De Zomerspelen waren Moskou en werden door de USA Geboycot. Maar IJshockey is een wintersport.quote:Op zondag 19 augustus 2007 21:49 schreef Mr_Memory het volgende:
Dit schiet me net te binnen, was de OS in 1980 niet in Rusland en dus geboycot door de USA![]()
1984 was in de US en daar was de Sovjet Unie niet aanwezig.
Vandaar "Met Strikvragen" in de TT ?
Shit hey, ga ik hier FF de mist inquote:Op maandag 20 augustus 2007 18:26 schreef sportfreak het volgende:
[..]
De Zomerspelen waren Moskou en werden door de USA Geboycot. Maar IJshockey is een wintersport.
Nieuwe vraag hierover:
Waarom boycotte de USA de Olympische Zomerspelen in 1980?
correct.quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:28 schreef Mr_Memory het volgende:
De inval in Afganistan?
Allemaal leuk en aardig, maar wat was de reden die ze opgaven om niet mee te doen?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 01:31 schreef tong80 het volgende:
Vanwegen de Amerikaanse boycot 4 jaar eerder. Ook vrijwel alle Afrikaanse landen boycotten toen de spelen. Net als Oostbloklanden.
Sorry Mark, ik weet het, mijn Nederlands is een ramp.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:26 schreef Mark het volgende:
Reden
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 21:07 schreef Mark het volgende:
Normaliter van de sex met Mart en secundair erover vertellen
Ja heeft ze bevestigd tegen Paul ode Leeuwquote:Op woensdag 22 augustus 2007 21:50 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
LOL het gerucht gaat, maar is het echt waar?
Juist. Borkinck had daarvoor nog nooit wat gewonnen. Visser was de ster die op het tweede plan kwam.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:38 schreef Mark het volgende:
Dat moet dan die 1500 m zijn, die Annie Borckink voor haar neus wegsnoepte
Nooit gewetenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:46 schreef tong80 het volgende:
[..]
Juist. Borkinck had daarvoor nog nooit wat gewonnen. Visser was de ster die op het tweede plan kwam.
Ach kom op, je weet er toch wel een paar, zeker de recentequote:
Even snel uit het hoofd:quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:03 schreef Mr_Memory het volgende:
Noem de tien Tour de France winnaars:
1950 -
1955 -
1960 -
1965-
1970 -
1975 -
1980 -
1985 -
1990 -
1995 -
Zuid-Afrika?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:57 schreef Leatherface het volgende:
Ik vermoed dat mijn overige antwoorden wel correct zijn.
Dan stel ik maar de volgende vraag.
Welk land maakte na een lange afwezigheid zijn rentree op de Olympische Zomerspelen van L.A. in 1984?
China zocht ik.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:00 schreef tong80 het volgende:
China
Ruslamd was er maar één spelen niet bij
Warm, maar niet correct.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:05 schreef sportfreak het volgende:
1996?
India, bedoel je? (alhoewel anderhalf miljard denk ik wat ruim is ingeschat).quote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:14 schreef tong80 het volgende:
Wat is vreemd aan een land met één en een half miljard inwoners wat de spelen betreft ? En over welk land gaat het ?
Allemaal goed, en sorry Gimondi in 65 was wel goedquote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:30 schreef Leatherface het volgende:
1950 Ferdi Kubler ??
1955 Louison Bobet??
1960 Gastone Nencini
1965 Jacques Anquetil??
1975 Bernard Thevenet
Ik kan d'r over meepraten.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:20 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Bier en Fok! gaat niet altijd goed![]()
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:23 schreef tong80 het volgende:
India heeft nog nooit een gouden medaille gewonnen op de spelen
India won in ieder geval in 1952 en 1956 goud in het hockey.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:23 schreef tong80 het volgende:
India heeft nog nooit een gouden medaille gewonnen op de spelen
EPO is er pas sinds halverwege de jaren 90, dus dat lijkt me sterk. Andere doping is natuurlijk niet uitgesloten, al is topsport natuurlijk per definitie al ongezond.quote:Op zondag 26 augustus 2007 11:23 schreef Mr_Memory het volgende:
Idd allemaal in hun slaap gestorven aan een hartslistand![]()
EPO?![]()
De Friese wielrenner Johannes Draaijer was 27, toen hij op 27 februari 1990 ’s nachts in bed naast zijn vriendin ophield met ademen. Ook Neeltje Draaijer heeft altijd geweigerd de geruchten te geloven dat het gebruik van doping een rol speelde bij de dood van haar fietsende zoon. De resultaten van de chemische en toxicologische onderzoeken op het lichaam van Draaijer gaven mêm gelijk. Ze vertelden dat van dopinggebruik geen sprake was.quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:12 schreef sportfreak het volgende:
[..]
EPO is er pas sinds halverwege de jaren 90, dus dat lijkt me sterk. Andere doping is natuurlijk niet uitgesloten, al is topsport natuurlijk per definitie al ongezond.
Keur het goed, het is eigenlijk 10.49 sec.quote:Op maandag 27 augustus 2007 18:14 schreef sportfreak het volgende:
10,48 volgens mij.
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 20:42 schreef sportfreak het volgende:
Schotland toch?
Yep, hij heeft zich laten naturaliseren tot Nederlander, maar valt steeds buiten de boot op het moment dat de selectie definitief wordt.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:20 schreef thijsdetweede het volgende:
Hij hockeyt toch helemaal niet voor een land - met dank aan het nederlandse selectiebeleid?
Pfoe, dat zal nog wel uit de DDR-tijd stammen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 12:54 schreef tong80 het volgende:
Hoelang staat het wereldrecord discuswerpen bij de vrouwen al ?![]()
Dat op de 800 meter van Jarmila Kratochvilovaquote:Op zaterdag 1 september 2007 18:07 schreef tong80 het volgende:
Ja als je het zo bekijktHet was het punt waarop alles veranderde.
Welk vrouwenrecord uit die dopingtijd staat ook nog steeds ?
Seb Coe en Hicham El Guerrouj (zo wordt dat over het algemeen vertaald in Latijns alfabet) zijn correct.quote:Op zondag 2 september 2007 10:30 schreef Mark het volgende:
Sebastian Coe en El Garrouch (of hoe je het ook schrijft) in ieder geval.
Kipketer niet inderdaad.quote:Wilson Kipketer volgens mij niet, alhoewel hij jarenlang de sterkste was.
Paavo Nurmi won zeer zeker.quote:Oh, en Paavo Nurmi ongetwijfeld
Kijk hier heb ik wat aan, was Atlanta '96, Morceli won die wedstrijd volgens mij. Die valpartij maakte ook Marko Koers kansloos voor een medaille.quote:Op maandag 3 september 2007 20:21 schreef Leatherface het volgende:
Ik zal dan maar een aantal hints geven:
Nog een 1500 meter-kampioen kwam tijdens zijn titelrace in botsing met Hicham El Guerrouj. De Marokkaan viel door dit ongeluk buiten de medailles.
quote:Op maandag 3 september 2007 20:29 schreef Leatherface het volgende:
Ik denk trouwens dat jij met je kennis van de sporthistorie wel iets kunt met mijn tips, tong.
quote:Op dinsdag 4 september 2007 10:14 schreef Colplay het volgende:
In ieder geval Engeland, Australie en Zuid-Afrika. Denk dat Frankrijk en Nieuw-Zeeland ook wel eens een keer gewonnen hebben.
Gokje:quote:Op dinsdag 4 september 2007 13:52 schreef Colplay het volgende:
O oke.
Welke vier NBA-spelers werden meer dan drie keer Most Valuable Player van het reguliere seizoen.
Russell en Jordan zijn goed. Bird en Magic wonnen hem 'slechts' drie keer. Dus nog twee.quote:Op dinsdag 4 september 2007 14:46 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Gokje:
Michael Jordan, Magic Johnson, Larry Bird, Bill Russel.
Dat moet wel. Voor de zekerheid gooi er nog een dokter J en Kobe Bryant inquote:Op dinsdag 4 september 2007 18:46 schreef Leatherface het volgende:
Kareem Abdul Jabbar dan?
Kareem ja. En Mark: Kobe staat nog altijd op 0.quote:Op dinsdag 4 september 2007 18:46 schreef Leatherface het volgende:
Kareem Abdul Jabbar dan?
Ja, ik ook.quote:Op woensdag 5 september 2007 23:53 schreef Zwansen het volgende:
Ik denk trouwens dat de titel voor beste Europeaan nu wel eens voor Dirk Nowitzki of misschien Tony Parker kan zijn, maar dat terzijde.
Detlef Schrempf zal je wel bedoelen.quote:Op woensdag 5 september 2007 23:53 schreef Zwansen het volgende:
Welke Duitser was er trouwens voor Nowitzki een 'ster' in de NBA? Speelde o.a. bij Seattle dacht ik.
Gezien zijn MVP-titel is Nowitzki de beste van de NBA, dus ook van europaquote:Op woensdag 5 september 2007 23:53 schreef Zwansen het volgende:
Ik denk trouwens dat de titel voor beste Europeaan nu wel eens voor Dirk Nowitzki of misschien Tony Parker kan zijn, maar dat terzijde.
Welke Duitser was er trouwens voor Nowitzki een 'ster' in de NBA? Speelde o.a. bij Seattle dacht ik.
Zou kunnen. Heeft nog wel wat teams versleten dacht ik.quote:Op donderdag 6 september 2007 08:26 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Detlef Schrempf zal je wel bedoelen.
Heeft ie trouwens ook niet bij de Portland Trail Blazers gespeeld?
Idatorad Dog sled race ofzoiets?quote:Op donderdag 6 september 2007 20:53 schreef Leatherface het volgende:
Nou, laat ik dan maar weer een vraag stellen.
Hoe heet de beroemde hondensledenrace in Alaska?
Iditarod Trail Sled Dog Race.quote:Op donderdag 6 september 2007 21:11 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
[..]
Idatorad Dog sled race ofzoiets?
Van het eerste woord ben ik neit zo zeker van
De "Laatste" was idd Steffi Graf, en ja, wel in 1 jaar, namelijk 1988.quote:Op donderdag 6 september 2007 22:20 schreef Mark het volgende:
Bij de mannen Rod Laver, bij de vrouwen Steffi Graf (al was dat niet in 1 kalenderjaar)
1994quote:Op donderdag 6 september 2007 22:31 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
De "Laatste" was idd Steffi Graf, en ja, wel in 1 jaar, namelijk 1988.![]()
1988
Australian Open won van Chris Evert 6:1, 7:6
Roland Garros won van Natalia Zwereva 6:0, 6:0
Wimbledon won van Martina Navratilova 5:7, 6:2, 6:1
US Open won van Gabriela Sabatini 6:3, 3:6, 6:1
![]()
OK daar heb je gelijk in, maar een Grand Slam gaat toch echt over 4 overwinningen in één kalenderjaar.quote:Op donderdag 6 september 2007 23:53 schreef Mark het volgende:
[..]
1994
Australian Open won van Arantxa Sanchez-Vicario 6:0, 6:2
1993
Roland Garros won van Mary Joe Fernandez 4:6, 6:2, 6:4
Wimbledon won van Jana Novotna 7:6, 1:6, 6:4
US Open won van Helena Sukova 6:3, 6:3
Die bedoelde ik dus: ook alle 4 in 1 jaar, maar niet in een kalenderjaar
Hardlopen en verspringen is ook totaal anders.quote:Op vrijdag 7 september 2007 00:32 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
Even een recente vraag
wie is de enige sporter ter wereld die medailles won op WK-wedstrijden op 2 onderdelen die totaal verschillend zijn?
NOS licht me verkeerd inquote:Op vrijdag 7 september 2007 01:00 schreef Mark het volgende:
Je bedoelt Rutger Smith?
Dan moet je het even nuanceren tot de enige atleet, want er zijn meer sporters die in 2 verschillende disciplines een medaille haalde. Jeroen Straathof bijvoorbeeld (wereldkampioen 1500 meter schaatsen en 2e op de WK baanwielrennen)
Zowel op de Winterspelen, Zomerspelen en op de Special Olympics meegedaan.quote:Op vrijdag 7 september 2007 17:34 schreef tong80 het volgende:
Waar is Jeroen Straathof echt uniek in ?
Paralympics. Special Olympics is voor verstandelijk gehandicaptenquote:Op vrijdag 7 september 2007 17:49 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Zowel op de Winterspelen, Zomerspelen en op de Special Olympics meegedaan.
Ohja, ik kwam niet op de naam.quote:Op vrijdag 7 september 2007 17:57 schreef Mark het volgende:
[..]
Paralympics. Special Olympics is voor verstandelijk gehandicapten
Geef ik je een hint:quote:Op zaterdag 8 september 2007 23:17 schreef tong80 het volgende:
En de K wordt een oh-jaatje dit is niet mijn avond. Hebh er zelf vragen over gesteld
quote:Op zaterdag 8 september 2007 23:55 schreef Mr_Memory het volgende:
Noem de echte namen![]()
De zwarte panter - Die keeper, kom ff niet op zn naam, Frans De Munck?
De Keizer (niet Der Kaizer!) - Rik I
De Tovenaar van Tatabanya - Kiprich
The Iceman - Edberg
De witte Gullit - Valderama?
Le Blaireau - Bernard Hinault
El Salvador - Jopie
De Zwarte van Brakel - Peter van Petegem
De Maradonna van de Karpaten - Hagi
De Kanibaal - Eddy
quote:Op zondag 9 september 2007 00:50 schreef sportfreak het volgende:
De Keizer: Hiroyasu Shimizu
The Iceman: kimi Raikkonen
El Salvador: Johan Cruijff
de iceman was toch bjorn borg?quote:Op zondag 9 september 2007 00:50 schreef sportfreak het volgende:
De Keizer: Hiroyasu Shimizu
The Iceman: kimi Raikkonen
El Salvador: Johan Cruijff
Via google :quote:
quote:Op maandag 17 september 2007 22:20 schreef Leatherface het volgende:
Matt Biondi won 5 keer goud in Seoul. Dus die zul je wel bedoelen.
Ik denk Kristin Ottoquote:Op maandag 17 september 2007 22:26 schreef Leatherface het volgende:
In het zwemmen bij de dames won er iemand 6 maal goud tijdens de Spelen van Seoul in 1988. Wie was dat?
Pfew, dat zou ik niet direct weten. Smith was 1996 volgens mijquote:Op maandag 17 september 2007 22:26 schreef Leatherface het volgende:
En een bonusvraag: 4 jaar later pakte er een zwemster 3 gouden plakken op de Olympische Spelen van Barcelona (1992 dus). Wie is zij?
Ja, dat verhaal meen ik ooit gehoord te hebben.quote:
Juist won drie keer de zwaarste paardenrace de Grand national.quote:Op woensdag 19 september 2007 22:26 schreef Leatherface het volgende:
Red Rum was de naam toch?
Vooruit dan maarquote:Op woensdag 19 september 2007 20:44 schreef Leatherface het volgende:
Voel je vrij om zelf een vraag te stellen, wanneer Mark met niks komt.
500quote:Op donderdag 20 september 2007 08:04 schreef Mark het volgende:
[..]
Vooruit dan maar
Hoeveel interlands speelde Peter Blange?
Die bedoel ikquote:Op vrijdag 21 september 2007 22:03 schreef tong80 het volgende:
Daphne en Edwin Jongejans. Maar ook Karine Benninga en haar Hockeyende broer waar ik de voornaam van ben vergeten.
Ik weet nog wel iemand die dat deed. Nog wel meer dan 1 eigenlijk. Noem er eens 3?quote:Op vrijdag 21 september 2007 07:21 schreef Mark het volgende:
En 6 OS, dat zie je ook niet veel
De olympische loopbaan van Fischer duurde van 1980 tot en met 2004.quote:Op zaterdag 22 september 2007 09:31 schreef Mark het volgende:
Ja, maar die van Hunyady en Hackl werden in een korter tijdsbestek gehouden dan de 6 van Estiarte
Ja kijk, dat van die andere 6OS gangers bijna niemand het polocapje van Estiarte mag strikken, klopt. Maar dat is een ander verhaal natuurlijk. En subjectief. Maar niettemin waar.quote:Op zaterdag 22 september 2007 10:36 schreef Mark het volgende:
Over Fischer had ik het ook niet, die was idd langer actief. Estiarte speelde op de OS van 1980 t/m 2000. In 4 van die 6 Spelen was hij topscoorder van het toernooi, maakte er totaal 127. Op de laatste Spelen was hij bijna 39, in zo'n fysiek zware sport is dat ongelooflijk.
Het was idd een Griek.quote:Op zaterdag 22 september 2007 17:22 schreef Bruce117 het volgende:
Het was een griek dat weet ik nog wel, maar zijn naam weet ik niet meer.
Jovtchev, maar ik keur em goed.quote:Op zaterdag 22 september 2007 17:44 schreef Mark het volgende:
Jevchev ofzoiets
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |