Juist doordat ik zwanger van hem ben geworden is onze relatie drastisch veranderd en wil ik bij hem weg. Toen ik nog niet zwanger was ging het wel goed en was ik wel zeker van hem.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 14:50 schreef EggsTC het volgende:
Bel de rechtsbijstand. Volgens mij kun je wel een uitkering krijgen hoor.
Ook niet zo slim om zwanger te worden van iemand waarvan je niet zeker weet dat je ermee door wil eh.
Succes meid.
Nee, ik ben christelijk.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:00 schreef EggsTC het volgende:
Jij bent moslim? dan gaat scheiden niet makkelijk inderdaad... Ik denk ook dat je er alleen voor staat als je het besluit wel te doen. Ik ken een meisje wat in een soortgelijke situatie heeft gezeten.
Nee het mag niet en daar ben ik persoonlijk ook fel op tegen. Ik zou in geen enkel geval abortus plegen. Ik ben overigens al 4 maanden zwanger dus het is ook nog eens niet meer mogelijk.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:03 schreef MouzurX het volgende:
Abortus? maja dat mag zeker ook niet.
Ik ga inderdaad eens kijken wat ik voor een mogelijkheden heb bij de rechtsbijstand.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:07 schreef EggsTC het volgende:
Moeilijk verhaal inderdaad. Ik zou toch eens bellen met de rechtsbijstand om te kijken of je voor een uitkering in aanmerking komt. Vaak is het ook zo dat je dan woonruimte met urgentie kan krijgen vanwege je situatie. Je relatie drastisch veranderd zeg je... wat moet ik me daarbij voorstellen? Als je het niet wil zeggen dan niet uiteraard, maargoed dan krijgen we misschien een beter beeld ervan.
iets anders zou ik ook niet kunnen verzinnenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 14:50 schreef EggsTC het volgende:
Bel de rechtsbijstand. Volgens mij kun je wel een uitkering krijgen hoor.
Ook niet zo slim om zwanger te worden van iemand waarvan je niet zeker weet dat je ermee door wil eh.
Succes meid.
Makkelijk lullen he, van een afstandje.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:30 schreef covie het volgende:
Ik snap het niet.
Waarom zou je niet bij hem weg durfen?
Voor je ouders is gewoon bullshit, je vader krigjt er echt geen hartaanval van.
Je hebt gewoon geen gevoel van eigenwaarde. Je moet gewoon voor jezelf en je kind kiezen klaar.
Maatschappelijk werker..(via huisarts)...Die kan je echt op alle vlakken dingen aanreiken. Helpt je met het aanvragen van een evt uitkering en tot aan inschrijven bij een arbeidsbureau aan toe. Helaas is het tegenwoordig zo dat je geen urgentie meer krijgt i.v.m. een woning vinden, dus je zult gewoon moeten afwachten of op kamers moeten gaan (waar weer geen huursubsidie aan te pas komt)quote:Op woensdag 15 augustus 2007 14:48 schreef lavida het volgende:
ik val maar meteen met de deur in huis.
Ik ben pas getrouwd, woon samen op een koopflat, ben sinds 4 maanden zwanger.
Ik ben ongelukkig en wil bij hem weg, maar ik weet alleen niet hoe.
Ik was namelijk student, maar heb mijn studie vroegtijdig moeten stoppen vanwege de zwangerschap en kan niet zomaar een baan vinden hierdoor.
Maar hoe kan ik nu bij hem weg als ik geen inkomen heb??
Ik zit gewoon vast aan hem en dit heb ik hem ook verteld maar hij wilt niet scheiden of wat dan ook, ongeacht wat ik zeg, vind of voel.
Ik weet niet bij wie ik hiermee terecht kan??
Weet iemand waar ik heen kan, wat ik moet doen of wat dan ook??
Alleen serieuse reactie's graag.
Wel zonde dat je een goede relatie (zeg je) hebt laten verpesten doordat jij je ineens volledig op de toekomst van het kindje richt. Laten we wel zijn, alles wat een kindje nodig heeft om gelukkig groot te worden is drie keer per dag een maaltijd, en twee liefhebbende ouders. Volgens mij ben je in paniek over de toekomst, en laat je je daar zo door leiden, dat je precies datgene kapot maakt wat het kindje het meest nodig heeft, ouders die zichzelf en elkaar liefhebben.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:16 schreef lavida het volgende:
Mijn relatie is natuurlijk zowiezo drastisch veranderd doordat ik zwanger ben. Dit veranderd onze hele situatie natuurlijk.
Voor mij veranderd het ook heel veel in mijn denkwijze bijvoorbeeld. Het gaat niet meer om mij of om hem en mij, maar om ons en ons kindje.
We hebben zulke erge ruzie's dat ik zelfs bang ben dat er echt iets mis is met de baby.
Sorry ik ben al weg.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:35 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Makkelijk lullen he, van een afstandje.
Zie dat dacht ik ook al.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:56 schreef Copycat het volgende:
Spelen je hormonen je nu niet gewoon parten?
... en ik.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:57 schreef covie het volgende:
[Op woensdag 15 augustus 2007 15:56 schreef Copycat het volgende:
Spelen je hormonen je nu niet gewoon parten?]
Zie dat dacht ik ook al.
Yep, de vrouw heeft de buit binnen en het is einde oefening.quote:Dit maakt ook dat ik weinig of geen risico meer wil nemen voor onze relatie.
Dat je je lichamelijk rot voelt, of dat je mishandeld wordt?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:25 schreef lavida het volgende:
Ik wil het eigenlijk niet meer proberen omdat er zoveel dingen gebeurd zijn en er zijn zoveel ruzie's, die nu ook lichamelijk heel veel effect op mij hebben.
Vooral door dit stukje wil ik me aansluiten bij de vraag van Copycat: zijn het niet de hormonen die je parten spelen? Je klinkt bijna paranoide! Als je 4 maanden zwanger bent, ben je vast al bij de verloskundige geweest en die heeft je vast prima kunnen vertellen hoe het met de zwangerschap en de baby gaat. En als het slecht zou gaan, heeft die je vast uitgelegd wat er slecht gaat, hoe dat komt/zou kunnen komen en wat je zou kunnen doen om te zorgen dat het beter gaat...quote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:25 schreef lavida het volgende:
Ik voel ook aan me lijf dat het slecht gaat met de baby, puur vanwege hoe onze relatie is. Ik ben bang dat als het zo door gaat het echt verkeerd afloopt met mijn zwangerschap, stress is 1 van de gevaarlijkste dingen tijdens zwangerschap. Dit maakt ook dat ik weinig of geen risico meer wil nemen voor onze relatie.
Hier ben ik het helemaal mee eens.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:45 schreef Renda het volgende:
Heel verhaal
Zoals ik al eerder gezegd had, dit speelt niet pas 4 maanden. We zijn nu 5 jaar samen, dus dat vind ik niet echt snel opgeven.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:45 schreef Renda het volgende:
Hier wil ik toch even op reageren.
Ik ben ook 4 maand zwanger en ook bij mij zit er een hoop stress, reden daarvoor? Ik zit in een "vreemd" land met geen familie om me heen en mensen die de medische Nederlandse termen niet kennen, een geboorte gaat hier compleet anders en bovendien in een buurt die we beiden gewoon niet fijn vinden. Ja, dit kan uitdraaien op ruzie's en de simpele weg uit is gewoon mijn koffertje pakjken, op het vliegtuig, hup terug naar Nederland.
Maar waarom? We hebben onvoorwaardelijk voor elkaar gekozen, we hebben samen voor dit kindje gekozen, we hebben samen voor deze omgeving en zijn nieuwe baan gekozen. Waarom zou ik dit nu al, na nog geen 4 maanden vechten gaan opgeven?
Ik denk juist aan het feit dat het niet alleen om mij gaat, dat is het enige wat ik doe, denken aan hem en mij en ons kind. Maar zoals ik ook al eerder zei, hij is ontzettend egoistisch, hij denkt alleen aan zichzelf. De ruzie's gaan niet over ons kind of de opvoeding ervan, de ruzie's gaan over onze relatie. Deze ruzie's zouden wij ook hebben zonder zwangerschap!quote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:45 schreef Renda het volgende:
Vergeet niet dat het niet alleen om jou en je kindje draait, hoe denk je dat je man zich hieronder voelt? Waarom hebben jullie die ruzie's? Gaat het puur over het opvoeden van het kindje straks of loopt je man nog te dromen van de vrijgezellebiernachtenneukenmetelkevrijgezeldiehijtegenkomt elk weekend in de kroeg en zie jij dat niet zitten?
Laat hem ook zijn dromen hebben, wordt niet zo'n paranoide trut die niets anders wil dan dat manlief in de weekenden bij haar thuis zit om haar handje vast te houden, over niets anders kan praten dan baby's en de babykamer te verven, inrichten en welk merk luiers we moeten kiezen.
Lets face it, mannen zijn anders, mannen zien hun toekomst anders. Dit is niet alleen een hele grote impact op JOUW leven, maar ook op die van hem. En misschien is hij het nog allemaal aan het verwerken, en komt dat papa gevoel later.
Misschien maak je hem wel zo gek met elke keer praten over "wat als het misgaat" dat hij nu als de dood is dat het misgaat en je gewoon probeert te ontlopen in die angst.
We gaan volgende week ook naar de verloskundige en dan zullen we wel horen of alles goed gaat. We gaan al elke zondag samen naar de kerk en ons geloof staat onze relatie zeker niet in de weg. En de voorganger van onze kerk is mijn vader, dus dat wordt lastig.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:45 schreef Renda het volgende:
Praat met hem over wat HIJ voelt, neem hem mee naar de verloskundige en praat met haar over je angsten, zij kan vaak ook instrumenten aanrijken die jullie kunnen helpen voorbereiden op wat komen gaat. Ga samen naar de kerk, als het geloof een klein beetje in de weg staat, waarom buig je het niet zodat het jullie helpt, er is vast wel een voorganger die jullie geestelijk (en ook noog eens vertrouwelijk) kan helpen.
Als je van hem houdt geef hem dan ook de kans om zijn rol in jullie zwangerschap te vinden, en dwing hem niet in een rol die niet bij hem past. Laat hem zijn weg erin vinden.
Een scheiding en terugrennen naar je ouders op dit punt in je leven, vind ik erg laf, ook naar je kindje toe.
Success ermee in elk geval. En hou eens op met dat doemdenken van je, dat precies maakt er voor jou, je kindje en voor je omgeving geen leuke zwangerschap van!
Mwah, een relatie van 5 jaar uit het raam flikkeren omdat het tijdens de zwangerschap (rara hoe zou dat komen) even niet loopt vind ik nogal makkelijk.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:38 schreef lavida het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder gezegd had, dit speelt niet pas 4 maanden. We zijn nu 5 jaar samen, dus dat vind ik niet echt snel opgeven.
Je hebt gelijk, maar da's achteraf gelul. Daar kan ze nu niks meer mee. Ze vraagt wat ze nú moet doen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:09 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Mwah, een relatie van 5 jaar uit het raam flikkeren omdat het tijdens de zwangerschap (rara hoe zou dat komen) even niet loopt vind ik nogal makkelijk.
Als het daarvoor al speelde vind ik het een legitieme reden maar dan had je nooit zwanger moeten worden.
Waarom zijn jullie getrouwd? Aangezien hij voor jou onacceptabel gedrag vertoont (waar ik wel in kan komen hoor trouwens, mijn vent zou het mij ook niet moeten flikken), waarom dan in hemelsnaam met zo iemand gaan trouwens voordat je die problemen de wereld uit hebt geholpen? En hoe kun je nachten lang niet bij elkaar slapen, gaat een van jullie dan naar de ouders toe of zo?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:13 schreef lavida het volgende:
nee hoor zo is het niet, ik ben 23 en hij is 25. Wij zijn gewoon ook netjes zwanger geworden nadat we getrouwd waren en alles uit vrije wil.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |