Dat is dan ook het enige eigenlijk. De G5 is een prima CPUquote:Op zondag 12 augustus 2007 20:57 schreef Jarno het volgende:
Ik vind virtualisatie de grootste pre die Intel CPU's bieden idd.
Nouja, benchmarkgewijs wint de G5 het toch niet vaak van een Core Duo hoor. Om over de Core 2 Duo maar te zwijgen. (Het is idd geen slechte CPU, maar je kunt niet doen alsof het verschil verwaarloosbaar zou zijn).quote:Op zondag 12 augustus 2007 20:58 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dat is dan ook het enige eigenlijk. De G5 is een prima CPU.
Dat is wel te begrijpen aangezien de CD (C2D) gewoon een dual core isquote:Op zondag 12 augustus 2007 21:01 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nouja, benchmarkgewijs wint de G5 het toch niet vaak van een Core Duo hoor. Om over de Core 2 Duo maar te zwijgen. (Het is idd geen slechte CPU, maar je kunt niet doen alsof het verschil verwaarloosbaar zou zijn).
Oh, ik ook. Mijn G4 is prima, maar die Core Duo die ik heb vliegt echtquote:Op zondag 12 augustus 2007 21:03 schreef Jarno het volgende:
Ik ben het overigens wel met Swets eens dat een PowerPC CPU een Apple juist zo apart maakte, het was echt iets anders dan anders. Maar ben persoonlijk toch blij dat ze de move naar Intel hebben gemaakt.
vooral met foto en video bewerking is de 1.9 G5 soms zelfs sneller dan de CD 1.83. Maar uiteraard zijn we ondertussen meer dan een jaar verder. De 1.9Ghz G5 is uiteraard trager dan een 2Ghz C2Dquote:Op zondag 12 augustus 2007 21:01 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nouja, benchmarkgewijs wint de G5 het toch niet vaak van een Core Duo hoor. Om over de Core 2 Duo maar te zwijgen. (Het is idd geen slechte CPU, maar je kunt niet doen alsof het verschil verwaarloosbaar zou zijn).
Commerciel gezien is het natuurlijk een prima stap, maar ik had liever gezien dat IBM met een goed schaalbare, koele G6 gekomen was.quote:Op zondag 12 augustus 2007 21:03 schreef Jarno het volgende:
Ik ben het overigens wel met Swets eens dat een PowerPC CPU een Apple juist zo apart maakte, het was echt iets anders dan anders. Maar ben persoonlijk toch blij dat ze de move naar Intel hebben gemaakt.
Die hebben ze inmiddels aangekondigt geloof ik. Apple was net te snel met de move naar Intel.quote:Op zondag 12 augustus 2007 21:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Commerciel gezien is het natuurlijk een prima stap, maar ik had liever gezien dat IBM met een goed schaalbare, koele G6 gekomen was.
Nou ja, ze hadden natuurlijk al een lange tijd gezeik met de warmte ontwikkeling en stroomverbruik van die G5. De laptops stonden stil op een proc van een generatie eerder, en ik begreep dat IBM ook leveringsproblemen had met de G5. En de switch naar intel is ook al van januari 2006 natuurlijk.quote:Op zondag 12 augustus 2007 21:13 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Die hebben ze inmiddels aangekondigt geloof ik. Apple was net te snel met de move naar Intel.
Ik heb er niets meer van gehoord, dus voor Apple was het een goede move. Het kan best dat de G6 pas in 2008/2009 echt van de grond had kunnen komen. Ook qua productie niveau etc.quote:Op zondag 12 augustus 2007 21:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ja, ze hadden natuurlijk al een lange tijd gezeik met de warmte ontwikkeling en stroomverbruik van die G5. De laptops stonden stil op een proc van een generatie eerder, en ik begreep dat IBM ook leveringsproblemen had met de G5. En de switch naar intel is ook al van januari 2006 natuurlijk.
Die G6 zal dus pas 2 jaar na de switch commerciel inzetbaar zijn denk ik?
Ja dat vond ik wel ironisch. Apple gaat over op een architectuur waar windows op draait en microsoft gebruik architectuur waar OSX opdraait.quote:Op zondag 12 augustus 2007 21:21 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik heb er niets meer van gehoord, dus voor Apple was het een goede move. Het kan best dat de G6 pas in 2008/2009 echt van de grond had kunnen komen. Ook qua productie niveau etc.
Ik denk dat Apple niet significant genoeg was voor IBM qua productie. Nintendo en Microsoft zijn dat wel voor hun consoles waar dus ook een PPC in zit.
Ja, ik dacht altijd dat Intel het schoothondje van Microsoft was. Maar dat is blijkbaar dus niet zo.quote:Op zondag 12 augustus 2007 21:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja dat vond ik wel ironisch. Apple gaat over op een architectuur waar windows op draait en microsoft gebruik architectuur waar OSX opdraait.
Je zou denken dat apple marketing technisch best interessant zou zijn. Intel lijkt nu ook echt z'n best te doen het apple naar de zin te maken.
Nou ja opgelost. Het probleem van tegen de limieten van je kloksnelheid aanlopen oplossen door meer lager geklokte cores te gebruiken is eigenlijk ook een lapmiddel natuurlijk. Of krijgen we straks de coretriple, corequatro, etc.quote:Op zondag 12 augustus 2007 21:31 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ja, ik dacht altijd dat Intel het schoothondje van Microsoft was. Maar dat is blijkbaar dus niet zo.
Hoewel ik verder geen fan ben van de x86 architectuur trouwens. De pentium 4 van Intel was niet echt bijzonder goed en dat lijken ze pas met de Core Duo CPUs opgelost te hebben.
Ik zie zelf meer toekomst in meerdere cores dan meer gigaherz.quote:Op zondag 12 augustus 2007 21:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ja opgelost. Het probleem van tegen de limieten van je kloksnelheid aanlopen oplossen door meer lager geklokte cores te gebruiken is eigenlijk ook een lapmiddel natuurlijk. Of krijgen we straks de coretriple, corequatro, etc.
Sowieso verbaast de liefde van ibm met microsoft me nog steeds omdat ibm in het verleden toch stevig genaaid is door MS.
Klopt. Het probleem is nu alleen verschoven voor een paar jaar. Maar een nieuwe architectuur bedenken kunnen ze vast wel maar wordt de doodsteek voor Intel. Microsoft durft het niet aan om iets dergelijks als Apple doet (het uitfaseren van 1 architectuur), terwijl voor Windows vast ook wel een Rosetta en 'Universal Binaries' achtig iets is te bedenken. Maar ze blijven zich wanhopig vasthouden aan de compatibiliteit. Zelfs zo erg dat elke intel CPU standaard boot als 8086quote:Op zondag 12 augustus 2007 21:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ja opgelost. Het probleem van tegen de limieten van je kloksnelheid aanlopen oplossen door meer lager geklokte cores te gebruiken is eigenlijk ook een lapmiddel natuurlijk. Of krijgen we straks de coretriple, corequatro, etc.
Sowieso verbaast de liefde van ibm met microsoft me nog steeds omdat ibm in het verleden toch stevig genaaid is door MS.
Ja, maar die meerdere cores zijn in dit geval een workaround voor het tegen de huidige technische limieten aanlopen van de kloksnelheid van de x86 architectuur. 4Ghz was gewoon echt het matje op 90nm. Men moest wel naar meerdere cores om de performance nog te kunnen verhogen met een schappele performance/vermogen verhouding.quote:Op zondag 12 augustus 2007 21:41 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik zie zelf meer toekomst in meerdere cores dan meer gigaherz.
Het punt is, dat met een enkele core alle programma's in een wachtrij komen te staan. In tegenstelling tot meerdere cores, waar alles mooi over meerdere cores verspreid word.quote:Op zondag 12 augustus 2007 21:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, maar die meerdere cores zijn in dit geval een workaround voor het tegen de huidige technische limieten aanlopen van de kloksnelheid van de x86 architectuur. 4Ghz was gewoon echt het matje op 90nm. Men moest wel naar meerdere cores om de performance nog te kunnen verhogen met een schappele performance/vermogen verhouding.
Terwijl de hele compatibiliteit natuurlijk gelul is aangezien software van voor het XP tijdperk toch nauwelijks meer draait.quote:Op zondag 12 augustus 2007 21:43 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Klopt. Het probleem is nu alleen verschoven voor een paar jaar. Maar een nieuwe architectuur bedenken kunnen ze vast wel maar wordt de doodsteek voor Intel. Microsoft durft het niet aan om iets dergelijks als Apple doet (het uitfaseren van 1 architectuur), terwijl voor Windows vast ook wel een Rosetta en 'Universal Binaries' achtig iets is te bedenken. Maar ze blijven zich wanhopig vasthouden aan de compatibiliteit. Zelfs zo erg dat elke intel CPU standaard boot als 8086![]()
Het hele idee van multithreading is niet apps verdelen over cores, maar threads per app verdelen over meerdere cores. Zolang apps dus niet specifiek voor multicores ontwikkeld worden levert het minder op dan gewenst.quote:Op zondag 12 augustus 2007 21:46 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Het punt is, dat met een enkele core alle programma's in een wachtrij komen te staan. In tegenstelling tot meerdere cores, waar alles mooi over meerdere cores verspreid word.
Je vergeet de mits. Dit is leuk en aardig, MITS het programma al gebruik maakt van threads. Veel programma's doen dat niet omdat Threads complex zijn en er heel snel fouten worden gemaakt. Verder ondersteunen weinig programmertalen Threads in een gemakkelijke vorm. Zeker de veel gebruikte talen niet. De talen die dat wel doen zijn nooit echt uit de academische sfeer geraakt.quote:Op zondag 12 augustus 2007 21:46 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Het punt is, dat met een enkele core alle programma's in een wachtrij komen te staan. In tegenstelling tot meerdere cores, waar alles mooi over meerdere cores verspreid word.
Java anyone? Dat draait moeiteloos over meerdere threads, en programmeerd enorm eenvoudig.quote:Op zondag 12 augustus 2007 21:50 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Je vergeet de mits. Dit is leuk en aardig, MITS het programma al gebruik maakt van threads. Veel programma's doen dat niet omdat Threads complex zijn en er heel snel fouten worden gemaakt. Verder ondersteunen weinig programmertalen Threads in een gemakkelijke vorm. Zeker de veel gebruikte talen niet. De talen die dat wel doen zijn nooit echt uit de academische sfeer geraakt.
Je kunt niet zomaar een bepaalde reeks instructies door twee verschillende CPU's laten uitvoeren en dan samenvoegen. Dat gaat gruwelijk fout.
Java draait op een virtuele machine die jou programma code on the fly kan aanpassen als het moet. De Java JIT compiler kan wel rekening houden met meerdere cores, daar heb je gelijk in, maar bij een gecompiled programma zoals C en C++, waar toch de meerderheid in geschreven is, zal dit moeilijker (zoniet onmogelijk zijn) liggen.quote:Op zondag 12 augustus 2007 21:54 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Java anyone? Dat draait moeiteloos over meerdere threads, en programmeerd enorm eenvoudig.
Ja maar op de Dell zitten 10 USB poorten.quote:Op zondag 12 augustus 2007 22:18 schreef Jarno het volgende:
Deze is wel grappig:
http://systemshootouts.org/
Leuk voor al die Apple-is-te-duur roepers.
- Ja. Hij wordt dan automatisch weergegeven als verwijderbare schijf op je desktop.quote:Op maandag 13 augustus 2007 06:41 schreef Lunar het volgende:
Na gister weer een dag vol Windows frustraties ben ik van plan toch maar snel een Mini te kopen. Echter heb ik nog wel een aantal vragen:
- Als ik mijn PSP met en Sandisk Memory Stick in de Mac plug, mount hij die dan automatisch?
- In Windows XP heb je Netwerklocaties om je netwerk te benaderen, waar zit dat in OS X? (vanwege het overzetten van muziek vanaf mijn huidige pc)
- Wat is het verschil tussen een NL Apple keyboard en de Int. English versie?
- Hoe gaat Apple controleren of ik wel student ben, als de school dicht is? Waar halen ze die informatie vandaan?
Alvast bedankt.
Superquote:
IBM is verlede jaar over genomen door Lenovo, dit is een chinese pc bouwer die werkt naar meer marktaandeel.dat wonnen ze met IBM. nu gaan ze binnenkort packerd bell overnemen. het is hun niet echt te doen om het direct geld te verdienen, maar ommarktaandeel te krijgen.quote:Op zondag 12 augustus 2007 21:43 schreef Anthraxx het volgende:
IBM ziet denk ik geld bij Microsoft. Niets meer. Ik weet niet of ze het echt fijn vinden om samen te werken met Microsoft. Gezien het feit dat IBM best veel Open Source projecten steunt inmiddels.
Enkel de opdruk van sommige toetsen. As far as I know is het dan weer home / end / page up / page down ipv. symbolen.quote:Op maandag 13 augustus 2007 06:41 schreef Lunar het volgende:
- Wat is het verschil tussen een NL Apple keyboard en de Int. English versie?
De PC bouwer IBM is overgenomen ja. Niet de chipdivisie.quote:Op maandag 13 augustus 2007 07:50 schreef donald_dick het volgende:
[..]
IBM is verlede jaar over genomen door Lenovo, dit is een chinese pc bouwer die werkt naar meer marktaandeel.dat wonnen ze met IBM. nu gaan ze binnenkort packerd bell overnemen. het is hun niet echt te doen om het direct geld te verdienen, maar ommarktaandeel te krijgen.
quote:Op maandag 13 augustus 2007 09:43 schreef Lunar het volgende:
Waarom duurt die bevestigingsmail zo lang
Verwachte verzenddatum: 16 Aug, 2007 - 20 Aug, 2007
Verwachte leverdatum: 23 Aug, 2007 - 28 Aug, 2007
quote:Op maandag 13 augustus 2007 09:48 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
gefeliciteerd! wat voor een is het? een Mini, ik moet natuurlijk wel even lezen
leuk joh!
mijn eerste mac komt als het goed is ook rond die tijd.
Besteld: 10 Aug, 2007
Verwachte verzenddatum: 17 Aug, 2007
Verwachte leverdatum: 27 Aug, 2007 - 28 Aug, 2007
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |