Haal die stront eens uit je ogen, dan zie je ook beter.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:35 schreef qwertyuiop het volgende:
Ongelooflijk! Er staat noch verse groenten noch vers fruit op dat eerste lijstje.
die 2,50e zal veel uitmakenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:39 schreef Schnabbeltje het volgende:
[..]
Haal die stront eens uit je ogen, dan zie je ook beter.
Door veel te werken en hard te sparen.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:17 schreef Remzz het volgende:
Het gaat me natuurlijk niets aan maar ik ben wel benieuwd hoe je als student aan 550-600 euro komt dat je aan een appartament kunt besteden.
Ah okee kanquote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:26 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Door veel te werken en hard te sparen.
Je kan altijd lenen bij IBG... Dan heb je zo 750 per maandquote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:17 schreef Remzz het volgende:
Het gaat me natuurlijk niets aan maar ik ben wel benieuwd hoe je als student aan 550-600 euro komt dat je aan een appartament kunt besteden.
Als je een koopstudio wilt kopen, dan moet je in ieder geval goed opletten wat je rechten en plichten zijn. Daar is laatst veel gezeik over geweest. Mensen die voor andermans schulden moesten opdraaien, omdat zo'n complex niet gezien werd als appartement, maar als één gehele woonruimte.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:40 schreef lj_lightning het volgende:
Geqxon, heb je toevallig al gekeken op www.koopstudio.nl ? Dat zijn studenten studio's die verkocht worden tegen een leuk bedrag en waar een speciale hypotheek voor wordt gemaakt zodat het je per maar alsnog 'maar' 250-350 euro kostMoeten alleen je ouders wel borg staan.
Alleen beetje jammer dat het niet op heel veel plekken te vinden is...
Zeg, was jij niet die persoon die zijn vriendin elke maand 200 euro kostgeld gaf, haar in elkaar had geslagen, zij het huis uit ging, en jij daarna huurder wou worden?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:47 schreef nietzman het volgende:
Ja, even gekaapt. Hoe zit dit rechtentechnisch? Na een jaar samenwonen is mijn relatie gecrashed, en zij vertrekt richting Den Haag. Het appartement staat op haar naam, kan dat gewoon overgeschreven worden richting mij, en kan ik er zomaar een onderhuurder insleuren? Met huursubsidie is het voor mij als student misschien nog net zonder te redden, maar ik wil nog wel een beetje luxe om me heen natuurlijk..
Ik geloof als je een x aantal maanden hebt gewoond, dat het kan. Moest geloof ik minimaal 6 maanden zijn. Een onderhuurder mag volgens mij niet, een medehuurder wel. Oftewel opgeven bij de woningcorporatie.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:47 schreef nietzman het volgende:
Ja, even gekaapt. Hoe zit dit rechtentechnisch? Na een jaar samenwonen is mijn relatie gecrashed, en zij vertrekt richting Den Haag. Het appartement staat op haar naam, kan dat gewoon overgeschreven worden richting mij, en kan ik er zomaar een onderhuurder insleuren? Met huursubsidie is het voor mij als student misschien nog net zonder te redden, maar ik wil nog wel een beetje luxe om me heen natuurlijk..
Ja, dat was de stoeremannenversie. De volwassen versie ging over verstandige wederzijdse besluiten, bloemetjes, bijtjes en my little pony's. Lang zo stoer niet.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:57 schreef Geqxon het volgende:
Zeg, was jij niet die persoon die zijn vriendin elke maand 200 euro kostgeld gaf, haar in elkaar had geslagen, zij het huis uit ging, en jij daarna huurder wou worden?
ben ik huurder of betaal ik gewoon kostgeldquote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:00 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ja, dat was de stoeremannenversie. De volwassen versie ging over verstandige wederzijdse besluiten, bloemetjes, bijtjes en my little pony's. Lang zo stoer niet.
Heel leuk lijstje, en wellicht dat het ook wel haalbaar is, maar dan heb je alleen nog maar eten/drinken.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:20 schreef Schnabbeltje het volgende:
Vooruit een nieuwe lijst dan, met Lidl spullen en voor de iets grotere eter.
Ik ken de prijzen van de Lidl niet helemaal, dus een ruwe schatting.
Voor een week:
's morgens
1,50 1kg meusli
1,00 2 liter melk
's middags
1,20 3x hele gesneden tarwe brood
3,00 2x beleg en 1 pot jam
0,20 Boter
1,50 7 stuks sinasappel/peer/banaan
Snacks
1,00 2 zakken chips
Drank
0,50 Limonadesiroop
's savonds
0,20 4 maaltijden rijst (koop voor iets van 20 euro een zakrijst van 25 kilo, kan je een jaar mee eten)
0,40 3 dagen spaghetti
1,50 0,5 kilo gehakt
2,50 0,5 kilo speklapjes
6,00 1 kilo snitzels
1,00 1 bloemkool
0,50 1 krop ijsbergsla
1,00 0,5 kilo paprika
Totaal 23 euro per week.
Per maand 100 euro.
quote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:14 schreef Ouzooo het volgende:
Jezus wat een ontzettend kutdieet. Fucking hell zou het nog geen dag uithouden. Ik zou liever in een krappe kamer zitten en af en toe lekker vis kunnen eten dan in een fucking loods in mn eentje terwijl ik op rijst knabbel waar ze in Botswana nog van kotsen.
Elke broodmaaltijd dure vleeswaren tikt gigantisch aan natuurlijk.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:55 schreef Handschoen het volgende:
Maar ja, dit eet ik minstens:
[lijstje]
Dat red je niet met ¤20,- per week. Meer ¤20,- per 2 dagen
Ik zou zeggen grijp je kansquote:Op donderdag 16 augustus 2007 17:12 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Elke broodmaaltijd dure vleeswaren tikt gigantisch aan natuurlijk.
Wel grappig trouwens dat dit soort wat-kosten-jouw-boodschappen-discussies steeds weer terugkomen in topics over geld. Zijn daar geen centrale topics voor?
WTF... lintworm!?quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:55 schreef Handschoen het volgende:
Maar ja, dit eet ik minstens:
08:00: 300ml melk, 50 gr havermout, 1 banaan
10:30: 2 boterhammen met kipfilet, sultana
13:00: 4 boterhammen met kipfilet, hand vol ongezouten pinda's
15:30: 2 boterhammen met kipfilet, Banaan
18:00: pasta/chicken tonight of vlees/groente ed. Glas melk
20:00: Zie 18:00
22:00: Combinatie van verschillende: Tonijn, pinda's, ei, fruit
Netjes in de verhouding van 30% eiwit, 50% koolhydraten en 20%vet.
Dat red je niet met ¤20,- per week. Meer ¤20,- per 2 dagen
Nou moet ik er wel bijzeggen dat ik koop wat ik nodig heb en g-e-e-n idee heb wat alles kost. Het moet wel 25% goedkoper kunnen als wat ik doe iig, maar de AH is de enige supermarkt in de buurt...
Aan de andere kant maak ik wel vaak een grote bak pastasaus waarvan ik dan 5 porties invries. Zelfde met nasi. Dus dat avondeten is dan een stuk goedkoper... want rijst en pasta kosten bijna niks![]()
Zoveel is het niet eens... Mijn 2 avondmaaltijden zijn samen mischien iets meer als 1 normale maaltijd, maar individueel een stuk kleiner... Ik pak ook nooit 's avonds een zak chips ofzo, want daar heb ik geen behoefte aan. Ik heb ook praktisch geen honger zoquote:
Sommige mensen eten graag gezond in plaats van alleen goedkope troep (bedoel ik niet mee dat alles wat duurder is meteen beter is). En nee niet alle groenten en vlees zijn hetzelfde ook al ziet het er van buiten hetzelfde uit. Bovendien sporten sommige mensen ook nog en dan red je dit gewoon echt niet.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:20 schreef Schnabbeltje het volgende:
Vooruit een nieuwe lijst dan, met Lidl spullen en voor de iets grotere eter.
Ik ken de prijzen van de Lidl niet helemaal, dus een ruwe schatting.
Voor een week:
's morgens
1,50 1kg meusli
1,00 2 liter melk
's middags
1,20 3x hele gesneden tarwe brood
3,00 2x beleg en 1 pot jam
0,20 Boter
1,50 7 stuks sinasappel/peer/banaan
Snacks
1,00 2 zakken chips
Drank
0,50 Limonadesiroop
's savonds
0,20 4 maaltijden rijst (koop voor iets van 20 euro een zakrijst van 25 kilo, kan je een jaar mee eten)
0,40 3 dagen spaghetti
1,50 0,5 kilo gehakt
2,50 0,5 kilo speklapjes
6,00 1 kilo snitzels
1,00 1 bloemkool
0,50 1 krop ijsbergsla
1,00 0,5 kilo paprika
Totaal 23 euro per week.
Per maand 100 euro.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Bezuinigen op eten kan best, het is alleen maar de vraag hoe je het doet. Je moet bijvoorbeeld niet gaan bezuinigen door een maaltijd over te slaan, geen zuivel , geen vlees, geen groente of geen fruit etc te nemen. Maar je kunt heel goed bezuinigen door bijvoorbeeld A-merk te vervangen door B-merk, op enkele B-merken na, gaat je gezondheid er echt niet op achteruit. Je kunt ook bezuinigen door meer aanbiedingsartikelen te kopen. Er is niks mis mee om bijvoorbeeld deze week een pak schouderkarbonade aan te schaffen van 3 euro per kilo en een week later te eten (mits goed bevroren), ipv in de tweede week een stuk schouderkarbonade van 5-6 euro per kilo te kopen. Door slim te shoppen bespaar je maandelijks makkelijk tientallen euro's zonder inbreuk te doen op je gezondheid.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:18 schreef AudreyHepburn het volgende:
...
De reden dat ik dit schrijf in een topic dat toch vooral over budget gaat, is dat ik je erop wil wijzen dat het belangrijk is om op je eigen gezondheid te letten. Op eten bezuinigen is geen aan te raden actie. Zuinig zijn is 1 ding, je eigen gezondheid echter aantasten kan nooit de bedoeling zijn. Het is soms best lastig om in alles goed bezig te zijn, zeker als je net op jezelf gaat wonen, maar laat je gezondheid niet het slachtoffer worden.
Goede kwaliteit niet, variatie wel.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:06 schreef mrPanerai het volgende:
laat je niks wijsmakes SHE, als je een beetje variatie en kwaliteit in huis wil halen lukt dat ook helemaal niet.
Ik bedoelde dan ook vooral dat verse groente enzo veel beter voor je is dan boterhammen met pindakaas bij wijze van spreken. Dat die verse groenten niet perse biologischdynamische Max Havelaar groenten zijn, dat is meestal zo als je student bent.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 15:57 schreef Schnabbeltje het volgende:
Bezuinigen op eten kan best, het is alleen maar de vraag hoe je het doet. Je moet bijvoorbeeld niet gaan bezuinigen door een maaltijd over te slaan, geen zuivel , geen vlees, geen groente of geen fruit etc te nemen. Maar je kunt heel goed bezuinigen door bijvoorbeeld A-merk te vervangen door B-merk, op enkele B-merken na, gaat je gezondheid er echt niet op achteruit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |