Te duur als excuus gebruiken om iets maar te gaan downloaden is inderdaad wel slap. Een auto die te duur is koop je tenslotte ook niet, en stelen ook niet.quote:Op maandag 20 augustus 2007 23:04 schreef Lamon het volgende:
[..]
Euhhhh, niet de hele wereld koopt alleen maar anime-dvd's (waarvan het gros trouwens veel minder kost, maar een aantal artikelen met een beperkte oplage zijn idd relatief duur, daar heb je gewoon gelijk in).
Ik snap best dat mensen SOMMIGE dingen downloaden. Ik doe het zelf ook.
Ik vind alleen de statement dat dvd's te duur zijn om te kopen, en om dan alles maar te gaan downloaden compleet stompzinnige nonsens.
Er zijn zoveel toptitels te krijgen tussen de 7 en 10 euro, en dat vind ik gewoon niet duur.
Het begon ooit met 60 gulden per dvd, dus de prijzen zijn onwijs gedaald.
Verder zijn dezelfde mensen vaak wel bereid om 2,50 voor een simpel biertje in de kroeg neer te leggen. Maar een film die ze misschien nog 3 of 4 keer herkijken, een paar keer uitlenen zodat anderen er ook plezier van hebben, die is geen tien euro waard?
Schijnheilig kutgejank is het.
Dat ze alles downloaden is erg, maar vooruit. Maar dan nog het lef hebben om als een randdebiel te gaan janken dat het is omdat de prijzen zo hoog zijn, alsjeblieft zeg.
En al zijn cd's wel te duur gebleven, zelfs voor het plezier wat je van een goede cd kunt hebben, is 15 euro nog geen geld. Als je een beetje van muziek houdt, heb je het er zo voor over, denk ik dan. En ik ga naar iets van 20 concerten per jaar, maar heb nou niet meteen het gevoel, dat ik daarom maar nooit meer cd's hoef te kopen, ook dat is zo'n drogreden die steeds maar terugkomt..
Het is jammer dat Brein zo'n domme kutorganisatie is, die het vuur alleen maar aanwakkert, da's een feit. Maar dat soort randdebielen zijn minstens net zo erg...
Zoals ik al zei, de waarheid ligt ergens in het midden.
een film is geen autoquote:Op maandag 20 augustus 2007 23:43 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Te duur als excuus gebruiken om iets maar te gaan downloaden is inderdaad wel slap. Een auto die te duur is koop je tenslotte ook niet, en stelen ook niet.
Als een auto digitaal te downloaden viel, zouden alle jankmongolen overigens met precies dezelfde argumenten komen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 00:02 schreef thedude0 het volgende:
een film is geen auto
Lol.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:08 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik snap dat niet, die haat jegens Stichting Brein & Co.
De mensen die zich er ter dege van bewust zijn dat zij illegale content downloaden moeten hard aangepakt worden. Wat bezielt die mensen? Denken ze soms dat die muzikanten rijk zijn ofzo? Nou ik kan je vertellen, zo rijk zijn Marco Borsato, Frans Bauer en Jan Smit helemaal niet. Menig cassiere verdient het dubbele.
Dus aan aleen die illegale content van het internet downloaden: de tyfus.
Steunt allen de muzikanten, de gamedevelopers, de softwaremakers, de filmstudios. Geef ze desnoods een donatie.
Daarom zouden ze Brein ook snel moeten opheffen en de wet gewoon moeten aanpassen. Dus kappen met dat soort idiote belangenorganisaties, voor iets wat gewoon strafrechtelijk opgelost zou moeten worden.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 00:05 schreef OldJeller het volgende:
Ik zou alleen al gaan downloaden, omdat ik BREIN maar een brakke pauperorganisatie vind.
Laat ze op hun pik gaan fluiten, als ze dan toch zielig en tevens nutteloos bezig zijn.
quote:Op maandag 20 augustus 2007 23:10 schreef Paramnesia het volgende:
FUCK BREIN
en dat zeg ik als eigenaar van een record-label en producer.
en ik als muzikantquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 00:25 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
(en dat zeg ik als componist)
Ga de tweede kamer inquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:08 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
De mensen die zich er ter dege van bewust zijn dat zij illegale content downloaden moeten hard aangepakt worden. Wat bezielt die mensen? Denken ze soms dat die muzikanten rijk zijn ofzo? Nou ik kan je vertellen, zo rijk zijn Marco Borsato, Frans Bauer en Jan Smit helemaal niet. Menig cassiere verdient het dubbele.
Steunt allen de muzikanten, de gamedevelopers, de softwaremakers, de filmstudios. Geef ze desnoods een donatie.
De DVD's die in nederland worden uitgebracht zijn 90% van de tijd duurder dan in engeland simpelweg omdat er nederlandse subtitels bij staan, en dat moet ook betaald worden.quote:Op maandag 20 augustus 2007 23:25 schreef Lamon het volgende:
[..]
http://www.play.com/DVD/DVD/6-/Search.html?searchstring=anime&searchtype=R2&searchsource=1
(ik heb geen verstand van Anime, dus misschien is dit allemaal van die studio ofzo..)
Ik heb het woord "In Nederland" trouwens nergens genoemd.
Maar zelfs dan, dat heeft natuurlijk niets met al het andere downloadgedrag te maken..
Hoi Timquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:08 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Huis marco borsatoquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:08 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Nou ik kan je vertellen, zo rijk zijn Marco Borsato, Frans Bauer en Jan Smit helemaal niet.
je koopt wel een uurtje muziek voor 20 euro maar geen spel waar je ruim100 uur mee bezig kan zijn (of meer, afhankelijk van het spel uiteraard) voor 50 euro?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:56 schreef Magereheinus het volgende:
Ach ik koop wel CDs. Dit om de muzikanten die ik luister te sponseren zodat ze veel touren. Daarnaast luister ik ook best wel wat muziek die minder goed te vinden is, van die underground grappen. DVDs downloaden vind ik geen punt, een film kijk je toch maar 2 a 3 keer daar ga ik niet voor betalen. Games zijn te duur, dus die koop ik sowieso niet.
Helemaal mee eens, als ik niet kon downloaden zou ik echt niet in een keer allemaal cd's en dvd's en games enzo kopen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 17:03 schreef thedude0 het volgende:
Dat non-argument van misgelopen inkomsten, ik word er misselijk van. Ik koop de rotzooi die ik download helemaal niet wat betekent dat ze er geen cent door mislopen. Een schijthekel heb ik aan de anti-piracy huilies die dat argument gebruiken in hun nutteloze strijd tegen het legaal downloaden van films.
Daarom is het voor de mensen die niets voelen of hebben bij films en muziek ook geen probleem om de boel te downloaden.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:45 schreef Niek. het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, als ik niet kon downloaden zou ik echt niet in een keer allemaal cd's en dvd's en games enzo kopen.
Ik geef zeker wel om muziek en film, alleen komt er zoveel troep uit dat je bijna onmogelijk vooraf kan weten of iets goed is of niet, goeie films koop ik dan ook met plezier, bij muziek zie ik alleen niet het voordeel van een cd, ik zou hem toch meteen rippen en de cd zou dan in de kast blijven liggen, vind ik maar zonde van het geld.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 23:58 schreef Lamon het volgende:
[..]
Daarom is het voor de mensen die niets voelen of hebben bij films en muziek ook geen probleem om de boel te downloaden.
Het zijn meestal de mensen die wel echt wat voelen bij beide kunststromingen, die nog geneigd zijn om een beetje in tweestrijd te komen met zichzelf.
Ik heb bijvoorbeeld niets met schilderijen, dus als de Nachtwacht morgen kapot geslagen zou worden, zou me dat niets doen, al kijk ik af en toe wel eens naar een schilderij.
Dat hebben lui als jij met muziek en films, je kijkt er wel naar om de tijd te verdrijven, maar je geeft er duidelijk niets om.
Ergens begrijp ik het standpunt ook nog wel. Als je er geen reet om geeft, is de makkelijkste weg om het "popcorn-vermaak" te krijgen ook de meest logische.
Maar voor mensen die wel van muziek en films houden, ligt het soms wat moeilijker.
Mischien dat de artiest die je dan zo goed schijnt te vinden het wel leuk zou vinden als je hun/zijn/haar cd ook koopt..?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 00:13 schreef Niek. het volgende:
k zou hem toch meteen rippen en de cd zou dan in de kast blijven liggen, vind ik maar zonde van het geld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |