abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 augustus 2007 @ 12:06:52 #26
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_52385270
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 11:58 schreef faculty het volgende:

[..]

dan heb je een leuk leven zeg... ik zou dan eerder gewoon een minder appartement nemen en wat luxer eten.. Maarja.. ik ben zelf wel 250/300 eu aan eten en uitgaan per maand kwijt
Afgezien van dat je buiten ook eet, kan je met dit prima thuis eten. Dit noem ik zeker geen slecht leven. Je kunt redelijk goed variëren.
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 12:00 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

denk dat je niet bij appie maar bij aldi moet zijn!
Bij de aldi of lidl zal ik nog goedkoper zijn. Ik doe mijn boodschappen bij de C1000.
pi_52385289
Bij mij gaat er al 100 euro op aan cola blikjes per maand
World Wrestling Entertainment
pi_52385426
Ga je niet redden hoor. Er komt zoveel bij, fiets gaat eens kapot, dan moet je weer naar de kapper, verjaardagen enzovoorts. Zou een goedkoper appartement zoeken en voor overige kosten een grotere buffer nemen, meer iets als 300 p/m.
Trust me, I know what I'm doing.
pi_52385470
Wel grappig om te zien, ken wel wat studenten met ongelovelijke dikke schulden en geldproblemen, maar bezuinigen op eten, noooit... terwijl je daar wel redelijk makkelijk iets zuiniger kan zijn..
  woensdag 15 augustus 2007 @ 12:15:08 #30
147726 Puck1
Every day I love you more
pi_52385521
vindt dat je als student zijnde best luxe wilt leven..waarom niet gewoon op kamers met mede studenten? niet goed genoeg?
weet je wel?
  woensdag 15 augustus 2007 @ 12:17:21 #31
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52385583
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 12:13 schreef mroijjoijoi het volgende:
Wel grappig om te zien, ken wel wat studenten met ongelovelijke dikke schulden en geldproblemen, maar bezuinigen op eten, noooit... terwijl je daar wel redelijk makkelijk iets zuiniger kan zijn..
Sorry, maar ik ben meer van de verse groenten en gezond eten koken. (tevens heb ik geen schulden) Je kan er wel degelijk iets zuiniger op zijn, maar de kwaliteit van het eten gaat gewoon achteruit.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52385615
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 12:13 schreef mroijjoijoi het volgende:
Lijkt me verstandiger om te bezuinigen op luxe dan op eten, maar goed...
  woensdag 15 augustus 2007 @ 12:20:30 #33
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_52385667
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 12:06 schreef Handschoen het volgende:

[..]

Op het avondeten na (daar kan ik 2 dagen mee doen...) eet ik dat bijna al op 1 dag ... Weeg je 40 kg ofzo
[..]

Ik eet een half brood per dag...
[..]

okee, boter doe ik lang mee, maar op mijn brood doe ik kipfilet. 1 pakje per dag = ¤1.70...
[..]

2 dagen...

No offence hoor , maar zo zou ik echt niet kunnen leven...
Dan eet je meer dan noodzakelijk. Weeg overigens geen 40kg, eerder 70kg. Als je ontbijt, lunch en avondeten neemt, dan is het nergens voor nodig om een halve brood per dag te eten. Geen wonder dat de Nederlandse bevolking steeds dikker worden.

Daarnaast als je voor dergelijke avondmaal slechts 2 dagen mee doet, dan eet je gewoon uitzonderlijk veel. Een halve kilo vlees, een hele krop sla, daarnaast nog aardappelen erbij. Als je dagelijks dit binnenkrijgt als avondmaal, dan eet je gewoon veel te veel.
pi_52385687
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 12:18 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Lijkt me verstandiger om te bezuinigen op luxe dan op eten, maar goed...
Ik heb het niet over hongerlijden, maar ze bestellen vaak pizza, terwijl ze oven hebben, ze doen altijd boodschappen bij AH terwijl je hetzelfde hebt bij iets goedkopere winkels, en meer van dat......
pi_52385731
Qua avondeten ben je rond de 4 euro al echt klaar. Een zak aardappelen, een klein potje groente en goed vlees. Meestal per twee, dus dat kun je over twee dagen splitsen.

Zelf ben ik voor het eten al 6 á 7 euro per dag kwijt, maar ik eet vrij luxe.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 12:24:24 #36
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_52385768
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 12:17 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Sorry, maar ik ben meer van de verse groenten en gezond eten koken. (tevens heb ik geen schulden) Je kan er wel degelijk iets zuiniger op zijn, maar de kwaliteit van het eten gaat gewoon achteruit.
Je hoeft geen bakken met geld uit te geven om gezond te eten. Vrienden van mij kopen groente in die plastic verpakking. Die kosten iets van 5x zo duur dan wanneer je gewoon bij de groente afdeling wat groente koopt. Bij het kopen van vlees let men vaak niet op de kilo prijs. Deze varieert van 2-3 euro (gehakt) tot 20-30 euro per kilo. Meesten die ik ken kopen vlees van 15-20 per kilo, terwijl het veel goedkoper kan. Geen wonder dat men veel uitgeeft aan eten. Voor iets minder kan je net zo gezond en lekker eten.
pi_52386133
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 11:53 schreef Schnabbeltje het volgende:
Voor een week:

's morgens
1,50 Muesli voor een week
2,00 2 pakken melk van een liter

's middags
0,80 Brood
2,50 Beleg voor een week

Snacks
1,20 Aan snacks

Drank
1,50 Thee/limonadesiroop

's savonds
3,00 Aardappels/pasta/rijst voor een week
5,00 1 kilo vlees
2,50 Verse groente voor een week

Totaal 20 euro per week.
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 11:59 schreef Geqxon het volgende:
Zometeen bij de appie
Dat kan goedkoper. Ga bij de Aldi/Lidl inkopen doen, daar heb je bijvoorbeeld twee broden voor 50 cent en twee liter melk voor 90 cent.
pi_52386447
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 12:20 schreef Schnabbeltje het volgende:

[..]

Dan eet je meer dan noodzakelijk. Weeg overigens geen 40kg, eerder 70kg. Als je ontbijt, lunch en avondeten neemt, dan is het nergens voor nodig om een halve brood per dag te eten. Geen wonder dat de Nederlandse bevolking steeds dikker worden.

Daarnaast als je voor dergelijke avondmaal slechts 2 dagen mee doet, dan eet je gewoon uitzonderlijk veel. Een halve kilo vlees, een hele krop sla, daarnaast nog aardappelen erbij. Als je dagelijks dit binnenkrijgt als avondmaal, dan eet je gewoon veel te veel.
Ik denk dat ik gezonder eet als 80% van de bevolking . Ik eet net iets boven onderhoud omdat ik wat wil aankomen. Ik weet wel wat van voedign af, en zoveel teveel eet ik niet...

Maar je hebt gelijk, ik had verkeerd gekeken. Met vlees doe ik wel iets langer...
Have fun...
  woensdag 15 augustus 2007 @ 13:01:39 #39
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_52386806
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 12:48 schreef Handschoen het volgende:

[..]

Ik denk dat ik gezonder eet als 80% van de bevolking . Ik eet net iets boven onderhoud omdat ik wat wil aankomen. Ik weet wel wat van voedign af, en zoveel teveel eet ik niet...

Maar je hebt gelijk, ik had verkeerd gekeken. Met vlees doe ik wel iets langer...
In principe heb je dagelijks voor het avondmaal aan 100-150 gram vlees voldoende. Persoonlijk eet ik voor het avondeten 150-200 gram vlees. Boven de 200 gram vlees wordt al snel ongezond. Dan eet je in verhouding meer vlees dan groente en pasta/aardappelen/rijst. Zelf eet ik voor het avondmaal dus ongeveer 150-200 gram vlees, aan pasta/aardappelen/rijst ongeveer een volle pot (zo'n grote pot van Hak-groente), en aan groente ongeveer een halve pot. Dan praat je ongeveer over een kilo aan voedsel. Als je 3 maaltijden per dag neemt, dan heb je hier gewoon voldoende aan.
pi_52387312
kon ik maar met zo weinig eten, zou me al de helft aan kosten schelen doe in een drukke collegeweek hooguit 3 dagen met een heel brood
Too much is never enough!
pi_52387393
Het is mogelijk hoor, om te leven van 150 per maand, toch indien TS daar niet de kosten zoals elektriciteit, gas, etc. in mee verrekend. Maar dan moet hij wel goed op letten idd wat hij koopt en waar hij het koopt. En een goede tip: als je rookt, stop daar maar mee, spaart hopen uit

Zelf had ik vorig jaar ongeveer 250 per maand en ik slaagde erin om niet alleen goed te leven, maar elke maand ook nog wat centjes aan de kant te zetten en af en toe dingetjes voor mezelf te kopen zonder dat ik eigenlijk me druk hoefde te maken over centjes. Njah, boodschapjes worden wel gedaan bij de aldi, qua vlees komen er geen biefstukjes op tafel, maar wel de goedkopere soortjes en groentjes kun je ook vers kopen in de aldi hoor! Kortom het is mogelijk om met weinig centjes toch iets lekkers en gezond op tafel te krijgen, maar verwacht geen luxevoedsel dan. De merkenafdeling in de winkel wordt heel hard vermeden!

Ik heb ook zitten twijfelen tussen het huren van een kamer en een studiotje dit jaar, wel om andere redenen dan TS. Uiteindelijk toch voor een kamer gekozen omdat ik er toen de kans voor kreeg. Njah, ga nou idd een heel stuk kleiner zitten en wat minder luxe, maar hou toch wel wat meer centjes over voor onverwachte omstandigheden (en dat moet je natuurlijk ook incalculeren).

Veel succes toch...
pi_52387680
Serieus die bedragen die ik hier zie staan voor eten gaan nergens over. Leven jullie als een setje berbers op lidl voedsel ofzo?

Voor het avondeten ben ik per dag ongeveer 5 euro kwijt.

Een beetje lekkere rosbief, rollade of ham voor op brood kost je ook al 2.50 per pakje en daar doe je dan 2 dagen mee.

Dan heb je natuurlijk nog de nodige chips, nootjes, toastjes en andere tussendoortjes.

Nee voor 20 euro per week zou ik het nooit redden...
  woensdag 15 augustus 2007 @ 13:49:59 #43
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_52388265
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 13:32 schreef kreischer2000 het volgende:
Serieus die bedragen die ik hier zie staan voor eten gaan nergens over. Leven jullie als een setje berbers op lidl voedsel ofzo?

Voor het avondeten ben ik per dag ongeveer 5 euro kwijt.

Een beetje lekkere rosbief, rollade of ham voor op brood kost je ook al 2.50 per pakje en daar doe je dan 2 dagen mee.

Dan heb je natuurlijk nog de nodige chips, nootjes, toastjes en andere tussendoortjes.

Nee voor 20 euro per week zou ik het nooit redden...
Dat zeggen er wel meer. En daarom mogen zij ook niet zeuren als ze in de schulden zitten. Kijk eens naar WGR, hoor je stuk voor stuk mensen zeggen die maandelijks hun salaris volledig opmaken in een maand, en geen cent overhouden. Dat mensen daarvoor kiezen is een keus.

Ik verdien best goed, en kan ook prima meer uitgeven aan eten en andere dingen. Alleen doe ik dat bewust niet. Ik kan met minder geld net zo lekker eten, je hoeft het niet te geloven, maar eten vind ik erg belangrijk. Het is gewoon een kwestie van goed leren koken, dan kan je zelfs van het goedkoopste stukje vlees iets lekkers van maken. Daarnaast, hou ik maandelijks een mooi spaarcentje over. Binnenkort ga ik opzoek naar een minimaal 80cm grote LCD scherm, ik hoef niet te peinzen dat ik daarvoor geen geld heb. Ik vind het trouwens ook altijd leuk om wekelijks weer te bekijken hoe ik mijn 20 euro ga uitbesteden. Wekelijks hebben de supermarkten ook gevarieerde aanbiedingen. Als je de aanbiedingen een beetje volgt, dan eet je goedkoop en ook nog eens gevarieerd. Waarom zal je een afgeprijsde bloemkool van bijvoorbeeld 1,50 naar 1 euro niet nemen? Daar is helemaal niks mis mee en je bespaard ook nog eens geld. Dat mensen in die week geen zin hebben in bloemkool en iets duurders willen kopen, tja dat is ook een keus. Ik heb er in ieder geval geen moeite mee.
pi_52388395
Dus jij kan van een stuk vlees dat vol met spier en zeem zit iets lekkers maken? Ja door het weg te snijden misschien maar dan heb je helemaal niks meer over

Het is idd ieder zijn eigen keus en ik geef liever wat meer uit aan goed en veel eten zonder dat ik in de schulden zit
  woensdag 15 augustus 2007 @ 13:57:54 #45
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_52388526
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 13:54 schreef kreischer2000 het volgende:
Dus jij kan van een stuk vlees dat vol met spier en zeem zit iets lekkers maken? Ja door het weg te snijden misschien maar dan heb je helemaal niks meer over

Het is idd ieder zijn eigen keus en ik geef liever wat meer uit aan goed en veel eten zonder dat ik in de schulden zit
Spiervlees is perfect om mee te sudderen. Je kunt er ook mee marineren en vervolgens een uurtje afgedekt in een oven stoppen met 220 graden, wordt die ook lekker mals van.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 14:17:46 #46
178940 Orval
.....ik word oud....
pi_52389160
tja, als je student bent dan kun je mischien voor 20 euro in de week eten.....maar als je gewoon een baan hebt dan is dat de eerste besparing die je overboord gooit.

ben het eens met de mensen die zeggen dat je met bewust kopen best wat kunt besparen......maar heb geen zin om bewust te kopen....heb zin om te eten waar ik trek in heb

Hoeveel je eet hangt trouwens enorm af van je verbranding. Zelf eet ik idd veel en vele malen meer dan op het lijstje staat dat ik steeds voorbij zie komen......heb dan ook 96 kilo "eerste klas vlees" te onderhouden en ben redelijk actief, dus met dat lihjstje zou ik idd het einde van de dag niet halen.

wat mij wel opvalt aan het lijstje.....waar zijn de twee stuks fruit per dag........wel een beetje op de vitamientjes letten he
Narcisme, een gezond zelfbeeld!
pi_52389317
veels te weinig ingeschat.
underground forever baby
  woensdag 15 augustus 2007 @ 15:20:19 #48
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_52391413
Vooruit een nieuwe lijst dan, met Lidl spullen en voor de iets grotere eter.

Ik ken de prijzen van de Lidl niet helemaal, dus een ruwe schatting.

Voor een week:

's morgens
1,50 1kg meusli
1,00 2 liter melk

's middags
1,20 3x hele gesneden tarwe brood
3,00 2x beleg en 1 pot jam
0,20 Boter
1,50 7 stuks sinasappel/peer/banaan

Snacks
1,00 2 zakken chips

Drank
0,50 Limonadesiroop

's savonds
0,20 4 maaltijden rijst (koop voor iets van 20 euro een zakrijst van 25 kilo, kan je een jaar mee eten)
0,40 3 dagen spaghetti
1,50 0,5 kilo gehakt
2,50 0,5 kilo speklapjes
6,00 1 kilo snitzels
1,00 1 bloemkool
0,50 1 krop ijsbergsla
1,00 0,5 kilo paprika

Totaal 23 euro per week.

Per maand 100 euro.
pi_52392616
Maar ja, dit eet ik minstens:

08:00: 300ml melk, 50 gr havermout, 1 banaan
10:30: 2 boterhammen met kipfilet, sultana
13:00: 4 boterhammen met kipfilet, hand vol ongezouten pinda's
15:30: 2 boterhammen met kipfilet, Banaan
18:00: pasta/chicken tonight of vlees/groente ed. Glas melk
20:00: Zie 18:00
22:00: Combinatie van verschillende: Tonijn, pinda's, ei, fruit

Netjes in de verhouding van 30% eiwit, 50% koolhydraten en 20%vet.

Dat red je niet met ¤20,- per week. Meer ¤20,- per 2 dagen

Nou moet ik er wel bijzeggen dat ik koop wat ik nodig heb en g-e-e-n idee heb wat alles kost . Het moet wel 25% goedkoper kunnen als wat ik doe iig, maar de AH is de enige supermarkt in de buurt...

Aan de andere kant maak ik wel vaak een grote bak pastasaus waarvan ik dan 5 porties invries. Zelfde met nasi. Dus dat avondeten is dan een stuk goedkoper... want rijst en pasta kosten bijna niks
Have fun...
  woensdag 15 augustus 2007 @ 16:03:00 #50
164678 Schnabbeltje
schnabbel, schnabbel
pi_52392902
Ja logisch dat jij het niet red. Je eet 2x een lunch en 2x een avondmaal op 1 dag. En dan ga je om 22:00 savonds voor het slapen nog een uitgebreide maaltijd eten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')