abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 augustus 2007 @ 03:24:00 #26
180098 Golzuam
Cogito ergo sum
pi_52519513
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 02:41 schreef Fiama het volgende:
Wie was er bij Tool en wat vond je er van?
Geluid was bagger!
Maynard had er zin in zo te zien, hij was voor zijn doen erg beweeglijk. De setlist was de standaard festival setlist van deze tour, niets bijzonders dus. Tijdens Lateralus kwam de gitarist van ehh (naam even kwijt) op het podium een solo spelen terwijl Danny door het lint ging op de drums. Zoals altijd speelde Tool retestrak. Sorry, meer komt er op dit tijdstip even niet meer uit!
Moving me with a sound
Opening me within a gesture
Drawing me down and in
Golzuam
  maandag 20 augustus 2007 @ 08:15:23 #27
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_52520294
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 03:11 schreef kipknots het volgende:
De dubstep in de x-ray net was vet!!!
Mary anne hobbs <3
Dude... heb je geluisterd naar dr mixkwaliteiten? Als in: ze waren non-existing Ze kon gewoon niet beatmatchen. Shackleton daarentegen vond ik wel erg goed, verschrikkelijk diepe set was dat zeg.

Tool was gaaf, echt bizar hoe strak die gasten live kunnen spelen.

Ben nu helemaal kapot, ga vandaag lekker uitgaren.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  maandag 20 augustus 2007 @ 09:09:22 #28
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_52520722
Verslag komt later, maar ik wil even HET hoogtepunt van Lowlands noemen:
The Good, The Bad & The Queen!
Wat een muzikaliteit!
  maandag 20 augustus 2007 @ 09:24:59 #29
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_52520969
terin, Tool afkijken, dan naar huis rijden om vervolgens om 8 uur weer op je werk te zitten is niet echt een goed plan.. Maar goed, ik zit er in ieder geval, kost me geen vrije dag

Damn, wat een vette Lowlands dit jaar zeg.
Hoogtepunten: Hayseed Dixie, C-mon & kypski, Chris Cornell (wat kennen weinig mensen Hunger strike... stond ik van te kijken), Tool en de meligheid onder de partytent. My Brightest Diamond vond ik ook wel verrassend leuk.
Nine Inch Nails was ook goed, maar wat een compromisloze setlist hadden die gasten zeg! Ben geen hele grote fan dus het was voor mij net een beetje te veel van het goed.
The Good the bad and the queen kwam bij mij echt niet door, was niet in de stemming op dat moment en vond het daardoor saai, hoewel de aankleding er mooi uitzag en ze wel goed stonden te spelen.

Zo, ik ga maar weer eens koffie halen
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  maandag 20 augustus 2007 @ 09:58:21 #30
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_52521515
Net een rekeninstructie gegeven in groep 6 en nu is mijn stem helemaal dood. Maar een hoofd vol goed herinneringen. Dit was weer een goed jaar.
Het leven van een grasmaaier gaat zelden over rozen.
  Moderator maandag 20 augustus 2007 @ 10:09:34 #31
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_52521703
Ik had het vorige topic op slot gegooid, om verwarring te voorkomen. Jullie waren mij voor om een nakaarttopic te openen. Ik heb nu de topictitel aangepast, zodat duidelijk is wat wat is. Het wordt ook tijd voor een nieuwe OP.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator maandag 20 augustus 2007 @ 10:10:35 #32
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_52521717
Nieuws van het Lowlandsfront

Weinig PC's op Lowlands, niet?
  maandag 20 augustus 2007 @ 10:22:36 #33
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_52521924
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 10:10 schreef belsen het volgende:
Weinig PC's op Lowlands, niet?
Vreemd genoeg ben je ook op LL om andere zaken dan een PC
  Moderator maandag 20 augustus 2007 @ 10:27:48 #34
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_52522002
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 10:22 schreef peaceman het volgende:

[..]

Oja, om te genieten van het ouderwetse campingleven.
  maandag 20 augustus 2007 @ 10:29:14 #35
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_52522026
Ik ben helemaal kapot, maar het was de pijn en vermoeidheid allemaal waard.
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
pi_52522560
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 10:22 schreef peaceman het volgende:

[..]

Leugens!
For great justice!
pi_52522625
Oke wie wil deze fan vertellen hoe Motorhead was? Ik heb het zelfs niet eens op tv of op 3voor12 gezien.

(linkje?)
'Expand my brain, learning juice!'
&lt;a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Last.fm&lt;/a&gt;
pi_52522950
is iemand bij Sonic Youth geweest? en hoe was het? speelden ze oude nummers?
pi_52522952
Zondag nog Lacuna Coil gezien, jammer dat 't geluid heel erg slecht werd afgesteld. Verder nog Enter Shikari gezien. Dat was echt enorm gaaf. Heerlijk veel energie, grote pit, een aantal crowdsurfers... Erg fijn.
pi_52523002
thuis .
volgend jaar weer .
Tap tap tap
  maandag 20 augustus 2007 @ 11:18:41 #41
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_52523061
Sonic Youth was tof, alleen erg weinig oude nummers helaas. Ik had gehoopt op veel spul van EVOL, Goo, Dirty en Sister maar ze speelden hoofdzakelijk Rather Ripped nummers.
Cop killer
Kill them, cop killer
  maandag 20 augustus 2007 @ 11:20:05 #42
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_52523095
Richie Hawtin in de Bravo vond ik een erg sterke afsluiter op zondag nacht trouwens. Wel vaag dat iedereen daar ineens met takken van bomen, en later met complete bomen aan het rondsjouwen was
Cop killer
Kill them, cop killer
  maandag 20 augustus 2007 @ 11:23:49 #43
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_52523175
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 11:01 schreef crossover het volgende:
Oke wie wil deze fan vertellen hoe Motorhead was? Ik heb het zelfs niet eens op tv of op 3voor12 gezien.

(linkje?)
Motorhead was Motorhead.. Je weet wel: "we are motorhead and we play rock and roll" en dan een uur lang veel volume. Geloof dat de liefhebbers wel vonden dat het een goed optreden was.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  maandag 20 augustus 2007 @ 11:24:40 #44
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_52523196
quote:
Tool doet veel te moeilijk
Serieuze progband doet jamsessie op Lowlands 2007

Mail dit artikelOp Pinkpop 2006 zette het eigenzinnige Tool een show neer die veel indruk maakte. Werk dat doordenderde en hakte. "Drummer Danny Carey en bassist Justin Chancellor weten wat funk is en gitarist Adam Jones doseert de zware gitaarriffs. Geen achterlijke solo's, ook," aldus de Wit in zijn recensie destijds. Nou, ik kan u vertellen: WEL veel achterlijke solo's op Lowlands 2007.

Maynard James Keenan van Tool op Lowlands 2007

Maynard James Keenan van Tool op Lowlands 2007
CONCERT
Tool, Lowlands Alpha Stage, zondag 19 augustus 2007

MUZIEK
Serieuze progmetal voor beta-studenten. Dit zegt Wikipedia bijvoorbeeld: "In de muziek van Tool is drummer Danny Carey's interesse in wiskunde merkbaar. Zo kan men in het nummer Lateralus op verschillende plaatsen de Rij van Fibonacci terugvinden. Niet alleen in de zang die volgens deze reeks verloopt maar ook in de ritmewisselingen. Zo speelt hij eerst in 9/8, dan in 8/8 en tenslotte in 7/8. 987 is het zestiende getal van de Fibonaccireeks." Verder zingt Maynard James Keenan over tv-verslavingen en de ondergang van Los Angeles. Als er een band geschikt is voor een Mad Max werkelijkheid, dan dus Tool. Maar toch ook weer niet, want er valt niet te lachen bij Tool. De band was er in 1993 op Lowlands ook al bij ten tijde van debuutalbum Undertow, en nu is Tool er om nummers van hun vorig jaar verschenen album 10.000 Days te laten horen. Op Pinkpop 2006 maakte de band zelfs zo'n indruk dat er door 3VOOR12 een 9 werd gegeven.

PLUS
Op jazzmetal heb ik nooit mijn dansje kunnen doen, maar ik voel sympathie voor een band die niet de klassieke weg bewandelt. Geen interviews, geen toestemming tot opnames, niet vooraan op je podium staan om mensen "make some noise" toe te brullen, maar gewoon als frontman met hanekam tegen een videoscherm zingen, dat soort gegevens creëert een mythe. Mythevorming hoort bij Tool, en daaraan ontleent de band voor een groot deel haar bestaansrecht. Het publiek vanavond, voor een groot deel ongetwijfeld de trouwe fans, geeft Keenan de ruimte om hem volop te complimenteren. Aan het begin van de show begint het erop te lijken dat deze set Pinkpop 2006 achterna gaat. Aan het slot is de band zeer dankbaar voor zoveel respons. "Peace out,", terwijl de laserstralen wegsterven.

MIN
Is dit het North Sea Jazz festival? Halverwege zakt het fundament in als rottend hout, als de heren besluiten eens heerlijk op z'n anti-festivals te zwieren en te zoemen. Nu kan je altijd al een bezwaar hebben tegen de onwaarschijnlijke structuren en de onverwachte wendingen, maar dat is niet de kink in de kabel, want Mars Volta doet dat ook en dat vind ik prima te pruimen. Hier is het probleem: er gebeurt geen donder op dat podium. Er wordt gewoon als een stel sessiemuzikanten even een atonaal werk van Philip Glass gespeeld. Van tien minuten per, per wat eigenlijk? Liedje? Nee, Tool doet niet aan liedjes. Epos? Strofe? Partituur? Ding?

CONCLUSIE
Het is net als met Sudoku en de Da Vinci Code. Iedereen doet er gewichtig over en vindt het mysterieus, maar 't is gewoon een hoop gebakken lucht.

CIJFER
5 advertentie
Damn, wat een bullshit.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_52523262
Hoogtepuntjes :

Jack Penate
Hayseed Dixie
The Killers
Kaiser Chiefs
24-uurstent party's
Noisa
The View

Vond het trouwens wel zwaar matig dat de Klaxons geannuleerd waren, was toch wel iets waar ik naar uit keek. Ach, je kan niet alles hebben.
pi_52523280
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 11:24 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Damn, wat een bullshit.
Ik heb dus niets gemist .
Tap tap tap
pi_52523285
Come on, het is 3voor12, recensies zijn daar vrijwel altijd zo subjectief als het maar kan.

Daarom vroeg ik ook wat mensen er hier van vonden .
  maandag 20 augustus 2007 @ 11:36:40 #48
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_52523526
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 11:20 schreef HAL9000S het volgende:
Richie Hawtin in de Bravo vond ik een erg sterke afsluiter op zondag nacht trouwens. Wel vaag dat iedereen daar ineens met takken van bomen, en later met complete bomen aan het rondsjouwen was
Hehe ja, ze hadden al die bomen rondom het Limaterrein gemold en op een gegeven moment liepen ze overal met die takken.
Dit was een erg relaxte versie van LL voor mij. Heel veel gezien. Ik begon met Alamo Race Track, heerlijk Nederlands rockbandje. Tool was prachtig, Motorhead rockte, en verder heb ik me een beetje laten verrassen. Veel hip-hop gezien zoals bv. Salah Edin en M.I.A. Een vage metal-gabbershow van Aux Raus bekeken. Games in Concert was ook errg vet evenals Lacuna Coil. De Editors speelden zoals gewoonlijk retestrak. NiN heel even bekeken, maar vond er niks aan. Gedanst op Basement Jaxx. Veel in de Limatent geweest. Ik keek erg uit naar Mika, maar hij hij kan beter alleen up temponummers maken, show was nu een tikkie saai. Ook nog de show van The Answer meegepikt, lekkere vette 70's rock. En elke dag wel even in de Bacardi Groove Tube, waar bij vlagen erg lekker werd gedraaid.

Een minpunt vond ik dat het geluid overal zo knoerthard stond. Vooral in de Bravo en Alpha. Na afloop van bv. Basement Jaxx had ik gewoon echt oorpijn. Weet niet of dat was van de laatste jaren is of dat het me nu pas opvalt, maar relaxed is het zeker niet. Komt de muziek ook totaal niet ten goede. Vaka kon je het buiten nog beter horen dan binnen.
  maandag 20 augustus 2007 @ 11:38:28 #49
131666 xuanery
Overkill Killer
pi_52523599
terugggg

hoogtepunten:
eagles of death metal
the killers
reverend and the makers
arcade fire
en the shins waren ook niet helemaal verkeerd. interpol gemist, bagger. oh en de film adam's apples was best briljant!
pi_52523649
Ik heb geen enkele band gezien. Dat is toch wel een nieuw hoogtepunt .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')