Haal die stront eens uit je ogen, dan zie je ook beter.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:35 schreef qwertyuiop het volgende:
Ongelooflijk! Er staat noch verse groenten noch vers fruit op dat eerste lijstje.
die 2,50e zal veel uitmakenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:39 schreef Schnabbeltje het volgende:
[..]
Haal die stront eens uit je ogen, dan zie je ook beter.
Door veel te werken en hard te sparen.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:17 schreef Remzz het volgende:
Het gaat me natuurlijk niets aan maar ik ben wel benieuwd hoe je als student aan 550-600 euro komt dat je aan een appartament kunt besteden.
Ah okee kanquote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:26 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Door veel te werken en hard te sparen.
Je kan altijd lenen bij IBG... Dan heb je zo 750 per maandquote:Op woensdag 15 augustus 2007 19:17 schreef Remzz het volgende:
Het gaat me natuurlijk niets aan maar ik ben wel benieuwd hoe je als student aan 550-600 euro komt dat je aan een appartament kunt besteden.
Als je een koopstudio wilt kopen, dan moet je in ieder geval goed opletten wat je rechten en plichten zijn. Daar is laatst veel gezeik over geweest. Mensen die voor andermans schulden moesten opdraaien, omdat zo'n complex niet gezien werd als appartement, maar als één gehele woonruimte.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:40 schreef lj_lightning het volgende:
Geqxon, heb je toevallig al gekeken op www.koopstudio.nl ? Dat zijn studenten studio's die verkocht worden tegen een leuk bedrag en waar een speciale hypotheek voor wordt gemaakt zodat het je per maar alsnog 'maar' 250-350 euro kostMoeten alleen je ouders wel borg staan.
Alleen beetje jammer dat het niet op heel veel plekken te vinden is...
Zeg, was jij niet die persoon die zijn vriendin elke maand 200 euro kostgeld gaf, haar in elkaar had geslagen, zij het huis uit ging, en jij daarna huurder wou worden?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:47 schreef nietzman het volgende:
Ja, even gekaapt. Hoe zit dit rechtentechnisch? Na een jaar samenwonen is mijn relatie gecrashed, en zij vertrekt richting Den Haag. Het appartement staat op haar naam, kan dat gewoon overgeschreven worden richting mij, en kan ik er zomaar een onderhuurder insleuren? Met huursubsidie is het voor mij als student misschien nog net zonder te redden, maar ik wil nog wel een beetje luxe om me heen natuurlijk..
Ik geloof als je een x aantal maanden hebt gewoond, dat het kan. Moest geloof ik minimaal 6 maanden zijn. Een onderhuurder mag volgens mij niet, een medehuurder wel. Oftewel opgeven bij de woningcorporatie.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:47 schreef nietzman het volgende:
Ja, even gekaapt. Hoe zit dit rechtentechnisch? Na een jaar samenwonen is mijn relatie gecrashed, en zij vertrekt richting Den Haag. Het appartement staat op haar naam, kan dat gewoon overgeschreven worden richting mij, en kan ik er zomaar een onderhuurder insleuren? Met huursubsidie is het voor mij als student misschien nog net zonder te redden, maar ik wil nog wel een beetje luxe om me heen natuurlijk..
Ja, dat was de stoeremannenversie. De volwassen versie ging over verstandige wederzijdse besluiten, bloemetjes, bijtjes en my little pony's. Lang zo stoer niet.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:57 schreef Geqxon het volgende:
Zeg, was jij niet die persoon die zijn vriendin elke maand 200 euro kostgeld gaf, haar in elkaar had geslagen, zij het huis uit ging, en jij daarna huurder wou worden?
ben ik huurder of betaal ik gewoon kostgeldquote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:00 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ja, dat was de stoeremannenversie. De volwassen versie ging over verstandige wederzijdse besluiten, bloemetjes, bijtjes en my little pony's. Lang zo stoer niet.
Heel leuk lijstje, en wellicht dat het ook wel haalbaar is, maar dan heb je alleen nog maar eten/drinken.quote:Op woensdag 15 augustus 2007 15:20 schreef Schnabbeltje het volgende:
Vooruit een nieuwe lijst dan, met Lidl spullen en voor de iets grotere eter.
Ik ken de prijzen van de Lidl niet helemaal, dus een ruwe schatting.
Voor een week:
's morgens
1,50 1kg meusli
1,00 2 liter melk
's middags
1,20 3x hele gesneden tarwe brood
3,00 2x beleg en 1 pot jam
0,20 Boter
1,50 7 stuks sinasappel/peer/banaan
Snacks
1,00 2 zakken chips
Drank
0,50 Limonadesiroop
's savonds
0,20 4 maaltijden rijst (koop voor iets van 20 euro een zakrijst van 25 kilo, kan je een jaar mee eten)
0,40 3 dagen spaghetti
1,50 0,5 kilo gehakt
2,50 0,5 kilo speklapjes
6,00 1 kilo snitzels
1,00 1 bloemkool
0,50 1 krop ijsbergsla
1,00 0,5 kilo paprika
Totaal 23 euro per week.
Per maand 100 euro.
|
|
| Forum Opties | |