quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 19:58 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Je snapt het principe van geschiedenis niet zo denk ik. Al die ellende die je nu zo betreurt is het gevolg van die tijd. Juist toen is de basis gelegd voor de shit van nu.
Vooral het feit dat het normaal is geworden je kind bij de babydump af te leverenquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 18:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat zou ik zo niet zeggen, maar Den Uyl stond ergens voor, die had een mening, Bos niet, die draait als een molen.
[..]
Heb in de auto een paar cd`s liggen met lagerhuis debatten uit de tijd van Thatcher, wow, daar is NL helemaal niets bij en nog steeds doen die engelsen dat beter.
[..]
Ik denk dat er wel een verband bestaat tussen de jaren 60 verworvenheden en de hufterigheid van Nederland.
De rhetorische armoede ligt denk ik aan andere zaken, spindoctering, vakidioterie, en een gebrek in opvoeding.
Wat zeg je dat mooiquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 19:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, ik heb ook hele fijne herinneringen aan de jaren '70, toen ik ongeveer net zo oud geweest zal zijn als jij. Maar misschien heeft dat niets met de jaren '70 te maken, maar alles met een gelukkige kindertijd. Ik hoop in ieder geval dat mijn Prul dadelijk dezelfde gevoelens heeft over de jaren '00.
Verder duurden de zomers in '70 eindeloos lang. Was mijn moeder altijd thuis, en gingen we na school naar het zwembad toe, op zo'n moederfiets, waar alle andere kinderen ook weer waren, met hun moeders. Een kind wiens moeder werkte heette een sleutelkind, maar die zag je eerst in de 80-er jaren. Kregen we van die dubbellikkers, wanneer je ze brak had je twee ijsjes voor de prijs van één (25 guldencent). Je moest er alleen niet op gaan zuigen, want dan zoog je de siroop eruit en hield je wit ijs over. Alles ging op een veel rustiger tempo, de mensen hadden nog veel meer tijd (voor elkaar). Na het eten, voordat het donker, waren veel mensen buiten. We speelden voetbal op het veldje voor het huis, of verstoppertje.
Ach ja. Ik werd in elkaar geslagen omdat mijn ouders ongetrouwd waren, of zelfs als 'onbestaanbaar' aangemerkt. De huisarts wou het spiraaltje bij mijn moeder niet verwijderen - want ze had al ongetrouwd! een kind. De buren zorgden voor hun mongoloïde kleinkind - hun dochter hadden ze het huis uit getrapt vanwege de schande (ook al een ongetrouwde moeder).quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 19:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, ik heb ook hele fijne herinneringen aan de jaren '70, toen ik ongeveer net zo oud geweest zal zijn als jij. Maar misschien heeft dat niets met de jaren '70 te maken, maar alles met een gelukkige kindertijd. Ik hoop in ieder geval dat mijn Prul dadelijk dezelfde gevoelens heeft over de jaren '00.
Verder duurden de zomers in '70 eindeloos lang. Was mijn moeder altijd thuis, en gingen we na school naar het zwembad toe, op zo'n moederfiets, waar alle andere kinderen ook weer waren, met hun moeders. Een kind wiens moeder werkte heette een sleutelkind, maar die zag je eerst in de 80-er jaren. Kregen we van die dubbellikkers, wanneer je ze brak had je twee ijsjes voor de prijs van één (25 guldencent). Je moest er alleen niet op gaan zuigen, want dan zoog je de siroop eruit en hield je wit ijs over. Alles ging op een veel rustiger tempo, de mensen hadden nog veel meer tijd (voor elkaar). Na het eten, voordat het donker, waren veel mensen buiten. We speelden voetbal op het veldje voor het huis, of verstoppertje.
Ben benieuwd naar je uitlegquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 19:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En zo is dat. Van Agt is een van de grootste politici die dit land ooit heeft gekend.. Hij is mijn ultieme voorbeeld.
Je hebt waarschijnlijk niet hard genoeg gebeden, want hij staat nu juist weer op het punt zijn comeback te makenquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 22:09 schreef Klopkoek het volgende:
God, wat ben ik blij dat we van die man verlost zijn.
Sja, Nieuw Links doet weer eens een greep naar de macht. Ze waren zojuist verdwenen uit de Eerste Kamer (denk aan Van Thijn en Noorman-Den Uyl) en nu zijn ze weer terug van weggeweest....quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 22:33 schreef Reya het volgende:
[..]
Je hebt waarschijnlijk niet hard genoeg gebeden, want hij staat nu juist weer op het punt zijn comeback te maken![]()
Terug van nooit weggeweest.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 22:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Sja, Nieuw Links doet weer eens een greep naar de macht. Ze waren zojuist verdwenen uit de Eerste Kamer (denk aan Van Thijn en Noorman-Den Uyl) en nu zijn ze weer terug van weggeweest....
Zelfs Joop Den Uyl had moeite met Nieuw Links, hij vond dat maar een ongeleid projectiel (bleek ook wel: als PvdA minister Vredeling moest opdraven voor een Navo-vergadering, dan zat Pronk tegelijkertijd in Cuba).
quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 22:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar je uitleg
Opmerkelijk gezien het feit dat het kabinet Van Agt 1 als één van de slechtsten ooit bekend staat (nog slechtere staat van dienst dan Den Uyl).
Het zat er toen al in.quote:Grappig aan het boek ('Verbeelding aan de macht') wat ik gelezen heb is ook dat je kunt zien dat Jan Pronk toen al een flinke doordrammer was.
Je wilt niet weten wat er in de Treveszaal allemaal afspeelt. En hoe de machtsverhoudingen precies liggen. Toen niet maar ook nu niet. Ik las het boekje van ex-minister Bomhoff "Blinde Ambitie". (een aanrader). Je wilt niet weten hoe het in Balkenende I er aan toeging.quote:Naar verluidt nam Pronk als enige minister elke ministersvergadering Keerpunt mee (dat was een soort verdrag tussen de progressieve partijen in de vorm van een verkiezingsprogram) en presteerde hij het zelfs om te zeggen:
"In het rode boekje staat op blz. 64 [...], in het groene boekje staat er helemaal niets over en dus is het rode boekje doorslaggevend".![]()
De overige ministers werden daar op een gegeven moment strontziek van en dus nam Pronk het wel mee, maar ongezien op schootTotdat D'66 minister Gruyters -die naast hem zat- dat door had en keihard riep "Jan, wat staat daar nou precies?"
![]()
God, wat ben ik blij dat we van die man verlost zijn.
Ja? Maar waarom zou je een uberhaupt een regeerakkoord willen? Als er een Keerpunt en een Groen boekje bestaat, dan is dat ook niet perse nodig. Dan vormen beide boekjes feitelijk een fundament om te kunnen regeren.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 22:55 schreef Klopkoek het volgende:
Sterker nog: je had toen zelfs geen regeerakkoord! Het enige wat er was, was dat wazige Keerpunt van toen alweer een paar jaar oud en een Groen Boekje van het CDA wat toentertijd nog een voorlopige status had
Nee,quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 22:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja? Maar waarom zou je een uberhaupt een regeerakkoord willen? Als er een Keerpunt en een Groen boekje bestaat, dan is dat ook niet perse nodig. Dan vormen beide boekjes feitelijk een fundament om te kunnen regeren.
Die man heeft een visie waar ik het aardig mee eens ben. Het CDA is eigenlijk altijd mijn partij geweest, hij was de eerste CDA partijleider. De man beschikt over een bijzonder helder verstand. Hij heeft ethiek en fatsoen zeer hoog in het vaandel. Een doorpakker toen het nodig was. Hij kon destijds Den Uyl wel degelijk de baas. Zijn flair, charisma. En bovenal zeer eloquent en bovenal eerste klas woordkunstenaar. Zijn optreden in de Kamer, als minister van justitie en als premier.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 22:57 schreef Klopkoek het volgende:
Owja, je hebt nog steeds niet gezegd waarom je Van Agt zo hoog hebt zitten?![]()
Misschien is mijn geheugen selectief in deze, maar ik heb hier geen weet van, dus dat wordt ff googlen. of heb je een linkje?quote:Hoe kijk je bijvoorbeeld tegen de minder fraaie acties van hem aan zoals zijn gewraakte uitspraak dat babyschedeltjes worden kapotgedrukt.
Klopt. Hij was vroeger jong.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 22:58 schreef Zwaardvisch het volgende:
Nu is ook Van Agt niet meer wat hij geweest is.
Ik heb daar eerlijk gezegd niet zo heel veel moeite mee. Een kabinet is sowieso het resultaat van onderhandelingen die je vooraf voert met de coalitie partners. Daar ontstaat een zekere basis .quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee,
Keerpunt was een program van PPR, D'66 en PvdA die als basis diende voor hun schaduwkabinet ten tijde van Biesheuvel.
Dat Groene Boekje was een soort voorlopige schets van wat ooit het CDA moest gaan voorstellen.
Het spreekt voor zich dat beide boekjes qua inhoud niet identiek waren. Een regeerakkoord was er gewoonweg niet, enkel een voorlopige schets en een toentertijd achterhaald verdrag van al een aantal jaartjes terug.
Mmm, ik had gedacht dat je Van Agt misschien te rechts zou vinden. Wat heeft voor jou Van Agt wat bijv. Den Uyl en Lubbers niet hadden? Wist je bijv. dat Van Agt aan de Burke stichting verbonden is...quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:04 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die man heeft een visie waar ik het aardig mee eens ben. Het CDA is eigenlijk altijd mijn partij geweest, hij was de eerste CDA partijleider. De man beschikt over een bijzonder helder verstand. Hij heeft ethiek en fatsoen zeer hoog in het vaandel. Een doorpakker toen het nodig was. Hij kon destijds Den Uyl wel degelijk de baas. Zijn flair, charisma. En bovenal zeer eloquent en bovenal eerste klas woordkunstenaar. Zijn optreden in de Kamer, als minister van justitie en als premier.
Nee, maar het ging over de kwestie Bloemenhovequote:Misschien is mijn geheugen selectief in deze, maar ik heb hier geen weet van, dus dat wordt ff googlen. of heb je een linkje?
Ik vond hem DESTIJDS zo ongeveer net zo rechts als Balkenende. Hij is iets linkser geworden naar mijn idee door de jaren heen. Ze zijn idd rechtser dan ik ben Maar ik ben minstens zo conservatief of zelfs conservatiever en daar haak ik nu net weer aan. Dus niet zo zeer op het links/rechts as van het politieke spectrum. Maar gelukkig zijn beide zijn lang niet zo rechts als de VVD. De VVD vind ik een kille partij, dat is het CDA juist niet. Het CDA is imo een stuk socialer. De VVD vind ik weer een kille partij.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 23:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mmm, ik had gedacht dat je Van Agt misschien te rechts zou vinden.
Lastige vraag.quote:Wat heeft voor jou Van Agt wat bijv. Den Uyl en Lubbers niet hadden?
Ik wist het niet eerlijk gezegd. Maar het verbaast mij geenszins. Van Agt is een aartsconservatief, net zoals ik. En de Burke Stichting is juist een conservatieve denktank.quote:Wist je bijv. dat Van Agt aan de Burke stichting verbonden is...
Hij was voor het nemen van maatregelen tegen die abortuskliniek. Nog liever had hij dat deze opdoekte. Dat lukte echter niet. Er moet ergens een documentaire rondslingeren bij Andere Tijden . Moet ik eens opzoeken hoe dat ook al weer allemaal zat.quote:Nee, maar het ging over de kwestie Bloemenhove
Het stelselmatig moeten komen tot de lastigste compromissen is altijd topsport. Zelfs met een dichtgetimmerd regeerakkoord dat ook grote bezwaren heeft. Want dat ondermijn het dualistisch systeem weer, en geeft weer andere spanningen in de coalitie.quote:@ reactie hierboven. Het is een leuk streven maar in de praktijk schijnt het heel moeilijk te zijn.
quote:In feite is het net topsport wat ze doen, gewoon zolang onderhandelen totdat de ander erbij neervalt![]()
Eerste reactie: dat is idd wel waar, voor het grootste deel der Fok!kertjes, zonde dat men dat over het algemeen niet appreciëert..quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:07 schreef gelly het volgende:
[..]
Je hebt het niet aan rechts te danken dat klootjesvolk een opleiding kan genieten. Je zou ze wel dankbaar mogen zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |