En bedankt, dadelijk halen die paupers van Brein heel Google nog down.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:26 schreef koffiegast het volgende:
google ftw om muziek te vinden
http://www.jimmyr.com/mp3.php
Downloaden van muziek mag gewoon.. domme kanker pauperquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:08 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik snap dat niet, die haat jegens Stichting Brein & Co.
De mensen die zich er ter dege van bewust zijn dat zij illegale content downloaden moeten hard aangepakt worden. Wat bezielt die mensen? Denken ze soms dat die muzikanten rijk zijn ofzo? Nou ik kan je vertellen, zo rijk zijn Marco Borsato, Frans Bauer en Jan Smit helemaal niet. Menig cassiere verdient het dubbele.
Dus aan aleen die illegale content van het internet downloaden: de tyfus.
Steunt allen de muzikanten, de gamedevelopers, de softwaremakers, de filmstudios. Geef ze desnoods een donatie.
Gefopt.quote:De Nederlandse consument downloadt vooral illegaal muziek en is zich daarvan ten volle bewust. Dat blijkt uit een representatief onderzoek onder 322 Nederlanders, uitgevoerd door marktonderzoeksbureau Synovate/Interview NSS. Piraterijbestrijder BREIN wijst erop dat downloaden van illegaal aanbod door de Minister van Justitie is toegestaan onder meer omdat de consument het verschil tussen legaal en illegaal b[]niet zou kunnen maken[/b]. Die veronderstelling wordt door de uitslag van dit onderzoek tegengesproken. In onder meer Duitsland is het downloaden uit kennelijk illegale bron verboden.
Uit het onderzoek blijkt verder dat 17% van de Nederlanders het vaakst naar muziek luistert met een MP3-speler en dat van de jongeren tussen 15 en 24 jaar een kwart het vaakst muziek met een MP3-speler luistert. Van alle Nederlanders beschikken zes op de tien mensen over een MP3-speler. Daarnaast kunnen ongeveer vier op de tien mensen ook naar MP3?tjes luisteren via hun mobiele telefoon.
14% van de mensen die downloaden zegt dat uitsluitend tegen betaling te doen. 86% downloadt dus gratis, dat wil zeggen in de meeste gevallen van illegale bronnen op internet. De muziekbestanden die men betaald kan downloaden, vindt men over het algemeen duur. Van de mensen die de prijzen van betaalde muzieksites kennen (88%), vindt 39% de bestanden te duur. Vooral jongeren (48%) vinden het prijsniveau te hoog.
De indruk van consumenten van het prijsniveau strookt niet met de werkelijkheid want muziek is de laatste jaren steeds goedkoper geworden, zegt Bas Vissers, Coördinator van BREIN. 'Waar je een paar jaar geleden nog 7 euro voor een single betaalde, kun je nu de allernieuwste muziek downloaden voor 1 euro per track. Ook de prijzen van nieuwe cd?s zijn gedaald naar prijzen van rond de 15 euro. De beleving dat muziek te duur is, komt niet door de prijzen van het legale aanbod, maar door het illegale alternatief. Tegen gratis kun je niet concurreren.'
In Nederland bestaat de tegenstrijdige situatie dat illegaal aanbod van auteursrechtelijk beschermde bestanden verboden is maar dat het downloaden daarvan voor eigen gebruik is toegestaan. Vissers: 'Als je diefstal verbiedt maar heling toestaat, creëer je een afzetmarkt voor gestolen spullen.' Deze situatie werkt illegaal aanbod in de hand. BREIN pleit er daarom voor om downloaden van kennelijk illegaal aanbod te verbieden. Drie van de tien Nederlanders is het hiermee eens en vindt dat het illegaal kopiëren en downloaden van muziek bestraft zou moeten worden. Overigens zijn de meeste mensen (71%) zich ervan bewust dat het illegaal aanbieden van muziek verboden is in Nederland.
De meeste Nederlanders (72%) denken dat het in de toekomst gewoon mogelijk zal blijven muziek van internet te downloaden en 9% denkt dat het niet meer mogelijk zal zijn in de toekomst. Van de mensen die gratis illegale muziek downloaden, voelt 15% zich hier een beetje schuldig over. De meesten (85%) voelen zich er 'niet zo' of 'geheel niet' schuldig over.
41% zegt wel geneigd te zijn om te betalen voor muziek als de prijzen van downloads zouden dalen. 24% zegt ook in dat geval waarschijnlijk nog steeds gratis muziekbestanden te downloaden. Hieruit blijkt volgens Vissers opnieuw de noodzaak tot het verbieden van downloaden uit illegale bron. 'De consument redeneert 'het mag en het kost niets, dus waarom zou ik het niet doen?,? zegt Vissers. 'Een euro voor een liedje lijkt duur als je het met hetzelfde gemak van illegale sites kunt plukken. Die sites pakken wij natuurlijk aan maar we hebben ook de hulp van de overheid nodig.' BREIN dringt enerzijds aan op meer strafrechtelijk optreden tegen illegale sites en anderzijds op een verbod van downloaden uit kennelijk illegale bron.
Haha, totally truequote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:41 schreef Andyy het volgende:
De platenmaatschappijen verdienen eraan ja, maar de artiesten niet.
als je ze echt steunt koop je merchandising en ga je naar concerten
Niet iedereen in de muziekwereld treed op in het openbaar voor het publiek.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 23:27 schreef OldJeller het volgende:
Als je artiesten wil steunen doe je dat niet door hun CDs te kopen, maar naar hun concerten te gaan.. daar verdienen zij nml. hun geld mee.
Brein zijn gewoon nerds, weg ermee.
Een echte liefhebber wil toch alleen kwaliteit i.p.v. zwaar gecomprimeerde online clips.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 23:55 schreef Sjibble het volgende:
Dus downloaden is niks slechts.
En anders maak je een afspeellijst in YouTube, gratis muziekclips daar (dat mag weer wel he)
http://www.parool.nl/nieuws/2007/MEI/23/bin5.htmlquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:08 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
De mensen die zich er ter dege van bewust zijn dat zij illegale content downloaden moeten hard aangepakt worden. Wat bezielt die mensen? Denken ze soms dat die muzikanten rijk zijn ofzo? Nou ik kan je vertellen, zo rijk zijn Marco Borsato, Frans Bauer en Jan Smit helemaal niet. Menig cassiere verdient het dubbele.
Steunt allen de muzikanten, de gamedevelopers, de softwaremakers, de filmstudios. Geef ze desnoods een donatie.
Nice to meet youquote:Mensen die alles downloaden en niet naar concerten of de bios gaan, daarvan ben ik blij dat ik ze niet ken.
zoiets wordt NOOIT een succes...quote:Op zondag 19 augustus 2007 00:49 schreef Lamon het volgende:
Brein is een nogal onhandige en hun doel voorbij strevende organisatie..
Maar mensen die alleen maar downloaden, zijn nog dommer, dus ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt.
Het gaat in ieder geval niet goed.
Er zijn verschillende oplossingen denkbaar.
Of de betaalsites met downloadcontent gaan ooit groot en overzichtelijk en compleet worden, en dat wordt een succes.
euhhhh ik noem een voorbeeldje:quote:Omdat dvd's sowieso prima te betalen zijn als ze niet net uitgebracht zijn. Play.com, CD-wow, maar ook de kortingsbakken van de Free Record Shop. Dus mensen die klagen over de prijzen van dvd's zijn sowieso wereldvreemd.
Ik zou mensen die enkel downloaden nou niet direct NSB'ers willen noemen, maar moreel zit er ook wat mis ja...quote:Op zondag 19 augustus 2007 01:31 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik haat NSB"ers
misschien denken die mensen wel, zolang een schijfje zo belachelijk duur moet zijn en DRM niet is uitgeroeid krijg maar lekker de tering, ik sponsor de muzikanten wel door hun optreden te bezoeken als ze in den lande zijnquote:Op zondag 19 augustus 2007 01:33 schreef Lamon het volgende:
[..]
Ik zou mensen die enkel downloaden nou niet direct NSB'ers willen noemen, maar moreel zit er ook wat mis ja...
Vandaar dat Marco, Frans en Jan in dure auto's rijden en grote dure huizen hebben en menig cassiere op de fiets of brommer/scooter rijd en in een huurhuisje zit.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:08 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Wat voor gekke paddestoel heb jij gegeten gast...quote:Op maandag 20 augustus 2007 02:29 schreef Sjibble het volgende:
Dan nog, op TMF of MTV (of noem nog een muziekchannel) spelen ze ook de hele dag muziek (anders deels). Vaak is het goeie muziek.
quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:08 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
quote:Op maandag 20 augustus 2007 19:12 schreef Niek. het volgende:
Kent niemand meer cassette bandjes? kon je liedjes van de radio rippen....
Mwah, min of meer. Het is ook mijn brood dat uit mijn mond gestoten wordt. Desalniettemin is Brein maar een matige stichting waar je geen fuck aan hebt als het er op aankomt.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:17 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Heb ik geen medestanders?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |