Camera op stand "M" van handmatig. zetten en tussen een halve seconde en één tiende seconde sluitertijd, (externe) flitser op rear curtain flash (second curtain heet het soms ook wel) en dan een dosis geluk hebben; de lichten veranderen op de gemiddelde dansvloer dusdanig dat suc6 niet gegarandeerd kan worden. Continuous focus is ook uit den boze.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:42 schreef svdheijden het volgende:
Ik vraag me als ik partyfotos zie wel eens af hoe zowel de gefotografeerde mensen als de achtergrond beiden mooi belicht op de foto worden gezet. Zoals op deze foto :
[ afbeelding ]
Combinatie van lange sluitertijd met een flitsje? Of hoe wordt dit gedaan?
iso zo laag mogelijk, ND filter gebruiken, dat is eigenlijk wel een "must". ND=Neutral Density filter; een soort zonnebril voor je camera.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 18:13 schreef MissyMirjaM het volgende:
domme vraag misschien, maar ik kan even niks logisch verzinnen:
als ik met mijn dslr overdag foto's met een langere sluitertijd wil maken, raken de foto's dan niet overbelicht?
en zo ja, wat voor instellingen moet ik dan gebruiken om dat te voorkomen?
Mooie foto's maken hangt ook zeker niet helemaal van de apparatuur afquote:Op donderdag 25 oktober 2007 23:33 schreef vintrax het volgende:
Ik wil binnenkort de Canon EF 70-300mm F 4-5.6 IS USM (telelens) kopen voor mijn Canon EOS 400D, maar wilde dan ook meteen de volgende converters kopen:
- Raynox DCR-CF185 Pro HD cir. fishe eye
- Raynox DCR-250 Super Macro lens
- Raynox DCR-6600 Pro 0,66x HD Wideangle
Kan ik deze converters zonder problemen op de telelens zetten? Of verzin ik nou rare dingen?Ik ben namelijk pas begonnen met fotografie, maar wil toch echt meer vrijheid hebben. Heb momenteel de kitlens 18-55mm 3.5-5.6 II en dit beperkt mij gewoon te veel, al heb ik naar mijn mening hier nog aardige foto's mee kunnen maken.
Die lens gaat wel goed. Die voorbindconverters moet je voor een digitale reflex niet willen.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 23:33 schreef vintrax het volgende:
Ik wil binnenkort de Canon EF 70-300mm F 4-5.6 IS USM (telelens) kopen voor mijn Canon EOS 400D, maar wilde dan ook meteen de volgende converters kopen:
- Raynox DCR-CF185 Pro HD cir. fishe eye
- Raynox DCR-250 Super Macro lens
- Raynox DCR-6600 Pro 0,66x HD Wideangle
Kan ik deze converters zonder problemen op de telelens zetten? Of verzin ik nou rare dingen?Ik ben namelijk pas begonnen met fotografie, maar wil toch echt meer vrijheid hebben. Heb momenteel de kitlens 18-55mm 3.5-5.6 II en dit beperkt mij gewoon te veel, al heb ik naar mijn mening hier nog aardige foto's mee kunnen maken.
Maar goed, het is mij echter nog niet duidelijk of ik hier geen bepaalde tussenringen ofzo voor nodig heb. En of ik met deze telelens in combinatie met die converters inderdaad goede macro foto's mee kan maken, groothoek foto's en fish-eye foto's.
Wie oh wie kan mij met deze brandende vragen helpen? Ik kan niet wachten om het allemaal te bestellen namelijk! *lang heeft gespaard*
Aangezien elke stand apart belicht is, kan je niet 1 instelling gebruiken. Op de autoRAI was het elke auto opnieuw bekijken en instellen.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 08:05 schreef manta het volgende:
Even een flits/belichtingsvraagje:
Ik ga morgen naar de RAI en op zo'n beurs is altijd een beetje flauw licht. Veel spotjes, geen natuurlijk licht en veel schittering.
Met flits ziet het er dus niet uit, aangezien de objecten (in dit geval bedrijfswagens) als een spiegel reflecteren. Ik beschik niet over een externe flitser. Hoe stel ik mijn camera ongeveer in om tóch een gewenst resultaat te krijgen?
Kan met een polarisatiefilter...quote:Op woensdag 31 oktober 2007 12:42 schreef _Bar_ het volgende:
even een misschien wat vreemde vraag
Maar hoe krijg je je een weerspiegeling van jezelf weg, als je ramen fotografeerd?
(eos 350D)
Dat hangt er vanaf. Ben je er daadwerkelijk meer onscherpe foto's mee gaan maken of is het je alleen meer gaan opvallen? Er zijn namelijk punten die op dat laatste wijzen:quote:Op woensdag 31 oktober 2007 14:04 schreef didotcicero het volgende:
Mijn sigma 28-300mm is een tijdje geleden uit mijn zak gevallen tijdens het wisselen, hij viel op de voorkant, op de rand van de zonnekap die er omgekeerd opzat. Schade leek mee te vallen, alleen een kras op de zonnekap. Maar het is me afgelopen zondag opgevallen heb dat ik meer onscherpe foto's maak, vooral op 300mm. Is dit objectief nu rijp voor de sloop?
quote:Op woensdag 31 oktober 2007 14:34 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf. Ben je er daadwerkelijk meer onscherpe foto's mee gaan maken of is het je alleen meer gaan opvallen? Er zijn namelijk punten die op dat laatste wijzen:Die Sigma 28-300 is niet bepaald een toplens en zal zeker op 300mm van zichzelf al niet scherp zijn Meer onscherpe foto's lijkt me geen teken van een defect (je zou dan alleen maar onscherpe foto's maken) idem, niet logisch dat dit alleen op 300 mm gebeurt, hoewel dat nog zou kunnen. Het is je recent opgevallen en het is najaar: kijk je belichtingstijden in de exif eens na: goede kans dat je voor 300mm gewoon de goede sluitertijden niet meer haalt.
weet je zeker dat t morgen is? ik vond dit nlquote:Op vrijdag 2 november 2007 22:44 schreef briana_muirinn het volgende:
Mag ik mijn recht vraagje hier neerleggen?
Morgen ga ik naar Amsterdam voor de kampioenschappen Tai Chi in een sportzalen complex, daar worden ook demonstraties en workshops gegeven. Wat mag ik daar dan wel en niet fotograferen?
En evt op fok laten zien?
De flits laat ik liever uit, bang dat ik iemand ermee stoor.
Kan ik de camera het beste in stand P doen en in raw schieten om belichtingsproblemen te omzeilen?
Zijn er nog meer zaken waar ik aan moet denken (qua fotografie)?
Ik heb nog nooit geschoten op evenementen, vandaar mijn vragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |