad Aktueel/Sportief meldt in zijn uitgave die morgen verschijnt, dat Astana op het eind van dit jaar de stekker uit het gelijknamige Pro Team zal gaan trekken. Aktueel/Sportief concludeert dit op grond van een gesprek met Rini Wagtmans, die warme relaties onderhoudt met de sport- en de zakenwereld in Kazakstan. De politici in dat land zouden niet erg blij zijn met de negatieve publiciteit die de ploeg Kazakstan tot nu toe bezorgd hebben. In hetzelfde interview laat de Brabander doorschemeren dat hij eventueel geinteresseerd is om de ProTour-licentie van Astana over te nemen. Mogelijk houdt een en ander ook verband met het verdwijnen van Unibet.com, waar Wagtmans' plaatsgenoot Jacques Hanegraaf een stevige vinger in de pap heeft.
Bronvermelding: http://www.wielermagazine.nl
niksquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 13:11 schreef -skippybal- het volgende:
Tja, wat moeten ze zonder Kazachstaanse toppers?
En da's altijd handig op de baan.quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:00 schreef -skippybal- het volgende:
Vooral goed dalen!
Het was Murro die won.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 17:12 schreef -skippybal- het volgende:
Bertolini wint de Italiaanse semi-klassieker Tre Valli Varesine![]()
Is er daar nou een motar de afgrond ingeredenquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 16:52 schreef Bartoli het volgende:
[afbeelding]
Beesten in de koers, nu tijdens de Ronde van Ierland. Stijn Vandenbergh won de eerste rit en Breschel de 2e. Vandenbergh blijft leider.
Waren er niet ook al berichten dat de Giro in 2009 in Nederland zou starten? En behalve Monaco is ook Utrecht nog in de race om de start van de Tour in dat jaar binnen te halen.quote:Venlo zal in 2009 deel uitmaken van het parcours van de Ronde van Spanje. Dat schrijft de Telegraaf. Eerder werd al bekend dat Assen als etappeplaats gaat dienen.
In 2009 start de Vuelta met een proloog op het TT-circuit van Assen. Daarna volgt een etappe tussen Assen en Venlo. De volgende dag starten de renners vanuit Venlo naar het Belgische Luik, waarna het peloton per vliegtuig doorgaat naar Spanje.
Lijkt het wel opquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 16:52 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Is er daar nou een motar de afgrond ingereden?
Leuk voor Nederland inderdaadquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 20:45 schreef Cootz het volgende:
[..]
Waren er niet ook al berichten dat de Giro in 2009 in Nederland zou starten? En behalve Monaco is ook Utrecht nog in de race om de start van de Tour in dat jaar binnen te halen.
2009 wordt een mooi wielerjaar voor Nederland
En Bettini mag wel starten? Heeft zowat als enige renner het dopingcharter niet ondertekend, wat volgens de organisatie toch een eis zou zijn wil je aan het WK meedoen (maar ja, je mocht ook niet in de Ronde van Duitsland starten zonder dat charter te hebben ondertekend, en daar reed hij ook gewoon).quote:Op woensdag 29 augustus 2007 10:46 schreef DutchSL het volgende:
De reden dat di Luca niet zeker is zijn de dopinggeruchten rondom zijn persoon.
Karsten Kroon had toch ook niet ondertekend? die start straks in de Vuelta en wsl ook wel op het WK.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 13:35 schreef Ereinion het volgende:
[..]
En Bettini mag wel starten? Heeft zowat als enige renner het dopingcharter niet ondertekend, wat volgens de organisatie toch een eis zou zijn wil je aan het WK meedoen (maar ja, je mocht ook niet in de Ronde van Duitsland starten zonder dat charter te hebben ondertekend, en daar reed hij ook gewoon).
Kroon heeft wel getekend, waarschijnlijk wou hij gewoon wat aandacht trekken, want met prestaties krijgt hij dat al een tijdje niet meer.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 14:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Karsten Kroon had toch ook niet ondertekend? die start straks in de Vuelta en wsl ook wel op het WK.
WK-selectie Zabel leidt tot breuk in bondquote:De selectie van Erik Zabel voor het wereldkampioenschap wielrennen eind september in Stuttgart heeft bij de Duitse wielerbond tot grote consternatie geleid.
Dieter Kühnle, de vice-voorzitter van de Duitse wielerbond heeft hierdoor zijn functie neergelegd. Ook de WK-organisatie in Stuttgart uitte kritiek. "Men moet zich in het licht van een geloofwaardig nieuw begin in het wielrennen afvragen of het selecteren van Zabel voor de WK een slimme beslissing was. Ik denk van niet", aldus sportburgemeester Susanne Eisenmann van Stuttgart namens de WK-organisatie.
In april van dit jaar bekende Zabel dat hij in 1996 EPO heeft gebruikt. Zijn bekentenis leidde tot de nodige ophef, maar desalniettemin is de 37-jarige coureur onverminderd populair in Duitsland. De WK-organisatie verklaarde Zabel tot persona non grata. Hoewel de renner tijdens de wedstrijd zijn rondjes op het parcours zal rijden, zal hij worden geweerd uit de VIP-tenten in het WK-dorp.
De voorzitter van de Duitse wielerbond, Rudolf Scharping, was juist wel voor selectie van Zabel in de Duitse WK-ploeg. Kühnle kan zich daar niet in vinden. "De door de voorzitter uitgestippelde algemene beleidslijn van de BDR kan ik als eindverantwoordelijke voor de communicatie niet langer als geloofwaardig verkopen."
Is een keer iets anders dan een slagboomquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 16:52 schreef Bartoli het volgende:
[afbeelding]
Beesten in de koers, nu tijdens de Ronde van Ierland. Stijn Vandenbergh won de eerste rit en Breschel de 2e. Vandenbergh blijft leider.
Dat zou mooi zijnquote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:33 schreef 4-elements het volgende:
Wat zou het geweldig zijn mocht Zabel wereldkampioen worden in Stuttgart!![]()
Niet dat het gaat gebeuren, maar je mag altijd blijven dromen toch? Hij wordt immers tweede achter een oppermachtige Michael Boogerd.![]()
Fuckler won trouwens die ronde, niet verwonderlijk als het WK erweer aankomtquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 23:26 schreef Zelva het volgende:
Mooie prestatie van Lars Boom: derde in Poitou-Charentes.
Hamilton (+ tweelingbroer) begint er ook weer in te komenquote:Op zaterdag 1 september 2007 19:12 schreef Bartoli het volgende:
ITT Amerika: Zabriskie verlengt
1. David Zabriskie - 39:34.54
2. Danny Pate: 39:35.94
3. Tim Duggan: 39:42
4. Tom Zirbel 39:49
5. Bobby Julich 40:23.23
6. Tyler Hamilton 40:24.34
Sinds kort, zijn twee jaar schorsing is voorbij.quote:Op zaterdag 1 september 2007 20:27 schreef icebliss het volgende:
Sinds wanneer mag Hamilton weer rijden? Of heb ik iets gemist.
Alleen nog niet bij een grote ploeg waarschijnlijk, of wel..?quote:Op zaterdag 1 september 2007 20:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Sinds kort, zijn twee jaar schorsing is voorbij.
Hij reed toch bij Tinkoff?quote:Op zaterdag 1 september 2007 20:51 schreef Cootz het volgende:
[..]
Alleen nog niet bij een grote ploeg waarschijnlijk, of wel..?
heeft begin dit jaar t/m eind april voor Tinkoff gereden. Mocht de Giro niet rijden en Oleg Tinkov bedacht zich en ontsloeg Hamilton en Hondo per direct weer. Hij rijdt nu als Elite maar zonder ploeg ja.quote:
fotos etappe 2quote:Op maandag 3 september 2007 23:30 schreef Bartoli het volgende:
fotos van de eerste etappe in de Expert Ladies Tour
1 Vos
2 Arndt
3 Bastianelli
Ach op die aankondiging zou ik niet wachten. De aandacht voor de RvS moet nog komen. Eerst turnenquote:Op woensdag 5 september 2007 22:36 schreef DutchSL het volgende:
Damn, ben ik te laat. Dat wordt laat opblijven voor de nachtherhaling..
Nee, nu!quote:Op woensdag 5 september 2007 22:40 schreef DutchSL het volgende:
Ik doelde op Kai Reus, of moet dat ook nog komen?
''Ik was mijn helm helemaal vergeten op te doen.'' Daar hebben die profrenners nogal een handje van, 'vergeten' een helm op te doen. In de beelden van de training tijdens de rustdag in de TDF zag je het merendeel van de Raboploeg zonder helm op trainen. Kijk je op websites van de verschillende profteams dan zie je dat tijdens trainingen vrijwel niemand een helm draagt. Zou daar meer aandacht voor moeten komen?quote:Het is net een horrorfilm waar ik in ben beland, dacht ik toen ik uit mijn coma (die elf dagen duurde, red.) kwam." Rabo-renner Kai Reus kwam woendag voor het eerst met zíjn verhaal over de gebeurtenissen op 12 juli en de nasleep ervan. Hij kwam destijds tijdens een trainingsritje ten val, in de afdaling van de Col de l'Iséran, toen hij een auto in wilde halen. Reus hield er onder meer een bloeding in zijn hoofd aan over, waarvoor hij met spoed moest worden geopereerd. "Een Nederlandse dokter legde mij alles uit en daar schrok ik toch wel van. Het was ook raar om te horen dat het al 23 juli was in plaats van 13 juli zoals ik dacht."
Reus kan zich alles van de dag herinneren, tot de bewuste afdaling. Vooraf zei het talent niet te veel in detail te willen treden, omdat dat te emotioneel zou zijn, maar dat deed hij toch. "Ik was mijn helm helemaal vergeten op te doen, maar daar kwam ik pas achter tijdens de rit. De Iséran is een mooie klim. Ik genoot van de toeschouwers die er al stonden voor de Tour. En op de top staken mensen kaarsjes aan voor hun familie. Een paar Italianen herkenden mij en daar heb ik nog even mee gepraat. Toen ging ik de afdaling in. De rest is een zwart beeld, gelukkig maar denk ik."
Comadromen
De elf dagen coma in het ziekenhuis van Grenoble volgden. "Het is niet te beschrijven, een lange tijd. Ik heb veel comadromen gehad. Daarin kwamen ook mijn ouders, vriendin en de ploeg voor die me alle steun gaven. Dat heeft me onwijs geholpen. En ik heb gedroomd dat een ploeggenoot speciaal een ochtendstage had afgebroken in Spanje om naar mij toe te komen. We wilden toch een goed najaar rijden, zei-ie tegen mij. Hij regelde een fiets en samen gingen we een ritje maken. En weer een andere keer klom ik naar de Iséran en werd ik aangemoedigd door supporters."
Toen Reus eenmaal uit coma kwam, was hij niet meteen de man zoals zijn omgeving hem kende. "Ik was niet de Kai van voor het ongeluk. Ik was agressief, een bijwerking van de medicijnen. Dat is niet leuk, maar het was uiteraard wel nodig." Mede daarom bleef hij vastgebonden aan bed. "Ik wilde natuurlijk los. En na vijf dagen wilde ik ook weer dingen zelf gaan doen, zoals mezelf wassen en een stukje gaan lopen. Maar iedereen vertelde me dat ik rustig aan moest doen, dat ik wel moest beseffen dat ik iets heel ernstigs had meegemaakt. Op dat moment had ik de intentie om het najaar nog te rijden, maar nu weet ik dat het toen al onmogelijk was."
Op het moment dat de Rabo-coureur naar Nederland werd gebracht, besefte hij pas goed wat voor impact zijn val had gehad. "De ambulancebroeders zeiden me dat ze alles wisten. En daar schrok ik ook van. Je komt natuurlijk liever in het nieuws door prestaties in de sport waar je van houdt dan met dit. Net zoals in Grenoble ben ik ook hier uitstekend verzorgd, maar je verlangt dan toch terug naar je vertrouwde omgeving." Zo ging Reus terug naar zijn ouders in Winkel, waar hij overstelpt werd met bloemen, kaartjes en telefoontjes, ook van zijn Rabo-collega's en -ploegleiding. "De steun is echt gigantisch geweest en dat helpt je echt."
Mooie ploeg
De gebeurtenissen bevestigden hem in iets wat hij al wist. "Dat je voor een ontzettend mooie wielerploeg rijdt. Het is nog maar de vraag of het bij een andere ploeg ook zo gegaan zou zijn. De leiding heeft uitdrukkelijk gezegd dat ik alle tijd krijg om te herstellen en dat ik volgend seizoen gewoon deel uitmaak van de ploeg, hoewel mijn contract afloopt. Dat is een hele geruststelling. De terugkeer in het peloton gaat er zeker van komen, ik ben ook niet bang om mijn oude niveau weer te halen." Maar zoals gezegd, kreeg Reus vanuit heel het land, onbekenden en bekenden, steunbetuigingen. "Het is onbeschrijflijk en voor mij tevens een prikkel om die mensen niet in de steek te laten."
Momenteel slaapt Reus nog veel, maar heeft hij wel al weer op zijn fiets gezeten. "Om de dag fiets ik een paar kilometer. Ik moet tenslotte gewoon weer verder." En momenteel geniet de renner ook van de Vuelta waar Oscar Freire en Denis Menchov zo sterk presteren. "De Ronde van Duitsland, zeker met die val van Uran, en de Eneco Tour vond ik heel moeilijk om te bekijken, maar inmiddels ben ik daar overheen gestapt." Overigens heeft hij nog niet zijn postbus in Lanaken geleegd. "Die zal dus inmiddels ook wel uitpuilen."
Ze trainen in dienst van een ploeg en krijgen daarvoor betaald, de ploeg zou het dragen van een helm tijdens de trainingen kunnen verplichten.quote:Op donderdag 6 september 2007 12:41 schreef -skippybal- het volgende:
Gewoon eigen keuze houden tijdens trainingen, of je wel of niet een helm draagt.
quote:Transseksueel zorgt voor opschudding in vrouwenpeloton
EINDHOVEN (GPD) - Vanwege haar mannelijke voorkomen en haar goede prestaties ontstond in het dames-wielerpeloton al snel twijfel over het geslacht van wielrenster Natalie van Gogh.
Navraag leerde dat de dit jaar in het peloton debuterende Nieuw-Vennepse ooit een geslachtsoperatie heeft ondergaan.
Het zorgde voor de nodige ophef bij haar concurrenten. Zelf wil Van Gogh niet praten. Om haar zoveel mogelijk uit de wind te houden, benoemde haar club RTV De Bollenstreek Frank Weijers tot haar woordvoerder.
Volgens Weijers heeft de vereniging geen enkele moeite met het nieuwe lid. ,,We respecteren iedereen, ongeacht afkomst of oorsprong'', aldus Weijers. ,,We hebben met haar en binnen de vereniging besproken hoe hier mee om te gaan. Als rensters moeite hebben met het feit dat ze transseksueel is, verwijzen we naar de KNWU. Ze heeft een geldige licentie en wij houden ons aan de regelgeving van de bond.''
Hij kan zich de consternatie best voorstellen, vooral ook omdat Van Gogh vrij behoorlijke uitslagen rijdt. In Hapert reikte de 32-jarige Noord-Hollandse niet verder dan een dertiende plaats, desalniettemin stond ze dit seizoen al meerdere malen op het podium. Van Gogh won zelfs de regiowedstrijd De Weeren in Amsterdam. Voor grotere wedstrijden, zoals de Ladies Tour die nu wordt verreden, is ze nog niet goed genoeg.
Sissy van Alebeek uit Schijndel is een van de weinigen uit het vrouwenpeloton die Van Gogh gevraagd heeft hoe de vork aan de steel zit. ,,Vooral in het begin had ik er een dubbel gevoel over'', aldus Van Alebeek. ,,Aan de ene kant vroeg ik me af of het wel helemaal eerlijk was dat zij als transseksueel bij ons reed, aan de andere kant heeft ze van de KNWU toestemming gekregen. Ze is voor de wet vrouw geworden, dus wie zijn wij om er iets van te zeggen?''
Desalniettemin leeft er nog altijd veel onvrede en zelfs boosheid in het vrouwenpeloton over het toelaten van Van Gogh. Van Alebeek: ,,Het wordt door veel rensters niet geaccepteerd omdat er over haar nog veel onduidelijkheid bestaat. Ze kan echt ontzettend hard rijden. Veel rensters vragen zich af of ze wel helemaal vrouw is. Of alles er wel afgehaald is.''
De KNWU zag geen enkele reden om Van Gogh geen licentie te verstrekken. Volgens Nelly Voogt, die zich bij de KNWU over de zaak gebogen heeft, voldoet Van Gogh aan alle voorwaarden. ,,Ze heeft een medische keuring ondergaan, en staat in haar paspoort vermeld als vrouw'', weet Voogt. ,,Op die gronden hebben wij haar een licentie verstrekt. Dat er een discussie ontstaat, kun je verwachten. Zoiets komt natuurlijk niet vaak voor.''
Natalie van Gogh, die overigens nooit bij de mannen reed, is niet het eerste bekende geval van een transseksueel in het wielrennen. In Canada zorgde Michelle Dumaresq in 2002 voor de nodige ophef toen zij opgeroepen werd voor het WK mountainbike in Oostenrijk. Omdat Dumaresq een transseksueel was, tekenden enkele van haar ploeggenoten tevergeefs protest aan tegen haar selectie.
quote:Op vrijdag 7 september 2007 11:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Hoe zou het met haar testosteronspiegel staan ?
quote:Op vrijdag 7 september 2007 15:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Misschien tijd om Roberta Millar eens aan een comeback te doen beginnen ?
Pas maar op Joost, dadelijk beschuldigt de Williams-clan Henin er nog van om eigenlijk de derde Rochus-broer te zijnquote:Op vrijdag 7 september 2007 15:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Nu is dat bij die niet zo, maar in principe zou een mannelijke renner van een matig niveau die zich laat ombouwen fysiek wél in staat moeten zijn om ze allemaal naar huis te fietsen natuurlijk.
Misschien tijd om Roberta Millar eens aan een comeback te doen beginnen ?
In zo'n geval moet toch meteen als counter terug genetisch te bewijzen zijn dat de familie Williams afstamt van het geslacht Bokito ?quote:Op zaterdag 8 september 2007 00:14 schreef wimderon het volgende:
[..]
Pas maar op Joost, dadelijk beschuldigt de Williams-clan Henin er nog van om eigenlijk de derde Rochus-broer te zijn![]()
Mauresmanquote:
Bertoliniquote:Op zaterdag 8 september 2007 17:34 schreef Bartoli het volgende:
en Alessandro Bertolini won de Coppa Placci. Wat een seizoen heeft die zeg
Wtfquote:Op zondag 9 september 2007 15:35 schreef Bartoli het volgende:
Het heeft geregend dus de tijdsverschillen doen er niet toe die schijnen niet mee te tellen. Waardeloos parcours zeg.
Het is ook live te volgen op ES2.quote:Op zondag 9 september 2007 15:35 schreef Bartoli het volgende:
http://www.itvp.pl/player.html?mode=2&channel=452&video_id=20416 = ronde van polen te volgen
nu TTT van 3 km (3 rondjes van 1 km). Het heeft geregend dus de tijdsverschillen doen er niet toe die schijnen niet mee te tellen. Waardeloos parcours zeg. Half gerolsteiner ging net al onderuit![]()
het is ook zijn eerste offciele koers weer na de Tour en wss ook zijn laatstequote:Op dinsdag 11 september 2007 22:23 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik wist niet eens dat Contador nog een koers ging rijden dit seizoen ...
Doe Henkie Vogels mee?quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:08 schreef Bartoli het volgende:
...Winst voor het Toyota-United team.
nee, hij is geblesseerdquote:
ze/hij rijdt het peloton niet naar de klote, het is nu ook weer niet zo dat ze dag in dag uit en dat weken na elkaar wint. Ze heeft pas 1 koers gewonnen en een paar keer podium gereden.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:27 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik vind het niet eerlijk tenzij uitgewezen kan worden dat haar testosteronspiegel net zo hoog is als die van de dames, anders kan ik ook wel een spuit in mijn bil zetten zeg
Een testosteroncontrole is niet zo frequent bij een dopingcontrole hé. De laatste jaren deed men het eigenlijk alleen al maar bij de echt grote koersen zoals de Tour, maar sinds het "Landisje" hebben ze dat nog opgevoerd. Maar ik denk eigenlijk niet dat ze op dat soort koersen daarop controleren. Het schijnt namelijk een vrij dure test te zijn.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:45 schreef Bartoli het volgende:
[..]
ze/hij rijdt het peloton niet naar de klote, het is nu ook weer niet zo dat ze dag in dag uit en dat weken na elkaar wint. Ze heeft pas 1 koers gewonnen en een paar keer podium gereden.
Als de KNWU er geen problemen mee heeft net als toen bij die Canadase MTB'ster Michelle Demaresq ofzo, dan mogen ze gewoon meedoen.
Nu je het btw over de testosteronspiegel hebt, hoe zou dat gaan als ze effectief naar een dopingcontrole zou moeten. Of zou je daar attesten voor hebben
![]()
Dario Cataldo van Liquigas won zijn 2e ritquote:Op woensdag 12 september 2007 17:25 schreef Gillingham het volgende:
Bauke Mollema is na wederom een knappe bergrit waarin het tweede eindigde weer leider van het klassement in de Tour de l'Avenir.![]()
Petje af voor hem.
Uitslag:quote:Op woensdag 12 september 2007 21:39 schreef Bartoli het volgende:
In de 2e rit van de Missouri is dit de stand met nog goed 50 km te gaan
kopgroep:
George Hincapie (Discovery Channel), David Canada (Saunier-Duval Prodir), Stefan Parinussa (Team Sparkesse), Frank Pipp (Health Net), William Frischkorn (Slipstream), Valeriy Kobzarenko (Navigators), Michael Friedman (Slipstream), Andrew Randell (Symmetrics), Jonathan Garcia (BMC), Dominique Rollin (Kodakgallery/Sierra Nevada), Andrew Guptill (Colavita), and Matthew Rice (Jelly Belly)
peloton op 17.00.
Dagwinnaar en de eindwinnaar zit voorin. Gezien de tijdrit kan dit niet meer fout voor Hincapie. Of anders kan het Canada nog worden maar die zijn tijdrit is niet meer zoals het was.
ondanks de belachelijke UCI regeltjes. Zowel in de Tour de France als in deze race mocht het stuur niet een bepaalde stand hebben (getest in de windtunnel) waarbij de armen meer omhoog staan. De UCI heeft zelf geen idee waarom het stuur niet iets omhoog mag staan..quote:Op vrijdag 14 september 2007 22:51 schreef Bartoli het volgende:
Leipheimer won gisteren de tijdrit in Missouri
Cooke gaat de Blijlevens kant op in zijn nadagen van zijn carriere. Beter klimmen maar spurten tegen strijkijzers verliezen bij wijze van.quote:Op zondag 16 september 2007 17:50 schreef DutchSL het volgende:
Gerrens = Gerrans.
Cooke geklopt door Nardello en Velits. Nu is het wachten op Smeets die Cooke een strijkijzer noemt tijdens Paris-Tours
niet dat ik het Vos niet gun maar dat systeem van de dubbele punten omdat het de laatste WB is slaat gewoon nergens op.quote:
Over een jaar of 5 mixed-dubbelen op een Grand Slam met Sven Kramer kan ook nog wel.quote:Op maandag 20 augustus 2007 11:41 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
Knap hoor, gewoon alles doen
Volgend jaar ook maar eens op de MTB gaan zitten.
Alles sal reg kom.quote:Groot congres over toekomst wielrennen op 23 oktober
De organisatoren van de drie grote wielerrondes en zes wielerfederaties hebben maandag in Granada, op de rustdag van de Ronde van Spanje, bevestigd dat er op 23 oktober een grote top wordt gehouden over de toekomst van het wielrennen.
De vertegenwoordigers van de Tour, de Giro en de Vuelta en van de Spaanse, Italiaanse, Franse, Belgische Oostenrijkse en Luxemburgse federaties willen op de top de dringende situatie van de vermenigvuldiging van dopingzaken (zaak-Puerto, meerdere dopinggevallen tijdens de Tour, ...) aanpakken.
en als we dan toch bezig zijn de bonificatieseconden ook afschaffen, dat vind ik nog steeds de grootste koersvervalsing die er bestaat.quote:Op maandag 17 september 2007 19:03 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
En dan moeten ze die oortjes ook gelijk uit het pakket mieteren.
En evenveel punten voor het puntenklassement bij een tijdrit, een vlakke rit of een bergrit, zodat echt de regelmatigste wint.quote:Op maandag 17 september 2007 21:05 schreef kawotski het volgende:
[..]
en als we dan toch bezig zijn de bonificatieseconden ook afschaffen, dat vind ik nog steeds de grootste koersvervalsing die er bestaat.
Viel mij trouwens op dat die er nu in de Vuelta niet zijn. En eerder dit jaar ook al ergens niet meer. (Duitsland? Zwitserland?)quote:Op maandag 17 september 2007 21:05 schreef kawotski het volgende:
[..]
en als we dan toch bezig zijn de bonificatieseconden ook afschaffen, dat vind ik nog steeds de grootste koersvervalsing die er bestaat.
Dauphine.quote:Op maandag 17 september 2007 21:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Viel mij trouwens op dat die er nu in de Vuelta niet zijn. En eerder dit jaar ook al ergens niet meer. (Duitsland? Zwitserland?)
En Gerrit!quote:Op maandag 17 september 2007 19:36 schreef Bartoli het volgende:
[..]
don't mess with Kohl, Eisel, Trampush, Rohregger, Haselbacher en Pfannberger![]()
![]()
![]()
Karl? Sporza zendde het niet uit, de RTBF welquote:Op woensdag 19 september 2007 17:24 schreef -skippybal- het volgende:
Karl?
Het was toen toch Karl die op de moter het complete peloton in de Eneco verkeerd stuurdequote:Op woensdag 19 september 2007 17:28 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Karl? Sporza zendde het niet uit, de RTBF wel
Renaat.quote:Op woensdag 19 september 2007 17:36 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Het was toen toch Karl die op de moter het complete peloton in de Eneco verkeerd stuurde
Nu gaan ze bij Landbouwkrediet nog luider boos roepen dat niemand van hen mee naar het wk mag zeker ?quote:Op woensdag 19 september 2007 17:23 schreef Bartoli het volgende:
Bert Dewaele wint in Wallonie voor Vasseur en Hushovd. Nardello werd verkeerd gestuurd en was op weg naar een zeker winst
inderdaad, De Waele is al gepikeerd door te zeggen dit is mijn reactie op mijn niet selectie voor het WK. En Bulens praat niet meer met de bond omdat hij vindt dat Bert mee moest gaan omdat hij beter is dan het gros wat nu geselecteerd isquote:Op woensdag 19 september 2007 17:43 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Nu gaan ze bij Landbouwkrediet nog luider boos roepen dat niemand van hen mee naar het wk mag zeker ?![]()
Aan de andere kant, wat pakweg Aerts (hebben ze die verteld dat je als renner werkelijk elke koers op de PT kalender MOET rijden ofzo?) en Van Aevermaet (toch geen parcours voor hem) daar te zoeken hebben is mij ook een raadsel hoor.quote:Op woensdag 19 september 2007 19:44 schreef Bartoli het volgende:
[..]
inderdaad, De Waele is al gepikeerd door te zeggen dit is mijn reactie op mijn niet selectie voor het WK. En Bulens praat niet meer met de bond omdat hij vindt dat Bert mee moest gaan omdat hij beter is dan het gros wat nu geselecteerd is![]()
De Waele is een goed renner en heeft de pech gehad dat hij in de voorjaarskoersen geblesseerd was. Maar verder heeft hij buiten vandaag toch ook weinig laten zien.quote:Op woensdag 19 september 2007 20:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Aan de andere kant, wat pakweg Aerts (hebben ze die verteld dat je als renner werkelijk elke koers op de PT kalender MOET rijden ofzo?) en Van Aevermaet (toch geen parcours voor hem) daar te zoeken hebben is mij ook een raadsel hoor.
Uiteraard, en het is ook wel erg typerend voor dat soort renners dat ze nu opeens na de bekendmaking van de selectie wél iets laten zienquote:Op woensdag 19 september 2007 21:41 schreef Bartoli het volgende:
[..]
De Waele is een goed renner en heeft de pech gehad dat hij in de voorjaarskoersen geblesseerd was. Maar verder heeft hij buiten vandaag toch ook weinig laten zien.
quote:Op donderdag 20 september 2007 16:43 schreef DutchSL het volgende:
Thomas Dekker heeft de 2e rit in de Hessen Rundfahrt / 3 Landen Tour gewonnen.
Dan is die toch beter dan die demarrage in Parijs-Brussel deed vermoedenquote:Op donderdag 20 september 2007 16:43 schreef DutchSL het volgende:
Thomas Dekker heeft de 2e rit in de Hessen Rundfahrt / 3 Landen Tour gewonnen.
Ja, en volgens mij won Dekker in 2004 als stagiair daar al een rit.quote:Op donderdag 20 september 2007 16:57 schreef Tommeke het volgende:
[..]![]()
Won Kroon daar vorig jaar ook niet?
Ze zaten nu ook al helemaal niet in de PT eigenlijk. Alleen kende de UCI eenzijdig een categorie aan die koersen toe.quote:Op donderdag 20 september 2007 17:17 schreef DutchSL het volgende:
Ze moeten wel als ze uit de PT gaan, daar is niks vreemds aan dan wordt het automatisch gewoon een .HC koers, of er zou een speciale categorie uitgevonden moeten worden.
Dekker wint dus in de 3LT en is de nieuwe leider. Kopgroep van 6 met meer dan 11.00 op een 1e peloton en 17.00 op een 2e peloton.quote:Op donderdag 20 september 2007 16:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dan is die toch beter dan die demarrage in Parijs-Brussel deed vermoeden
Jammer, dat heuvelachtig parcours vond ik Voigt op het lijf gesneden ...quote:Op donderdag 20 september 2007 17:26 schreef Ereinion het volgende:
Volgens mij gaan Grabsch en Lang de tijdrit rijden voor de Duitsers, maar dat weet ik niet zeker.
quote:Op donderdag 20 september 2007 17:24 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Dekker wint dus in de 3LT en is de nieuwe leider. Kopgroep van 6 met meer dan 11.00 op een 1e peloton en 17.00 op een 2e peloton.
1. 41 NED 19840906 DEKKER, Thomas RAB 3.22'39" 14"
2. 81 AUT 19791209 PFANNBERGER, Christian ELK 3.22'39" 6"
3. 43 NED 19720528 BOOGERD, Michael RAB 3.22'39" 4"
4. 13 GER 19710917 VOIGT, Jens CSC 3.22'39" 6"
5. 15 LUX 19800415 SCHLECK, Frank CSC 3.22'39" 3"
6. 53 FRA 19760305 PLOUHINEC, Samuel AGR 3.22'39"
Gezien de tijdrit Dekker of Voigt voor eindwinst
bonificatie vd tussensprinten is denk ik meegeteldquote:Op donderdag 20 september 2007 17:43 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Wtf hebben ze daar voor een bonificatiesysteem
Net alsof de UCI een keuze heeft. Die koersen stappen er gewoon allemaal zelf uit.quote:Op donderdag 20 september 2007 17:19 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Maar ze nemen toch een loopje met alles als ze dat doen bij de UCImilaan-san remo , parijs-Nice, Tirreno, Parijs-roubaix , Luik-bastenaken-luik , Waalse pijl, Lombardije, parijs-Tours, ... allemaal georganiseerd door een van de grote rondes dus 1.HC volgend jaar ?
![]()
Uit wat ? Ze zitten officieel niet eens in de Pro Tour. Het enige wat nu gebeurt is dat er een startrechtovereenkomst was voor 18 van de PT ploegen en de UCI eenzijdig een categorie in hun PT klassement aan die koersen toekende. En niks houdt hen tegen dat te blijven doen eigenlijk ...quote:Op donderdag 20 september 2007 18:01 schreef Zelva het volgende:
[..]
Net alsof de UCI een keuze heeft. Die koersen stappen er gewoon allemaal zelf uit.
Vandaag bv werd in de Vuelta toch nog eens bewezen dat je beter een paar zo'n continentale ploegjes uit de regio met interesse in je koers kunt selecteren dan sommige PT teams ...quote:Op donderdag 20 september 2007 18:03 schreef icebliss het volgende:
Ze stappen eruit omdat ze niet zelf mogen beslissen of ze één Euskaltelrenner op hun uitslag krijgen of een Continentalkasseiploeg met sponsorbelangen laten starten.
Behalve dat dan geen enkele zin meer heeft omdat het voor sommige renners onmogelijk zal zijn om punten te halen in deze koersen.quote:Op donderdag 20 september 2007 18:04 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Uit wat ? Ze zitten officieel niet eens in de Pro Tour. Het enige wat nu gebeurt is dat er een startrechtovereenkomst was voor 18 van de PT ploegen en de UCI eenzijdig een categorie in hun PT klassement aan die koersen toekende. En niks houdt hen tegen dat te blijven doen eigenlijk ...
Ja, want Relax-Gam heeft al zoveel gepresteerd deze Vuelta.quote:Op donderdag 20 september 2007 18:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Vandaag bv werd in de Vuelta toch nog eens bewezen dat je beter een paar zo'n continentale ploegjes uit de regio met interesse in je koers kunt selecteren dan sommige PT teams ...
Moreno staat toch ook nog altijd 13de in het klassement ... Een straat voor de eerste discovery-renner om maar wat te noemen ...quote:Op donderdag 20 september 2007 18:31 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, want Relax-Gam heeft al zoveel gepresteerd deze Vuelta.
Hoeveel continentale ploegjes met rijders die nog enigszins zichtbaar zullen zijn denk je dat er nog rondrijden in Spanje als je ziet dat de beste drie hooguit één renner leveren die nog een beetje boven de middenmoot uitkomt.
De SLECHTSTE renners van de GROOTSTE ploegen in de meest OVERBODIGE koersen ...quote:Op donderdag 20 september 2007 18:54 schreef -skippybal- het volgende:
Pro-Tour!! De BESTE renners in de GROOTSTE koersen!!!
Dat ze zoiets lieten wegrijden. Met Dekker en Voigt erbij weet je dat het hard gaat.quote:Op donderdag 20 september 2007 17:30 schreef Tommeke het volgende:
Mooi kopgroepje hoor!
Ze konden gewoon niet, las ik ergens... Dus inderdaad een kermiskoers.quote:Op donderdag 20 september 2007 19:19 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat ze zoiets lieten wegrijden. Met Dekker en Voigt erbij weet je dat het hard gaat.
Geweldig zeg!quote:Op zondag 23 september 2007 13:36 schreef -skippybal- het volgende:
De Gazetta heeft voor 9 oktober iets nieuws en echt tofs georganiseerd. La Momte Paschi Eroica
Hele tijd op en af met grote stroken onverhard en/of kasseien. Stroken van boven de 10km schuwen ze niet![]()
Ennnn.... aankomst op de beroemde Piazza del Campo van Siena![]()
![]()
Italië
![]()
![]()
quote:Op zondag 23 september 2007 14:13 schreef ultra_ivo het volgende:
Bij PBP liepen ze nog rond met folders hierover. Een Vlaamse variant heb je ook al.
Het zijn Italianen , ze zouden zelfs de Giro door een steeg waar alleen maar een motor door kan sturen als het moet ...quote:Op zondag 23 september 2007 15:02 schreef Ereinion het volgende:
Aankomst op het Piazza del Campo? Dat kan toch helemaal niet, je hebt daar alleen wat steegjes, waar je nou niet echt fantastisch asfalt hebt.
Ik denk 't wel, als je die rit bedoelt die in de Fiets van vorige of de maand ervoor stond.quote:Op zondag 23 september 2007 14:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
(of doel je op de Flandrien ? Maar dat is een wielertoeristenrit hé , dit in Italië is een koers)
De Gouden Flandrien was die geschifte wielertoeristenkoers over 250 km en zowat alle hellingen die ooit in de Ronde van Vlaanderen hebben gezeten ...quote:Op zondag 23 september 2007 15:12 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik denk 't wel, als je die rit bedoelt die in de Fiets van vorige of de maand ervoor stond.
als Franzoi nog goed is kan hij daar zijn veldrit seizoen beginnen en het dan via de koppenberg doortrekken naar het WK in Trevisoquote:Op zondag 23 september 2007 13:48 schreef -skippybal- het volgende:
En grote namen hebben ze ook al: Petacchi, Bettini, Bennati, Ricco, Ballan, Simoni, Franzoi und so.
quote:Op zondag 23 september 2007 18:50 schreef Tommeke het volgende:
Mooi podium
Leuk dat Burghardt ook een ritje meepikt!
T-Mobile en Dekker hebben het verdeeld.quote:
dan nog je moet het maar doen (al dan niet met pijn aan de heupquote:Op zondag 23 september 2007 22:17 schreef DutchSL het volgende:
Dekker voegt in één week eventjes 3 overwinningen toe aan zijn erelijst, daar doet Boogerd 5 jaar over![]()
(Ja, dit rondje stelt weinig voor.)
Ach, daar hoeft Boogerd zich echt niet voor te schamen. Dekker wint in dit seizoen meer koersen dan de 'afmaker' Kroon in zijn hele carriere heeft gewonnenquote:Op zondag 23 september 2007 22:17 schreef DutchSL het volgende:
Dekker voegt in één week eventjes 3 overwinningen toe aan zijn erelijst, daar doet Boogerd 5 jaar over![]()
(Ja, dit rondje stelt weinig voor.)
moeten ze die blaaskaak weer van stal halenquote:Op maandag 24 september 2007 22:25 schreef Ambrosius het volgende:
Zometeen in het Sportjournaal op Ned. 3 een interview met Verbruggen over o.a. de ProTour.
Ik dacht dat ie toch niks meer te zeggen had daar ? Of misspreekt hij zich weer dat Mcquaid zijn loopjongen is ...quote:Op maandag 24 september 2007 22:26 schreef Bartoli het volgende:
[..]
moeten ze die blaaskaak weer van stal halen![]()
quote:Ronde van Amerika monsterkoers
Met de nodige bombast werd gisteren in Las Vegas de Ronde van Amerika boven de doopvont gehouden. De organisatoren omschrijven de wedstrijd over 30 dagen, 27 ritten en 6.000 kilometer als het grootste evenement in de Amerikaanse sportgeschiedenis.
Vijfentwintig eliteploegen zullen worden uitgenodigd, teams die met mekaar in strijd zullen gaan voor een prijzenpot van liefst 11 miljoen dollar, ongezien in de geschiedenis van het wielrennen.
Verondersteld mag worden dat de organisatoren in al hun enthousiasme vergeten zijn de UCI van hun plannen op de hoogte te brengen. Giro, Tour en Vuelta zijn nog steeds de enige rittenwedstrijden die drie weken mogen duren. En vanuit het absolute niks meteen vijfentwintig topteams aan de start krijgen...
De kans is reëel dat de Amerikanen straks een forget it als antwoord zullen krijgen.
mjah, wat moet je hier nou weer mee.quote:
quote:2007 Tour de France - 3553.9km
Longest stage: 229.5km
2007 Giro d'Italia - 3486.2km
Longest stage: 254km
2007 Vuelta a España - 3241km
Longest stage 220km
Proposed Tour of America* - 7520km
Longest stage: 410km
van die terreinwagens zeker zoals in de ronde van qatarquote:Op donderdag 27 september 2007 14:23 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het prijzengeld zou ook hoger liggen dan bij alle andere grote rondes.
De ploegwagens zijn ongetwijfeld opgevoerde Hummers.
Around the World in 80 daysquote:Op donderdag 27 september 2007 15:00 schreef DutchSL het volgende:
Misschien leuk voor wat avonturiers, maar toch niet als profwedstrijd? Of je moet een nieuwe bond opstarten met gelegaliseerd dopinggebruik.
Mooie toekomst voor de wielersport met die voorstellen: Moskou-Peking, Tour of USA, Tour of Europa, WK in Bahrein what's next, Kaapstad-Cairo en Mekka-Seoul?
Dat stelt toch niets voor? Laat ze een voorbeeld nemen aan de Tour de France van 1926. 5745 kilometer in 17 etappes. Dat is gemiddeld 338 kilometer per etappe. Langste etappe was 433 kilometer.quote:Op donderdag 27 september 2007 14:19 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
mjah, wat moet je hier nou weer mee.
Laten we het maar kansloos noemen.
6000km in 27 ritten
Als alle ritten evenlang zouden zijn zou je op 222.22 km per rit uitkomen. (zonder rekening te houden met tijdritten).
Ze kunnen misschien eens een voorstel doen bij het ASO om hun Parijs-Dakar rally in de toekomst ook per fiets te rijden ?quote:Op donderdag 27 september 2007 15:00 schreef DutchSL het volgende:
Misschien leuk voor wat avonturiers, maar toch niet als profwedstrijd? Of je moet een nieuwe bond opstarten met gelegaliseerd dopinggebruik.
Mooie toekomst voor de wielersport met die voorstellen: Moskou-Peking, Tour of USA, Tour of Europa, WK in Bahrein what's next, Kaapstad-Cairo en Mekka-Seoul?
The Tour of America hopes to invite the world's best cycling teams. Teams will be from all parts of the world making The Tour of America a true international cycling event.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 21:39 schreef Bartoli het volgende:
hier de site met de etappes van de Ronde van Amerika: http://thetourofamerica.com/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1
wordt de wedstrijd gesponsord door Al quada danquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 23:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
Proloog komt aan op Ground Zero. Daar stonden vroeger gebouwen, maar die zijn weggehaald voor de Tour of America, wat een liefde voor het wielrennen.
Dat eerste stuk tekst al, dat is gewoon smerige propaganda. Zó typisch Amerikaans.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 21:39 schreef Bartoli het volgende:
hier de site met de etappes van de Ronde van Amerika: http://thetourofamerica.com/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1
Misschien dat ze met hun poen hun helden Armstrong (weten ze eigenlijk al dat ie gestopt is?) en Landis kunnen overhalen om te startenquote:Op woensdag 3 oktober 2007 01:39 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Dat eerste stuk tekst al, dat is gewoon smerige propaganda. Zó typisch Amerikaans.![]()
Ivan Basso en Floyd Landis in dienst van Toyota United of Navigators Insurance. Jan Ullrich, Matthias Kessler, Erik Zabel en Alexandr Vinokourov voor de gelegenheidsploeg Team-Epokom. Udo Bölts en Rolf Aldag als ploegleiding. Kan nog leuk worden.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 01:54 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Misschien dat ze met hun poen hun helden Armstrong (weten ze eigenlijk al dat ie gestopt is?) en Landis kunnen overhalen om te starten![]()
Ik zat trouwens te bedenken, dit is een koers buiten de UCI en alle sportbonden om , zouden ze met hun poen al die "renners" als Basso, Landis, Hamilton, Heras, Mancebo, ... niet zover kunnen krijgen om dit te gaan rijden ? Samen met wat Amerikaanse C-ploegen. Ik zie ze er nog toe in staat. Kunnen ze mooi afroepen op hun podium "The 4 times winner of the Tour of Spain" "The winner of the Tour of Italy and 2 times 2nd in the Tour the France" "The man who finished in the yellow jersey in the Tour de France 2006, The Olympic medal winner , ...![]()
Navigators is gestopt met sponsoren dus dat gaat al nietquote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:02 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Ivan Basso en Floyd Landis in dienst van Toyota United of Navigators Insurance. Jan Ullrich, Matthias Kessler, Erik Zabel en Alexandr Vinokourov voor de gelegenheidsploeg Team-Epokom. Udo Bölts en Rolf Aldag als ploegleiding. Kan nog leuk worden.
Wat is daar zo gek aan? In Zuid Amerika zijn ze ook al geweest. Alleen de temperatuur zou daar net iets te extreem kunnen zijn, maar verder kun je in veel landen mooie rondjes aanleggen hoor. Dat WK mag van mij wel echt internationaler, elke tien jaar weer in Verona, Valkenburg en Stuttgart is ook maar niks.quote:Op donderdag 27 september 2007 15:00 schreef DutchSL het volgende:
WK in Bahrein
Het is nu toch al zo dat het om de 3 jaar buiten Europa gehouden moet worden. Maar dan moet je ook in landen komen die ook echt iets hebben met wielrennen, dus niet in Bahrein enkel en alleen omdat die sjeiks daar dat zo graag willen.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:25 schreef thettes het volgende:
[..]
Wat is daar zo gek aan? In Zuid Amerika zijn ze ook al geweest. Alleen de temperatuur zou daar net iets te extreem kunnen zijn, maar verder kun je in veel landen mooie rondjes aanleggen hoor. Dat WK mag van mij wel echt internationaler, elke tien jaar weer in Verona, Valkenburg en Stuttgart is ook maar niks.
Verder ben ik overigens wel een beschermer van de echt grote wielermonumenten, ruimte op de kalender moet maar gemaakt worden door een ronde van polen te schrappen o.i.d.
Ze kunnen zich misschien laten sponsoren door die hoofdsponsor/EPO-fabrikant van California ...quote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:02 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Ivan Basso en Floyd Landis in dienst van Toyota United of Navigators Insurance. Jan Ullrich, Matthias Kessler, Erik Zabel en Alexandr Vinokourov voor de gelegenheidsploeg Team-Epokom. Udo Bölts en Rolf Aldag als ploegleiding. Kan nog leuk worden.
Team Epokom sponsored by Amgenquote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ze kunnen zich misschien laten sponsoren door die hoofdsponsor/EPO-fabrikant van California ...![]()
Die is idd bizar, een klimtijdrit van 130 kmquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 21:43 schreef -skippybal- het volgende:
Die tijdritten ook. 130 km na 24 dagen
-edit- en dan nog door de bergen heen ook![]()
"We moesten wieder da doen ip ne stalen vélo zonder vitessen over ne kasseiweg" om het met Briek Schotte te zeggen ...quote:Op woensdag 3 oktober 2007 14:23 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Die is idd bizar, een klimtijdrit van 130 km
Rasmussen bij Team MexicoTourism.comquote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:02 schreef Bismarck het volgende:
[..]
quote:
Lance Armstrong??quote:Op woensdag 3 oktober 2007 19:35 schreef kawotski het volgende:
.. (en een medisch wonder waarschijnlijk)
rasmussen.waarbenjij.nuquote:Op woensdag 3 oktober 2007 19:39 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Rasmussen bij Team MexicoTourism.com![]()
blijkbaar wel. Op 2cycle had iemand een mailtje gestuurd naar de organisatie en heeft ook antwoord gekregen. Het komt op het volgende neer. Het parcours wordt nog volledig hierzien. Waarschijnlijk zullen de etappes uiteindelijk over normale afstanden gaan en zal de wedstrijd 21 dagen duren. Aan deze 'standaarden' zijn ze de ronde nu aan het aanpassen...quote:Op woensdag 3 oktober 2007 19:39 schreef TargaFlorio het volgende:
Maar serieus, deze Tour of America is toch niet echt?
in augustus? zo vlak na de Tour noway. Egl pas die hele ronde van amerika niet in een schema. Je kan hem wel inpassen zo tijdens de Vuelta en voor het WK maar dan nogquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 02:34 schreef Zelva het volgende:
Ach, ik denk dat er best wel potentie is voor een grotere ronde in augustus, maar dan niet meer dan 14 dagen ongeveer.
voorlopig wil de UCI ze nog geen UCI status geven maar als ze dat reduceren tot 21 etappes en normale afstanden wellicht welquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 16:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Hoe staat de UCI eigenlijk tov die Tour of America, of hebben ze daar nog niet door dat die bestaan ?
Ik zie ze er nog een PT wedstrijd van maken recht tov een van de grote rondesquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 16:49 schreef Bartoli het volgende:
[..]
voorlopig wil de UCI ze nog geen UCI status geven maar als ze dat reduceren tot 21 etappes en normale afstanden wellicht wel
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 18:23 schreef Ambrosius het volgende:
Het lijkt alsof Mazzanti sarcastisch in z'n handen klapt?
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 18:52 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
"als ik die vent nooit was tegengekomen had ik nu het grootste palmares uit onze wielergeschiedenis. Na Merckx natuurlijk"
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 18:46 schreef -skippybal- het volgende:
Tering hey, dat wil je toch niet. Wekenlang hobbelend door de woestijn met instabiele sociopaat die je leven voor een deel in handen heeft![]()
quote:Op zondag 7 oktober 2007 21:26 schreef TargaFlorio het volgende:
Bask zeker?
Probleem is dat belangen daar zo groot zijn dat er alles aan gedaan zal worden om alternatieven te introduceren.quote:Op maandag 8 oktober 2007 20:26 schreef Wombcat het volgende:
Echt? Lijkt me een goed plan. Eerst invoeren bij de profs, lijkt me.
Kolobnev gewonnenquote:Op zondag 23 september 2007 13:36 schreef -skippybal- het volgende:
De Gazetta heeft voor 9 oktober iets nieuws en echt tofs georganiseerd. La Momte Paschi Eroica
Hele tijd op en af met grote stroken onverhard en/of kasseien. Stroken van boven de 10km schuwen ze niet![]()
Ennnn.... aankomst op de beroemde Piazza del Campo van Siena![]()
![]()
Italië
![]()
![]()
Ach, op de Ronde van Vlaanderen na zit er toch al bijna niks moois meer in de Pro Tour.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 09:11 schreef DutchSL het volgende:
Organisatie: RCS (Gazzetta)
Gaat dus niet gebeuren.
true maar zeg nooit nooitquote:Op woensdag 10 oktober 2007 09:11 schreef DutchSL het volgende:
Organisatie: RCS (Gazzetta)
Gaat dus niet gebeuren.
Nee.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:59 schreef Tommeke het volgende:
Ook op sporza te zien?
1 VISCONTI GIOVANNI QUICK STEP - INNERGETIC 5h11'24''quote:Op donderdag 11 oktober 2007 17:02 schreef DutchSL het volgende:
Visconti voor 2e jaar op rij de Copa Sabatini gewonnen, hij klopte F.Schleck en Khalilov
ROMAIN FEILLU winnaarquote:Op donderdag 11 oktober 2007 12:45 schreef -skippybal- het volgende:
Paris - Bourges is van start gegaan. Tickert!
beste neo van het jaarquote:Op donderdag 11 oktober 2007 17:57 schreef Leatherface het volgende:
Feillu is wel een hendig sjiek talent.
En goed op dreef dit jaar.
Als je al een sprinter noemt dan zou ik eerder aan meneer Cavendish denken. Meer en groter gewonnen.quote:
Is geen neo he.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 01:08 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Als je al een sprinter noemt dan zou ik eerder aan meneer Cavendish denken. Meer en groter gewonnen.
vreemd ja want normaal gezien zou Rabobank allang in Emilia moeten zijn. Of zou Boogerd dan toch niet rijden daar en al trainend aan Lombardije willen beginnenquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 14:55 schreef DutchSL het volgende:
Morgen zou hij de Giro dell'Emilia rijden, waarom traint hij vandaag dan nog op Tholen of all places?
Stelletje smeerlappen daar bij Predictorquote:Robbie McEwen had een clause in zijn contract dat bepaalde dat McEwen een premie van 50.000 Euro zou opstrijken als hij in hetzelfde jaar een etappe in elk van de 3 grote koersen zou binnenhalen. Dit lukte McEwen zowel in de Giro als in de Tour.
Opmerkelijk detail: McEwen wilde ook deelnemen aan de Vuelta, maar de leiding van Predictor liet hem tegen zijn zin buiten de ploeg...
Freire flikte dat wel es over een kilometer...quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 16:57 schreef jorryt het volgende:
Ik hoorde op de Belgische radio dat McEwen van een paard heeft gewonnen over 200 meter.
quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 16:44 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Stelletje smeerlappen daar bij Predictor![]()
![]()
quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 17:46 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Vroeger won er zelfs eens een paard van een ander paard dat op een fiets reed hier in België. Al zijn er altijd kwatongen blijven beweren dat die laatste Freddy Maertens was ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |