geeft niks, je hebt er in ieder geval iemand anders mee geholpen, ik wist het verschil namelijk nietquote:Op zondag 30 september 2007 00:47 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
zonder hier een heel verhaal over een ringflits te beginnen waar hij mss niets aan heeft.
Je hebt ze al voor minder als 100 euro, Soligor prut enzo..quote:Op zondag 30 september 2007 01:08 schreef PankPinther het volgende:
is de led versie toevallig veel goedkoper ofzo?
plus dat het licht iedere keer uit een andere richting lijkt te komen nadat je hebt gefocussedquote:Op zondag 30 september 2007 01:26 schreef Ouwesok het volgende:
Voor zowel een ringLED als een ringflits geldt dat je hem alleen moet gebruiken op optieken met een starre frontlens. Zet je hem op een zoomlensje waarvan het frontend meedraait, dan maak je een goeie kans je AFmotor te verkrukken die ineens een hele berg hardware moet meezeulen.
Ow, Ze zijn er ook waar je kunt instellen dat slechts een kwart of de helft brand, dimmen kan ook.quote:Op zondag 30 september 2007 01:26 schreef Ouwesok het volgende:
Modernere ringflitsers en ring-achtige flitsers zoals de Sigma EM140 zijn daarom opgedeeld in twee of meer sectoren die je onafhankelijk kunt instellen en daarmee het allervlakste van de verlichting afhaalt.
Kijk eens naar een gewone macroflitser - een bracket die je onder de camera schroeft, met twee armpjes die elk een flitsertje kunnen vasthouden. Die kun je meer naar je hand zetten dan een ringflitser, en ze zijn in principe niet merkgebonden. Met deze Google-opdracht kun je d'r al een paar zien.quote:Op zondag 30 september 2007 01:21 schreef Hexley het volgende:
Er is voor Minolta / Sony geen (nette) ringflitser, dus blijft de ledring eigenlijk alleen over.
quote:Op zondag 30 september 2007 03:19 schreef dvr het volgende:
[..]
Kijk eens naar een gewone macroflitser - een bracket die je onder de camera schroeft, met twee armpjes die elk een flitsertje kunnen vasthouden. Die kun je meer naar je hand zetten dan een ringflitser, en ze zijn in principe niet merkgebonden. Met deze Google-opdracht kun je d'r al een paar zien.
Komt op het zelfde neer niet?quote:Op zondag 30 september 2007 01:21 schreef Hexley het volgende:
Of kan ik beter gewoon een off shoe kabel nemen en een soft boxje of omni bouncer gebruiken?
Toch niet helemaal hoor..quote:
Uhm, dat de gemiddelde fok'er gewoon extreem ... is oke.quote:Op zondag 30 september 2007 04:05 schreef dvr het volgende:
[..]
Toch niet helemaal hoor..![]()
...of je moet er genoegen in scheppen om met één hand een flitser vast te houden terwijl je met de andere hand wanhopige pogingen doet om de camera op focusafstand te houden.
Dat was inderdaad een zelf gefabrutseld gedrocht met een Metz 32CT7 en een Sunpak GX8 ringflits rondom een G5 met wat voorzetspul. Met wat meet- en regelwerk was er met die combinatie nog best wel een spektaculair macrootje te maken. Belangrijker was dat 'De Barbeque' de nodige input gaf van wat ik aan macrolicht nodig zou zijn om op eenvoudiger manier aan een plaatje te komen.quote:Op zondag 30 september 2007 04:10 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
Je kan zo natuurlijk zelf ook iets knutselen.
Ouwesok had ergens een foto waar hij met z'n apparaat vlinders aan het verschroeien was
Juist, dat bedoelde ikquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 13:54 schreef fr.oosje het volgende:
Ik neem aan dat je het "uit het kader effect" bedoeld?
Kijk hier eens:
http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=11110
quote:Op vrijdag 28 september 2007 17:14 schreef morgane het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat de beste instellingen zijn voor concertfotografie in een zaal? Cameraspecifieke vragen mogelijk eigenlijk niet, maar ik vermeld er toch maar ff bij dat ik een Sony Cybershot DSC-P73 heb
Ik weet dat een compact camera niet echt goed is, ik ga ook wel ooit sparen voor een goede. Maar eerst maar eens m'n studie gaan betalen enzoquote:Op donderdag 18 oktober 2007 23:45 schreef Fuzzphoto.eu het volgende:
Concertfoto's - Hoogste ISO, 2/3 tot 1 stop onderbelichten, continu transport en schieten schieten schieten zo veel als je kunt.
Maar met alle respect, een compact camera is niet echt geschikt voor concertfotografie. Het is me altijd zeer slecht bevallen met mijn Canon S1IS, ook al heeft die stabilisatie.
Zelfs met een SLR op ISO1600 en f/1.7 lens heb ik het nog wel eens moeilijk.
Edit: overbodig om te zeggen misschien, maar de flitser zet je natuurlijk uit.
Kleine toevoeging voor DLSR mensen:quote:Op donderdag 18 oktober 2007 23:45 schreef Fuzzphoto.eu het volgende:
Concertfoto's - Hoogste ISO, 2/3 tot 1 stop onderbelichten, continu transport en schieten schieten schieten zo veel als je kunt.
Maar met alle respect, een compact camera is niet echt geschikt voor concertfotografie. Het is me altijd zeer slecht bevallen met mijn Canon S1IS, ook al heeft die stabilisatie.
Zelfs met een SLR op ISO1600 en f/1.7 lens heb ik het nog wel eens moeilijk.
Edit: overbodig om te zeggen misschien, maar de flitser zet je natuurlijk uit.
Is je printer wel gekalibreerd, anders is het nog zinloos volgens mij.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 03:32 schreef tim2308 het volgende:
Ik wil zelf een 18% grijskaart printen vanuit Photoshop. Wat zijn de waarden? Lab 50-0-0 / RGB 120 120 120?
Het eerste wat ik uitzet is juist de AF. Ik wil zelf beslissen wat scherp moet zijnt. Dus de ogen van de zanger(es) en niet op de microfoon bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 07:58 schreef freud het volgende:
[..]
Kleine toevoeging voor DLSR mensen:Flitser zet je wel aan, maar flash trigger uit, zodat je AF assist van je flitser wel helpt focussen. Camera op AI Servo, zodat je focuspunt meewandelt met je vaak bewegende onderwerp (Let op: bij Canon werkt de AF assist beam dan niet!) Schieten op M, zodat je snel aan kan passen aan de lichtomstandigheden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |