Ben zeer benieuwd :-)quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 21:06 schreef MaddoxX het volgende:
Zal binnekort ens foto's van een van mn wangen posten voor en na ofcourse
quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 12:18 schreef Ladysusy het volgende:
Ik zag dat er nog geen volgend deel was aangemaakt, bij deze dus!
Ik heb zelf van januari t/m mei 2007 Roa gebruikt en ben dus inmiddels gestopt, maar heb van deel 18 t/m 21 actief meegeschreven en lees nog steeds wekelijks mee. In deel 21 heb ik (op pagina 1 en 6) een aantal voor- en na foto's geplaatst. Ik ben nog steeds erg blij met het behaalde resultaat! Ik hoop dat mijn foto's voor de mensen die nu bezig zijn of er nog aan moeten beginnen een duwtje in de goede richting danwel een hart onder de riem zijn.
Veel succes iedereen nog!
Haha ik kon 'm ook niet vinden en had ook een deel 22 aangemaakt ......quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 17:26 schreef Ladysusy het volgende:
Nou ik heb dus echt goed gezocht met de zoekfunctie of er al een nieuw topic was (deel 22 dus) maar die stond er echt niet bij??? Is dat misschien te verklaren of ligt het aan mij? Ik ben benieuwd of derest dit topic dan wel kan vinden. Wellicht is het een idee voor de volgende keer om een topic af te sluiten met een link naar het nieuwe topic, dus om alvast een nieuw topic aan te maken als die oude bijna vol is. Dat scheelt zoeken.
Oke, bedankt, ik ga effies de vorige delen doorspitten.quote:Marjenda, ik heb lang niet alle kuren die 120 mg/kg binnen gekregen, maar bij sommige keren wel en ook toen kwam het een jaar later gewoon doodleuk weer terug. Als je de vorige deeltjes even doorspit dan kom je tussen mijn postings (meerdere keren) een schema tegen van wat ik precies tijdens elke kuur heb binnengekregen. Ik heb die laatste kuur dus wel voldoende binnengekregen en ook nog binnen een relatief korte periode, dus ik hoop dat dit dit de genadeslag is geweest. Maar helemaal zeker daarvan durf ik nog niet te zijn. Ach, we zien het wel!
Wat vervelend zeg !!!! Heb je daar iedere dag last van of alleen als je een drukke dag hebt gehad ??quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 21:29 schreef lennart12 het volgende:
Hebben jullie ook zo last van je ogen tijdens de roa kuur? Overdag zie ik gewoon goed, afgezien van dat ik te moe ben om m'n ogen (goed) open te houden, maar 's avonds zie ik gewoon echt geen donder... ik wil nu eigenlijk gewoon gaan slapenkijken naar het computerscherm lukt gewoon amper meer...
Lekker hoor dat je van de roa af bent en nog belangrijker dat je een mooi glad huidje hebt !!!!!! HOUDEN ZO !!!quote:Op donderdag 16 augustus 2007 16:52 schreef Gelderland het volgende:
Ik ben nu 5 weken gestopt met ROA. Ben 11 dagen op vakantie gegaan, en dat is heerlijk als je dan geen problemen met je huid hebt. Heb er totaaal niet over na gedacht. Misschien 1 klein puistje gehad, maar dat boeid me dan niets...; weinig slaap, ongezond eten en... heb zo'n 10 vd 11 dagen alcohol op (sowieso minimaal 4-5 biertjes per dag)... Krijg je hé, met jongeren (jongens) op uitgaansvakantie.... Het was wel ff wennen, want die maanden ervoor had ik eigenlijk geen druppel alcohol op.. maar het is goed bevallen, heb ook bewust 3 weken 'speling' genomen tussen de roa-stop + vakantie.
Nu hopen dat het bij mij wegblijft. Bij mijn vorige kuur kwam het na 3-kwart jaar al wel weer 'iets' terug, en werd het na 1.5 jaar te erg (dus aan een 2e kuur begonnen).
Nu hopen dat ik er 4-ever vanaf blijf, maar dat is een utopie, ik verwacht dat ik toch weer een keer aan de ROA ga... al is mijn huid nu heerlijk glad
Nee, geen lenzen. Ik heb er vandaag geen last van gehad, maar misschien is dat omdat ik 's avonds niet achter de computer gezeten heb... ik heb er ook niet op gelet...quote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:52 schreef Marjenda het volgende:
[..]
Wat vervelend zeg !!!! Heb je daar iedere dag last van of alleen als je een drukke dag hebt gehad ??
Ik heb daar eigenlijk geen last van, soms heb ik wel het idee dat mijn ogen wat "droger" oid zijn, maar daar heb ik verder geen last van.
Draag jij soms lenzen ?? Heb gehoord dat je dan wel meer last van je ogen kan hebben.
Het is gewoon een bijwerking van Roa. Ik heb er soms ook een aantal dagen achter elkaar last van gehad, dan waren ze gewoon wat geïrriteerd en dat was dan met name 's avonds op zijn ergst. Ik zit hele dagen achter de PC op mijn werk en als ik dan 's avonds thuis ook nog eens ging computeren dan was dat soms niet te doen. Je hebt er wel middeltjes die wat verlichting geven en je ogen van extra vocht voorzien, kunsttranen zeg maar. Alleen op recept te verkrijgen. Ik had bijvoorbeeld Visidic EDO dat waren losse ampullen voor eenmalig gebruik. Doosje van 60 stuks en ik heb nog 50 stuks over ofzo… Dit helpt wel iets. Verder moet je je ogen gewoon wat meer rust geven als je er last van hebt. Gaat vanzelf weer over.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 03:23 schreef lennart12 het volgende:
[..]
Nee, geen lenzen. Ik heb er vandaag geen last van gehad, maar misschien is dat omdat ik 's avonds niet achter de computer gezeten heb... ik heb er ook niet op gelet...
Niet echt, ik had (en heb) er ook last van helaas. Maar volgens mijn derma had dit ook niets met Roa te maken (wat ik ernstig betwijfel, want hoe kom ik er anders aan want hiervoor had ik het niet, maargoed...). Vooral vlak na het stoppen met Roa had ik met name op mijn neus vergrote poriëen, heel lelijk. Maar dat trok later wel weer bij gelukkig. Wat wel een beetje helpt zijn de producten van Vichy Normaderm. Die zouden porie-verkleinend moeten werken. Ik heb zelf de wasgel en de tonic daarvan (met name die laatste moet je poriën sluiten) en dan de gewone dagcreme van Normaderm. Die is sowieso wel goed om een licht onrustig wordend huidje een beetje rustig te krijgen vind ik. Maar als ik bijv. behoefte heb aan iets meer hydratatie dan vind ik die creme te licht/droog. Ik wissel behoorlijk wat af dus. Maar van die Normaderm heb ik wel het idee dat ze je huid wat gladder maken, dat wel.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:55 schreef Marjenda het volgende:
Heeft iemand een tip om "grove/verwijde" porien wat minder te krijgen ??
Hi,quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:01 schreef Ladysusy het volgende:
[..]
Niet echt, ik had (en heb) er ook last van helaas. Maar volgens mijn derma had dit ook niets met Roa te maken (wat ik ernstig betwijfel, want hoe kom ik er anders aan want hiervoor had ik het niet, maargoed...). Vooral vlak na het stoppen met Roa had ik met name op mijn neus vergrote poriëen, heel lelijk. Maar dat trok later wel weer bij gelukkig. Wat wel een beetje helpt zijn de producten van Vichy Normaderm. Die zouden porie-verkleinend moeten werken. Ik heb zelf de wasgel en de tonic daarvan (met name die laatste moet je poriën sluiten) en dan de gewone dagcreme van Normaderm. Die is sowieso wel goed om een licht onrustig wordend huidje een beetje rustig te krijgen vind ik. Maar als ik bijv. behoefte heb aan iets meer hydratatie dan vind ik die creme te licht/droog. Ik wissel behoorlijk wat af dus. Maar van die Normaderm heb ik wel het idee dat ze je huid wat gladder maken, dat wel.
Hi,quote:Op woensdag 22 augustus 2007 01:24 schreef BladiN87 het volgende:
Zelf heb ik dit middeltje ook gebruikt en moet zeggen dat het niet leuk was. Droge lippen, kapotscheuren zelfs, droge huid, etc. Maar het resultaat ben ik zeker over te spreken. Nu, 3 jaar verder, heb ik nog amper ooit puistjes gelukkig.
Voor (rug en buik niet inbegrepen):
[afbeelding]
(enkele jaren) Na:
[afbeelding]
Heb geen andere foto's online, hier zul je het mee moeten doen, maar het verschil is wel duidelijk zichtbaar.
Ik heb geen idee of dat aan je computer ligt, het kan zijn dat het aan de hosting ligt. Maar dat kan ik ook niet opmaken uit één reactiequote:Op woensdag 22 augustus 2007 08:13 schreef Marjenda het volgende:
[..]
Hi,
Je na foto ziet er goed uit zeg, maar je voor foto is niet zichtbaar of ligt dat aan mijn comp ......
Groetjes en geniet van je mooie huidje,
Marjenda
bij firefox, ga naar about:config (gewoon intypen in de adresbalk), en dan network.http.sendRefererHeader op 0 zetten.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:50 schreef BladiN87 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of dat aan je computer ligt, het kan zijn dat het aan de hosting ligt. Maar dat kan ik ook niet opmaken uit één reactie
Hi,quote:Op woensdag 22 augustus 2007 12:50 schreef BladiN87 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of dat aan je computer ligt, het kan zijn dat het aan de hosting ligt. Maar dat kan ik ook niet opmaken uit één reactie
Hi,quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:45 schreef Pearll het volgende:
Ik ben hier vorige week ook mee begonnen, ik hoop dat de bijwerkingen niet al te erg worden :s
Tot nu toe merk ik er nog niet zoveel van, behalve dat mijn lippen opeens droog zijn geworden terwijl ik nooit droge lippen heb. Maar daar is wel mee te levenBen benieuwd hoe het over een maand is, de eerste (twee) maanden schijnen het ergst te zijn.
Hmm kun je Aquaphor in nederland krijgen dan? Ik heb er ooit een proefmonster van gehad en vond dat erg fijn, maar die kwam uit het buitenland. Waar koop jij je Aquaphor? Want dan ga ik het eens inslaanquote:Op woensdag 22 augustus 2007 21:30 schreef Marjenda het volgende:
[..]
Hi,
Voor je droge lippen moet je Aquaphor eens gebruiken, bij mij helpt dat echt perfect !!!!
In de eerste weken zou er inderdaad een "uitbraak - vererging" kunnen optreden maar dat hoeft niet. Ik had er tijdens mijn eerste en tweede kuur geen last van en nu ben ik bezig met mijn derde kuur en voila kwamen er na 4 weken ineens een stel lekkere pukkels bij .....
SUCCES met je kuur !!
Groetjes,
Marjenda
Als je ze vaak ziet valt het ze gewoon niet op. Of ze hebben nooit iets over je acne gezegd, en zien geen reden om dat nu wel te doenquote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:23 schreef lennart12 het volgende:
Waar ik me alleen over verbaas, m'n beste vrienden zeggen er nooit iets van, zijn die nou zo ontzettend zeikerig dat elk rood puntje er nog steeds 1 teveel is, of durven ze niets te zeggen, of ... naja![]()
Ik denk dat ze het misschien niet durven, juist omdat ze je beste vrienden zijn. Breng jij het onderwerp ooit wel eens ter sprake? Als je er zelf niets over zegt kan het zijn dat ze aannemen dat je er liever niet over praat en proberen ze je een beetje te 'sparen' door er niets over te zeggen.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:23 schreef lennart12 het volgende:
Waar ik me alleen over verbaas, m'n beste vrienden zeggen er nooit iets van, zijn die nou zo ontzettend zeikerig dat elk rood puntje er nog steeds 1 teveel is, of durven ze niets te zeggen, of ... naja![]()
Misschien zeggen ze het wel niet omdat ze het gewend zijn bij je, je bent een vriend van hen en ze accepteren ze zoals je bent. Hoeven toch nergens over te klagen? Deden ze bij mij ook nooit, maar waren wel eerlijk als ik erover begon.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:43 schreef Pearll het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het misschien niet durven, juist omdat ze je beste vrienden zijn. Breng jij het onderwerp ooit wel eens ter sprake? Als je er zelf niets over zegt kan het zijn dat ze aannemen dat je er liever niet over praat en proberen ze je een beetje te 'sparen' door er niets over te zeggen.
Hi,quote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:54 schreef Pearll het volgende:
[..]
Hmm kun je Aquaphor in nederland krijgen dan? Ik heb er ooit een proefmonster van gehad en vond dat erg fijn, maar die kwam uit het buitenland. Waar koop jij je Aquaphor? Want dan ga ik het eens inslaan![]()
Hee,quote:Op donderdag 23 augustus 2007 20:15 schreef Sn0wptrl het volgende:
Hallo mensen!![]()
Ik wil hier ff alles kwijt willen over mijn Roa-kuur, die over 2 maanden voor mij is afgelopen.
Na van alles geprobeert te hebben voor de acne weg te krijgen (gezicht,rug en borst), ben ik uiteindelijk door mijn huisarts naar de dermataloog doorgestuurt waarvan ik Roa kreeg op recept.
Ik ben in maart begonnen met een lage dosis van 15 mg. Een maand later werd die verhoogd naar 30 mg, en daar zit ik nu nog steeds op. Naar een tijdje zag je goede verbeteringen vooral op de rug en borst. Het gezicht was wat lastiger en het duurde daar langer voordat je verbeteringen zag. Ik was op dat moment erg blij met mijn Roakuur en had het gevoel dat ik steeds zelfverzekerder werd. Ik durfde er zelfs voor uit te komen dat ik homo ben, waardoor ik me jaren rot heb gevoeld. Maar toen de verbeteringen steeds beter begonnen te worden, kreeg ik opeens last van erge talgaanvallen leek het wel.. ik dacht eerst dat roa de talg tegen hield maarja. Ik kreeg ook opeens last van steeds grovere poriën. Waardoor mijn huid er in plaats van steeds gladder en mooier, er steeds rooier en lelijker begon uit te zien. Toen ik op controle moest bij de dermataloog en ik het probleem had voorgelegd, zei hij dat er niet veel tegen te doen was. Nu 2 maanden verder heb ik het gevoel, dat ik me nog onzekerder voel dan voor de keur. Ik durf nu nog minder te ondernemen dan eerst, en heb het gevoel dat mensen me raar aankijken door mijn huid. Ik zal de laatste 2 maanden van de kuur afmaken, maar ik hoop echt dat mijn huid er dan beter uit gaat zien..
Hieronder heb ik dan nog een foto van mijn huid rond de wangen van hoe het er op dit moment uitziet.. het was best pijnlijk om te maken.. en hier neer te zetten..
[afbeelding]
Deze foto is ook zwaar ingezoomd...valt 't vanaf een afstandje ook op dan? En zit dat rode alleen rond je wangen of ook op je kin en voorhoofd. Ik kan natuurlijk niet beoordelen op je geposte foto, maar het lijkt me sterk dat het er nu slechter uitziet dan toen je nog volop puisten had, niet?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 20:15 schreef Sn0wptrl het volgende:
Hallo mensen!![]()
*verhaal*
[afbeelding]
Sudocreme is inderdaad het proberen waard !!!quote:Overigens wil sudocreme nog wel is helpen tegen rode plekken.
Haai,quote:Op donderdag 23 augustus 2007 20:14 schreef Pearll het volgende:
Hee Marjenda,
Bedankt voor het aanbod! Maar ik ga toch maar een gewone tube van ebay ofzo kopen denk ik, die kleine tubetjes zijn toch gewoon proefmonsters? In het buitenland worden ze dacht ik alleen per grote tube verkocht. En ik denk dat ik ook wel een grote tube nodig ga hebben
Heel erg bedankt.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:45 schreef Ladysusy het volgende:
Dropmix, fijn om te lezen dat het eindelijk zoveel beter gaat met je borst en rug! Wat goed dat je bent gaan zwemmenen wat een waardevolle vriendin heb je, zo te lezen, echt super voor je! Succes met je laatste 2 maanden. Als het na een jaar nog steeds weg is zou je misschien met de derma kunnen overleggen of er iets aan dat vele littekenweefsel te doen is met een chemische peelingbehandeling ofzo? Maar ik snap wat je bedoelt hoor, want ik heb een beetje hetzelfde voor wat betreft mijn gezicht… Als je mij nu naast iemand zet met een super gladde en gave huid lijkt het nóg alsof ik een vrij aangedaan gezicht heb met al die vlekjes, wijdere poriën en overige post-acné sporen, maar voor mij is dit al een uitzonderlijk resultaat waar ik een half jaar geleden niet van durfde te dromen! Ik ben hier al super blij mee, het is glad en da's het belangrijkste. Die paar vlekjes boeien me echt niet (lang leve de make up voor als ik het een avondje écht helemaal egaal wil hebben), als het maar glad blijft, dan ben ik al tevreden. Maar als ik er nou echt zeker van ben dat het voorgoed wegblijft, dan wil ik zo'n peeling misschien ook wel eens overwegen.
Inderdaad zeg. Je biertje is getransformeerd tot een mooie jonge dame.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 01:24 schreef BladiN87 het volgende:
Zelf heb ik dit middeltje ook gebruikt en moet zeggen dat het niet leuk was. Droge lippen, kapotscheuren zelfs, droge huid, etc. Maar het resultaat ben ik zeker over te spreken. Nu, 3 jaar verder, heb ik nog amper ooit puistjes gelukkig.
Voor (rug en buik niet inbegrepen):
[afbeelding]
(enkele jaren) Na:
[afbeelding]
Heb geen andere foto's online, hier zul je het mee moeten doen, maar het verschil is wel duidelijk zichtbaar.
Maak je daar maar geen zorgen over kerel. Niemand zit zo dicht op je huid dat hij/zij je poriën kan tellen.quote:
Sorry nog dat ik pas zo laat kan reageren. Maar op de vraag of je ze van een afstandje de verwijde poriën ook kan zien, is het antoord ja. De huid is best rood rond het gebied waar de poriën zich opeens hebben laten zien, alsof ze er op het ene moment er opeens waren. Ik dacht eerst altijd dat je dan eerst last moest hebben van meeëters en als je die dan niet verwijdert dat dan op die plaats verwijde porien kunnen ontstaan.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:42 schreef H4ze het volgende:
[..]
Deze foto is ook zwaar ingezoomd...valt 't vanaf een afstandje ook op dan? En zit dat rode alleen rond je wangen of ook op je kin en voorhoofd. Ik kan natuurlijk niet beoordelen op je geposte foto, maar het lijkt me sterk dat het er nu slechter uitziet dan toen je nog volop puisten had, niet?
Overigens wil sudocreme nog wel is helpen tegen rode plekken.
GOOD LUCK !!!! OP NAAR EEN MOOI GLAD HUIDJE !!!!!!quote:Op woensdag 5 september 2007 12:48 schreef H4ze het volgende:
Okay here we go...
vandaag bij de dermatoloog geweest en ik heb gezegd dat ik toch roaccutane wil proberen (vorige keren heb ik 't geweigerd). Ik ben die uitbraken nogal zat namelijk. De ene keer gaat 't goed en komen er geen nieuwe puisten, en opeens zit m'n gezicht weer helemaal vol. En in de winter is 't bij mij trouwens altijd crisis.
Mijn lippen zijn van mezelf al errug droog...dus ik moet hier wel wat goeds voor hebben. Ik lees goede verhalen over aquaphor, maar dat is dus kennelijk niet in Nederland te krijgen. Kan ik bij jou misschien nog 2 tubes bestellen Marjenda (m'n emailadres staat in m'n profiel, PM'en kan ook)? Zou erg relaxt zijn!
Verder heeft m'n huidarts aangeraden om geen lenzen te dragen (beter het zekere voor het onzekere nemen enzo), mede omdat ik van mezelf al droge ogen heb (ja ook al). Ik vind 't trouwens geen probleem om weer fulltime een bril te dragen, moet alleen wel ff een nieuwe kopen.
Wat de dosering betreft, ik begin met 30mg per dag ('s ochtends bij het ontbijt 1 pil en bij het avondeten 2 pillen. Verder duurt m'n kuur 9 maanden! Bij andere mensen lees ik meestal dat hun kuur 6 maanden duurt, maar goed.
Als ik morgen tussen 12 en 1 niet gebeld wordt, dan is het resultaat van m'n bloed goed en mag ik beginnen. So wish me luck![]()
Hi,quote:Op woensdag 5 september 2007 21:11 schreef heaven7 het volgende:
Marjenda, kan ik ook een Aquapor van je krijgen?
Hi,quote:Op woensdag 5 september 2007 21:09 schreef Sn0wptrl het volgende:
Ik had eigenlijk nog een vraag.. ik heb sinds dat ik met de roacutanne bezig bent ook een constante rode wangen.. net of het lijkt dat ik bloos.. zal dit naar het beeindigen van de kuur ophouden?
Dankje en mail terugquote:Op woensdag 5 september 2007 21:41 schreef Marjenda het volgende:
[..]
Hi,
Ik heb je gemaild.
Groetjes,
Marjenda
Thnx!quote:Op woensdag 5 september 2007 20:56 schreef Marjenda het volgende:
[..]
GOOD LUCK !!!! OP NAAR EEN MOOI GLAD HUIDJE !!!!!!![]()
(ps ik heb je gemaild over de Aquaphor)
Hmm wat het make-up gedeelte betreft zou ik niet weten als man zijndequote:Op zaterdag 8 september 2007 15:32 schreef xxxsamxxx het volgende:
Hey spannend man h4ze!
Ik krijg er ook steeds meer zin in om eraan te beginnen.
Maandag mag ik naar de derma..
En natuurlijk zal ik laten weten of ik het krijg enzo Marjenda.
Kan de derma trouwens ook met make-up op beoordelen hoe je gezicht eruit ziet?
Ik heb niet zoveel zin om mijn make-up daar eraf te moeten halen.. kmoet nog terug naar huis he!
Hopelijk ziet degene het er wel doorheen of neemt hij/zij genoegen met mijn verhaal.
En kan je btw bloed prikken meteen na de afspraak bij de derma of moet je dan een andere dag terug doorgaans?
Als ik het krijg wil ik er ook zo snel mogelijk mee beginnen
En wellicht heb je dan nog een klant Marjenda..
Groetjes!
Thnxquote:Op zaterdag 8 september 2007 16:19 schreef H4ze het volgende:
[..]
Hmm wat het make-up gedeelte betreft zou ik niet weten als man zijndeAnders ga je wat eerder naar je derma, haal je je make-up eraf en doe je 't er na de afspraak weer op.
Wat dat bloed prikken betreft, mijn dermatoloog bevindt zich in het ziekenhuis zelf, dus ik kon daar direct bloed laten prikken. Je dermatoloog neemt geloof ik zelf geen bloed af als je daarop doelde.
Succes verder!
Hoi xxxsamxxx,quote:Op zaterdag 8 september 2007 15:32 schreef xxxsamxxx het volgende:
Hey spannend man h4ze!
Ik krijg er ook steeds meer zin in om eraan te beginnen.
Maandag mag ik naar de derma..
En natuurlijk zal ik laten weten of ik het krijg enzo Marjenda.
Kan de derma trouwens ook met make-up op beoordelen hoe je gezicht eruit ziet?
Ik heb niet zoveel zin om mijn make-up daar eraf te moeten halen.. kmoet nog terug naar huis he!
Hopelijk ziet degene het er wel doorheen of neemt hij/zij genoegen met mijn verhaal.
En kan je btw bloed prikken meteen na de afspraak bij de derma of moet je dan een andere dag terug doorgaans?
Als ik het krijg wil ik er ook zo snel mogelijk mee beginnen
En wellicht heb je dan nog een klant Marjenda..
Groetjes!
Misschien dat de huisarts je wel doorstuurt naar een dermatoloog als je er echt om vraagt. Maar als je acne niet heel erg is, denk ik dat de dermatoloog toch eerst andere middeltjes wil proberen. Misschien reageer jij namelijk wel goed op anti-biotica icm bepaalde cremes/zalfjes (als in dat 't een blijvende werking heeft), omdat je acne slechts moderate is.quote:Op woensdag 12 september 2007 18:49 schreef Vato89 het volgende:
Hallo Fok!ers,
Heb zo'n beetje 10 delen van dit forum gelezen en weet genoeg onderhand, maar goed zal even wat over mezelf vertellen.![]()
Heb al zo'n dikke twee jaar last van matige acne op mijn face (wangen & kin). Heb allerlei bekende, standaard wondermiddeltjes gebruikt, maar niets helpt. Het is niet echt heel ernstig ofzo, en het is niet zo dat ik me er vreselijk aan stoor, maar vind het gewoon een naar gezicht. Nu ik bijna 18 word, vind ik het wel welletjes.![]()
Heb voor morgen een afspraak bij de dokter staan, en hoop dat hij me doorverwijst naar een dermatoloog voor roa. Ik heb veel posts gelezen over mensen die antibiotica/ benzylperoxide/whatever eerst gebruikt hebben, maar dat de resultaten OF tijdelijk zijn, OF helemaal niet werken. Daarom hoop ik ook dat hij me in 1 keer doorverwijst. Is deze kans reeel of is dit een utopie?
Realiseer me heel goed dat de bijwerkingen best stevig zijn, maar goed... Na zo'n lange tijd zitten emmeren met schoonheidsspecialisten, wondermiddeltjes, en al het andere, ga ik er gewoon voor !
Niet geschoten is altijd mis
Verder, echt gaaf dat jullie dit allemaal posten !
Nu heb ik een beetje een idee wat ik zoal moet verwachten
I'll keep you posted
Ciao .
We gaan het morgen wel zien, bedankt voor de support alvastquote:Op woensdag 12 september 2007 19:09 schreef H4ze het volgende:
Maar als je acne niet heel erg is, denk ik dat de dermatoloog toch eerst andere middeltjes wil proberen. Misschien reageer jij namelijk wel goed op anti-biotica icm bepaalde cremes/zalfjes (als in dat 't een blijvende werking heeft), omdat je acne slechts moderate is.
Succes in ieder geval.
Goed man ! Ben benieuwd hoe het bij je looptquote:Op woensdag 12 september 2007 23:57 schreef H4ze het volgende:
Owja, ik heb vandaag trouwens de eerste 30mg roa naar binnen gewerkt![]()
Ben er ook benieuwd naarquote:Op donderdag 13 september 2007 16:49 schreef Vato89 het volgende:
[..]
Goed man ! Ben benieuwd hoe het bij je loopt
Ben vandaag dus bij huisarts geweest en zoals ik eigenlijk al verwachtte eerst 14 dagen een antibioticum (Doxciciclyne) en daarna -als het niet helpt- waarschijnlijk aan de roa... ben benieuwd allemaal
Dat is precies wat ik ook dacht. Ennemm.. de dokter noemde het 'forse' acne, dus ja.quote:Op donderdag 13 september 2007 17:29 schreef H4ze het volgende:
Verder weet ik niet wat jou huisarts denkt, maar zo'n anti-bioticum zorgt er no way voor dat je gezicht binnen 14 dagen helemaal rustig is of zo....Tenzij je slechts last hebt van enkele jeugdpuistjes misschien (wat bij jou nu ook weer niet het geval was toch).
Dat is wel een dilemma waar je voor staat.quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:19 schreef lennart12 het volgende:
Krijg laatste tijd van iedereen complimentjes over m'n gezicht, terwijl ik zelf vind dat het al een maand niet veranderd is...
Ik ben echt heel de dag moe, normaal had ik weinig moeite met opblijven tot 3-4 uur 's nachts, en nu ben ik om 3-4 uur 's middags al helemaal gebroken. Had gisteren tussen half acht en half negen 's avonds effe geslapen, daarna naar een feest en het was amper vol te houden. Ik zit nu aan 2x 20 mg (=40) per dag. Over 1.5 week moet ik weer naar de huisarts, aan de ene kant wil ik naar 50 mg, zodat het nog maar 2 maandjes duurt, maar aan de andere kant wil ik naar 30 mg, zodat ik niet meer zo heel moe ben, 30 of 40 scheelt qua bijwerkingen echt heel veel bij mij...
Het staat inderdaad niet op het potje...maar misschien dat andere stoffen die er wel in zitten ook niet gecombineerd moeten worden met roa ofzoquote:Op zondag 16 september 2007 02:54 schreef Vato89 het volgende:
@ H4ze; als het er niet op staat, zit het er denk ook niet in?
Daar kan je toch wel vanuit gaan ?
Weet je zeker dat je wel Roa hebt geslikt en niet iets anders?quote:Op maandag 17 september 2007 12:17 schreef H4ze het volgende:
Damn, m'n ogen zijn zo fckn droog he (ik gebruik wel oogdruppels)Ik keek net even in de spiegel en m'n pupillen zijn ook nogal groot...
Balen! Al is het maar net hoe erg je het zelf vind. Ik heb ook af en toe wel weer eens een puistje, maar daar maak ik me echt niet druk om. Maargoed da's persoonlijk natuurlijk. Ik heb zelfs een hele tijd rondgelopen met een gezicht met matige acne (gewoon bultjes hier en daar, verder geen erge puisten of ontstekingen ofzo, maar het was gewoon niet overal even gaaf (kin, naast neus etc.), maar toch kon ik er wel mee leven. Nu is mijn huid ook weer dermate vettig aan het worden dat die plekken waar normaliter veel talg zat (idd weer die kin, naast mijn neus en naast mijn mond) ook af en toe weer talgbultjes vertonen (want zo noem ik ze dan liever eigenlijk) maar zolang het hierbij blijft kan ik er wel mee leven. En áls er dan weer eens een echt puistje komt, dan is het doorgaans wel een stuk sneller weg.quote:Op zondag 16 september 2007 23:36 schreef Senne het volgende:
Ik ben inmiddels 4 maanden gestopt... en ik heb de laatste weken weer vaak last van een -weliswaar- puistje dat er een dagje staat.![]()
quote:Op dinsdag 18 september 2007 12:29 schreef Ladysusy het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je wel Roa hebt geslikt en niet iets anders?![]()
![]()
Nou voor je ogen heb je al iets en voor derest zul je ze gewoon wat meer rust moeten geven als dat lukt. Voor je neus bestaat ook wel iets, maar ik vond dat persoonlijk onzin (om overal verschillende cremetjes voor te gaan kopen); ik deed zelf soms wat purol of vaseline op een wattenstaafje en daar smeerde ik mijn neus een beetje mee in aan de binnenkant, als het erg droog/schraal aanvoelde.quote:Op dinsdag 18 september 2007 13:16 schreef H4ze het volgende:
[..]![]()
Nee maar na een klein half uurtje waren ze weer normaal. Ik denk dat het komt omdat ik er ook net oogdruppels in had gedonderd ofzo.
Maar goed, droge ogen dus. En m'n neus is van binnen ook erg droog, is er een zalfje voor dit laatste wat ik gewoon bij de drogist kan halen of zo?
Het is inderdaad wel zo dat de puistjes nu sneller weg zijn. Ik heb er ook nog niet veel, dus ik kan er zeker nog mee leven. Heb er zo'n 2-3 op een weekje...quote:Op dinsdag 18 september 2007 12:33 schreef Ladysusy het volgende:
Maargoed ik hoop voor jou echter dat het niet erger wordt. Hoe is het met de depressie? Overgegaan?
Hoi Fayme, wat fijn om te lezen dat het jou ook zo goed vergaat! Ben blij voor je meid! En ik ben erg benieuwd naar de bovenstaande beahndeling! Wil je alsjeblieft daarna hier vermelden hoe dat is gegaan? Misschien is het ook iets voor mij? Je mag me ook PM-en als je het hier niet kwijt wilt. Alvast bedankt! Groetjes Susanquote:Over 4 maanden ga ik naar de huidspecialist en ga ik microdermabrasie laten doen.
Ik zit er over te denken om eerst iets aan mijn rug te laten doen, want daar zitten gewoon de meeste littekens. Ik heb er zin in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |