Zo. Hoop bands gezien. Erg fijn festival alleen jammer dat zondag zoveel dubbel stond.
vrijdag
The Rakes
Eerste van de veel te vele engelse hype/new-new-wave bands. Ondanks dat er veel te veel van deze stijl waren, The Rakes zijn wel een van de betere. Goed optreden.
Editors
Stuk beter optreden dan 2 jaar geleden, toen op geleende instrumenten. Ook prima nummers, veel van de 2e cd.
Justice
Loei hard (qua volume), 2 mensen achter een kastje die beats afvuurden op het publiek. Maar zat de beat er en beetje in, kwam er weer een break. Beetje jammer. Laat die beats gewoon een paar minuten doorgaan in plaats van na 20 seconden weer met de opbouw naar een volgende climax te beginnen.
Hayseed Dixie
Vorige keer dat ik ze zag waren ze beter, beetje weinig herkenbare nummers.
zaterdag
Marike Jager
Heel erg goed. Eerst in haar eentje achter een keyboard gezeten, daarna met de 2 leden van haar band erbij. Klonk zo'n beetje net als op de cd, erg goede stem en muziek.
Melomanics
Geen idee meer eigenlijk.
The Rifles
Heerlijk retro. Ze speelden een paar nieuwe nummers, de eerste daarvan vond ik weinig hoopgevend maar de volgende die hij als nieuw aankondigde klonk wel vertrouwd goed.
Moke
Tent was vol dus alleen gehoord en niet gezien, maar dat zien had ik op Metropolis al gedaan. Daar maakten ze muzikaal ook meer indruk, maar wel een degelijk optreden.
Reverend and the Makers
Gaaf! Kende ze niet, maar wat een verrassing. Lekker dansbaar, vol geluid, helemaal goed. Ze hebben nog geen album uit, anders had ik die zeker gekocht.
The View
Begon erg goed, lekker snelle harde rock'n'roll, maar na een nummer of 5 zakte het in en werd het vrij saaie britpop.
Chris Cornell
Erg herkenbare stem, goede set. Door het spelen van Black Hole Sun en Spoonman weet ik wel weer waarom ik nike van Soundgarden heb. Heb toch maar wel het Temple of the Dog album gekocht na dit optreden.
Interpol
Laatste 20 ofzo minuten van buiten de tent gehoord. Ach ja. Voor een poosje gaat het wel, moet niet te lang duren.
zondag
New Young Pony Club
Deze band heeft dringend een nieuwe zangeres nodig. Of misschien kan 1 van de 2 andere dames wel zingen. Muziek was redelijk, zang matig.
Lacuna Coil
Italiaanse gothicmetal... degelijk, maar vooral de oude nummers waren echt goed.
The Answer
Ierse bluesrock. Fijn concert, leker hard.
Nine Inch Nails
Heel weinig van gezien aangezien ik een goed plekje wilde hebben bij Sonic Youth. Qua volume was het in elk geval hard. Trent achter z'n laptop, vraag me af of de gitarist en bassist op het podium echt wat deden of alleen decoratie waren. Maar ik had hier wel meer van willen zien.
Sonic Youth
Geen Daydream Nation integraal, kon ook niet aangezien ze maar een uur hadden gekregen. Dus een set die door hun hele discografie heen vloog. Eerste nummer deed J.Mascis nog mee maar dat strande in goede bedoelingen, daarna werd het geluid een stuk beter. Kim had ondersteuning van een extra bassist, maar ze hijgde en kreunde in de microfoon als noit tevoren. Erg goed, en zelfs een paar nummers die ik nog niet eerder live had meegemaakt.
Motörhead
Van buiten de tent gezien vanwege drukte, maar muzikaal was het, tja, zoals het hoort eigenlijk. Hard en meedogenloos.
LCD Soundsystem
Superconcert. Deze snappen dus wel hoe je een menigte aan het dansen krijgt, lekkere eentonige hypnotiserende electrobeats met een hoop gitaar en andere instrumenten. Heerlijk.
Dinosaur Jr
Na LCD Soundsystem was ik eigenlijk wel klaar, maar Dinosaur speelde nog. Van buiten de tent bekenen en beluisterd. Erg hard, was buiten de tent waarschijnlijk beter aan te horen dan binnen. Verder prima concert.
Top 5:
1. LCD Soundsystem
2. Sonic Youth
3. Reverend and teh Makers
4. Marike Jager
5. The Rifles
jammer dat ik die niet gezien heb vanwege dubbelprogrammering:
CSS
NIN
Tool