Die bron is precies wat ik zochtquote:Op dinsdag 27 november 2007 10:29 schreef Loontjah het volgende:
TVP
Diafragma
1.4 - 2.0 - 2.8 - 4 - 5.6 - 8 - 11 - 16 - 22 - 32
Sluitertijd
8s - 4s - 2s - 1 - 1/2 - 1/4 - 1/8 - 1/15 - 1/30 - 1/60 - 1/125 - 1/250 - 1/500 - 1/1000 - 1/2000 - 1/4000
Bron: http://www.xs4all.nl/~wiskerke/artikelen/basis1.htm
Is dat die gratis cursus die je krijgt bij andere cursussen? Of is dat een aparte cursus?quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:48 schreef Loontjah het volgende:
Ik krijg het nu ook met mijn cursus van LOI, dus die bron is voor mij ook erg handig.
Maar nu krijg ik over beeldafstand, brandpuntafstand, en dat vind ik zelf erg lastig.
Heb je een fotografische vraag, vraag het de expert(s) deel2quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:14 schreef sanger het volgende:
In het kader van TS begint:
Ik zie en hoor hier en daar het 1 en ander over stops. Heeft iemand een duidelijke uitleg, of een linkje er naartoe?
Nee dit is van de betaalde basisdiploma Fotografie cursus.quote:Op dinsdag 27 november 2007 11:10 schreef sanger het volgende:
[..]
Is dat die gratis cursus die je krijgt bij andere cursussen? Of is dat een aparte cursus?
Kom met voorbeelden, dat werkt het beste. Laat een (evt mislukte) foto zien, leg uit wat je gedaan hebt en wat je verwachtte dat er zou gebeuren.quote:Op dinsdag 27 november 2007 09:53 schreef sanger het volgende:
De laatste tijd ben ik steeds meer aan het spelen met mijn handmatige instellingen. Ondanks dat je door spelen veel leert komen er ook nieuwe vragen boven. Waarom gebeurt juist datgene wat je als resultaat van het spelen krijgt? Of waarom gebeurt niet wat je juist verwacht had dat zou gebeuren.
Dat was de bedoeling ook dat ik daar vanavond mee zou komen, maar mij kaartjes liggen op mijn werk en mijn toestel staat thuisquote:Op dinsdag 27 november 2007 17:11 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Kom met voorbeelden, dat werkt het beste. Laat een (evt mislukte) foto zien, leg uit wat je gedaan hebt en wat je verwachtte dat er zou gebeuren.
Geen probleem. Maar waarom wil hij naar een 400D (zomaar nieuwsgierig)?quote:Op maandag 10 december 2007 23:44 schreef Maneki.Neko het volgende:
Buurman hier heeft een canon 300v en daar 2 lenzen bij, een EF 90-300mm en een 28-90mm die er standaard bijzat. Hij wil overgaan op een 400D, kan hij die lenzen zonder problemen gebruiken?
Misschien een noobvraag maar geeft dat nooit problemen? Wanneer is een analoge lens nu geschikt voor een digitale body? Is dit al per definitie als de mountring hetzelfde is? Hoe zit het met sensormaten en 35mm analoge body's?quote:Op maandag 10 december 2007 23:47 schreef buitenbeentje het volgende:
[..]
Geen probleem. Maar waarom wil hij naar een 400D (zomaar nieuwsgierig)?
Alle lenzen met juiste mount kun je gebruiken op je DSLR. Van de grote fabrikanten heeft Canon redelijk recent zijn mount gewisseld, zowat alle oude Manualfocus lenzen voor Canon hebben de oude mount. AF lenzen in het algemeen de nieuwe. Het kan zijn dat niet al je functies van de camera werken, dat verschilt per camera. De oudere Nikons willen wel eens problemen geven met lichtmeting. Pentax heeft vanaf het begin rekening gehouden met het gebruiken van oude lenzen. Nikon is pas later tot dit idee gekomen.quote:Op dinsdag 11 december 2007 01:05 schreef kvdv het volgende:
[..]
Misschien een noobvraag maar geeft dat nooit problemen? Wanneer is een analoge lens nu geschikt voor een digitale body? Is dit al per definitie als de mountring hetzelfde is? Hoe zit het met sensormaten en 35mm analoge body's?
Ik ben zelf begonnen met een digitale SLR en weet dus weinig van analoog spul, maar ik zou graag willen weten welke "oude" lenzen ik eventueel zou kunnen gebruiken op mijn digitale Canon EOS 350D. (Als dit al mogelijk is.)
Wie o wie maakt mij wegwijs op dit gebied
Dit is heel normaal, vooral bij compactcamera's. Doordat het donkerder is en je waarschijnlijk niet flitst (?), moet de camera toch op de een of andere manier genoeg licht zien te verzamelen om een foto te kunnen maken waar je iets op ziet. Dit kan o.a. door de iso-waarde omhoog te doen, wat meer ruis oplevert. Misschien kun je op je camera de iso-waarde instellen, hoe lager die waarde hoe minder ruis. Maar het kan zijn dat je dan niet genoeg licht hebt om nog te fotograferen. Gebruik je een statief, of niet?quote:Op dinsdag 11 december 2007 06:00 schreef Mystical_moonlight het volgende:
Hallo,
Als ik in de nacht wil fotograferen dan krijg ik heel veel ruis, terwijl mijn camera wel de nacht- optie heeft om in de nacht te fotograferen (finepix S602 ZOOM). De kleuren worden ook geel-achtig. Ligt dit aan mij, of aan de camera??
Ik heb een paar formules gekregen, maar zou niet weten hoe ik dit moest berekenen.quote:U maakt een opname van een leeuw in een dierentuin. De leeuw vult slechts voor 1/4 uw beeld. Vanwege de tralies kunt u natuurlijk niet dichterbij komen. Welke brandpuntafstand hebt u nodig om de leeuw geheel formaatvullend op te nemen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |