abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52465328
Ik snap dat niet, die haat jegens Stichting Brein & Co.
De mensen die zich er ter dege van bewust zijn dat zij illegale content downloaden moeten hard aangepakt worden. Wat bezielt die mensen? Denken ze soms dat die muzikanten rijk zijn ofzo? Nou ik kan je vertellen, zo rijk zijn Marco Borsato, Frans Bauer en Jan Smit helemaal niet. Menig cassiere verdient het dubbele.
Dus aan aleen die illegale content van het internet downloaden: de tyfus.
Steunt allen de muzikanten, de gamedevelopers, de softwaremakers, de filmstudios. Geef ze desnoods een donatie.
pi_52465384
Meen je dit nou serieus.
Het ruikt ernstig naar een topic dat in ONZ thuishoort.
Brein is een club NSBers.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:09:34 #3
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_52465390
Hoor hoor!
Te veel onzin gepost. Tijd voor een schone lei.
pi_52465413
Downloaden van illegaal aangeboden muziek is net zo legaal als naar de radio luisteren.
pi_52465420
Kansloos topic
Love is a difficult thing, but you can not without it!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:10:48 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_52465436
Brein lover...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_52465530
Wat is er jochie, heeft je moeder je wijs gemaakt dat je niet mag downloaden?
Op dinsdag 6 april 2010 11:28 schreef HeatWave het volgende:
ik heb tig jaar forum-ervaring achter me
pi_52465621
Dit topic is echt een doorgestoken kaart Je doet je nick wel eer aan heh
Love is a difficult thing, but you can not without it!
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:16:06 #9
185631 Guncta
En un momento dado
pi_52465643
Iedereen houdt spontaan van underground, en iedereen betaalt te veel voor cd's. En ondertussen betalen we accijns over lege cd's en dvd's terwijl iedereen ze uit Duitsland haalt.

Maar de meeste mensen hebben toch een slechte smaak en de mensen die cd's kopen zijn de mensen met een krantewijk die singles kopen, dus zo erg vind ik het niet.

Voor de rest moet het wel een kloon zijn, want je noemt met opzet artiesten die qua accijns uitgekotst voer mogen krijgen. En dan maar prakken met je voet!
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:16:38 #10
83951 rashudo
project 2501
pi_52465668
Slotje alstublieft.
Their eyes opaque.
pi_52465693
Heb ik geen medestanders?
pi_52465753
wat in Us 16 dollar kost, kost hier 30 Euro en ga nou niet zeggen dat data zoveel kost om over te brengen....

Zolang zij te veel geld vragen downloaden wij, zo hou je het in evenwicht.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:18:59 #13
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_52465762
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:17 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
NEE
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_52465791
quote:
Nee, want je stelling klopt ook nog geeneens, Muzikanten verdienen bijna niets op cd's, platenbazen verdienen het meest erop.

Wil je ze steunen, ga naar een concert van ze
pi_52465800
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:18 schreef spoorrails het volgende:
wat in Us 16 dollar kost, kost hier 30 Euro en ga nou niet zeggen dat data zoveel kost om over te brengen....

Zolang zij te veel geld vragen downloaden wij, zo hou je het in evenwicht.
Ik betaal gemiddeld voor een cd 10 euro dus dat is onzin. En dan heb ik het over spul dat bijvoorbeeld uit noorwegen komt.
Koop je cd's?! Jazeker!
pi_52465802
Muzikanten, auteurs, productiemaatschappijen die aangesloten zijn bij Buma/Stemra, Brein of dergelijke instanties mogen hun eigen muziek zonder vergoeding niet eens plaatsen of draaien.

Beetje krom niet?
なんだっけ
pi_52465824
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:08 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
De mensen die zich er ter dege van bewust zijn dat zij illegale content downloaden moeten hard aangepakt worden. Wat bezielt die mensen? Denken ze soms dat die muzikanten rijk zijn ofzo? Nou ik kan je vertellen, zo rijk zijn Marco Borsato, Frans Bauer en Jan Smit helemaal niet. Menig cassiere verdient het dubbele.
Steunt allen de muzikanten, de gamedevelopers, de softwaremakers, de filmstudios. Geef ze desnoods een donatie.
ik moest lachen...
pi_52465829
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:19 schreef spoorrails het volgende:

[..]

Nee, want je stelling klopt ook nog geeneens, Muzikanten verdienen bijna niets op cd's, platenbazen verdienen het meest erop.

Wil je ze steunen, ga naar een concert van ze
Waar dan 90 % van 't kaartje niet naar de band gaat maar naar de zaalverhuur, mojo, etc .
ijs_beer fan!
pi_52465867
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:20 schreef Crashcat het volgende:
Muzikanten, auteurs, productiemaatschappijen die aangesloten zijn bij Buma/Stemra, Brein of dergelijke instanties mogen hun eigen muziek zonder vergoeding niet eens plaatsen of draaien.

Beetje krom niet?
sterker nog: zodra muzikant / auteur zich bij buma/stemra aansluit, beziitten ze de rechten niet meer van hun eigen werken !!!
pi_52465868
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:20 schreef Crashcat het volgende:

Beetje krom niet?
Ik geloof je ook nog gewoon.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:22:19 #21
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_52465873
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:10 schreef Netsplitter het volgende:
Brein lover...
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_52465992
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:21 schreef NanKing het volgende:

[..]

Waar dan 90 % van 't kaartje niet naar de band gaat maar naar de zaalverhuur, mojo, etc .
Procentueel meer dan dat ze verdienen op zo'n cd

misschien idee van een fooien pot op zo'n concert
pi_52466028
quote:
Stichting Brein en etc. zijn allemaal al een keer op de vingers getikt wegens het uitvoeren van illegale praktijken.
History can't change the past, the future can.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:28:36 #24
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_52466117
We betalen toch al een bijdrage van 0.70¤ per blanco DVD? Vind trouwens dat je dan de keuze zou moeten krijgen naar welke artiest het geld gaat. Stel, je brandt enkele albums van The Sisters of Mercy maar Marco Borsato krijgt jouw 70 cent, dat kan toch niet!!!
Te veel onzin gepost. Tijd voor een schone lei.
pi_52466553
Niet om het een of ander, maar Brein is lang niet altijd legitiem bezig (denk even aan het Leaseweb gebeuren).
Als zij ergens met veel bombarie binnen komen en allemaal gegevens willen van sitehouders die torrents hosten (WAT NIET EENS ILLEGAAL IS: als jij een kopietje van iets maakt wat niet mag, met een kopieerapparaat, dan kun je dat kopieerapparaat ook niet als schuldige aanwijzen), dan zou ik ook zoiets hebben van 'flikker op'.
Pff, Brein lovers
pi_52466603
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:28 schreef ThinkTank het volgende:
We betalen toch al een bijdrage van 0.70¤ per blanco DVD? Vind trouwens dat je dan de keuze zou moeten krijgen naar welke artiest het geld gaat. Stel, je brandt enkele albums van The Sisters of Mercy maar Marco Borsato krijgt jouw 70 cent, dat kan toch niet!!!
Was het maar zo'n feest, nee dat geld gaat linea recta naar de kas van de regering hoor.
Artiesten krijgen geen reet van die uitzuigers.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:49:00 #27
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_52466734
Ik vind het best een goeie zaak dat muzikanten hun geld weer moeten verdienen met optreden ipv CD-verkoop.
pi_52466765
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:44 schreef McKillem het volgende:

[..]

Was het maar zo'n feest, nee dat geld gaat linea recta naar de kas van de regering hoor.
Artiesten krijgen geen reet van die uitzuigers.
en waar baseer jij je op?
die 0.70 cent gaat naar stichting thuiskopie...
echter wat die er mee doet is wat onduidelijk
pi_52467201
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:22 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ik geloof je ook nog gewoon.
Toch is het zo.

Brein
pi_52467248
Wat nou muziek downloaden

Ik luister gewoon mijn muziek + video clips op you tube !
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
pi_52467298
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 00:07 schreef Canisfire het volgende:
Wat nou muziek downloaden

Ik luister gewoon mijn muziek + video clips op you tube !
Youtube heeft brakke geluidskwaliteit.

Downloaden van muziek is legaal in Nederland, dus waarom niet?
pi_52467321
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 00:09 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Youtube heeft brakke geluidskwaliteit.

Downloaden van muziek is legaal in Nederland, dus waarom niet?
Ik vind Limewire niet zo lief
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
pi_52467413
downloaden is legaal,
sharen is illegaal

torrents zelf zijn legaal.

er zijn zoveel misverstanden hierover... wordt tijd voor een wettelijke regelgeving, dan heb je dat gezeik ook niet.
in de tussentijd moet brein zich lekker koest houden met hun privacy inbreuk elke keer.
pi_52467521
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 00:09 schreef Canisfire het volgende:

[..]

Ik vind Limewire niet zo lief
Limewire....
pi_52467598
Als particuliere instantie mag BreinLOOS niet zelfstandig met dagvaardigingen en huiszoekingbevelen wapperen, maar moeten die kneusjes (lees je mee MPAA/RIAA/Tim Kuijk?) altijd eerst de gang naar de rechter maken. Stichting Thuiskopie zijn wat dat betreft helemaal een stelletje kkhufters, want die innen wel centjes van de heffingen op de verkoop van blanco media, maar blijkbaar werd dat geld nooit doorgesluids naar de werkelijk rechthebbenden en is het ergens in hun oerwoud van boekhoudkundig gekunstel (lees: hun zakken) verdwenen .
pi_52467658
Die muzikanten moeten blij zijn dat ik naar hun muziek luister
Gewoon downloaden dus.
pi_52467685
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 00:16 schreef spoorrails het volgende:

[..]

Limewire....
Alternatief?

Bearshare is nog kutter. En niet iedereen heetft nieuwsgroepen, om over torrents maar te zwijgen...

Sommige liedjes kun je wel via Google vinden..
pi_52467713
Brein, dat is toch die organisatie die filmpjes aan het begin van dvd's stopt over downloaden is diefstal ofzo, welke je dan niet kunt skippen? Juist, dat skippen kan wel bij de gewonloade versies. Daarnaast, alle films die ik download zou ik anders toch niet kopen, net als met al die muziek, de echt goede cd's/dvd's/games koop ik toch wel. Eeuwige gezeik van niet kopieren/downloaden enzo, grote onzin die lui verdienen genoeg, zo niet dan moeten ze ander werk zoeken.
pi_52467715
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 00:19 schreef harrypiel het volgende:
Als particuliere instantie mag BreinLOOS niet zelfstandig met dagvaardigingen en huiszoekingbevelen wapperen, maar moeten die kneusjes (lees je mee MPAA/RIAA/Tim Kuijk?) altijd eerst de gang naar de rechter maken. Stichting Thuiskopie zijn wat dat betreft helemaal een stelletje kkhufters, want die innen wel centjes van de heffingen op de verkoop van blanco media, maar blijkbaar werd dat geld nooit doorgesluids naar de werkelijk rechthebbenden en is het ergens in hun oerwoud van boekhoudkundig gekunstel (lees: hun zakken) verdwenen .
pi_52467935

Zitten achter dit topic
pi_52468092
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 00:22 schreef IHVK het volgende:

[..]

Alternatief?

Bearshare is nog kutter. En niet iedereen heetft nieuwsgroepen, om over torrents maar te zwijgen...

Eweka of andere newsgroupproviders.
Kosten: euro 7,50 voor 1 maand, 70 dagen retentie ( wordt meer) ( kan je dus voor +/- 100 dagen downloaden.)

30 euro voor heel jaar

Anders DC++ werkt ook aardig, hier nooit enig vuil mee binnengehaald.
Je moet wel sharen in de goede hubs... ( <-- dit is dus niet legaal, daarom ben ik daar ook mee gestopt )

Ach je hebt vast wel ergens 10 Gig aan spulletjes staan...
pi_52468323
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 00:22 schreef IHVK het volgende:

[..]

Alternatief?

Torrents zijn ideaal en makkelijker dan dat ze op het eerste gezicht lijken.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 00:52:05 #43
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_52468483
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 00:35 schreef spoorrails het volgende:

[..]

Eweka of andere newsgroupproviders.
Kosten: euro 7,50 voor 1 maand, 70 dagen retentie ( wordt meer) ( kan je dus voor +/- 100 dagen downloaden.)

30 euro voor heel jaar

Anders DC++ werkt ook aardig, hier nooit enig vuil mee binnengehaald.
Je moet wel sharen in de goede hubs... ( <-- dit is dus niet legaal, daarom ben ik daar ook mee gestopt )

Ach je hebt vast wel ergens 10 Gig aan spulletjes staan...
Niet iedere provider kan het ondersteunen.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 00:56:38 #44
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_52468585
Project uitlul the topicstarterer~

Round 1:

Niemand download troep van marco frans en jan, aangezien mensen die naar die 'muziek' luisteren of bejaard zijn of in een caravan wonen.

BG scores 10 points.

Round 2:

De 'echte' zelfbenoemde artiesten zien nieteens wat van het geld uit de cds, die verdienen meer aan royalties en fotoshoots, oftewel meer aan hun naam dan aan hun product wat nieteens zo heel super is, de groep die dat soort muziek download is veelal student of scholier.

BG wins another 10 points! wow did you see that left righty??! wow!

Round 3:

Films en muziek die de moeite waard zijn te zien, worden in de bioscoop gezien, want een echte knaller is op zn tofst met bioscoopkwaliteit, en dat zal niemand ontkennen.
Tuurlijk wordt er wel eens een spiderman3 of een Diehard3 gedownload, so fucking what.
99% van de hele buisinesswereld is zo corrupt als de pest, in het dagelijks leven ben je een slaaf met een nummer en op internet gelden ook steeds meer restricties in wat je mag zeggen doen en zelfs laten ( ID / anonimiteit kwestie)
Mensen die zo erg met mensen die downloaden zitten dat ze dezen willen aanklagen zijn of mensen die zelf in de buisiness zitten en gewoon veel geld willen verdienen over de ruggen van echte artiesten, welk geen geld voor hun muziek zouden willen dan wat er naar hun concerten komt.
Of zitten vast in een doctrine van regeltjes en raken in paniek als iemand niet precies naar richtlijnen leeft.

In beide gevallen dus figuren die je moet negeren.

BG wins by Knock out!
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 01:05:29 #45
118721 Trafasi
Nobody loves nothing...
pi_52468803
quote:
Can you picture what we'll be, So limitless and free?
[TK] Heroes seizoen 2 DVD-Box Blu-Ray Geen subs
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 01:11:04 #46
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_52468949
pi_52469126
Brein defenders _!
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_52469262
(scene) Releases in rars

Gast, serieus....
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 01:25:52 #49
118721 Trafasi
Nobody loves nothing...
pi_52469321
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 01:23 schreef HostiMeister het volgende:
(scene) Releases in rars

Gast, serieus....

TS-Kerel... wat zeur je nou ?
Pot/ketel verhaal
Can you picture what we'll be, So limitless and free?
[TK] Heroes seizoen 2 DVD-Box Blu-Ray Geen subs
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 01:28:40 #50
181657 LordNemephis
computer says no
pi_52469381
quote:
Ja ik ben helemaal voor je hoor!

anders is het ook zo zielig voor 'm.

* Nem checkt nog even hoe lang 't nog duurt voor zijn downloads binnen zijn
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 01:34:28 #51
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_52469512
Uberhaupt zo'n topic op internet is hetzelfde als een pleidooi tegen games op de E3 beurs houden.
pi_52469525
hearrrrrr hearrrrr ts is zeker brein zelf..gatver
landsverradertttttttt
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 03:11:17 #53
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_52471155
Brein = Neo-NSB.

So sue me.
The Internets, I needs it..
pi_52471264
Tim Kuik moet opflikkeren
pi_52471760
Mag ik TS ff hard in z'n gezicht uitlachen.

Muziek en films downloaden is legaan in NL, brein doet er alles aan om mensen te laten geloven dat dat niet zo is.

Was het brein of 1 van die andere subsidie sponsen die heffingen wouden vragen op kopieer machines
stelletje idioten, als de revolutie komt, gaan zij als eerste tegen de muur.
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_52472023
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:09 schreef McKillem het volgende:
Meen je dit nou serieus.
pi_52472712
quote:
Nee.

Je moet niet zo miepen, want jij was degene die liep te klagen over "scenes" die rars in torrents plaatsen als je games e.d. ging downloaden. En dan nog, BREIN is gewoon de meest foute stichting die je maar kan hebben. Ze komen eerder op voor de al rijke producenten dan voor de echte artiest.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_52472736
bagger topic -_-.... het is wel een serieus topic maar het slaat nergens op ... bagger , wie vertrouwt in brein ?

wie enigzins in zijn hoofd denkt dat brein macht heeft? * zie het al word morgen mn hele pc gecheckt door brein * als ik dit plaats hahaha ^^

laat me niet lachen
Redacted
pi_52472749
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 00:30 schreef Ivo1986 het volgende:
[afbeelding]

Zitten achter dit topic
klein groepje
Redacted
pi_52472764
Deels snap ik het wel.

Er zijn genoeg mensen die geen cd's meer kopen en alleen de mp3's downloaden. Echter zit brein niet in het algemeen achter de kleine mensen maar meer de 'dealers' aan.

Maar brein staat voor de rijken die rijker worden
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_52472802
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:09 schreef McKillem het volgende:
Meen je dit nou serieus.
wtf, voor het eerst in mijn fok leven ben ik het eens met McKillem
Op dinsdag 1 februari 2011 17:41 schreef ß het volgende:
11% per 25 gram? Dus er zit totaal 74,8% zout in?
pi_52472818
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:04 schreef Chandler het volgende:
Deels snap ik het wel.

Er zijn genoeg mensen die geen cd's meer kopen en alleen de mp3's downloaden. Echter zit brein niet in het algemeen achter de kleine mensen maar meer de 'dealers' aan.

ben ik het mee eens , hey ik word nietm eer zo snel rijk als eerst GVD zittenmensen me mp3's te downloaden
ach word wel rijk maar toch ff die en die bellen ,

heb jij hetzelfde probleem ? ja ik ook kut he ?

* brein gestart *

laat me niet lachen *oops te laat *
Redacted
pi_52472874
Zonder downloads had ik de muziek niet eens gekend en betaalde ik niet veel te veel geld voor kaartjes
pi_52473765
quote:
Denken ze soms dat die muzikanten rijk zijn ofzo? Nou ik kan je vertellen, zo rijk zijn Marco Borsato, Frans Bauer en Jan Smit helemaal niet. Menig cassiere verdient het dubbele.
Oja, Marco wilt binnenkort even een tweede "vakantiehuisje" kopen in Ibiza.
Plus, het downloaden van muziek en films is helemaal niet illegaal!

Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:36:22 #66
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_52474142
Die campagne van BIG

Dat was kansloos
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:38:06 #67
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_52474180
Om Marco Borsato, Frans Bauer en Jan Smit aan de grond te krijgen download ik met liefde nog eventjes een warezeje. Iemand een torrentje voor me?
Ik ga naar huis.
pi_52474481
Ik ben op dezelfde dag jarig als Marco Borsato!

Dus ik mag downloaden!
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:58:59 #69
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_52474592
Een DVD van fucking Jannes is gewoon 18 euro. 18 hele euro . Mja, het was een kut-cadeau-omdat-we-toch-niets-beter-konden-verzinnen, maar die ga ik dan niet downloaden. Vind ik ook weer zo lullig.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_52474816
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:04 schreef Chandler het volgende:
Deels snap ik het wel.

Ik denk juist dat downloaden wel goed is voor de artiest zelf. Ik denk dat mensen toch wel hun cd's kopen wanneer ze de muziek echt mooi vinden. Het echt in bezit hebben is ook iets wat mensen toch wel aanspreekt. Daarnaast zijn er zat mensen die muziek downloaden die ze anders nooit gekocht zouden hebben. Ik download, maar koop ook.

Maar ik geloof niet dat TS serieus is.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:12:17 #71
179239 Poekel
That orphanage attacked ME!
pi_52474835
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 11:36 schreef Noorseviking het volgende:
Die campagne van BIG

[afbeelding]

Dat was kansloos
En heel grappig.
"The meaning of life is 'bucket'."
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:14:50 #72
143940 Cubewoods
Chi-Town's God
pi_52474886
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 11:58 schreef Tomasso het volgende:
Een DVD van fucking Jannes is gewoon 18 euro. 18 hele euro . Mja, het was een kut-cadeau-omdat-we-toch-niets-beter-konden-verzinnen, maar die ga ik dan niet downloaden. Vind ik ook weer zo lullig.
Ach je vind Jannes zelf gewoon dope.
"so if your message ain't shit, fuck the records you sold, cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck, it just means that a million people are stupid as fuck"
-Revolutionary Immortal Technique
pi_52475028
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 11:58 schreef Tomasso het volgende:
ja en vroeger kosttie diezelfde dvd waarschijnlijk 40-50 euro, niet zeiken...
dvd's zijn niet duur..
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:29:30 #74
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_52475174
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 12:14 schreef Cubewoods het volgende:

[..]

Ach je vind Jannes zelf gewoon dope.
Ja, hij is zo gewoon gebleven he.

"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_52475270
OP KANKEREN BREIN ! IK HOOP DAT ZE ALLEMAAL FIKKEN IN DE HEL !
ZE ZULLEN DE WAREZ SCENE TOCH NOOIT PWNUH
Vooral dat wat hier boven staat.
pi_52475289
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 12:34 schreef amvrosios het volgende:
OP KANKEREN BREIN ! IK HOOP DAT ZE ALLEMAAL FIKKEN IN DE HEL !
ZE ZULLEN DE WAREZ SCENE TOCH NOOIT PWNUH
alto
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 13:05:04 #77
169335 Cypress_Hill
Back again motherfuckers
pi_52475765
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 00:22 schreef Niek. het volgende:
Brein, dat is toch die organisatie die filmpjes aan het begin van dvd's stopt over downloaden is diefstal ofzo, welke je dan niet kunt skippen? Juist, dat skippen kan wel bij de gewonloade versies. Daarnaast, alle films die ik download zou ik anders toch niet kopen, net als met al die muziek, de echt goede cd's/dvd's/games koop ik toch wel. Eeuwige gezeik van niet kopieren/downloaden enzo, grote onzin die lui verdienen genoeg, zo niet dan moeten ze ander werk zoeken.
"Unless you have an IQ higher than mine, I’m not interested in what you think."
Dr. Walter Bishop
pi_52476118
BREIN ze moeten dood
pi_52476416
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 12:22 schreef mschol het volgende:

[..]

ja en vroeger kosttie diezelfde dvd waarschijnlijk 40-50 euro, niet zeiken...
dvd's zijn niet duur..
Mag je me alsnog uit gaan leggen waarom CD's nog steeds 20 hele euro's kosten (op Media Market en enkele andere CD winkels na dan) terwijl diezelfde CD (of zelfs nog met extra's) via import (dus met verzendkosten) vanuit Amerika oid nog steeds goedkoper is dan bij de gemiddelde CD winkel. En als dank voor het legaal kopen van muziek krijg je leuke kopieerbeveiliging of DRM erop (in geval van gekochte download). Al helemaal niks gezegd over de verplichte voorfilmpjes op DVD's die kopieerders er net zo makkelijk af halen zodat de persoon die illegaal bezig is dat filmpje nooit te zien krijgt terwijl de persoon die het eerlijk koopt met die kut intro's zit opgescheept. (edit, ja zoals Cypres Hill post)

DVD's zijn inderdaad niet zo duur. Vroegah, toen het net nieuw was betaalde je inderdaad 70 gulden voor de nieuwste DVD's.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  FOK!fotograaf zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:41:37 #80
145146 Andyy
pi_52477444
De platenmaatschappijen verdienen eraan ja, maar de artiesten niet.
als je ze echt steunt koop je merchandising en ga je naar concerten
pi_52477480
net ff een Dvd'tje gebrand
Ik doe niet aan googlen!
  FOK!fotograaf zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:45:16 #82
145146 Andyy
pi_52477522
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 00:30 schreef Ivo1986 het volgende:
[afbeelding]

Zitten achter dit topic
hebben ze nou geen broek aan ?
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:46:11 #83
87878 M.Ram
ik ben 2 meter 4
pi_52477543
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 01:23 schreef HostiMeister het volgende:
(scene) Releases in rars

Gast, serieus....
Ik zeg graag wat ik denk, en ik doe wat ik zeg.
pi_52477637
Die brein kerels zijn allemaal een stelletje bonkige leernichten die zich laten afrukken in een blokhuis.

Feit is downloaden is legaal, ze hebben dus geen poot om op te staan!
Vuile land verraders zijn het dus! Menig hollywood acteur/actrice moet zeker weer miljoentje Xtra krijgen!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:52:31 #85
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_52477649
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 12:10 schreef Wiehoe het volgende:

[..]

Ik denk juist dat downloaden wel goed is voor de artiest zelf. Ik denk dat mensen toch wel hun cd's kopen wanneer ze de muziek echt mooi vinden. Het echt in bezit hebben is ook iets wat mensen toch wel aanspreekt. Daarnaast zijn er zat mensen die muziek downloaden die ze anders nooit gekocht zouden hebben. Ik download, maar koop ook.

Dat dus . Als ik iets écht goed vind, koop ik het wel. Als ik iets nog niet ken of gewoon als achtergrond geluid wel te harden vind, download ik het. Zowel muziek als films.

Brein en vergelijkbare clubjes kunnen wel roepen dat artiesten inkomsten mislopen door downloaden, maar daar geloof ik nog steeds geen zak van. Ik heb meer dan genoeg muziek die ik van m'n levensdagen niet zou kopen, simpelweg omdat het me het geld niet waard is, ongeacht of ik nu wel of niet kan downloaden
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_52478370
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 12:10 schreef Wiehoe het volgende:

[..]

Er zijn inderdaad ook veel artiesten waarvan ik nooit een CD had gekocht als ik ze niet vooraf had gedownload. Zelfde met een aantal films. Het is wat je zegt, iets tastbaars is ook wat waard dus je koopt het toch wel.
pi_52478377
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 14:43 schreef thomaSe het volgende:
en nog een
Ik doe niet aan googlen!
pi_52478636
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 15:30 schreef thomaSe het volgende:

[..]

en nog een
ga toch weg man

pi_52479009
hatuh = VeRlATuuuHH 2
pi_52479926
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 15:30 schreef thomaSe het volgende:

[..]

en nog een
doe je ruim een uur over 2 dvd's branden?
pi_52481893
google ftw om muziek te vinden
http://www.jimmyr.com/mp3.php
pi_52482255
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 18:26 schreef koffiegast het volgende:
google ftw om muziek te vinden
http://www.jimmyr.com/mp3.php
En bedankt, dadelijk halen die paupers van Brein heel Google nog down. Net als die hark van een Elton John die maar ff zegt dat heel internet dicht moet omdat niemand zijn bagger muziek meer wil kopen.
pi_52482415
quote:
Downloaden van muziek mag gewoon.. domme kanker pauper
pi_52482472
quote:
De Nederlandse consument downloadt vooral illegaal muziek en is zich daarvan ten volle bewust. Dat blijkt uit een representatief onderzoek onder 322 Nederlanders, uitgevoerd door marktonderzoeksbureau Synovate/Interview NSS. Piraterijbestrijder BREIN wijst erop dat downloaden van illegaal aanbod door de Minister van Justitie is toegestaan onder meer omdat de consument het verschil tussen legaal en illegaal b[]niet zou kunnen maken[/b]. Die veronderstelling wordt door de uitslag van dit onderzoek tegengesproken. In onder meer Duitsland is het downloaden uit kennelijk illegale bron verboden.

Uit het onderzoek blijkt verder dat 17% van de Nederlanders het vaakst naar muziek luistert met een MP3-speler en dat van de jongeren tussen 15 en 24 jaar een kwart het vaakst muziek met een MP3-speler luistert. Van alle Nederlanders beschikken zes op de tien mensen over een MP3-speler. Daarnaast kunnen ongeveer vier op de tien mensen ook naar MP3?tjes luisteren via hun mobiele telefoon.

14% van de mensen die downloaden zegt dat uitsluitend tegen betaling te doen. 86% downloadt dus gratis, dat wil zeggen in de meeste gevallen van illegale bronnen op internet. De muziekbestanden die men betaald kan downloaden, vindt men over het algemeen duur. Van de mensen die de prijzen van betaalde muzieksites kennen (88%), vindt 39% de bestanden te duur. Vooral jongeren (48%) vinden het prijsniveau te hoog.

De indruk van consumenten van het prijsniveau strookt niet met de werkelijkheid want muziek is de laatste jaren steeds goedkoper geworden, zegt Bas Vissers, Coördinator van BREIN. 'Waar je een paar jaar geleden nog 7 euro voor een single betaalde, kun je nu de allernieuwste muziek downloaden voor 1 euro per track. Ook de prijzen van nieuwe cd?s zijn gedaald naar prijzen van rond de 15 euro. De beleving dat muziek te duur is, komt niet door de prijzen van het legale aanbod, maar door het illegale alternatief. Tegen gratis kun je niet concurreren.'

In Nederland bestaat de tegenstrijdige situatie dat illegaal aanbod van auteursrechtelijk beschermde bestanden verboden is maar dat het downloaden daarvan voor eigen gebruik is toegestaan. Vissers: 'Als je diefstal verbiedt maar heling toestaat, creëer je een afzetmarkt voor gestolen spullen.' Deze situatie werkt illegaal aanbod in de hand. BREIN pleit er daarom voor om downloaden van kennelijk illegaal aanbod te verbieden. Drie van de tien Nederlanders is het hiermee eens en vindt dat het illegaal kopiëren en downloaden van muziek bestraft zou moeten worden. Overigens zijn de meeste mensen (71%) zich ervan bewust dat het illegaal aanbieden van muziek verboden is in Nederland.

De meeste Nederlanders (72%) denken dat het in de toekomst gewoon mogelijk zal blijven muziek van internet te downloaden en 9% denkt dat het niet meer mogelijk zal zijn in de toekomst. Van de mensen die gratis illegale muziek downloaden, voelt 15% zich hier een beetje schuldig over. De meesten (85%) voelen zich er 'niet zo' of 'geheel niet' schuldig over.

41% zegt wel geneigd te zijn om te betalen voor muziek als de prijzen van downloads zouden dalen. 24% zegt ook in dat geval waarschijnlijk nog steeds gratis muziekbestanden te downloaden. Hieruit blijkt volgens Vissers opnieuw de noodzaak tot het verbieden van downloaden uit illegale bron. 'De consument redeneert 'het mag en het kost niets, dus waarom zou ik het niet doen?,? zegt Vissers. 'Een euro voor een liedje lijkt duur als je het met hetzelfde gemak van illegale sites kunt plukken. Die sites pakken wij natuurlijk aan maar we hebben ook de hulp van de overheid nodig.' BREIN dringt enerzijds aan op meer strafrechtelijk optreden tegen illegale sites en anderzijds op een verbod van downloaden uit kennelijk illegale bron.
Gefopt.

Tuurlijk is Brein een ongelooflijke kutinstelling die er NSB-praktijken op nahoudt.
pi_52482553
kuttopic
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 22:04:42 #96
97111 ukga
Siewosie baas
pi_52486874
Dowloaden is niet illegaal, uploaden wel.

en ga lekker scheiten ergens in je moeders mond want wat jij uitkraamt, gaat te furr
pi_52488196
pi_52488525
Als je artiesten wil steunen doe je dat niet door hun CDs te kopen, maar naar hun concerten te gaan.. daar verdienen zij nml. hun geld mee.
Brein zijn gewoon nerds, weg ermee.
pi_52488617
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 14:43 schreef thomaSe het volgende:
Brutal. Fucking. Metal.
pi_52489040
Bedenk je es in nieuwsservers het mogelijk maken te downloaden, nog wel via je provider... huppa nieuwe NFS PS binnen en gratis ook nog!!

Zwaar legaal en brein mag dood.

Limewire bestaat ook jaren lang... dude..?
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_52489196
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 14:41 schreef Andyy het volgende:
De platenmaatschappijen verdienen eraan ja, maar de artiesten niet.
als je ze echt steunt koop je merchandising en ga je naar concerten
Haha, totally true
Die platenmaatschappijen krijgen veel meer geld als de artiesten, die krijgen bijna niks vergeleken wat ze moeten krijgen. Maar de zanger krijgt altijd evenveel in wat ie moet krijgen.

Dus downloaden is niks slechts.

En anders maak je een afspeellijst in YouTube, gratis muziekclips daar (dat mag weer wel he )
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_52489197
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 23:27 schreef OldJeller het volgende:
Als je artiesten wil steunen doe je dat niet door hun CDs te kopen, maar naar hun concerten te gaan.. daar verdienen zij nml. hun geld mee.
Brein zijn gewoon nerds, weg ermee.
Niet iedereen in de muziekwereld treed op in het openbaar voor het publiek.
pi_52489253
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 23:55 schreef Sjibble het volgende:

Dus downloaden is niks slechts.

En anders maak je een afspeellijst in YouTube, gratis muziekclips daar (dat mag weer wel he )
Een echte liefhebber wil toch alleen kwaliteit i.p.v. zwaar gecomprimeerde online clips.
pi_52489989
quote:
http://www.parool.nl/nieuws/2007/MEI/23/bin5.html
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_52490011
youtube is wel kut voor muziek

maar goed, dat hele systeem in NL slaat al nergens op. We betalen dik over lege cd's omdat we er "illegale" muziek op kunnen zetten. Doen we dat vervolgens, komt dat kutbrein zeiken

Laat ze maar eens een keuze maken. Sowieso slaat dat hele gezeik van de 'platenmaatschappijen' nergens op. Muziek is een behoefte die vergelijkbaar is met sex en drinken: Al 1000en jaren lang gebruiken alle culturen over heel de wereld muziek om gevoelens te uiten en op te roepen. En die zandzakken willen ons wijs maken dat belachelijk dure cd's waarbij de wensen van de consument bijna volledig genegeerd worden de enige manier is om daar een winstgevende situatie in te creeeren?
pi_52490506
Brein is een nogal onhandige en hun doel voorbij strevende organisatie..
Maar mensen die alleen maar downloaden, zijn nog dommer, dus ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt.

Het gaat in ieder geval niet goed.
Er zijn verschillende oplossingen denkbaar.
Of de betaalsites met downloadcontent gaan ooit groot en overzichtelijk en compleet worden, en dat wordt een succes.
Of de randdebielen gaan door met enkel downloaden en nooit iets kopen al is het voordelig en de moeite waard omdat ze daar te dom voor zijn, en de politiek gaat nog verder met loggen en daadwerkelijke verboden opleggen.
Of het blijft zoals het nu is. Randdebielen blijven alleen maar downloaden, en andere mensen blijven downloaden, maar hebben wel het fatsoen om te kopen wat ze echt goed vinden en voor een fatsoenlijke prijs te krijgen is.

Ik denk optie 3, maar aan Brein zal het niet liggen. Die organisatie is eerder een opstakel dan een deugd.
Het heeft meer te maken met de mensen zelf en of ze in staat zijn om een middenweg te vinden in de mogelijkheden.

Ik kan al jaren alles krijgen wat ik wil via nieuwsgroepgeneuzel enzo, net als ieder ander niet geestelijk gestoorde met een pc (Je hebt zelfs van die treurige mensen die dat nog een prestige kwestie vinden, dat ze dat kunnen vinden en branden. Raar maar waar. )

Toch koop ik graag nog cd's en dvd's.
Omdat dvd's sowieso prima te betalen zijn als ze niet net uitgebracht zijn. Play.com, CD-wow, maar ook de kortingsbakken van de Free Record Shop. Dus mensen die klagen over de prijzen van dvd's zijn sowieso wereldvreemd.
CD's zijn helaas nog wel te duur in veel zaken. Maar daar heb ik de mazzel dat ik vooral van alternatief hou, en die cd's zijn op internet ook nog wel voor een mooie prijs te vinden.
Voor de wat armere liefhebbers van commercieel gedoe, kan ik me de frustratie wel voorstellen.
Maar die kunnen dan hun downloads, weer compenseren met een concertje extra, daarmee is de artiest ook geholpen.

Mensen die alles downloaden en niet naar concerten of de bios gaan, daarvan ben ik blij dat ik ze niet ken.
  zondag 19 augustus 2007 @ 01:21:30 #107
181657 LordNemephis
computer says no
pi_52491324
quote:
Mensen die alles downloaden en niet naar concerten of de bios gaan, daarvan ben ik blij dat ik ze niet ken.
Nice to meet you
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_52491548
Ik haat NSB"ers
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_52491587
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 00:49 schreef Lamon het volgende:
Brein is een nogal onhandige en hun doel voorbij strevende organisatie..
Maar mensen die alleen maar downloaden, zijn nog dommer, dus ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt.

Het gaat in ieder geval niet goed.
Er zijn verschillende oplossingen denkbaar.
Of de betaalsites met downloadcontent gaan ooit groot en overzichtelijk en compleet worden, en dat wordt een succes.
zoiets wordt NOOIT een succes...

zie google shop oid..
is opgeheven..
de films die je daar gekocht hebt kan je niet meer af spelen.. "DRM"
quote:
Omdat dvd's sowieso prima te betalen zijn als ze niet net uitgebracht zijn. Play.com, CD-wow, maar ook de kortingsbakken van de Free Record Shop. Dus mensen die klagen over de prijzen van dvd's zijn sowieso wereldvreemd.
euhhhh ik noem een voorbeeldje:
Anime dvd's -> rond de ¤23 per dvd (ja PER disc) das belachelijk....
in US/UK zijn ze ietsje goedkoper, rond de ¤18 per disc..
maar goed koop? nee absoluut niet..
pi_52491596
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 01:31 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik haat NSB"ers
Ik zou mensen die enkel downloaden nou niet direct NSB'ers willen noemen, maar moreel zit er ook wat mis ja...
  zondag 19 augustus 2007 @ 23:12:14 #111
181657 LordNemephis
computer says no
pi_52514973
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 01:33 schreef Lamon het volgende:

[..]

Ik zou mensen die enkel downloaden nou niet direct NSB'ers willen noemen, maar moreel zit er ook wat mis ja...
misschien denken die mensen wel, zolang een schijfje zo belachelijk duur moet zijn en DRM niet is uitgeroeid krijg maar lekker de tering, ik sponsor de muzikanten wel door hun optreden te bezoeken als ze in den lande zijn
pi_52515220
De uitvinder van DRM mogen ze van mij ook de kogel geven. De enige die je er mee hebt is Jan de buurman die bij een herinstallatie zijn muziek niet meer aan de praat krijgt terwijl de mensen die het onrechtmatig verkegen hebben het wel kunnen blijven afspelen. Daarbij, de personen die weten hoe ze met Google om kunnen gaan weten zo hoe ze die DRM eraf kunnen krijgen en als de DRM zegt dat je op een CD mag fikken is het al helemaal makkelijk. Effect op piraterij is 0,0 want je hebt er alleen de muziekliefhebber zelf mee die het toch wel koopt en niet de mensen die zogenaamd illegaal bezig zijn.
pi_52518951
quote:
Vandaar dat Marco, Frans en Jan in dure auto's rijden en grote dure huizen hebben en menig cassiere op de fiets of brommer/scooter rijd en in een huurhuisje zit.
Ik dacht al wat doen die cassieres nou om het zo goed te hebben

Kan deze topic nu naar ONZ?
Op zondag 18 februari 2007 08:03 schreef ondeugend het volgende:
Ik ben een modje met ochtendhumeur.... so watch your back.
pi_52519047
Dan nog, op TMF of MTV (of noem nog een muziekchannel) spelen ze ook de hele dag muziek (anders deels). Vaak is het goeie muziek.
Als je een beetje handig bent sluit je je tv aan aan je pc en neem je het geluid op of zelfs de clip.
Dan heb je nog de radio!

Al stoppen ze internet... toch blijft het doorgaan
[/quote]
  maandag 20 augustus 2007 @ 02:42:40 #115
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_52519195
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 02:29 schreef Sjibble het volgende:
Dan nog, op TMF of MTV (of noem nog een muziekchannel) spelen ze ook de hele dag muziek (anders deels). Vaak is het goeie muziek.
Wat voor gekke paddestoel heb jij gegeten gast...
pi_52536304
Kent niemand meer cassette bandjes? kon je liedjes van de radio rippen....
pi_52536710
quote:
* Bloed, zweet en TOETSAANSLAGEN!
* You're about as useful as a one-legged man at an arse kicking contest
* I can resist everything except temptation.
* If everything seems under control, you're just not going fast enough
pi_52542532
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 19:12 schreef Niek. het volgende:
Kent niemand meer cassette bandjes? kon je liedjes van de radio rippen....
hoe zooo weet ik veel wanneer ouderwets
Redacted
pi_52543576
Wat ik nog helemaal van de zotte vindt is dat je een keer ¤30,- uitgeeft aan dvd's dat je alsnog die brein waarschuwing krijgt en dat je die absoluut niet kunt skippen.

Je zou er bijna naar het hoofdkantoor willen rijden met de grondwet om die aan de eerste en de beste knuppel voor te lezen die naar buiten wil! ( en je laat hem niet gaan voordat je klaar bent)
pi_52543673
quote:
Mwah, min of meer. Het is ook mijn brood dat uit mijn mond gestoten wordt. Desalniettemin is Brein maar een matige stichting waar je geen fuck aan hebt als het er op aankomt.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_52543976
en dan nog stichting thuiskopie (brein 2)
Flauw he?
pi_52544283
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 01:32 schreef mschol het volgende:
euhhhh ik noem een voorbeeldje:
Anime dvd's -> rond de ¤23 per dvd (ja PER disc) das belachelijk....
in US/UK zijn ze ietsje goedkoper, rond de ¤18 per disc..
maar goed koop? nee absoluut niet..
Euhhhh, niet de hele wereld koopt alleen maar anime-dvd's (waarvan het gros trouwens veel minder kost, maar een aantal artikelen met een beperkte oplage zijn idd relatief duur, daar heb je gewoon gelijk in).
Ik snap best dat mensen SOMMIGE dingen downloaden. Ik doe het zelf ook.

Ik vind alleen de statement dat dvd's te duur zijn om te kopen, en om dan alles maar te gaan downloaden compleet stompzinnige nonsens.

Er zijn zoveel toptitels te krijgen tussen de 7 en 10 euro, en dat vind ik gewoon niet duur.
Het begon ooit met 60 gulden per dvd, dus de prijzen zijn onwijs gedaald.
Verder zijn dezelfde mensen vaak wel bereid om 2,50 voor een simpel biertje in de kroeg neer te leggen. Maar een film die ze misschien nog 3 of 4 keer herkijken, een paar keer uitlenen zodat anderen er ook plezier van hebben, die is geen tien euro waard?

Schijnheilig kutgejank is het.
Dat ze alles downloaden is erg, maar vooruit. Maar dan nog het lef hebben om als een randdebiel te gaan janken dat het is omdat de prijzen zo hoog zijn, alsjeblieft zeg.

En al zijn cd's wel te duur gebleven, zelfs voor het plezier wat je van een goede cd kunt hebben, is 15 euro nog geen geld. Als je een beetje van muziek houdt, heb je het er zo voor over, denk ik dan. En ik ga naar iets van 20 concerten per jaar, maar heb nou niet meteen het gevoel, dat ik daarom maar nooit meer cd's hoef te kopen, ook dat is zo'n drogreden die steeds maar terugkomt..

Het is jammer dat Brein zo'n domme kutorganisatie is, die het vuur alleen maar aanwakkert, da's een feit. Maar dat soort randdebielen zijn minstens net zo erg...

Zoals ik al zei, de waarheid ligt ergens in het midden.
  maandag 20 augustus 2007 @ 23:10:35 #123
181362 Paramnesia
f.k.a. Razzberry
pi_52544511
FUCK BREIN

en dat zeg ik als eigenaar van een record-label en producer.
Op al deze posts is de no-homo clausule van toepassing.
The beaver is still fucked up, but fucked up with a yellow-black kind of feeling to it.
Omcircel koosnaam naar keuze: Razzy, Razz, Para, Kaizer Soze, Pablo.
pi_52544756
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 23:04 schreef Lamon het volgende:

[..]

Euhhhh, niet de hele wereld koopt alleen maar anime-dvd's (waarvan het gros trouwens veel minder kost, maar een aantal artikelen met een beperkte oplage zijn idd relatief duur, daar heb je gewoon gelijk in).
het gros kost niet minder...
een normale single disc animedvd ben je echt zo 20 euro voor kwijt in NL
op de bekendere na (zoals de studio ghibli, die zijn meestal ietsje goedkoper)
pi_52545040
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 23:17 schreef mschol het volgende:

[..]

het gros kost niet minder...
een normale single disc animedvd ben je echt zo 20 euro voor kwijt in NL
op de bekendere na (zoals de studio ghibli, die zijn meestal ietsje goedkoper)
http://www.play.com/DVD/DVD/6-/Search.html?searchstring=anime&searchtype=R2&searchsource=1

(ik heb geen verstand van Anime, dus misschien is dit allemaal van die studio ofzo..)

Ik heb het woord "In Nederland" trouwens nergens genoemd.
Maar zelfs dan, dat heeft natuurlijk niets met al het andere downloadgedrag te maken..
pi_52545631
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 23:04 schreef Lamon het volgende:

[..]

Ik snap best dat mensen SOMMIGE dingen downloaden. Ik doe het zelf ook.

Ik vind alleen de statement dat dvd's te duur zijn om te kopen, en om dan alles maar te gaan downloaden compleet stompzinnige nonsens.

Er zijn zoveel toptitels te krijgen tussen de 7 en 10 euro, en dat vind ik gewoon niet duur.
Het begon ooit met 60 gulden per dvd, dus de prijzen zijn onwijs gedaald.
Verder zijn dezelfde mensen vaak wel bereid om 2,50 voor een simpel biertje in de kroeg neer te leggen. Maar een film die ze misschien nog 3 of 4 keer herkijken, een paar keer uitlenen zodat anderen er ook plezier van hebben, die is geen tien euro waard?

Schijnheilig kutgejank is het.
Dat ze alles downloaden is erg, maar vooruit. Maar dan nog het lef hebben om als een randdebiel te gaan janken dat het is omdat de prijzen zo hoog zijn, alsjeblieft zeg.

En al zijn cd's wel te duur gebleven, zelfs voor het plezier wat je van een goede cd kunt hebben, is 15 euro nog geen geld. Als je een beetje van muziek houdt, heb je het er zo voor over, denk ik dan. En ik ga naar iets van 20 concerten per jaar, maar heb nou niet meteen het gevoel, dat ik daarom maar nooit meer cd's hoef te kopen, ook dat is zo'n drogreden die steeds maar terugkomt..

Het is jammer dat Brein zo'n domme kutorganisatie is, die het vuur alleen maar aanwakkert, da's een feit. Maar dat soort randdebielen zijn minstens net zo erg...

Zoals ik al zei, de waarheid ligt ergens in het midden.
Te duur als excuus gebruiken om iets maar te gaan downloaden is inderdaad wel slap. Een auto die te duur is koop je tenslotte ook niet, en stelen ook niet.

Het probleem met CD's is echter, dat exact dezelfde CD in andere landen voor de helft van de prijs over de toonbank gaan. Ook dat is geen reden om te downloaden, maar toch. Het is ontzettend krom. Als het ook daadwerkelijk naar de artiest ging, was het probleem ook nog niet zo erg, maar het gaat grotendeels naar vage derde partijen zoals BUMA.

Plus, dat we hier mogen genieten van allerlei mogelijke kopieerbeveiliging waardoor je de mogelijkheid tot het uitbreiden van je muziekbibliotheek op de PC zowat ontnomen wordt. Gelukkig hebben ze dat ingezien en zijn ze er weer vanaf aan het stappen.

Als je echt muziekliefhebber bent neem je overigens geen genoegen met (al dan niet illegaal verkregen) gecomprimeerde rotzooi, maar koop je gewoon de tastbare CD.

De nieuwste DVD's waren vroeg overigens 70 gulden, ipv 60. Maar dat kwam omdat het toen nieuw was en de productiekosten ontzettend hoog lagen omdat het nog zo in de kinderschoenen stond, de daling is gekomen doordat steeds meer mensen het gingen kopen maar daarna is het nooit meer gedaald en betalen we in de normale winkels nog net zo veel voor een nieuwe film dan dat we jaren geleden deden voor een nieuwe film op VHS. Ook die gaan in het buitenland stukken goedkoper over de toonbank.

Maar goed. Brein is gewoon de meest achterlijke organisatie die er bestaat. Ze halen torrentsites en andere netwerken uit de lucht, maar ondertussen zijn er al weer 4 bijgekomen. Ik praat downloaden verder ook niet goed, maar het is ook niet zo dat downloaden nu echt zo slecht is als dat BREIN doet beweren, zoals ik al eerder zei, ik had niet zo'n grote kast met CD's gehad als ik niet had kunnen downloaden.
pi_52546248
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 23:43 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Te duur als excuus gebruiken om iets maar te gaan downloaden is inderdaad wel slap. Een auto die te duur is koop je tenslotte ook niet, en stelen ook niet.
een film is geen auto
pi_52546332
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 00:02 schreef thedude0 het volgende:
een film is geen auto
Als een auto digitaal te downloaden viel, zouden alle jankmongolen overigens met precies dezelfde argumenten komen.
pi_52546363
Ik zou alleen al gaan downloaden, omdat ik BREIN maar een brakke pauperorganisatie vind.
Laat ze op hun pik gaan fluiten, als ze dan toch zielig en tevens nutteloos bezig zijn.
pi_52546503
quote:
Lol.

En die lui van Brein zijn gewoon een stelletje gladiolen die hun medemens lastig vallen. Gestapo zeg ik je. Zelfbenoemde arm van de wet. Mafia. Politie hebben we hier niet voor niets. Laat ons gewoon met rust als we muziek downen. Maak liever cd's betaalbaarder of maak betere muziek, want echt goed spul wordt nog altijd gewoon goed verkocht.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_52546608
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 00:05 schreef OldJeller het volgende:
Ik zou alleen al gaan downloaden, omdat ik BREIN maar een brakke pauperorganisatie vind.
Laat ze op hun pik gaan fluiten, als ze dan toch zielig en tevens nutteloos bezig zijn.
Daarom zouden ze Brein ook snel moeten opheffen en de wet gewoon moeten aanpassen. Dus kappen met dat soort idiote belangenorganisaties, voor iets wat gewoon strafrechtelijk opgelost zou moeten worden.
Downloaden gewoon legaal houden, maar het hebben van een collectie van bestaande gekopieerde films en cd's, of het verhandelen van dergelijke zelfgemaakte producten gewoon strafbaar stellen, met van te voren bepaalde hoge boetes zou al schelen.
Lekker duidelijk, direkt en to the point, zonder vaag geneuzel..
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 00:25:20 #132
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_52546903
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 23:10 schreef Paramnesia het volgende:
FUCK BREIN

en dat zeg ik als eigenaar van een record-label en producer.

(en dat zeg ik als componist)
  FOK!fotograaf dinsdag 21 augustus 2007 @ 00:47:44 #133
145146 Andyy
pi_52547458
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 00:25 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

(en dat zeg ik als componist)
en ik als muzikant
pi_52547681
quote:
Ga de tweede kamer in
pi_52556313
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 23:25 schreef Lamon het volgende:

[..]

http://www.play.com/DVD/DVD/6-/Search.html?searchstring=anime&searchtype=R2&searchsource=1

(ik heb geen verstand van Anime, dus misschien is dit allemaal van die studio ofzo..)

Ik heb het woord "In Nederland" trouwens nergens genoemd.
Maar zelfs dan, dat heeft natuurlijk niets met al het andere downloadgedrag te maken..
De DVD's die in nederland worden uitgebracht zijn 90% van de tijd duurder dan in engeland simpelweg omdat er nederlandse subtitels bij staan, en dat moet ook betaald worden.
Zelfde reden waarom nederlandstalige versies van boeken 20-30% duurder zijn dan de engelstalige.
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:36:39 #136
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_52556380
quote:
Hoi Tim
phluphy for president!
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:38:39 #137
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_52556441
Marco, Frans en Jan die de helft van een cassiere zouden verdienen. Ja, elke cassieren heeft een cabrio en een BMW X5 (Jan Smit) en het landhuis van een Borsato. Zelfs de gewoon gebleven ( ) Bauer heeft toch een aardig stulpje.

nee, geen greintje medelijden met die gasten, pakken evengoed wel bakken met geld.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_52556863
Wat de Kutmod zegt. Wie lijdt eronder? Dan maar geen ferrari, maar een auto die 100.000 euro goedkoper is.
pi_52557003
Ach ik koop wel CDs. Dit om de muzikanten die ik luister te sponseren zodat ze veel touren. Daarnaast luister ik ook best wel wat muziek die minder goed te vinden is, van die underground grappen. DVDs downloaden vind ik geen punt, een film kijk je toch maar 2 a 3 keer daar ga ik niet voor betalen. Games zijn te duur, dus die koop ik sowieso niet.
pi_52558106
quote:
Nou ik kan je vertellen, zo rijk zijn Marco Borsato, Frans Bauer en Jan Smit helemaal niet.
Huis marco borsato

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2007 13:42:38 ]
pi_52564228
Tja, men loopt inkomsten mis wegens het illegaal branden op dvd/cd. Om dat te compenseren betaalt iedereen, ook mensen die niet illegale content branden, een heffing op hun dvd/cd. Vervolgens betaal je natuurlijk nog steeds de boete mocht je worden gepakt

Waarom, vraag ik me af? Aangezien de geleden schade al wordt gecompenseerd door de heffing, is er blijkbaar geen sprake van een schade lijdende partij. Het lijkt me dus dat dit niet valt onder diefstal, of het schenden van het auteursrecht.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_52564348
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 12:56 schreef Magereheinus het volgende:
Ach ik koop wel CDs. Dit om de muzikanten die ik luister te sponseren zodat ze veel touren. Daarnaast luister ik ook best wel wat muziek die minder goed te vinden is, van die underground grappen. DVDs downloaden vind ik geen punt, een film kijk je toch maar 2 a 3 keer daar ga ik niet voor betalen. Games zijn te duur, dus die koop ik sowieso niet.
je koopt wel een uurtje muziek voor 20 euro maar geen spel waar je ruim100 uur mee bezig kan zijn (of meer, afhankelijk van het spel uiteraard) voor 50 euro?

errug krom.
pi_52564581
Dat non-argument van misgelopen inkomsten, ik word er misselijk van. Ik koop de rotzooi die ik download helemaal niet wat betekent dat ze er geen cent door mislopen. Een schijthekel heb ik aan de anti-piracy huilies die dat argument gebruiken in hun nutteloze strijd tegen het legaal downloaden van films.
pi_52577306
Inderdaad. De meeste spellen en films zijn maar matig van kwaliteit en zelden hun prijs waard. Ik wil in ieder geval geen 20 euro voor een film en 60+ voor een spel betalen.
Flauw he?
pi_52577360
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 17:03 schreef thedude0 het volgende:
Dat non-argument van misgelopen inkomsten, ik word er misselijk van. Ik koop de rotzooi die ik download helemaal niet wat betekent dat ze er geen cent door mislopen. Een schijthekel heb ik aan de anti-piracy huilies die dat argument gebruiken in hun nutteloze strijd tegen het legaal downloaden van films.
Helemaal mee eens, als ik niet kon downloaden zou ik echt niet in een keer allemaal cd's en dvd's en games enzo kopen.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 23:48:35 #146
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_52577444
Poll: Brein.....
  • Sterf!
  • FTW!
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  • pi_52577723
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 23:45 schreef Niek. het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, als ik niet kon downloaden zou ik echt niet in een keer allemaal cd's en dvd's en games enzo kopen.
    Daarom is het voor de mensen die niets voelen of hebben bij films en muziek ook geen probleem om de boel te downloaden.
    Het zijn meestal de mensen die wel echt wat voelen bij beide kunststromingen, die nog geneigd zijn om een beetje in tweestrijd te komen met zichzelf.

Ik heb bijvoorbeeld niets met schilderijen, dus als de Nachtwacht morgen kapot geslagen zou worden, zou me dat niets doen, al kijk ik af en toe wel eens naar een schilderij.
    Dat hebben lui als jij met muziek en films, je kijkt er wel naar om de tijd te verdrijven, maar je geeft er duidelijk niets om.
    Ergens begrijp ik het standpunt ook nog wel. Als je er geen reet om geeft, is de makkelijkste weg om het "popcorn-vermaak" te krijgen ook de meest logische.

Maar voor mensen die wel van muziek en films houden, ligt het soms wat moeilijker.
    pi_52577829
    LOLLERTOPIC!!!!!!11 BREIN
    lekker faxen heel de dag echt genot
    pi_52578160
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 23:58 schreef Lamon het volgende:

[..]

Daarom is het voor de mensen die niets voelen of hebben bij films en muziek ook geen probleem om de boel te downloaden.
    Het zijn meestal de mensen die wel echt wat voelen bij beide kunststromingen, die nog geneigd zijn om een beetje in tweestrijd te komen met zichzelf.

Ik heb bijvoorbeeld niets met schilderijen, dus als de Nachtwacht morgen kapot geslagen zou worden, zou me dat niets doen, al kijk ik af en toe wel eens naar een schilderij.
    Dat hebben lui als jij met muziek en films, je kijkt er wel naar om de tijd te verdrijven, maar je geeft er duidelijk niets om.
    Ergens begrijp ik het standpunt ook nog wel. Als je er geen reet om geeft, is de makkelijkste weg om het "popcorn-vermaak" te krijgen ook de meest logische.

Maar voor mensen die wel van muziek en films houden, ligt het soms wat moeilijker.
    Ik geef zeker wel om muziek en film, alleen komt er zoveel troep uit dat je bijna onmogelijk vooraf kan weten of iets goed is of niet, goeie films koop ik dan ook met plezier, bij muziek zie ik alleen niet het voordeel van een cd, ik zou hem toch meteen rippen en de cd zou dan in de kast blijven liggen, vind ik maar zonde van het geld.
    pi_52578566
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 00:13 schreef Niek. het volgende:
    k zou hem toch meteen rippen en de cd zou dan in de kast blijven liggen, vind ik maar zonde van het geld.
    Mischien dat de artiest die je dan zo goed schijnt te vinden het wel leuk zou vinden als je hun/zijn/haar cd ook koopt..?
    Ik zelf ben nooit te beroerd om degene die mij het plezier van hele goede muziek geeft, ook het pleziertje terug te geven om de met zorg gemaakte cd ook te kopen voor een luttele 15+ euro, zelfs al kan ik hem ook in 20 seconden downloaden met hetzelfde gemak.

Maar ik ben dan ook opgezadeld met echte normen en waarden. Maakt het allemaal wat minder simpel soms inderdaad...
    pi_52579050
    quote:
    ooh natuurlijk.. elke cassiere woont zoals die lui
    frans bauer rijd een dikke SUV als ik het me goed herrinner... en jan smit had toch net een leuk "optrekje" gekocht? waarin die samen gaat wonen met dat lekkere wijf.
    here in hell we like to keep things informal,
    as well as infernal
    pi_52581766
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 00:02 schreef thedude0 het volgende:

[..]

een film is geen auto
    Knuppel, welke vergelijking snap je niet Een auto moet je toch ook kopen, net als een film? Je kunt een auto ook stelen, net als dat je een film kan downloaden, maar een auto steel je toch ook niet?

Waar het mij om gaat is, dat als iets te duur is, je het normaal ook niet in je bezit zou krijgen. Daarmee zeg ik niet dat je niet mag downloaden, daarmee zeg ik dat het excuus voor downloaden omdat het te duur is erg slap is.
    pi_52581866
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 09:02 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Knuppel, welke vergelijking snap je niet Een auto moet je toch ook kopen, net als een film? Je kunt een auto ook stelen, net als dat je een film kan downloaden, maar een auto steel je toch ook niet?

Waar het mij om gaat is, dat als iets te duur is, je het normaal ook niet in je bezit zou krijgen. Daarmee zeg ik niet dat je niet mag downloaden, daarmee zeg ik dat het excuus voor downloaden omdat het te duur is erg slap is.
    Excuus omdat te duur is erg slap?

Dat jij 20 a 25 euro wilt uitgeven voor normaal dvdtje wat je 2 a 3 keer ziet goed koop vind is jouw mening.
    Of 60euro voor een spel dat je paar keer speelt.

Het is gewoon te duur, punt.

En nee een dure auto heb je ook niet zo in je bezit, maar als je op een goedkope en snelle manier de zelfde auto kunt krijgen dan doet men dat ook

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2007 09:11:44 ]
    pi_52582669
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 09:08 schreef Syd het volgende:

[..]

Dat ontkent hij toch niet?
    quote:
    En nee een dure auto heb je ook niet zo in je bezit, maar als je op een goedkope en snelle manier de zelfde auto kunt krijgen dan doet men dat ook
    Stelen? Nee, dat doet men over het algemeen niet. Dat is juist het punt van zijn vergelijking.
    Too old to Trick or Treat, too young to die
    pi_52582687
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 16:55 schreef mschol het volgende:

[..]

je koopt wel een uurtje muziek voor 20 euro maar geen spel waar je ruim100 uur mee bezig kan zijn (of meer, afhankelijk van het spel uiteraard) voor 50 euro?

errug krom.
    Een cdtje kost meestal een 10tje, als het meer is moet ie verdomd goed zijn. Daarnaast draai ik mn CDs vrij tot zeer vaak, dus kom wel over die 100 uur heen. Verder ben ik ook niet zo'n gamer
    pi_52582855
    Sorry. Ik wil best betalen voor een originele PS2 game of iets dergelijks. Maar geen 60+ euro voor een spel dat je in het buitenland voor nog geen 30 euro hebt.
    pi_52582910
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 09:08 schreef Syd het volgende:

[..]

Excuus omdat te duur is erg slap?

Dat jij 20 a 25 euro wilt uitgeven voor normaal dvdtje wat je 2 a 3 keer ziet goed koop vind is jouw mening.
    Of 60euro voor een spel dat je paar keer speelt.
    Om maar weer terug te gaan naar mijn voorbeeld, de auto. Een auto van 20.000 kopen die na pakweg 10 jaar is afgeschreven en die constant geld blijft kosten is ook geen reden om het dan maar te stelen, of wel? Dan nog de benzine a 50/60 euro per tank waar je een x aantal kilometers mee kan rijden, steel je toch ook niet? Plus dat die benzine dan echt weg is, dat spel en die CD kun je jaren later nog een keer gebruiken. Iemand noemde ook het voorbeeld van een biertje, zelfde euvel. Daarvoor ben je wel bereid te betalen terwijl die met 5 minuten op is, maar een CD of spel waar je veel langer plezier van kan hebben is dan teveel gevraagd.

Daarbij is er de Media Markt waar nieuwe DVD's zo'n 15 euro kosten, en als je dat ook te duur vind wacht je maar tot ie goedkoper wordt. Daarna is er nog de mogelijkheid om te huren, dus je reactie slaat nergens op. Als jij iets wilt hebben betaal je er ook maar voor, doe je met andere dingen toch ook?

Of ben je ook zo iemand die vind dat als een huis met de deuren openstaat dat een vrijbrief is om de spullen daar weg te mogen halen.
    quote:
    Ik zeg ook nergens dat dat niet zo is, maar het als excuus te gebruiken om te mogen downloaden is slap. Sterker nog, als je het topic had gelezen, had je kunnen zien dat ik het ook allemaal te duur vind, zeker in Nederland omdat dezelfde CD in het buitenland vaak de helft goedkoper is. Maar daarom ga ik niet downloaden, tenminste, ik download wel, maar als ik het goed of mooi vind koop ik het gewoon. Jij wil toch ook betaald worden voor je werk? Dat bedrijven, artiesten, acteurs als rijk zat zijn is ook geen reden om dan maar te gaan downloaden.
    quote:
    Heling dus? Dat is een goedkope en snelle manier. Nee, dat doen maar bar weinig mensen naar mijn weten. In ieder geval niet zo veel als de mensen die downloaden.
    pi_52587235
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 10:02 schreef Tuvai.net het volgende:
    Sorry. Ik wil best betalen voor een originele PS2 game of iets dergelijks. Maar geen 60+ euro voor een spel dat je in het buitenland voor nog geen 30 euro hebt.
    gisteren een game gehaald voor 28 euro... hoger dan 30 ga ik in ieder geval niet. ze lazeren maar op.
      woensdag 22 augustus 2007 @ 12:58:15 #159
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_52587421
    quote:
    Op zaterdag 18 augustus 2007 00:56 schreef BaajGuardian het volgende:
    Project uitlul the topicstarterer~

Round 1:

Niemand download troep van marco frans en jan, aangezien mensen die naar die 'muziek' luisteren of bejaard zijn of in een caravan wonen.

BG scores 10 points.

Round 2:

De 'echte' zelfbenoemde artiesten zien nieteens wat van het geld uit de cds, die verdienen meer aan royalties en fotoshoots, oftewel meer aan hun naam dan aan hun product wat nieteens zo heel super is, de groep die dat soort muziek download is veelal student of scholier.

BG wins another 10 points! wow did you see that left righty??! wow!

Round 3:

Films en muziek die de moeite waard zijn te zien, worden in de bioscoop gezien, want een echte knaller is op zn tofst met bioscoopkwaliteit, en dat zal niemand ontkennen.
    Tuurlijk wordt er wel eens een spiderman3 of een Diehard3 gedownload, so fucking what.
    99% van de hele buisinesswereld is zo corrupt als de pest, in het dagelijks leven ben je een slaaf met een nummer en op internet gelden ook steeds meer restricties in wat je mag zeggen doen en zelfs laten ( ID / anonimiteit kwestie)
    Mensen die zo erg met mensen die downloaden zitten dat ze dezen willen aanklagen zijn of mensen die zelf in de buisiness zitten en gewoon veel geld willen verdienen over de ruggen van echte artiesten, welk geen geld voor hun muziek zouden willen dan wat er naar hun concerten komt.
    Of zitten vast in een doctrine van regeltjes en raken in paniek als iemand niet precies naar richtlijnen leeft.

In beide gevallen dus figuren die je moet negeren.

BG wins by Knock out!
    JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
    pi_52588015
    BobbyB heeft natuurlijk gelijk dat het gewoon stelen is.
    Maar de pakkans bij downloaden is zo klein en het is zo makkelijk en anoniem, dat ik er graag gebruik van maak.
    'And I called your name,
    like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
    pi_52588507
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 13:18 schreef Me_Wesley het volgende:
    BobbyB heeft natuurlijk gelijk dat het gewoon stelen is.
    Maar de pakkans bij downloaden is zo klein en het is zo makkelijk en anoniem, dat ik er graag gebruik van maak.
    BobbyB heeft geen gelijk. Het is geen stelen, het is kopieren. Als ik een exacte kopie maak van jouw fiets, heb ik jou dan bestolen?

Wat dit volgens mij wel is, is inbreuk op het auteursrecht. Maar dat is niet hetzelfde als stelen.
    People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
    pi_52588549
    Dingen verkopen voor veel meer dan de daadwerkelijke waarde, dat vind ik trouwens net zo iets als stelen.
      woensdag 22 augustus 2007 @ 13:35:17 #163
    97111 ukga
    Siewosie baas
    pi_52588558
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 13:34 schreef Seneca het volgende:

[..]

BobbyB heeft geen gelijk. Het is geen stelen, het is kopieren. Als ik een exacte kopie maak van jouw fiets, heb ik jou dan bestolen?

Wat dit volgens mij wel is, is inbreuk op het auteursrecht. Maar dat is niet hetzelfde als stelen.
    wuahah helemaal eeeensch.
      woensdag 22 augustus 2007 @ 13:37:34 #164
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_52588615
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 13:35 schreef Tuvai.net het volgende:
    Dingen verkopen voor veel meer dan de daadwerkelijke waarde, dat vind ik trouwens net zo iets als stelen.
    Het is een legale vorm van oplichten. Maar je ziet dat de "makke burgerij" zich niet laat ringeloren en in opstand komt. 1-0 voor de mensheid vs de platenbazen.
    JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
    pi_52588945
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 13:37 schreef LENUS het volgende:

[..]

Het is een legale vorm van oplichten. Maar je ziet dat de "makke burgerij" zich niet laat ringeloren en in opstand komt. 1-0 voor de mensheid vs de platenbazen.
    Klopt, maar het is dan ook weer illegaal om de DVD/CD/Game in kwestie van het Internet af te plukken, dus we zijn in feite verplicht om te kopen bij ondernemingen die het betreffende product veel te duur te koop aanbieden.
      woensdag 22 augustus 2007 @ 14:12:38 #166
    121315 LENUS
    UFC undisputed 2009
    pi_52589609
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 13:48 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Klopt, maar het is dan ook weer illegaal om de DVD/CD/Game in kwestie van het Internet af te plukken, dus we zijn in feite verplicht om te kopen bij ondernemingen die het betreffende product veel te duur te koop aanbieden.
    Het is illigaal, maar ik zie het als gedwongen illigaliteit. Of je laat jezelf beroven, of je berooft de rover. Ethisch gezien voel ik me bij de laatste optie het beste. Uitzonderingen: relatief kleine (onafhankelijke) bands.
    pi_52589642
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 10:05 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Om maar weer terug te gaan naar mijn voorbeeld, de auto. Een auto van 20.000 kopen die na pakweg 10 jaar is afgeschreven en die constant geld blijft kosten is ook geen reden om het dan maar te stelen, of wel? Dan nog de benzine a 50/60 euro per tank waar je een x aantal kilometers mee kan rijden, steel je toch ook niet? Plus dat die benzine dan echt weg is, dat spel en die CD kun je jaren later nog een keer gebruiken. Iemand noemde ook het voorbeeld van een biertje, zelfde euvel. Daarvoor ben je wel bereid te betalen terwijl die met 5 minuten op is, maar een CD of spel waar je veel langer plezier van kan hebben is dan teveel gevraagd.

Daarbij is er de Media Markt waar nieuwe DVD's zo'n 15 euro kosten, en als je dat ook te duur vind wacht je maar tot ie goedkoper wordt. Daarna is er nog de mogelijkheid om te huren, dus je reactie slaat nergens op. Als jij iets wilt hebben betaal je er ook maar voor, doe je met andere dingen toch ook?

Of ben je ook zo iemand die vind dat als een huis met de deuren openstaat dat een vrijbrief is om de spullen daar weg te mogen halen.
    [..]

Ik zeg ook nergens dat dat niet zo is, maar het als excuus te gebruiken om te mogen downloaden is slap. Sterker nog, als je het topic had gelezen, had je kunnen zien dat ik het ook allemaal te duur vind, zeker in Nederland omdat dezelfde CD in het buitenland vaak de helft goedkoper is. Maar daarom ga ik niet downloaden, tenminste, ik download wel, maar als ik het goed of mooi vind koop ik het gewoon. Jij wil toch ook betaald worden voor je werk? Dat bedrijven, artiesten, acteurs als rijk zat zijn is ook geen reden om dan maar te gaan downloaden.
    [..]

Heling dus? Dat is een goedkope en snelle manier. Nee, dat doen maar bar weinig mensen naar mijn weten. In ieder geval niet zo veel als de mensen die downloaden.
    Betalen voor iets wat je gratis kunt krijgen, als ik een auto via marktplaats kan krijgen voor 10.000 of precies zelfde bij dealer voor 15.000 dan ga ik voor marktplaats en menig anderen.

Met dat biertje, je betaald niet alleen voor het bier, je betaalt hiermee ook salaris van de barman, de warmte die de kroeg geeft muziek wat er gedraaid wordt.

Bij een dvd betaal ik grotendeels voor hoesje en de rechten, de film zelf gaat maar pak weg 5 euro.

Dus waarom zoveel betalen?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2007 14:17:00 ]
    pi_52590064
    maar begrijp je standpunt wel, maar mijn reden is dat het te duur is, en dat die 15euro die ik betaal voor een DVD nooit naar de makers gaan van de film maar naar ondernemers die dachten slim te zijn door hieraan te verdienen
    pi_52596588
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 13:34 schreef Seneca het volgende:

[..]

Hoho, ik heb nergens de vergelijking gemaakt dat downloaden stelen is. Wat ik zei is, dat als jij iets niet kan kopen jij het ook niet steelt. Dus kort door de bocht, ik ga ook niet zeggen: "Goh, wat is die auto duur, dan steel ik hem maar". Daarmee zeg ik niet dat downloaden = stelen, daarmee zeg ik dat je normaal gesproken ook niet aan iets kan komen als je er geen geld voor wil neertellen.
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 14:13 schreef Syd het volgende:

[..]

Betalen voor iets wat je gratis kunt krijgen, als ik een auto via marktplaats kan krijgen voor 10.000 of precies zelfde bij dealer voor 15.000 dan ga ik voor marktplaats en menig anderen.
    Die auto is al een keer betaald en wordt gewoon doorverkocht, ik zie je vergelijking niet. Natuurlijk ga je voor de goedkoopste, maar je betaald er wel voor. Iets wat je met downloaden niet doet. En waarom doe je het met een auto wel, en met een DVD niet, op marktplaats kopen bedoel ik?
    quote:
    Met dat biertje, je betaald niet alleen voor het bier, je betaalt hiermee ook salaris van de barman, de warmte die de kroeg geeft muziek wat er gedraaid wordt.

Bij een dvd betaal ik grotendeels voor hoesje en de rechten, de film zelf gaat maar pak weg 5 euro.
    Die film heeft ook geld gekost, de set, de acteurs, de special effects en noem maar op. Waarom wil je wel voor de muziek in de kroeg betalen, de barman, de sfeer maar niet de makers van de film, de acteurs en de sfeer van een film?
    quote:
    Dus waarom zoveel betalen?
    Geen idee, je kan het ook importeren of huren. Nogmaals, ik vind de prijs geen excuus om maar te gaan downloaden. Ik ben met je eens dat de prijzen belachelijk hoog zijn, maar je kan ook wachten tot een DVD goedkoper wordt of zoals je zelf al aangeeft met een auto, hem goedkoper op marktplaats kopen.
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 14:28 schreef Syd het volgende:
    maar begrijp je standpunt wel, maar mijn reden is dat het te duur is, en dat die 15euro die ik betaal voor een DVD nooit naar de makers gaan van de film maar naar ondernemers die dachten slim te zijn door hieraan te verdienen
    Ik snap ieders standpunt ook wel, betreft het downloaden maar waar het geld terechtkomt is niet aan ons om te oordelen of we iets wel of niet gaan kopen. Als we namelijk allemaal maar gaan downloaden raakt het een keer op. De platen- en filmmaatschappijen krijgen bijna geen geld meer waardoor ze geen geld kunnen stoppen in nieuwe projecten. Natuurlijk is het nu nog lang niet zo erg, maar het kan wel een gevolg zijn.
      woensdag 22 augustus 2007 @ 18:18:13 #170
    97111 ukga
    Siewosie baas
    pi_52596692
    wat zeikt iedereen nou eigenlijk en verdedigen ze Brein, en komen met standpunten waarom je niet mag downloaden/kopieren.

Ik ben gewoon crimineel, klaar.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')