abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52545631
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 23:04 schreef Lamon het volgende:

[..]

Euhhhh, niet de hele wereld koopt alleen maar anime-dvd's (waarvan het gros trouwens veel minder kost, maar een aantal artikelen met een beperkte oplage zijn idd relatief duur, daar heb je gewoon gelijk in).
Ik snap best dat mensen SOMMIGE dingen downloaden. Ik doe het zelf ook.

Ik vind alleen de statement dat dvd's te duur zijn om te kopen, en om dan alles maar te gaan downloaden compleet stompzinnige nonsens.

Er zijn zoveel toptitels te krijgen tussen de 7 en 10 euro, en dat vind ik gewoon niet duur.
Het begon ooit met 60 gulden per dvd, dus de prijzen zijn onwijs gedaald.
Verder zijn dezelfde mensen vaak wel bereid om 2,50 voor een simpel biertje in de kroeg neer te leggen. Maar een film die ze misschien nog 3 of 4 keer herkijken, een paar keer uitlenen zodat anderen er ook plezier van hebben, die is geen tien euro waard?

Schijnheilig kutgejank is het.
Dat ze alles downloaden is erg, maar vooruit. Maar dan nog het lef hebben om als een randdebiel te gaan janken dat het is omdat de prijzen zo hoog zijn, alsjeblieft zeg.

En al zijn cd's wel te duur gebleven, zelfs voor het plezier wat je van een goede cd kunt hebben, is 15 euro nog geen geld. Als je een beetje van muziek houdt, heb je het er zo voor over, denk ik dan. En ik ga naar iets van 20 concerten per jaar, maar heb nou niet meteen het gevoel, dat ik daarom maar nooit meer cd's hoef te kopen, ook dat is zo'n drogreden die steeds maar terugkomt..

Het is jammer dat Brein zo'n domme kutorganisatie is, die het vuur alleen maar aanwakkert, da's een feit. Maar dat soort randdebielen zijn minstens net zo erg...

Zoals ik al zei, de waarheid ligt ergens in het midden.
Te duur als excuus gebruiken om iets maar te gaan downloaden is inderdaad wel slap. Een auto die te duur is koop je tenslotte ook niet, en stelen ook niet.

Het probleem met CD's is echter, dat exact dezelfde CD in andere landen voor de helft van de prijs over de toonbank gaan. Ook dat is geen reden om te downloaden, maar toch. Het is ontzettend krom. Als het ook daadwerkelijk naar de artiest ging, was het probleem ook nog niet zo erg, maar het gaat grotendeels naar vage derde partijen zoals BUMA.

Plus, dat we hier mogen genieten van allerlei mogelijke kopieerbeveiliging waardoor je de mogelijkheid tot het uitbreiden van je muziekbibliotheek op de PC zowat ontnomen wordt. Gelukkig hebben ze dat ingezien en zijn ze er weer vanaf aan het stappen.

Als je echt muziekliefhebber bent neem je overigens geen genoegen met (al dan niet illegaal verkregen) gecomprimeerde rotzooi, maar koop je gewoon de tastbare CD.

De nieuwste DVD's waren vroeg overigens 70 gulden, ipv 60. Maar dat kwam omdat het toen nieuw was en de productiekosten ontzettend hoog lagen omdat het nog zo in de kinderschoenen stond, de daling is gekomen doordat steeds meer mensen het gingen kopen maar daarna is het nooit meer gedaald en betalen we in de normale winkels nog net zo veel voor een nieuwe film dan dat we jaren geleden deden voor een nieuwe film op VHS. Ook die gaan in het buitenland stukken goedkoper over de toonbank.

Maar goed. Brein is gewoon de meest achterlijke organisatie die er bestaat. Ze halen torrentsites en andere netwerken uit de lucht, maar ondertussen zijn er al weer 4 bijgekomen. Ik praat downloaden verder ook niet goed, maar het is ook niet zo dat downloaden nu echt zo slecht is als dat BREIN doet beweren, zoals ik al eerder zei, ik had niet zo'n grote kast met CD's gehad als ik niet had kunnen downloaden.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_52546248
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 23:43 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Te duur als excuus gebruiken om iets maar te gaan downloaden is inderdaad wel slap. Een auto die te duur is koop je tenslotte ook niet, en stelen ook niet.
een film is geen auto
pi_52546332
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 00:02 schreef thedude0 het volgende:
een film is geen auto
Als een auto digitaal te downloaden viel, zouden alle jankmongolen overigens met precies dezelfde argumenten komen.
pi_52546363
Ik zou alleen al gaan downloaden, omdat ik BREIN maar een brakke pauperorganisatie vind.
Laat ze op hun pik gaan fluiten, als ze dan toch zielig en tevens nutteloos bezig zijn.
pi_52546503
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 23:08 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik snap dat niet, die haat jegens Stichting Brein & Co.
De mensen die zich er ter dege van bewust zijn dat zij illegale content downloaden moeten hard aangepakt worden. Wat bezielt die mensen? Denken ze soms dat die muzikanten rijk zijn ofzo? Nou ik kan je vertellen, zo rijk zijn Marco Borsato, Frans Bauer en Jan Smit helemaal niet. Menig cassiere verdient het dubbele.
Dus aan aleen die illegale content van het internet downloaden: de tyfus.
Steunt allen de muzikanten, de gamedevelopers, de softwaremakers, de filmstudios. Geef ze desnoods een donatie.
Lol.

En die lui van Brein zijn gewoon een stelletje gladiolen die hun medemens lastig vallen. Gestapo zeg ik je. Zelfbenoemde arm van de wet. Mafia. Politie hebben we hier niet voor niets. Laat ons gewoon met rust als we muziek downen. Maak liever cd's betaalbaarder of maak betere muziek, want echt goed spul wordt nog altijd gewoon goed verkocht.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_52546608
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 00:05 schreef OldJeller het volgende:
Ik zou alleen al gaan downloaden, omdat ik BREIN maar een brakke pauperorganisatie vind.
Laat ze op hun pik gaan fluiten, als ze dan toch zielig en tevens nutteloos bezig zijn.
Daarom zouden ze Brein ook snel moeten opheffen en de wet gewoon moeten aanpassen. Dus kappen met dat soort idiote belangenorganisaties, voor iets wat gewoon strafrechtelijk opgelost zou moeten worden.
Downloaden gewoon legaal houden, maar het hebben van een collectie van bestaande gekopieerde films en cd's, of het verhandelen van dergelijke zelfgemaakte producten gewoon strafbaar stellen, met van te voren bepaalde hoge boetes zou al schelen.
Lekker duidelijk, direkt en to the point, zonder vaag geneuzel..
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 00:25:20 #132
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_52546903
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 23:10 schreef Paramnesia het volgende:
FUCK BREIN

en dat zeg ik als eigenaar van een record-label en producer.

(en dat zeg ik als componist)
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  FOK!fotograaf dinsdag 21 augustus 2007 @ 00:47:44 #133
145146 Andyy
pi_52547458
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 00:25 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

(en dat zeg ik als componist)
en ik als muzikant
pi_52547681
quote:
De mensen die zich er ter dege van bewust zijn dat zij illegale content downloaden moeten hard aangepakt worden. Wat bezielt die mensen? Denken ze soms dat die muzikanten rijk zijn ofzo? Nou ik kan je vertellen, zo rijk zijn Marco Borsato, Frans Bauer en Jan Smit helemaal niet. Menig cassiere verdient het dubbele.
Steunt allen de muzikanten, de gamedevelopers, de softwaremakers, de filmstudios. Geef ze desnoods een donatie.
Ga de tweede kamer in
pi_52556313
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 23:25 schreef Lamon het volgende:

[..]

http://www.play.com/DVD/DVD/6-/Search.html?searchstring=anime&searchtype=R2&searchsource=1

(ik heb geen verstand van Anime, dus misschien is dit allemaal van die studio ofzo..)

Ik heb het woord "In Nederland" trouwens nergens genoemd.
Maar zelfs dan, dat heeft natuurlijk niets met al het andere downloadgedrag te maken..
De DVD's die in nederland worden uitgebracht zijn 90% van de tijd duurder dan in engeland simpelweg omdat er nederlandse subtitels bij staan, en dat moet ook betaald worden.
Zelfde reden waarom nederlandstalige versies van boeken 20-30% duurder zijn dan de engelstalige.
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:36:39 #136
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_52556380
quote:
Hoi Tim
phluphy for president!
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:38:39 #137
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_52556441
Marco, Frans en Jan die de helft van een cassiere zouden verdienen. Ja, elke cassieren heeft een cabrio en een BMW X5 (Jan Smit) en het landhuis van een Borsato. Zelfs de gewoon gebleven ( ) Bauer heeft toch een aardig stulpje.

nee, geen greintje medelijden met die gasten, pakken evengoed wel bakken met geld.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_52556863
Wat de Kutmod zegt. Wie lijdt eronder? Dan maar geen ferrari, maar een auto die 100.000 euro goedkoper is.
pi_52557003
Ach ik koop wel CDs. Dit om de muzikanten die ik luister te sponseren zodat ze veel touren. Daarnaast luister ik ook best wel wat muziek die minder goed te vinden is, van die underground grappen. DVDs downloaden vind ik geen punt, een film kijk je toch maar 2 a 3 keer daar ga ik niet voor betalen. Games zijn te duur, dus die koop ik sowieso niet.
pi_52558106
quote:
Nou ik kan je vertellen, zo rijk zijn Marco Borsato, Frans Bauer en Jan Smit helemaal niet.
Huis marco borsato

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 21-08-2007 13:42:38 ]
pi_52564228
Tja, men loopt inkomsten mis wegens het illegaal branden op dvd/cd. Om dat te compenseren betaalt iedereen, ook mensen die niet illegale content branden, een heffing op hun dvd/cd. Vervolgens betaal je natuurlijk nog steeds de boete mocht je worden gepakt

Waarom, vraag ik me af? Aangezien de geleden schade al wordt gecompenseerd door de heffing, is er blijkbaar geen sprake van een schade lijdende partij. Het lijkt me dus dat dit niet valt onder diefstal, of het schenden van het auteursrecht.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_52564348
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 12:56 schreef Magereheinus het volgende:
Ach ik koop wel CDs. Dit om de muzikanten die ik luister te sponseren zodat ze veel touren. Daarnaast luister ik ook best wel wat muziek die minder goed te vinden is, van die underground grappen. DVDs downloaden vind ik geen punt, een film kijk je toch maar 2 a 3 keer daar ga ik niet voor betalen. Games zijn te duur, dus die koop ik sowieso niet.
je koopt wel een uurtje muziek voor 20 euro maar geen spel waar je ruim100 uur mee bezig kan zijn (of meer, afhankelijk van het spel uiteraard) voor 50 euro?

errug krom.
pi_52564581
Dat non-argument van misgelopen inkomsten, ik word er misselijk van. Ik koop de rotzooi die ik download helemaal niet wat betekent dat ze er geen cent door mislopen. Een schijthekel heb ik aan de anti-piracy huilies die dat argument gebruiken in hun nutteloze strijd tegen het legaal downloaden van films.
pi_52577306
Inderdaad. De meeste spellen en films zijn maar matig van kwaliteit en zelden hun prijs waard. Ik wil in ieder geval geen 20 euro voor een film en 60+ voor een spel betalen.
Flauw he?
pi_52577360
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 17:03 schreef thedude0 het volgende:
Dat non-argument van misgelopen inkomsten, ik word er misselijk van. Ik koop de rotzooi die ik download helemaal niet wat betekent dat ze er geen cent door mislopen. Een schijthekel heb ik aan de anti-piracy huilies die dat argument gebruiken in hun nutteloze strijd tegen het legaal downloaden van films.
Helemaal mee eens, als ik niet kon downloaden zou ik echt niet in een keer allemaal cd's en dvd's en games enzo kopen.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 23:48:35 #146
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_52577444
Poll: Brein.....
  • Sterf!
  • FTW!
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  • pi_52577723
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 23:45 schreef Niek. het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, als ik niet kon downloaden zou ik echt niet in een keer allemaal cd's en dvd's en games enzo kopen.
    Daarom is het voor de mensen die niets voelen of hebben bij films en muziek ook geen probleem om de boel te downloaden.
    Het zijn meestal de mensen die wel echt wat voelen bij beide kunststromingen, die nog geneigd zijn om een beetje in tweestrijd te komen met zichzelf.

Ik heb bijvoorbeeld niets met schilderijen, dus als de Nachtwacht morgen kapot geslagen zou worden, zou me dat niets doen, al kijk ik af en toe wel eens naar een schilderij.
    Dat hebben lui als jij met muziek en films, je kijkt er wel naar om de tijd te verdrijven, maar je geeft er duidelijk niets om.
    Ergens begrijp ik het standpunt ook nog wel. Als je er geen reet om geeft, is de makkelijkste weg om het "popcorn-vermaak" te krijgen ook de meest logische.

Maar voor mensen die wel van muziek en films houden, ligt het soms wat moeilijker.
    pi_52577829
    LOLLERTOPIC!!!!!!11 BREIN
    lekker faxen heel de dag echt genot
    pi_52578160
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 23:58 schreef Lamon het volgende:

[..]

Daarom is het voor de mensen die niets voelen of hebben bij films en muziek ook geen probleem om de boel te downloaden.
    Het zijn meestal de mensen die wel echt wat voelen bij beide kunststromingen, die nog geneigd zijn om een beetje in tweestrijd te komen met zichzelf.

Ik heb bijvoorbeeld niets met schilderijen, dus als de Nachtwacht morgen kapot geslagen zou worden, zou me dat niets doen, al kijk ik af en toe wel eens naar een schilderij.
    Dat hebben lui als jij met muziek en films, je kijkt er wel naar om de tijd te verdrijven, maar je geeft er duidelijk niets om.
    Ergens begrijp ik het standpunt ook nog wel. Als je er geen reet om geeft, is de makkelijkste weg om het "popcorn-vermaak" te krijgen ook de meest logische.

Maar voor mensen die wel van muziek en films houden, ligt het soms wat moeilijker.
    Ik geef zeker wel om muziek en film, alleen komt er zoveel troep uit dat je bijna onmogelijk vooraf kan weten of iets goed is of niet, goeie films koop ik dan ook met plezier, bij muziek zie ik alleen niet het voordeel van een cd, ik zou hem toch meteen rippen en de cd zou dan in de kast blijven liggen, vind ik maar zonde van het geld.
    pi_52578566
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 00:13 schreef Niek. het volgende:
    k zou hem toch meteen rippen en de cd zou dan in de kast blijven liggen, vind ik maar zonde van het geld.
    Mischien dat de artiest die je dan zo goed schijnt te vinden het wel leuk zou vinden als je hun/zijn/haar cd ook koopt..?
    Ik zelf ben nooit te beroerd om degene die mij het plezier van hele goede muziek geeft, ook het pleziertje terug te geven om de met zorg gemaakte cd ook te kopen voor een luttele 15+ euro, zelfs al kan ik hem ook in 20 seconden downloaden met hetzelfde gemak.

Maar ik ben dan ook opgezadeld met echte normen en waarden. Maakt het allemaal wat minder simpel soms inderdaad...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')