abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 12 augustus 2007 @ 23:12:30 #1
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_52316615

Welkom in a Brave New World. De wereld van samenzwering en propaganda, van kunstmatige terreur en geheime agenda’s, van schaduwregeringen en hun verborgen geschiedenis, van geheime technologie en obscure experimenten, van vragen waarom oorlogen worden gevochten en allianties worden gesloten. Kortom, de zoektocht naar de wereld die achter de façade van alledag ligt.

Geef je mening en discussieer mee, maar blijf ontopic en laat je medeuser in zijn of haar waarde. Onderbouw je mening en vooral je kritiek en probeer in verhitte discussies je hoofd koel te houden. We zijn hier in dit forum immers vanwege een gezamenlijke interesse, hoe verschillend we er inhoudelijk ook over mogen denken.

Overige richtlijnen kun je lezen in de http://forum.fok.nl/fok/faq

Voor vragen, opmerkingen of andere relevante zaken kun je in het feedbacktopic van dit forum terecht.

Voor rechtstreeks contact is er natuurlijk de PM-mogelijkheid of kun je de moderators mailen:

Petre@fok.nl
NorthernStar@fok.nl
  † In Memoriam † maandag 13 augustus 2007 @ 01:25:09 #2
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_52319383
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 01:06 schreef David Letterman het volgende:

[..]

Met alle respect...maar dan zou je ook alle posts van Lambiekje en reacties moeten weghalen aangezien deze dan ook niet binnen bovenstaande grenzen vallen...
Ja achteraf had Lambiekje dit topic niet moeten schoppen terwijl hij in feite over een heel ander iets begint. Even niet opgelet waarom dit topic weer actief werd.

Maar als het over de vraag of hiv/aids wel of niet bestaat verder gaat sneeuwt het originele onderwerp compleet onder.

Dan liever een apart topic. De posts in dit topic kunnen dan eventueel overgeheveld worden.
pi_52365984
*volgpost
bye
pi_52395620
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 01:25 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja achteraf had Lambiekje dit topic niet moeten schoppen terwijl hij in feite over een heel ander iets begint. Even niet opgelet waarom dit topic weer actief werd.

Maar als het over de vraag of hiv/aids wel of niet bestaat verder gaat sneeuwt het originele onderwerp compleet onder.

Dan liever een apart topic. De posts in dit topic kunnen dan eventueel overgeheveld worden.
Lijkt me een prima idee...ff afwachten of Lambiekje het onderwerp belangrijk genoeg vindt om een apart topic te openen...

Thanks!
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  woensdag 15 augustus 2007 @ 17:44:04 #5
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_52396231
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 17:21 schreef David Letterman het volgende:

[..]

Lijkt me een prima idee...ff afwachten of Lambiekje het onderwerp belangrijk genoeg vindt om een apart topic te openen...

Thanks!
Dat heeft hij in het verleden al 2 keer geprobeerd. De eerste poging bloedde dood en de tweede is door de mods/admins stop gezet.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 16 augustus 2007 @ 20:20:10 #6
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_52432719
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 17:44 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat heeft hij in het verleden al 2 keer geprobeerd. De eerste poging bloedde dood en de tweede is door de mods/admins stop gezet.
Ik snap dat het best een taboe-onderwerp is. Maar geen van de mensen hier heeft zich er echt dieper op ingewerkt. Afgezien van wat algemeen bekende orthodoxie reacties. Het lijkt net of het een onmogelijkheid is dat er gerotzooid wordt met een ziekte.

Er wordt lacherig gedaan en extreem op de man gespeeld. Er wordt niets gelezen er wordt niets bekeken. AIDS lijkt wel een geloof, een soort van religie te zijn.

Heeft er nu echt niemand een inhoudelijk reactie overheid feit dat als de ziekte niet bestaat in die hoedanigheid als de orthodoxie verkondigd.
  • Waarom er dan medicijncocktails geslikt moet worden.
  • Waarom er gegoocheld wordt met HIV-Test.
  • Waarom er per continent een eigen AIDS definitie is.
  • Dat het totaal niet besmettelijk is als hiv uberhaupt bestaat.
  • Dat er nog nooit een hiv-virus isolatie heeft plaats gevonden.
  • Dat het nog nooit gespot is in een menselijk lichaam.
  • Dat Kochs-postulaten niet van toepassing is op hiv. Inweze gedraagd dit virus zich niet als een virus. Maar na de zogenaamde ontdekking zijn de postulaten niet aangepast.
  • Dat wat Dr Gallo heeft verkondigd in 1984 berust op gejat materiaal.
  • Dat kerngezonde - geen hiv dus - babies AZT ( het afgekeurde kanker medicijn wat te zwaar voor het lichaam zou zijn) MOETEN slikken (in amerika dan).
  • Dat ondanks dat het uitermate besmettelijk zou zijn dat de verhouding man/vrouw 90/10 is. En in Afrika 50/50.
  • Dat wiskundig aantoonbaar is dat HIV NIET verantwoordelijk kan zijn van AIDS.
  • Dat er geen arts of wetenschapper is die perongeluk besmet is geraakt. Maar bij andere viri artsen en onderzoekers aan de lopende band besmet raken.
  • Dat je geen HIV hoeft te hebben of gehad te hebben om AIDS te hebben.
  • Dat elk afzonderlijk symptoom van AIDS harstikke goed bevalt te behandelen aangezien de aandoeningen al honderden eeuwen bestaan.
  • Dat men na 25 jaar en 150 mljard dollar er nog geen stap verder is.
  • Dat de HIV-tests nergens op geeikt zijn.
  • Dat bijsluiters van de medicijnen verkondigen dat ze ook niet weten waarom hun produkt nu zo goed tegen aids werkt.
  • Dat wat er getest wordt antilichamen zijn en inweze dus GOEDE cellen zijn die waarschijnlijk vijandige cellen onklaar hebben gemaakt.
  • Dat patienten die ziek zijn verklaart en weigeren medicijnen slikken gewoon gezond leven waar niets mee aan hand is.
  • Dat er symptomen bij AIDS definitie toegevoegd zijn wat TOTAAL geen afweersysteem-ziekte is.

Maar nee je mag geen kantekeningen plaatsen bij bovenstaande vragen of het virus en dus AIDS wel ECHT bestaat. En ja er zijn dus 100.000n en waarschijnkijk in de miljoenen die NIET ziek zijn, die wel zware totaal echt totaal verkeerde medicijnen slikken.

En het ersgst is nog wel dat ik beschuldigd wordt van alles en nog wat. Terwijl ik alleen maar wil aangeven dat de mens gezond mag zijn en een eerlijk manier van genezen heeft. En als je ziek bevonden wordt dat je weet dat er totaal andere geluiden zijn omtrent de (zogenaamde) ziekte. Maar laat je gerust (des)informeren door de gevestigde orde en je lichaam laten slopen. Be my guest.

edit:
    Maar ik krijg steeds meer de neiging om roepen dat men de tering kan krijgen. Mijn god wat is de Nederlander een walgelijk walgelijk slecht geinformeerd mens. En zijn kennis niet wil verbreden. Uit zonderigen daar gelaten natuurlijk.

Ik word er gewoon echt verdrietig van hoe in en intriest er over deze materie gedaan wordt. Het is gewoon bespottelijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 16-08-2007 20:41:52 ]
  • Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
      † In Memoriam † donderdag 16 augustus 2007 @ 22:13:33 #7
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_52435567
    quote:
    Op donderdag 16 augustus 2007 20:20 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Maar nee je mag geen kantekeningen plaatsen bij bovenstaande vragen of het virus en dus AIDS wel ECHT bestaat.
    Dat mag feitelijk natuurlijk wel anders waren de voorgaande topics er nooit geweest.

Ik snap natuurlijk wel wat je bedoelt maar kijk hier ook even naar:
    quote:
    Maar ik krijg steeds meer de neiging om roepen dat men de tering kan krijgen. Mijn god wat is de Nederlander een walgelijk walgelijk slecht geinformeerd mens. En zijn kennis niet wil verbreden.
    Als je van tevoren weet dat weinig mensen het met je eens zullen zijn waarom dan de frustratie?

Misschien toch nog iets teveel de drang om mensen te "bekeren"?

Omgekeerd is het er evengoed hoor. Zonder de wederzijdse drang om de ander te overtuigen zouden zulke topics wellicht wat minder agressief verlopen. Je kunt toch niks veranderen aan wat andere mensen geloven.
      vrijdag 17 augustus 2007 @ 08:25:57 #8
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_52442348
    quote:
    Op donderdag 16 augustus 2007 20:20 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik snap dat het best een taboe-onderwerp is. Maar geen van de mensen hier heeft zich er echt dieper op ingewerkt. Afgezien van wat algemeen bekende orthodoxie reacties. Het lijkt net of het een onmogelijkheid is dat er gerotzooid wordt met een ziekte.

Er wordt lacherig gedaan en extreem op de man gespeeld. Er wordt niets gelezen er wordt niets bekeken. AIDS lijkt wel een geloof, een soort van religie te zijn.

Heeft er nu echt niemand een inhoudelijk reactie overheid feit dat als de ziekte niet bestaat in die hoedanigheid als de orthodoxie verkondigd.
  • Waarom er dan medicijncocktails geslikt moet worden.
  • Waarom er gegoocheld wordt met HIV-Test.
  • Waarom er per continent een eigen AIDS definitie is.
  • Dat het totaal niet besmettelijk is als hiv uberhaupt bestaat.
  • Dat er nog nooit een hiv-virus isolatie heeft plaats gevonden.
  • Dat het nog nooit gespot is in een menselijk lichaam.
  • Dat Kochs-postulaten niet van toepassing is op hiv. Inweze gedraagd dit virus zich niet als een virus. Maar na de zogenaamde ontdekking zijn de postulaten niet aangepast.
  • Dat wat Dr Gallo heeft verkondigd in 1984 berust op gejat materiaal.
  • Dat kerngezonde - geen hiv dus - babies AZT ( het afgekeurde kanker medicijn wat te zwaar voor het lichaam zou zijn) MOETEN slikken (in amerika dan).
  • Dat ondanks dat het uitermate besmettelijk zou zijn dat de verhouding man/vrouw 90/10 is. En in Afrika 50/50.
  • Dat wiskundig aantoonbaar is dat HIV NIET verantwoordelijk kan zijn van AIDS.
  • Dat er geen arts of wetenschapper is die perongeluk besmet is geraakt. Maar bij andere viri artsen en onderzoekers aan de lopende band besmet raken.
  • Dat je geen HIV hoeft te hebben of gehad te hebben om AIDS te hebben.
  • Dat elk afzonderlijk symptoom van AIDS harstikke goed bevalt te behandelen aangezien de aandoeningen al honderden eeuwen bestaan.
  • Dat men na 25 jaar en 150 mljard dollar er nog geen stap verder is.
  • Dat de HIV-tests nergens op geeikt zijn.
  • Dat bijsluiters van de medicijnen verkondigen dat ze ook niet weten waarom hun produkt nu zo goed tegen aids werkt.
  • Dat wat er getest wordt antilichamen zijn en inweze dus GOEDE cellen zijn die waarschijnlijk vijandige cellen onklaar hebben gemaakt.
  • Dat patienten die ziek zijn verklaart en weigeren medicijnen slikken gewoon gezond leven waar niets mee aan hand is.
  • Dat er symptomen bij AIDS definitie toegevoegd zijn wat TOTAAL geen afweersysteem-ziekte is.

Maar nee je mag geen kantekeningen plaatsen bij bovenstaande vragen of het virus en dus AIDS wel ECHT bestaat. En ja er zijn dus 100.000n en waarschijnkijk in de miljoenen die NIET ziek zijn, die wel zware totaal echt totaal verkeerde medicijnen slikken.

En het ersgst is nog wel dat ik beschuldigd wordt van alles en nog wat. Terwijl ik alleen maar wil aangeven dat de mens gezond mag zijn en een eerlijk manier van genezen heeft. En als je ziek bevonden wordt dat je weet dat er totaal andere geluiden zijn omtrent de (zogenaamde) ziekte. Maar laat je gerust (des)informeren door de gevestigde orde en je lichaam laten slopen. Be my guest.

edit:
    Maar ik krijg steeds meer de neiging om roepen dat men de tering kan krijgen. Mijn god wat is de Nederlander een walgelijk walgelijk slecht geinformeerd mens. En zijn kennis niet wil verbreden. Uit zonderigen daar gelaten natuurlijk.

Ik word er gewoon echt verdrietig van hoe in en intriest er over deze materie gedaan wordt. Het is gewoon bespottelijk.
  • Bij zo'n beetje elk van deze punten is al een keer aangegeven hoe het zit Ben bang dat veel van je bezwaren nogsteeds op een gebrek aan de juiste kennis gebaseerd is. Mocht je er weer een topic over starten wil ik er iig nog wel een keertje op in gaan.
    Onikaan ni ov dovah
      vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:23:41 #9
    52357 Lambiekje
    Everything is upside down
    pi_52442986
    quote:
    Op vrijdag 17 augustus 2007 08:25 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Bij zo'n beetje elk van deze punten is al een keer aangegeven hoe het zit Ben bang dat veel van je bezwaren nogsteeds op een gebrek aan de juiste kennis gebaseerd is. Mocht je er weer een topic over starten wil ik er iig nog wel een keertje op in gaan.
    Ik was ook gewoon iemand die dacht te weten hoe het zit. Maar als je meer en meer verdiept in het onderwerp. Nou daar kan ik me over opwinden. En dan wil ik een discussie op gangbrengen om misstanden aan de kaak te stellen.

Het zit dus NIET zo. Oke misschien zijn sommge punten wat genuanceerder maar wat algemeen bekend is geaccepteerd waar. Klinklare bullshit is. Het berust op fabels.

Precies zo als ik al geef. Er wordt niets gelezen en wordt niets bekeken.
    Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
      vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:30:46 #10
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_52443116
    quote:
    Op vrijdag 17 augustus 2007 09:23 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik was ook gewoon iemand die dacht te weten hoe het zit. Maar als je meer en meer verdiept in het onderwerp. Nou daar kan ik me over opwinden. En dan wil ik een discussie op gangbrengen om misstanden aan de kaak te stellen.

Het zit dus NIET zo. Oke misschien zijn sommge punten wat genuanceerder maar wat algemeen bekend is geaccepteerd waar. Klinklare bullshit is. Het berust op fabels.

Een simpel voorbeeld dan.
    De postulaten van Koch zijn opgesteld voor bacterien. Dan is het niet zo gek dat ze maar beperkt bruikbaar zijn voor virussen.
    Onikaan ni ov dovah
      † In Memoriam † vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:02:29 #11
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_52443742
    quote:
    Op vrijdag 17 augustus 2007 09:23 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik heb al meerdere keren aangegeven dat je gewoon een topic kunt openen.

Wat niet kan is andere mensen overtuigen of dwingen iets te lezen of te bekijken. Mensen overtuigen alleen zichzelf. Als bepaalde info bij iemand tot een ander beeld ergens over leidt is dat a. omdat de persoon daar toch al aan toe was en b. de persoon kiest om zijn beeld te veranderen.
    Het is echt niet een kwestie van informatie in mensen gieten en dan veranderen ze wel. Zo werkt het niet. Mensen zijn hoogst selectief en iedereen heeft een hele psychologische trukendoos om nieuwe informatie zo te manipuleren dat het oude beeld niet hoeft te veranderen.

Beelden (wereldbeeld, zelfbeeld, mensbeeld etc.) geeft zekerheid. Men geeft zichzelf de illusie de wereld ermee te begrijpen. Logisch dat niemand graag zijn beelden aanpast. Dat geeft onzekerheid, stress, negatieve gevoelens. Dit is grotendeels een onbewust proces maar je kunt het alle dagen om je heen zien. Iemand die de beelden van een ander aantast, met een opvatting, mening, waarde, wordt vaak met agressie beantwoord. Waarom? Omdat men zijn eigen beelden wil beschermen. Van ridiculiseren tot schelden tot de ander zelfs crimineel of afwijkend verklaren. Hoe heiliger het huisje dat aangevallen wordt, hoe meer agressie nodig is om het gevaar te bezweren.

TRU (en nu BNW ook) is altijd al een forum geweest waarin waarden tegenover elkaar gesteld worden. Waarheden (datgeen waar je waarde aan geeft) ter discussie worden gesteld. Komt bij dat zowel "truthzoekers" als "debunkers" beide vaak enige evangelisatiedrang hebben. De frustratie druipt er dan soms ook af. En mekaar maar in de haren vliegen omdat die ander maar niet overtuigd wil raken. "Bij zo'n beetje elk van deze punten is al een keer aangegeven hoe het zit" Met andere woorden, hoe kan het dat je nog niet overtuigd bent?

Koppel het erover discussieren, het aanbieden van jouw visie en info, los van het willen overtuigen van een ander en je doe jezelf een grote dienst.

Nog evengoed zul je agressie tegenkomen en mensen die je belachelijk maken, maar je weet waar het vandaan komt en dus weinig reden om je over op te winden. Bovendien weet je vooraf dat het gebeurd dus je kunt het incalculeren. En als het te erg wordt trek je een crewlid aan de jas.

Jij kunt je ei kwijt, dat is het doel. En heel misschien zet je post iemand aan het denken, dan heb je geluk.

pi_52456130
    quote:
    Op vrijdag 17 augustus 2007 08:25 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Bij zo'n beetje elk van deze punten is al een keer aangegeven hoe het zit Ben bang dat veel van je bezwaren nogsteeds op een gebrek aan de juiste kennis gebaseerd is. Mocht je er weer een topic over starten wil ik er iig nog wel een keertje op in gaan.
    mee eens zijnde...
    “ That was pretty fucking trippy... ”
    Pulp Fiction
      donderdag 23 augustus 2007 @ 22:36:19 #13
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_52635005
    Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
    pi_52639735
    blabla, ontkenners zijn omhelsers van hun eigen enslavement.
    Zij gaan rotten in de HEL . Motherfucker .
      † In Memoriam † vrijdag 24 augustus 2007 @ 06:29:58 #15
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_52640764
    quote:
    Waarom? Als je in GC een topic over een film opent weet je toch ook dat ie naar FTR gaat? Of noem maar een willekeurig onderwerp dat vervolgens naar het bijbehorende forum gaat. Het topic staat hier op zijn plek imo. Je weet toch dat het forum zo is ingedeeld?

En anders is nieuwsposter op de FP misschien iets voor je. Dan heb je enige ruimte in welke onderwerpen je brengt en alles staat bij elkaar in dezelfde tracker. Mooi tussen Paris Hilton en de ongelukken in.
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:15:35 #16
    93076 BaajGuardian
    De echte BG, die tof is.
    pi_52651101
    I was wrong about you Ns.
    weet ik dat ook weer, krijg maar mooi de bieten dan.
    Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
    pi_52684039
    September clues deel 3 is dubbel, slotje graag Alvast bedankt.
    in a crowd you lose humanity
    pi_52684077
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 06:29 schreef NorthernStar het volgende:
    Mooi tussen Paris Hilton en de ongelukken in.
    Daar past een topic over massamedia natuurlijk goed tussen
    in a crowd you lose humanity
    pi_52722770
    NIST heeft destijds een groot onderzoek gedaan naar het instorten van de drie WTC torens op 9/11 en nu zegt een voormalig hoofd van ‘firescience’ van NIST, James Quintiere PhD, nog maar eens, duidelijker dan ooit, dat hij het hele onderzoek onacceptabel vindt. Hij zet zijn vraagtekens bij het instorten van WTC7, hij vraagt zich af waarom alternatieve theorieen nooit zijn onderzocht en hij laakt de zorgvuldigheid van het hele onderzoek. Eigenlijk zegt hij gewoon duidelijk dat het hele onderzoek prutswerk was, dat NIST belangrijke vragen nooit heeft beantwoord en dat er opnieuw naar het onderzoek moet worden gekeken.
    pi_52722779
    Maar dat is natuurlijk zijn méning.
      Moderator woensdag 29 augustus 2007 @ 11:54:09 #21
    16180 crew  CoolGuy
    Money makes the world go round
    pi_52776532
    Zeg es, NS. Je verwijderd wel doodleuk posts in dat AIDS topic, maar je laat een post als September Clues deel 3 wel staan. Ik neem aan dat je de posts van mij en van oa Milagro hebt verwijderd omdat die te flamerig waren (ik noem het gewoon eerlijk), maar dan ga ik er even vanuit dat je die post van Orwell ook verwijderd, want dat is van hetzelfde laken een pak.
    Breitling - Instruments for Professionals
    pi_52776694
    Die post was idd niet op zijn plaats.
    bye
    pi_52804612
    Ik begin Salvad0r zijn getroll nu echt zat te worden. Waarom wordt hij nooit aangesproken?
    quote:
    Op donderdag 30 augustus 2007 10:33 schreef Salvad0R het volgende:

[ Bericht 29% gewijzigd door NorthernStar op 30-08-2007 11:15:23 ]
      † In Memoriam † donderdag 30 augustus 2007 @ 11:15:44 #24
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_52805470
    quote:
    Op donderdag 30 augustus 2007 10:38 schreef calvobbes het volgende:
    Ik begin Salvad0r zijn getroll nu echt zat te worden. Waarom wordt hij nooit aangesproken?
    [..]
    Post is verwijderd.
      donderdag 30 augustus 2007 @ 11:54:24 #25
    47122 ATuin-hek
    theguyver's sidekick!
    pi_52806505
    quote:
    Op donderdag 30 augustus 2007 11:15 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Post is verwijderd.
    Een nieuwe 9/11
    Kan hier ook naar gekeken worden?