abonnement Unibet Coolblue
pi_52385073
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 15:52 schreef Handschoen het volgende:
Okee okee, ik heb een vraagje aan de drummers hiero (als niet drummer )

Ik wil wat coördinatieverbeteringen gaan doen (tussen voeten en handen enzo) en ik zat te denken aan om een paar drumlesjes te nemen. Hebben jullie suggesties om dit te doen? Zou het beter zijn iemand te zoeken in mijn woonomgeving met een drumstel, of zou het beter zijn meteen echt les te nemen ergens (kan dat op gewone muziekscholen??)
Hier staan een aantal filmpjes van Mark Wessels over verscheidene rudiments en oefeningen.
Denk aan flams, paradiddles, doubles, singles, drumrolls, etc etc.
Heb hier zelf best wel aardig van op weten te pikken

http://www.vicfirth.com/education/wessels_beginner-lessons.html
Is een must eigenlijk wel voor iedereen om dit eens te bekijken
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 23:08 schreef LordNemephis het volgende:

[..]

Je bedoelt octobans? [afbeelding]
zijn vette dingen, mijn vriend Simon Phillips gebruikt ze ook

hebben jullie trouwens ook dat je overal op tikt (en andere mensen daarmee irriteert? )
Dat ken ik
Ik irriteer mensen al zeker 15 jaar ermee en ben helemaal niet van plan om ermee te stoppen
Me ex ergerde zich er ook redelijk aan, vooral tijdens de sex
"If you're badass, people might get out of your way, but if you got shit, ain't nobody messing with you."
pi_52395977
deel 20

OT: Gebruikt iemand hier ook Axis?, zo ja; deel je ervaring en bron van inkoop is .
Ben benieuwd .

edit
Weet iemand waarom ik niks over Go! kan vinden?
Ooit een chique setup standaard voor oefen pads gezien, maar vervolgens kan ik niet echt veel info vinden .



[ Bericht 19% gewijzigd door NaaiHard-DieHard op 15-08-2007 17:47:38 ]
Lucidity4All
pi_52396421
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 12:00 schreef outsidr het volgende:
[..]

Dat ken ik
Ik irriteer mensen al zeker 15 jaar ermee en ben helemaal niet van plan om ermee te stoppen
Me ex ergerde zich er ook redelijk aan, vooral tijdens de sex
Dude Was ze zo saai?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_52397375
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 17:51 schreef crossover het volgende:

[..]

Dude Was ze zo saai?
Nee dat niet...
Ik kon gewoon lekker op haar reet me rudiments oefenen enzo
Tikken met me handen en voeten zit gewoon in me geprogrammeerd ofzo

Mensen kijken me dikwijls raar aan als ik handbangend, air-drummend in de auto zit
"If you're badass, people might get out of your way, but if you got shit, ain't nobody messing with you."
  woensdag 15 augustus 2007 @ 19:13:53 #30
134795 Mr-Fluffy
opperverslapper
pi_52398455
Mijn knokkels zijn al helemaal gevoelloos van al het getrommel..
blastbeats zijn goed ergerlijk voor collega's

Toch maar eens een drumstel kopen

//nou ja, ik ga eigenlijk een aantal proeflessen volgen bij lokale drumschool om te checken of het echt in de smaak valt.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:12:47 #31
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_52445147
whaaaa, morgen de odery uittesten Heb er veel zin in ( bij Jan ter Maat in Hengelo )
There's no point in living if you can't feel alive
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:17:01 #32
181657 LordNemephis
computer says no
pi_52445254
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 11:12 schreef bravo het volgende:
whaaaa, morgen de odery uittesten Heb er veel zin in ( bij Jan ter Maat in Hengelo )
Bengel, hier een beetje sluikreclame voor een muziekwinkel te maken!

hopelijk ist wat, die Odery
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_52461115
Ik tik ook overal op, het lijkt wel drummerseigen. M'n vader kan zich er gigantisch aan irriteren . Als noob hier post ik ook wel even specs van m'n setje:

Tama Rockstar
- 11"+ 13" toms
- 16" floortom
- 22" basedrum
- 14" snare
- Tama Hardware + Stagg boom

Bekkens
- Paiste PST-3 14" Hi-hats
- Paiste PST-3 16" Crash
- Paiste PST-3 20" Ride
Tijdelijk: Pearl FX-500 splash
Onderweg: Paiste PST-3 10" Splash, Paiste PST-3 14" Crash en Paiste PST-3 18" China

Stokken: Promark Ringo Starr signes 5AL en Vic Firth 5A


Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
pi_52465828
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 18:32 schreef outsidr het volgende:
Mensen kijken me dikwijls raar aan als ik handbangend, air-drummend in de auto zit
Joh
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 01:03:14 #35
181657 LordNemephis
computer says no
pi_52468742
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 18:32 schreef outsidr het volgende:
Mensen kijken me dikwijls raar aan als ik handbangend, air-drummend in de auto zit
Och, zolang je niet aan de ramen likt
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_52473659
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 01:03 schreef LordNemephis het volgende:

[..]

Och, zolang je niet aan de ramen likt
Lik jij aan je bekkens dan ?
"If you're badass, people might get out of your way, but if you got shit, ain't nobody messing with you."
pi_52477316
Hey, ik speel al een hele tijd gitaar en nu wil ik er ook bij gaan drummen. Gewoon de basis, gitaar blijft m'n eerste keus. Nu zie ik enkele betaalbare elektronische drumstellen. Ik heb er al een aantal getest in de winkel, en hoewel het niet the 'real thing' is, lijkt het me ideaal voor thuis (lees: voor de buren ).

Maar goed, wat vindt men hier van de verschillende betaalbare e-drums, zoals:
- Medeli DD 502/ 505 (wordt volgens mij ook onder de naam Fame verkocht);
- Roland HD 1V-drum;
- Yamaha DTXplorer E-drum (wel de max van wat ik wil uitgeven).

In de winkel heb ik op de Roland en de Yamaha gespeeld en mijn voorkeur ging uit naar de Yamaha. Maar wat zijn nou de grote verschillen en welke zouden jullie aanraden???

Thanx!
I got soul, but I'm not a soldier
pi_52479707
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 11:10 schreef outsidr het volgende:

[..]

Lik jij aan je bekkens dan ?
Als ze smerig zijn
Raise your head and say: "WELL DONE, WELL DONE!".
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 17:07:38 #39
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_52480296
hey kui,

Ik heb vanmiddag op de odery gespeeld, en hij klinkt geweldig! Een mooi diep geluid, waarbij de klank niet te kort, maar zeker niet te lang blijft hangen.

Hij is vergelijkbaar met de sonor fusion serie, en heeft ook zeker potentie!!
There's no point in living if you can't feel alive
pi_52487864
Wat kost dat ding dan? Zijn het dikke ketels ? Uit welk land ? In wat voor ruimte was het, groot ? beton? Ik wil het allemaal weten.
pi_52487912
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 11:10 schreef outsidr het volgende:

[..]

Lik jij aan je bekkens dan ?
Doe ik ook altijd om een beetje voeling met het materiaal te krijgen, net of ze beter klinken dan !
  zondag 19 augustus 2007 @ 10:47:47 #42
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_52495293
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 22:51 schreef repeet het volgende:
Wat kost dat ding dan? Zijn het dikke ketels ? Uit welk land ? In wat voor ruimte was het, groot ? beton? Ik wil het allemaal weten.
mijn drumstel kost ¤ 1500 euro, incl tassen dempvellen, 2 paar stokken die ik nodig had, geen bekkens, wel 4 tom's ipv 3.

Ik heb gespeeld in een vrij grote ruimte, waar drumstellen om me heen stonden.

De ketels zijn kleiner dan de pearl forum serie. De maten van de tom's 8'-10'-12'-14'-20', en hebben een korte klank, met dubbele evans vellen.

Het is een relatief nieuw merk uit amerika, maar ze maken gebruik van erg goed braziliaans hout.
There's no point in living if you can't feel alive
pi_52497278
Oké, ik heb even op die site gekeken, volgens mij komt het uit Brasil en die hebben er wel verstand van dacht ik. Wel een mooi klein setje en 1500 is ook wel redelijk, heb je ook iets vergelijkbaars gezien wat misschien goedkoper is, of ben je echt verliefd ?
pi_52497644
Max Roach is op 83 jarige leeftijd overleden, bijzonder goeie drummer, veel geoefend altijd. Op het nummer ezz-thetic van Miles Davis uit 1953 kun je horen wat een fenomenaal ritmegevoel hij had. Zeer opwindend.Ik ga hem gelijk even draaien en gelijk een potje oefenen, zo zou Max het graag zien, practice, practice practice.Allemaal voor Max Roach..PrrrrrrrPak...Riggedoeng...Ketakkedetakkedetak Doem doem !
  zondag 19 augustus 2007 @ 13:31:58 #45
181478 IdealCrash
Don't believe the hype!
pi_52498209
Dag mensen,

Weet niet of deze al eens gepost is hier, maar als liefhebber van breakbeats moet ik dit met jullie delen.

Jojo Mayer:

de les

de skills


kj sawka:

vette drumfunk!

en deze in zijn kelder

[ Bericht 26% gewijzigd door IdealCrash op 19-08-2007 13:42:43 ]
  zondag 19 augustus 2007 @ 15:05:49 #46
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_52500913
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 12:54 schreef repeet het volgende:
Oké, ik heb even op die site gekeken, volgens mij komt het uit Brasil en die hebben er wel verstand van dacht ik. Wel een mooi klein setje en 1500 is ook wel redelijk, heb je ook iets vergelijkbaars gezien wat misschien goedkoper is, of ben je echt verliefd ?
Ik heb ook op een sonor gespeeld, maar deze was vet veel beter!
There's no point in living if you can't feel alive
pi_52517421
Geen topic van mij, maar toch:

[TK] Taye RockPro drumstel + Paiste bekkenset
pi_52517701
Voor 1500 euro vind ik het jammer dat ze geen rubbertjes tussen de bassdrum claws hebben gedaan (dat gaat zeker weten het hout beschadigen als je je vellen verwisselt), en geen rubber tussen de ophanging (ijzer op ijzer rrrrr). Ik weet niet welke Sonor je hebt geprobeerd maar een 3007 heeft dat bijvoorbeeld wel, en voor veel minder geld. Maar als je op een 507 hebt geramd, geloof ik graag dat die Odery beter was

[ Bericht 8% gewijzigd door SolarX op 20-08-2007 01:04:15 ]
  maandag 20 augustus 2007 @ 10:22:28 #49
181657 LordNemephis
computer says no
pi_52521917
Geachte collegae,

mijn jonge broertje wil ook gaan drummen, ik heb hem vandeweek een les gegeven en hij heeft er wel aanleg voor (hij kon in tien minuten spelen wat ik een andere leerling al een half jaar probeer bij te brengen). Nu willen mijn ouders echter geen accoustisch drumstel in huis want dankzij mij weten ze wat voor takkeherrie dat is Het moet dus een electronisch drumstel worden.
Ik zag een aanbieding op musicstore.nl van een Fame-setje (nog nooit van het merk gehoord maargoed). Is zoiets wat voor een beginner die om zijn omgeving moet denken?
Of heeft iemand nog een electronisch starterskitje staan waar ie niks meer mee doet? tips en hints zijn welkom! Mzzls
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_52525539
Ja ik heb nog een TD3 staan, maar denk dat het iets boven je prijs is (750/800 euro).
Als ik hem was zou ik me afvragen of ik echt door zou willen gaan met drummen, of dat ik alleen wil kijken of het bij me past. Als hij er echt verder mee wil komen raad ik zo'n TD3 aan. Voor 1000 euro heb je dan (nieuw) een geweldige beginnersset waar je een hele tijd mee vooruit kan. Onder die prijsklasse zit niet veel goed spul, misschien de Roland HD1 maar daar heb ik geen ervaring mee.
Oh en Roland > Yamaha.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')