quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 19:45 schreef Renda het volgende:Hier wil ik toch even op reageren.
Ik ben ook 4 maand zwanger en ook bij mij zit er een hoop stress, reden daarvoor? Ik zit in een "vreemd" land met geen familie om me heen en mensen die de medische Nederlandse termen niet kennen, een geboorte gaat hier compleet anders en bovendien in een buurt die we beiden gewoon niet fijn vinden. Ja, dit kan uitdraaien op ruzie's en de simpele weg uit is gewoon mijn koffertje pakjken, op het vliegtuig, hup terug naar Nederland.
Maar waarom? We hebben onvoorwaardelijk voor elkaar gekozen, we hebben samen voor dit kindje gekozen, we hebben samen voor deze omgeving en zijn nieuwe baan gekozen. Waarom zou ik dit nu al, na nog geen 4 maanden vechten gaan opgeven?
Zoals ik al eerder gezegd had, dit speelt niet pas 4 maanden. We zijn nu 5 jaar samen, dus dat vind ik niet echt snel opgeven.
En de reden dat de stres voor mij zo gevaarlijk is, is omdat er in onze familie hartklachten zitten die veroorzaakt worden/zijn door stress tijdens de zwangerschap, ik heb mijn broer hier zelfs aan verloren.
Ik ga dus niet met het leven van mijn kind spelen.
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 19:45 schreef Renda het volgende:Vergeet niet dat het niet alleen om jou en je kindje draait, hoe denk je dat je man zich hieronder voelt? Waarom hebben jullie die ruzie's? Gaat het puur over het opvoeden van het kindje straks of loopt je man nog te dromen van de vrijgezellebiernachtenneukenmetelkevrijgezeldiehijtegenkomt elk weekend in de kroeg en zie jij dat niet zitten?
Laat hem ook zijn dromen hebben, wordt niet zo'n paranoide trut die niets anders wil dan dat manlief in de weekenden bij haar thuis zit om haar handje vast te houden, over niets anders kan praten dan baby's en de babykamer te verven, inrichten en welk merk luiers we moeten kiezen.
Lets face it, mannen zijn anders, mannen zien hun toekomst anders. Dit is niet alleen een hele grote impact op JOUW leven, maar ook op die van hem. En misschien is hij het nog allemaal aan het verwerken, en komt dat papa gevoel later.
Misschien maak je hem wel zo gek met elke keer praten over "wat als het misgaat" dat hij nu als de dood is dat het misgaat en je gewoon probeert te ontlopen in die angst.
Ik denk juist aan het feit dat het niet alleen om mij gaat, dat is het enige wat ik doe, denken aan hem en mij en ons kind. Maar zoals ik ook al eerder zei, hij is ontzettend egoistisch, hij denkt alleen aan zichzelf. De ruzie's gaan niet over ons kind of de opvoeding ervan, de ruzie's gaan over onze relatie. Deze ruzie's zouden wij ook hebben zonder zwangerschap!
Hij heeft dromen hoor, ik neem hem helemaal niets af, verwacht helemaal niet van hem dat hij elk weekend thuis zit of weet ik veel wat.
Ja misschien moet hij het allemaal nog verwerken ja, maar daar gaat dit ook helemaal niet over. Hij heeft alle tijd om te verwerken wat hij wil. Ook maak ik hem niet gek met het praten over 'wat als het misgaat' want dat doe ik amper met hem.
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 19:45 schreef Renda het volgende:Praat met hem over wat HIJ voelt, neem hem mee naar de verloskundige en praat met haar over je angsten, zij kan vaak ook instrumenten aanrijken die jullie kunnen helpen voorbereiden op wat komen gaat. Ga samen naar de kerk, als het geloof een klein beetje in de weg staat, waarom buig je het niet zodat het jullie helpt, er is vast wel een voorganger die jullie geestelijk (en ook noog eens vertrouwelijk) kan helpen.
Als je van hem houdt geef hem dan ook de kans om zijn rol in jullie zwangerschap te vinden, en dwing hem niet in een rol die niet bij hem past. Laat hem zijn weg erin vinden.
Een scheiding en terugrennen naar je ouders op dit punt in je leven, vind ik erg laf, ook naar je kindje toe.
Success ermee in elk geval. En hou eens op met dat doemdenken van je, dat precies maakt er voor jou, je kindje en voor je omgeving geen leuke zwangerschap van!
We gaan volgende week ook naar de verloskundige en dan zullen we wel horen of alles goed gaat. We gaan al elke zondag samen naar de kerk en ons geloof staat onze relatie zeker niet in de weg. En de voorganger van onze kerk is mijn vader, dus dat wordt lastig.
Ik hou heel veel van hem vandaar dat ik hem in geen enkele rol dwing, hij moet zelf weten hoe hij ermee om wilt gaan en hoe hij erover denkt of wat dan ook.
Ik vind een scheiding een grote stap, maar niet laf, zeker niet naar mijn kindje toe!
Ik ben geen doemdenker, ben juist heel positief ingesteld.
Maargoed in ieder geval bedankt voor je reactie, maar denk niet dat je begrijpt waarom ik bij mijn man weg wil.