Niksniets, klik maar ff op mijn blogjequote:Op dinsdag 21 augustus 2007 13:49 schreef shmoopy het volgende:
Wat heeft dat Drents volkoren jou aangedaan?![]()
Geef antwoord!quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 17:18 schreef Patries86 het volgende:
Bloemkool met een kaasburger
jahquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 17:38 schreef hummus het volgende:
Forel met aardbei?
Idem. Liever een buikje dan de hele dag zo'n onbevredigd gevoel...quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:56 schreef minilotje het volgende:
Overigens..
..worden de Sonja Bakkertjes onder jullie nou niet hartstikke verdrietig van dat miezerige eten?
Ik kan zó enorm fijn ontroerd raken van een romig Frans kaasje, van een mooi vetdooraderd stuk rundvlees dat pruttelt in mijn pan, van de geur van een rijke chocoladetaart in mijn oven..![]()
Ik kan me voorstellen dat ik tegenovergestelde gevoelens krijg van een dieet van mager vlees, crackers, mandarijntjes en light-producten..
Nog afgezien van een fysiek onbehagen zou ik van die culinaire beperkingen ook écht heel sip worden! Eten betekent voor mij zóveel pret en lol en liefde dat ik een stevige depressie niet uit zou sluiten als ik aan 'n Sonja Bakkerdieet moest.
Helemaal mee eens. Ik word al triest als ik in een culinair topic moet lezen hoe mensen zich pijnigen. Ik ben dol op eten. Ik kan oprecht gelukkig worden van een bord lekker eten. Dan sport ik wel een keer extra. Mijn zus bakkert ook en die voelde zich de hele dag hongerig. Ze mocht 's ochtends een stuk fruit en 's middags 2 crackertjes! Dat is toch niet genoeg brandstof op een dag? Zodra ze weer wat normaler gaat eten zitten alle kilo's er weer aan.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:56 schreef minilotje het volgende:
Overigens..
..worden de Sonja Bakkertjes onder jullie nou niet hartstikke verdrietig van dat miezerige eten?
Ik kan zó enorm fijn ontroerd raken van een romig Frans kaasje, van een mooi vetdooraderd stuk rundvlees dat pruttelt in mijn pan, van de geur van een rijke chocoladetaart in mijn oven..![]()
Ik kan me voorstellen dat ik tegenovergestelde gevoelens krijg van een dieet van mager vlees, crackers, mandarijntjes en light-producten..
Nog afgezien van een fysiek onbehagen zou ik van die culinaire beperkingen ook écht heel sip worden! Eten betekent voor mij zóveel pret en lol en liefde dat ik een stevige depressie niet uit zou sluiten als ik aan 'n Sonja Bakkerdieet moest.
Hoewel ik de vreugde deel over de culinaire genoegens die je noemt, moet ik toch even nuanceren: gezond/ slank kan heel erg lekker zijn! Echt wel! MAndarijntjes zijn lekker. Of zo zalig achter je computer een bakje blauwe bessen wegwerken, heerlijk! Of een goed samengestelde, lichte saladequote:Op dinsdag 21 augustus 2007 16:56 schreef minilotje het volgende:
Overigens..
Oja, sojasaus! Die was ik nog vergeten. Krijg er spontaan honger van...quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 09:10 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Honing, ketchup, sojasaus, mosterd, worchestersaus, tabasco en knoflook. Das echt een lekkerer marinade
Men, wat een ellende.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 15:33 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Niksniets, klik maar ff op mijn blogje
Crackers met vruchtenhagerquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:49 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Hoewel ik de vreugde deel over de culinaire genoegens die je noemt, moet ik toch even nuanceren: gezond/ slank kan heel erg lekker zijn! Echt wel! MAndarijntjes zijn lekker. Of zo zalig achter je computer een bakje blauwe bessen wegwerken, heerlijk! Of een goed samengestelde, lichte salade
Alleen die Sonja, die smakeloze, kleurloze happen![]()
Dat dus.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 19:30 schreef SHE het volgende:
[..]
Crackers met vruchtenhager
Crackers met hageslag
Please :' )
Wie nog in die unilever bullcrap trapt is echt een mongool.
Alle respect voor mensen die willen afvallen; maar begin eerst maar eens wat te leren over goede voeding.
Crackers met hagelslag en eierkoeken hebben geen fuck te maken met een uitgebalanceerd eetpatroon.
Amen. Ik heb het geprobeert, dieeten. Damn, wat een klote gevoel is dat zeg. Ik verheug me altijd op het heerlijke avond eten of een heerlijk zelf gemaakte taart.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:01 schreef Xennia het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Ik word al triest als ik in een culinair topic moet lezen hoe mensen zich pijnigen. Ik ben dol op eten. Ik kan oprecht gelukkig worden van een bord lekker eten. Dan sport ik wel een keer extra. Mijn zus bakkert ook en die voelde zich de hele dag hongerig. Ze mocht 's ochtends een stuk fruit en 's middags 2 crackertjes! Dat is toch niet genoeg brandstof op een dag? Zodra ze weer wat normaler gaat eten zitten alle kilo's er weer aan.
Ik eet vanavond risotto met bacon, courgette en grano padano. Toe eet ik een magnum aardbei. Naar de sportschool ben ik vandaag al geweest![]()
Die ene keer dat je besloot geen magnum te nemen en het toen compenseerde met goldstrike?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 19:49 schreef Qwea het volgende:
[..]
Amen. Ik heb het geprobeert, dieeten.
Uiteraard, uiteraard. Ik kan ook enorm in mijn nopjes zijn met een berg sappig fruit of een zomerse salade. 'Slank' eten is niet per definitie viezig natuurlijk. Spreekt voor zich. Ik word vooral chagrijnig van al die dingen die gewoon vol en puur en romig hóren te zijn, zoals kaas en boter en taartjes, die dan worden vervangen door nulprocentvetvarianten. Brr.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:49 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Hoewel ik de vreugde deel over de culinaire genoegens die je noemt, moet ik toch even nuanceren: gezond/ slank kan heel erg lekker zijn! Echt wel! MAndarijntjes zijn lekker. Of zo zalig achter je computer een bakje blauwe bessen wegwerken, heerlijk! Of een goed samengestelde, lichte salade
Alleen die Sonja, die smakeloze, kleurloze happen![]()
sesamstraat is al afgelopen hoorquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 20:28 schreef hummus het volgende:
[..]
Die ene keer dat je besloot geen magnum te nemen en het toen compenseerde met goldstrike?
En in plaats van elke dag zo'n muffin neem ik dan één keer in de week een heerlijke vette suikerige lekker èchte muffinquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:28 schreef ColdFeet het volgende:
True, true. Het is jammer dat mensen niet gewoon hun porties verkleinen als het gaat om 'ongezond' lekkers. Een klein stukje appeltaart van je moeder is toch altijd nog lekkerder dan een stapel Sonja-muffins. Oh, die muffinsMet 2 eetlepels vloeibaar vet en een half schepje suiker, op een bakblik vol muffins
![]()
Zo'n heerlijk zachte luchtige zoete muffinquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:42 schreef hummus het volgende:
[..]
En in plaats van elke dag zo'n muffin neem ik dan één keer in de week een heerlijke vette suikerige lekker èchte muffin.
In echte griekse joghurt zit heerlijke (volvettequote:Op dinsdag 21 augustus 2007 19:44 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Bakje griekse yoghurt met biologische honing.
Wat dan het griekse aan de yoghurt is, ontgaat mij even.
Je mag het hardop zeggen hoor; het IS een veredeld dieet dagboekje.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:08 schreef minilotje het volgende:
[..]
Ik vraag me van de Sonja Bakkerende fokkers in dit topic dan ook sterk af of ze hier posten omdat ze blij zijn met wat ze gegeten hebben en tot inspiratie voor anderen willen dienen, of dat dit topic voor hen misschien vooral een veredeld (en voor de lezers nogal saai) dieet-dagboekje is.![]()
Zit er niet een heel erg vieze zoetstofsmaak aan?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:58 schreef hummus het volgende:
Die Vitalinea chocolademousse is trouwens wel erg lekker.
ik vind de structuur (ja hoor, komt zij weer) van de optimel vla en aanverwanten om te kotsen. je voelt gewoon dat er zoetstof en rommel inzit, het is altijd een beetje korrelig, iieeehhhquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:00 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Zit er niet een heel erg vieze zoetstofsmaak aan?
Ik vind dat van Optimel drink ook zo smerig, brrr. En light jam. Dan proef je een uur later de zoetstof nog
Nee, ik vind van niet. Had het deze week voor de grap eens meegenomen, 't was in de aanbieding. Ik vond het erg chocola-ig en helemaal niet zoetstof-ig, maar volgens mij zit er ook geen zoetstof in die Vitalinea-lijn. Tenminste niet in de chocolademousse.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:00 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Zit er niet een heel erg vieze zoetstofsmaak aan?
Ik vind dat van Optimel drink ook zo smerig, brrr. En light jam. Dan proef je een uur later de zoetstof nog
Sonja heeft er vast aandelen in. Goudmijntje.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:53 schreef SHE het volgende:
Je mag het hardop zeggen hoor; het IS een veredeld dieet dagboekje.
Of raakt er toevallig iemand geinspireerd door de crackers en vitalinea mousse?
Nah, wegens toename mijner omvang probeer ik er ook goed op te letten hoor. Maar idd, drie grote maaltijden, af en toe een stukkie fruit tussendoor ofzo, ik heb niet te lijden. Het moet altijd lekker blijven. Mocht ik ooit gaan dieten, dan ga ik het mediterrane dieet doen: vis, kip, spinazie, avocado, yoghurt...quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:14 schreef minilotje het volgende:
Ik eet: nieeeeets! Want zo'n groot bord kruidige bami met kip en een berg groenten, en daarna als toetje een perzik en een schaal boerenvanillevla, dát zorgt ervoor dat je de rest van de avond nu eenmaal helemaal geen neiging meer tot snacken hebt.
Pietverdriet heeft er een tijdje geleden al 'es een topic over geopend: ongeveer driemaal daags lekker en vol en goed eten, en je hebt direct geen trek meer in allerlei onzin buiten je maaltijden om. En zo blijf ik ook al tijden buikjesloos, met soms een kilo of wat erbij, dan weer eraf, maar altijd een volstrekt gezond gewicht en een prima lijf.
Geïnspireerd door al die lieve, wél-etende bourgondiërs hier: morgenmiddag lunch ik met twee sappige peren én een enorme, reusachtige chocolademuffin van de bakker.
Ik zal dan aan arme Patries86 denken, die zich op dat moment ongetwijfeld aan het verblijden is met een plakje twintigpluskaas en een cupasoup. Sterkte.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |