Nee, dat zou een mooie prijs zijn. Maar een bod op marktplaats wil nog niet zeggen dat die persoon ook echt 900 euro ervoor komt geven.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:26 schreef Operc het volgende:
(crossover je krijgt er toch al 900 euro voor? is dat te weinig?)
Jubileum!quote:
12" 12" 13" 13" 16" 16" 16"quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:31 schreef bravo het volgende:
nice! respect voor jou... hoe groot zijn je toms?
Mja, ik denk dat 'echte lessen' dan beter zijn als iemand die toevallig in de buurt ook drumt. Dus wie weet moet ik eens een drumleraar opzoeken... (nu nog uitvinden waarquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:55 schreef crossover het volgende:
Een paar lessen nemen kan nooit kwaad denk ik. Je zou daarna misschien een oefenruimte kunnen zoeken om zelfstandig te kijken of het iets voor je is en daarna misschien een drumstel kopen.
Rondvragen aan drummers in de buurtquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 16:48 schreef Handschoen het volgende:
[..]
Mja, ik denk dat 'echte lessen' dan beter zijn als iemand die toevallig in de buurt ook drumt. Dus wie weet moet ik eens een drumleraar opzoeken... (nu nog uitvinden waar)
Hier staat wel iets over het merk Odery: http://www.drumforum.nl/forum.php/list_messages/2137/0quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 17:42 schreef bravo het volgende:
maar kan iemand me wat vertellen over die odery fusion set?
je hand/voet coördinatie verbeteren doe je niet zomaar hoor.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:52 schreef Handschoen het volgende:
Okee okee, ik heb een vraagje aan de drummers hiero (als niet drummer)
Ik wil wat coördinatieverbeteringen gaan doen (tussen voeten en handen enzo) en ik zat te denken aan om een paar drumlesjes te nemen. Hebben jullie suggesties om dit te doen? Zou het beter zijn iemand te zoeken in mijn woonomgeving met een drumstel, of zou het beter zijn meteen echt les te nemen ergens (kan dat op gewone muziekscholen??)
Je bedoelt octobans?quote:nu zit ik er over te denken een paar van die langwerpige toms te kopen zoals Mike Portnoy ook gebruikt.
HEEEL erg heb ik datquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:08 schreef LordNemephis het volgende:
[..]
Je bedoelt octobans? [afbeelding]
zijn vette dingen, mijn vriend Simon Phillips gebruikt ze ook
hebben jullie trouwens ook dat je overal op tikt (en andere mensen daarmee irriteert?)
Hier staan een aantal filmpjes van Mark Wessels over verscheidene rudiments en oefeningen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:52 schreef Handschoen het volgende:
Okee okee, ik heb een vraagje aan de drummers hiero (als niet drummer)
Ik wil wat coördinatieverbeteringen gaan doen (tussen voeten en handen enzo) en ik zat te denken aan om een paar drumlesjes te nemen. Hebben jullie suggesties om dit te doen? Zou het beter zijn iemand te zoeken in mijn woonomgeving met een drumstel, of zou het beter zijn meteen echt les te nemen ergens (kan dat op gewone muziekscholen??)
Dat ken ikquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 23:08 schreef LordNemephis het volgende:
[..]
Je bedoelt octobans? [afbeelding]
zijn vette dingen, mijn vriend Simon Phillips gebruikt ze ook
hebben jullie trouwens ook dat je overal op tikt (en andere mensen daarmee irriteert?)
Dudequote:Op woensdag 15 augustus 2007 12:00 schreef outsidr het volgende:
[..]
Dat ken ik
Ik irriteer mensen al zeker 15 jaar ermee en ben helemaal niet van plan om ermee te stoppen
Me ex ergerde zich er ook redelijk aan, vooral tijdens de sex![]()
Nee dat niet...quote:
Bengel, hier een beetje sluikreclame voor een muziekwinkel te maken!quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:12 schreef bravo het volgende:
whaaaa, morgen de odery uittestenHeb er veel zin in ( bij Jan ter Maat in Hengelo )
Johquote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:32 schreef outsidr het volgende:
Mensen kijken me dikwijls raar aan als ik handbangend, air-drummend in de auto zit![]()
Och, zolang je niet aan de ramen liktquote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:32 schreef outsidr het volgende:
Mensen kijken me dikwijls raar aan als ik handbangend, air-drummend in de auto zit
Lik jij aan je bekkens dan ?quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 01:03 schreef LordNemephis het volgende:
[..]
Och, zolang je niet aan de ramen likt
Doe ik ook altijd om een beetje voeling met het materiaal te krijgen, net of ze beter klinken dan !quote:
mijn drumstel kost ¤ 1500 euro, incl tassen dempvellen, 2 paar stokken die ik nodig had, geen bekkens, wel 4 tom's ipv 3.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 22:51 schreef repeet het volgende:
Wat kost dat ding dan? Zijn het dikke ketels ? Uit welk land ? In wat voor ruimte was het, groot ? beton? Ik wil het allemaal weten.
Ik heb ook op een sonor gespeeld, maar deze was vet veel beter!quote:Op zondag 19 augustus 2007 12:54 schreef repeet het volgende:
Oké, ik heb even op die site gekeken, volgens mij komt het uit Brasil en die hebben er wel verstand van dacht ik. Wel een mooi klein setje en 1500 is ook wel redelijk, heb je ook iets vergelijkbaars gezien wat misschien goedkoper is, of ben je echt verliefd ?
Ik weet dat die drumstel te vergelijken is met de Pearl Masterworks, en met de sonor force 3000. Ik kan me zo het type niet bedenken, op welke sonor ik gespeeld hebquote:Op maandag 20 augustus 2007 00:54 schreef SolarX het volgende:
Voor 1500 euro vind ik het jammer dat ze geen rubbertjes tussen de bassdrum claws hebben gedaan (dat gaat zeker weten het hout beschadigen als je je vellen verwisselt), en geen rubber tussen de ophanging (ijzer op ijzer rrrrr). Ik weet niet welke Sonor je hebt geprobeerd maar een 3007 heeft dat bijvoorbeeld wel, en voor veel minder geld. Maar als je op een 507 hebt geramd, geloof ik graag dat die Odery beter was
Hij heeft er wel echt feel voor en ik denk dat het ook echt wat voor 'm is. Zal eens even aan mijn ouders (lees: de financiers) voorleggen van die TD3. Tnx voor info.quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:50 schreef crossover het volgende:
Ja ik heb nog een TD3 staan, maar denk dat het iets boven je prijs is(750/800 euro).
Als ik hem was zou ik me afvragen of ik echt door zou willen gaan met drummen, of dat ik alleen wil kijken of het bij me past. Als hij er echt verder mee wil komen raad ik zo'n TD3 aan. Voor 1000 euro heb je dan (nieuw) een geweldige beginnersset waar je een hele tijd mee vooruit kan. Onder die prijsklasse zit niet veel goed spul, misschien de Roland HD1 maar daar heb ik geen ervaring mee.
Oh en Roland > Yamaha.
Ligt een beetje aan hoe je je set neerzet. Ik heb zelf een poos 8-10-12-14 gespeeld, op deze manier:quote:Is een 4e tom eigenlijk wennen, als je altijd met 3 tom's gespeeld hebt?
Hartelijk welkom enzo! (het is hier eigenlijk alleen maar eindeloos lullen over dingen waar drummers eindeloos over kunnen drummenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 02:10 schreef TiemenC het volgende:
Hello everyone, ik zit hier nog niet zo lang op dit forum, maar dit topic lijkt me zeer interessant :p
Ik drum ook, al een jaartje of 5.
Ik heb nu een Mapex V-series setje (12" tom gebruik ik niet) met Paiste/Meinl Cymbals (16"/18"/22"ride en 14" hi-hat) Voor de rest Gibraltar hardware en Janus dubbele kloppers.
Ik heb al in meerdere bandjes gezeten, regionaal wel wat optredens gehad hier en daar
Een vriend van me (bassist) doet dat ook sinds kort, is idd gave shizzlequote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:49 schreef CasB het volgende:
Ik heb vanavond zowaar hiphop gedrumd, en het was echt supervet. samen met 2 goede gitaristen, een bassist en 3 rappers gejamdIedereen was er zeer over te spreken, zelfs het publiek
een tamme? goed voor zorgen, iedere dag minstens drie keer uitlaten en nooit maar dan ook nooit Brinta geven!quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:58 schreef Fietsmutilatie het volgende:
ik heb ook een drummer
Ik vind dat de huidige lijn bekkens van Meinl zeer lekker klinken.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:09 schreef LordNemephis het volgende:
Eej SolarX, je hebt 'n Meinl ride zie ik. Is dat tegenwoordig wat?
Ik heb namelijk Meinl bekkens gehad jaaaren terug toen het merk net nieuw was - en dat was toen dusdanige bagger dat ik ze zo snel mogelijk de deur uit heb gedaan. (gewoon ff vraagje uit nieuwschierigheid)
Iemand gekeken?quote:Op zondag 19 augustus 2007 13:31 schreef IdealCrash het volgende:
Dag mensen,
Weet niet of deze al eens gepost is hier, maar als liefhebber van breakbeats moet ik dit met jullie delen.
Jojo Mayer:
de les
de skills
kj sawka:
vette drumfunk!
en deze in zijn kelder
Ik ging naar de drumwinkel om een Zildjian K of iets dergelijks te halen, maar na de hele bekkenmuur bespeeld te hebben vond ik dit toch de beste. Het blad is vrij droog (het is dan ook de dry ride), maar de bell is vrij helder en gedefinieerd. Dit bekken past echt wel tussen de bovenklasse bekkens (zeg maar: het bedrag vanaf waar smaak hoofdzakelijk de keuze bepaalt). Het was dan ook niet een erg goedkoop bekken, zit in dezelfde prijsklasse als de Zildjians. Ik ben er in ieder geval erg tevreden mee.quote:Eej SolarX, je hebt 'n Meinl ride zie ik. Is dat tegenwoordig wat?
Dan heb ik misschien goed nieuwsquote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:28 schreef crossover het volgende:
Godver ik had een afspraak met iemand dat hij m'n TD3 zou overnemen, zegt hij het af omdat het te ver rijden is
Ik heb vandaag een deal gesloten, 750 euro wordt het en morgen komt ie 'm ophalen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 16:13 schreef LordNemephis het volgende:
[..]
Dan heb ik misschien goed nieuwsmijn ouders willen namelijk een TD3 voor mijn broertje kopen. Wat is precies je vraagprijs? En het gaat om een complete TD3, bedoel, hardware + module?
Kan wel ff paar dagen duren voor ik meer weer want ze net voor een lang weekend naar de camping gegaan...
Dat hoop jequote:Op vrijdag 24 augustus 2007 18:28 schreef crossover het volgende:
[..]
Ik heb vandaag een deal gesloten, 750 euro wordt het en morgen komt ie 'm ophalen.
Jaquote:
Ik hoop dat je veel plezier hebt van je nieuwe kit, 20"inch bassdrum toch ? Je hebt die houtuitvoering? De kleur bedoel ik.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:38 schreef bravo het volgende:
vanavond gespeeld met mijn odery, wat een lekker geluid! En hij was ook heel simpel op te zetten, en hij staat ook zo!
totaal geen miskoop, wat een fijn ding!
Nou, waar die nu tussen 9 en 12 staat, ten opzichte van je snare, dacht ik om hem tussen 12 en 3 te zetten. Dan kun je er links nog net bij, plus dat je een zee van ruimte ineens hebt, het is alleen wennen, sommige dingen moet je andersom beginnen. Voordeel is dat je handen elkaar niet zo in de weg zitten natuurlijk.Als je met rechts op je hi-hat speelt in de ouwe stand, zit je toch altijd met links op je snare een beetje te klooien.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 00:57 schreef SolarX het volgende:
Rechts van de snare? Waar precies? Ik zou hem in ieder geval nooit ergens neerzetten waar m'n linkerhand er niet ook makkelijk bij kan.
Dat is dus boven je bassdrum-voet?? Of in plaats van een floortom?quote:Nou, waar die nu tussen 9 en 12 staat, ten opzichte van je snare, dacht ik om hem tussen 12 en 3 te zetten.
Jojo Mayer is echt de bom. 1 Van mijn voorbeelden (voor zover ik die heb, dus dat zegt dan wel weer iets). Echt een geweldige drummer. Wat betreft de stijl die die speelt vind ik hem nog beter dan Johnny Rabb. Die kan ook lekker drum n bass spelen, maar Jojo grooved toch iets meer, bij hem is het meer iets natuurlijksquote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:23 schreef IdealCrash het volgende:
[..]
Iemand gekeken?
Grappig hoe bepaalde ritmes, die in eerste instantie ontwikkeld / bedacht zijn door samplende producers, nu weer overgenomen worden door drummers. Full circle.
Ja,iets boven je bassdrum zodat je wel je kleine en grote tom nog in die buurt hebt. Je kunt dan bijvoorbeeld een gespiegeld drumstel met 3 toms links en 3 toms rechts maken. Het mooie is dat je linkerhand evenveel ruimte heeft als je rechter zodat die zich veel meer kan ontwikkelen, en als je toch met rechts op je hi-hat slaat.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 22:39 schreef SolarX het volgende:
[..]
Dat is dus boven je bassdrum-voet?? Of in plaats van een floortom?
Special effects?quote:
quote:Op maandag 27 augustus 2007 18:06 schreef Danny_Ramone het volgende:
Binnenkort Amedia bekkens kopen
en een katje !
Volgens Freud zijn dromen onbewuste verlangens.. maar een andere theorie over dromen zegt juist dat het een manier is om een bepaald soort probleem op te lossen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 08:01 schreef outsidr het volgende:
Jezus...
Ik had vanacht een rare droom omtrend drummen...
Ik droomde dus dat ik de rosanna shufflegroove aan het spelen was, opzich niet zo gek want die ken ik spelen.
Maar ik speelde em rechtshandig (ben linkshandig) en op een elektronisch drumstel.
Wat heeft dit te betekenen ?
Ik ga toch niet dood he ?![]()
![]()
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 15:19 schreef crossover het volgende:
Feedback | Music Partner | Dirk Witte | Music Store | Musik Produktiv
Drumspullen.nl | The Groove Factory | Music All In | Rock Palace | Vanilla Music Store | Stokken & Vellen Discounter
je vergeet: drumworld: www.dw.nlparadijs op aarde als je daar rondloopt!
Hehe ja, ik heb daar een nieuwe set gekocht vorig jaar.quote:
Nicequote:Op maandag 3 september 2007 00:09 schreef Danny_Ramone het volgende:
KLaar met verkleinen Zooo net ff foto's gemaakt ! Komtie dan he!
De reden dat ik deze bekkens heb gekozen, is omdat dit voor mij gevoel het meest all round is. Ik kan hier zowel snelle rock muziek als mooie ballads meespelen en alles er tussen in. Van pop tot rock en zelfs bij jazz/latin zou deze set niet mistaan!! Props voor Amedia en voor Patrick en, hoe kan het ook anders, AHMET die al deze bekkens heeft gehamert.
We beginnen met een 14" hi-hat van de " shaban classic " serie. Het is een medium hi-hat met een heldere, clean klank en zeer makkelijk bespeelbaar.
[afbeelding]
[afbeelding]
Vervolgens een 15" crash van de " euphrates " serie. Heerlijke heldere klank die erg muzikaal klinkt met een licht warme klank.
[afbeelding]
[afbeelding]
Om het bijpassend te maken een 16" crash van dezelfde serie. De reden voor 15/16 is omdat ik later nog kan uitbreiden naar 14/15/16/17 als ik dat zou willen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Om het setje compleet te maken: Een 20" ride uit de shaban classic serie, een heavy ride is dit. De heavy heeft meer ping dan de medium en overstuurt ook minder maar mocht je ( zoals ik in sommige gevallen doe ) hem gebruiken als grote crash dan is dat ook geen probleem. Wajooo bonham stylo.
[afbeelding]
[afbeelding]
Even een foto van de hele set:
[afbeelding]
Tevens een bigdog pedaal gekocht, damn wat een monster is dat zeg.
[afbeelding]
Tot slot nog een paar foto's van mijn shellset, een pearl EXR in de maten 10x8, 12x9, 14x11,22x18 en een 14 x 5,5 snare.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb al een tijdje een Vic Firth oefen pad. werkt perfect.quote:Op maandag 3 september 2007 01:15 schreef TonyMalony het volgende:
Ik wil een oefenpad van Vic Firth aanschaffen, eentje die single sided is. Iemand enig idee waar ik die het beste(goedkoop) kan kopen?
Ja, sinds vrijdag. Die nieuwe admin schijnt er niet hard aan te willen werken want hij was vrijdag al geinformeerdquote:
Dat kan hier ook!! Posten die handel!!quote:Op zondag 16 september 2007 13:57 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Net nu 'k m'n nieuwe kit wil showen![]()
Ik heb werkelijk geen idee, maar het zou goed kunnen dat het nog een paar dagen duurt.quote:Op zondag 16 september 2007 22:12 schreef Ska-te het volgende:
Wat een vette vette veeeeeette kit zeg!!! Beetje veel toms, maargoedIs hij mat zwart?? dat is zoooo geil
Op drumforum zou hij trouwens nog mooier geweest zijnIemand een idee wanneer het weer de lucht ingaat
?
Thnx!quote:Op zondag 16 september 2007 22:12 schreef Ska-te het volgende:
Wat een vette vette veeeeeette kit zeg!!! Beetje veel toms, maargoedIs hij mat zwart?? dat is zoooo geil
Op drumforum zou hij trouwens nog mooier geweest zijnIemand een idee wanneer het weer de lucht ingaat
?
hebbe hebbe hebbequote:Op zondag 16 september 2007 22:33 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
[..]
Thnx!![]()
Het is een zwarte finish waar de houtnerf doorheen komt...
Iets duidelijker maar eigenlijk overbelicht waardoor ie weer grijs lijkt![]()
[afbeelding]
Thnx allemaalquote:Op maandag 17 september 2007 15:10 schreef outsidr het volgende:
Mooie kit zeg
Wat voor ride heb je daar hangen van Zildjian ?
Die bell die daar op zit is wel fuckin huge gewoon
Hoe klinkt ie ?
Issie een beetje te vergelijken met die Blast Bell Ride / Mega Bell Ride van Meinl ?
Ik vertrouw die samples nooit meestal zo...quote:Op maandag 17 september 2007 16:21 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
[..]
Thnx allemaal![]()
De ride is de Mega Bell Ride van Zildjian Z serie, 21"
Hij heeft een flinke ping op de bell en naast de bell klinkt ie erg viezig![]()
Je kunt ernaar luisteren op de zildjian website
De Bell rides van Meinl ken ik eerlijk gezegd niet![]()
Prima ! Heb optimounts gekocht en ambassador coated boven en ambassador clear onder en klinkt als een tiet. Prima live en studio kit voor een zachte prijs ( heb er 400 euro voor betaald, in nieuwstaat 2e hands ).quote:Op woensdag 5 september 2007 11:29 schreef crossover het volgende:
Hoe bevalt je export, Danny?
Ghehe ik krijg les van hem op de opleiding !!quote:Op donderdag 6 september 2007 11:10 schreef LordNemephis het volgende:
klinkt goed CasB! opnames zijn niet perfect maar muzikaal zit het goed in elkaar![]()
Bij de weg: al iemand die 'the Divine Conspiracy' van Epica heeft geluisterd? Dat is zo'n gaaf album!
vooral track 9, Fools of damnation
Ariën van Weesenbeek (van God Dethroned) speelt op de potten en pannen - en supergoed ook!![]()
![]()
Ga vanavond ff luisteren ben razend druk nu !!quote:Op maandag 1 oktober 2007 08:58 schreef CasB het volgende:
KloptM'n server is een beetje door...
Hier zijn ze wel te luisteren: http://www.twiggy-punk.nl/media.php
Waarom niet? Wat maakt het verschil dan?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:21 schreef crossover het volgende:
Wat betreft elektronische kits zou ik Yamaha laten staan en een roland pakken. De TD3 is redelijk/goed uit te breiden (kan dubbelpedaal op en een extra cymbal als ik me niet vergis) Dan ben je voor 1000 euro klaar.
Zeker de middenklassers van Yamaha vind ik niet opwegen tegen de middenklassers van Roland.
Ik heb ook een bass gitaar en zocht wat leuke beginners rifjes enzo.quote:Op dinsdag 6 november 2007 15:57 schreef CasB het volgende:
Bassisten, wat moet je daar nou weer mee
En tja, het is hier inderdaad te rustig
Is dat diegene met dat bubinga hout ?quote:Op dinsdag 6 november 2007 21:20 schreef Ska-te het volgende:
Ik wil zo graag een Tama Starclassic, helaas staan de financien dat niet toe
[ afbeelding ]
O o o.....zo geil
Ok bedankt? En als resonantievel hetzelfde? Of zijn daar andere weer geschikter voor?quote:Op woensdag 7 november 2007 18:32 schreef sylvietjoo het volgende:
Ik heb mijn resonantievel ook al lang niet meer vervangen... Lijkt me ook niet echt noodzakelijk, eigenlijk, zolang 't nog klinkt
Emperor X zijn best oke, zeker voor wat heavier muziek, anders misschien een Remo Ambassador, evt. met of zonder stip/coating. Genoeg opties in ieder geval
Zo te zien welquote:Op woensdag 7 november 2007 20:52 schreef outsidr het volgende:
[..]
Is dat diegene met dat bubinga hout ?
Daarvoor zijn ook speciale typen vellen te krijgen, ze zijn meestal iets dunner (enkellaags).quote:Op woensdag 7 november 2007 22:08 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ok bedankt? En als resonantievel hetzelfde? Of zijn daar andere weer geschikter voor?
Yes! Ik heb hem gezien/gehoord op de drum3daagse, Kim Weemhoff heeft er 1 in jazzformaat. Wat een geluidquote:Op woensdag 7 november 2007 20:52 schreef outsidr het volgende:
[..]
Is dat diegene met dat bubinga hout ?
Ik heb toch liever een Gretsch...quote:Op vrijdag 9 november 2007 01:24 schreef Ska-te het volgende:
[..]
Yes! Ik heb hem gezien/gehoord op de drum3daagse, Kim Weemhoff heeft er 1 in jazzformaat. Wat een geluidNiet normaal, en die finish is ook zoooooo zoooo mooi
![]()
Dat matte zwart vind ik idd mooi ja...quote:Op zaterdag 10 november 2007 19:56 schreef Ska-te het volgende:
Ook een mooi dingetje jaMat zwart vind ik heel mooi, al hou ik zelf meer van de houtkleuren of sparkle finishings
Heb em pas 2 jaar...quote:Aiii een scheur is de bel....is niet goed!! Hoelang had je dat ding al dan? zeker tevaak opgehangen aan Musicon stands
Ik heb zelf altijd ruzie met die dingen. Neem altijd een stuk of 20 filtjes mee omdat ze anders bij sommige stands op dat ijzer van de hanger van die stand hangen, aangezien die ijzeren plaatjes altijd missen. Ook zit er geen plastic om dat hangding, dus als je niet uitkijkt hang je je bekken op het schroefdraad. Als er iets dodelijk is voor je bekkens is dat het wel.quote:Op zondag 11 november 2007 14:18 schreef outsidr het volgende:
[..]
Dat matte zwart vind ik idd mooi ja...
Sparkle finishing enzo vind ik te kitch
[..]
Heb em pas 2 jaar...
Denk niet dat dat ding nog te repareren is, hij begint nu steeds groter te worden enzo.
Zou dat aan de Musicon stands leggen ?
Dan ga ik ze aanklagen
Hoezo kom je eigenlijk op dat idee dat het aan die stands van musicon zou liggen ?
Ik neem ook altijd me eigen filtjes enzo etc mee.quote:Op zondag 11 november 2007 18:06 schreef Ska-te het volgende:
[..]
Ik heb zelf altijd ruzie met die dingen. Neem altijd een stuk of 20 filtjes mee omdat ze anders bij sommige stands op dat ijzer van de hanger van die stand hangen, aangezien die ijzeren plaatjes altijd missen. Ook zit er geen plastic om dat hangding, dus als je niet uitkijkt hang je je bekken op het schroefdraad. Als er iets dodelijk is voor je bekkens is dat het wel.
Volgens mij is een scheur is de bel inderdaad niet te repareren.![]()
Ik ben bij de winkel geweest en heb twee vellen gekocht.quote:Op donderdag 8 november 2007 22:21 schreef sylvietjoo het volgende:
[..]
Daarvoor zijn ook speciale typen vellen te krijgen, ze zijn meestal iets dunner (enkellaags).
Denk aan de Remo Clear Ambassador, om 't voor het gemak bij Remo te houden
Ik zou in ieder geval een enkellaags clear vel nemen als resonantievel.
Wat is de typeaanduiding van deze zeer apetijtelijk uitziende kit?quote:Op zaterdag 10 november 2007 11:57 schreef outsidr het volgende:
[..]
Ik heb toch liever een Gretsch...
[ afbeelding ]
Gretsch USA Customquote:Op dinsdag 13 november 2007 15:47 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Ik ben bij de winkel geweest en heb twee vellen gekocht.Remo Emperor X Remo clear Ambassador als resonantievel
Voor die laatste heeft de verkoper mij geadviseerd.
[..]
Wat is de typeaanduiding van deze zeer apetijtelijk uitziende kit?![]()
Het betere werk !! ( die gretsch )quote:Op zaterdag 10 november 2007 11:57 schreef outsidr het volgende:
[..]
Ik heb toch liever een Gretsch...
[ afbeelding ]
Financien laten het mij ook niet toe![]()
En zeker niet nu mijn 16" AAX Crash een scheur in de bel heb zitten die zeker 5 cm lang is...
Maar de opvolger is al bekend.. Sabian HHX 16" Evolution Crash
Heb ik een stukje mee gespeeld en daar zit zon machtig geluid in![]()
Ja hij liet me wel de keuze, maar omdat ik er geen verstand van heb adviseerde hij me deze vellen te kopen. Niet onder het mom van dat dat het beste was, maar eerder dat dat een mogelijke goede keuze voor mij zou zijn.quote:Op dinsdag 13 november 2007 18:23 schreef outsidr het volgende:
[..]
Gretsch USA Custom
Linkje : http://www.gretschdrums.com/dsp/dsp_kitpopup.cfm?model=789
Ik vind dat adviseren van een bepaald type vel nogal raar.
Zo van : Koop deze ! Deze is het beste !
Iedere type vel heeft zijn eigen sound; open, vol, diep, helder, dof...
Iedereen heeft zijn eigen voorkeur voor klank en daarop moet je juist je keuze voor een vel op aanpassen.
Als gitarist zijnde begrijp je vast wel wat ik bedoel
Je ziet toch dat hij ook drumtquote:Op woensdag 14 november 2007 11:03 schreef B.. het volgende:
He Gitarist ga ff naar je eigen topic!
Daar zit ik ook regelmatig, maar ik drum er ook "bij". Heb zelf een Ludwig Rocker kit.quote:Op woensdag 14 november 2007 11:03 schreef B.. het volgende:
He Gitarist ga ff naar je eigen topic!
Sorry cheff... Ludwig is nice..quote:Op woensdag 14 november 2007 11:28 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Daar zit ik ook regelmatig, maar ik drum er ook "bij". Heb zelf een Ludwig Rocker kit.
En nu had ik een vraag over m'n snarevel dus kom ik ff hier buurten.
Wil je met me trouwen?quote:Op vrijdag 16 november 2007 12:44 schreef Dupje het volgende:
Laat ik me hier ook eens meldenBen wel beginnende drummer.
Hier ben ik niet enige meisje toch?![]()
Geen nood....met jou erbij zijn we nu met zn 3-en geloof ik. Morgane, jij en ikquote:Op vrijdag 16 november 2007 12:44 schreef Dupje het volgende:
Laat ik me hier ook eens meldenBen wel beginnende drummer.
Hier ben ik niet enige meisje toch?![]()
En ik, =4quote:Op zaterdag 17 november 2007 02:41 schreef Ska-te het volgende:
[..]
Geen nood....met jou erbij zijn we nu met zn 3-en geloof ik. Morgane, jij en ik
Samen staan we sterk![]()
Waarom spuiten ze drumstellen sowieso niet wat leuker, trouwens? Heb m'n eerste kit destijds zelf overgespoten, mooi was anders eerlijk gezegd, maar het was wel uniek.quote:Op woensdag 21 november 2007 17:18 schreef Dupje het volgende:
Mwaaaaaaaaa, dan ben je weer meteen zo'n meisje meisje
Zo'n gitarist kende ik ook - was dat niet zo'n gitaar met een handvat, Steve Vai replica ofzo? Met bloemetjes ingelegd in de hals. Om de één of andere reden zijn die gitaren dan wel weer stoer bij de snarentokkelaars.quote:Op donderdag 22 november 2007 13:12 schreef Ska-te het volgende:
Een gitarist bij mij op school had ook zo'n roze/groene gitaar met bloemetjes, terwijl hijzelf echt zo'n stoere rocker wasDat vind ik dan wel weer stoer.
Hierna zal ik het nooit weer doen....quote:wil je trouwens nooit meer plaatjes van gitaren hier posten![]()
Yeah!!quote:Op zaterdag 17 november 2007 02:41 schreef Ska-te het volgende:
[..]
Geen nood....met jou erbij zijn we nu met zn 3-en geloof ik. Morgane, jij en ik
Samen staan we sterk![]()
die met bloemetjes of die ik omschreef? (beide gaaf trouwens)quote:Op vrijdag 23 november 2007 11:38 schreef Ska-te het volgende:
Die heb ik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hahahaha
Nog één nachtje slapen en dan is de Sint binnen!quote:Op maandag 3 december 2007 23:01 schreef Operc het volgende:
...
voor sinterklaas iron cobra enkel pedaal gekregen, jippie, nu moet hij nog binnenkomen*
Nicequote:
dankjequote:Op dinsdag 4 december 2007 23:35 schreef Operc het volgende:
waarom volgend jaar pas? waarom niet nu? (welkom natuurlijk)
Zware buizencombo van je gitarist ervoorquote:Op maandag 14 januari 2008 10:55 schreef LordNemephis het volgende:
Goedzo Nirak! En Ska-te heeft gelijk, hoe meer je leert hoe cooler het wordt!
We hadden een optreden afgelopen zaterdag - en m'n bassdrum ging aan de wandel.... aaaargh Niks hielp, gaffatape, microfoonkabels... het ding bleef schuiven. Het had niks gescheeld of ik had the Who nagedaan en de hele bassdrum van het podium afgetrapt maarja toch geen geld voor een nieuwe dus toch maar laten staan. Morgen maar even punten aan de bassdrum-pootjes slijpen!
drumpodium te klein/drumstel te groot/versterker te groot ...quote:Op maandag 14 januari 2008 13:17 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Zware buizencombo van je gitarist ervoor
Niet zo veel verstand van, maar mooie kit!quote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:41 schreef bravo het volgende:
2 brakke foto's van mijn mooie drumstel
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Graag reactie
Fijn he, rodsquote:Op donderdag 17 januari 2008 19:22 schreef bravo het volgende:
thx allemaal! Ik ben er erg blij meeIk speel idd in een christelijke band, maar ik speel met hot-rods, dus ik kan aardig doorslaan
Die ride hangt normaal lager, maar was nog aan het opbouwen
Het is nu al leukquote:Op zondag 13 januari 2008 21:26 schreef Ska-te het volgende:
Hahaha zo snel beslistCool hoor! het wordt alleenmaar vetter naarmate je langer speelt
Dit ding kostte exclusief bekkens, 1500 euroquote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:54 schreef morgane het volgende:
[..]
Fijn he, rodsik speelde er laatst mee en was echt verbaasd, ik sloeg even hard maar het is toch een stuk subtieler
hoeveel heb je ervoor betaald?
Voor dat geld mag je ook wel een goed geluid verwachtenquote:Op vrijdag 18 januari 2008 23:48 schreef bravo het volgende:
[..]
Dit ding kostte exclusief bekkens, 1500 euroDie zildijans had ik al, dus dat scheelt dan weer
Ik bedoelde eigenlijk de Rodsquote:Op vrijdag 18 januari 2008 23:48 schreef bravo het volgende:
[..]
Dit ding kostte exclusief bekkens, 1500 euroDie zildijans had ik al, dus dat scheelt dan weer
mm, ik zou beginnen met Pearl eigen merk cymbals.quote:Op zondag 20 januari 2008 17:41 schreef codemss het volgende:
Hallo allemaal ik drum ook sinds een paar maanden en ik moet zeggen, het is echt leuk, en het wordt steeds leuker naarmate je beter wordt. Ik zat eerst alleen een beetje te kloten met van die standaard ritmes(boem-boem-tsik etc). Maarem ik heb een paar vraagjes. Ik heb een drumstel overgenomen van iemand, maar alles klinkt een beetje door zeg maar. Ik hoor van alles ratelen etc. Ennem ik ben btw ook op zoek naar een goedkope cymbal om mee te beginnen(goedkoop want mn ouders betalen het maar dan geen troep om het zo maar te zeggen). Vet topic trouwens, hier ga ik vaker kijken.
Ik gooi mijn vraag ff in de herhalingquote:Op vrijdag 18 januari 2008 17:05 schreef Nirak het volgende:
[..]
Het is nu al leuk
Bij m'n drumleraar krijg ik allerlei rudiments en andere vingeroefeningen mee. Ik ben daar erg blij mee, want je kunt wel een ritme leren spelen, maar die rudiments zijn toch erg waardevol in de toekomst denk ik!
Begin van de week heb ik het boek Absolute beginners drums binnen gekregen, daar ben ik nu in begonnen om die ritmes te leren
Hebben jullie hier ervaringen met boeken waar van meerdere nummers de volledige bladmuziek in staat van de drums?
Welkom! Je kunt bij een speciaalzaak redelijk goedkoop beginners setjes kopen voor ongeveer 125 euro. Ze klinken dan natuurlijk niet als de duurste, maar je moet natuurlijk ergens mee beginnenquote:Op zondag 20 januari 2008 17:41 schreef codemss het volgende:
Hallo allemaal ik drum ook sinds een paar maanden en ik moet zeggen, het is echt leuk, en het wordt steeds leuker naarmate je beter wordt. Ik zat eerst alleen een beetje te kloten met van die standaard ritmes(boem-boem-tsik etc). Maarem ik heb een paar vraagjes. Ik heb een drumstel overgenomen van iemand, maar alles klinkt een beetje door zeg maar. Ik hoor van alles ratelen etc. Ennem ik ben btw ook op zoek naar een goedkope cymbal om mee te beginnen(goedkoop want mn ouders betalen het maar dan geen troep om het zo maar te zeggen). Vet topic trouwens, hier ga ik vaker kijken.
Mijn leraar schrijft ze altijd uit als we een nummer doen in de les.quote:Op zondag 20 januari 2008 20:13 schreef Nirak het volgende:
[..]
Ik gooi mijn vraag ff in de herhaling
Ok. Nou 125 euro vinden mn ouders misschien wat veel, maar als het mot, dan mot hetquote:Op zondag 20 januari 2008 20:15 schreef Nirak het volgende:
[..]
Welkom! Je kunt bij een speciaalzaak redelijk goedkoop beginners setjes kopen voor ongeveer 125 euro. Ze klinken dan natuurlijk niet als de duurste, maar je moet natuurlijk ergens mee beginnen
hehe tof, ken je geen 2 kaartjes voor me regelen in de melkwegquote:Op maandag 21 januari 2008 21:14 schreef Danny_Ramone het volgende:
Yes
Mijn band speelt in voorprogramma van Vanilla Sky in Tivoli, Melkweg, Effenaar ( en waarschijnlijk ook nog watefront ).
Tevens worden wij officieel aan het "roster" toegevoegd als rocknrollhighschool band die onze boekingen promotie ook gaan doen.
In februari een EP opnemen waarvan 1 liedjeook gebruikt voor een compilatie cd TEGEN kanker. ( Met o.a. peter pan speedrock )
Als laatst vandaag tentamen drums gedaan, en gehaald
Ik ben een blije Danny op dit moment.
gefeliciteerd blije Danny!quote:Als laatst vandaag tentamen drums gedaan, en gehaald
Ik ben een blije Danny op dit moment.
Het gaat niet over het hele drumstel, alleen over de cymbals. Het drumstel heb ik 2e hands voor 50 euro. Tis een oud ding, maar volgens mij is het wel een goeie. Niet dat ik er echt verstand van heb hoorquote:Op maandag 21 januari 2008 16:20 schreef Operc het volgende:
125 voor een drumstel is niet veel geld, als je echt wilt gaan drummen dan kun je beter doorsparen voor een serieuze startersset van 500 euro ofzo.
Gefeliciteerd! Wat houdt dat tentamen precies in? Spelen voor iemand die je dan beoordeelt ofzo? En wat dan precies? Krijg je gewoon een tijd van tevoren bladmuziek die je daarvoor moet oefenen?quote:
Volg de baslijn met je bass, speel je snare op 2 en 4, speel je hihat op elke tweede 8equote:Op vrijdag 15 februari 2008 10:12 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Hoi! Is er iemand hier die een groove voor me wil uitschrijven?
Het gaat om de eerste maat(en) van het nummer "Love Like Semtex" van de Infadels
http://www.youtube.com/watch?v=nbognioOx4M
dankjewel! Nog knap lastigquote:Op maandag 18 februari 2008 17:03 schreef Ska-te het volgende:
[..]
Volg de baslijn met je bass, speel je snare op 2 en 4, speel je hihat op elke tweede 8e
Ok, volgende stap is run to the hills van iron maiden!quote:Op dinsdag 26 februari 2008 20:15 schreef Nirak het volgende:
wieieie, ik heb I'll be waiting van Lenny Kravitz uitgeschreven en kan hem inmiddels ook al meedrummen. Ik ben nu best trots op mezelf, heb nml pas 5 drumlesjes gehad
Voor alleen boven... hoezo duur? Ik dacht eigk dat het veel duurder was dan 14 euro...quote:Op woensdag 5 maart 2008 17:24 schreef Operc het volgende:
14 voor boven én ondervel? dat is niet duur, voor alleen bovenvel wel.
ik heb laatst de TD6-KW gekocht, met een pearl dubbelbass (modelnr weet ik zo ff niet uit m'n hoofd)quote:Op maandag 3 maart 2008 04:48 schreef Shivo het volgende:
Vandaag een TD3 aangeschaft. Met een DW 7000 dubbel pedaal en extra CY8 cymbal![]()
[ afbeelding ]
Yup ik volg het nog!quote:Op woensdag 5 maart 2008 17:49 schreef Operc het volgende:
@ iuvenis, het ligt ook een beetje aan wat voor vel je hebt gekocht, je kunt een simpele ambassador hebben, dan is 14 normaal, maar je hebt ze tegenwoordig met allerlei fratsen en extra's erbij, dan zijn ze wel wat duurder en is 14 euro dus goedkoop. (volg je het nog?)
Ik bestel mijn stokken en vellen (Vater en Evans) meestal op The Groove Factoryquote:Op woensdag 5 maart 2008 18:07 schreef Operc het volgende:
ligt er gewoon beetje aan waar je ze koopt, als je gewoon winkel binnenstapt en vel koopt ist normaal, als je bij een zaak komt waar ze je kennen, of je besteld via stokkenenvellendiscounter.nl dan ben je met 14 euro weer duur uit. (ok beetje wazig verhaal gewordenals je t niet snapt zal ik kijken of ik t misschien iets helderder kan uitleggen op een later moment, nu lukt dat even niet
)
Vergis je nietquote:Op maandag 14 april 2008 16:16 schreef sylvietjoo het volgende:
MoP moet lukken, veel oefenen!Kan je vriendin 't je niet leren?
you wishquote:
mwoah tis wel een beetje een kaal basis-setje, nietwaar? Ik bedoel, op mijn drumstel kan ik 360 graden ronddraaien - dat heeft iedereen hier toch? Tis toch gewoon een armoedige set op die pics?quote:Op zaterdag 26 april 2008 00:48 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Is dit vet of is dit vet?![]()
Omdat die man niet drumt maar muziek maakt.... en zoals je weet ligt er een hemelsbreed verschil tussen een drummer en een muzikant... best of both worlds, zogezegd.quote:Waarom geilt iedereen altijd zo op Terry, hij is niet slecht maar om hem nou altijd zo de hemel in te prijzen...
Je wist al dat die man complete composities voor slagwerk en symphonische orkesten componeert? Bij Bozzio zijn de drums voor meer dan alleen maar ritme aangeven (daarvoor heeft ie ook zo'n belachelijk groot drumstel) dus ik kan het niet helemaal met je eens zijn dat ie alleen maar iemand is die drum solo'tjes speelt. Maar voor de rest moet ik er ook maar net zin in hebben om er naar te luisteren.quote:ik vind Terry solo namelijk geen muziekant maar iemand die drum solo'tjes speelt
Fantomas Rules!quote:Op zaterdag 26 april 2008 21:01 schreef LordNemephis het volgende:
[..]
mwoah tis wel een beetje een kaal basis-setje, nietwaar? Ik bedoel, op mijn drumstel kan ik 360 graden ronddraaien - dat heeft iedereen hier toch? Tis toch gewoon een armoedige set op die pics?![]()
Maarre... ga hier even kijken voor een filmpje van wat je nu met zo'n drumstel (en een zooi getalenteerde muzikanten) kan...
Dan blaas ik maar ff leven in de brouwerij hequote:Op zondag 27 april 2008 19:11 schreef LordNemephis het volgende:
Die dude van Texture speelt ook helemaal niet verkeerd alleen ligt die zang me niet zo.
Smaakt ie goed? (pics?)quote:
Stef Broksquote:Op zondag 25 mei 2008 14:11 schreef Ska-te het volgende:
[..]
Dan blaas ik maar ff leven in de brouwerij he
'Die dude' van TexturesDie dude heet Stef Broks, studeerd eind juni af aan het cons in Rotterdam. Ik heb eens een lesje van hem gehad, en dat was echt heel cool! Ik hou helemaal niet van metal, maar doordat hij liet zien hoe, wat en waarom hij iets speelde, vind ik die band nu wel vet.
Maar inderdaad, de zang had niet gehoeven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |