NEEquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:17 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Heb ik geen medestanders?
Nee, want je stelling klopt ook nog geeneens, Muzikanten verdienen bijna niets op cd's, platenbazen verdienen het meest erop.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:17 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik betaal gemiddeld voor een cd 10 euro dus dat is onzin. En dan heb ik het over spul dat bijvoorbeeld uit noorwegen komt.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:18 schreef spoorrails het volgende:
wat in Us 16 dollar kost, kost hier 30 Euro en ga nou niet zeggen dat data zoveel kost om over te brengen....
Zolang zij te veel geld vragen downloaden wij, zo hou je het in evenwicht.
quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:08 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik snap dat niet, die haat jegens Stichting Brein & Co.
De mensen die zich er ter dege van bewust zijn dat zij illegale content downloaden moeten hard aangepakt worden. Wat bezielt die mensen? Denken ze soms dat die muzikanten rijk zijn ofzo? Nou ik kan je vertellen, zo rijk zijn Marco Borsato, Frans Bauer en Jan Smit helemaal niet. Menig cassiere verdient het dubbele.
Dus aan aleen die illegale content van het internet downloaden: de tyfus.
Steunt allen de muzikanten, de gamedevelopers, de softwaremakers, de filmstudios. Geef ze desnoods een donatie.
Waar dan 90 % van 't kaartje niet naar de band gaat maar naar de zaalverhuur, mojo, etcquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:19 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Nee, want je stelling klopt ook nog geeneens, Muzikanten verdienen bijna niets op cd's, platenbazen verdienen het meest erop.
Wil je ze steunen, ga naar een concert van ze
sterker nog: zodra muzikant / auteur zich bij buma/stemra aansluit, beziitten ze de rechten niet meer van hun eigen werkenquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:20 schreef Crashcat het volgende:
Muzikanten, auteurs, productiemaatschappijen die aangesloten zijn bij Buma/Stemra, Brein of dergelijke instanties mogen hun eigen muziek zonder vergoeding niet eens plaatsen of draaien.
Beetje krom niet?
Ik geloof je ook nog gewoon.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:20 schreef Crashcat het volgende:
Muzikanten, auteurs, productiemaatschappijen die aangesloten zijn bij Buma/Stemra, Brein of dergelijke instanties mogen hun eigen muziek zonder vergoeding niet eens plaatsen of draaien.
Beetje krom niet?
Procentueel meer dan dat ze verdienen op zo'n cdquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:21 schreef NanKing het volgende:
[..]
Waar dan 90 % van 't kaartje niet naar de band gaat maar naar de zaalverhuur, mojo, etc.
Stichting Brein en etc. zijn allemaal al een keer op de vingers getikt wegens het uitvoeren van illegale praktijken.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:08 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik snap dat niet, die haat jegens Stichting Brein & Co.
De mensen die zich er ter dege van bewust zijn dat zij illegale content downloaden moeten hard aangepakt worden. Wat bezielt die mensen? Denken ze soms dat die muzikanten rijk zijn ofzo? Nou ik kan je vertellen, zo rijk zijn Marco Borsato, Frans Bauer en Jan Smit helemaal niet. Menig cassiere verdient het dubbele.
Dus aan aleen die illegale content van het internet downloaden: de tyfus.
Steunt allen de muzikanten, de gamedevelopers, de softwaremakers, de filmstudios. Geef ze desnoods een donatie.
Was het maar zo'n feest, nee dat geld gaat linea recta naar de kas van de regering hoor.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:28 schreef ThinkTank het volgende:
We betalen toch al een bijdrage van 0.70¤ per blanco DVD? Vind trouwens dat je dan de keuze zou moeten krijgen naar welke artiest het geld gaat. Stel, je brandt enkele albums van The Sisters of Mercy maar Marco Borsato krijgt jouw 70 cent, dat kan toch niet!!!![]()
en waar baseer jij je op?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:44 schreef McKillem het volgende:
[..]
Was het maar zo'n feest, nee dat geld gaat linea recta naar de kas van de regering hoor.
Artiesten krijgen geen reet van die uitzuigers.
Youtube heeft brakke geluidskwaliteit.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 00:07 schreef Canisfire het volgende:
Wat nou muziek downloaden
Ik luister gewoon mijn muziek + video clips op you tube !
Ik vind Limewire niet zo liefquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 00:09 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Youtube heeft brakke geluidskwaliteit.
Downloaden van muziek is legaal in Nederland, dus waarom niet?
Alternatief?quote:
quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 00:19 schreef harrypiel het volgende:
Als particuliere instantie mag BreinLOOS niet zelfstandig met dagvaardigingen en huiszoekingbevelen wapperen, maar moeten die kneusjes (lees je mee MPAA/RIAA/Tim Kuijk?) altijd eerst de gang naar de rechter maken. Stichting Thuiskopie zijn wat dat betreft helemaal een stelletje kkhufters, want die innen wel centjes van de heffingen op de verkoop van blanco media, maar blijkbaar werd dat geld nooit doorgesluids naar de werkelijk rechthebbenden en is het ergens in hun oerwoud van boekhoudkundig gekunstel (lees: hun zakken) verdwenen .
Eweka of andere newsgroupproviders.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 00:22 schreef IHVK het volgende:
[..]
Alternatief?
Bearshare is nog kutter. En niet iedereen heetft nieuwsgroepen, om over torrents maar te zwijgen...
Sommige liedjes kun je wel via Google vinden..
Torrents zijn ideaal en makkelijker dan dat ze op het eerste gezicht lijken.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 00:22 schreef IHVK het volgende:
[..]
Alternatief?
Bearshare is nog kutter. En niet iedereen heetft nieuwsgroepen, om over torrents maar te zwijgen...
Sommige liedjes kun je wel via Google vinden..
Niet iedere provider kan het ondersteunen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 00:35 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Eweka of andere newsgroupproviders.
Kosten: euro 7,50 voor 1 maand, 70 dagen retentie ( wordt meer) ( kan je dus voor +/- 100 dagen downloaden.)
30 euro voor heel jaar
Anders DC++ werkt ook aardig, hier nooit enig vuil mee binnengehaald.
Je moet wel sharen in de goede hubs... ( <-- dit is dus niet legaal, daarom ben ik daar ook mee gestopt)
Ach je hebt vast wel ergens 10 Gig aan spulletjes staan...
quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:17 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 01:23 schreef HostiMeister het volgende:
(scene) Releases in rars
Gast, serieus....
Ja ik ben helemaal voor je hoor!quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:17 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |